Ihanaa joulua sinkkupalstalle!!!🎄
Eipäs unohdeta keskustelukavereita jouluaattona. Kuitenkin niin moni täälä kykkii päivästä toiseen, että turha teeskennellä ettei palstalla ole merkitystä elämässäsi.
Nyt tilaisuus liittää tähän ketjuun valitsemasi sähköinen lahja. Kuva, musiikkikappale, uutissivu...mitä haluat antaa❤😊
En itse vielä anna omaani, palaan myöhemmin siihen😘
Lahjasi sinkkupalstalle
21
<50
Vastaukset
Tuolta musat:
https://www.youtube.com/watch?v=9Mfggs63oRg
ja tuolta palstaan sopiva joulugiffi:
https://www.lovethispic.com/uploaded_images/56159-Christmas-Meme-Gifs.gif?1valtakunta kirjoitti:
Hyvää joulua sir harmaaritalille🥰✨🦌🎄🎁
Kiits,. kuten myös Lady Valtakunnalle & perheelle mukavaa joulunaikaa :)
🐖💨
- Anonyymi
Sorry. Minua ei saa nyt häiritä, juon kahvia. (herra juo kahvia ja mussuttaa pullaa)
No tässä vähän tällästä tonttupoikien hassuttelua palstan kauniimmille tonttusille.
https://youtu.be/nc9eQKWA84w
Ja muillekin hyvää joulua Disse-pukilta! Ho ho ho! 🎅🎄🎁- Anonyymi
No voi että...ylläpito on ilmeisesti ominut lahjani vain omaan käyttöönsä😱😊
Mutta tässä ekologinen ja rentouttava virtuaalitakkatuli lämmittämään muiden joulua. Hyvin saa unen tällaista kuunnellessa eikä tarvi stressata kipinävaarasta.
https://youtu.be/bbLDfueL7eU - Anonyymi
Lupaan olla ilonanne ensi vuonnakin.
- Anonyymi
Sehän on joulun paras lahja❤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän on joulun paras lahja❤
No, ainakin antajansa mielestä 😁
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, ainakin antajansa mielestä 😁
Kyllä yhdessä olo on joulun paras lahja, sehän on koko joulun idea, että rakkaus valaisee pimeimmän hetken ja kun se koetaan yhdessä, niin myös kestetään. Sitä yhdessä oloa juhlitaan syömällä ja antamalla ehkä lahjoja niille keistä välittää. Tosin lahjaperinnehän ei kovin vanha ole sellaisenaan.
Ennen vanhaan varsinkin pakkasmaissa talvi oli kova koettelemus ja kevään tulo päivä päivältä helpotus. Keskitalven aikaan jo varastoidut ruoatkin oli pitkälle syöty ja useimmat ehkä jo pilaantumaan päin, joten sekin selittää juhlan muotoa ja tarpeellisuutta. Suomalaiset juurekset näkyvät perinneruoissamme, tuskin säilyivät maakellareissa paljon keskitalvea pitemmälle. Sika oli lihotettu säilyvillä rehuilla ja oli aika korjata potti, koska possu sitten tarjosi suolaiset eväät keväälle makkaroiden ja syltyn muodossa. Näin saattaisi olla.
Mahtoi se olla koettelemus vuosi toisensa jälkeen meidän esi-isillemme, ilman sähköä ja ruokakeitaita, pienissä asumuksissa kaikki yhdessä.
Nykyäänkin pimeys vaikuttaa mieliin, monet kokevat sen ahdistavaksi. Minä tosin rakastan pimeää, olin tuossa muutama tunti sitten yksin metsäkävelyllä pimeässä metsässä, vein kinkun rasvat kallioille, siitä saavat metsän eläimet epäterveellisen aterian, toivottavasti maistuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä yhdessä olo on joulun paras lahja, sehän on koko joulun idea, että rakkaus valaisee pimeimmän hetken ja kun se koetaan yhdessä, niin myös kestetään. Sitä yhdessä oloa juhlitaan syömällä ja antamalla ehkä lahjoja niille keistä välittää. Tosin lahjaperinnehän ei kovin vanha ole sellaisenaan.
Ennen vanhaan varsinkin pakkasmaissa talvi oli kova koettelemus ja kevään tulo päivä päivältä helpotus. Keskitalven aikaan jo varastoidut ruoatkin oli pitkälle syöty ja useimmat ehkä jo pilaantumaan päin, joten sekin selittää juhlan muotoa ja tarpeellisuutta. Suomalaiset juurekset näkyvät perinneruoissamme, tuskin säilyivät maakellareissa paljon keskitalvea pitemmälle. Sika oli lihotettu säilyvillä rehuilla ja oli aika korjata potti, koska possu sitten tarjosi suolaiset eväät keväälle makkaroiden ja syltyn muodossa. Näin saattaisi olla.
Mahtoi se olla koettelemus vuosi toisensa jälkeen meidän esi-isillemme, ilman sähköä ja ruokakeitaita, pienissä asumuksissa kaikki yhdessä.
Nykyäänkin pimeys vaikuttaa mieliin, monet kokevat sen ahdistavaksi. Minä tosin rakastan pimeää, olin tuossa muutama tunti sitten yksin metsäkävelyllä pimeässä metsässä, vein kinkun rasvat kallioille, siitä saavat metsän eläimet epäterveellisen aterian, toivottavasti maistuu.Ok, hieno homma. Nyt siellä saa joku kärppä suupielensä rasvaryysteisiin.
Käsittääkseni kovinta aikaa luonnossa on ja entisajan ihmisillekin oli kevättalvi. Silloin on jo valoa, mutta ne kesän eineet on vasta siinä vaiheessa vähimmilleen syötyinä. Sanonta "Luppoaika" on kuulemma ainakin täällä Lapissa sitä perua, kun kevättalvella ihmisetkin joutu keräämään puiden luppoa ja syömään sitä. Muuta ei enää ollut.
Kun sian tappaa vasta jouluna, niin kyllähän siitä aika pitkään riittää syömistä, kun tarkkaan hyödyntää.
Minkä sitkeämpi ja pidemmälle venyvä tuo kevättalvi on, niin sen enemmän se karsii luonnon eläimiäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ok, hieno homma. Nyt siellä saa joku kärppä suupielensä rasvaryysteisiin.
Käsittääkseni kovinta aikaa luonnossa on ja entisajan ihmisillekin oli kevättalvi. Silloin on jo valoa, mutta ne kesän eineet on vasta siinä vaiheessa vähimmilleen syötyinä. Sanonta "Luppoaika" on kuulemma ainakin täällä Lapissa sitä perua, kun kevättalvella ihmisetkin joutu keräämään puiden luppoa ja syömään sitä. Muuta ei enää ollut.
Kun sian tappaa vasta jouluna, niin kyllähän siitä aika pitkään riittää syömistä, kun tarkkaan hyödyntää.
Minkä sitkeämpi ja pidemmälle venyvä tuo kevättalvi on, niin sen enemmän se karsii luonnon eläimiäkin.Ai tuohan on jännä tieto😱 tuo luppoaika. Ja se on sitten siirtynyt siitä kuvaamaan joutilasta, ehkä odottelevaista aikaa, jota ei pysty sillä hetkellä hyödyntämään.
Voin kuvitella, nälässähän sitä on aika heikko olo lopulta, varsin "luppoinen", kun pääkin jo vähän kihisee syömättömyydestä eikä oikein jaksa edes liikkua😂...
Siitä sitten ehkä siirtynyt käsitteellisesti tuohon luppoisuuteen. "Luppoisa" olo siis tarkoittaa rentoa ja ajatuksista vapaata luonnontilaa, jossa mikään ei paina. Ainakaan täysi vatsa😂
Nyt joudun sille nauramaan lopun elämääni..
Ihan hyvän joululahjan saikin tuosta seurastasi🎁🌞 Anonyymi kirjoitti:
Ai tuohan on jännä tieto😱 tuo luppoaika. Ja se on sitten siirtynyt siitä kuvaamaan joutilasta, ehkä odottelevaista aikaa, jota ei pysty sillä hetkellä hyödyntämään.
Voin kuvitella, nälässähän sitä on aika heikko olo lopulta, varsin "luppoinen", kun pääkin jo vähän kihisee syömättömyydestä eikä oikein jaksa edes liikkua😂...
Siitä sitten ehkä siirtynyt käsitteellisesti tuohon luppoisuuteen. "Luppoisa" olo siis tarkoittaa rentoa ja ajatuksista vapaata luonnontilaa, jossa mikään ei paina. Ainakaan täysi vatsa😂
Nyt joudun sille nauramaan lopun elämääni..
