Päivän pähkimä ei pähkinä

Haluan rehellisyyttä ja siksi rehellisesti nyt kysäisenkin tuoden samalla omituisuuteni (?) esille...Osaa selvästi hämmentää, ärsyttää jos ei voi lukita sukupuolta jonka kanssa keskustelee.

Miksi sinua ahdistaa, jos nainen/mies on sekä että? Hmm, miksi täytyy sinetöidä kumpiko on henkisesti, jos on fyysisesti jompaa kumpaa, mies tai nainen. Henkisesti kuitenkin ehkä molempia tai ei kumpaakaan?

En vänkytä vastaan, kysyn ja otan vastaan mitä mieleenne tulee.

264

55

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

aprikoosi ja jäätelö aamupalalla, valion jäätelöö liuska-siivu alle ja purkista aprikoosin puolikkaita päälle, on kuin kananmuna pekonilla, aamiainen sitten.

Mutta niin jotkut ihmiset kunnioittavat itseäni vähän liiankin paljon, tietystikin kun olen kohtuullinen, hyvä esimerkki oli eräässä r-kioskissakin: saamme myymme sulle jotain tiskin alta tuotteita, kyllä koska olet valkoihoinen ja rehellinen ihminen ÖD

• Jätskiä aamupalalla.. ei ehkä paras mahdollinen aamupala taii miksei!? Joskus kesällä, helteellä tai viilentämään vaan muuten kuumaa oloa. 😃

• Anonyymi

JA helmiina niin jos vielä autan tyttöjäkin kertomalla miten luomista saa sellaiset hienot korostavat: titaanioksidin väriä sekä koboltin sinistä luomiin, korostavat sitten aika hienosti keväänkin tulemista jo.

Mutta kun noista kumpikin ovat sellaisia aika myrkyllisiä värejä, mutta kauniita, koboltti kun on erittäin myrkyllinen raskasmetalli väreissä sitten sekin vielä.

• Koboltti on must ruma väri luomissa... 😬

Undulaattimainen outfit.

• Ennen sillä olikin varmaan merkitystä enemmän, nykyään taas ei.
      Minulle sukupuolella ei ole väliä kuin seksuaalisesti. Näin olen sen rajannut.

Mutta toisaalta ymmärrän niitäkin, jotka ovat luoneet oman identiteetin vaikka vahvan sukupuoliroolin päälle. Se on saattanut tulla kasvatuksesta tai sitten mallista. Uskontokin voi olla taustalla yksi syy, ne on usein konservatiivisia.

Ainoa ehkä harmittava asia on, että tälläiset vahvaan sukupuolirooliin tukeutuvat eivät osaa nähdä asioita toisin... se kai vie heiltä jotenkin pohjan pois, jos joku toinen ihminen kokee ja elää elämää toisin?

• Mukava lukea ja huomata joustoa ajattelussa. 😃

Juu mäkin ymmärrän, siksi olen itsekin pyrkinyt sulautumaan joukloon vuosia. Pitänyt piilossa kaksipiippuisuuttani.. Salaa ollen mitä mä oon.

Ihmisiä järkyttää ilmeisen helpodti. Mutta on näistä ollut ihan hyviä keskusteluja aiemminkin..

Niin oman kumppanin kohdalla tällainen saattaa järkyttää. Järkyttäskö sua? 🤪

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Mukava lukea ja huomata joustoa ajattelussa. 😃

Juu mäkin ymmärrän, siksi olen itsekin pyrkinyt sulautumaan joukloon vuosia. Pitänyt piilossa kaksipiippuisuuttani.. Salaa ollen mitä mä oon.

Ihmisiä järkyttää ilmeisen helpodti. Mutta on näistä ollut ihan hyviä keskusteluja aiemminkin..

Siis onko Abris lesbo vai mitä tämä nyt tarkoittaa??

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Tietääkö miehesi tuosta bi-ominaisuudesta?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

En pysy enää mukana.

• Anonyymi kirjoitti:

Tietääkö miehesi tuosta bi-ominaisuudesta?

Joo, seksuaalisestihan mä olen miehiin kallellaan anyways.

• Anonyymi kirjoitti:

En pysy enää mukana.

Mä arvasin, että näinkin käy.. Mutta en jaksa enää esittää kotirouvaa ja hihitellä.

Haluun vaan olla mä, mitä mä oon. Sekava ihminen ulkopuolisille luultavasti. 😬

Pitkin matkaa vähän tunnustellut maaperää ja koittanut vihjaillakin, ettei kukaan sekoa. Nyt vaan tuli piste.. Päätepysäkki hetki.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Tuosta sai ihan eri käsityksen.

• Anonyymi kirjoitti:

Siis onko Abris lesbo vai mitä tämä nyt tarkoittaa??

En ole. 😃

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Eli olisin ollut paljastuksesta järkyttynyt. Siis mitä?

• Helmiina kirjoitti:

En ole. 😃

Tai henkisesti voisin ollakin, fyysisesti mahdotonta sattuneesta syystä.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Mä arvasin, että näinkin käy.. Mutta en jaksa enää esittää kotirouvaa ja hihitellä.

Pitkin matkaa vähän tunnustellut maaperää ja koittanut vihjaillakin, ettei kukaan sekoa. Nyt vaan tuli piste.. Päätepysäkki hetki.

Siis mistä nyt on kyse? Oletko sä mies, oikeasti?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Vihjailla mitä? Ehkä kannattaa nyt sanoa suoraan niin ei tule lisää väärinkäsitystä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vihjailla mitä? Ehkä kannattaa nyt sanoa suoraan niin ei tule lisää väärinkäsitystä?

En tajua tästä mitään nyt.

• Anonyymi kirjoitti:

Se mitä haluan sanoa suoraan on se, että koittakaa kedtää mua. Tämä ei tartu ja en ole tekemässä kelleen mitään väärää tai pahaa. On vaan helpompaa olla sitä mitä kulloinkin tuntee olevansa.

Se voi tuntua sekolta.. Ehkä se onkin, mutta se sitten vaan on. 😃

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Se mitä haluan sanoa suoraan on se, että koittakaa kedtää mua. Tämä ei tartu ja en ole tekemässä kelleen mitään väärää tai pahaa. On vaan helpompaa olla sitä mitä kulloinkin tuntee olevansa.

Mikä? Mikä sä nyt tunnet olevasi?

• Anonyymi kirjoitti:

Siis mistä nyt on kyse? Oletko sä mies, oikeasti?

En oikeestaan kumpikaan. Välillä maskuliini välillä feminiini, ehkä ootte huomannut. Fyysinen sukupuoli on jonka kautta en halua itseäni määritellä siksi sitä en lähde sen enempää selventämään.

Ja nyt pöperölle.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Miten mies reagoi tähän? Jo nyt on uutinen.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

En oikeestaan kumpikaan. Välillä maskuliini välillä feminiini, ehkä ootte huomannut. Fyysinen sukupuoli on jonka kautta en halua itseäni määritellä siksi sitä en lähde sen enempää selventämään.

Ja nyt pöperölle.

Avautuminen. Ei kai siinä sitten mitään.

• Helmiina kirjoitti:

Ja nyt pöperölle.

Aijoo.. 😛

https://youtu.be/ErZKnkp0SmE

• Anonyymi

• Helmiina kirjoitti:

No mun naisystävät on aina olleet tietyllätapaa vähän "äijämäisiä" tietyllätapaa. Siis minusta seksuaalisesti erittäin viehättäviä naisia, mutta ensinnäkään eivät ole ns. "prinsessamaisesti" sitä tuoneet esiin.

Naisille se vielä tuntuu olevan maailmassa hyväksyttävämpää olla kuka on, mutta mies leimautuu usein "homoksi" ja "akkamaiseksi" jos hänestä nousee stereotyyppisiä feminiinisiä piirteitä. Tällä palstalla esimerkiksi tämä on aika huvittavakin asia. Huomaan, että minäkin täällä selkeästi ahdistan vahvaa maskuliinisuutta tärkeänä pitäviä.

• Disse kirjoitti:

No mun naisystävät on aina olleet tietyllätapaa vähän "äijämäisiä" tietyllätapaa. Siis minusta seksuaalisesti erittäin viehättäviä naisia, mutta ensinnäkään eivät ole ns. "prinsessamaisesti" sitä tuoneet esiin.

Naisille se vielä tuntuu olevan maailmassa hyväksyttävämpää olla kuka on, mutta mies leimautuu usein "homoksi" ja "akkamaiseksi" jos hänestä nousee stereotyyppisiä feminiinisiä piirteitä. Tällä palstalla esimerkiksi tämä on aika huvittavakin asia. Huomaan, että minäkin täällä selkeästi ahdistan vahvaa maskuliinisuutta tärkeänä pitäviä.

Niin ja siis ei mua ahdistaisi, kun mä tutustun yhä aina ihmiseen, en naisellisuuteen...

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, mikä tässä sitten on pointti? Mutta olet viehättynyt myös naisista?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten mies reagoi tähän? Jo nyt on uutinen.

Eem, neutraalisti. Hänelle se ei taida olla yllätys ollenkaan. Ehkä siksi, kun tuntee mut aika hyvin ilman vuolaita selvityksiä.

• Anonyymi kirjoitti:

Avautuminen. Ei kai siinä sitten mitään.

Kyllä niinkin voisi asiaa kuvailla.

• Anonyymi kirjoitti:

On se vähän pelottavaa...

Mikä on pelottavaa? Biisi? Ihmisyys, mun kaapista ulostulo?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Siis oletko sinä nyt ent.Abrakadabra, Sönkkö jne?

• Anonyymi kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, mikä tässä sitten on pointti? Mutta olet viehättynyt myös naisista?

Älyllisesti kumpikin sukupuoli ihastuttaa. Fyysisesti miessukupuoli. Naisissa saattaa olla muutamia, joista viehätyn kun viehätyn hänen älyllisyydestään.

En mieti silloin sukupuolta, olen viehättynyt ihmisestä erityisesti älyllisten ominaisuuksien vuoksi.

Seksiä en naisen kanssa edes haluaisi kokeilla, puhtaasti siksi etten tunne fyysistä vetoa naisvartaloon.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Pelottavaa on se, että nyt ei ole oikein varmuutta, että kuka sinä olet? Oletko perheenäiti vai rekkakuski vai mikä? Onko sinulla mies vai eikö ole? Onko lapset vai ei? Saako kysyä, oletko syntyjäsi nainen?

• Disse kirjoitti:

Sä oletkin alusta asti ollut tyyppi, jota olen tuntosarvillani tuntenut massasta poikkeavaksi mm. juuri noista syistä joista kirjoitat. 🙂

Mulle se on jollain tavalla helpotus ja tärkeää, että sä hyväksyt kaveripiiriisi. Kiitos. 😊

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Tai henkisesti voisin ollakin, fyysisesti mahdotonta sattuneesta syystä.

Haluaisitko mieluummin fyysisesti olla mies?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Älyllisesti kumpikin sukupuoli ihastuttaa. Fyysisesti miessukupuoli. Naisissa saattaa olla muutamia, joista viehätyn kun viehätyn hänen älyllisyydestään.

En mieti silloin sukupuolta, olen viehättynyt ihmisestä erityisesti älyllisten ominaisuuksien vuoksi.

Seksiä en naisen kanssa edes haluaisi kokeilla, puhtaasti siksi etten tunne fyysistä vetoa naisvartaloon.

Minusta seksi rajaa asian. Jos edelleen pidät miehistä, silloin ei ole kaapista ulostuloa. Pane vain ovi kiinni ja ole rauhassa. Aurinko nousee ja aurinko laskee. Mielialat ja muu tykkääminen ovatkin eri asia.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta seksi rajaa asian. Jos edelleen pidät miehistä, silloin ei ole kaapista ulostuloa. Pane vain ovi kiinni ja ole rauhassa. Aurinko nousee ja aurinko laskee. Mielialat ja muu tykkääminen ovatkin eri asia.

Se on sillä tavalla kaapista ulostuloa, että paljastan tässä yhteisössä jota aktiivisesti käytän ja johon jollain asteella vaikutan, aika henkilökohtaisen asian. Joka ei oikeastaan muille kuulu, mutta jonka vuoksi käyttäydyn kuten käyttäydyn.

Ja ilmennän itseäni. Parrakas nainen jo kuvassa on tai mielikuvana saattaa olla shokki. Saati sitten kun selviää, ettei se ole jollain tasolla edes vitsi jolle höhöttää.

Mutta joo, se mitä tällä avautumisella ajan takaa. Asiat ei ole mustavalkoisia, erilaisuus ei ole mörkö. Tai se mörkö ei aina ole paha mörkö, se on ehkä mörkö..mutta mörköäkin voi lähestyä miten sen muotoilisi...ja möröllä voi olla vaikeuksia taiteilla niin, ettei pelottaisi ketään. Mörön on vaan oltava mitä se on.

Silti mörkö haluaa olla reilu ja "kiltti"..

No miehet nyt on se mikä säväyttää vartalollaan, älyllään ei useinkaan. Sori ..😬

• Anonyymi kirjoitti:

Haluaisitko mieluummin fyysisesti olla mies?

Joskus kyllä. Lapsena usein ajattelin, että miksei itse voi valita kumpi mä olen. Mutta en mä ajatellut sitä, niin kun en vuosiin ole ajatellut sukupuolielimien kautta. Siis varsinaisesti biologia nyt vaan teki musta naisen. Se on siinä.

Jossain määrin silti olen aina kokenut ja halunnut olla mies. Tämmöset sukupuolen korjausjutut ei ole kovin vanhoja, eikä niitä missään nimessä oltas mun kotona koskaan hyväksytty tai hyväksyttäisi. Enkä itsekään koe, että mulla pitäisi olla pippeli. Miksei vaan vois olla nappula kyljessä mitä rapsuttaa, kun tekee mieli? :D

Tää ristiriita mikä on ollut joskus aika hankalakin on enimmäkseen henkisen sukupuolen ilmentämisessä. Fyysisesti haluan olla mahdollisimman neutraali.

Mutta jos mä olen jossain ihmisporukassa, mä mieluiten olen miesseurassa koska mun on luontevampaa olla heidän kanssa. Kotoisampaa. Niin se on aina ollut, naiset on jotenkin vaikeita seurana. :)

• Helmiina kirjoitti:

Joskus kyllä. Lapsena usein ajattelin, että miksei itse voi valita kumpi mä olen. Mutta en mä ajatellut sitä, niin kun en vuosiin ole ajatellut sukupuolielimien kautta. Siis varsinaisesti biologia nyt vaan teki musta naisen. Se on siinä.

Jossain määrin silti olen aina kokenut ja halunnut olla mies. Tämmöset sukupuolen korjausjutut ei ole kovin vanhoja, eikä niitä missään nimessä oltas mun kotona koskaan hyväksytty tai hyväksyttäisi. Enkä itsekään koe, että mulla pitäisi olla pippeli. Miksei vaan vois olla nappula kyljessä mitä rapsuttaa, kun tekee mieli? :D

Tää ristiriita mikä on ollut joskus aika hankalakin on enimmäkseen henkisen sukupuolen ilmentämisessä. Fyysisesti haluan olla mahdollisimman neutraali.

Mutta jos mä olen jossain ihmisporukassa, mä mieluiten olen miesseurassa koska mun on luontevampaa olla heidän kanssa. Kotoisampaa. Niin se on aina ollut, naiset on jotenkin vaikeita seurana. :)

Toisaalta mun mies on sanonut, että voisit sä eli mä joskus ollakin fyysisesti ihan mies. Mutta nyt en koe sitä tarpeelliseksi, vaan pikemminkin noin kuten noissa videoissa. On mukavaa olla vaan näin.

• Helmiina kirjoitti:

Sä oletkin alusta asti ollut tyyppi, jota olen tuntosarvillani tuntenut massasta poikkeavaksi mm. juuri noista syistä joista kirjoitat. 🙂

Mulle se on jollain tavalla helpotus ja tärkeää, että sä hyväksyt kaveripiiriisi. Kiitos. 😊

Tökkii tää sivu tai jotain?

Mutta nyt ehkä saan vastattua...

Joo, mä oon tässä pohtinut sitä, että sellainen identiteetti on ihmiselle tärkeä. Ja se perustuu oikeastaan omiin mielihaluihin puhtaimmillaan. Ja jos siihen on tyytyväinen ja se on sitä mitä itsestä/itseltä haluaa, sitä enemmän itse itseään arvostaa ja kunnioittaa.

Toksinen maskuliinisuus on yksi asia, mikä jyrää monen miehen ristiriitaisiin tunteisiin. Toksinen maskuliininen määritelmä miehestä ja maskuliinisuudesta on suppea ja kapea. Ja siitä poissuljetaan helposti. Sitähän se minunkin jatkuva "akoittelu" ja muu puskista härnääminen on. Kokevat minut uhkaksi omalle miehisyydelleen. Toisaalta voi siellä olla myös naisiakin, joille perinteinen malli miehestä on luonnollisempi? Mutta hekin ajavat toksista maskuliinisuutta...

