Pari ensimmäistä sivua katsoin. Missä ovat kiinnostavat keskustelut Missä on älykkyys ja viihdyttävyys? On tätä nykyistäkin tyyliä ollut, mutta fiksuja kirjoittajiakin on ollut. Silloin tälläöin täällä itseäni viihdyttänyt olen.
Vaan nyt on turha täältä hakea fiksua kirjoitteluseuraa?
Onko tämä palsta todellakin tällainen
47
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No siinä taas yksi valittaja 😂
Mitä jos alkaisin itse keskustelemaan muita viihdyttävästi, jos tämä ei kelpaa.
xLiner- Anonyymi
*Alkaisit!
Mua ei huvita muita viihdyttää.. 😁
xL - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
*Alkaisit!
Mua ei huvita muita viihdyttää.. 😁
xLSinua ei huvita muita viihdyttää. Niinpä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinua ei huvita muita viihdyttää. Niinpä.
Onneksi sinä kompensoit tämän puutteeni 😊
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onneksi sinä kompensoit tämän puutteeni 😊
xLinerSehän tässä juuri on ongelmien syy, kun en ole ollut kompensoimassa ja taso täällä nyt on mitä on. Enhän minä yksin ole palstan keskustelukulttuurista vastuussa.
Kaikki muuttuu, se on maailmankaikkeuden lakeja. Entropia lisääntyy teki mitä teki. Keskustelupaltakin muuttuu. Satunnaiselle vierailijalle muutos vain on hyvin helposti huomattavissa. Roskaa, tauhkaa, liirumlaarumia täynnä.
Maisemat muuttuvat. Ihmiset muuttuvat.
Eipä siinä mitään. Sellaista tämä vain on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän tässä juuri on ongelmien syy, kun en ole ollut kompensoimassa ja taso täällä nyt on mitä on. Enhän minä yksin ole palstan keskustelukulttuurista vastuussa.
Kaikki muuttuu, se on maailmankaikkeuden lakeja. Entropia lisääntyy teki mitä teki. Keskustelupaltakin muuttuu. Satunnaiselle vierailijalle muutos vain on hyvin helposti huomattavissa. Roskaa, tauhkaa, liirumlaarumia täynnä.
Maisemat muuttuvat. Ihmiset muuttuvat.
Eipä siinä mitään. Sellaista tämä vain on.Uskoisin että useampi meistä kirjoittajista hakee älylliset haasteensa oikeasta elämästä, ei sinkut-palstalta.
xLiner - Anonyymi
Mitä muuta sinä teet kuin valitat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin että useampi meistä kirjoittajista hakee älylliset haasteensa oikeasta elämästä, ei sinkut-palstalta.
xLinerÄlyllistä sielunmannaa voi löytää mitä yllättävimmistä paikoista. Aina sen ei tarvitse olla mensan ompelukerho. Se voi olla myös vaikka sinkut-palsta. Olen sellaisenkin onnen kohdannut, että täällä sisintäni on liikautettu, neuroneitani ravistettu, ei sekoitettu sentään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä muuta sinä teet kuin valitat?
Eikö vidu kellään ole ketään ikävä,äää äitiiii tätä rataa tää palsta!
Anonyymi kirjoitti:
Uskoisin että useampi meistä kirjoittajista hakee älylliset haasteensa oikeasta elämästä, ei sinkut-palstalta.
xLinerHahaa, vääntöä vanhaan malliin :D
Anonyymi kirjoitti:
Älyllistä sielunmannaa voi löytää mitä yllättävimmistä paikoista. Aina sen ei tarvitse olla mensan ompelukerho. Se voi olla myös vaikka sinkut-palsta. Olen sellaisenkin onnen kohdannut, että täällä sisintäni on liikautettu, neuroneitani ravistettu, ei sekoitettu sentään.
Kuten bondin martini! 👌😀
Mjaa-a. Nyt ei ole mitään fiksua sanottavaa mielessä eikä kielen päällä. Heitä ehdotus, katsotaan viriääkö keskustelua.?
Ok. Mä voin heittää.
Miten puupanoksen sytyttäminen päältä vähentää haitallisten palokaasujen syntymistä? 🤔
🤣🤣🤣Disse kirjoitti:
Ok. Mä voin heittää.
Miten puupanoksen sytyttäminen päältä vähentää haitallisten palokaasujen syntymistä? 🤔
🤣🤣🤣Päältä sytytettäessä savukaasut joutuu jo palamisen alkuvaiheessa sytykkeiden liekkeihin ja palaa leimahtaen.
Helmiina kirjoitti:
Päältä sytytettäessä savukaasut joutuu jo palamisen alkuvaiheessa sytykkeiden liekkeihin ja palaa leimahtaen.
