Uskovaisten taka-ajatukset

Kun puhutaan rakkaudesta on se ihan eri kuin kristityn rakkaus.no,äitini on poikkeus. Ja tietysti on muitakin.
Olen itse nyt tilanteessa jossa päästäkseni irti erittäin sitkeästä jetskusta laitoin sille suoraan tämän kysymyksen..ettei hänen kuulumisten tivaaminen ollut muuta kuin minun pehmittämistä vartiotornitutkiskeluja varten. En ole niihin oman hyvinvoinnin takia enää suostunut.
Hän kun kyseli kuulumisia oli hänellä taka-ajatus.en ollut valmis hänen manipulointikohteeksi.
Piti pehmittää.
Ilmiöllä oniin nimikin:rakkauspommitus. Googlaamalla löytyy.
Kristitty ns.rakastaa saadakseen uhrin ajattelemaan kuten hän itse uskonasioista ajattelee.

64

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Joh.13:35 Siitä kaikki tuntevat teidät minun opetuslapsikseni, jos teillä on keskinäinen rakkaus. 1Kor.13:8. 13:13 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus. 1Joh.4:16.

      • Anonyymi

        Ihana raamatunlause. Ei sulla mitään taka-ajatusta ollut kun laitoit sen?ihan muuten vain?
        Häpeällistä miten usein sen kristityn rakkauden alta paljastuukin kiukku ja vissi tahto kloonata toisen ajatusmaailma samaksi kuin itsellä on.
        Rakkauden tunnukseksi käykin kuunteleminen ja sitä kautta ymmärtäminen .mutta miten harvinaista se hellareillakin on.
        Suutuin tälle jehovantodistajanaiselle kun huomasin ettei hän lainkaan kuunnellut minua vaikka yritin kysymyksiinsä vastata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana raamatunlause. Ei sulla mitään taka-ajatusta ollut kun laitoit sen?ihan muuten vain?
        Häpeällistä miten usein sen kristityn rakkauden alta paljastuukin kiukku ja vissi tahto kloonata toisen ajatusmaailma samaksi kuin itsellä on.
        Rakkauden tunnukseksi käykin kuunteleminen ja sitä kautta ymmärtäminen .mutta miten harvinaista se hellareillakin on.
        Suutuin tälle jehovantodistajanaiselle kun huomasin ettei hän lainkaan kuunnellut minua vaikka yritin kysymyksiinsä vastata

        Rahaa uskovat haluaa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana raamatunlause. Ei sulla mitään taka-ajatusta ollut kun laitoit sen?ihan muuten vain?
        Häpeällistä miten usein sen kristityn rakkauden alta paljastuukin kiukku ja vissi tahto kloonata toisen ajatusmaailma samaksi kuin itsellä on.
        Rakkauden tunnukseksi käykin kuunteleminen ja sitä kautta ymmärtäminen .mutta miten harvinaista se hellareillakin on.
        Suutuin tälle jehovantodistajanaiselle kun huomasin ettei hän lainkaan kuunnellut minua vaikka yritin kysymyksiinsä vastata

        Rahaa uskovat haluaa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana raamatunlause. Ei sulla mitään taka-ajatusta ollut kun laitoit sen?ihan muuten vain?
        Häpeällistä miten usein sen kristityn rakkauden alta paljastuukin kiukku ja vissi tahto kloonata toisen ajatusmaailma samaksi kuin itsellä on.
        Rakkauden tunnukseksi käykin kuunteleminen ja sitä kautta ymmärtäminen .mutta miten harvinaista se hellareillakin on.
        Suutuin tälle jehovantodistajanaiselle kun huomasin ettei hän lainkaan kuunnellut minua vaikka yritin kysymyksiinsä vastata

        Rahaa uskovat haluaa vaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rahaa uskovat haluaa vaan.

        Ei oo rahan tarvetta. Ei oo rahan tarvetta. Ei oo rahan tarvetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihana raamatunlause. Ei sulla mitään taka-ajatusta ollut kun laitoit sen?ihan muuten vain?
        Häpeällistä miten usein sen kristityn rakkauden alta paljastuukin kiukku ja vissi tahto kloonata toisen ajatusmaailma samaksi kuin itsellä on.
        Rakkauden tunnukseksi käykin kuunteleminen ja sitä kautta ymmärtäminen .mutta miten harvinaista se hellareillakin on.
        Suutuin tälle jehovantodistajanaiselle kun huomasin ettei hän lainkaan kuunnellut minua vaikka yritin kysymyksiinsä vastata

        Yllättäen näille rakkaus -ja huoliensa pommittajille kohdistettu vastavuoroisuus saa nämä henkilöt hieman epästabiiliin asemaan "evankeliointinsa" suuressa etukenossa.

        Sinne vaan vastakysymyksiä kyselijöille, että miten menee ja onkohan kaikki nyt ihan ok ?
        Pienen epäilyksen siemenen hänen mielenterveytensä tilasta ja perusteista, huolestuneena mutta rakkaudella esittäen. Mikä se on henkilöllä kun ei hän ystävällistä, kiitos eitä ymmärrä, vaan adhd meiningillä häiriköintiään jatkaa ?

        Neuvoa sitten hänet ja heidät yksi kerrallaan ihan reilusti kunnallisen mielenterveydenhuollon piiriin kädellään suuntaa poispäin näyttäen.

        Tietysti tämä koko kohdehenkilön (sinun) kimppuun komennetun porukan yksi kerrallaan auditointi (joitakin useamman kerran) voi pahimmassa tapauksessa kestää jopa vuosia, mutta sieltä se porukan viimeinen sitten kuitenkin lopulta tulee...