• Disse kirjoitti:

Tökkii tää sivu tai jotain?

Mutta nyt ehkä saan vastattua...

Joo, mä oon tässä pohtinut sitä, että sellainen identiteetti on ihmiselle tärkeä. Ja se perustuu oikeastaan omiin mielihaluihin puhtaimmillaan. Ja jos siihen on tyytyväinen ja se on sitä mitä itsestä/itseltä haluaa, sitä enemmän itse itseään arvostaa ja kunnioittaa.

Toksinen maskuliinisuus on yksi asia, mikä jyrää monen miehen ristiriitaisiin tunteisiin. Toksinen maskuliininen määritelmä miehestä ja maskuliinisuudesta on suppea ja kapea. Ja siitä poissuljetaan helposti. Sitähän se minunkin jatkuva "akoittelu" ja muu puskista härnääminen on. Kokevat minut uhkaksi omalle miehisyydelleen. Toisaalta voi siellä olla myös naisiakin, joille perinteinen malli miehestä on luonnollisempi? Mutta hekin ajavat toksista maskuliinisuutta...

Joo, nämä asiat on nykyään vielä monessa paikassa tabuja. Palstallakin olen huomannut ja ehkä vähän tahallanikin koetellut antaa ajattelemisen aihetta. Entä onko se nyt niin kauheaa, jos naapurin Pentti onkin päässään Liisa ? :)

Homous ja lesbouskin tuntuu olevan edelleen jotakin hui hirveää, saati sitten jos ei ole selkeää mikä helvetti mä nyt olen identiteetiltäni ja mikä musta tulee isona. :)

Ikään kuin sen identiteetin olemassa oloa vaaditaan, tee se valinta, tee se valinta!!! Miksi jos välimalli on MÄ. :)

• Helmiina kirjoitti:

Toisaalta mun mies on sanonut, että voisit sä eli mä joskus ollakin fyysisesti ihan mies. Mutta nyt en koe sitä tarpeelliseksi, vaan pikemminkin noin kuten noissa videoissa. On mukavaa olla vaan näin.

No mä olen täällä joskus kirjoittanutkin, että miehen ja naisen erottaa vain fysiikka. Muuten ollaan vain ihmisiä.

Sitten minusta on tärkeää ainakin itselle, että minut koetaan ihmisenä, eikä miehenä. Sillä on eroa. Vaikka tiedän mitä tarkoitit, että pidät esimerkiksi miehiä yksinkertaisena, tarkoittaa myös sitä, että se on ennakkoasenne minuakin kohtaan minun sukupuolen mukaan. Siksi ihmisenä parempi miettiä kaikkia... siinä on itselläkin haastetta. Meidät vanhemmat on kasvatettu niin sukupuoliroolisidonnaiseen tapaan. 😬

• Helmiina kirjoitti:

Joo, nämä asiat on nykyään vielä monessa paikassa tabuja. Palstallakin olen huomannut ja ehkä vähän tahallanikin koetellut antaa ajattelemisen aihetta. Entä onko se nyt niin kauheaa, jos naapurin Pentti onkin päässään Liisa ? :)

Homous ja lesbouskin tuntuu olevan edelleen jotakin hui hirveää, saati sitten jos ei ole selkeää mikä helvetti mä nyt olen identiteetiltäni ja mikä musta tulee isona. :)

Ikään kuin sen identiteetin olemassa oloa vaaditaan, tee se valinta, tee se valinta!!! Miksi jos välimalli on MÄ. :)

Jos nyt joskus päättäskin, että haluankin miesvartalon itselleni. Niin sitten olisin varmaan homo. :)

Oishan sitä voinut syntyäkin mieheksi ja homoksi. On nää semmosia juttuja. Hemmettläinen, mutta ompahan nyt sylkästy.

Morten on edelleen aijai. :D

• Helmiina kirjoitti:

Niin. Nämä asiat on tunnepohjaisia, mikä tarkoittaa sitä, että niihin on vsikea vetää mitään absoluuttisia rajoja. Ja jotkut kokeileekin noita rajoja henkisesti, osa fyysisesti.... toivottavasti kukaan ei ole tehnyt itsestään miehen tai naisen näköistä vain siksi, että saa käyttäytyä silloin naisellisesti tai miehelkäästi? 😳

Saahan vnähdä mitä Wuppendaali tähän keskusteluun tuumii....???🤔🙂

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Se on sillä tavalla kaapista ulostuloa, että paljastan tässä yhteisössä jota aktiivisesti käytän ja johon jollain asteella vaikutan, aika henkilökohtaisen asian. Joka ei oikeastaan muille kuulu, mutta jonka vuoksi käyttäydyn kuten käyttäydyn.

Ja ilmennän itseäni. Parrakas nainen jo kuvassa on tai mielikuvana saattaa olla shokki. Saati sitten kun selviää, ettei se ole jollain tasolla edes vitsi jolle höhöttää.

Mutta joo, se mitä tällä avautumisella ajan takaa. Asiat ei ole mustavalkoisia, erilaisuus ei ole mörkö. Tai se mörkö ei aina ole paha mörkö, se on ehkä mörkö..mutta mörköäkin voi lähestyä miten sen muotoilisi...ja möröllä voi olla vaikeuksia taiteilla niin, ettei pelottaisi ketään. Mörön on vaan oltava mitä se on.

Silti mörkö haluaa olla reilu ja "kiltti"..

No miehet nyt on se mikä säväyttää vartalollaan, älyllään ei useinkaan. Sori ..😬

Kuules sönkkö, suurin osa meistä tietää mikä pco on. Jos se parta kasvaa naisella , sen saa ajettua poiskin eikä se naista pahenna. Ei se ole solvauksen asia. Jotenkin olen ymmärtänyt koko ajan, että leikissä on ollut puolet totta ja katselet samalla miten ihmiset reagoivat...Sulla on paha mieli ollu nyt jostain pidemmän aikaa?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Te molemmat mietitte ”pikkusen” liikaa sitä, mitä muut teistä ajattelevat, miten muut reagoivat.

Ette tule koskaan miellyttämään kaikkia - täällä ehkä vain toisianne ;) - ettekä tule kykenemään kontrolloimaan muiden ajatuksia, muiden tulkintoja, mielipiteitä teistä jne. (Voitte tietysti yrittää, sitä räpiköintiä on ajoittain ihan viihdyttävääkin seurata, mutta kieltämättä vitsi alkaa olla jo aika vanha)

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Kuules sönkkö, suurin osa meistä tietää mikä pco on. Jos se parta kasvaa naisella , sen saa ajettua poiskin eikä se naista pahenna. Ei se ole solvauksen asia. Jotenkin olen ymmärtänyt koko ajan, että leikissä on ollut puolet totta ja katselet samalla miten ihmiset reagoivat...Sulla on paha mieli ollu nyt jostain pidemmän aikaa?

Hyvä, että olet ymmärtänyt. Ehkä siitä etten ole kauheasti vitsaillut miehenä miehuudesta ja ylipäänsä miehuudesta. Mä killun tässä välimaastossa ja en siedä sitä, että sukupuolia solvataan tai pidetään huonompana toista kun toista.

Ihmisiä yhtä kaikki, sukupuolisolvaus...aarrghh.

Joo reagtioitakin olen hakenut totta. Tykkään testaillakin ihmisiä, aina tykännyt.

Ei mua enää mikään ahdista, kun sain sanottua kaiken tämän. :)

Kiitos.

• Anonyymi kirjoitti:

Te molemmat mietitte ”pikkusen” liikaa sitä, mitä muut teistä ajattelevat, miten muut reagoivat.

Ette tule koskaan miellyttämään kaikkia - täällä ehkä vain toisianne ;) - ettekä tule kykenemään kontrolloimaan muiden ajatuksia, muiden tulkintoja, mielipiteitä teistä jne. (Voitte tietysti yrittää, sitä räpiköintiä on ajoittain ihan viihdyttävääkin seurata, mutta kieltämättä vitsi alkaa olla jo aika vanha)

-flowersreally-

No ei aina edes toisiamme, kyllä mekin ollaa erimieltä . Ehkä vaan ei aina sitä ääneen sanotakkaan. :)

Mä vähän koen ikävänä tuon, kun sanot että ajattelet mun haluavan kontrolloida. Kun nimenomaan en halua kontrolloida vaan haluan päinvastoin aitoja reagtioita mua kohtaan. Mä en halua hallita kenenkään ajatuksia tai sanomisia... :)

Tai mielipidettä minusta vaikka mä haluankin kohdella toisia mielummin nätisti kun ikävästi. ja ottaa huomioon sen miten toinen kokee mut. En kuitenkaan noin pitkälle asti, miten sinä mut näet. :)

• Helmiina kirjoitti:

Hyvä, että olet ymmärtänyt. Ehkä siitä etten ole kauheasti vitsaillut miehenä miehuudesta ja ylipäänsä miehuudesta. Mä killun tässä välimaastossa ja en siedä sitä, että sukupuolia solvataan tai pidetään huonompana toista kun toista.

Joo reagtioitakin olen hakenut totta. Tykkään testaillakin ihmisiä, aina tykännyt.

Kiitos.

Minuakin harmittaa se, että Flower mäet minut kontrollifriikkinä ja ties minkälaisena. Sait minut oikeastaan jo pitämään sinua samanlaisena trollina mitä roikkuu minussa paljon.

Oikeastaan en minä ainakaan täällä hae sitä mitä minä olen. Minä sen toedän ihan hyvin jo. Ja ratkon sitä irl ihan ihmisien fyysisellä läsnäololla, en palstan "psykologien" avulla. Mutta ymmärrän, että jossain vaiheessa itsensä tutkiskelua, sitä intoutuu "diagnosoimaan" muitakin.... ja taatusti menee siinä metsään. 😃 Taatusti olen näin tehnyt itsekin....

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

No ei aina edes toisiamme, kyllä mekin ollaa erimieltä . Ehkä vaan ei aina sitä ääneen sanotakkaan. :)

Mä vähän koen ikävänä tuon, kun sanot että ajattelet mun haluavan kontrolloida. Kun nimenomaan en halua kontrolloida vaan haluan päinvastoin aitoja reagtioita mua kohtaan. Mä en halua hallita kenenkään ajatuksia tai sanomisia... :)

Tai mielipidettä minusta vaikka mä haluankin kohdella toisia mielummin nätisti kun ikävästi. ja ottaa huomioon sen miten toinen kokee mut. En kuitenkaan noin pitkälle asti, miten sinä mut näet. :)

Trollaatsä?

Se, että haluat eliminoida väärintulkinnat, on kontrollointia.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Trollaatsä?

Se, että haluat eliminoida väärintulkinnat, on kontrollointia.

-flowersreally-

En trollaa, mutta koitan helpottaa tulkintojen tekemistä. Mutta joo tajuan, että haluan/toivon liikaa. :)

Enpä ajatellutkaan sitä noin...no mäkin opettelen vielä sujuvaa ulosantia ja ymmärtämään muita ihmisiä.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Kiitos.

No niin. Meissä kaikissa naisissa on äijää ja prinsessaa, mut jumalauta se tuo voimia! :) Siitä vain valitset päivän mukaan, oot just hyvä noin. Kyllä, olen lukenut herkällä korvalla jos niin voi sanoa :)

• Helmiina kirjoitti:

Esittää kotirouvaa täällä vai kotona?

En nyt sentään usko, että sinun tyyppinen ihminen esittäisi kotona. Kyllä kotona täytyy pystyä olemaan just sitä mitä on, muuten ei tule mistään mitään.

• Thymallus kirjoitti:

Esittää kotirouvaa täällä vai kotona?

En nyt sentään usko, että sinun tyyppinen ihminen esittäisi kotona. Kyllä kotona täytyy pystyä olemaan just sitä mitä on, muuten ei tule mistään mitään.

Täällä. :)

Kotonahan mä nytkin olen, vaikken rouva. Kotona mä olenkin just sitä mitä olen, mutta mulle on iskenyt ahneus. Haluan olla sitä muuallakin. :)

Tiedän että seiniä nousee pystyyn, mutta otan riskin. Itsekkäistä syistä.

• Anonyymi kirjoitti:

No niin. Meissä kaikissa naisissa on äijää ja prinsessaa, mut jumalauta se tuo voimia! :) Siitä vain valitset päivän mukaan, oot just hyvä noin. Kyllä, olen lukenut herkällä korvalla jos niin voi sanoa :)

Kyynel. Ihan oikea kyynel. Kiitos. :)

• Disse kirjoitti:

Niin. Nämä asiat on tunnepohjaisia, mikä tarkoittaa sitä, että niihin on vsikea vetää mitään absoluuttisia rajoja. Ja jotkut kokeileekin noita rajoja henkisesti, osa fyysisesti.... toivottavasti kukaan ei ole tehnyt itsestään miehen tai naisen näköistä vain siksi, että saa käyttäytyä silloin naisellisesti tai miehelkäästi? 😳

Saahan vnähdä mitä Wuppendaali tähän keskusteluun tuumii....???🤔🙂

En lähtis kyllä kirurgille heppoisin perustein. Siks toisekseen tällainen liukuminen on henkisesti helpompaa hallittavaa, kun ulkoisesti joudut enemmän prässiin. Nyt on ihan ok jo pukeutua poikamaisesti, leikuuttaa hiukset vaikka pois jne. Monia kivoja juttuja joilla voi itselleen suoda sen mitä kokee ja haluaa ilmentää.

Tää nyt on ihan tyhmää kertoa tätä, mutta niinkun noi tissit. Ne on semmoset mä en ole koskaan tykännyt. En vihaa tms. En vaan ole mitenkään mielissänikään niistä, ne vois lähtee vaikka vetää... :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Kyynel. Ihan oikea kyynel. Kiitos. :)

Äsh, äläs nyt siinä...höppänä :) Annas kun vähän kutitan, noin :)

• Helmiina kirjoitti:

En nyt kyllä älyä tai ajattelumalleja lähtisi mitenkään sukupuolittamaan. Eikös ihmisissä ihastuta persoonaan? Ihan siihen että joku on avoimesti oma itsensä. Kukin sitten ihastuu minkälaiseen persoonaan ihastuu.

Itse olen aina viehättynyt melko suorasukaisista, toimintavalmiista ja sanoisko rempseistä persoonista, jotain avointa ja aitoa maanläheisyyttä heissä on ollut. Joskus jopa lievä epätasapaino on viehättänyt, kun se on ollut avointa. Joo, myönnetään, naisia he ovat olleet, mutta persoona on ollut se ratkaiseva tekijä.

• Helmiina kirjoitti:

En lähtis kyllä kirurgille heppoisin perustein. Siks toisekseen tällainen liukuminen on henkisesti helpompaa hallittavaa, kun ulkoisesti joudut enemmän prässiin. Nyt on ihan ok jo pukeutua poikamaisesti, leikuuttaa hiukset vaikka pois jne. Monia kivoja juttuja joilla voi itselleen suoda sen mitä kokee ja haluaa ilmentää.

Tää nyt on ihan tyhmää kertoa tätä, mutta niinkun noi tissit. Ne on semmoset mä en ole koskaan tykännyt. En vihaa tms. En vaan ole mitenkään mielissänikään niistä, ne vois lähtee vaikka vetää... :)

No konkreettisiin asioihin äkkiä puuttuu, koska ne näkyy ja tuntuu. Mutta moni mies vaikka voi olla heikko ja tarvita syliä, kainaloa, vaikkei ole naisennäköinen tms. Ei siis tarvitse mitään ulkoisia juttuja tms. että voi tarvita jotain tai kokea/tuntea jotain. Se on usein vaan ulkomaailman päähän iskoistamaa oletusta.

No minusta ei ehkä minulla ole ikinä ollut mitään erikoisempaa ulkoista "vikaa" tässä mieskropassa, kun että tätä karvaa ei tarviais tunkea jokakohtaan. Esimerkiks hanuriin.... minkä heleketin takia sitä pitää kasvaa just persposkienkin väliin? Hanuria ei saa paperilla ikinä puhtaaks, kun on pidee etsittävä... tai sitten koitettava pitää karvasto kurissa... enkä mä jaksais maamastakaan olla partaa ajelemassa kokoaikaa... että menis vielä tissitkin, kunhsn ne ei ois niin isot, ettei vois säbää pelata...heh...

• Thymallus kirjoitti:

En nyt kyllä älyä tai ajattelumalleja lähtisi mitenkään sukupuolittamaan. Eikös ihmisissä ihastuta persoonaan? Ihan siihen että joku on avoimesti oma itsensä. Kukin sitten ihastuu minkälaiseen persoonaan ihastuu.

Itse olen aina viehättynyt melko suorasukaisista, toimintavalmiista ja sanoisko rempseistä persoonista, jotain avointa ja aitoa maanläheisyyttä heissä on ollut. Joskus jopa lievä epätasapaino on viehättänyt, kun se on ollut avointa. Joo, myönnetään, naisia he ovat olleet, mutta persoona on ollut se ratkaiseva tekijä.