Niin, siis se varmaan johtuu siitä, että sytykkeiden lämmön vaikutuksesta vain päällimmäiset puut tuottavat palokaasua, näin ollen ilma riittää hyvin ja puupanos palaa ennemmin laihalla seoksella, kuin liian rikkaalla. Toisin sanoen kaikki palaa kunnolla pois. 🤔
😄☝️Disse kirjoitti:
Niin, siis se varmaan johtuu siitä, että sytykkeiden lämmön vaikutuksesta vain päällimmäiset puut tuottavat palokaasua, näin ollen ilma riittää hyvin ja puupanos palaa ennemmin laihalla seoksella, kuin liian rikkaalla. Toisin sanoen kaikki palaa kunnolla pois. 🤔
😄☝️Niinhän ne takkapuutkin olis hyvä sytyttää päältä. Ja kuivaa puuta. Palaa puhtaasti.
Mitäs puuta se puupanos on? 😉Helmiina kirjoitti:
Niinhän ne takkapuutkin olis hyvä sytyttää päältä. Ja kuivaa puuta. Palaa puhtaasti.
Mitäs puuta se puupanos on? 😉Puupelletissä se tasalaatuisuus on yksi tekijä hyötysuhdetta funtsiessa, eiks ookkin?
Helmiina kirjoitti:
Niinhän ne takkapuutkin olis hyvä sytyttää päältä. Ja kuivaa puuta. Palaa puhtaasti.
Mitäs puuta se puupanos on? 😉No avotakkaan ei kannata sinskaan kuusta, eikä muitakaan havupuita laittaa, kun muuten kipunat lentää ja räiskää, mutta kiukaassa se on oiva puu taas, koska siinä ei hiilloksella juuri ole merkitystä, vaan varsinainen palotapahtuma tuo sen energian, toisin kuin varaavassa takassa ja uunissa, mihin taas sopii koivu ja leppä. 😄👌
Muuten... jos saunan kiukaan sytyttää päältä, puut palaa hyvin, mutta entäs lisäys? Laitetaanko pesä täyteen vai ns. "Kari palikkaa" kerrallaan. 🤔- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ok. Mä voin heittää.
🤣🤣🤣Päältä sytyttäessä on syytä käyttää Tohoa tuottamaan palamiseen tarvittava lämpö tulipesään. Muutoin kituva sytyke tuottaa pitkän aikaa vähäistä savutusta riittämättömästä lämmöstä johtuen, jolloin palamattoman PAH kaasun määrä on yhteensä laskettuna suurempi kuin alhaalta edestä sytyttäessä.
Alhaalta edestä koko pesän leveydeltä sytyttäessä tulee parikymmentä sekuntia runsasta savua, mutta arinan kautta tuleva ilma saa liekin nopeasti kuumaksi ja savukaasut alkavat palaa koska lämpö nousee nopeasti. Etureunaa nouseva liekki leviää nopeasti ladottujen puiden yläpintaan ja puut palavat edestä ja päältä savuttamatta kun riittävä kuumuus saavutetaan nopeasti. Tuli leviää alempiin keskellä ja takana oleviin puihin vasta muutamaa minuuttia myöhemmin.
Olen kuvannut piipusta nousevaa savua sytyttämisen yhteydessä molemilla tavoin. (ilman tohoa) Edestä alhaalta sytyttäessä musta savu loppuu noin 30 sekunnin kuluessa. Päältä sytyttäessä mustaa savua on pitkään ja jopa täysin kuivia puita käytettäessä mustaa savua on noin viisi minuuttia. Musta savu katoaa kokonaan vasta palamisen saavuttaessa arinan tason, jolloin lämpö kohoaa tulipesässä.
Tämä on selvinnyt lasiluukullisessa takassa puuta poltellessa.
Mikäli sytytyksen aikaisista palamattomana piipusta poistuvista PAH-yhdisteistä halutaan eroon tulisi tulipesät varustaa esilämmitystä varten sähkövastuksin. Sähkövastusten tarkoitus on kuumentaa puutilan välitön yläpuoli 300 asteeseen, jolloin päältä sytyttäessä muodostuvat PAH-yhdisteitä sisältävät mustat savut palavat tulipesän yläosan kuumuudessa piippuun mennessä.
Testatkaa itse: onhan teillä mahdollisuus ottaa kuvaa piipusta tulevasta tavarasta sytytyksen aikoina. Kun tuli palaa kunnolla, niin piipusta nousee väritöntä tai korkeintaan vaaleaa savua. Musta tai harmaa savu tarkoittaa palamattomia PAH-yhdisteitä ja hiukkaspäästöjä. Anonyymi kirjoitti:
Päältä sytyttäessä on syytä käyttää Tohoa tuottamaan palamiseen tarvittava lämpö tulipesään. Muutoin kituva sytyke tuottaa pitkän aikaa vähäistä savutusta riittämättömästä lämmöstä johtuen, jolloin palamattoman PAH kaasun määrä on yhteensä laskettuna suurempi kuin alhaalta edestä sytyttäessä.
