Hauki on loistava ruokakala

Anonyymi

Kävin perjantaina merellä sijaitsevan mökkimme rannassa kokemassa verkot ja sain viiden kilon hauen, jonka fileerasin täysin ruodottomaksi ja laitoin jääkaappiin. Seuraavana päivänä maustoin ja kastoin haukifileet kananmunaan sekä pyöritin vehnä/korppu jauhoissa ja paistoin runsaassa voissa. Meille tuli vieraita ja tarjottiin heille tuota "kuhaa" ja perunamuusia, kaikki kehuivat kilvan tuota uskomattoman hyvää "kuhaa". Minulla oli pokassa pitämistä kun yksi vieraista jopa selitti ettei hän koskaan pistä haukea suuhunsa, se on kuulemma mauton roskakala. En uskaltanut ennen nauraa kuin vieraat olivat lähteneet eikä vaimokaan kovin totinen ollut. Kertoi vain pelänneensä että paljastan vieraille mitä kalaa he todellisuudessa söivät. Meillä on kotona pakkasessa lähes aina vakumoitua ruodotonta haukifilettä 4-5 kiloa. Lohta ostan joskus harvoin graavikalaksi.

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Makuasioita. Hauesta ei saa millään lailla hyvää. Syön kyllä, mutta ei se hyvää ole.

      • Anonyymi

        Kyllä hauki on hyvää paistettuna, minä leivitän ruisjauhossa ilman kananmunaa ja paistan voissa, mutta jokainenhan tekee omalla ohjeellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hauki on hyvää paistettuna, minä leivitän ruisjauhossa ilman kananmunaa ja paistan voissa, mutta jokainenhan tekee omalla ohjeellaan.

        Olen kokeillut ihan kaikkea, jopa liottanut kermassa ennen leivitystä. Ei vaan ole minun makuuni, vaikka sitä olen 40 v. syönyt ja ruoaksi laittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kokeillut ihan kaikkea, jopa liottanut kermassa ennen leivitystä. Ei vaan ole minun makuuni, vaikka sitä olen 40 v. syönyt ja ruoaksi laittanut.

        Nuo on niitä makuasioita, toiset hehkuttaa silakoita ja silliä joita en varmaan suuhuni laita, hajukin jo puistattaa. Jokaisella on oikeus laittaa ja syödä sitä mikä suussa hyvälle maistuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo on niitä makuasioita, toiset hehkuttaa silakoita ja silliä joita en varmaan suuhuni laita, hajukin jo puistattaa. Jokaisella on oikeus laittaa ja syödä sitä mikä suussa hyvälle maistuu.

        Makuasioita, niinpä. Kekkosen silakat ovat hyviä, samoin paistetut silakat. Olen kyllä kaikkiruokainen, voin syödä, vaikka ei niin hyvää olisikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Makuasioita, niinpä. Kekkosen silakat ovat hyviä, samoin paistetut silakat. Olen kyllä kaikkiruokainen, voin syödä, vaikka ei niin hyvää olisikaan.

        Jotkut syö mitä vaan mutta eivät ymmärrä hyvän päälle. Silakka ja lohi ei ole mitään haukeen verrattuna paistettuna, kalakeitossa tai kalapullina ja varmaan monessa muussakin. Ei vaan tule lähdettyä kauppaan silloin harvoin kun tarjolla ja ruodot kieltämättä ikäviä.

        Silakoissa ja lohessa outo maku ja etenkin silakat haisee ja pilaantuu nopeasti. Hauki maistuu oikeasti kalanlihalle eikä eltaantuneelle rasvalle, eikä närästä kuten lohi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jotkut syö mitä vaan mutta eivät ymmärrä hyvän päälle. Silakka ja lohi ei ole mitään haukeen verrattuna paistettuna, kalakeitossa tai kalapullina ja varmaan monessa muussakin. Ei vaan tule lähdettyä kauppaan silloin harvoin kun tarjolla ja ruodot kieltämättä ikäviä.