        Ja he saavat viimein kollektiivina rauhan tiedosta, että ei sitä (sinua) varmaan nyt sitten kiinnosta heidän ry:nsä rahankeräykseen ja etukenon tuputukseen liittyminen.

        Tietysti jos on jo niin hankala tilanne ja puhe, että pitkäpiimäinen kärsivällisyys ei riitä. Delegoi asian poliisille ja koettaa mahdollisten lähestymiskieltojen kautta saada lähestymiset ja jatkuvat yhteydenotot loppumaan.
        Mutta pitkäpiimäisyyttä vaativa tie se on tuokin...


    • >>> Hän kun kyseli kuulumisia oli hänellä taka-ajatus...
      >>> Kristitty ns.rakastaa saadakseen uhrin ajattelemaan kuten hän itse uskonasioista ajattelee...

      Väitettä on vaikea allekirjoittaa, sillä väite on pelkkää yleistämistä ilman todellista faktatietoa. On täysin normaalia kysyä ihmiseltä kuulumisia ilman, että yrittää "käännyttää" sitä. Googlaamalla löytyy paljon tietoa hyvistä tavoista kommunikoida sekä ihmisten välisistä vuorovaikutuksista.

      • Anonyymi

        Aiheena on rakkaus.ja sinä penäät siitä faktatietoa.
        Minulla on faktaa esm.netistä löytyvät kirjoitukset ns.rakkauspommituksesta.
        Enkä myöskään yleistänyt sillä ihan alkuun laitoin että eivät kaikki sitä tee.
        Esm.oma äitini ei teeskentele rakkautta kenellekkään, ja silti hänen uskonsa pohja on vapaus ja kultainen käsky.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiheena on rakkaus.ja sinä penäät siitä faktatietoa.
        Minulla on faktaa esm.netistä löytyvät kirjoitukset ns.rakkauspommituksesta.
        Enkä myöskään yleistänyt sillä ihan alkuun laitoin että eivät kaikki sitä tee.
        Esm.oma äitini ei teeskentele rakkautta kenellekkään, ja silti hänen uskonsa pohja on vapaus ja kultainen käsky.

        Mitä oikein ytität selittää? Kerroit, tai ainakin vihjasit, selvällä suomen kielellä, että sinulla on ollut yksittäisiä kokemuksia, jotka koit huonoksi. Omat yksittäiset kokemukset, liittyivätpä ne rakkauteen tai uskoon, eivät oikeuta syyllistämään kaikkia kristittyä (tai rakkaudessa miehiä/naisia), ja tähän puutuin.


      • Henki kirjoitti:

        Mitä oikein ytität selittää? Kerroit, tai ainakin vihjasit, selvällä suomen kielellä, että sinulla on ollut yksittäisiä kokemuksia, jotka koit huonoksi. Omat yksittäiset kokemukset, liittyivätpä ne rakkauteen tai uskoon, eivät oikeuta syyllistämään kaikkia kristittyä (tai rakkaudessa miehiä/naisia), ja tähän puutuin.

        Edelleen syytät minua yleistämisestä, jota en tee.
        Tee haku sanalle rakkauspommitus.löydät asian, josta kirjoitin.
        Monen kristityn rakkaus eiuskovaa kohtaan ei valitettavasti ole vilpitöntä välittämistä.
        Koska aihetta on tutkittu ja tulokset ovat ihmisiä varoittamatta netissä...
        Oletko sinä muuten se uusjuutalainen,jolle vesivessan käyttö on syntiä?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Edelleen syytät minua yleistämisestä, jota en tee.
        Tee haku sanalle rakkauspommitus.löydät asian, josta kirjoitin.
        Monen kristityn rakkaus eiuskovaa kohtaan ei valitettavasti ole vilpitöntä välittämistä.
        Koska aihetta on tutkittu ja tulokset ovat ihmisiä varoittamatta netissä...
        Oletko sinä muuten se uusjuutalainen,jolle vesivessan käyttö on syntiä?

        On ensisijaisen tärkeää ilmaista itseään, kertoa mitä ajattelee, selkeästi eli sillä tavalla, että muut ymmärtävät täysin. Esim. eräs Antiikin Kreikan vaikuttaja harjoitteli puhetaitojaan huutamalla aaltojen pauhun yli suu täynnä kiviä. Kirjoitustaitoa voi myös hyvä harjoitella, välttääkseen verbaalisia röyhtäisyjä.

        >>> Oletko sinä muuten se uusjuutalainen,jolle vesivessan käyttö on syntiä?

        Esitetty kysymys on mitätön pilkka, johon ei periaatteessa tarvitsisi edes vastata, mutta vastaan silti, kun kerran wc:ni asiat sinua niin kovasti kiinnostavat: siivoan vesivessan viikoittain tai tarpeen mukaan, jotta se pysyisi puhtaana.


      • Henki kirjoitti:

        On ensisijaisen tärkeää ilmaista itseään, kertoa mitä ajattelee, selkeästi eli sillä tavalla, että muut ymmärtävät täysin. Esim. eräs Antiikin Kreikan vaikuttaja harjoitteli puhetaitojaan huutamalla aaltojen pauhun yli suu täynnä kiviä. Kirjoitustaitoa voi myös hyvä harjoitella, välttääkseen verbaalisia röyhtäisyjä.

        >>> Oletko sinä muuten se uusjuutalainen,jolle vesivessan käyttö on syntiä?

        Esitetty kysymys on mitätön pilkka, johon ei periaatteessa tarvitsisi edes vastata, mutta vastaan silti, kun kerran wc:ni asiat sinua niin kovasti kiinnostavat: siivoan vesivessan viikoittain tai tarpeen mukaan, jotta se pysyisi puhtaana.