Alhaalta edestä koko pesän leveydeltä sytyttäessä tulee parikymmentä sekuntia runsasta savua, mutta arinan kautta tuleva ilma saa liekin nopeasti kuumaksi ja savukaasut alkavat palaa koska lämpö nousee nopeasti. Etureunaa nouseva liekki leviää nopeasti ladottujen puiden yläpintaan ja puut palavat edestä ja päältä savuttamatta kun riittävä kuumuus saavutetaan nopeasti. Tuli leviää alempiin keskellä ja takana oleviin puihin vasta muutamaa minuuttia myöhemmin.
Olen kuvannut piipusta nousevaa savua sytyttämisen yhteydessä molemilla tavoin. (ilman tohoa) Edestä alhaalta sytyttäessä musta savu loppuu noin 30 sekunnin kuluessa. Päältä sytyttäessä mustaa savua on pitkään ja jopa täysin kuivia puita käytettäessä mustaa savua on noin viisi minuuttia. Musta savu katoaa kokonaan vasta palamisen saavuttaessa arinan tason, jolloin lämpö kohoaa tulipesässä.
Tämä on selvinnyt lasiluukullisessa takassa puuta poltellessa.
Mikäli sytytyksen aikaisista palamattomana piipusta poistuvista PAH-yhdisteistä halutaan eroon tulisi tulipesät varustaa esilämmitystä varten sähkövastuksin. Sähkövastusten tarkoitus on kuumentaa puutilan välitön yläpuoli 300 asteeseen, jolloin päältä sytyttäessä muodostuvat PAH-yhdisteitä sisältävät mustat savut palavat tulipesän yläosan kuumuudessa piippuun mennessä.
Testatkaa itse: onhan teillä mahdollisuus ottaa kuvaa piipusta tulevasta tavarasta sytytyksen aikoina. Kun tuli palaa kunnolla, niin piipusta nousee väritöntä tai korkeintaan vaaleaa savua. Musta tai harmaa savu tarkoittaa palamattomia PAH-yhdisteitä ja hiukkaspäästöjä.No mä olen huomannut, että riittävällä sytytyspanoksella ja oikeilla puun asetteluilla piipusta tuleva savu on noin 5 min kun kiukaan sytyttää päältä.
Arinattomassa pönttöuunissa taas parhaan palon saa aikaiseksi, kun puut latoo pystyyn ja sytyttää luukun edestä. Sama n. 5 min savuttaa.
Tohoa ei ole tarvinnut käyttää.
Tosiaan saunaan lisään ensimmäisen pesällisen polton jälkeen vain pari kalikkaa kerrallaan, niin poltettava puu määrä ei ssvuta juuri...😀☝️
- Anonyymi
Mene MaailmanMenoa palstalle, sieltä löytyy jos minkälaista älykköä 🚀️🌛️
"Missä ovat kiinnostavat keskustelut Missä on älykkyys ja viihdyttävyys?"
Suurin osa keskusteluista on muuttunut vähitellen läpänheitoksi, koska asiaa ei voi sanoa yhtä lyhyesti, eikä suurin osa jaksa lukea. Toinen syy on ihmisen loputon pahuus. On tarve lyödä toista, varsinkin lyödä lyötyä.- Anonyymi
Läps!
Tuota minä saan ja jatkuvasti joka poskelle lyödään ja saada kunnolla isän kädestä ja perposketkin kuultaa punakkana vaikka en ole Edes tuhma muutakuin vain puhunut ja leikkinyt nousee musta savu korvista, jollakin ihmisillä vain tahtovat syytellä minua ja keksitty minua syytellä miksikin🥺💕✨😱 myös tuntemattomiksi ihmisiksi.
- Anonyymi
Jätit kuudennen sivun katsomatta.
- Anonyymi
Jätit kuudennen sivun katsomatta.
- Anonyymi
Täällä on ätmejä ja viinamiehiä joten palstalla on tasokasta juttua joka päivä.
- Anonyymi
Koko palsta on täynnä jotain "ätmi"- juttua, siis sellaisia juttuja, jotka eivät mitenkään liity ihmisten oikeaan elämään.
- Anonyymi
Vai ei ole ätmit edes ihmisiä. Jaksoit kumminkin vastata, älysitkö.
