Eikö voitais jättää edes jostain valmis ruuasta sipuli pois, moni valittaa, soitin jo yhteen tehtaaseen, sitä, "viel harkitaan", moni kärsii siitä, ja siksi ne jää hyllylle ainakin minulta?
Sipulin aiheuttama vatsavaiva
2
83
Vastaukset
- Anonyymi
Sipuli ja maha eli ilmavaivat ,
Saksaasaa jo tuhansia vuosi kasvatettiin Bohnenkraut eli papu jne ruoka mauste
Kyntelit (Satureja hortensis, S. montana) ovat saksaksi nimeltään Bohnenkraut, suomennettuna papuyrtti. Kynteleillä on suomeksi toinen nimi, pippuriyrtti, ja jos olet maistanut lehtiä tiedät miksi.
Näistä S. montana on monivuotinen (tosin tämä yrtti ei välttämättä kestäkään ulkona talven yli), ja S. hortensis on yksivuotinen. Molemmat ovat noin 30 cm korkeita, ja kukat ovat hempeän vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia.
Lehtiä ja kukkivia latvoja voi käyttää tuoreina, ne voi kuivattaa tai pakastaa valmiiksi hienonnettuina. Vihreät papuni saattavat saada iisopin sijasta hieman pakastettua kynteliä seurakseen, ja muutkin vihannekset saattavat saada tämän yrtin kaveriksi pataan.
Nykyisi K ja S-ketju myy paahdettua sipulippuja, jota jo opin , Ruotsin Tuliaiaisena lykimään jauheliha-pullataikinaan ja ah mikä makuelämys
Mutta jos ei tykätä, ei lykätä.
Ruan voi maustaa niin monin tavoin - Anonyymi
Hirveä närästys ja ilmavaivat kuivatusta sipulijauheestakin ja jos paloina niin ei pysty edes syömään maun takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857435- 965384
- 2574585
- 444485
- 623247
- 482666
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222338Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292312- 492303
- 412174