        No,tarvittaessa muutan aina mielipidettäni.ehkä se että en ajattele kaikista että ovat epärehellisiä ei näy lopputekstissäni.
        Sillä se että esittää rakkautta vaikka oikeasti vihaa ja tahtoo saada oman kantansa jyrättyä, on epärehellistä.
        No,oletko sinä se sama partasuinen mies,joka lukee vain vanhaa testamenttia,tooraa?siis se joka tekee kuopan mieluummin metsään...kuin käy siistissä vessassa.tiesitkö,että vanha testamentti kieltää turmelemasta höylällä partansa reunaa?


      • auroraboreallis kirjoitti:

        No,tarvittaessa muutan aina mielipidettäni.ehkä se että en ajattele kaikista että ovat epärehellisiä ei näy lopputekstissäni.
        Sillä se että esittää rakkautta vaikka oikeasti vihaa ja tahtoo saada oman kantansa jyrättyä, on epärehellistä.
        No,oletko sinä se sama partasuinen mies,joka lukee vain vanhaa testamenttia,tooraa?siis se joka tekee kuopan mieluummin metsään...kuin käy siistissä vessassa.tiesitkö,että vanha testamentti kieltää turmelemasta höylällä partansa reunaa?

        Parrasta olen samaa mieltä Pietari Suuren kanssa, lisätietoa löytynee googlaamalla.


      • Henki kirjoitti:

        Parrasta olen samaa mieltä Pietari Suuren kanssa, lisätietoa löytynee googlaamalla.

        Juu,et ole sama.sivistin itseäni juuri lukemalla Pietari suuresta ja partaverosta.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä oikein ytität selittää? Kerroit, tai ainakin vihjasit, selvällä suomen kielellä, että sinulla on ollut yksittäisiä kokemuksia, jotka koit huonoksi. Omat yksittäiset kokemukset, liittyivätpä ne rakkauteen tai uskoon, eivät oikeuta syyllistämään kaikkia kristittyä (tai rakkaudessa miehiä/naisia), ja tähän puutuin.

        Tärähtäneitä olette.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        Mitä oikein ytität selittää? Kerroit, tai ainakin vihjasit, selvällä suomen kielellä, että sinulla on ollut yksittäisiä kokemuksia, jotka koit huonoksi. Omat yksittäiset kokemukset, liittyivätpä ne rakkauteen tai uskoon, eivät oikeuta syyllistämään kaikkia kristittyä (tai rakkaudessa miehiä/naisia), ja tähän puutuin.

        Tärähtäneitä olette.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiheena on rakkaus.ja sinä penäät siitä faktatietoa.
        Minulla on faktaa esm.netistä löytyvät kirjoitukset ns.rakkauspommituksesta.
        Enkä myöskään yleistänyt sillä ihan alkuun laitoin että eivät kaikki sitä tee.
        Esm.oma äitini ei teeskentele rakkautta kenellekkään, ja silti hänen uskonsa pohja on vapaus ja kultainen käsky.

        Kuvitteliko aurorab, että lähetystyötä tekevä jehova kulki ovelta ovelle ihmissuhteita luomassa ja kuulumisia kysymässä? :) Aidot ihmissuhteet syntyvät toisenlaisissa tilanteissa, niin uskovilla kuin uskomattomilla.

        Minulla on aitoja ja rakastavia ihmissuhteita uskovien kanssa. Mutta en tietenkään kuvittele, että se olisi mahdollista kaikkien kanssa. Ihmisiltä ei pidä odottaa liikaa, sillä me kaikki olemme epätäydellisiä. Kukaan meistä ei pysty elämään Kristuksen rakkaudessa 24/7. Elämä ja omat ongelmat tulevat kaikilla väliin.


      • Anonyymi
        Henki kirjoitti:

        On ensisijaisen tärkeää ilmaista itseään, kertoa mitä ajattelee, selkeästi eli sillä tavalla, että muut ymmärtävät täysin. Esim. eräs Antiikin Kreikan vaikuttaja harjoitteli puhetaitojaan huutamalla aaltojen pauhun yli suu täynnä kiviä. Kirjoitustaitoa voi myös hyvä harjoitella, välttääkseen verbaalisia röyhtäisyjä.

        >>> Oletko sinä muuten se uusjuutalainen,jolle vesivessan käyttö on syntiä?

        Esitetty kysymys on mitätön pilkka, johon ei periaatteessa tarvitsisi edes vastata, mutta vastaan silti, kun kerran wc:ni asiat sinua niin kovasti kiinnostavat: siivoan vesivessan viikoittain tai tarpeen mukaan, jotta se pysyisi puhtaana.

        Teet suurta tuhoa näillä sivuilla, kun nimimerkkisi 12:35 tekstin tekijän nimimerkki, sitä ei saa sanoa, koska vain Herra on Henki, muuten halveksuisi Herran Henkeä


      • Anonyymi

        "Kristitty ns, rakastaa tosissaan uhriaan..."
        Tosin hieman epäkorrektilla jalkaan nylkyttämisellä.
        "Saadakseen uhrin ajattelemaan niinkuin hän uskonasioista..."

        Viittaisin kyllä edelleen siihen vastavuoroisuuden neuvoon mitä annoin tuossa aikaisemmin. Kysyä siltä jalkaan nylkyttävältä, että onkohan kaikki nyt ihan ok ja miten menee ? Ja ohjata rakastaja kunnallisen mielenterveydenhoidon piiriin, kädellään suuntaa poispäin osoittaen.


    • Anonyymi

      Uskonnossa(JT on myös uskonto) käytetty Rakkaus on aina muuta kuin oikeaa rakkautta. Kunpa löytäisivät oikean rakkauden ja rakkaudellisen asenteen!