Nyt Harrilta niin hyvää tekstiä, että hiljenen hetkeksi oikeen mutustelemaan. :)

Kyllä, nimenomaan persoonaan. Muu on sitten lähinnä sen persoonan ulottuvuutta, olevaisuutta ja majapaikkaa. Tomumajaa meinaan. :)

Mulla sama, tykkään suorasukaisista ihmisitä mitkä ei liikoja hienostele. Vaikka sitten taas mun mielestä joskus pitää osata pitää mölytkin mahassa, tahallista loukkaamista en taas niinkun pidä kovin hienona.

Mut elämä, se saa pursuta ja tursuta. :)

• Helmiina kirjoitti:

Täällä. :)

Kotonahan mä nytkin olen, vaikken rouva. Kotona mä olenkin just sitä mitä olen, mutta mulle on iskenyt ahneus. Haluan olla sitä muuallakin. :)

Tiedän että seiniä nousee pystyyn, mutta otan riskin. Itsekkäistä syistä.

No hyvä hyvä. Niin vähän ajattelinkin.

Eikä tuo kotirouvaesitys ole tainnut täälläkään oikein täydestä mennä :)
        Nainen joka tykkää moottoripyöristä ja koneraplailuista ei voi olla muuta kuin mielenkiintoinen persoona. Voisihan se toki olla hyvä kotirouvakin, mutta harvemmin nuo roolit yhdistyvät samassa persoonassa.

Luin tuolta jostain, että vanhuksillesi olet mukamas esittänyt jotain muuta kuin mitä olet? Kyllä veikkaan, ettei se esitys sielläkään täydestä mene. Olet mitä olet, ja sillä hyvä. Jos oikein muistan, niin isäsihän sinut on näihin perinteisesti miehisempiin harrasteisiin ohjannut? Minä ainakin olisin tytöstä ylpeä, kun se saisi nissanin takajarrut itse kuntoon.

• Thymallus kirjoitti:

Nainen joka tykkää moottoripyöristä ja koneraplailuista ei voi olla muuta kuin mielenkiintoinen persoona. Voisihan se toki olla hyvä kotirouvakin, mutta harvemmin nuo roolit yhdistyvät samassa persoonassa.

Luin tuolta jostain, että vanhuksillesi olet mukamas esittänyt jotain muuta kuin mitä olet? Kyllä veikkaan, ettei se esitys sielläkään täydestä mene. Olet mitä olet, ja sillä hyvä. Jos oikein muistan, niin isäsihän sinut on näihin perinteisesti miehisempiin harrasteisiin ohjannut? Minä ainakin olisin tytöstä ylpeä, kun se saisi nissanin takajarrut itse kuntoon.

Kuules, olen mä hyvä kotipiikakin. Kova tekee , paitsi nyt viimeaikoina kun tää kirjoittamisen vimma on ottanut vallan. Mitä sitäkin pitäs hillitä vähän, ettei ne kotityöt jää jalkoihin. Mutta addikti.. :D

Isähän se on mut siihen kaikkeen ohjannut, mutta se tietynlainen ulkoinen ilmentyminen lyhyissä hiuksissa, miesten huppareissa, jalkineissa jotka ei ole femiinit, tatuoinnit..saati, että olisin yhtään enempää maskuuliininen ulkoisesti.

Sanotaan näin, että seksuaalivähemmistössä olevat olipa se mitä tahansa saa isäni sekoamaan. Mutta kyllä minäkin uskon, että sisimmässän he ei luokittele mua niin pikkutarkasti, vaan näkee mun persoonan ja lapsenaan. :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Nyt Harrilta niin hyvää tekstiä, että hiljenen hetkeksi oikeen mutustelemaan. :)

Kyllä, nimenomaan persoonaan. Muu on sitten lähinnä sen persoonan ulottuvuutta, olevaisuutta ja majapaikkaa. Tomumajaa meinaan. :)

Mulla sama, tykkään suorasukaisista ihmisitä mitkä ei liikoja hienostele. Vaikka sitten taas mun mielestä joskus pitää osata pitää mölytkin mahassa, tahallista loukkaamista en taas niinkun pidä kovin hienona.

Mut elämä, se saa pursuta ja tursuta. :)

Kaikki on myös kiinni sen hetkisestä hormoonitasapainosta. Lääketieteellisestikin se vaihtelee naisilla aika paljon. Ikäkin tekee tehtäviään. Lääkkeet, sairaudet. Kaikki. Meinaan nyt esimerkiksi niitä syntisiä parjattuja karvoja; päivänä muutamana luin tuossa Ida Ketolan juttua kun hän siinä naisena julkisesti poisteli rintakarvojaan. Oli oikein kuvattu kun rannoistaan nyppi. No ei maailma siihen kaatunut. Ihminen on aina ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki on myös kiinni sen hetkisestä hormoonitasapainosta. Lääketieteellisestikin se vaihtelee naisilla aika paljon. Ikäkin tekee tehtäviään. Lääkkeet, sairaudet. Kaikki. Meinaan nyt esimerkiksi niitä syntisiä parjattuja karvoja; päivänä muutamana luin tuossa Ida Ketolan juttua kun hän siinä naisena julkisesti poisteli rintakarvojaan. Oli oikein kuvattu kun rannoistaan nyppi. No ei maailma siihen kaatunut. Ihminen on aina ihminen.

-rinnoistaan-

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, miten paljon hormooniheitot vaikuttaa sitten ihmismieleen noin sukupuolenkin suhteen. Nais- ja mieshormoonit, niiden vaihtelut?

Karvat on karvoja, mä en ole kovin karvanen ollut koskaan mistään. Enkä usko, että tulen olemaankaan.

Jaloista vois kyllä poistella karvat, mutta kun ei nekkään mua haitta. Ehkäpä en poistele.

Idalla joku pcos vai?

• Thymallus kirjoitti:

Minä oisin haljeta ylpeydestä, jos mun tyttö saisi jonkun Nissanin KULKEMAAN! Aina joku Kaskai tukkii tien.... 🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Niin, miten paljon hormooniheitot vaikuttaa sitten ihmismieleen noin sukupuolenkin suhteen. Nais- ja mieshormoonit, niiden vaihtelut?

Karvat on karvoja, mä en ole kovin karvanen ollut koskaan mistään. Enkä usko, että tulen olemaankaan.

Jaloista vois kyllä poistella karvat, mutta kun ei nekkään mua haitta. Ehkäpä en poistele.

Idalla joku pcos vai?

Varmasti vaikuttaa? En tiedä Idasta mikä hänellä on, mutta artikkelissa käsiteltiin hormoneja ja naisen hämmennystä.

• Helmiina kirjoitti:

Kuules, olen mä hyvä kotipiikakin. Kova tekee , paitsi nyt viimeaikoina kun tää kirjoittamisen vimma on ottanut vallan. Mitä sitäkin pitäs hillitä vähän, ettei ne kotityöt jää jalkoihin. Mutta addikti.. :D

Isähän se on mut siihen kaikkeen ohjannut, mutta se tietynlainen ulkoinen ilmentyminen lyhyissä hiuksissa, miesten huppareissa, jalkineissa jotka ei ole femiinit, tatuoinnit..saati, että olisin yhtään enempää maskuuliininen ulkoisesti.

Sanotaan näin, että seksuaalivähemmistössä olevat olipa se mitä tahansa saa isäni sekoamaan. Mutta kyllä minäkin uskon, että sisimmässän he ei luokittele mua niin pikkutarkasti, vaan näkee mun persoonan ja lapsenaan. :)

No se on sitten isälles kasvamisen paikka.
        Suosittele sille noita romuransun ohjelmia. Tiedätkö sen tyypin? Se Markus jostain pohjanmaalta. Roijaa vanhaa romua ja pukeutuu kumitisseihin. Kiroilee kyllä niin maan perkeleesti, että kovin körttiläiselle ei varmaan sovi :)

• Thymallus kirjoitti:

No se on sitten isälles kasvamisen paikka.
        Suosittele sille noita romuransun ohjelmia. Tiedätkö sen tyypin? Se Markus jostain pohjanmaalta. Roijaa vanhaa romua ja pukeutuu kumitisseihin. Kiroilee kyllä niin maan perkeleesti, että kovin körttiläiselle ei varmaan sovi :)

Heh, huvittavinta onkin että he lähti viimeksi meiltä kylästä nimenomaan katsomaan romutransua. :D

Että kiinnostaa niitä kumminkin tämmönen juttu. Olipa puhetta yhdestä ukosta kyliltäkin, joka pukeutuu naisellisesti, seurstelee miehen kanssa ja iskä erehty jo sanomaan mun perään, kun mä sanoin että ei se mua mitenkään haittaa eikä häritse. Jos hänellä on hyvä olla, niin hyvä.

Iskä sanoi heti miettimättä edes, niin ei muakaa häiritse. Ihan harmiton tyyppihän se on, isä totes...mutta onhan se vähän jotenkin outoa. :)

• Helmiina kirjoitti:

Heh, huvittavinta onkin että he lähti viimeksi meiltä kylästä nimenomaan katsomaan romutransua. :D

Että kiinnostaa niitä kumminkin tämmönen juttu. Olipa puhetta yhdestä ukosta kyliltäkin, joka pukeutuu naisellisesti, seurstelee miehen kanssa ja iskä erehty jo sanomaan mun perään, kun mä sanoin että ei se mua mitenkään haittaa eikä häritse. Jos hänellä on hyvä olla, niin hyvä.

Iskä sanoi heti miettimättä edes, niin ei muakaa häiritse. Ihan harmiton tyyppihän se on, isä totes...mutta onhan se vähän jotenkin outoa. :)

Välikommenttina tuumin, että paljon meidän jokaisen kohdalla kyse on olettamisesta. Oletetaan, että lähimmäiset reagoisivat tai olisivat tiettyä mieltä meistä erilaisena ja se saattaa estää meitä olemasta omia itseämme sellaisena kuten halutaan.

Tuli mieleen vaan....

• Helmiina kirjoitti:

Tuo Markus on yhden minun kaverin kaveri. En ole kyllä vielä päässyt tutustumaan muuten kuin yleareenan kautta, mutta on kyllä mielenkiintoinen persoona.

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Tuo Markus on yhden minun kaverin kaveri. En ole kyllä vielä päässyt tutustumaan muuten kuin yleareenan kautta, mutta on kyllä mielenkiintoinen persoona.

Kuulostat hyvin tutulta mieheltä.

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Sä käytät tämmöistäkin rekattua?

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Harrina tällä kertaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Harrina tällä kertaa?

Jepjep...

• Anonyymi kirjoitti:

Kuulostat hyvin tutulta mieheltä.

Markuksella on varmasti paljon kavereita ja niillä on vielä paljon enemmän kavereita :)

• Disse kirjoitti:

Välikommenttina tuumin, että paljon meidän jokaisen kohdalla kyse on olettamisesta. Oletetaan, että lähimmäiset reagoisivat tai olisivat tiettyä mieltä meistä erilaisena ja se saattaa estää meitä olemasta omia itseämme sellaisena kuten halutaan.

Tuli mieleen vaan....

Yleensä ne pahimmat peikot on oman pään sisällä.

• Disse kirjoitti:

Tuli mieleen vaan....

No noinkin mutta on ihan tiedossa asennekin meillä himassa siis. :)

Suoraan ovat sanoneet, kun näytin partakuvaa yms. että ei ikinä mitään tollasta. Olet nainen ja naisena pysyt. Kerran kysyin, että entäs jos olisinkin lesbo tai bi?? Ne hermostu silminnähden ja et enää saisi tulla meille...lääkäriin pitäs laittaa...et kai ole jne.

Se oli kamala paikka koko ajatuskin.

• Thymallus kirjoitti:

Jakaa varmasti mielipiteitä. Kaveri on kuitenkin ihan sinut asian kanssa, koska kaveri on?

• Thymallus kirjoitti:

Yleensä ne pahimmat peikot on oman pään sisällä.

Niinpä. Ne on mörköjä, koska eivät näy.

• Anonyymi kirjoitti:

Harrina tällä kertaa?

Tämähän onkin huvin sukupuoleton nimimerkki.
        Tuollainen kylmä ja limainen kala.

• Helmiina kirjoitti:

No noinkin mutta on ihan tiedossa asennekin meillä himassa siis. :)

Suoraan ovat sanoneet, kun näytin partakuvaa yms. että ei ikinä mitään tollasta. Olet nainen ja naisena pysyt. Kerran kysyin, että entäs jos olisinkin lesbo tai bi?? Ne hermostu silminnähden ja et enää saisi tulla meille...lääkäriin pitäs laittaa...et kai ole jne.

Se oli kamala paikka koko ajatuskin.

No saatat itsekin reagoida joihinkin lastesi esittämiin asioihin kauhulla... reagoit vahvasti vaikka siihen, että hän onnpäättänyt valvoa koko yön? Sormesi osoittaa sänkyyn ja pulinat pois? Tuttua?

Mutta ethän sä oikeasti pakolla sitä nakeroa unille laita, vasten omaa tahtoa?

Niinpä... kässäätsää?

• Disse kirjoitti:

No saatat itsekin reagoida joihinkin lastesi esittämiin asioihin kauhulla... reagoit vahvasti vaikka siihen, että hän onnpäättänyt valvoa koko yön? Sormesi osoittaa sänkyyn ja pulinat pois? Tuttua?

Mutta ethän sä oikeasti pakolla sitä nakeroa unille laita, vasten omaa tahtoa?

Niinpä... kässäätsää?

Itseasiassa kyllä mä sen sinne sänkyyn vien ja istun vieressä vaikka sen aikaa, että se nukkuu mutta nukkua tarvii. Koska se on välttämätöntä, eikä yhtään vähempää vaikuta se että mun on nukuttava myös. :D

Mutta nämä tämmöset seikat kuten seksuaalinen suuntautuminen, seksuaalinen identiteetti yms. mitä haluaa opiskella tai harrastaa, makuasiat en tule ikinä niistä herjaamaan. Mun lapsi saa olla itsensä. Lesbo tai mies, jos niin tuntee.

• Helmiina kirjoitti:

Itseasiassa kyllä mä sen sinne sänkyyn vien ja istun vieressä vaikka sen aikaa, että se nukkuu mutta nukkua tarvii. Koska se on välttämätöntä, eikä yhtään vähempää vaikuta se että mun on nukuttava myös. :D

Mutta nämä tämmöset seikat kuten seksuaalinen suuntautuminen, seksuaalinen identiteetti yms. mitä haluaa opiskella tai harrastaa, makuasiat en tule ikinä niistä herjaamaan. Mun lapsi saa olla itsensä. Lesbo tai mies, jos niin tuntee.

Ja sikäli mulla on asiat mukavasti, että myöskään mun mies ei ole perinteisen kaavamainen. Hyvin joustava ja tilaa antava mies, aivan ihana. :)

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Selväksi tuli. Kiitos paljon. Kaikesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selväksi tuli. Kiitos paljon. Kaikesta.

Kiitos myös tästä hyvin ratkaisevasta ketjusta. En tiedä, mikä oli kenenkin hyötynä tässä, mutta lamppuja syttyi. Voi olla, että sammuikin.

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Markuksella on varmasti paljon kavereita ja niillä on vielä paljon enemmän kavereita :)

Näinhän se on. Maailma on pienen pieni.

• Helmiina kirjoitti:

Jakaa varmasti mielipiteitä. Kaveri on kuitenkin ihan sinut asian kanssa, koska kaveri on?

Juu, totta kai.
        Ihminen kun tunnustaa omat vajavaisuutensa itselleen, niin on helpompaa kohdata kaikenlaisia ihmisiä.

• Thymallus kirjoitti:

Juu, totta kai.
        Ihminen kun tunnustaa omat vajavaisuutensa itselleen, niin on helpompaa kohdata kaikenlaisia ihmisiä.

Totta turiset.

• Helmiina kirjoitti:

Ja sikäli mulla on asiat mukavasti, että myöskään mun mies ei ole perinteisen kaavamainen. Hyvin joustava ja tilaa antava mies, aivan ihana. :)

Niin, siis mä oon huomannut vaikka mun mutsin kohdalla jäykkiäkin mielipiteitä, mutta ne tulee silloin hyvin ulos, kun se on helppo vaan sanoa, sitten kun oikeasti joutuu punnita asioita, ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Mun nää muksut jo kyseenalaistaa mua enemmän ja kovemmilla asioilla kuin nukkuminen. Toinen miettii lukion jättämistä etälukioksi ja aloittamaan yrittäjänä...😳 Koetapa olla lyttäämättä? Ja ajatella sitä lapsen hyvää tässä...
        Helpointa olisi sanoa, että käyt sen lukion ja mieti sitten noita yritysjuttuja...😁

Munkin porukat koettaa ymmrätää kaikkea erilaista. Niillä on vaikeuksia näitten nettijuttujen kanssa ja vaivaa vsikka mikä nykykotkotus, siihen päälle vois olla ajatuksen tasollakin joku multisukupuolisuus omalla lapsella, että ei helkatti... sen unohdat nyt ja oot se mikä oot. 😄

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Kannattaa sulkea tuo viestihistoria nyt.