- Anonyymi
no vois joku laittaa tänne alastomien naisten kuvia niin tulisi fiksuutta ja älykästä puhetta ja oliskin mielenkiintoista ja kivoja kuvia niin täältä puuttuu alastomat naiset
- Anonyymi
Alastomien naisten kuvia.... mitähän puhetta sellaiset kirvoittaisi. On ihan tutkittu juttu, että miehen aivotoiminta hyytyy, kun näkee kauniin naisen. Alastomista naisista puhumattakaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Alastomien naisten kuvia.... mitähän puhetta sellaiset kirvoittaisi. On ihan tutkittu juttu, että miehen aivotoiminta hyytyy, kun näkee kauniin naisen. Alastomista naisista puhumattakaan.
Kuvat poistuu palstalta aika äkkiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaiken näköistä elämästä ja erotiikasta aitoa sinkkujen juttuja ja joku voi täältäkin pyytää jotain hehkeää sinkkunaista ulos kun kuvansa lähettää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvat poistuu palstalta aika äkkiä.
älä poista niitä
- Anonyymi
On. Se on joko ätmijankutusta tai tissipissin ja kumppaneiden turhanpäiväistä lätinää.
- Anonyymi
Onhan täällä pari tapausta jotka kuvittelevat olevansa jotenkin erityisen fiksuja, eri juttu kuinka fiksua juttua heiltä tulee oikeasti.
Sorry kun en ehtinyt tänne mutta nytpä sitä taas joutaa :)
- Anonyymi
Mistä täällä voisi keskustella?
Eikä tämä ole mikään chatti, jossa vastaus tulee liki heti ja voi vastaajansa valita. - Anonyymi
Seksistä pitää puhua enemmän. Miten voi olla ettette saa seksiä ollenkaan.
- Anonyymi
Seksistä pitää puhua vähemmän, koska tervejärkisillä sinkuilla on paljon muutakin ajattelua kuin joku seksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seksistä pitää puhua vähemmän, koska tervejärkisillä sinkuilla on paljon muutakin ajattelua kuin joku seksi.
Ja sen takia syntyvyys jatkuvasti laskee ja yksinäisyys lisääntyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sen takia syntyvyys jatkuvasti laskee ja yksinäisyys lisääntyy.
Onko se mikään probleema?
Ja kenen yksinäisyys lisääntyy? Vapaaehtoisesti sinkut ovat tyytyväisiä elämäänsä. On paljon muuta sisältöä elämässä ja ystävät ja harrastukset ja muut menot työn lisäksi.
Ätmit ne on jotka ulisee ja vinkuu, mutta nyt puhutaankin tervejärkisistä sinkuista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko se mikään probleema?
Ja kenen yksinäisyys lisääntyy? Vapaaehtoisesti sinkut ovat tyytyväisiä elämäänsä. On paljon muuta sisältöä elämässä ja ystävät ja harrastukset ja muut menot työn lisäksi.
Ätmit ne on jotka ulisee ja vinkuu, mutta nyt puhutaankin tervejärkisistä sinkuista.Taitaa olla lukemisen ymmärtäminen vaikeaa. Tuossa sanottiin yksinäisyys, jos on tyytyväinen niin ei silloin ole yksinäinen.
Niitä elämäänsä tyytyväisiä, vapaaehtoisesti sinkkuja on kaikista sinkuista varmaankin korkeintaan prosentti tai pari. Joo moni varmaankin mainostaa olevansa, mutta kuitenkin sitten jos törmäisi kiinnostavaan tyyppiin niin se sinkkuus jäisi hetkessä.
- Anonyymi
Palstahan on mitä parasta viihdettä. Juokaahan viinaa ja nauttikaa uudesta vuodesta.
- Anonyymi
'Viihdettäpä' hyvinkin tällaisenaan ja tavallaan, ei muuta (muutamaa harvaa poikkeusviestiä/vrk lukuunottamatta)
eli joutavaa, ontuvaa, tahallista vääristelyä ja osin vajaamielistäkin varhaisteinitason 'ätminkäismenoa', ettei normi-ihminen kovin kauaa sellaisen pariin hakeudu tai viihdy, ehkä foorumin muita palstoja selaillessaan ja sattumalta.
Naisista vain harvat valistaja- , avustaja- ja hyväntekeväisyyshenkiset jaksavat vastailla joskus ( kohteliaisuuttaankin) kaikenmoisiin provo ja ärsytysyritysviesteihin pitääkseen apatiaa - pitäisikö sanoa - alla (rajoissa, aisoissa ;-)
- Anonyymi
Älykkyyden korostaminen on toisaalta aina äärimmäisen typerää ja jopa tyhmää.
- Anonyymi
Sanoisinpa, että tyystin mahdotonta on se.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2582810Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse992257Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä121960Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki841403- 681384
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.181300TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161138Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901120Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos43974- 71973