      • Anonyymi

        Sinullako on oikea rakkauden asenne 24/7?


    • Anonyymi

      Room.13:9-10 Sillä nämä: Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse, ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys. Gal.5:14 Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi. Jaak.2:8 Vaan jos täytätte kuninkaallisen lain Raamatun mukaan: Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi, niin te hyvin teette. Matt.22:39-40.

    • Anonyymi

      Ihmisellä on jonkinlainen sisäsyntyinen kaipaus olla välitetty, yksilöistä riippuen varmastikin vaihtelee se, kuinka paljon kokee tarvitsevansa jonkinlaista kokemusta, olla hyväksytty ja välitetty.

      Sitä voidaan käyttää hyväksi ja sen kautta voidaan toista ihmistä rikkoa, ihminen voi menettää turvallisuuden kokemuksen haavoitettuna.

      Tietyllä tavoin hengellisellä kentällä ihmisen sisäsyntyisiin ja perustuvanlaatuisiin tarpeisiin vedotaan.

      • Anonyymi

        "Tietyllä tavoin hengellisellä kentällä ihmisen sisäsyntyisiin ja perustuvanlaatuisiin tarpeisiin vedotaan."

        Ei liity vain hengelliseen kenttään. Kaikki vetoavat niihin yrittäessään "myydä" jotakin. Oli se materiaa tai ideologiaa. Esim. mainostaminen on ihmisen perustarpeisiin vetoamista. Manipuloinnille on helpompi sanoa ei, jos tiedostaa tarpeensa ja heikot kohtansa.

        Ihminen, joka kieltää tarpeensa, on joko helppo uhri. Tai sitten hän kehittää sellaisen puolustusmekanismin, ettei enää edes tunnista vilpitöntä lähentymistä. Se on tämä ikivanha "pitäkää tunkkinne" - syndrooma.


    • Anonyymi

      Uskossa vedotaan ansaitsemattomaan rakkauteen, että ihminen voisi tulla heikkona, särkyneenä ja olisi silti välitetty. Se ei ikävä kyllä useinkaan kohtaa realismin tasolla ihmisten kesken.

      Olen usein kokenut olevani välitetty niin kauan kuin minusta on hyötyä tai minussa on "uutuuden viehätystä", kun koetaan, ettei minua saa toimimaan kenenkään narussa, niin se välittäminen on myös näkynyt katoavan jonnekin. Se on tietenkin vain oma kokemukseni, enkä yleistä sitä kaikkiin.

      • Anonyymi

        "Olen usein kokenut olevani välitetty niin kauan kuin minusta on hyötyä tai minussa on "uutuuden viehätystä", kun koetaan, ettei minua saa toimimaan kenenkään narussa, niin se välittäminen on myös näkynyt katoavan jonnekin."

        Sen vuoksi ei pidä laskea liikaa uusien tuttavuuksien varaan. Ensin pitää tutustua ja katsoa onko tarpeeksi yhteistä ja kohtaavatko ystävyyteen liittyvät odotukset. Nehän ovat eri ihmisillä hyvin erilaisia, riippuen persoonallisuudesta, elämäntilanteesta ja voimavaroistakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Olen usein kokenut olevani välitetty niin kauan kuin minusta on hyötyä tai minussa on "uutuuden viehätystä", kun koetaan, ettei minua saa toimimaan kenenkään narussa, niin se välittäminen on myös näkynyt katoavan jonnekin."

        Sen vuoksi ei pidä laskea liikaa uusien tuttavuuksien varaan. Ensin pitää tutustua ja katsoa onko tarpeeksi yhteistä ja kohtaavatko ystävyyteen liittyvät odotukset. Nehän ovat eri ihmisillä hyvin erilaisia, riippuen persoonallisuudesta, elämäntilanteesta ja voimavaroistakin.

        Varmasti niinkin, että ihmisillä on eri odotukset ystävyyden suhteen. Sellaista elämä on ja aina persoonat eivät kohtaa niin, että olisi tarpeeksi yhteistä mitä jakaa.


      • Anonyymi

        "Uskossa vedotaan ansaitsemattomaan rakkauteen, että ihminen voisi tulla heikkona, särkyneenä ja olisi silti välitetty. Se ei ikävä kyllä useinkaan kohtaa realismin tasolla ihmisten kesken."

        Tuota noin. Kyse on Jumalan rakkaudesta. Ihmisen rakkaus on parhaimmillaankin epätäydellistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Uskossa vedotaan ansaitsemattomaan rakkauteen, että ihminen voisi tulla heikkona, särkyneenä ja olisi silti välitetty. Se ei ikävä kyllä useinkaan kohtaa realismin tasolla ihmisten kesken."

        Tuota noin. Kyse on Jumalan rakkaudesta. Ihmisen rakkaus on parhaimmillaankin epätäydellistä.

        Kun ihminen tekee väärin, sanotaan sen olevan pahuus(syntiluonto) ihmisessä. Kun ihminen tekee jotain hyvää, sen sanotaan olevan Jumala, joka on tekijänä, varsinkin jos teko koetaan epäitsekkäänä(oli sitä todellisesti tai ei, usein epäitsekkäiden tekojenkin syvin motiivi on itsessä). Oikeasti, kummassakin tapauksessa olemme itse vastuullisia toimijoita.


    • Anonyymi

      Joka lahkossa on manipuloijia, jotka koettavat hallita toista. He käyttävät termiä ”Jumalan tahto”. Tämä tahto on sinusta erillinen ja menet h-vettiin jos et noudata hänen määräyksiään (hänen käsitystään Jumalan tahdosta). Jumalan tahdolla voi manipuloida typeryksiä.

      • Anonyymi

        Se on valitettavan surullista, että toiset ihmiset pyrkivät hallitsemaan toisiaan uskonsa kautta. Ihmiseltä voidaan pyrkiä viemään tai pyrkiä rajoittamaan, oma vapaus ajatella, joku toinen haluaa ajatella puolestasi, viedä samalla äänen. Olen jopa lukenut tai kuullut ajatuksia siitä, että ihminen ei saisi enää ajatella itse, tarkoittaen, että he puhuvat kuin äänitorvina ja Jumala toimii heidän kauttansa, silloin ollaan vaarallisilla vesillä, koska toinen ihminen julistautuu Jumalaksi suhteessa muihin ihmisiin, yleensä myös arvostelu rajoitetaan silloin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on valitettavan surullista, että toiset ihmiset pyrkivät hallitsemaan toisiaan uskonsa kautta. Ihmiseltä voidaan pyrkiä viemään tai pyrkiä rajoittamaan, oma vapaus ajatella, joku toinen haluaa ajatella puolestasi, viedä samalla äänen. Olen jopa lukenut tai kuullut ajatuksia siitä, että ihminen ei saisi enää ajatella itse, tarkoittaen, että he puhuvat kuin äänitorvina ja Jumala toimii heidän kauttansa, silloin ollaan vaarallisilla vesillä, koska toinen ihminen julistautuu Jumalaksi suhteessa muihin ihmisiin, yleensä myös arvostelu rajoitetaan silloin.

        Voi,apua, juuri tuollaisia he olivat..ei saanut ajatella itse.en vaan osaa oikein selittää muille millaista siellä oli.
        Ja nyt tuntuu että vahva yhteisö mua vastaan ja Jumala on se heidän aseensa.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Voi,apua, juuri tuollaisia he olivat..ei saanut ajatella itse.en vaan osaa oikein selittää muille millaista siellä oli.
        Ja nyt tuntuu että vahva yhteisö mua vastaan ja Jumala on se heidän aseensa.

        He ovat todellisesti vain ihmisiä. Jumalan käyttäminen lyömäaseena on ihmiselle henkisesti raskasta. Uskoon voi liittyä paljon menetyksen pelkoa tai Jumalan koston pelkoa, pelkoja väärinvalinnoista, se ei kuitenkaan ole rakkautta, jos joudut pelkäämään sitä mitä rakastat, se on ristiriitaista, Jumalan rakkauden sanotaan perustuvan ansaitsemattomaan täydelliseen rakkauteen, samalla siinä voi olla mukana paljon pelkoa Jumalasta, joka voi tuhota ja satuttaa. Miksi sinun täytyisi kokea, että olemalla hiljaa ja alistuva, olet silloin vain välitetty, jos niin tekee, ei kuitenkaan koskaan saa osakseen aitoa välittämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on valitettavan surullista, että toiset ihmiset pyrkivät hallitsemaan toisiaan uskonsa kautta. Ihmiseltä voidaan pyrkiä viemään tai pyrkiä rajoittamaan, oma vapaus ajatella, joku toinen haluaa ajatella puolestasi, viedä samalla äänen. Olen jopa lukenut tai kuullut ajatuksia siitä, että ihminen ei saisi enää ajatella itse, tarkoittaen, että he puhuvat kuin äänitorvina ja Jumala toimii heidän kauttansa, silloin ollaan vaarallisilla vesillä, koska toinen ihminen julistautuu Jumalaksi suhteessa muihin ihmisiin, yleensä myös arvostelu rajoitetaan silloin.

        Joillakin ihmisillä on sisäsyntyinen tarve hallita. Ja jos he eivät hallitsisi uskon asioilla, niin he pyrkisivät hallitsemaan jollain muulla. Se on yhden sortin rikkinäisyyttä. Mutta eihän ihmisten ole pakko antaa hallita. Se, että suostuu hallittavaksi, on taas toisenlaista rikkinäisyyttä. Eikä toista olisi ilman toista.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Voi,apua, juuri tuollaisia he olivat..ei saanut ajatella itse.en vaan osaa oikein selittää muille millaista siellä oli.
        Ja nyt tuntuu että vahva yhteisö mua vastaan ja Jumala on se heidän aseensa.

        "Ja nyt tuntuu että vahva yhteisö mua vastaan ja Jumala on se heidän aseensa."

        Älä anna niiden sekoittaa enempää päätäsi. Mieti miksi joudut näihin tilanteisiin. Se auttaa sinua eteenpäin. Ymmärrän, jos tunnet olosi välillä yksinäiseksi. Mutta mielenterveys on liian kallis hinta yhteisöllisyydestä.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Kuuntelin tuota sinun saarnamiestä hetken.äänestä kuuli asialla olevan joku tuomiohenkinen pappa .ja eipä aikaakaan kun jo paheksui niitä jotka käyttävät kor. 13 jakeita huonetauluissaan! Ym.muita ihmisiä,jotka käyttävät jakeita häissään ym. Vikaa ja virheitä muissa ihmisissä löytyi siinä määrin,että katsoin parhaimmaksi käyttää tuo tunti minkä noin saarna kesti hyödyllisempään.t. Aurora boreallis


    • Anonyymi
      • Juu,ehkä tuo kyseinen jt on narsisti.nyt hän taas vainoaa..laitoin sille vikassa viestissäni että uskon että me ollaan Jumalan silmissä kaikki samanarvoisia. Kun hänellä on selvästi sellainen käsitys että Jumala käyttää vain häntä ja mä oon joku käännytettävä paska. Ihan kuin ois itse Jumala kun puhuu.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Juu,ehkä tuo kyseinen jt on narsisti.nyt hän taas vainoaa..laitoin sille vikassa viestissäni että uskon että me ollaan Jumalan silmissä kaikki samanarvoisia. Kun hänellä on selvästi sellainen käsitys että Jumala käyttää vain häntä ja mä oon joku käännytettävä paska. Ihan kuin ois itse Jumala kun puhuu.