• Disse kirjoitti:

Niin, siis mä oon huomannut vaikka mun mutsin kohdalla jäykkiäkin mielipiteitä, mutta ne tulee silloin hyvin ulos, kun se on helppo vaan sanoa, sitten kun oikeasti joutuu punnita asioita, ei kaikki ole niin mustavalkoista.

Mun nää muksut jo kyseenalaistaa mua enemmän ja kovemmilla asioilla kuin nukkuminen. Toinen miettii lukion jättämistä etälukioksi ja aloittamaan yrittäjänä...😳 Koetapa olla lyttäämättä? Ja ajatella sitä lapsen hyvää tässä...
        Helpointa olisi sanoa, että käyt sen lukion ja mieti sitten noita yritysjuttuja...😁

Munkin porukat koettaa ymmrätää kaikkea erilaista. Niillä on vaikeuksia näitten nettijuttujen kanssa ja vaivaa vsikka mikä nykykotkotus, siihen päälle vois olla ajatuksen tasollakin joku multisukupuolisuus omalla lapsella, että ei helkatti... sen unohdat nyt ja oot se mikä oot. 😄

Njuu, mua ei tarvi lohdutella. Mä olen sinut asiani kanssa, en mä siitä muuten teille hiiskuisi sanaakaan. :)

Mutta kaikki mun tekstit ja se mitä sen myötä etc etc..jotenkin vaan kivempi jatkaa puhtaalta pöydältä.

En ole mikään pete, make, pera taikka jussikaan...mutta niin saa ajatella, jos sille tuntuu.

Vanhemmat on aika mankelissa joskus lapsineen. Kunhan nyt ei lapsen persoonaa mene sorkkimaan vituralleen...antaa olla. Lapsilla on unelmia ja haaveita kuten meilläkin voi olla...

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Njuu, mua ei tarvi lohdutella. Mä olen sinut asiani kanssa, en mä siitä muuten teille hiiskuisi sanaakaan. :)

Mutta kaikki mun tekstit ja se mitä sen myötä etc etc..jotenkin vaan kivempi jatkaa puhtaalta pöydältä.

En ole mikään pete, make, pera taikka jussikaan...mutta niin saa ajatella, jos sille tuntuu.

Vanhemmat on aika mankelissa joskus lapsineen. Kunhan nyt ei lapsen persoonaa mene sorkkimaan vituralleen...antaa olla. Lapsilla on unelmia ja haaveita kuten meilläkin voi olla...

Joskus haaveet kaatuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus haaveet kaatuu.

Aina ei auta Arttu Wiskarikaan :(

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joskus haaveet kaatuu.

...valheeseen.

• Helmiina kirjoitti:

En mä lohdutakkaan. Siis kyllä mä tiedän, että sulla kaikki ookoo, eikä sulla itselläsi mitään sellaista identiteettikriisiä ole, en mä vouhkaa sellaisesta.

Mutta tuumin ihan vaan, että tuollaisilla kaikenlaisilla jopa tahattomilla oletuksilla ja ajatuksissaan sanotuilla sammakoilla me ruokitaan kuvaa meistä itsestä ja muitten mielipiteistä.

Ja vasta jos me halutaan kaivaa todellinen totuus itsestä irti, tarvitaan paljon ensin ymmärrystä siitä, että miten meistä on tullut mitä on tullut...

Hyvä esimerkki on toi Flower, mikä sanoo, että myö oltais just jotain kontrollifriikkrejä.... no ei olla, mutta sen verran me muista ihmisistä välitetään tässä ympärillä, että reagoidaan muihin ihmisiin ja omiin tunteisiin. Ei tässä vuorovaikutusmaailmassa muitten keskellä voi olla täydin neutraali. Ei minun itselle tarvitse mantrata, etten ole kontrollifriikki kokoajan, kun tiedän etten ole, mutta kyllä sen lukeminen täällä herättää minussa tunteita.... se on varmaan tällähetkellä sellainen ei niin pitkällekäyty asia.

Mutta hyvin myö vedetään täälläkin...😄👍

• Disse kirjoitti:

En mä lohdutakkaan. Siis kyllä mä tiedän, että sulla kaikki ookoo, eikä sulla itselläsi mitään sellaista identiteettikriisiä ole, en mä vouhkaa sellaisesta.

Mutta tuumin ihan vaan, että tuollaisilla kaikenlaisilla jopa tahattomilla oletuksilla ja ajatuksissaan sanotuilla sammakoilla me ruokitaan kuvaa meistä itsestä ja muitten mielipiteistä.

Ja vasta jos me halutaan kaivaa todellinen totuus itsestä irti, tarvitaan paljon ensin ymmärrystä siitä, että miten meistä on tullut mitä on tullut...

Hyvä esimerkki on toi Flower, mikä sanoo, että myö oltais just jotain kontrollifriikkrejä.... no ei olla, mutta sen verran me muista ihmisistä välitetään tässä ympärillä, että reagoidaan muihin ihmisiin ja omiin tunteisiin. Ei tässä vuorovaikutusmaailmassa muitten keskellä voi olla täydin neutraali. Ei minun itselle tarvitse mantrata, etten ole kontrollifriikki kokoajan, kun tiedän etten ole, mutta kyllä sen lukeminen täällä herättää minussa tunteita.... se on varmaan tällähetkellä sellainen ei niin pitkällekäyty asia.

Mutta hyvin myö vedetään täälläkin...😄👍

Nii, en mä ainakaan voi sulkea muiden olemassaoloa pois. Tai olla huomioimatta miten vaikutan johonkin toiseen täällä tai missään.

Vaihteella ylämäet ja vapaalla alamäet! 😊

• Helmiina kirjoitti:

Nii, en mä ainakaan voi sulkea muiden olemassaoloa pois. Tai olla huomioimatta miten vaikutan johonkin toiseen täällä tai missään.

Vaihteella ylämäet ja vapaalla alamäet! 😊

Niinpä... se on sinuutta se!

On kuin se mustalaisen hevonen. Ylämäet kontaa, tasaset löntystää ja alamäet istuu aisan päällä. 😜

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Isä on elossa?

• Anonyymi

Ei ahdista. On täysin oma asiasi mikä, kuka tai millainen olet.

Snadisti ärsyttää ennakko-oletus: ”joitakin tuntuu ahdistavan...”. Jo aloituksessa on siis vastakkainasettelu ”te, jotka ette hyväksy minua” ja oman itsen uhriasemaan maalaaminen. Tällaisesta asetelmasta ja keskustelutyylistä en pidä, koska siinä on jo ennakkoon ”tuomittu” joku ryhmä.

Jos haluat, että suhtaudun sinuun avoimesti, sinun täytyy suhtautua minuun avoimesti. Molemminpuolinen kunnioitus nääs; ei voi vaatia muilta, mitä ei ole itse valmis antamaan ❤️

-flowersreally-

• No sille minusta on tuntunut, että ahdistaa joitakin. Siksi nostin kissankin nyt pöydälle.

Ettei tarvitse ihmetellä. Vaikket sä tuomitse tai ihmettele, joku muu voi kokea tällaisen tosi raskauttavana. Tai miksi mies ja nainen nimimerkit, tyyli.. Mä ilmennän itseäni niin.

Kai mun pitäisi joku valinta tehdä muiden säästämiseksi, mutta kun se ei ole niin simppeliä. Se nimenomaan on liukuva, fluid.

Mutta kiitos, sä oot aina suoran rehellinen kannanotossasi. Arvostan.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

No sille minusta on tuntunut, että ahdistaa joitakin. Siksi nostin kissankin nyt pöydälle.

Ettei tarvitse ihmetellä. Vaikket sä tuomitse tai ihmettele, joku muu voi kokea tällaisen tosi raskauttavana. Tai miksi mies ja nainen nimimerkit, tyyli.. Mä ilmennän itseäni niin.

Kai mun pitäisi joku valinta tehdä muiden säästämiseksi, mutta kun se ei ole niin simppeliä. Se nimenomaan on liukuva, fluid.

Uskon kyllä, että se toinen nimimerkin käyttäjä oli miehesi.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

No sille minusta on tuntunut, että ahdistaa joitakin. Siksi nostin kissankin nyt pöydälle.

Koetko sä siis, että et pysty yhdellä nikillä riittävästi ilmentämään itseäsi?

Jos koet ettei sukupuoli ole tärkeä, miksi valitset sukupuolittuneita nikkejä ja kuvia? Eikö kannattaisi valita nikki ja kuva, jotka eivät viittaa mihinkään sukupuoleen selkeästi? Musta sun nikkikavalkadi vie huomion vääriin asioihin (sä itse siis luot sitä hämmennystä jota haluaisit välttää) ja sun kirjoitukset jää niiden varjoon.

Tai sitten olla anonyymina, tämä voi olla aika vapauttavaa.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Koetko sä siis, että et pysty yhdellä nikillä riittävästi ilmentämään itseäsi?

Jos koet ettei sukupuoli ole tärkeä, miksi valitset sukupuolittuneita nikkejä ja kuvia? Eikö kannattaisi valita nikki ja kuva, jotka eivät viittaa mihinkään sukupuoleen selkeästi? Musta sun nikkikavalkadi vie huomion vääriin asioihin (sä itse siis luot sitä hämmennystä jota haluaisit välttää) ja sun kirjoitukset jää niiden varjoon.

Tai sitten olla anonyymina, tämä voi olla aika vapauttavaa.

-flowersreally-

Se on osa sitä ydintä. Kaksipiippuisuutta tuokin. Idea on pystyä ilmentämään itseäni yhdellä nikillä. Mutta se jotain tähän avautumiseen valmistautumista? Koska aiemmin olen saanut ihmiset vahvasti vuosien ajan käsittämään mut naisena. Ja vain naisena, joka on tiettyjä asioita...äiti, puoliso, sukupuoli jne Siitä irtaantumisen ja siinä olemine onkin just se prässi, josta haluaisin eroon.

Ettei tule virhetulkintoja. Se miten se olis viisainta toteuttaa, se on se ????

Mä en jaksa klikkailla sitä kuva hässäkkää. Mutta joo anonyymina olenkin kirjoitellut, siinäkin on vaan se rasti ruutuun valitse anonyymi, jos olet rekattu. Älytöntä näpyttelyä, että pääsee keskustelemaan. :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Se on osa sitä ydintä. Kaksipiippuisuutta tuokin. Idea on pystyä ilmentämään itseäni yhdellä nikillä. Mutta se jotain tähän avautumiseen valmistautumista? Koska aiemmin olen saanut ihmiset vahvasti vuosien ajan käsittämään mut naisena. Ja vain naisena, joka on tiettyjä asioita...äiti, puoliso, sukupuoli jne Siitä irtaantumisen ja siinä olemine onkin just se prässi, josta haluaisin eroon.

Ettei tule virhetulkintoja. Se miten se olis viisainta toteuttaa, se on se ????

Mä en jaksa klikkailla sitä kuva hässäkkää. Mutta joo anonyymina olenkin kirjoitellut, siinäkin on vaan se rasti ruutuun valitse anonyymi, jos olet rekattu. Älytöntä näpyttelyä, että pääsee keskustelemaan. :)

Mitä väliä, miten muut sut kokee? Itse tiedät, mitä kaikkea olet.

Ei täällä kukaan toisiaan täysin tunne; ja musta olisi aika itsekeskeistä ajatella, että pitäisikään tuntea.

Mutkin väärinymmärretään koko ajan, mutta musta se on osa tämän paikan hauskuutta. (Btw: Mun mielestä se, että mua luullaan mieheksi silloin tällöin on hyvä osoitus siitä ettei oman perinteisesti maskuliinisemmaksi mielletyn puolen tai ominaisuuksiensa esittely ole nikistä tai kuvasta riippuvainen).

Valitset sellaisen nikin ja kuvan, joista itse pidät ja olet oma itsesi ja anna palaa; sä mietit tätä nyt ihan liian hankalasti.

Eikä niitä kuva-arvoituksia tule läheskään joka kerta.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä väliä, miten muut sut kokee? Itse tiedät, mitä kaikkea olet.

Ei täällä kukaan toisiaan täysin tunne; ja musta olisi aika itsekeskeistä ajatella, että pitäisikään tuntea.

Mutkin väärinymmärretään koko ajan, mutta musta se on osa tämän paikan hauskuutta. (Btw: Mun mielestä se, että mua luullaan mieheksi silloin tällöin on hyvä osoitus siitä ettei oman perinteisesti maskuliinisemmaksi mielletyn puolen tai ominaisuuksiensa esittely ole nikistä tai kuvasta riippuvainen).

Valitset sellaisen nikin ja kuvan, joista itse pidät ja olet oma itsesi ja anna palaa; sä mietit tätä nyt ihan liian hankalasti.

Eikä niitä kuva-arvoituksia tule läheskään joka kerta.

-flowersreally-

Juu, ehkä mä taas mietin liikaa muita ja muiden "pettymyksiä", hämmästymisiä. Koitan selittää syitä ja samalla kääriä kuplamuoviin. :)

Sitä nimimerkkiä tuskin tarvii enää miettiä, mä pidän tietynlaisesta "hulluudesta ja hulluttelusta". leikin asioilla...eiköhän mulla ole se nimimerkki jo olemassa. :)

Ja kuvakin ilmentää sisintä.

Ok, pitää kokeilla. :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Juu, ehkä mä taas mietin liikaa muita ja muiden "pettymyksiä", hämmästymisiä. Koitan selittää syitä ja samalla kääriä kuplamuoviin. :)

Sitä nimimerkkiä tuskin tarvii enää miettiä, mä pidän tietynlaisesta "hulluudesta ja hulluttelusta". leikin asioilla...eiköhän mulla ole se nimimerkki jo olemassa. :)

Ja kuvakin ilmentää sisintä.

Ok, pitää kokeilla. :)

On epäkunnioittavaa ennakoida ja ”tietää” toisen tunteita jo etukäteen.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

On epäkunnioittavaa ennakoida ja ”tietää” toisen tunteita jo etukäteen.

-flowersreally-

Varmasti onkin, puolin ja toisin. Tulkintaahan me tehdään jatkuvasti siitä mitä toinen tarkoittaa, kun se meille viestii. Välillä viitteet on selvempiä ja välillä heikompia, joskus joku asia muistuttaa jotakin ennen kettua ja päätelmä syntyy yhtäläistäen.

• Helmiina kirjoitti:

Varmasti onkin, puolin ja toisin. Tulkintaahan me tehdään jatkuvasti siitä mitä toinen tarkoittaa, kun se meille viestii. Välillä viitteet on selvempiä ja välillä heikompia, joskus joku asia muistuttaa jotakin ennen kettua ja päätelmä syntyy yhtäläistäen.

Heh, kettua joo-o. Koettua. :)

• Anonyymi

Ei hämmennä mikään muu kuin se, että esiinnytään tiettynä henkilönä! Siis mies teeskentelee olevansa tietty nainen. Ja tietysti sekin jos nainen " puhuu toisen naisen" suulla.

• Anonyymi

Minusta olisi hyvä, että vastapuolen keskustelija tietää onko mies vai nainen toisella puolen, meinaan että fyysisen puolen.

• Mä en pysty sanomaan miksi joku tekee niin. Mulla on aina mun oikea persoona mukana, ellen todella haluakin esiintyä vitsinä. Ja yleensä haluan tehdäkin sen paljastavasti, että leikin... Pyörittelen asiaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Minusta olisi hyvä, että vastapuolen keskustelija tietää onko mies vai nainen toisella puolen, meinaan että fyysisen puolen.

Siis syntymässä saadun sukupuolen? Nainen olen syntymä sukupuoleltani. Tosin en tiedä mihin se vaikuttaa keskustelupalstalla?
        Jos nyt ei pariutumaan ryhdytä.

• Anonyymi

Mä en nyt osaa suhtautua. Mitä pitäisi ajatella?

• En tiedä.

• Olisko nyt voinut kuitenkin saada päivän pähkinän?

• Anonyymi

• Anonyymi

Etkö pitänyt uutisesta?

• Anonyymi kirjoitti:

Ole hyvä

https://m.youtube.com/watch?v=kai4_RUQYss

-flowersreally-

Sedällä on pikkuhousunsuoja housujen päällä...

ajattelin tämän tyyppisiä:

"Pähkinöitä" on kahdenlaisia: viisaita, jotka tietävät kaiken toden todeksi ja epätoden epätodeksi sekä hulluja, jotka luulevat kaiken toden epätodeksi ja epätoden todeksi.

Isompi kahdesta pähkinästä uskoo, että he molemmat ovat hulluja. Ovatko he?

