Vartiotorni-seura on ominut itselleen lupauksen, joka annettiin Israelille Jesajan kirjassa:
"Kun pidämme todistustyön tärkeimmällä sijalla elämässämme, toimimme Jumalalta saamamme nimen mukaisesti. Jesajan 43:10:ssä sanotaan: ” ’Te olette minun todistajiani’, lausuu Jehova, ’niin, palvelijani, jonka olen valinnut’.” Pidämme suurena kunniana sitä, että Jehovan nimi liitetään meihin. ”Ikuisuuden Kuninkaana” hän sanoo: ”Tämä on minun nimeni ajan hämärään asti, ja tämä on muistona minusta sukupolvesta sukupolveen.” (1. Tim. 1:17; 2. Moos. 3:15; vrt. Saarn. 2:16.) Vuonna 1931 raamatuntutkijat omaksuivat nimen Jehovan todistajat, minkä jälkeen Vartiotorni-lehdessä julkaistiin monia kiitoskirjeitä. Eräs seurakunta Kanadasta kirjoitti: ”Hyvä uutinen siitä, että olemme ’Jehovan todistajia’, on sykähdyttänyt meitä ja lujittanut päätöstämme olla tuon uuden nimen arvoisia.” (Vartiotorni - tutkittava, heinäkuu 2014)
Mutta eivätkö kristityt ole Jeesuksen todistajia?
Miksi Vartiotorni-seura on antanut laumalleen Vanhaan testamenttiin viittaavan nimen? Katsovatko he olevansa edelleen lakiliitossa? Ainakin Vartiotorni-seuran raskas käskykokoelma, jota Jehovan todistajien odotetaan noudattavan, viittaa tähän. Armo on tuntematon käsite, pelastus on ansaittava kuuliaisuudella ja työsuorituksilla.
Luuk. 11:46 Jeesus vastasi: "Voi teitäkin, lainopettajat! Te panette ihmisten harteille taakkoja, jotka ovat raskaita kantaa, mutta itse ette kajoa niihin edes yhdellä sormella.
Vartiotorni-seura vaatii laumaltaan asioita, joita ei itse yritäkään noudattaa. Esimerkiksi rehellisyyttä ja nöyryyttä, kykyä pyytää anteeksi.
Matt. 23:15 Voi teitä, lainopettajat ja fariseukset! Te teeskentelijät! Te kierrätte maat ja meret hankkiaksenne edes yhden käännynnäisen, ja kun siinä onnistutte, teette hänestä helvetin oman, kahta vertaa pahemman kuin itse olette.
Montako Jehovan todistajaa tarvitaan vaihtamaan led-lamppu? Entä montako kenttätuntia pitää tehdä yhtä käännynnäistä kohden?
Matt. 23:8 Älkää te antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä teillä on vain yksi opettaja ja te olette kaikki veljiä.
Tarkoittiko Jeesus yhdellä opettajalla ehkäpä Vartiotorni-seuraa tai Jehovan todistajien hallintoelintä? Tuskinpa vain.
1. Kor. 7:23 Jumala on ostanut teidät täydestä hinnasta. Älkää ruvetko ihmisten orjiksi!
Gal. 5:1 Vapauteen Kristus meidät vapautti. Pysykää siis lujina älkääkä alistuko uudelleen orjuuden ikeeseen.
Jehovan vai Jeesuksen todistajia?
47
59
Vastaukset
- Anonyymi
Israelilaiset olivat JHVH:n todistajia ja me kristityt olemme Jeesuksen todistajia.
Jehovan todistajilla ei ole mitään tekemistä Israelin kanssa missään muodossa.
Pikemminkin heidän nimensä voisi korkeintaan olla Järjestön todistajia, mutta mielummin Kulttijärjestön todistajat. Mitä järkeä on olla satuolennon todistaja. Ymmärrän, jos 5-vuotias lapsi uskoo satuolentojen olemassaoloon. Eikö tuolla jessulilla tai יהוה-sedällä olisi ollut jo muutama tuhatta vuotta osoittaa olemassaolonsa, jos olisivat todellisia. Mutta hyvin hiljaista on ollut. Ihan kuin Tyrnävän ryppyreikärypistämössä konsanaan.
- Anonyymi
Anonyymi 04.01.2020 20:49
" Vuonna 1931 raamatuntutkijat omaksuivat nimen Jehovan todistajat, minkä jälkeen Vartiotorni-lehdessä julkaistiin monia kiitoskirjeitä. Eräs seurakunta Kanadasta kirjoitti: ”Hyvä uutinen siitä, että olemme ’Jehovan todistajia’, on sykähdyttänyt meitä ja lujittanut päätöstämme olla tuon uuden nimen arvoisia.” (Vartiotorni - tutkittava, heinäkuu 2014) "
-Mutta. Russell perusti raamatuntutkijat, ja painotalo watchtower inc:in (nimi noin suunnilleen muistettuna).