        Lopeta yhteydenpito, jos se häiritsee. Aurora, sinä tiedät tarpeeksi Jumalasta ja uskonasioista. Ei sinun tarvitse suostua kenenkään manipuloitavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lopeta yhteydenpito, jos se häiritsee. Aurora, sinä tiedät tarpeeksi Jumalasta ja uskonasioista. Ei sinun tarvitse suostua kenenkään manipuloitavaksi.

        Tuo puhe aivan varmasti heikentää sen lukijaa, koska palvoit tuota auroraa. Kukaan uskova ei tiedä hengellisestä asioista riittävästi
        Se asettaa kiinnostumaan ihmisen palvomisesta, ja tuo nainen joutuu kaikista eniten, tekemään ylpeyden syntiä

        Uskova ei tiedä kaikkea, Yliluonnollinen ajattelija tietää kaiken. Paholainen tulee aivan varmasti kiusaamaan tuon auroralle tehdyn viestin takia sen lukijoita, koska he ovat samassa asemassa kuin tuo nainen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo puhe aivan varmasti heikentää sen lukijaa, koska palvoit tuota auroraa. Kukaan uskova ei tiedä hengellisestä asioista riittävästi
        Se asettaa kiinnostumaan ihmisen palvomisesta, ja tuo nainen joutuu kaikista eniten, tekemään ylpeyden syntiä

        Uskova ei tiedä kaikkea, Yliluonnollinen ajattelija tietää kaiken. Paholainen tulee aivan varmasti kiusaamaan tuon auroralle tehdyn viestin takia sen lukijoita, koska he ovat samassa asemassa kuin tuo nainen

        "Tuo puhe aivan varmasti heikentää sen lukijaa, koska palvoit tuota auroraa. Kukaan uskova ei tiedä hengellisestä asioista riittävästi"

        Ymmärrys hoi.:) Auroran historiaa hieman tuntien luotan, että hän tunnistaa mikä ei ole tervettä uskoa ja ennen kaikkea mikä ei ole hänelle hyväksi. Sen itse asiassa osoittavat hänen kommenttinsakin. Kyse on vain rajojen vetämisestä.


    • Anonyymi

      Ole siis sidottu, pidätetty, kunnes opit elämään. Noin et elämässä kasva.

    • Anonyymi

      Älä välitä Auroran., jos tulee negatiivisis vastauksia. Muista ettei nämä kirjoittajat tällä palstalla tiedä millainen olet todellisesti.

      Me ihmiset, olemme yksilöitä, silti meillä ihmisillä yleensä on kaikilla samoja perustarpeita, kuten saada olla välitettyjä aidosti. Haluaisimme, että toinen ihminen haluaisi kohdata itsemme, eikä taustalla olisi motiiveja, joita voi katsoa niin, että tulisi käytettäväksi kuin hyödykkeenä. Monet ihmiset ovat aika innokkaita solmimaan hengellisellä kentällä tuttavuutta ja eivät ehkä itsekään ymmärrä taustalla olevia motiivejaan tai eivät näe, että he haluavat ehkä kaupata uskontoaan enemmän kuin olla todellisia ystäviä.

      Entä jos et osoita kiinnostusta tuttavasi uskontoa kohtaan, haluaako hän yhä kuulla sinusta? Pitääkö tuttavasi sinusta ihmisenä vai onko motiivit enemmänkin hänen omaa uskoaan varten rakennettuja?

      Yleensä ne ihmiset poistuvat elämästä aika piakkoin, kun huomaavat, ettet tuo heidän elämäänsä sitä sisältöä, jota he hakevat. Silloin he eivät todellisesti ehkä halunneet koskaan oppia tuntemaan kuka ja mitä olet.

      Me ihmiset tarvitsemme useimmiten muita ihmisiä elämäämme, ihmissuhteethan jollakin tasolla voidaan ajatella olevan "hyötysuhteita", koska joidenkin ihmisten kanssa viihdymme ja ystävyyssuhteet aika usein vastavuoroisesti antavat jotain...mutta kukaan ei halua olla hyväksikäytetty.

    • Anonyymi

      Ehkä hellari tienaa eläkkeellä paremmin.

    • Anonyymi

      Ja vielä muistuttaisin, että älä luota tuntemattomiin. Yleensäottaen ihmiset ovat hyväntahtoisia ja välittäviäkin, eikä ole hyväksi sekään, jos kaikkien ihmisten motiiveja epäilee, pieni vara on pidettävä sille kuitenkin, että ihmiset voivat toimia toisin kuin koet, että olisi hyvä toimia.

      Luin tänään iltalehdestä erään kiusatun tarinaa, se on pöyristyttävää miten ihmiset toimivat ja millä tavoin toiset ihmiset voivat tuhota ihmisestä jotain pitkäksi aikaa. Olen itse ollut koulukiusattu ja tunnistan ne ajatusmallit itsessäni ja millä tavoin se menneisyys koettaa välillä tulla elämään, nostaa päätään sieltä jostain vaikeina ja haastavina hetkinä....yrittäen nujertaa itseluottamuksen, ihmiset voivat satuttaa toisia myös pysyväislaatuisesti niin, että siitä jää jälki, vaikka ihminen oppisikin elämään uudelleen ja nousemaan jaloilleen.