• Anonyymi
        scrg kirjoitti:

"Pähkinöitä" on kahdenlaisia: viisaita, jotka tietävät kaiken toden todeksi ja epätoden epätodeksi sekä hulluja, jotka luulevat kaiken toden epätodeksi ja epätoden todeksi.

Sitten on kanssa pähkinöitä, jotka syödään sellaisenaan, ja pähkinöitä, jotka pitää ensin avata. Yleensä isot pähkinät kuuluvat tuohon jälkimmäiseen ryhmään.

-flowersreally-

• Heh, päivänselvästä ei saa pähkinää ja siniset papukaijatkin on lintuja.

• scrg kirjoitti:

Ärsyttävää pyörittelyä..

Iso p. uskoo kummankin olevan hulluja, joten pikku p uskoo siis toisin. Jos iso p on viisas, niin miten hän voi olla hullu. Joten sanon että iso p on hullu ja pikku p on se viisas.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ärsyttävää pyörittelyä..

Iso p. uskoo kummankin olevan hulluja, joten pikku p uskoo siis toisin. Jos iso p on viisas, niin miten hän voi olla hullu. Joten sanon että iso p on hullu ja pikku p on se viisas.

Isoista ei aina tiedä, mitä paskaa siellä on sisällä.

-flowersreally-

• Wwuwuw kirjoitti:

Ärsyttävää pyörittelyä..

Haluan keksin☝️

• No en ymmärtänyt. Olet syntyjäsi nainen ja koet vain miehet fyysisesti seksuaalisesti haluttavina..Joku vois sanoa että olet ihan vain heteronainen. Huolimatta siis kuinka feminiiniseksi tais maskuliiniseksi itsesi koet.

Vai tarkoititko että koet olevasi fyysisesti väärää sukupuolta?

• Totta tuokin ja noin olen sen itsekin ajatellut tähän saakka. Kunnes, törmäsin tähän ongelmaan että tuota kaikkea voidaan ajatella pelkkänä vitsinä hahaa, enkä mä toisaalta taas halua olla mikään hahaaa vitsikään. Ihmisillä on sun ja mun parrasta selkeä näkemys, meistä... me ollaan vitsi miesnaamoilla. Feministit leikkii meistä...solvatakseen tms. Mikä ei ole todellakaan mikään sitä.

Joo se on hauskaakin tietyllä tavalla, tunnustan. Mutta kun se vitsi ei ole kuitenkaan vain vitsi. Faceappiin esimerkiksi kun otan kuvan, koko järjestelmä ei tunnista mun naamaa naisen naamana vaan miehen. Automaattisesti muuttaa mun naaman aina naiseksi kun painaa gender valikkoa...vittu. :D
        Jopa järjestelmä ruotii sukupuolen...miksei ihmiset sitten joo.

Oon kertonut poikamaisesta ulkonäöstä monet jutut täällä...Okei se ei ole se idea. Mutta idea on se että tämmönen tulkitaan äkkiä leikiksi ja sitä kautta sellainen leikki voisi satuttaa jotakin joka käy prosessia läpi. Mulle tuli tarve raottaa ovea sen verran, että mulle se ei ole leikki.

Onko vähän sekavaa? :)

Ei oikeestaan, mulle on ihan sama nyt vielä ainakin vaikken olisi mitään sukupuolta. Genitaalit ei ole se ongelma, eikä ongelmaa oikeestaan ole..ehkä ainoa ongelma on se, että haluan että muhun suhtaudutaan oikein. Tai ymmärretään oikein. Itsekästä ehkä.

Mä haluan vaan avoin. Kotona mä en voi olla avoin, vanhemmilleni. On ihan mukavaa olla siellä missä voi.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Totta tuokin ja noin olen sen itsekin ajatellut tähän saakka. Kunnes, törmäsin tähän ongelmaan että tuota kaikkea voidaan ajatella pelkkänä vitsinä hahaa, enkä mä toisaalta taas halua olla mikään hahaaa vitsikään. Ihmisillä on sun ja mun parrasta selkeä näkemys, meistä... me ollaan vitsi miesnaamoilla. Feministit leikkii meistä...solvatakseen tms. Mikä ei ole todellakaan mikään sitä.

Joo se on hauskaakin tietyllä tavalla, tunnustan. Mutta kun se vitsi ei ole kuitenkaan vain vitsi. Faceappiin esimerkiksi kun otan kuvan, koko järjestelmä ei tunnista mun naamaa naisen naamana vaan miehen. Automaattisesti muuttaa mun naaman aina naiseksi kun painaa gender valikkoa...vittu. :D

Oon kertonut poikamaisesta ulkonäöstä monet jutut täällä...Okei se ei ole se idea. Mutta idea on se että tämmönen tulkitaan äkkiä leikiksi ja sitä kautta sellainen leikki voisi satuttaa jotakin joka käy prosessia läpi. Mulle tuli tarve raottaa ovea sen verran, että mulle se ei ole leikki.

Ei oikeestaan, mulle on ihan sama nyt vielä ainakin vaikken olisi mitään sukupuolta. Genitaalit ei ole se ongelma, eikä ongelmaa oikeestaan ole..ehkä ainoa ongelma on se, että haluan että muhun suhtaudutaan oikein. Tai ymmärretään oikein. Itsekästä ehkä.

Mä haluan vaan avoin. Kotona mä en voi olla avoin, vanhemmilleni. On ihan mukavaa olla siellä missä voi.

Faceapistako tämä johtuu? Älä sellaisista mieltäsi pahoita?

• Anonyymi kirjoitti:

Faceapistako tämä johtuu? Älä sellaisista mieltäsi pahoita?

Heh, oliskin nyt vaan sitä. Mutta olen mä aika tuohtunut, että mun piää nähdä enemmän vaivaa näyttääkseni naiselta sillon, kun mä niin haluan. Ihme appeja kun ei ne toimi kuten mun ajatus. :)

• Helmiina kirjoitti:

Totta tuokin ja noin olen sen itsekin ajatellut tähän saakka. Kunnes, törmäsin tähän ongelmaan että tuota kaikkea voidaan ajatella pelkkänä vitsinä hahaa, enkä mä toisaalta taas halua olla mikään hahaaa vitsikään. Ihmisillä on sun ja mun parrasta selkeä näkemys, meistä... me ollaan vitsi miesnaamoilla. Feministit leikkii meistä...solvatakseen tms. Mikä ei ole todellakaan mikään sitä.

Ok.
        Ongelmahan ei ole sussa, vaan ahtaissa sukupuolikäsityksissä..Sun isähän ei esim hyväksynyt lyhyttä tukkaa sulla, saati tatuointeja, mikä mun korviin taas kuulostaa todella ahdasmieliseltä ja vanhoilliselta..Tällä palstallahan on paljon tota porukkaa; ihan jos joku muumi esim puhuu tunteistaan, niin oletetaan kirjoittajan olevan nainen jne.

Mä en ole ikinä kokenut psyykkisesti olevani mitenkään erityisen mies tai nainen, en edes tiedä mitä sillä tarkoitetaan muuta kuin rooleja.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ok.
        Ongelmahan ei ole sussa, vaan ahtaissa sukupuolikäsityksissä..Sun isähän ei esim hyväksynyt lyhyttä tukkaa sulla, saati tatuointeja, mikä mun korviin taas kuulostaa todella ahdasmieliseltä ja vanhoilliselta..Tällä palstallahan on paljon tota porukkaa; ihan jos joku muumi esim puhuu tunteistaan, niin oletetaan kirjoittajan olevan nainen jne.

Mä en ole ikinä kokenut psyykkisesti olevani mitenkään erityisen mies tai nainen, en edes tiedä mitä sillä tarkoitetaan muuta kuin rooleja.

Ehkä se sitten pk-seudulla on helpompi olla oma itsensä, vaikka olisi kuinka erilainen, vaikka nyt parrakas nainen.

Mä en ole muualla Suomessa asunutkaan, joten ei ole sillein kokemusta.

• Wwuwuw kirjoitti:

Ok.

Kyl kyl, munkin mielestä kaikkeen noihin joo. En minäkään ole kokenut olevani mitenkään mitään ääripäätä. Siks suhtaudun varmaan ihmisiinkin ihmisinä, enkä niinkään sukupuolina. Mun vanhemmilla on selkeet käsitykset mitä on nainen ja mies...

Isä ei tule ikinä tykkäämään mun hiuksista tai tatuoinneista, yrittää lähinnä sietää.

Tosi tyhjentävä kommentti. :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Heh, oliskin nyt vaan sitä. Mutta olen mä aika tuohtunut, että mun piää nähdä enemmän vaivaa näyttääkseni naiselta sillon, kun mä niin haluan. Ihme appeja kun ei ne toimi kuten mun ajatus. :)

Oon aina sanonu, että kaikki some on p.rseesstä :D Heitä helevettiin se ohjelma ja hymyile :D

• Anonyymi kirjoitti:

Oon aina sanonu, että kaikki some on p.rseesstä :D Heitä helevettiin se ohjelma ja hymyile :D

Mä istun sen päälle. :D

Tulee hyvää partakuvaa sen jälkeen. ;)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Mä istun sen päälle. :D

Tulee hyvää partakuvaa sen jälkeen. ;)

Justiisa näin, kuvatkoon siltä suunnalta ;D

• Anonyymi kirjoitti:

Justiisa näin, kuvatkoon siltä suunnalta ;D

Leveen hymyn kanssa. :''D

• Anonyymi

Yksi lysti mikä olet, ole vaikka kana tai lammas. En käsitä miksi identiteettisi hahmottaminen on sinulle niin vaikeaa...ja miksi sitä pitää pohtia julkisesti alinomaan.

• Ei sitä alinomaan tarvitse käsitellä. Mulle se ei ole vaikeaa, kun se on liukuva ja ok. Mutta ihmisten kanssa tulee aina joku dilemma. Sukupuolet on niin jumalattoman tärkeitä isolle osalle ihmisiä.

Vaikeaa tästä tekee vaan se, että turpaan tulee ihan sama mitä. :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Ei sitä alinomaan tarvitse käsitellä. Mulle se ei ole vaikeaa, kun se on liukuva ja ok. Mutta ihmisten kanssa tulee aina joku dilemma. Sukupuolet on niin jumalattoman tärkeitä isolle osalle ihmisiä.

Vaikeaa tästä tekee vaan se, että turpaan tulee ihan sama mitä. :)

Kuuleppa Helmiina.
        Jos minä juttelisin kaikkien vastaantulevien kanssa peräpukamistani, niin olisi kohtuutonta ajatella ettei aihe kammoksuttaisi ihmisiä.
        Alä vaivaa muita ihmisiä jutuillasi. Jos ahdistaa, niin mene terapiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppa Helmiina.
        Jos minä juttelisin kaikkien vastaantulevien kanssa peräpukamistani, niin olisi kohtuutonta ajatella ettei aihe kammoksuttaisi ihmisiä.

Ahdistaako tämä sitten? Voiko ahdistusta kohdata turvallisesti näin? :)

Minusta voi, saatan olla väärässä. Peräpukamista on telkussa mainoksiakin, kaikki varmaan jo ohittaa ne paitsi ne joilla on niitä eikä ole vielä keksinyt hoitoa niihin. :)

Mulle hoitoa on puhuminen, avoimuus. Anteeksi jo se satuttaa.

• Anonyymi

Kyllä hän saa pohtia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppa Helmiina.

Tämä on ystävä hyvä keskustelusivusto.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Ahdistaako tämä sitten? Voiko ahdistusta kohdata turvallisesti näin? :)

Minusta voi, saatan olla väärässä. Peräpukamista on telkussa mainoksiakin, kaikki varmaan jo ohittaa ne paitsi ne joilla on niitä eikä ole vielä keksinyt hoitoa niihin. :)

Mulle hoitoa on puhuminen, avoimuus. Anteeksi jo se satuttaa.

Luuletko että ihmisiä kiinnostaa juttusi sinkut-palstalla? Ei varmasti.
        Ihmettelen mikä vimma sulla on kirjoitella jaarituksiasi juuri tälle palstalle? Sivustolta löytyy taatusti palstoja joilla keskustellaan tästä sinun pähkimästäsi.

• Anonyymi kirjoitti:

Luuletko että ihmisiä kiinnostaa juttusi sinkut-palstalla? Ei varmasti.
        Ihmettelen mikä vimma sulla on kirjoitella jaarituksiasi juuri tälle palstalle? Sivustolta löytyy taatusti palstoja joilla keskustellaan tästä sinun pähkimästäsi.

Satun olemaan tämän sivun käyttäjä. Sua kiinnostaa ainakin ilkeillä?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Satun olemaan tämän sivun käyttäjä. Sua kiinnostaa ainakin ilkeillä?

Purnaat ahdistustasi siitä, etteivät ihmiset osaa suhtautua häilyvään sukupuoli-identiteettiisi.
        Ehkäpä sen keskustelun voisi käydä siellä missä on muitakin asiasta huolestuneita?

• Anonyymi kirjoitti:

Purnaat ahdistustasi siitä, etteivät ihmiset osaa suhtautua häilyvään sukupuoli-identiteettiisi.
        Ehkäpä sen keskustelun voisi käydä siellä missä on muitakin asiasta huolestuneita?

Purnaan? Sori, se ei ollut tarkoituksellista. Ennemminkin vaan ottaa asia esiin ja katso mitä siitä seuraa. :)

varmasti, mutta teidän mielipiteet on nyt jotenkin tärkeitä. Mä kuitenkin pidän tätä palstaa vähän kotipesänäkin jo, koska olen tykästynyt ihmisiin täällä...ihan vain psyykkisellä tasolla. :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä nyt sönkkäät? Kyllä mua ainakin kiinnostaa eli silloin ollaan oikeassa paikassa. Helmiina on hyvä vaan ja jatkaa jos sydämellä on vielä jotain.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä nyt sönkkäät? Kyllä mua ainakin kiinnostaa eli silloin ollaan oikeassa paikassa. Helmiina on hyvä vaan ja jatkaa jos sydämellä on vielä jotain.

Te olette tuhonneet palstan täysin typerillä ja palstaan liittymättömillä lässytyksillänne. Onko tarkoitus häätää vielä ne jäljellä olevat viitisenkymmentä satunnaista palstan seuraajaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppa Helmiina.

Suunnilleen puolta kansasta peräpukamakeskustelu varmasti vain innostaisi: vihdoinkin joku uskaltaa puhua tästä aiheesta. Saisit kuulla monen monta intiimiä tarinaa ja jakaisitte sitten hyviä hoitokeinoja.

• Anonyymi kirjoitti:

Te olette tuhonneet palstan täysin typerillä ja palstaan liittymättömillä lässytyksillänne. Onko tarkoitus häätää vielä ne jäljellä olevat viitisenkymmentä satunnaista palstan seuraajaa?

Eiii, ihmiset on uteliaita. Kuolema ja seksi kiinnostaa aina. Miksipä ei seksuaalisuuskin, identiteetit jne? :)

Ei se nyt siitä mene pilalle palsta, jos jutellaan erilaisista asioista. Mistä se menee pilalle, muitten kiusaamisesta ja mustamaalaamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Seuraavaksi on tarkoitus puhua venäjää.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Eiii, ihmiset on uteliaita. Kuolema ja seksi kiinnostaa aina. Miksipä ei seksuaalisuuskin, identiteetit jne? :)

Ei se nyt siitä mene pilalle palsta, jos jutellaan erilaisista asioista. Mistä se menee pilalle, muitten kiusaamisesta ja mustamaalaamisesta.

Se mikä on sinun, dissen, ja muutaman muun lässyttäjän mielestä kivaa, on tyhjentänyt palstan. Te olette pilanneet palstan.

• Anonyymi kirjoitti:

Se mikä on sinun, dissen, ja muutaman muun lässyttäjän mielestä kivaa, on tyhjentänyt palstan. Te olette pilanneet palstan.

Näköjään tähän ihmiset kumminkin osallistuu ihan kiitettävästi. Niin en ymmärrä mikä on ongelma sulla? Sinustako ei saisi puhua näistä vai?

Ehkä ne epämukavat aloitukset ja asiat jää nolla tai muutama vastauksen ketjuiksi.

Janitan kuolema ja syöpäleikit erään tyypin toimesta oli kuitenkin sinusta ihan ok?

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Näköjään tähän ihmiset kumminkin osallistuu ihan kiitettävästi. Niin en ymmärrä mikä on ongelma sulla? Sinustako ei saisi puhua näistä vai?

Ehkä ne epämukavat aloitukset ja asiat jää nolla tai muutama vastauksen ketjuiksi.

Janitan kuolema ja syöpäleikit erään tyypin toimesta oli kuitenkin sinusta ihan ok?