Ja Russellin kuoltua siviiliammatiltaan lakimien Rutherford voitti jäämistön käräjöinnillä.
Ja Rutherford muutti uskonnon keskusjohtoiseksi, myös poisti seurakuntien raamatullisen äänestysmenettelyn vanhimpien valinnassa.
Ja kaikki eivät tähän alistuneet.
Sen jälkeen tuo Rutherford omaksui erottautumistoimena nimen "jehovantodistajat" poisti käytössä olleen ristin tunnuksena, se on vanhoissa vartiotornien kansissakin käytössä. Ja risti vanhassa vartiotornissa sanottu miehen sukuelinten tunnukseksi.
Raamatuntutkijat toimivat edelleen, esim. Puolassa on ollut heidän konventtinsa.
Suomessa heillä on ollut toimintaa Oulussa päin.
Rutherfordin aikaansaamisista ehkä tunntetuimpia ovat kirja "miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan" -se on kirja vuoden 1925 maailmanlopusta.
Talo Beth Sarim Kaliforniassa, johon Israelin patriarkkojen tuli muttaa v. 1925 haudasta ylösnousunsa jälkeen. (siihen asti asui Rutherford itse talossa).- Anonyymi
En tiedä, mistä kopsaat iänikuisia juttujasi, mutta tieto ja ymmärrys on kasvanut vuosien kuluessa ja todistusta on annettu laajamittaista todistusta kaikin mahdollisin keinoin.
Tyylisi on kovin ala-arvoista ja kerrot asioita ihmisistä, jotka ovat eläneet hyvin kauan sitten ilkeämieliseen ja epäraamatulliseen tapaan.
Tieto on tullut runsaaksi ja opetustyötä on siunattu.
Jehova on Jumalamme ja olemme hänen todistajiaan, kuten Jeesuskin. Hän todisti Isästään ja antoi mallin seuraajilleen. Olemme siis Jeesuksen seuraajia. Jeesus ei koskaan väheksynyt Isänsä asemaa, eikä alkanut kerätä omia palvojiaan, vaan teki aina Isänsä tahdon. Se on todistettu Raamatussa moneen kertaan. Molemmat ovat tärkeitä persoonia tosi palvojien keskuudessa. Ihmettelen usein sitä tarvettanne vähätellä Kaikkivaltiasta Jumalaa kirjoituksissanne. Jeesus ei tehnyt niin, joten niin tekemällä ette voi olla Jeesuksenkaan jäljittelijöitä. Teette Jumalasta vähäpätöisen opeillanne. Miten hän voisi hyväksyä sellaisen. Jeesuksella on arvokas osa Jumalan suunnitelmissa Lunastajana ja Jumalan asettamana Kuninkaana ihmiskunnan siunaamisessa. Jos ei ole Jumalaa, ei ole Jeesustakaan.
Muistatko joitain oman uskontosi edustajia noilta vuosilta? Kerroppa.
Suosittelen Raamatun tutkimista. Silloin voi oppia tuntemaan, millainen Jumala on ja mitä Jeesus kertoi hänestä ja Jeesuksen osasta Jumalan suunnitelmissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä, mistä kopsaat iänikuisia juttujasi, mutta tieto ja ymmärrys on kasvanut vuosien kuluessa ja todistusta on annettu laajamittaista todistusta kaikin mahdollisin keinoin.
Tyylisi on kovin ala-arvoista ja kerrot asioita ihmisistä, jotka ovat eläneet hyvin kauan sitten ilkeämieliseen ja epäraamatulliseen tapaan.
Jehova on Jumalamme ja olemme hänen todistajiaan, kuten Jeesuskin. Hän todisti Isästään ja antoi mallin seuraajilleen. Olemme siis Jeesuksen seuraajia. Jeesus ei koskaan väheksynyt Isänsä asemaa, eikä alkanut kerätä omia palvojiaan, vaan teki aina Isänsä tahdon. Se on todistettu Raamatussa moneen kertaan. Molemmat ovat tärkeitä persoonia tosi palvojien keskuudessa. Ihmettelen usein sitä tarvettanne vähätellä Kaikkivaltiasta Jumalaa kirjoituksissanne. Jeesus ei tehnyt niin, joten niin tekemällä ette voi olla Jeesuksenkaan jäljittelijöitä. Teette Jumalasta vähäpätöisen opeillanne. Miten hän voisi hyväksyä sellaisen. Jeesuksella on arvokas osa Jumalan suunnitelmissa Lunastajana ja Jumalan asettamana Kuninkaana ihmiskunnan siunaamisessa. Jos ei ole Jumalaa, ei ole Jeesustakaan.
