Joulukirkko ei kuulu suomalaisten jouluperinteisiin

Anonyymi

Voice.fi kyselyssä suomalaiset äänestivät ettei joulukirkko kuule suomalaisten jouluperinteisiin.

https://www.voice.fi/koti/a-187353

Onkin siis perin merkillistä miksi koulusta halutaan puoliväkisin raahata oppilaita joulukirkkoon ja muutenkin kirkkoon, kun kristilliset taikamenot ei kuulu suomalaiseten harrastuksiin.

14

57

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hyvä. Meillä on jouluruokia ja joululahjoja, joulukuusikin, mutta ei "jeesustelua".

• Anonyymi

Valtaosalla suomalaisista ei jeesus juurikaan taida kuulua sen enempänn joulun kuin pääsiäisenkään viettoon. Joulutontut ja pääsiäistiput vie jeesusta mennen tullen ja sillä välinkin juhlaperinteissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valtaosalla suomalaisista ei jeesus juurikaan taida kuulua sen enempänn joulun kuin pääsiäisenkään viettoon. Joulutontut ja pääsiäistiput vie jeesusta mennen tullen ja sillä välinkin juhlaperinteissä.

Jeesus ei myöskään kuulu historian kirjoihin eikä sitä sieltä myöskään löydy. Jeesus on kristittyjen fiktiivinen satuolento.

• Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei myöskään kuulu historian kirjoihin eikä sitä sieltä myöskään löydy. Jeesus on kristittyjen fiktiivinen satuolento.

Oletko varma? Vai oletko oman agendasi fundamentalisti?

• Anonyymi

Tyhjänpäiväistä. Voice ei ole oikea ääni.

• Anonyymi

Ei siis pidä koululaisiakaan koulun toimesta kuskata, jos kerran vanhemmat eivät käy ja vie.

• Anonyymi

Kirkossa voi tehdä muutakin krisujen hömppiä taikamenoja. Kirkko on ihan tavallinen rakennus eikä mitään muuta. Viimeksi kävin itse kuuntelemassa kirkossa Björn Wahlroosin esitelmän ja puheen taloudesta sekä siitä mitä Suomen pitäisk tehdä työttömille.

• Anonyymi

Tulipas tuosta nyt siansaksaa kun sanoja ja kirjaimia hävisi bitti avaruuteen. Korjattu teksti:

Kirkossa voi tehdä muutakin kuin noita krisujen hömppiä taikamenoja. Kirkko on ihan tavallinen rakennus eikä mitään muuta. Viimeksi kävin itse kuuntelemassa kirkossa Björn Wahlroosin esitelmän ja puheen taloudesta, sekä siitä mitä Suomen pitäisi tehdä työttömille.

• Anonyymi

Kuuluu se, mutta ei enemmistön vaan vähemmistön perinteisiin.

• Anonyymi

Tuli jostain mieleeni: Onko vaparivastaisen kampanjoijan työpaikalla aamuhartauksia ja ruokarukouksia?

• Anonyymi

Niin, joulukonserteissa kirjoissa käydään melko paljon, mutta varsinaisissa "joulukirkoissa" eli jumalanpalveluksissa ei niinkään. KOnserteissä käydään "Loirin" tms tähden, ja ja toki laulujen myös,. Laulujen.

• Anonyymi

Minkä pakanauskonnon mukaisesti ateistit viettävät joulua?

- DeadManWalks

• Anonyymi
    • Anonyymi

Kuuuu se perinteisiin, mutta ei enemmistön perinteisiin!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      172
      1147
    2. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      132
      867
    3. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      84
      803
    4. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      738
    5. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      39
      574
    6. Olisitko oikeasti valmis rikkomaan

Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk
      Ikävä
      55
      549
    7. Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla

Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä
      Maailman menoa
      296
      538
    8. Martinan tarve valehdella.

Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t
      Kotimaiset julkkisjuorut
      217
      503
    9. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      50
      494
    10. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      492
    Aihe