    • Anonyymi

      Pelkurilla on oma motiivi.

    • Anonyymi

      Ihmiset ehkä osaavat usein säälitellä vailla empatiaa. Olen ollut aika avoin uskoville koulukiusaamistaustastani, useimmiten ihmiset säälittelevät hetken ja toimivat kohta kuin ne kiusaajatkin, kääntävät selkänsä, koska en täytä heidän mittapuita uskonnollisesti tai jollain muulla tavoin, olen siis hyödytön heille itselleen. Jos olisin kellekään merkinnyt jotain, he ehkä voisivat kysyä edes joskus, mitä kuuluu, niinkuin se sinun ystäväsi on tehnyt.

      Entä jos hän onkin oikea ystävä? Vailla muita motiiveja.

      Et varmastikaan halua mitään muuta kuin vain aitoa ystävyyttä vailla ehtoja sille, kuulutko johonkin uskonnolliseen suuntaukseen. Että sinut kohdattaisiin ihmisenä, ei avuntarvitsijana tms, vaan arvostettaisiin, sellaisena kuin olet ja näytettäisiin se.

      Ole ystävällinen ja katso, ehkä hän on todellinen ja välittävä, ystävä, joka ei etsi omaansa, vaan haluaa todella tietää, miten sinulla menee, kuinka voit...sinun ei tarvitse kuitenkaan antaa sydämestäsi "pois palasta".

    • Anonyymi

      Ja sinun ei tarvitse olla jt, ollakseen hänen ystävänsä. Jos hän välittää sinusta, kelpaat ihan sellaisena kuin tässä hetkessä olet, hänen ei tarvitse odottaa, että muutut tai otat hänen uskontonsa omaksi opiksesi.

      • Kiitos.
        No nyt laitoin muutaman viestin hänelle ja tilanne päättyi siihen että jt ja minä toivoteltiin hyvät jatkot.
        Se oli vaan se uskonto..se toi kerran mulle tyttärensä kanssa korvapuusteja ym.ystävyyslankaan menin.
        Mutta se kaatui kun sanoin sille että en pysty uskomaan.
        No mutta..Tähän on tullut 20 viestiä viimenäkemältä.kiitos kaikille.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos.
        No nyt laitoin muutaman viestin hänelle ja tilanne päättyi siihen että jt ja minä toivoteltiin hyvät jatkot.
        Se oli vaan se uskonto..se toi kerran mulle tyttärensä kanssa korvapuusteja ym.ystävyyslankaan menin.
        Mutta se kaatui kun sanoin sille että en pysty uskomaan.
        No mutta..Tähän on tullut 20 viestiä viimenäkemältä.kiitos kaikille.

        Miten ihminen luulisi tietävänsä kaiken, mitä Herra Jeesuksessa näkee,
        Se on riittävästi, kun tietää yhtä paljon kuin Herra Jeesus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten ihminen luulisi tietävänsä kaiken, mitä Herra Jeesuksessa näkee,
        Se on riittävästi, kun tietää yhtä paljon kuin Herra Jeesus.

        Mistä tiedät, että tuo nainen haluaa vain aitoa ystävyyttä, ystävyys on uskovien yhteys toisiinsa, Isään ja Jeesukseen. Jeesus on tavallaan läheisempi ystävä kuin Isä, koska Isä on ääretön kaikella tavalla, mitä arvostetaan suuruudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät, että tuo nainen haluaa vain aitoa ystävyyttä, ystävyys on uskovien yhteys toisiinsa, Isään ja Jeesukseen. Jeesus on tavallaan läheisempi ystävä kuin Isä, koska Isä on ääretön kaikella tavalla, mitä arvostetaan suuruudessa.

        Kaikki avuntarvitsijat ovat ihmisiä.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kiitos.
        No nyt laitoin muutaman viestin hänelle ja tilanne päättyi siihen että jt ja minä toivoteltiin hyvät jatkot.
        Se oli vaan se uskonto..se toi kerran mulle tyttärensä kanssa korvapuusteja ym.ystävyyslankaan menin.
        Mutta se kaatui kun sanoin sille että en pysty uskomaan.
        No mutta..Tähän on tullut 20 viestiä viimenäkemältä.kiitos kaikille.

        Tiedätkös, ei ihminen aina tunnista ja osaa havannoida omia motiivejaan, harvat ihmiset suoranaisesti ajattelisivat, että "tuossapa käännytettävä ja olenpa siksi ystävällinen". Mutta täytyy ymmärtää ehkä, että voi saada siipeensä, jos ajattelee, etteikö uskovat tekisi tavallaan omaa evankeliointiaan sen kautta, että he tekevät sitä, koska he itse ajattelevat ehkä, että he tekevät sillä hyvää jollekin toiselle, eivätkä sitten ehkä näe, ettei se ole sille toiselle se hyvä... ihminen usein ajattelee, että se itselle koettu hyvä elämä, on samalla sitä toiselle sitä samaa, vaikka todellisesti voi olla, että hyvää elämää voi olla monenlaisia.

        Olisi ihana kyllä, jos joku leipoisi korvapuusteja ja "kutsuisi" niin itsensä kylään, ja tekisi sen rakkaudesta, eikä vain siksi, että siitä olisi jokin muu hyöty kuin se ystävyys ja läsnäolo ja välittäminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös, ei ihminen aina tunnista ja osaa havannoida omia motiivejaan, harvat ihmiset suoranaisesti ajattelisivat, että "tuossapa käännytettävä ja olenpa siksi ystävällinen". Mutta täytyy ymmärtää ehkä, että voi saada siipeensä, jos ajattelee, etteikö uskovat tekisi tavallaan omaa evankeliointiaan sen kautta, että he tekevät sitä, koska he itse ajattelevat ehkä, että he tekevät sillä hyvää jollekin toiselle, eivätkä sitten ehkä näe, ettei se ole sille toiselle se hyvä... ihminen usein ajattelee, että se itselle koettu hyvä elämä, on samalla sitä toiselle sitä samaa, vaikka todellisesti voi olla, että hyvää elämää voi olla monenlaisia.