Suosittelen Raamatun tutkimista. Silloin voi oppia tuntemaan, millainen Jumala on ja mitä Jeesus kertoi hänestä ja Jeesuksen osasta Jumalan suunnitelmissa.Jeesus on Uuden testamentin keskipiste Jumalan tahdosta. Kristityt ovat Jeesuksen todistajia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Uuden testamentin keskipiste Jumalan tahdosta. Kristityt ovat Jeesuksen todistajia.
Jumala oli Jeesuksen opetuksen keskipiste. Joh. 8: 28, 29: "Sentähden Jeesus sanoi: "Kun te kerran olette kohottaneet Ihmisen Pojan, silloin tiedätte , että minä olen se, ja etten tee mitään omasta aloitteestani, vaan puhun näitä asioita, niinkuin Isä on minua opettanut. Ja hän, joka on lähettänyt minut, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksikseni, koska minä teen aina sitä, mikä on hänelle mieluista."
Joh.17:4: "Minä olen kirkastanut sinut vietyäni päätökseen sen työn, jonka olet antanut minun tehtäväkseni. 6."Olen tehnyt sinun nimesi ilmeiseksi niille ihmisille, jotka annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle ja he ovat noudattaneet sinun sanaasi. 26: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja olen tekevä sen tunnetuksi, jotta se rakkaus, jolla olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heidän yhteydessään."
Jeesuksen tärkein työ oli tehdä Isänsä nimi tunnetuksi. Sama koskee meitäkin. Mekin teemme tuon kaikkeuden tärkeimmän nimen tunnetuksi. Ketkä tekevät sen tunnetuksi ympäri maailman? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala oli Jeesuksen opetuksen keskipiste. Joh. 8: 28, 29: "Sentähden Jeesus sanoi: "Kun te kerran olette kohottaneet Ihmisen Pojan, silloin tiedätte , että minä olen se, ja etten tee mitään omasta aloitteestani, vaan puhun näitä asioita, niinkuin Isä on minua opettanut. Ja hän, joka on lähettänyt minut, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksikseni, koska minä teen aina sitä, mikä on hänelle mieluista."
Joh.17:4: "Minä olen kirkastanut sinut vietyäni päätökseen sen työn, jonka olet antanut minun tehtäväkseni. 6."Olen tehnyt sinun nimesi ilmeiseksi niille ihmisille, jotka annoit minulle maailmasta. He olivat sinun, ja sinä annoit heidät minulle ja he ovat noudattaneet sinun sanaasi. 26: "Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja olen tekevä sen tunnetuksi, jotta se rakkaus, jolla olet rakastanut minua, olisi heissä ja minä olisin heidän yhteydessään."
Jeesuksen tärkein työ oli tehdä Isänsä nimi tunnetuksi. Sama koskee meitäkin. Mekin teemme tuon kaikkeuden tärkeimmän nimen tunnetuksi. Ketkä tekevät sen tunnetuksi ympäri maailman?Ketkä tekevät Isän nimen tunnetuksi? Jeesuksen todistajat tietenkin .Isän tahto toteutuu Jeesuksessa.
Siksi Hänelle on annettu kaikki valta maan päällä.
Jumalan poika on asetettu Jumalaksemme. Kirkastamalla Poikaa, kirkastamme Isää.
Jehovan todistajat kirkastavat järjestöään ja epänimeä joka on väännetty JHVH:sta.
Palvomalla tuora epänimeä, he ovat ajaneet itsensä puun ja kuore väliin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen tärkein työ oli tehdä Isänsä nimi tunnetuksi. Sama koskee meitäkin. Mekin teemme tuon kaikkeuden tärkeimmän nimen tunnetuksi. Ketkä tekevät sen tunnetuksi ympäri maailman?Jeesus ei käyttänyt Jumalan persoonanimeä yleensä rukouksessa, opetuksessa saati arkisissa tilanteissa. Hän lienee käyttänyt sitä silloin, kun lainasi Vanhaa testamenttia, mutta yleensä Jeesus puhui Isästä tai Jumalasta. Samaa linjaa noudatti Paavali kirjeissään, käyttämättä persoonanimeä, ja Herralla (kyrios) hän tarkoitti Jeesusta.
Jehovan todistamisenne ei ole Uuden testamentin mallin mukaista, mutta sen ei liene tarkoitus ollakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen Raamatun tutkimista. Silloin voi oppia tuntemaan, millainen Jumala on ja mitä Jeesus kertoi hänestä ja Jeesuksen osasta Jumalan suunnitelmissa.>> tieto ja ymmärrys on kasvanut vuosien kuluessa
Onko tästä ymmärryksen ja tiedon lisääntymisestä jotain näyttöä? Näin sivusta seuraavalle koko oppitouhu näyttäytyy päämäärättömän sokean hapuilulta. Anonyymi kirjoitti:
Jeesus on Uuden testamentin keskipiste Jumalan tahdosta. Kristityt ovat Jeesuksen todistajia.
Jeesus on Uuden liiton välimies,ihmisen ja jumalan välillä,vai jeesuksen kautta on pelastuminen islän tykö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suosittelen Raamatun tutkimista. Silloin voi oppia tuntemaan, millainen Jumala on ja mitä Jeesus kertoi hänestä ja Jeesuksen osasta Jumalan suunnitelmissa.Anonyymi 16.01.2020 10:53
" tieto ja ymmärrys on kasvanut vuosien kuluessa "
-Näin on tapahtunut vartiotorniseurasta huolimatta, ei ansiosta. Vartiotorni neuvoo vanhempia kieltämään lapsiltaan opintien ajatukset.
Kun siis arvostat tietoa ja ymmärrystä, jätä lahkosi.
" epäraamatulliseen tapaan "
-Ettet ilkeäisi sekoittaa Raamattua lahkosi sekoiluihin.
" Jehova on Jumalamme "
-Ja vartiotorni varannut Jehovalta ikuisuuden tulimerestä, ilm. 20:10, koska se on väärän profeetan paikka, 5 Moos. 18:20-22 - Herätkää n:o 23 v. 1968: Esittelemme vartiotorniseuran ylitsepursuavat todisteet maailmanlopusta vuodelle 1975.
- Anonyymi
Anonyymi Tänään 10:53
" tieto ja ymmärrys on kasvanut vuosien kuluessa "
-Mutta vartiotorneja kaupustellessasi et sanonut että tieto ja ymmärrys tulee kasvamaan, ja mökötit vanhan ymmärryksen ihmettelijöille kun käsky kävi.
Taivaan täynnä oleminen, samalla kun sinne kuitenkin kortistoidutaan, on myös yksi tuleva muutoksen aihe, kuitenkaan et tiedä, kuten ei kukaan, mitä jo seuraava vartiotornisi vaatii sinua uskomaan.
Ja on hävytöntä puhua sitten "jehovakanavasta", "totuudesta" kun joudut noin myöntämään.
" Jeesus ei koskaan väheksynyt Isänsä asemaa "
-Miksi sellainen tulee edes mieleesi ?
" Muistatko joitain oman uskontosi edustajia noilta vuosilta? Kerroppa. "
-En tiedä keneltä kysyt, itse olen jo kertonutkin, mutta koska en ole lahkolainen, niin asiaa koskevalla foorumilla.
"Suosittelen Raamatun tutkimista "
-Heitä myös vartiotornisi niiden ennen vuotta 1980 painettujen perään.
Joh 14:10,11: "Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa...ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen..."
2 Joh 9 "Kuka...ei pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika".
-Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että Jumala = Isä Poika!
2 Kor 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa".
-Vartiotorniuskonnossa jehoova murhaa enkeli Mikaelin ristillä, jotta vartiotorni voi kirjoittaa: Ihminen on vapahdettu- Anonyymi
Anonyymi 16.01.2020 14:49
" Jeesus ei koskaan väheksynyt Isänsä asemaa "
-Miksi sellainen tulee edes mieleesi ?
-Myö totistajat emme uskalla niin vain ajatellakaan vaikeammissa tilanteissa, jos ajattelisi väärin, siitä tulisi mökötystuomio meille.
Tuo on opetettu vartiotornista ja otettu käytettäväksi värväystyössä.
Jos keskustelukumppani ei ole paljoakaan perillä, sanotaan perään että papit väheksyvät tuon isän asemaa, me vartiotornikaupittelijat emme, kuten Raamatussa sanotaan, katso vaikka tästä vartiotornistamme, siihen on piirretty leijonakin.
- Anonyymi
Jumala ilmoittaa nimensä Mooses 2 luku 3.14 Minä olen=Jeesus
Minä olen=JHVH
JHVH =Jahve,Jehova
Jahve,Jehova=Jeesus- Anonyymi
Hieman varovaisuutta sen yhtäsuuruusmerkin kanssa, Jeesus itse kuitenkin toi esille, että Isä on juutalaisten tuntema jumala, siis Jahve.
Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hieman varovaisuutta sen yhtäsuuruusmerkin kanssa, Jeesus itse kuitenkin toi esille, että Isä on juutalaisten tuntema jumala, siis Jahve.
Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.Jeesus sanoi myös monta kertaa Joh .evankeljumissä ,Minä olen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus sanoi myös monta kertaa Joh .evankeljumissä ,Minä olen.
Samaa sanoo Paavali kirjeissään. Mutta sanoiko Jeesus olevansa Jahve?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samaa sanoo Paavali kirjeissään. Mutta sanoiko Jeesus olevansa Jahve?
Eikö jt pyydä avukseen Jeesuksen nimeä kuten Paavali todistaa? Totta ihmeessä ollaan Jeesuksen todistajia jolta apu tulee!
1. Kor. 1:1 Paavali, Jumalan tahdosta Kristuksen Jeesuksen apostoliksi kutsuttu, ja veli Sostenes
2. tervehtivät Korintissa olevaa Jumalan seurakuntaa, Kristuksen Jeesuksen pyhittämiä, Jumalan kutsumia pyhiä sekä kaikkia, jotka eri seuduilla, missä asuvatkin, huutavat avukseen Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeä samoin kuin me. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.2Moos.3:6 Ja Hän sanoi vielä.Minä olen sinun isäsi Jumala,Aabrahamin Jumala,Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. Ja Mooses peitti kasvonsa,sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
Minä olen=Jeesus siinä puhuu Moosekselle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
2Moos.3:6 Ja Hän sanoi vielä.Minä olen sinun isäsi Jumala,Aabrahamin Jumala,Iisakin Jumala ja Jaakobin Jumala. Ja Mooses peitti kasvonsa,sillä hän pelkäsi katsoa Jumalaa.
Minä olen=Jeesus siinä puhuu Moosekselle.Tuossa enkeli on Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa enkeli on Jumala.
Herran enkeli,eli Herra itse. Kannattaa lukea koko luku ja ymmärtää,että orjantappurapensaassa puhuu Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herran enkeli,eli Herra itse. Kannattaa lukea koko luku ja ymmärtää,että orjantappurapensaassa puhuu Jumala.
Kun lukee koko luvun, siinähän sanotaan selvästi aluksi, että kyseessä on enkeli, joka sitten matkan varrella vaihtuu Jumalaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lukee koko luvun, siinähän sanotaan selvästi aluksi, että kyseessä on enkeli, joka sitten matkan varrella vaihtuu Jumalaksi.
Se on vaihtunut Brooklynin Ukko-kodissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joh. 8:54 Jeesus vastasi: "Jos minä itse kirkastan kunniaani, se kunnia ei ole minkään arvoinen. Mutta minun kunniani kirkastaa Isä, hän, jota te sanotte omaksi Jumalaksenne.Älä sinä marakatinpentu komentele meitä. Me ei kysytä sulta mitään.
- Anonyymi
Anonyymi Eilen 22:39
" Jeesus sanoi myös monta kertaa Joh .evankeljumissä ,Minä olen."
-Jep.
" sanoiko Jeesus olevansa Jahve? "
-Nimeä Jahve ei ole käytetty kertaakaan koko UT:ssa.
"Herra" on yksi Jumalan monista nimistä.
Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi
ja 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
-Tuossakin on tuo kielenkäyttö tyylikeinona kuten Joh. 1:1 -jakeessa, johon vartiotorni neuvoo värvättynsä takertumaan.- Anonyymi
1. Kor. 8:6
- yksi Jumala, Isä
- yksi Herra, Jeesus Kristus
Miksi vain Isä on Jumala? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
1. Kor. 8:6
- yksi Jumala, Isä
- yksi Herra, Jeesus Kristus
Miksi vain Isä on Jumala?Anonyymi Tänään 15:57
" 1. Kor. 8:6 "
Tuo on Paavalin kirjoittama.
" - yksi Jumala, Isä - yksi Herra, Jeesus Kristus Miksi vain Isä on Jumala? "
-Sitä tuo ei voi tarkoittaa. Paavali on kirjoittanut myös roomalaiskirjeen ja Tiitukselle, joissa sanamukaisesti sanotaan Jeesus Jumalaksi.
Tiitus 2:13 " odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä "
Myös filippiläiskirje on Paavalilta, ja hän ei ole joka kerta mainitessaan taivaan Isän ja toisaalta Jeesuksen ruvennut antmaan Pyhän Kolminaisuuden selitystä, mitä puolestaan on vartiotorniseura laittanut värvättynsä ihmettelemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Anonyymi Tänään 15:57
" 1. Kor. 8:6 "
Tuo on Paavalin kirjoittama.
" - yksi Jumala, Isä - yksi Herra, Jeesus Kristus Miksi vain Isä on Jumala? "
-Sitä tuo ei voi tarkoittaa. Paavali on kirjoittanut myös roomalaiskirjeen ja Tiitukselle, joissa sanamukaisesti sanotaan Jeesus Jumalaksi.
Tiitus 2:13 " odottaessamme autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Kristuksen Jeesuksen kirkkauden ilmestymistä "
Myös filippiläiskirje on Paavalilta, ja hän ei ole joka kerta mainitessaan taivaan Isän ja toisaalta Jeesuksen ruvennut antmaan Pyhän Kolminaisuuden selitystä, mitä puolestaan on vartiotorniseura laittanut värvättynsä ihmettelemään.Kyllä se voi tarkoittaa ja tarkoittaakin, kun luet tekstiä etkä tekstin ohi. Yksi Jumala, Isä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se voi tarkoittaa ja tarkoittaakin, kun luet tekstiä etkä tekstin ohi. Yksi Jumala, Isä.
"Kyllä se voi tarkoittaa ja tarkoittaakin, kun luet tekstiä etkä tekstin ohi. Yksi Jumala, Isä."
-Niin, tuo Isä tarkoittaa samalla myös Jeesusta, Jeesuksessa puhui Isä, vaikka hän oli ihmiskehossa (filippiläiskirje)
Vartiotorniseura kirjoittaa väärin Pyhän kolminaisuuden tarkoittavan kolmea Jumalaa. Sitä se ei tarkoita.
Pyhä Henki on yksi Isän monista nimistä.
Kun Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi (Tiit. 2:13) olisi Jumalan Sanan kieltämistä kieltää tuo ilmoitus.
2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "
Vartiotorniuskonnon jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristille, jotta vartiotorni voi kirjoittaa ihmise n armahdetun.
Mutta miksei vartiotonriuskonto voi armahtaa ihmistä murhaamatta viattomia olentoja ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Kyllä se voi tarkoittaa ja tarkoittaakin, kun luet tekstiä etkä tekstin ohi. Yksi Jumala, Isä."
-Niin, tuo Isä tarkoittaa samalla myös Jeesusta, Jeesuksessa puhui Isä, vaikka hän oli ihmiskehossa (filippiläiskirje)
Vartiotorniseura kirjoittaa väärin Pyhän kolminaisuuden tarkoittavan kolmea Jumalaa. Sitä se ei tarkoita.
Pyhä Henki on yksi Isän monista nimistä.
Kun Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi (Tiit. 2:13) olisi Jumalan Sanan kieltämistä kieltää tuo ilmoitus.
2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa "
Vartiotorniuskonnon jehoova murhaa viattoman enkeli Mikaelin ristille, jotta vartiotorni voi kirjoittaa ihmise n armahdetun.
Mutta miksei vartiotonriuskonto voi armahtaa ihmistä murhaamatta viattomia olentoja ?Miksei nikeauskonto voi armahtaa ihmistä ilman Jumalan 1/3-itsemurhaa, jossa tosin siinäkin kuolee vain viaton Jeesus Nasaretilainen inhimillisen luontonsa puolesta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei nikeauskonto voi armahtaa ihmistä ilman Jumalan 1/3-itsemurhaa, jossa tosin siinäkin kuolee vain viaton Jeesus Nasaretilainen inhimillisen luontonsa puolesta?
" Miksei nikeauskonto "
-kerro sinä siitä kun tunnet.
" Jumalan 1/3-itsemurhaa "
-Siitä on jo tuossa edelläkin, katsoitko ?
""2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa " ""
Jumala siis ilmoittaa että synti on sovitettava, ja rakasti ihmistä niin, että
itse sovitti.
Mutta ei tuo "1/3" ole 2 Korintt. 5:19:ssä, mistähän vartiotornisi on sen ottanut ?
-Sen, että taivas on täynnä, senhän vartiotornisi on saanut presidentti, jehovakanava Rutherfordin unesta.
-Mutta kuka näki unta, että taivaaseen voi sitten kuitenkin
kirjautua, vartiotorniseuran kortistoon ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Miksei nikeauskonto "
-kerro sinä siitä kun tunnet.
" Jumalan 1/3-itsemurhaa "
-Siitä on jo tuossa edelläkin, katsoitko ?
""2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa " ""
Jumala siis ilmoittaa että synti on sovitettava, ja rakasti ihmistä niin, että
itse sovitti.
Mutta ei tuo "1/3" ole 2 Korintt. 5:19:ssä, mistähän vartiotornisi on sen ottanut ?
-Sen, että taivas on täynnä, senhän vartiotornisi on saanut presidentti, jehovakanava Rutherfordin unesta.
-Mutta kuka näki unta, että taivaaseen voi sitten kuitenkin
kirjautua, vartiotorniseuran kortistoon ?Mitä hyötyä Jeesuksen ruumis, siis ihminen, oli tappaa, jos Jumala ei kuitenkaan kuollut? Ihminen Jeesus Nasaretilainen on aika kevyt uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta.
- Anonyymi
Pyydän kristityiltä anteeksi vartiotorniseuran edustajien puolesta.
Hävettää puhuminen 1/3 Jumalasta.- Anonyymi
Häpeätkö kolminaisuusoppia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni valehtelee kolminaisuuden muotoon, että se kykenee sitä pilkkaamaan.
"jumalakolmikot"
Mutta sillähän on valehtelun, lahkoslangilla teokraattisen sodankäynnin oppi.
väärentänyt Raamatun, oppinut Barclayn lausunnon UM -raamatustaan.
Mutta ilmeisesti yllä kirjoittanut on ymmärtänyt tuon viitatun koskettavan kristityn henkilökohtaista uskoa, sisintä.
"Mitä hyötyä Jeesuksen ruumis, siis ihminen, oli tappaa, jos Jumala ei kuitenkaan
kuollut? "
2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vartiotorni valehtelee kolminaisuuden muotoon, että se kykenee sitä pilkkaamaan.
