Voice.fi kyselyssä suomalaiset äänestivät ettei joulukirkko kuule suomalaisten jouluperinteisiin.
https://www.voice.fi/koti/a-187353
Onkin siis perin merkillistä miksi koulusta halutaan puoliväkisin raahata oppilaita joulukirkkoon ja muutenkin kirkkoon, kun kristilliset taikamenot ei kuulu suomalaiseten harrastuksiin.
Joulukirkko ei kuulu suomalaisten jouluperinteisiin
14
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Hyvä. Meillä on jouluruokia ja joululahjoja, joulukuusikin, mutta ei "jeesustelua".
- Anonyymi
Valtaosalla suomalaisista ei jeesus juurikaan taida kuulua sen enempänn joulun kuin pääsiäisenkään viettoon. Joulutontut ja pääsiäistiput vie jeesusta mennen tullen ja sillä välinkin juhlaperinteissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtaosalla suomalaisista ei jeesus juurikaan taida kuulua sen enempänn joulun kuin pääsiäisenkään viettoon. Joulutontut ja pääsiäistiput vie jeesusta mennen tullen ja sillä välinkin juhlaperinteissä.
Jeesus ei myöskään kuulu historian kirjoihin eikä sitä sieltä myöskään löydy. Jeesus on kristittyjen fiktiivinen satuolento.
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei myöskään kuulu historian kirjoihin eikä sitä sieltä myöskään löydy. Jeesus on kristittyjen fiktiivinen satuolento.
Oletko varma? Vai oletko oman agendasi fundamentalisti?
- Anonyymi
Tyhjänpäiväistä. Voice ei ole oikea ääni.
- Anonyymi
Ei siis pidä koululaisiakaan koulun toimesta kuskata, jos kerran vanhemmat eivät käy ja vie.
- Anonyymi
Kirkossa voi tehdä muutakin krisujen hömppiä taikamenoja. Kirkko on ihan tavallinen rakennus eikä mitään muuta. Viimeksi kävin itse kuuntelemassa kirkossa Björn Wahlroosin esitelmän ja puheen taloudesta sekä siitä mitä Suomen pitäisk tehdä työttömille.
- Anonyymi
Tulipas tuosta nyt siansaksaa kun sanoja ja kirjaimia hävisi bitti avaruuteen. Korjattu teksti:
Kirkossa voi tehdä muutakin kuin noita krisujen hömppiä taikamenoja. Kirkko on ihan tavallinen rakennus eikä mitään muuta. Viimeksi kävin itse kuuntelemassa kirkossa Björn Wahlroosin esitelmän ja puheen taloudesta, sekä siitä mitä Suomen pitäisi tehdä työttömille.
- Anonyymi
Kuuluu se, mutta ei enemmistön vaan vähemmistön perinteisiin.
- Anonyymi
Tuli jostain mieleeni: Onko vaparivastaisen kampanjoijan työpaikalla aamuhartauksia ja ruokarukouksia?
- Anonyymi
Niin, joulukonserteissa kirjoissa käydään melko paljon, mutta varsinaisissa "joulukirkoissa" eli jumalanpalveluksissa ei niinkään. KOnserteissä käydään "Loirin" tms tähden, ja ja toki laulujen myös,. Laulujen.
- Anonyymi
Minkä pakanauskonnon mukaisesti ateistit viettävät joulua?
- DeadManWalks - Anonyymi
"Vastaa kyselyyn: Mikä jouluperinteistä on sinulle tärkein?"
https://shl.fi/2019/12/18/vastaa-kyselyyn-mika-jouluperinteista-on-sinulle-tarkein/#631e4488 - Anonyymi
Kuuuu se perinteisiin, mutta ei enemmistön perinteisiin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau677220Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens425013- 903060
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat432179- 192040
- 341943
Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil171737Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,121613- 271537
- 181371