        Olisi ihana kyllä, jos joku leipoisi korvapuusteja ja "kutsuisi" niin itsensä kylään, ja tekisi sen rakkaudesta, eikä vain siksi, että siitä olisi jokin muu hyöty kuin se ystävyys ja läsnäolo ja välittäminen.

        Kunpa ihmiset muistaisivat ja huomoioisivat, siksi... että välittävät.

        "Haluan osoittaa välittämistä, en aina sitä osaa tehdä niinkuin pitäisi.
        Pieni huomio sinulle, jos soisin, huomaisitko sen.
        Vai kääntyisitkö pois, sanoen,
        "teit sen vain itsesi tähden".
        Ehkä teinkin niin... se tuotti minulle hyvän mielen."

        niin, mitä on pyyteettömyys? ja mikä on kenenkin motiivi millekin? Ystävyyskin on itsekästä, koska ihminen haluaa olla myös itse välitetty ja antaa välittämistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös, ei ihminen aina tunnista ja osaa havannoida omia motiivejaan, harvat ihmiset suoranaisesti ajattelisivat, että "tuossapa käännytettävä ja olenpa siksi ystävällinen". Mutta täytyy ymmärtää ehkä, että voi saada siipeensä, jos ajattelee, etteikö uskovat tekisi tavallaan omaa evankeliointiaan sen kautta, että he tekevät sitä, koska he itse ajattelevat ehkä, että he tekevät sillä hyvää jollekin toiselle, eivätkä sitten ehkä näe, ettei se ole sille toiselle se hyvä... ihminen usein ajattelee, että se itselle koettu hyvä elämä, on samalla sitä toiselle sitä samaa, vaikka todellisesti voi olla, että hyvää elämää voi olla monenlaisia.

        Olisi ihana kyllä, jos joku leipoisi korvapuusteja ja "kutsuisi" niin itsensä kylään, ja tekisi sen rakkaudesta, eikä vain siksi, että siitä olisi jokin muu hyöty kuin se ystävyys ja läsnäolo ja välittäminen.

        Kunpa ihmiset muistaisivat ja huomoioisivat, siksi... että välittävät.

        "Haluan osoittaa välittämistä, en aina sitä osaa tehdä niinkuin pitäisi.
        Pieni huomio sinulle, jos soisin, huomaisitko sen.
        Vai kääntyisitkö pois, sanoen,
        "teit sen vain itsesi tähden".
        Ehkä teinkin niin... se tuotti minulle hyvän mielen."

        niin, mitä on pyyteettömyys? ja mikä on kenenkin motiivi millekin? Ystävyyskin on itsekästä, koska ihminen haluaa olla myös itse välitetty ja antaa välittämistä.


    • Anonyymi

      "Terve, mitä sinulle kuuluu"?
      Se sana voisi tuoksua kanelilta kuin vastaleivotut korvapuustit sunnuntaiaamuna tai syreenien tuoksu alkukesän lämmössä.
      Eikö niin? Eikö niin? Jos uskoisit siihen.

      Valehtelen itselleni, liian usein ja liian paljon, että elämä on muutakin kuin kyyninen leikki ihmisten kesken.

    • Anonyymi

      Pyydän auroraboreallis anteeksi, jos olen joskus sinua koittanut käännyttää johonkin. Se on silloin tapahtunut sen ymmärryksen mukaan, mikä on ollut silloin.

      terveisin, L_S

      • Tietäisitpä millainen käännyttäjä mä oon aikoinaan ollut.se kun oli vain lähetyskäsky..no,saat anteeksi :-)


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Tietäisitpä millainen käännyttäjä mä oon aikoinaan ollut.se kun oli vain lähetyskäsky..no,saat anteeksi :-)

        :) kiitos.


    • Anonyymi

      Epäilemättä olimme liikkeellä katalin aikein, kun yhtenä kesänä kävimme parin uskonveljen kanssa erään rannalla asuvan miehen luona tervehdyskäynneillä. Hän asui teltassa ja laittoi ruokaa nuotiolla. En ole varma, oliko törkeintä se, kun veimme ruokaa ja vettä vai ehkä se, kun latasimme autossani hänen kännykkäänsä. Kauheaa kyllä, veimme välillä vaatettakin. Nämä törkeydet vähenivät, kun hän löysi asuinpaikan päästen sisätiloihin.

      Kyllä kaduttaa moinen. Olisinhan voinut ottaa häneen vain suvaitsevan asenteen. Ja jättää asia sosiaaliviranomaisten huoleksi. Yritän jatkossa karttaa moista rakkauspommitusta.

      • Anonyymi

        Parta uskovalla suurentaa hänen miesmäistä olemustaan. Se auttaa olemaan tuntematta häpeän pelkoa, välittämättä turhista esteistä. Ei tao, ainakaan niin paljon kuin parraton mies, päätän seinään, kun kyseessä on turha asia


      • No se on eri asia tietysti...jos sulla ei ollut taka-ajatusta muuttaa miehen usko omasi kaltaiseksi. ...?
        Se olisi varmasti sille asunnottomalle ukolle liikaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      261
      6108
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      145
      3586
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2599
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2476
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2052
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      83
      1625
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1621
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1473
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1290
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      106
      1143
    Aihe