        Silakoissa ja lohessa outo maku ja etenkin silakat haisee ja pilaantuu nopeasti. Hauki maistuu oikeasti kalanlihalle eikä eltaantuneelle rasvalle, eikä närästä kuten lohi.

        Merestä kalat haetaan. Haisee tietysti, kun vanhoja silakoita ostaa.


    • Anonyymi

      Todella makuasioita. Hauki on roskakala.

    • Anonyymi

      Koska osa pitää hauesta, jätän kalat kalatiskiin heitä varten.
      Haukea on tullut nourena kalastettu ja syötyä aivan tarpeeksi - ei maistu enää.

      • Anonyymi

        Sama täällä. En tosin ole nähnyt haukea kalatiskissä. Usein ostan siikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä. En tosin ole nähnyt haukea kalatiskissä. Usein ostan siikaa.

        Särkikin paljon parempaa kuin siika, ilmankos oli taas ainoana tuotteena alennuskorissa. Tykkäätte varmaan hapansilakastakin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Särkikin paljon parempaa kuin siika, ilmankos oli taas ainoana tuotteena alennuskorissa. Tykkäätte varmaan hapansilakastakin?

        Vanhaa kalaa alennuskorissa, nam. Kumpaa siellä oli, siikaako, kun kaikki ostavat särkeä?
        Hapansilakkaa en ole maistanut enkä haistanut. Taitaa olla hurrien ruokaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhaa kalaa alennuskorissa, nam. Kumpaa siellä oli, siikaako, kun kaikki ostavat särkeä?
        Hapansilakkaa en ole maistanut enkä haistanut. Taitaa olla hurrien ruokaa.

        Siikaahan siellä, särki tainnut loppua, en ainakaan Särvntä löytänyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siikaahan siellä, särki tainnut loppua, en ainakaan Särvntä löytänyt.

        Särkeä kalatiskissä? 🤣 No ei tasan osta kukaan.


    • Anonyymi

      Savusärkimousse on muuten oikeasti hyvää. Itse maiston ensimmäisen kerran edellisenä jouluna.

      • Anonyymi

        On se, ainakin syötävää. En vaan viitsisi nähdä vaivaa sen tekemiseen tuoreesta särjestä. Säilykkeitä en osta, koska kalastamme paljon. Kissat syö särjet.


    • Anonyymi

      särki ja hauki on erinomaisia ruokakaloja. niiden käsittely ja laittaminen vaatii hiukan viitseliäisyyttä ja osaamista. kaikista siihen ei ole. heidän kannattaa tyytyä pakastealtaan tarjontaan ja niihinkin katsella netistä ohjeet ja noudattaa niitä prikulleen.
      ylimielinen suhtautuminen ruokaan jota ei osaa valmistaa kertoo jotain muuta kuin valittajan tietämyksestä hyvästä ruuasta.

      • Anonyymi

        Saahan merestä muutakin kalaa. Ei tarvitse tyytyä roska- tai pakastekalaan. Eikä syödä sellaista, mistä ei pidä. Eikä haaskata aikaa ruokaan, joka on syömäkelvotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saahan merestä muutakin kalaa. Ei tarvitse tyytyä roska- tai pakastekalaan. Eikä syödä sellaista, mistä ei pidä. Eikä haaskata aikaa ruokaan, joka on syömäkelvotonta.

        Joo, turha syödä silakkaa ja lohta jos ei tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, turha syödä silakkaa ja lohta jos ei tykkää.

        Juuri näin. Valinnanvaraa kun kuitenkin on.


    • Anonyymi

      Itämeri on yksi maailman saastuneimmista meristä. Syökää vaan myrkkyjä. Mieluummin puhtaitten sisävesien kalaa.

      • Anonyymi

        Venäläisten ulosteet antavat mielestäni itämeren fisuille pikantin lisämaun :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäläisten ulosteet antavat mielestäni itämeren fisuille pikantin lisämaun :)

        Nam, on varmasti maukasta. Pohjanlahden kalat ovatkin mauttomampia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe