- Onko sinulla lapsia?
- Jos ei, niin haluaisitko niitä?
- Jos et haluakaan niitä, niin miksi et?
- Oletko nainen vai mies?
- Ikäsi?
Idea tuli tuosta, kun joku kyseli pettämisaloituksessa, että miksi miehet ei halua lapsia.
Kuinkahan vääristynyt tulos täältä tulee , jos vastauksia saadaan?
Lapsigalluppi näin lasten juhlan jälkeiseen aikaan
30
<50
Vastaukset
Mulla on kaksi lasta, mutta en enää lisää halua omia. Syy siihrn on, että en halua itselle enempää vastuuta ja jotenkin näkisin "lisälapset" minulta epäluottamuslauseena lspsia kohtaan. Ihan tarpeelsi olisi varmaan, jos jollakulla naisella on omia.
Mies ja 41 vuotta...
(pitääpä tsekata se pettämisaloitus)Tulipas paljon näpyttelyvirheitä edelliseen. 😬
Pettämisen yhteyttä lapsiin en suoranaisesti osaa sanoa, luin sen jutun kyllä, mutta jotenkin näen tuossakin lehtijutussa monimutkaisuutta. Miisalla oli jo aikaisempi lapsi, mistä kirjoitettiin jutun lopussa vähän sivulauseessa. Ei lapset ole mikään sivulause tosiaan, vaan he ovat tärkeitä ja muovaavat suhteenkin tietynlaiseksi.
Minulle esimerkiksi merkitsee mahdollisessa kumppanissa paljon se, miten hän kohtelee omaa jälkikasvuaan. Tosin itse en lakaise mitään maton alle, enkä jätä kellumaan ja otan omista tunteista vastuun. Joko marssin muuten suhteesta pois tai vst. Mutta en nöyryytä toista pettämällä. Pettäjillä on heikko itsetuntemus ja sysäävät vastuun tunteistaan muille. Säälittävää sakkia, mutta sellaisia täällä vaan osa on..- Anonyymi
Kysyttiinkö miksi et halua lapsia? No ei
Anonyymi kirjoitti:
Kysyttiinkö miksi et halua lapsia? No ei
Kysyttiin...
"-Jos et haluakaan niitä, niin miksi et?"
Opettele lukemaan jos haluat surffata keskustelusivuilla.
- Anonyymi
On yksi lapsi.
En mitenkään erityisesti halua lisää. En myöskään ole ehdottomasti vastaan, jos toinen haluaisi. Silloin ainoa "vaatimus" olisi, että lapset ovat ja pysyvät täysin yhdenvertaisessa asemassa. Jos toisella sattuisi myös olemaan omia lapsia, niin ajattelisin heistäkin samoin. Lapsia ei saa mielestäni koskaan laittaa eri asemaan, biologiasta riippuen.
nainen 38- Anonyymi
Joulu ei ole mikään lasten juhla...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joulu ei ole mikään lasten juhla...
Aloitukseen siis tämä yllä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aloitukseen siis tämä yllä.
Kristillisen perinteen mukaan on. Sitä juhlitaan yhden tietyn lapsen syntymän kunniaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristillisen perinteen mukaan on. Sitä juhlitaan yhden tietyn lapsen syntymän kunniaksi.
Se ei tee joulusta silti LASTEN juhlaa.
- Anonyymi
2 löytyy. Lapset ovat osaltani tehty.
-miekkonen - Anonyymi
Ei lapsia eikä tule.
Olemme 28- ja 29-vuotiaat, mies nuorempi. Emme halua kumpikaan lapsia, ja menenkin sterilisaatioon heti kun täytän 30. Haluan olla myös varma ettei vahinkoa pääse tulemaan. En voi myöskään käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Olemme olleet 8 vuotta yhdessä, helmikuussa tulee täyteen. Heti alussa puhuimme lapsenteosta ja olimme molemmat sitä mieltä että lapsia ei meille.
Ostimme pari vuotta sitten asunnon ja meillä on molemmilla hyvätuloinen työ. Haluamme kuitenkin olla vapaita emmekä kumpikaaan ole lapsirakkaita.
Tiedän että nyt tulee huutokuoro kiljumaan että sitten kun olette vanhoja ja plaa plaa. Olemme sen verrran aikuisia että osaamme harkita itse ja näiden vuosien aikana olisimme voineet mielemme muuttaa jos se olisi muuttumassa.
Molempien vanhemmat tietää päätöksemme ja hyväksyvät sen.- Anonyymi
"Tiedän että nyt tulee huutokuoro kiljumaan että sitten kun olette vanhoja ja plaa plaa. "
Jokainen tekee niinkuin parhaakseen näkee. Ei siinä ole muilla mitään aihetta kiljumiseen. - Anonyymi
"Tiedän että nyt tulee huutokuoro kiljumaan että sitten kun olette vanhoja ja plaa plaa. "
Unohdat, että tämä ei ole vauva. fi
Täällä olevat miehet toivovat, että naisella ei ole lapsia. Sinä kun joskus eroat, niin mahdollisuutesi saada mies on lapsettomana paljon suuremmat.
- Anonyymi
Kaksi lasta, joista toinen on aikuinen.
-BEM- mies 49- Anonyymi
Wwuwuw kirjoitti:
Mikä on bem-mies?
Ykskakkosen fantasiahahmo super-ytm.
- Onko sinulla lapsia? Ei.
- Jos ei, niin haluaisitko niitä? En.
- Jos et haluakaan niitä, niin miksi et? Kauheaa meteliä ja melskettä. Kurittomia niistä olis tullut kuitenkin minun kanssa. Valtava vastuu.
- Oletko nainen vai mies? Mies.
- Ikäsi? 44.- Onko sinulla lapsia? - On kaksi 🧡🧡
- Jos ei, niin haluaisitko niitä? - En varmaan enää haluaisi, jos ei olisi vielä yhtään. Ikää kumminkin jo sen verran mittarissa.
- Oletko nainen vai mies? - Nainen
- Ikäsi? - 43 ja ½- Anonyymi
Minua ei kaduta etten ole tehnyt lapsia mutta vähän harmittaa kun ei ole lapsia.
Tuo on aika omituinen lause mutta pitää täysin paikkansa.
Nuorempana elämäni oli niin sekaisin että en olisi pystynyt lapsia kasvattamaan ja mietin myös että onneksi ei ikinä edes sattunut " vahinkoa ".
Jotkut sanoivat vuosien myötä että elämä olisi voinut muuttua paremmaksi jos olisi tullut raskaaksi. Mutta ei se ihan niinkään mene, ei elämä välttämättä muutu paremmaksi, eikä tullut edes mieleen kokeilla olisiko se jarruttanut elämänmenoa vai ei.
Käytin päihteitä ja se on tiedossa että lapseen vaikuttaa äidin päihteiden käyttö, etenkin jos sitä tapahtuu raskauden aikana.
Nyt on jo ikää naisena sen verran etten tulisikaan raskaaksi.
Olen kyllä aina tykännyt lapsista ja tykkään edelleen. Onneksi on ollut tutuilla ja suvussakin lapsia.
Usein mietin mitä kaikkea olen menettänyt mutta joskus taas tulee mieleen että aika paljolta on säästynytkin.
Tosin jos nyt olisin nuori ja elämä tällä mallilla kuin nykyään niin miettisin asiaa tosissani.Tuossakin on pointtinsa, että on voinut menettääkin vaikka tavallaan mitään ei voi menettää mitä ei ole ollutkaan. Kaikella on puolensa ja puolensa.
Nyt kun itsellä on lapsia, niin pahinta on se menettämisen pelko. Se, että jotain sattuu etkä pysty estämään.
Mitä ei ollut, kun ei ollut lapsiakaan.
Että todella, puolensa ja puolensa.
-Ei
-Ei ole isää eli en
-Lapset ovat pelottavia
-Nainen
-39- Anonyymi
Lapsia on, useita.
Jos tulisi katua jotain elämässään niin lasten syntymää en koskaan katuisi. Ovat he niin ihania.
Oman elämän sisältö pönkittyy lasten hyvinvoinnin kasvattamiseen, omaa ei niin paljon enää mieti.
Hyvä näin, onhan tilaa vielä muutamalle uudelle jos sattuisi lykkäämään:)
Ihania lapset ovat, itse olen puutteellinen:)
AsianVierestä - Anonyymi
On yksi lapsi. Sanon aina etten halua enää lisää (koska erittäin vaikea synnytys ja vauva-aika sekä vaikea, nyttemmin jo päättynyt parisuhde), mutta oikeasti olen salaa alkanut yhä enemmän haluamaan. Suren, ettei lapsellani ole sisaruksia ja etten enää saa kokea syntymän ihmettä ja uutta äitiyttä.
Nainen 40 - Anonyymi
Onko sinulla lapsia? -- 4 lasta
- Oletko nainen vai mies? mies
- Ikäsi? 45
Olen ylpeä meidän porukasta, nyt vanhimmat jo aikuisia. Vaimon ja lasten äidin kanssa vielä sinnitellään yhdessä, ero jo kyllä häämöttää tulevaisuudessa. - Anonyymi
Ei ole, enkä usko, että tuleekaan.
-flowersreally- - Anonyymi
On yksi lapsi. En näillä näkymin tahdo lisää. Mutta saatan joustaa, jos tulee sopiva vastuullinen mies vastaan. Olen nainen ja kolmenkympin paremmalla puolen.
- Onko sinulla lapsia? 7
- Jos ei, niin haluaisitko niitä?-
- Jos et haluakaan niitä, niin miksi et?-
- Oletko nainen vai mies? Nainen
- Ikäsi? 35v
Olen parisuhteessa- Anonyymi
- Onko sinulla lapsia?
Ei.
- Jos ei, niin haluaisitko niitä?
Kyllä haluaisin.
- Jos et haluakaan niitä, niin miksi et?
-
- Oletko nainen vai mies?
mies
- Ikäsi?
29
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13050Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.52099Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1121712Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus91041Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450972Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn105914- 35744
- 66665
- 49657
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30625