VANHEMMAT HOI !!!!

MAUKKA

Mikä teitä oikein riepoo kun ette tunne omia lapsianne..
He naivat 13 vuotiaana , juovat viinaa. Pahoinpitelevät porukaalla aikuisia . Ja varmasti tietää mitä tekevät.
Herätkää hyvät ihmiset aikanaan jos haluatte kasvattaa kunnon aikuisia.
Tai eihän teidän lasissa mitään vikaaole mutta kasvattakaa niin ettei heistä tule naapurin kakaroita.....

21

2548

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Laittais lehtiin isoilla kirjaimilla tommosen tekstin niin eiköhän se järki ala heräämään.

• Valitan

Sorry... Tuli väärään osoiteeseen

• Per Saukko

Tuon ikäisten lasten vanhemmat ovat tänä päivänä vapaan kasvatuksen tuloksia. He ovat joukottain huumehörhöjä. Mitä on lupa odottaa heidän jälkeläisistään? Ei mitään.

• heartti

millaiset sinun vanhempasi olivat? tai muiden jos näin osa aikuisita/lapsista käyttäytyy.

Turha hakea syitä muualta, sehän on silmien edessä.

• Per Saukko
        heartti kirjoitti:

millaiset sinun vanhempasi olivat? tai muiden jos näin osa aikuisita/lapsista käyttäytyy.

Turha hakea syitä muualta, sehän on silmien edessä.

En nyt ymmärtänyt mitä halusit vanhemmistani tietää. He ovat jo haudassa. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vapaa kasvatus on ihan perseestä. Tuloksena on huumehörhöjä. Voi saatana kuinka minä vihaan huumehörhöjä.

• harppuunaman

...suht vapaan kasvatuksen, enkä käytä, eikä mulle tulis mieleenikään käyttää huumeita tai tupakkaa, ja alkoholiakin vasta aikuisena. Lisäksi uskon olevani aika hyvätapainen, ja koulutodistuksessa olen saanut työrauhasta 10 ja käytöksestä 9.

• Hartte-Vainaa
        Per Saukko kirjoitti:

En nyt ymmärtänyt mitä halusit vanhemmistani tietää. He ovat jo haudassa. Kuitenkin olen sitä mieltä, että vapaa kasvatus on ihan perseestä. Tuloksena on huumehörhöjä. Voi saatana kuinka minä vihaan huumehörhöjä.

Mie vihaan myös huumehörhöjä! Ne penteleet leijuvat ympäri asuntoani enkä saa niitä kiinni millään...
        Totta puhuen: Moniko huumehörhö kertoi yhdeksänvuotiaana, että hän alkaa isona huumehörhöksi? Itse lapsena vannoin etten koskaan juo kaljaa, nyt kaljapäissäni kirjoitan tänne "viisaita"...
        Tarkoitan siis, että ympäristö, vanhemmat, paskamainen tuuri ja esim. taloudellinen tilanne tekevät huumehörhöjä, ei pelkkä vapaa kasvatus.
        Tunnen monta "deekuperheen" lasta joista on tullut yhteiskunnan tukipilareita. Minä itse taas en äidin kasvatuksesta huolimatta kehittynyt tavallista kivimiestä "paremmaksi"...
        Äitini on kuitenkin minusta ylpeä ja sen takia minä olen äidistäni äärettömän ylpeä. Maailman paras äiti! Mutta niinpä ovat muutkin äidit, maailman paras äiti on se oma...

Isäni on myös aikamoinen mestari, mutta hänet nostan jalustalle joskus toiste, nyt ei tila riitä...

• Taumii
        Hartte-Vainaa kirjoitti:

Mie vihaan myös huumehörhöjä! Ne penteleet leijuvat ympäri asuntoani enkä saa niitä kiinni millään...
        Totta puhuen: Moniko huumehörhö kertoi yhdeksänvuotiaana, että hän alkaa isona huumehörhöksi? Itse lapsena vannoin etten koskaan juo kaljaa, nyt kaljapäissäni kirjoitan tänne "viisaita"...
        Tarkoitan siis, että ympäristö, vanhemmat, paskamainen tuuri ja esim. taloudellinen tilanne tekevät huumehörhöjä, ei pelkkä vapaa kasvatus.
        Tunnen monta "deekuperheen" lasta joista on tullut yhteiskunnan tukipilareita. Minä itse taas en äidin kasvatuksesta huolimatta kehittynyt tavallista kivimiestä "paremmaksi"...
        Äitini on kuitenkin minusta ylpeä ja sen takia minä olen äidistäni äärettömän ylpeä. Maailman paras äiti! Mutta niinpä ovat muutkin äidit, maailman paras äiti on se oma...