Tämä ketju sai uuden ulottuvuuden kun avauduit itsestäsi oikeasti, etkä vetänyt enää palstarooliasi. Siihen asti tämä keskustelu muistutti lässyttämistä johon sinä ja muutamat palstavakkarit olette urautuneet.
        Janita on itse tehnyt sairaudestaan julkisen, ja mielestäni sen tarkoitus onkin herättää keskustelua. Se on onnistunut, vaikka moni erehtyi pitämään sitä terveen ihmisen julkisuustemppuna.
        Syöpäleikillä viitannet Pertin juttuihin? En näe sitä yksittäisenä tekona paheksuttavana kun huomioi silloisen keskustelukulttuurin. Jos tuollaista kirjoiteltaisiin palstalle jossa keskustellaan asiallisesti, käytös olisi ollut tietenkin paheksuttavaa

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä ketju sai uuden ulottuvuuden kun avauduit itsestäsi oikeasti, etkä vetänyt enää palstarooliasi. Siihen asti tämä keskustelu muistutti lässyttämistä johon sinä ja muutamat palstavakkarit olette urautuneet.
        Janita on itse tehnyt sairaudestaan julkisen, ja mielestäni sen tarkoitus onkin herättää keskustelua. Se on onnistunut, vaikka moni erehtyi pitämään sitä terveen ihmisen julkisuustemppuna.
        Syöpäleikillä viitannet Pertin juttuihin? En näe sitä yksittäisenä tekona paheksuttavana kun huomioi silloisen keskustelukulttuurin. Jos tuollaista kirjoiteltaisiin palstalle jossa keskustellaan asiallisesti, käytös olisi ollut tietenkin paheksuttavaa

Hyvä, sitä sen oli tarkoitus tehdäkin. Muun muassa sitä, että en hämmennä, vaikka kirjoitan joskus hyvin töks töks ja kuten jotkut on sanoneet miesmäisesti. Eikä sekään ole esitystä, se on vaan sen hetken miten sen järkevästi sanoisi. Ilmentymä tai piirre joka nostaa päätään.

Joku vois sanoa että jakaantunut persoona? Mutta ei se semmonenkaan ole, vaikka persoonassa on monta puolta. Mun on vaan helpompi ollut ilmentää nk. maskuliinisuuttani heittäytyen maskuliiniksi, joksika itseni monesti tunnenkin.

Mä voin kuvitella että hullulta kuulostaa, mutta tuntuu itestä ihan normaalille. :)

• Helmiina kirjoitti:

Hyvä, sitä sen oli tarkoitus tehdäkin. Muun muassa sitä, että en hämmennä, vaikka kirjoitan joskus hyvin töks töks ja kuten jotkut on sanoneet miesmäisesti. Eikä sekään ole esitystä, se on vaan sen hetken miten sen järkevästi sanoisi. Ilmentymä tai piirre joka nostaa päätään.

Joku vois sanoa että jakaantunut persoona? Mutta ei se semmonenkaan ole, vaikka persoonassa on monta puolta. Mun on vaan helpompi ollut ilmentää nk. maskuliinisuuttani heittäytyen maskuliiniksi, joksika itseni monesti tunnenkin.

Mä voin kuvitella että hullulta kuulostaa, mutta tuntuu itestä ihan normaalille. :)

Joo se Pertti homma oli aika mauton, sittenkin olkoon tilanne mikä hyvää. Ehkä ajattelin senkin taas liikaa sairastelevana ihmisenä miten iso asia se on, kun terveys on mennyt tai sitä ei ole ollutkaan..tai ylipäänsä tuollainen kamppailu elämästä on raskasta.

Vähän kun huono vitsi...

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Ehkä ylianalysoit itseäsi ja olet myös hivenen tosikko. Relaa joskus.
        Pertin syöpäjuttu on mennyt ihosi alle, neuvon sinua päästämään irti tuskastasi ja ottamaan elämässäsi askeleen eteenpäin.

• nonii tottakai olet nainen.

Minusta ihmiset menee sekaisin kun ne on luokitellaan mikä kuuluu mieheen tai mikä naiseen.
      Minun ihastukseni on kaltaiseni mutta olemme kuitenkin vastakkaiset sukupuolet fyysisesti.
      Henkisiä eroja taida muuta olla kuin olemme kallellaan vastakkaisen sukupuoleen. Minusta luonteen piirteet eivät pidä määrittää sukupuolta vaan ne on syntyjään.

• Jeps. Psyykkistä puolta ei voi kuitenkaan ohittaa. Koska sillä me ilmennämme mieheyttä ja naiseutta mm. vuorovaikutuksessa.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Jeps. Psyykkistä puolta ei voi kuitenkaan ohittaa. Koska sillä me ilmennämme mieheyttä ja naiseutta mm. vuorovaikutuksessa.

Mitä ovat mieheys ja naiseus vuorovaikutuksessa?

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä ovat mieheys ja naiseus vuorovaikutuksessa?

-flowersreally-

Hyvä kysymys. Ne on sitä miten ympäristö määrittää sukupuolen olemuksen ja ulosannin tai ulkoiset ominaisuudet.

Jos ne ei määrittäis, ei mitään ongelmaa oliskaan.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Hyvä kysymys. Ne on sitä miten ympäristö määrittää sukupuolen olemuksen ja ulosannin tai ulkoiset ominaisuudet.

Jos ne ei määrittäis, ei mitään ongelmaa oliskaan.

Jos suljetaan geenit ja kasvatus/lapsuus pois, niin mä en koe että kukaan muu kuin minä itse määrittää mun ulosantia ja ulkoista olemusta.

Kuka sua määrittelee?

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Jos suljetaan geenit ja kasvatus/lapsuus pois, niin mä en koe että kukaan muu kuin minä itse määrittää mun ulosantia ja ulkoista olemusta.

Kuka sua määrittelee?

-flowersreally-

Taas hyvä kysymys ja näkökulma. Just ton takia oot helmi, kun pysäytät miettimään. :)

Etkä päästä helpolla....(olen masokisti) ...Niin, ehkäpä se että olen lapsuuteni kasvanut mielinkielin vaikuttaa edelleen siihen, että turvaudun äkkiä siihin kun haluan kuulua porukkaan??

• Helmiina kirjoitti:

Jeps. Psyykkistä puolta ei voi kuitenkaan ohittaa. Koska sillä me ilmennämme mieheyttä ja naiseutta mm. vuorovaikutuksessa.

Psyykkistä tila hoidetaan pois psykologilla koska silloin tarvitsee ymmärtää itseään enemmän, minusta sukupuolen omaksuminen tai ihmisen kehon vääristymisen myötä ei pidä muuttaa kehoaan.

Psyykkinen hyvin vointi on minusta itsensä hyväksymistä minkälainen on oli sitten minkänäköinen on kyllä sitten on näitä ken nukkea ja nyt se haluukin olla nainen leikkauksien myötä.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b0fbfb1f-55be-4e1e-95d9-85ee45984c90

Noh jos haluaa vaihtaa sukupuoli on minusta väärillä urilla

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Taas hyvä kysymys ja näkökulma. Just ton takia oot helmi, kun pysäytät miettimään. :)

Etkä päästä helpolla....(olen masokisti) ...Niin, ehkäpä se että olen lapsuuteni kasvanut mielinkielin vaikuttaa edelleen siihen, että turvaudun äkkiä siihin kun haluan kuulua porukkaan??

En pidä siitä, kun yrität mielistellä. Kuulostat ihan Disseltä.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

En pidä siitä, kun yrität mielistellä. Kuulostat ihan Disseltä.

-flowersreally-

Heh, oon kuule huomannut! :)

Mut sä tiedät nyt syyn, jos niin käy ja niin käy, että sorrun siihen.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Heh, oon kuule huomannut! :)

Mut sä tiedät nyt syyn, jos niin käy ja niin käy, että sorrun siihen.

Se ärsyttää juuri siksi, että mielistelyn taustalla on sinun tarpeesi eikä aito kehu.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Se ärsyttää juuri siksi, että mielistelyn taustalla on sinun tarpeesi eikä aito kehu.

-flowersreally-

Edelliset oli aitoja kehuja. :)

Tää on tärkeä asia mulle, silloin mä en esitä.

• valtakunta kirjoitti:

Psyykkistä tila hoidetaan pois psykologilla koska silloin tarvitsee ymmärtää itseään enemmän, minusta sukupuolen omaksuminen tai ihmisen kehon vääristymisen myötä ei pidä muuttaa kehoaan.

Psyykkinen hyvin vointi on minusta itsensä hyväksymistä minkälainen on oli sitten minkänäköinen on kyllä sitten on näitä ken nukkea ja nyt se haluukin olla nainen leikkauksien myötä.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/b0fbfb1f-55be-4e1e-95d9-85ee45984c90

Noh jos haluaa vaihtaa sukupuoli on minusta väärillä urilla

Jos kokee tarvitsevansa psykologia, tottakai. Mua taas henkilökohtaisesti ei haittaa sukupuolen korjauskaan. En missään nimessä sitä kieltäisi keltään, jos se pitää identiteetin kasassa ja tuntuu oikealta.

Mutta silloin on jo selvillä, että ei ole sitä sukupuolta jota fyysisesti haluaisi olla tai kokee olevansa. Siinä ei jojoilla välimaastossa, vaikka sekin on mahdollista alussa. Mistä jokin alkaa ja mihin se päättyy. Riippuen ihmisestä se voi olla ikuisesti fluidaamista. :)

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Edelliset oli aitoja kehuja. :)

Tää on tärkeä asia mulle, silloin mä en esitä.

Ok, siinä tapauksessa tulkitsin väärin. Kiitos.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Olen huomannut että sua jostain syystä yritetään mielistellä monenkin toimesta täällä. Vaikka et edes sanoisi mitään maata järisyttävää, ihan normaaleja huomioita joita esim. itsekin teen, niin jotkut on heti mielin kielin.

• Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Mä tykkään niin kun olen ennenkin sanonut, kun sanot suoraan ja toki teet myös virhetulkintoja. Varmaankin siksikin, että meillä on erilainen tapakin ilmaista itseämme. Mä oon irl myös hienotunteinen, ilman että se on edes mielistelyä. Kohtelias ilman että sekään on mielistelyä ja tykkään sanoa ja antaa hyvää palautetta, koska minusta se on vähintäänkin yhtä rakentavaa kun kritiikkikin.

Mutta toki, kuittaan joskus hymyllä tai jees jees tyyppisesti kohteliaasti jonkun asian, koska se on tavallaan helpompi kuitata niin, kun tonkia syvemmältä. Ehkä aihe ei aina kiinnosta kiitosta enempää...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen huomannut että sua jostain syystä yritetään mielistellä monenkin toimesta täällä. Vaikka et edes sanoisi mitään maata järisyttävää, ihan normaaleja huomioita joita esim. itsekin teen, niin jotkut on heti mielin kielin.

Vittuilua se on enimmäkseen. Tai tietyn ryhmän ”needynessiä.

-flowersreally-

• Helmiina kirjoitti:

Jos kokee tarvitsevansa psykologia, tottakai. Mua taas henkilökohtaisesti ei haittaa sukupuolen korjauskaan. En missään nimessä sitä kieltäisi keltään, jos se pitää identiteetin kasassa ja tuntuu oikealta.

Mutta silloin on jo selvillä, että ei ole sitä sukupuolta jota fyysisesti haluaisi olla tai kokee olevansa. Siinä ei jojoilla välimaastossa, vaikka sekin on mahdollista alussa. Mistä jokin alkaa ja mihin se päättyy. Riippuen ihmisestä se voi olla ikuisesti fluidaamista. :)

Kyllä psykologiaa tarvitaan jos tänne niitä lauotaan, psykologi osaa avata oikeita kysymyksiä avaamaan. Eihän sinua haittaa , jos toinen muuttaaa kehoa, se haittaa sitä itsensä elämää ja elää jatkuva vääristynyt kuva itsestään koko elämä elää kivuissa.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä psykologiaa tarvitaan jos tänne niitä lauotaan, psykologi osaa avata oikeita kysymyksiä avaamaan. Eihän sinua haittaa , jos toinen muuttaaa kehoa, se haittaa sitä itsensä elämää ja elää jatkuva vääristynyt kuva itsestään koko elämä elää kivuissa.

Een päättäsi toisen puolesta mitä hän on valmis kestämään ollakseen onnellinen. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Vittuilua se on enimmäkseen. Tai tietyn ryhmän ”needynessiä.

-flowersreally-

Mitä tarkoittaa ” needynessiä”?

• Helmiina kirjoitti:

Een päättäsi toisen puolesta mitä hän on valmis kestämään ollakseen onnellinen. :)

Ei ne sitä ole valmiita kestämää, ne ei ole onnellisia koska etsivät onnellisuuttaa.

• valtakunta kirjoitti:

Ei ne sitä ole valmiita kestämää, ne ei ole onnellisia koska etsivät onnellisuuttaa.

Mä taas voisin kuvitella, että ne ei enää etsi jotka jo löysi ratkaisun. Toisin kun ne jotka vielä etsii eikä tiedä millä ratkaista ongelma.

Tottakai vaarana piilee se, että ei ole ihan varma mitä tulee tehneeksi.

• Helmiina kirjoitti:

Mä taas voisin kuvitella, että ne ei enää etsi jotka jo löysi ratkaisun. Toisin kun ne jotka vielä etsii eikä tiedä millä ratkaista ongelma.

Tottakai vaarana piilee se, että ei ole ihan varma mitä tulee tehneeksi.

Ongelmien ratkaisu lähtee jokaisella itsestään muuten toistetaan virheitä läpielämän, jos kukaan ei pysäytä sitä ollaan koko elämän tyytymätön.

• valtakunta kirjoitti:

Ongelmien ratkaisu lähtee jokaisella itsestään muuten toistetaan virheitä läpielämän, jos kukaan ei pysäytä sitä ollaan koko elämän tyytymätön.

Nyt minä putosin kärryiltä. Mitä tarkoitat? Luulen, että aina jonkin henkilökohtaisen kriisin tai ristiriidan kanssa ihminen joutuukin itsestään sen peirmmäisen avun ja ratkaisun löytämään. Muut lähinnä tukee tai auttaa siinä.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Mitä tarkoittaa ” needynessiä”?

Needyness oli tässä esimerkissä itsekästä ”tarvitsevuutta”, esim. kun haluaa toiselta jotain, niin kehuu toista.

-flowersreally-

• Anonyymi

Sukupuolikeskustelu on ajautunut sivuraiteelle koska ihmiset eivät osaa erottaa keskustelussa biologiaa ja sosiaalista ulottuvuutta. Biologisesti sukupuolia on kaksi (xy ja xx), vain hyvin pienellä osalla ihmisistä on poikkeavuutta tuossa. Sosiaalinen ulottuvuus on se josta puhutaan sukupuolikeskustelussa, kun mainitaan sukupuoli sosiaalisena konstruktiona. Se ei liity mitenkään biologiaan, vaan ihmisen minäkuvaan.

Ihminen voi kokea olevansa mitä hyvänsä, vaikka höyryveturi, mutta se on vain korvien välissä.

• Heh, aika hyvin. :)

Just se korvien välissä on se juttu. Biologiaa on se anatomia muun muassa.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Heh, aika hyvin. :)

Just se korvien välissä on se juttu. Biologiaa on se anatomia muun muassa.

Voidaan todeta sinun olevan nainen, joka haluaa elää kuten miehet perinteisesti ovat eläneet.
        Elä unelmaasi, pissaa vaikka seisten.

• Anonyymi kirjoitti:

Voidaan todeta sinun olevan nainen, joka haluaa elää kuten miehet perinteisesti ovat eläneet.
        Elä unelmaasi, pissaa vaikka seisten.

En ihan noin suoraviivaisesti. Joskus tuntuu vaan hullulta, että naisena on niin kaukana naiseillisuudesta tai naisellisena pidetystä. Ylipäänsä toisista naisista, mä en oikeen osaa olla niiden kanssa mitenkään. :D

Ellei ne ole mun kaltaisia, vähän sukupuolettomia.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

En ihan noin suoraviivaisesti. Joskus tuntuu vaan hullulta, että naisena on niin kaukana naiseillisuudesta tai naisellisena pidetystä. Ylipäänsä toisista naisista, mä en oikeen osaa olla niiden kanssa mitenkään. :D

Ellei ne ole mun kaltaisia, vähän sukupuolettomia.

Ongelmasi ei taida olla sukupuolettomuus, vaan pikemminkin koet ettei sinussa ole sellaista perinaisellisena pidettyä suloutta ja viehkeyttä. Olet vähä kuin naispuolinen vastine palstaätmeille, he eivät koe olevansa yhtä maskuliinisia kuin ihailemansa miehet.

Paraneminen lähtee itsensä hyväksymisestä sellaisena kuin olet. Olet nainen, mutta kolhonlainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ongelmasi ei taida olla sukupuolettomuus, vaan pikemminkin koet ettei sinussa ole sellaista perinaisellisena pidettyä suloutta ja viehkeyttä. Olet vähä kuin naispuolinen vastine palstaätmeille, he eivät koe olevansa yhtä maskuliinisia kuin ihailemansa miehet.

Paraneminen lähtee itsensä hyväksymisestä sellaisena kuin olet. Olet nainen, mutta kolhonlainen.