"jumalakolmikot"
Mutta sillähän on valehtelun, lahkoslangilla teokraattisen sodankäynnin oppi.
väärentänyt Raamatun, oppinut Barclayn lausunnon UM -raamatustaan.
Mutta ilmeisesti yllä kirjoittanut on ymmärtänyt tuon viitatun koskettavan kristityn henkilökohtaista uskoa, sisintä.
"Mitä hyötyä Jeesuksen ruumis, siis ihminen, oli tappaa, jos Jumala ei kuitenkaan
kuollut? "
2 Korintt. 5:19 "Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssaJos Jumala ei kuollut, hän ei ollut uhri. Jos ihminen kuoli, hän oli kovin kevyt uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta, etenkin jos sai elämänsä kohta takaisin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeätkö teokraattista sodankäyntiä?
Häpeätkö järjestösi pedofilisotkuja?
Häpeätkö mököttämistänne, tuota moukkamaista ja raukkamaista kiristämistä?
Syytä olisi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeätkö teokraattista sodankäyntiä?
Häpeätkö järjestösi pedofilisotkuja?
Häpeätkö mököttämistänne, tuota moukkamaista ja raukkamaista kiristämistä?
Syytä olisi.Häpeätkö inkvisitiota, ristiretkiä tai noitavainoja? Häpeätkö pakkokirkkoa ja jalkapuuta? Häpeätkö pulleita pappeja ja hienoja kirkkorakennuksia ja pappiloita, kun kansa näki nälkää? Syytä olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Häpeätkö inkvisitiota, ristiretkiä tai noitavainoja? Häpeätkö pakkokirkkoa ja jalkapuuta? Häpeätkö pulleita pappeja ja hienoja kirkkorakennuksia ja pappiloita, kun kansa näki nälkää? Syytä olisi.
Ei ole täällä näkynyt.
Teillähän on inkvisitio edelleen käynnissä.( luetaan: kirjastossa tapahtuvat kuulustelut)
Ei ole meilläpäin enää teikäläisiä näkynyt ristiretkillä, kun sanoin heille: häipykää.
Tehän pelkäätte noitia edelleenkin. Niitä on kujlemma smurffileluissakin.
Valtakunnansalille on kuulemma JT:n pakko mennä tai on huonoa seuraa. ( viittä vailla mökötys)
Teillä ei " papit" ainoastaan ole pulleita vaan myös heidän vaimonsa. ( syövät mielenterveyslääkkeitä)
Onneksi teidän valtakunnansalinne on kuin sikaloita ja beetelin rakennukset kuin kapinen nukkumalähiö. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole täällä näkynyt.
Teillähän on inkvisitio edelleen käynnissä.( luetaan: kirjastossa tapahtuvat kuulustelut)
Ei ole meilläpäin enää teikäläisiä näkynyt ristiretkillä, kun sanoin heille: häipykää.
Tehän pelkäätte noitia edelleenkin. Niitä on kujlemma smurffileluissakin.
Valtakunnansalille on kuulemma JT:n pakko mennä tai on huonoa seuraa. ( viittä vailla mökötys)
Teillä ei " papit" ainoastaan ole pulleita vaan myös heidän vaimonsa. ( syövät mielenterveyslääkkeitä)
Onneksi teidän valtakunnansalinne on kuin sikaloita ja beetelin rakennukset kuin kapinen nukkumalähiö.Sinulle ei siis kirkon historia merkitse mitään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulle ei siis kirkon historia merkitse mitään?
Vain se osa historiaa joka kerrotaan raamatussa.
Jokaisella valtakunnansalilla tai kirkolla ei ole mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos Jumala ei kuollut, hän ei ollut uhri. Jos ihminen kuoli, hän oli kovin kevyt uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta, etenkin jos sai elämänsä kohta takaisin.
"Jos Jumala ei kuollut, hän ei ollut uhri. Jos ihminen kuoli, hän oli kovin kevyt uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta, etenkin jos sai elämänsä kohta takaisin."
-Vai semmoisia järkeilyjä on vartiotorni esittänyt Raamattua vastaan.
Ja siten adventisteilta kopsattu Mikael - Jeesus uhrina on paljon parempi, sikälikin hyvä, että kristityt eivät juurikaan rupea ottamaan asiaa puheeksi.
Todistajille riittää, kun sen osaa lausua.
Oikeastaan sen ajattelu onkin kielletty.
Karta itsenäistä ajattelua, sanoo vartiotorni
(tarkista numero- ja sivutiedot sitaatti suorana Turusesta) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jos Jumala ei kuollut, hän ei ollut uhri. Jos ihminen kuoli, hän oli kovin kevyt uhri koko ihmiskunnan syntien puolesta, etenkin jos sai elämänsä kohta takaisin."
-Vai semmoisia järkeilyjä on vartiotorni esittänyt Raamattua vastaan.