Ihan hyvän joululahjan saikin tuosta seurastasi🎁🌞Keväällähän on muuten pääsiäisen seutuuun muuuten ainakin ordodoksisen uskonnon mukaan paastoaika. Saattaa sekin olla jotain peruja siitä ruuan säästelystä...
Tuli vaan mieleen...- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Keväällähän on muuten pääsiäisen seutuuun muuuten ainakin ordodoksisen uskonnon mukaan paastoaika. Saattaa sekin olla jotain peruja siitä ruuan säästelystä...
Tuli vaan mieleen...Niin varmasti on! Ihminen se toimii suuren Luonnon mukaan, omista aivoituksistaan huolimatta, aina ja iänkaikkisesti😂😂😂👌
Minua tuo rauhoittaa ihanasti sisäistää, on niin paljon turhaa, jota ei välttämättä tarvitse ajatella. Ilmankos viihdyn niin hyvin yksin hiljaisuudessa lemmikin kanssa. Sitten välillä kiipeän Baabelin torniin mesoamaan muiden kanssa, lol...
Nyt vuorossa tunti kinkkujumppaa ja sen jälkeen metsästysretki Lidliin. Toiveissani siintää alennusjoululaatikot, rosollia on runsaasti, mutta laatikkoa ja rosollikastiketta tarvittaisiin lisää. Ystäväni ihastui myös rosolliin😊😊😊❤✊ Kasvisruoat meille maittavat!! Anonyymi kirjoitti:
Niin varmasti on! Ihminen se toimii suuren Luonnon mukaan, omista aivoituksistaan huolimatta, aina ja iänkaikkisesti😂😂😂👌
Minua tuo rauhoittaa ihanasti sisäistää, on niin paljon turhaa, jota ei välttämättä tarvitse ajatella. Ilmankos viihdyn niin hyvin yksin hiljaisuudessa lemmikin kanssa. Sitten välillä kiipeän Baabelin torniin mesoamaan muiden kanssa, lol...
Nyt vuorossa tunti kinkkujumppaa ja sen jälkeen metsästysretki Lidliin. Toiveissani siintää alennusjoululaatikot, rosollia on runsaasti, mutta laatikkoa ja rosollikastiketta tarvittaisiin lisää. Ystäväni ihastui myös rosolliin😊😊😊❤✊ Kasvisruoat meille maittavat!!No itseasiassa mä oon tässä kummastellut oman kropan kuntoa... Tein empiiriisiä tutkimuksia ja alan tulla siihen tulokseen, että mulla voisi olla jonkinmoinen keliakia... Viljatuotteet aiheuttaa mulle turvotusta, voimattomuutta ja sen sellaista... Tietty nyt taidan vaihtaa kiireellä ruokavalioon sen muutoksen... Josko se auttaisi yleiseen vireyteen ja olotiloihin... Tää on pikkuhiljalleen hiipinyt olotila muutens.... tupakinpolton lopetus vaan jotenkin on tuonut sen selkeämmin esille...
Mutta saa lääkärit tutkia paremmin tämän... ja toivottavasti saavat tolkkua mun kroppaan... :o)
Olisi mukavempi harrastaa kaikkea ja touhuta, kun kroppa toimis hyvin ja olis paukkujakin tehdä...
Kasvispöperöt ois ihan jees, mutta nekin käy mun pakkiin....
- Anonyymi
No hänelle... Kaikesta huoloimatta.... :)
Tytär sanoo, että mä soitan kuulemma samalla tavalla... :) Ehkä soitankin. Kaiffa on kuitenkin ollut aika iso vaikuttaja mulle... :)
https://www.youtube.com/watch?v=rQuTSRaXwCs - Anonyymi
Jouluna on hyvä vaikka istahtaa hetkiseksi.
https://www.youtube.com/watch?v=_XLMY-mZeBA
AsianVierestä - Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=ds4cD8WVrkw
Tuotakoon tämä totuus palstalle...
Miehet ovat rohkeampia eivät peitä rumuuttaan, kuten naiset ja miehet myös myöntävät olevansa rumia toisin kuin naiset.
Videolla kuvissa esiintyvät henkilöt on lavastettu eli naiselle on maksettu tuntuva summa, että nainen poseeraa kuvissa esiintyvien miesten rinnalla.
t. Ruma mies
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708