Henkinen sukupuolettomuus on issue ja sekään ei ole mulle issue enää, kun tajuan etten ole ainoa sellainen tavanomaisesta luokittelusta poikkeava olento.

Kuviani en viitsi julkaista, ne ei auta asiassa mitenkään. Ulkokuorellinen ihmisisyys taitaa olla se ongelma. Tai se miten määritellään ihmistä sen mukaan pikemminkin.

• Helmiina kirjoitti:

Henkinen sukupuolettomuus on issue ja sekään ei ole mulle issue enää, kun tajuan etten ole ainoa sellainen tavanomaisesta luokittelusta poikkeava olento.

Kuviani en viitsi julkaista, ne ei auta asiassa mitenkään. Ulkokuorellinen ihmisisyys taitaa olla se ongelma. Tai se miten määritellään ihmistä sen mukaan pikemminkin.

Mä en koe, että mua pitäs mitenkään parantaa.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Voit joko meikata ja yrittää löytää pukeutumistyylin joka tuo esiin naisellisia piirteitäsi, tai hävetä itseäsi ja harhailla naiseuden ja miehuuden välimaastossa.
        Päätös on yksinomaan sinun.

• Anonyymi kirjoitti:

Voit joko meikata ja yrittää löytää pukeutumistyylin joka tuo esiin naisellisia piirteitäsi, tai hävetä itseäsi ja harhailla naiseuden ja miehuuden välimaastossa.
        Päätös on yksinomaan sinun.

En ole koskaan tykännyt meikkaamisesta, korkokengistä tai pikkupussukoista, meikkilaukista tms...helyistä, naisten tilpehööristä.

Enkä mä koe niitä omakseni. Sä et nyt ymmärrä, mua ei vaivaa olla mä, mutta mä olen huomannut että tällainen mä vaivaa ulkomaailmaa.

Sitten tulee sellainen olo, että pitäsköhän tästä puhua vai olla hiljaa. No nyt mä puhun, kohta voin olla sitten hiljaa. :)

• Helmiina kirjoitti:

En ole koskaan tykännyt meikkaamisesta, korkokengistä tai pikkupussukoista, meikkilaukista tms...helyistä, naisten tilpehööristä.

Enkä mä koe niitä omakseni. Sä et nyt ymmärrä, mua ei vaivaa olla mä, mutta mä olen huomannut että tällainen mä vaivaa ulkomaailmaa.

Sitten tulee sellainen olo, että pitäsköhän tästä puhua vai olla hiljaa. No nyt mä puhun, kohta voin olla sitten hiljaa. :)

Tavallaan se muu maailma on niin tietyllä tapaa rajallinen, että se tekee helpommaksi vetäytyä siitä pois kun selitellä miksi mä en ole kuten mun oletetaan olevan.

Ei sitä vaan jaksa. Yksinkin on helpompaa, kun seurassa missä pitäs olla jonkun muotin mukainen.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Tämä aihe muuttui järkeväksi kun avasit taustoja. Suhteessa aiemmin itsestäsi kertomaasi aihe tuntui lässytykseltä, mutta nyt sinua voi ymmärtää.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä aihe muuttui järkeväksi kun avasit taustoja. Suhteessa aiemmin itsestäsi kertomaasi aihe tuntui lässytykseltä, mutta nyt sinua voi ymmärtää.

Hyvä asia.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

”tällainen mä vaivaa ulkomaailmaa. ”

Ulkomaailma ei ole sun vastuulla.

Sun vastuulla on elää mahdollisimman hyvä elämä, omana itsenäsi; ja koska sulla on lapsia, niin sulla on myös vastuu näyttää tyttärillesi esimerkkiä, miten yhdenkään naisen ei tarvitse mukautua muiden antamaan lokeroon, vaan elää sellaisena ihanana olentona, miksi on syntynyt.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

”tällainen mä vaivaa ulkomaailmaa. ”

Ulkomaailma ei ole sun vastuulla.

Sun vastuulla on elää mahdollisimman hyvä elämä, omana itsenäsi; ja koska sulla on lapsia, niin sulla on myös vastuu näyttää tyttärillesi esimerkkiä, miten yhdenkään naisen ei tarvitse mukautua muiden antamaan lokeroon, vaan elää sellaisena ihanana olentona, miksi on syntynyt.

-flowersreally-

Tiiän ja usko pois olenkin omaitseni. Musta kuitenkin tuntuu tarpeelliselle joskus purkaa näitä, paitsi itseni myös muiden vuoksi.

Tavallaan sillä miltä mä näytän ei ole mulle kuitenkaan pohjimmiltaan väliä, vaan sillä että se mitä mä sanon tajutaan oikein. Vaikka joo, ei sitäkään voi millään ilveellä taata ja vaatia. Mua ei siis omat kasvot tai niiden menetys hirvitä, pikemminkin se että isossa mittakaavassa mä olen yksi ihminen, joka voi vaikuttaa käsityksiin.

Ja sillä on väliä.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Tiiän ja usko pois olenkin omaitseni. Musta kuitenkin tuntuu tarpeelliselle joskus purkaa näitä, paitsi itseni myös muiden vuoksi.

Tavallaan sillä miltä mä näytän ei ole mulle kuitenkaan pohjimmiltaan väliä, vaan sillä että se mitä mä sanon tajutaan oikein. Vaikka joo, ei sitäkään voi millään ilveellä taata ja vaatia. Mua ei siis omat kasvot tai niiden menetys hirvitä, pikemminkin se että isossa mittakaavassa mä olen yksi ihminen, joka voi vaikuttaa käsityksiin.

Ja sillä on väliä.

Joku ristiriita sulla on, muuten ei olisi sitä painetta.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Joku ristiriita sulla on, muuten ei olisi sitä painetta.

-flowersreally-

En sanoisi ehkä paineeksi sentään, mutta haluksi joo.

• Anonyymi

Sillä ei ole minkäänlaista merkitystä mitä sieltä haarojen välistä löytyy. Eikä merkitystä ole silläkään, jos ei koe olevansa sen enempää nainen kuin mieskään. Jokainen on mitä on, eikä sitä pidäkään yrittää muuttaa tai kontrolloida.

Mikä taas sinun ja tisspissin tapauksessa joskus aiheuttaa pientä vitutusta, on teidän käytös palstalla. Ette niin kuin millään meinaa tajuta, että täällä on muitakin kuin te ja monia huomattavasti fiksumpia ja parempia keskustelijoita kuin te kaksi. Sellaisten kanssa sitä keskustelee mielellään itsekin enemmän. Teillä taas ei ole mitään järjellistä sanottavaa tai annettavaa palstalle. Mutta silti tungette itseänne joka mahdolliseen keskusteluun ja täytätte sen turhanpäiväisellä länkytyksellänne. Minulla ole mitään niitä länkytyksiä vastaan, mutta voisitte vähän miettiä mihin kaikkialle sitä sullotte.

Lyhyesti kerrottuna. Sinun ja tissipissin palstanarsismi aiheuttaa joskus vitutusta, kun tulette pilaamaan muuten hyvää käynnissä olevaa keskustelua. Jos tämä menee sinulle ja tissipissille joskus jakeluun, voin ehkä tarkistaa mielipiteeni teistä uudestaan. Siihen asti olette minulle ainoastaan välttämisen ja väistämisen arvoisia kirjoittajia. Ei muuta. Toivottavasti nyt olen ilmaissut itseni riittävän selvästi.

Enkä häiritse tätä "vakavaa" ketjua enempää.

• Niin, kiitos? Toivottavasti kevensi oloasi. En ole ikinä olettanutkaan olevani mikään johtotähti tai pyrkinyt olemaan penaalin terävin kynä, enkä pyri olemaankaan.

Mitä väliä sillä on onko joku älykkäämpi keskustelija kun toinen? Keskustelu on tarkoituskin olla mun mielestä jokaisen kirjoittajansa näköistä, eikä mitää brassailua älyllä.

Älytöntä ajatella, että tämä olis joku kilpailuareena. Jos joku aihe on mälsä, minä hypään sen yli. Eikä mitään kipua tunnu missään kohtaa sen vuoksi.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Niin, kiitos? Toivottavasti kevensi oloasi. En ole ikinä olettanutkaan olevani mikään johtotähti tai pyrkinyt olemaan penaalin terävin kynä, enkä pyri olemaankaan.

Mitä väliä sillä on onko joku älykkäämpi keskustelija kun toinen? Keskustelu on tarkoituskin olla mun mielestä jokaisen kirjoittajansa näköistä, eikä mitää brassailua älyllä.

Älytöntä ajatella, että tämä olis joku kilpailuareena. Jos joku aihe on mälsä, minä hypään sen yli. Eikä mitään kipua tunnu missään kohtaa sen vuoksi.

Tuossa yllä oli ihan hyvä kirjoitus, minäkin yhdyn osaltani siihen.
        Voisitte joskus pohtia jättäytymistä joistakin ketjuista kokonaan pois, tai ainakin pidättäytyä niissä pitkiltä kahdenkeskisiltä lässytyksiltänne. Kommentti pari ketjuun, ja sitten pois kun huomaatte että menee jankutukseksi joka nostaa muiden verenpainetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuossa yllä oli ihan hyvä kirjoitus, minäkin yhdyn osaltani siihen.
        Voisitte joskus pohtia jättäytymistä joistakin ketjuista kokonaan pois, tai ainakin pidättäytyä niissä pitkiltä kahdenkeskisiltä lässytyksiltänne. Kommentti pari ketjuun, ja sitten pois kun huomaatte että menee jankutukseksi joka nostaa muiden verenpainetta.

Olen koittanutkin katkaista se chattailun. Ymmärrän kyllä, että se ei ole kivaa. Ei se ole aina minustakaan. Vaikka luenkin mielelläni myös semmoisia soljuvia lyhyitä heitto viestejä, kun joillain kulkee "turina".

Minusta ne keventää joskus muuten niin raskassoutuisia juttuja. Mutta paan mieleen toiveesi.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Niin, kiitos? Toivottavasti kevensi oloasi. En ole ikinä olettanutkaan olevani mikään johtotähti tai pyrkinyt olemaan penaalin terävin kynä, enkä pyri olemaankaan.

Ei tossa ole (mun nähdäkseni) mistään kilpailusta kyse, vaan juuri sitä samaa asiaa, mistä mäkin aiemmin kirjoitin.

Te kirjoitatte niin paljon, että muut keskustelut ja keskustelijat hukkuvat teidän tuottamaan massaan, ja niitä muita on välillä vaikea noukkia joukosta.

Vähän sama jos sä haluaisit plarailla Ilta-Sanomista niitä näitä ja tsiigailla mitä kaikkea on meneillään, mutta siellä olisikin toimitus iskenyt lehden täyteen Janita Lukkarisen syöpäjuttua. Ja vaikka sä katsoisit mitä tahansa lehden osiota (Kotimaa, Urheilu, Politiikka jne) niin ne olisi täynnä Janitaa. Ehkä ärsyttäisi?

Mä osallistuin nyt tähän keskusteluun kun sattui itselle tällainen luppopäivä ja aihe oli ok, mutta muuten olen tuon kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä, yritän jo otsikoista arvailla mikä on teidän tekemiä, mutta kas, te olette lähes joka ketjussa. Ja Dissen skippaan jo kokonaan. Aika usein sutkin, aiheesta riippuen. Sulla on palstailu ehkä lisääntynyt, mulla selkeästi vähentynyt.

Ja tää ei ole mitään kilpailua, vihaa teitä kohtaan tai muutakaan - mieti tota Janita-esimerkkiäni. Palaute avoimuuden hengessä.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tossa ole (mun nähdäkseni) mistään kilpailusta kyse, vaan juuri sitä samaa asiaa, mistä mäkin aiemmin kirjoitin.

Te kirjoitatte niin paljon, että muut keskustelut ja keskustelijat hukkuvat teidän tuottamaan massaan, ja niitä muita on välillä vaikea noukkia joukosta.

Vähän sama jos sä haluaisit plarailla Ilta-Sanomista niitä näitä ja tsiigailla mitä kaikkea on meneillään, mutta siellä olisikin toimitus iskenyt lehden täyteen Janita Lukkarisen syöpäjuttua. Ja vaikka sä katsoisit mitä tahansa lehden osiota (Kotimaa, Urheilu, Politiikka jne) niin ne olisi täynnä Janitaa. Ehkä ärsyttäisi?

Mä osallistuin nyt tähän keskusteluun kun sattui itselle tällainen luppopäivä ja aihe oli ok, mutta muuten olen tuon kirjoittajan kanssa täysin samaa mieltä, yritän jo otsikoista arvailla mikä on teidän tekemiä, mutta kas, te olette lähes joka ketjussa. Ja Dissen skippaan jo kokonaan. Aika usein sutkin, aiheesta riippuen. Sulla on palstailu ehkä lisääntynyt, mulla selkeästi vähentynyt.

Ja tää ei ole mitään kilpailua, vihaa teitä kohtaan tai muutakaan - mieti tota Janita-esimerkkiäni. Palaute avoimuuden hengessä.

-flowersreally-

Ok. Tämän mä ymmärrän. Mulle tuli vaan tosta toisesta kommentista mieleen, missä toisen älystä puhutaan että pitäisi täyttää jotkut ÄO:t saadakseen ylipäänsä avata suunsa. Siis kirjoittaa. Jotenkin otin sen vähän hyökkäävänä ja aliarvioivana.

Ehkä ymmärsin väärin.

On mulla lisääntynyt, vaikka voisin kyllä vähentää. En palstalaisten takia, vaan perheen. Siinä missä joku tarttuu pulloon, mä avaan palstan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Naurettavaa alkaa vaatimaan että joidenkin pitäisi kirjoitella vähemmän.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin munkin mielestä, mutta en ole tietoinen, että joku olisi näin tehnyt.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla on piiri pieni joka lässyttää lähes joka ketjussa, on ihan perusteltua sanoa että se on häiritsevää. Varsinkin kun tuo lässytysjoukko on kiinnostunut parantamaan palstailmapiiriä, niin voisivat aloittaa korjaamalla omaa käyttäytymistään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Palstalla on piiri pieni joka lässyttää lähes joka ketjussa, on ihan perusteltua sanoa että se on häiritsevää. Varsinkin kun tuo lässytysjoukko on kiinnostunut parantamaan palstailmapiiriä, niin voisivat aloittaa korjaamalla omaa käyttäytymistään.

Se onkin tuntunut hyvin erikoiselta kun palstailmapiirin kehittäjiksi itsensä nostaneet eivät ole halunneet kuulla muiden palautetta, vaan ainoana kehityskeinona on ollut eri mieltä olevien trolleiksi leimaaminen ja pois ajaminen.

Mutta musta on hyvä, että asia on esillä, jos ei tästä mitään muuta hyvää seuraa, niin ainakin se.

-flowersreally-

• Anonyymi kirjoitti:

Se onkin tuntunut hyvin erikoiselta kun palstailmapiirin kehittäjiksi itsensä nostaneet eivät ole halunneet kuulla muiden palautetta, vaan ainoana kehityskeinona on ollut eri mieltä olevien trolleiksi leimaaminen ja pois ajaminen.

Mutta musta on hyvä, että asia on esillä, jos ei tästä mitään muuta hyvää seuraa, niin ainakin se.

-flowersreally-

En ole mielestäni itseäni sellaiseksi nostanut, mä olen kokenut että mua on nostamalla koitettu nostaa sellaiseksi.

Vaikka en halua. Aika usein jätän ottamatta kantaa palstariitelyyn, mutta juu kyllä mä hyvän ilmapiirin mielummin otan kun huonon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Ei tämä mihinkään muutu, täällä pyörii pieni vakkaripiiri vailla oikeaa elämää ja lässyttää joutavia.
        Itse heitän kommenttia tänne satunnaisesti, eikä tarkoitus ole lisätä palstailua vaan vähentää. Palstailkoon ne joilla ei ole muuta elämässä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tämä mihinkään muutu, täällä pyörii pieni vakkaripiiri vailla oikeaa elämää ja lässyttää joutavia.
        Itse heitän kommenttia tänne satunnaisesti, eikä tarkoitus ole lisätä palstailua vaan vähentää. Palstailkoon ne joilla ei ole muuta elämässä.

No ei ole mullakaan tarkoitus lisätä, pointti oli se, että on selvästi vähentynyt. Eipä sekään haittaa, tulee muuta tilalle.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Välillä he eivät tietysti viitsi näkyä omilla klassisilla merkeillään kuten tänään.

• Anonyymi

No, joidenkin valituksesta huolimatta minusta tämä oli ihan hyvä aihe ottaa esiin juuri tällä palstalla.

• Niin minustakin.

• Anonyymi

Palstalaiset ajattelevat liikaa keitä ja millaisia toiset ovat, itselläni riittää siinä miettimistä millainen itse olen.