Ja siten adventisteilta kopsattu Mikael - Jeesus uhrina on paljon parempi, sikälikin hyvä, että kristityt eivät juurikaan rupea ottamaan asiaa puheeksi.
Todistajille riittää, kun sen osaa lausua.
Oikeastaan sen ajattelu onkin kielletty.
Karta itsenäistä ajattelua, sanoo vartiotorni
(tarkista numero- ja sivutiedot sitaatti suorana Turusesta)Ei sellainen ole mikään uhri, joka ei kuole, tai kohta herätetään. Kuoliko ristillä Jumala vai ei?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sellainen ole mikään uhri, joka ei kuole, tai kohta herätetään. Kuoliko ristillä Jumala vai ei?
"Ei sellainen ole mikään uhri, joka ei kuole, tai kohta herätetään. Kuoliko ristillä Jumala vai ei?"
2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
-Jos haluaa ottaa Jeesuksen lupauksen pelastuksesta vastaan, niin tuo on Jeesuksen lupauksen "peruste". Mitä kysymyksiä nyt sitten sanasta "peruste" keksitäänkään.
5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran
5:20 Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa
Valtakunnansalilla on ohjattu puhe siihen, että tärkeää on, että kyseessä ei ollut risti vaan paalu.
Jeesus taas ei ollut paalu, vaan Mikael, enkeli ammatiltaan.
Että vaihtoehtoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ei sellainen ole mikään uhri, joka ei kuole, tai kohta herätetään. Kuoliko ristillä Jumala vai ei?"
2 Korintt. 5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan.
-Jos haluaa ottaa Jeesuksen lupauksen pelastuksesta vastaan, niin tuo on Jeesuksen lupauksen "peruste". Mitä kysymyksiä nyt sitten sanasta "peruste" keksitäänkään.
5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran
5:20 Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa
Valtakunnansalilla on ohjattu puhe siihen, että tärkeää on, että kyseessä ei ollut risti vaan paalu.
Jeesus taas ei ollut paalu, vaan Mikael, enkeli ammatiltaan.
Että vaihtoehtoja.Sinulta ei suoraa vastausta saa. Siis vain ihminen kuoli. Siinä uhri koko ihmiskunnan puolesta?
Mikael tai Poika-Jumala eivät kumpikaan kuolleet, ainakaan lopullisesti, joten he eivät voineet olla uhreja ihmiskunnan puolesta. Ei sellainen ole mikään uhri, joka annetaan leikisti tai otetaan kohta takaisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta ei suoraa vastausta saa. Siis vain ihminen kuoli. Siinä uhri koko ihmiskunnan puolesta?
Mikael tai Poika-Jumala eivät kumpikaan kuolleet, ainakaan lopullisesti, joten he eivät voineet olla uhreja ihmiskunnan puolesta. Ei sellainen ole mikään uhri, joka annetaan leikisti tai otetaan kohta takaisin." ihmiskunnan puolesta. Ei sellainen ole mikään uhri, "
(vastaan henkilön "Sinulta ei suoraa vastausta saa" puolesta)
-Niin, jos uskoo vartiotornia, kuten tietysti vartiotorniuskontoinen tekee, paitsi ennen vuotta 1980 painettuja.
Mutta Raamattu ilmoittaa:
2 Korintt. 5:18 Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen
5:19 Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan
-Teillähän on siellä erikseen ihminen veriuhrina, verensiirtokiellolla tulee uhreja, vaikka se sitten murha onkin, Raamattu ei kiellä verensiirtoa, miksi tuossa valehdellaan Raamatun sisältöön verensiirtokielto ?
Mutta jos vartiotorniteologian mukaan ei voidakaan puhua "uhrista" niin Raamattu lupaa pelastuksen, koska Jumala sovitti ihmisen synnit.
Uhrista sinun täytyy kysellä vartiotornista, sen kirjoittajat sanovan olevansa vartiotornijehovan kanava. (ja häpeävät asiaa niin, etteivät laita nimiään kirjoitustensa alle). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta ei suoraa vastausta saa. Siis vain ihminen kuoli. Siinä uhri koko ihmiskunnan puolesta?
Mikael tai Poika-Jumala eivät kumpikaan kuolleet, ainakaan lopullisesti, joten he eivät voineet olla uhreja ihmiskunnan puolesta. Ei sellainen ole mikään uhri, joka annetaan leikisti tai otetaan kohta takaisin." Sinulta ei suoraa vastausta saa. "
-Sinunhan tulisi kertoa täällä, lahkofoorumilla lahkostasi.
Miksi se hyökkää kristittyjen kirjaa Raamattua vastaan ?
Miksi se on ylipäänsä utelias kristitylle luvatusta pelastuksesta,
2 Korintt. 5:18: Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 954760
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1664145Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?854119Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1162668Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1372638- 442187
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282087Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261870- 881739
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91737