Isäni on myös aikamoinen mestari, mutta hänet nostan jalustalle joskus toiste, nyt ei tila riitä...

terveisin Hartte-Vainaan ufofani! =)

• Rellu5L

Sehän on vain rajojen etsimistä, siis niiden rajojen, joita ei kotona ymmärretä antaa ja valvoa niiden toteutumista. Matti Nykänenkin joutui etsimään rajoja 41-vuotiaaksi ennenkuin raja tuli vastaan. Todella heikko esitys yhteiskunnalta, jonka pitäisi suojella heikompiaan.

• kurilla kasvattaja

Juupa juu, ei riitä vanhemmilla aika ja into seurata jälkikasvunsa tekemisiä kun ovat itsekin niin keskenkasvuisia monet vielä.
      Pitää tehdä pitkää päivää (kuka oikeasti pakottaa tekemään?), pitää olla omaa aikaa ja harrastuksia, kännäillään, juhlitaan, erotaan ja mennään uusiin suhteisiin, jne. jne. Ja "eihän ne meidän kullat" mitään pahaa tee... kuinka moni vanhempi oikeasti tietää mitä se kullanmuru siellä "kylillä" tekee?
      Lapset saa pienestä pelata tuntitolkulla älyvapaita pleikka- tms. pelejä joissa räiskitään ja ammutaan, tapetaan veri roiskuen ja sitä rataa. Ja turha tulla väittämään ettei sillä ole mitään vaikutusta... ei sillä aikuiselle täysjärkiselle ihmiselle olekaan, mutta kasvavalle ja kehittyvälle lapselle kyllä varmasti on!
      Vanhat tavat kunniaan, vanhempia osattiin sentään kunnioittaa (sekä omia että vieraita), myös opettajia ja yleensäkin muuta väkeä.
      Hirveä haloo kun pappi oli vähän kurittanut rippilasta... asiasta en sen kummemmin tiedä, kuin ohimennen luin että kyseinen 14 v kakara oli lyönyt ensin pappia!!! Hei haloo! Olisipa tuo pappi vetänyt sen mukulan housut kinttuun ja risulla persiille!
      Koska aletaan tajuta kurin ja nuhteen merkitys kasvatuksessa. Meillä sanotaan että kuri se pitää tikanpojallakin olla! Sanon suoraan että jos meillä oltaisiin perheessä tälläisiä "vapaan kasvatuksen" puolestapuhujia, ties mikä huligaani, raggari mummonpotkija vanhimmasta lapsestamme olisi tullut. Jälkeenpäin ollaan asioista puhuttu ja hän on kiitollinen siitä että osattiin pitää tiukka kuri tietyissä asioissa jos pienestä pitäen! Koskaan ei lyöty, eikä selkään annettu, kyllä se kuri lähti sieltä äänijänteistä ja kiristys-uhkailu-lahjonta mentaliteetilla. Kuri ei ole sama kuin väkivalta. Rajathan ne on mitä ne lapsukaiset hakee ennemmin tai myöhemmin, vaikka sitten 50 v jos ei ennemmin löydy!

• Vanhemmat ihan hulluja...

Sukulaisperheessä vanhemmat erosivat, lapset istutettiin videoiden ja pleikkareiden äärelle jotta vanhemmat voivat juopotella & kuherrella uusien kumppaneidensa kanssa. Jatkuva ravaaminen videovuokraamossa ja lasten hiljaiseksi lahjominen joillain roinalla ja karkilla jätti jälkensä lapsiin. Vanhemmilla ei ollut enään mitään otetta lapsiinsa näiden tullessa murrosikään. Lapset sijotettiin väliaikaisesti muualle. Vanhemmat väsäsi vain uutta perhettä ja entiset lapset olivat vaan tiellä ja saivat mennä menojaan...

Empä tuota yhtään ihmettele miksi vanhemmat eivät tunne omia lapsiaan nykyään!

• neiti

Ei sillä selkäsaunalla ainakaan hyviä tuloksia saa.

• heartti
        neiti kirjoitti:

Ei sillä selkäsaunalla ainakaan hyviä tuloksia saa.

ja sitten ihmettelisit miksi lapseni muita lyö???

• siitä

Kun Sinä et ole heitä kasvattanut! Sinä olisit kasvattanut heistä täydellisiä itsesilaisia. Siinä syy.

• puun omenat

Oletteko kukaan panneet merkille, että jostain kumman syystä lapsista tulee aikalailla aikuisena samankaltaisia kuin vanhemmistaan.
        Jos vanhemmat dokaavat ja käyttävät huumeita , usein lapset tekevät aikuisena samoin, tai jos vanhemmat ovat kunnollisia työssäkäyviä, taviksia niin lapsista tulee aikalailla samanlaisia. Eli eipä se omena yleensä kovin kauas puusta putoa, turhaa siitä ksvatuksesta liikaa jauhetaan. Oma elämän esimerkki on paljon tärkeämpi. Jos itse olet kunnollinen niin kyllä niistä lapsistakin tulee tai jos itse vietät hunsvoltin elämää niin sama se on lapsilla edessä. Kotoa se malli otetaan.
        Runsaasti viinaa käyttävän ja tupakkaa polttavan ja makkaraa syövän on aivan turha jauhaa lapsille luonnonmukaisesta ravinnosta ja alkoholin ja tupakan vaaroista.

• heartti
        puun omenat kirjoitti:

Oletteko kukaan panneet merkille, että jostain kumman syystä lapsista tulee aikalailla aikuisena samankaltaisia kuin vanhemmistaan.
        Jos vanhemmat dokaavat ja käyttävät huumeita , usein lapset tekevät aikuisena samoin, tai jos vanhemmat ovat kunnollisia työssäkäyviä, taviksia niin lapsista tulee aikalailla samanlaisia. Eli eipä se omena yleensä kovin kauas puusta putoa, turhaa siitä ksvatuksesta liikaa jauhetaan. Oma elämän esimerkki on paljon tärkeämpi. Jos itse olet kunnollinen niin kyllä niistä lapsistakin tulee tai jos itse vietät hunsvoltin elämää niin sama se on lapsilla edessä. Kotoa se malli otetaan.
        Runsaasti viinaa käyttävän ja tupakkaa polttavan ja makkaraa syövän on aivan turha jauhaa lapsille luonnonmukaisesta ravinnosta ja alkoholin ja tupakan vaaroista.

juoppojen perheestäkin lapsi selvitynyt paremmin, kuin itse "täydellisestä" perheestä.

• kasvattanut!

Kuule Maukka, puhu vain omista lapsistasi, älä yleistä! Jos olet itse antanut omille lapsillesi tuollaisen esimerkin, niin älä syyllistä muita siitä virheestäsi!
      Vai tuntuuko paremmalta käsitellä omien lasten paheita, kuvittelemalla että kaikkien lapset ovat tuollaisia kuin sinun???

• paree kattoa

vanhemmat.net
      niin mietit asioita aivan uudesta näkövinkkelistä
      Ovatko joka puolella suomessa samanlaiset toiminta ohjeet(Eli Vanhentuneet).

• heartti

eiköhän tuossa ole liioittelun makua...kaikki lapset tuollaisia, ei todellakaan.

Ja aina ei voi syyttää vanhempia/lapsia käytöksestään, todellakaan, syyt yleensä! hyvin syvällä sisimissään käyttäytymisiin, niistä syistä pitäisi aloittaa ei syytöksistä.

Ja kyllä se kasvatus alkaa jo pienestä asti, kokeilua koko ajan ...suuntaan ja toiseen.

• mieku

vanhemmat ovat usein sinisilmäisiä! muksut menee "yökylään" kaverin luo.. joo-o... ei tietenkään kaikki lapset/nuoret ole sellaisia.. mutta valitettavan moni!

• vaihda osoitetta

Ei ne vanhemmat täällä roiku, jotka ei välitä.
      Ne roikkuu kapakoissa, eikä niitä kiinnosta pätkääkään, mitä niitten lapset tekee.
      Lähde etsimään niitä vanhempia sieltä kapakoista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      71
      8416
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      135
      4768
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      112
      3876
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      77
      3417
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      3006
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      141
      2730
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      11
      2424
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      39
      2167
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      1983
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1968
    Aihe