Tämä on ehkä paras salaatinkastike mitä olen ikinä maistanut. Omaan tietoisuuteeni resepti on tullut ainakin 20v sitten äitini kautta joka oli ohjeen napannut Seinäjoen Keskussairaalan keittiöltä. Netissä pohjaa oikealle historialle antaa Lempikakku blogin kirjoittaja joka ohjeeseen oli törmännyt yli 15v sitten Seinäjoen Seurakunnan keittiöllä. Sama resepti elää omaa elämäänsä myös Oulun suunnalla kebabkastikkeena kuten pian 10v takainen Pastanjauhantaa blogin postaus kertoo. Olen reseptiä muokannut hieman omaan makuun sopivammaksi, ehkä aavistuksen verran pehmeämmän makuinen kuin alkuperäinen.
1/2 Paprika
1/2 Sipulia
1-2kpl Valkosipulin kynttä
6 rkl Sokeria
3 rkl Sinappia
3/4 dl Rajamäen Omenaviinietikkaa
1 tl Mustapippuria
2 tl Suolaa
3-4 Tuoretta Basilikan Lehteä
70g Tomaattipyrettä
3 dl öljyä
Laita paprika, sipuli, basilika ja valkosipulin kynnet tehosekoittimeen ja jauha hienommaksi. Sen jälkeen lisää kaikki muut ainekset paitsi öljy. Kun ainekset on sekaisin voit lisätä öljyn ohuena nauhana tehosekoittimen käydessä. Tarkista maku.
Jos kastike tuntuu liian paksulta niin lisää öljyä. Tällä ohjeella valmista tavaraa tulee reilu puoli litraa. Kastike säilyy kylmässä ainakin viikon.
Mikon Taivaallinen kastike
Anonyymi
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa
Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m724204Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki
Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o963627Mistä se kertoo
Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä363339- 512880
- 402358
Nyt on sanottava että sattuu kipeästi
Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu182349Rakkaalle miehelle
Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest222082- 231696
UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?
Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami141537Jussi "Mestari" Halal-ahon sotilasarvo?
Minä vuonna Jussille myönnettiin sotilasansiomitali? Vai myönnettiinkö Jussille sotilasansiomitalia lainkaan?321526