Dynamo valot vs. akku/paristovalot

Anonyymi

Eikö dynamolliset valot ole paljon parempi ratkaisu verrattuna akullisiin/paristokäyttöisiin, kun ajatellaan ilmastonmuutosta, hiilijalanjälkeä?
Dynamokäyttäjä tuottaa itse tarvittavan sähkön. Pelastaa maailman?

13

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juu ehdottomasti, heitin juuri akkukäyttöisen roskiin ja marssin tänään vielä polkupyöräkauppaan ostamaan dynamovalaisimen. Uskon maailman pelastuvan huomenna.

      • Anonyymi

        Oikein! En arvannutkaan, että näinkin nopeasti voi tapahtua muutos. Jatka samaan malliin 👍️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein! En arvannutkaan, että näinkin nopeasti voi tapahtua muutos. Jatka samaan malliin 👍️

        Maailma pelastuu kun lopettaa pyöräilyn.

        Fillaroinnin vuoksi syön about pienen yhden aterian verran enemmän päivässä ;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maailma pelastuu kun lopettaa pyöräilyn.

        Fillaroinnin vuoksi syön about pienen yhden aterian verran enemmän päivässä ;)

        Minä laihduin 7 kiloa kun en juurikaan lisännyt syömistä. Olen 183 cm pitkä ja paino laski 75 -> 68.... Alkutalvesta olen pyöräillyt vähemmän ja paino on vakiintunut 69,5 kiloon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä laihduin 7 kiloa kun en juurikaan lisännyt syömistä. Olen 183 cm pitkä ja paino laski 75 -> 68.... Alkutalvesta olen pyöräillyt vähemmän ja paino on vakiintunut 69,5 kiloon.

        Minun painoni ei laske. Olen 183 centtiä pitkä ja painan 100 kiloa. Rääkkäään itseäni pyörän selässä raskaassa maastossa cirkka 250 kilometriä viikossa. Olen aina vain läski 100 kiloinen.


    • Anonyymi

      Minua hävettää pyöräillä. Pyöräilijät eivät ole kovin pidettyjä. Siksi ajan vain sysipimeässä, ilman valoja ja mustissa vaatteissa. Päivät ajan rekkaa.

    • Anonyymi

      Akkujen ja paristojen tuotanto ja hävitys varmasti vaikuttavat ympäristöön haitallisesti, akkujen lataus ei paljon kuluttane. Mututuntumalla dynamo paras valinta ja paristot huonoin, tosin minulla ei ole kokemusta napadynamojen käyttöiästä. Niidenkin tuotanto vie energiaa ja luonnonvaroja. Polkijan lisääntynyt energiantarve lienee merkityksetön.

      • Anonyymi

        Napadynamo on hankala huoltaa ja työläs asentaa. Perinteinen rengasta vasten hankaava dynamo on käytännössä huoltovapaa ja asennus sujuu muutamassa minuutissa. Jos asentaa hiilikuitu haarukkaan kannattaa kiinnikkeen ja rungon väliin kieputtaa paksu kerros sähkömiehen teippiä koska kiinnike saattaa tehdä jälkiä rungon pintaan kunnolla kiristäessä. Se onkin perinteisen dynamon ainoa haittapuoli.


    • Anonyymi

      Dynamo pn luotettava
      Ei ole akut paristot tyhjät

      Toimii aina

    • Anonyymi

      Muista pyöräillä mahdollisimman paljon niin lapsettomuus pelastaa maailman. Pyöräilyllähän on tunnetusti siittiöitä vähentävä vaikutus.

      • Anonyymi

        Nokaton aukkosatula on tietenkin mast, jos pyöräilee. Ei kai kukaan mies ilman sellaista polje 🤔️


      • Anonyymi

        Voi kun tulisi takaisin sellaiset kapeat kilpapyörän satulat 30-vuoden takaa. Niillä pelastaisi maailman väestönkasvun ongelmalta :)


      • Anonyymi

        Olen aina pyöräillyt ja siitä huolimatta aina tärppää jos naisella on vähänkin tälli kohdallaan.
        Kokemusta on.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe