Eikö voitais jättää edes jostain valmis ruuasta sipuli pois, moni valittaa, soitin jo yhteen tehtaaseen, sitä, "viel harkitaan", moni kärsii siitä, ja siksi ne jää hyllylle ainakin minulta?
Sipulin aiheuttama vatsavaiva
2
88
Vastaukset
- Anonyymi
Sipuli ja maha eli ilmavaivat ,
Saksaasaa jo tuhansia vuosi kasvatettiin Bohnenkraut eli papu jne ruoka mauste
Kyntelit (Satureja hortensis, S. montana) ovat saksaksi nimeltään Bohnenkraut, suomennettuna papuyrtti. Kynteleillä on suomeksi toinen nimi, pippuriyrtti, ja jos olet maistanut lehtiä tiedät miksi.
Näistä S. montana on monivuotinen (tosin tämä yrtti ei välttämättä kestäkään ulkona talven yli), ja S. hortensis on yksivuotinen. Molemmat ovat noin 30 cm korkeita, ja kukat ovat hempeän vaaleansinisiä tai vaaleanpunaisia.
Lehtiä ja kukkivia latvoja voi käyttää tuoreina, ne voi kuivattaa tai pakastaa valmiiksi hienonnettuina. Vihreät papuni saattavat saada iisopin sijasta hieman pakastettua kynteliä seurakseen, ja muutkin vihannekset saattavat saada tämän yrtin kaveriksi pataan.
Nykyisi K ja S-ketju myy paahdettua sipulippuja, jota jo opin , Ruotsin Tuliaiaisena lykimään jauheliha-pullataikinaan ja ah mikä makuelämys
Mutta jos ei tykätä, ei lykätä.
Ruan voi maustaa niin monin tavoin - Anonyymi
Hirveä närästys ja ilmavaivat kuivatusta sipulijauheestakin ja jos paloina niin ei pysty edes syömään maun takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497