AsianVierestä

• Varmaan aika usein, mutta sain kimmokkeen tuosta ihmettelystä olenko mies vai nainen. :)

Sitä myöden huomasin, että hämmennän ja kuinka tärkeäksi ihmiset sukupuolet kokee ja koin velvollisuudeksikin vähän avata miksi oon kuten oon. Freekkinä saa pitää, jos joku pitää mutta nyt itellä on parempi olo muidenkin puolesta, koska nyt ei enää tarvi arvailla ja spekuloida.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Varmaan aika usein, mutta sain kimmokkeen tuosta ihmettelystä olenko mies vai nainen. :)

Sitä myöden huomasin, että hämmennän ja kuinka tärkeäksi ihmiset sukupuolet kokee ja koin velvollisuudeksikin vähän avata miksi oon kuten oon. Freekkinä saa pitää, jos joku pitää mutta nyt itellä on parempi olo muidenkin puolesta, koska nyt ei enää tarvi arvailla ja spekuloida.

Tuo sukupuolinen tärkeys tulee varmaan siitä mitä tavoitteita ja tarpeita kirjoittajalla on.
        Jostain syystä on mukavampi kirjoitella naiselle, en tiedä miksi. Ehkä joku runoilijaluonne taustalla tai jotain...mutta kyllä miehille voi kirjoitella myös, ei siinä mitään.
        Naisten kanssa syntyy usein henkeviä keskusteluja, miesten kanssa voi joskus mennä pintapuoliseksi paskanjauhamiseksi:)

AsianVierestä

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Varmaan aika usein, mutta sain kimmokkeen tuosta ihmettelystä olenko mies vai nainen. :)

Friikkinä pidetään.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo sukupuolinen tärkeys tulee varmaan siitä mitä tavoitteita ja tarpeita kirjoittajalla on.
        Jostain syystä on mukavampi kirjoitella naiselle, en tiedä miksi. Ehkä joku runoilijaluonne taustalla tai jotain...mutta kyllä miehille voi kirjoitella myös, ei siinä mitään.
        Naisten kanssa syntyy usein henkeviä keskusteluja, miesten kanssa voi joskus mennä pintapuoliseksi paskanjauhamiseksi:)

AsianVierestä

Heh, joo tiiän ihmiset on nimenomaan herkkiä ohjautumaan noin. :)

• Anonyymi kirjoitti:

Friikkinä pidetään.

Selvä homma. Eipä siinä mitään. :)

• Anonyymi

Abriksen tapauksessa miettii liikaa, mitä muut miettivät.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Heh, joo tiiän ihmiset on nimenomaan herkkiä ohjautumaan noin. :)

Teillä palstan pienellä vakkaripiirillä on kenties ihan huomaamattanne tapana vähätellä muiden huomiokykyä.

• Anonyymi kirjoitti:

Abriksen tapauksessa miettii liikaa, mitä muut miettivät.

-flowersreally-

Eikös tämä ole se perinteinen suomalainen tapa. Vähätellään itseä ja mietitään mitä muut miettivät. Keskimäärinhän meillä suomalaisilla on melko huono itsetunto.

Eikä hän varmasti ole ainoa.

Tällaisella anonyymillä palstalla asian pohdiskelu voi olla ihan tervehdyttävää. Arvostan että ottaa asian puheeksi. Ei täällä kovin paljon mielenkiintoisia keskusteluja käydä. Tiedä sitten kuinka loppuunkaluttu aihe tämäkin on, mutta ihmiselämässä taitaa asia olla niin, että kaikki on loputonta toistoa. Vaikeaa se on uusia aiheita ja näkökulmia kehittää.

• Thymallus kirjoitti:

Eikös tämä ole se perinteinen suomalainen tapa. Vähätellään itseä ja mietitään mitä muut miettivät. Keskimäärinhän meillä suomalaisilla on melko huono itsetunto.

Tällaisella anonyymillä palstalla asian pohdiskelu voi olla ihan tervehdyttävää. Arvostan että ottaa asian puheeksi. Ei täällä kovin paljon mielenkiintoisia keskusteluja käydä. Tiedä sitten kuinka loppuunkaluttu aihe tämäkin on, mutta ihmiselämässä taitaa asia olla niin, että kaikki on loputonta toistoa. Vaikeaa se on uusia aiheita ja näkökulmia kehittää.

Minusta mun itsetunto ei ole huono, mutta välitän liikaa muidenkin mukavasta olosta ja huomioiduksi tulemisesta.

Vastuutan itseäni asioista joihin osallistun. 😃

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

En mä muista tällaista keskustelua aiemmin, siksi itsekin osallistuin.

Toisaalta mielestäni on ns myrsky vesilasissa. Puhutaan heteronaisesta, joka tykkää miehistä mutta on huomannut omaavansa myös maskuliinisia piirteitä. Niin? Että oliko trollausta koko juttu? (Varsinkin tietty kirjoitusvirhe epäilyttää)

Ihan täysin uusi juttu olisi että kuka sinut tuolla ylempänä tunnisti ja mikä juttu se oikein oli?

-flowersreally-

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisaalta mielestäni on ns myrsky vesilasissa. Puhutaan heteronaisesta, joka tykkää miehistä mutta on huomannut omaavansa myös maskuliinisia piirteitä. Niin? Että oliko trollausta koko juttu? (Varsinkin tietty kirjoitusvirhe epäilyttää)

Ihan täysin uusi juttu olisi että kuka sinut tuolla ylempänä tunnisti ja mikä juttu se oikein oli?

-flowersreally-

Sepä ei taida kuulua sulle. Noh tietysti ellei sitä panna näkymään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sepä ei taida kuulua sulle. Noh tietysti ellei sitä panna näkymään?

Haluaako ”Harri” sen näkyville? Kysy siltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Taisi olla se kuuluisa ”toinen nainen”? No ei kai nyt sentään. Ahahahhah. Vierivä kivi ei sammaloidu?

• Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Noh, Sisältö on ykkönen. Ja sisällöntuottajia tämäkin palsta kaipaa.

En nyt usko, että kaikki täällä ihan vakavissaan näitä juttuja vääntää ja lukee, mutta tuleepa keskustelua.
        (Joo, mullakin oli tänään tylsä työpäivä ja vähän aikaa pitäis vielä jatkaakin.)

En tiedä noista tunnistelijoista yhtään sen enempää. Jokainen käyttää palstaa tarpeelliseksi havaitsemallaan tavalla.

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

En nyt usko, että kaikki täällä ihan vakavissaan näitä juttuja vääntää ja lukee, mutta tuleepa keskustelua.
        (Joo, mullakin oli tänään tylsä työpäivä ja vähän aikaa pitäis vielä jatkaakin.)

En tiedä noista tunnistelijoista yhtään sen enempää. Jokainen käyttää palstaa tarpeelliseksi havaitsemallaan tavalla.

Etpä tietenkään. Riippuu ihan sinusta, miten se jatkossa näkyy täällä ja muualla.

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Mjoo.

Kadun jo kysymystäni, sori.

-flowersreally-

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

Sanoisinko, että vielä on yksi mahdollisuus puhua rehellisesti ensin ja selittää, miksi näin niin kuin on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mjoo.

Kadun jo kysymystäni, sori.

-flowersreally-

Kyllä se sulle privana kertoo mitä sattui.

• Anonyymi kirjoitti:

Sanoisinko, että vielä on yksi mahdollisuus puhua rehellisesti ensin ja selittää, miksi näin niin kuin on.

????

Henkinen tasapainoni järkkyy :)

Kuka siellä on, ja mitä asiaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

mitä on maskuliiniset piirteet?

• Anonyymi
        Thymallus kirjoitti:

????

Henkinen tasapainoni järkkyy :)

Kuka siellä on, ja mitä asiaa?

Sinä päätät. Se jää sinun vuoroon. Voit tehdä sen tässä tai voit tehdä sen muualla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

-flowersreally-

Se asia pitää piilottaa etkö ymmärrä. Kaksoiskolmoisneloiselämät ovat vaarallisia niin eläjilleen. Kun puhuu totta, ei koskaan satu mitään, koska vastaus ei vaihdu. Mutta puhumisiaan on vaikea muistaa.

• Anonyymi

Tiedän jotain aihepiiristä: kupeitteni hedelmä on muuttanut hetunsa.

Niinhän sitä luulisi, että saisi olla ihan vaan sitä mitä on, mutta ihmisillä on ihan palstojen ulkopuolella tapana kysellä, oletko tyttö vai poika, mies vai nainen. Ja sitten vaikka työharjoittelussa ihmettelyn (johon ei saatu vastausta) jälkeen todeta, että onneksi olet tyttö. kun noin nättinä menisi miehenä ihan hukkaan. En voi oikein ymmärtää, miten näin voidaan ihan vieraalta ihmiseltä udella. Tai ymmärrän kyllä, koska ihminen haluaa kai ihan luontaisesti luokitella ihmiset mies- tai naispuolisiksi ja kun joku ei olekaan ulkonäöllisesti selvästi jompi kumpi, niin pitäähän sitä kysyä.

Ole vain niin kuin hyvältä tuntuu. Ja oikein hyvä kun otat asian täälläkin esille. Joitakuita se näyttää hämmentävän ja heidänkin on hyvä huomata, että kaikki ei aina ole vain mustaa ja valkoista. Aika hyvin sinuakin on täällä luokiteltu ja yritetty väkisin asettaa johonkin lokeroon.

Ja kiitos, että olet.

• Anonyymi

"Niinhän sitä luulisi, että saisi olla ihan vaan sitä mitä on, mutta ihmisillä on ihan palstojen ulkopuolella tapana kysellä, oletko tyttö vai poika, mies vai nainen."

Kyllä tuo on hyvä tiedostaa ainakin ennen seksiä:)

AsianVierestä

• Niinhän se on, eikä näistä missä vaan voi oikein avautuakaan. Juurikin siksi, että sillä saa aikaan sekasortoa. Täällä on jotenkin "turvallisempaa" avata suunsa, olenkin useamman kerran jo näistä trans asioista kirjoitellut ja keskustelua viritellyt.

Vähän rehellisesti tunnustellakseni maaperääkin. Miten avoimesti täällä voi oikeastaan ollakaan. Vai onko pakko vetää maskia naaman eteen.

Nyt en enää aio vetää maskia eteen vaan olen mitä olen. :)

Kiitos!!

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Niinhän se on, eikä näistä missä vaan voi oikein avautuakaan. Juurikin siksi, että sillä saa aikaan sekasortoa. Täällä on jotenkin "turvallisempaa" avata suunsa, olenkin useamman kerran jo näistä trans asioista kirjoitellut ja keskustelua viritellyt.

Vähän rehellisesti tunnustellakseni maaperääkin. Miten avoimesti täällä voi oikeastaan ollakaan. Vai onko pakko vetää maskia naaman eteen.

Nyt en enää aio vetää maskia eteen vaan olen mitä olen. :)

Kiitos!!

Niin, kumpi siis olet tai tunnet olevasi. Tiedän vaan asetella kirjoitukseni asun oikeaksi:)

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, kumpi siis olet tai tunnet olevasi. Tiedän vaan asetella kirjoitukseni asun oikeaksi:)

AsianVierestä

Androgyyni. Huomeena saatan ollakin jo andro ja lauantaina gyyni. 😃

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

AsianVierestä

Onko aloittaja nainen jonka mies olisi tullut mustasukkaiseksi?

AsianVierestä

• Anonyymi kirjoitti:

Onko aloittaja nainen jonka mies olisi tullut mustasukkaiseksi?

AsianVierestä

Häh? Ei kukaan ole mustis, mutta kohta on selitettävää jos en äkkiä mene keittelee kahvia.. 😜

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Androgyyni. Huomeena saatan ollakin jo andro ja lauantaina gyyni. 😃

Ei ollut hyvä idea leikkiä sitä parisuhdeleikkiä palstalla. Miestä voi alkaa kiinnostamaan toiset naiset...

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut hyvä idea leikkiä sitä parisuhdeleikkiä palstalla. Miestä voi alkaa kiinnostamaan toiset naiset...

Putosin. 😃

En mä häntä omista, jos kiinnostaa muut ei mahda mitään. Vapaasti lyöttäytyi kanssani ja yhtä vapaa on lähtemään.

Ikävä kyllä mulla tulis, mun elämäni rakkaus kuitenkin..

• Ja on uutuuden jäykkä, vaikka nivelet on loppu. 😃

• Kylläpäs tämä aihe tuntuu kuumentavan tunteita palstalla :D

• Aihe vai aloittaja, en pian tiedä...?

Pieni asia, iso meteli. Tulipahan siitäkin puhuttua. Monenlaista fiilistä herätti paitsi aihe, myös minä. Itse asia vois olla puhuttavampi, jos mä en henkilöityisi lainkaan. Toisaalta henkilöitymisen kautta keskustelu syventyykin.

• Helmiina kirjoitti:

Aihe vai aloittaja, en pian tiedä...?

Pieni asia, iso meteli. Tulipahan siitäkin puhuttua. Monenlaista fiilistä herätti paitsi aihe, myös minä. Itse asia vois olla puhuttavampi, jos mä en henkilöityisi lainkaan. Toisaalta henkilöitymisen kautta keskustelu syventyykin.

Taitavat jotkut vaan purkaa pahaa oloaan, ja sinä olet hyvä kohde suhteellisen aktiivisena kirjoittajana.

• Partakaweri kirjoitti:

Taitavat jotkut vaan purkaa pahaa oloaan, ja sinä olet hyvä kohde suhteellisen aktiivisena kirjoittajana.

Ei se haittaa. Tähän kun lähtee, pitää jo lähteissään tietää mitä tulee vastaan.

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Onhan täällä seassa muutakin vai eikö ole.

• Anonyymi

Yksi pieni merkittävä seikka. Ketjussa on pulinaa, mutta missäs ovat ne aina paikalla olevat perinteiset länkyttäjät? Täältähän puuttuu monta Ohhoh.

• Puskissa???

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Puskissa???

Niin. Sitä tässä vähän peräänkuulutellaan. Se näyttää miellyttävän välillä.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Puskissa???

Olisiko sieltä todella aika tulla omilla merkeillään? Olen samaa mieltä. Eihän se aapeetäkään kohtaan reilua ole.

• Anonyymi kirjoitti:

Olisiko sieltä todella aika tulla omilla merkeillään? Olen samaa mieltä. Eihän se aapeetäkään kohtaan reilua ole.

Kaksinaamaiset kätkeytyy puskiin, mitä eivät uskalla sanoa hyvää esittävinä nimimerkeillään. :)

Ei ole uutta ei ollenkaan.

• Anonyymi
        Helmiina kirjoitti:

Kaksinaamaiset kätkeytyy puskiin, mitä eivät uskalla sanoa hyvää esittävinä nimimerkeillään. :)

Ei ole uutta ei ollenkaan.

No sekin plus pieni lisäsävy/-juonne tässä keskustelussa.

• Anonyymi kirjoitti:

No sekin plus pieni lisäsävy/-juonne tässä keskustelussa.

Okei.

• Minusta tämä ketju jo silloin kun ensikerran näin oli niin masentavan pitkä ettei huvittanut tänne kommentoida, omasta mielipiteestä miten asioiden tulisi olla tein oman avauksen.

• Sanotaan niin että tällaisena keskijäykkänä setämiehenä olisi mukava tietää onko kommentti mieheltä tai naiselta. Yleensä aiheet kun liittyvät parisuhteisiin, tasa-arvoon tms niin se antaa vähän perspektiiviä.

Jos vaikka heitän ilmoille ajatuksen että veisin treffeille kukkia niin kyllähän vastausten painoarvo on ainakin itselle eri jos vastaajana on nainen joka todennäköisesti on enemmän saanut kukkia kuin mies.
      Vähän sama kuin kysyisi työelämän asioita eikä tietäisi antaako vastauksen SAK:n edustaja vai EK:n vastaava.

• Vaan eipähän tuota tiedä kenestäkään, joka ei sitä erikseen kerro. Palstalla nyt varsinkaan. Täällä voi olla mitä vaan, olematta oikeasti kuutenkaan.

• Helmiina kirjoitti:

Vaan eipähän tuota tiedä kenestäkään, joka ei sitä erikseen kerro. Palstalla nyt varsinkaan. Täällä voi olla mitä vaan, olematta oikeasti kuutenkaan.

Eipä sitä varmuudella tiedä vaan pitkällä olettamuksella saa vastauksia matustella.
        Lähinnä siis se että mitä enemmän toisen taustoja tietää niin sitä helpompi on vastauksia arvioida; ihan siis oikeassakin elämässä.

• M184 kirjoitti:

Eipä sitä varmuudella tiedä vaan pitkällä olettamuksella saa vastauksia matustella.
        Lähinnä siis se että mitä enemmän toisen taustoja tietää niin sitä helpompi on vastauksia arvioida; ihan siis oikeassakin elämässä.

Juuu.

• M184 kirjoitti:

Juuu.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2083
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1906
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1679
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      66
      1555
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1193
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1152
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe