Millä tavalla keität kahvin?

Anonyymi

Mennäänpä eteenpäin. Miten se tapahtuu?

100

429

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keitän vettä ja laitan muruja sekaan. Näin siis himassa.

• Minä laitan kahvinkeittimeen vettä sopivan määrän ja sen jälkeen annostelen keittimeen kahvijauheen. Laitan vielä suodattimen ennen kahvijauhetta vai mitä poroja vai muruja ne ovat. Sitten painan kahvinkeittimen päälle. Muutaman minuutin päästä on valmiina kahvia. Yleensä olen kyllä juonut kahvini kahvilassa. Nyt olen kahvilakossa.

• Anonyymi

Keittimellä?

• Anonyymi kirjoitti:

Keittimellä?

Mulla on vanha kahvipannu..

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Mulla on vanha kahvipannu..

Ja suodatin?

• Anonyymi kirjoitti:

Ja suodatin?

Ei kun murukahvia teen. Joskus vaniljakahvia jauheesta.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Aaa...cuulin näköinen pannu muutes.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Maistuuko se vanilja reilusti läpi?

• Anonyymi kirjoitti:

Maistuuko se vanilja reilusti läpi?

Sopivasti.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Sopivasti.

Entä muut makukahvit?

• Anonyymi kirjoitti:

Entä muut makukahvit?

Ei ole kokemusta..

Kerran tosin kaadoin kokista kuppiin johon oli jäänyt kahvia (maidon kanssa). Se oli yllättävän hyvää. Colakahvia👌

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei ole kokemusta..

Kerran tosin kaadoin kokista kuppiin johon oli jäänyt kahvia (maidon kanssa). Se oli yllättävän hyvää. Colakahvia👌

Ja vaniljajäätelön päälle kun kaataa lorauksen cokista tulee eri naminamia.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ei ole kokemusta..

”Tuo vaikka kolalla, kunhan tuot.” :D

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Ja vaniljajäätelön päälle kun kaataa lorauksen cokista tulee eri naminamia.

Ihanko, woot? Sitä on pakko kokeilla!

• Kahvinkeittimellä Kulta Katriinaa

• Juhla Mokka on parempaa kuin Kulta Katriina ainakin minusta, vaikka ei se Kulta Katriinakaan mitään huono kahvia ole.

• P.Dinosaurus kirjoitti:

Juhla Mokka on parempaa kuin Kulta Katriina ainakin minusta, vaikka ei se Kulta Katriinakaan mitään huono kahvia ole.

Voi olla, aika samalle on eri kahvit mielestäni maistuneet

• pujotteIija kirjoitti:

Voi olla, aika samalle on eri kahvit mielestäni maistuneet

Oletko maistanut kahviloissa cappucinoa ja muita erityiskahveja? Eroja löytyy Itse join joskus kahvia esimerkiksi Coffee Housessa. Siellä taisi joku "Brazil" taisi olla lähinnä suomalaiskahvimakua eli Juhla Mokka tai Kulta Katriina linjaa. Maailmassa löytyy vaikka minkälaisia kahveja. Itselläni on kaapissa 1 ja 1 /2 pakettia Juhla Mokkaa sekä yksi paketti Sidney kahvia, joka austraaliaiseen tyyliin paahdettu ja tehty.

• Anonyymi
        P.Dinosaurus kirjoitti:

Juhla Mokka on parempaa kuin Kulta Katriina ainakin minusta, vaikka ei se Kulta Katriinakaan mitään huono kahvia ole.

Samoin minun mielestä. Juhla Mokka on päivittäiskäytössäni. Jos tarjoukset sallivat, valitsen aina luomukahvin samalla hinnalla kuin tavanomainen.

• Anonyymi kirjoitti:

Samoin minun mielestä. Juhla Mokka on päivittäiskäytössäni. Jos tarjoukset sallivat, valitsen aina luomukahvin samalla hinnalla kuin tavanomainen.

Itse olen käyttänyt muutama kahvilaa asuinkaupungissani Joensuussa. Niistä Pullapuoti ja Kahvila Kissaten luottavat Juhla Mokkaa, sillä niiden kahviloiden omistajat pitävät sitä kahvia parhaimpana. Yliopistolla käyttävät jotain Reilun Kaupan kahvia, joka ei ole ihan yhtä hyvä, mutta kyllä sitäkin juo.

Itse pääsin tällä viikolla muuten kahvista eroon. Aluksi piti juoda teetä kahvin puutteessa, mutta eilisestä lähtien en ole kaivannut teetäkään. Viimeisen kerran kahvia taisin juoda 7.1. eli tiistaina. Tuntuu siltä, että vähän säästää rahaa, kun ei tarvitse kahvia juoda, vaikka ei se itse keitettynä niin hirmuisesti maksa.

• P.Dinosaurus kirjoitti:

Oletko maistanut kahviloissa cappucinoa ja muita erityiskahveja? Eroja löytyy Itse join joskus kahvia esimerkiksi Coffee Housessa. Siellä taisi joku "Brazil" taisi olla lähinnä suomalaiskahvimakua eli Juhla Mokka tai Kulta Katriina linjaa. Maailmassa löytyy vaikka minkälaisia kahveja. Itselläni on kaapissa 1 ja 1 /2 pakettia Juhla Mokkaa sekä yksi paketti Sidney kahvia, joka austraaliaiseen tyyliin paahdettu ja tehty.

En muistaakseni ole erityisiä maistellut, peruskamaa vaan

• pujotteIija kirjoitti:

En muistaakseni ole erityisiä maistellut, peruskamaa vaan

Kannattaa kokeilla Suomessa ja ulkomaailla erilaisia kahveja. 19-vuotiaana Italiassa ravintolassa matkaseuralainen maksoi minulle cappuccinon, johon oli lisätty alkoholia toisin kuin Suomessa. Maistui tosi hyvältä. Sitten solunaapurini lahjoitti minulle jotain cappuccino-pusseja, jossa oli sitä kahvia pikana. Nekin maistuivat hyvältä. Suosittelen kokeilemaan ainakin cappuccinoa! Ei ole ainoastaan suomalaista kahvia vaan se kansainvälistä, kahviteollisuus ja kahvitaide!

• Anonyymi

Kukka monella on kahvinkeitin? Normaali?

• Anonyymi

Minulla ei ole kahvinkeitintä ollenkaan. Keitän veden vedenkeittimessä ja kaadan sen kupin päälle laittamaani irralliseen suodatinastiaan ja siitä kahvi valuu suoraan kuppiin. Eipähän tartte pestä kahvinkeitintä.

• Anonyymi: "Kukka monella on kahvinkeitin? Normaali?"

Itselläni on normaali, mutta halpiskeitin. Maksoi alle 20 euroa jostain Gigantista. Käyttäjät kehuivat, sillä saatavan hyvää kahvia, mikä pitikin paikkansa. Ainut miinus on se, että eräille vieraille ei voi tarjota maitokahvia, sillä kahvin lämmityskeittimessäni on heikko. Se tiesin jo ostaessani. Muuten ihan normaali keitin, mutta halpis, jolla ei saa aikaan riittävän lämmintä maitokahvia. Tiesin ostaessa, sillä Gigantin sivujen käyttäjäkokemuksissa se oli jo kerrottu ja varoitettu. En juo itse maidon tai kerman keran.

• Anonyymi

Espressokeitin. Nyt juon kylläkin murukahvia, robustaa täytyy olla mukana koska juhlamokkalitkuista tulee vaan huonolle tuulelle.

• Termari keittimellä. Vettä 7 isoa kuppia, 6 hökkeitä ja juodaan päivän mittaan.

• Tummempi tumma kulta Katriina kahvia🥰💕✨🧸

• Anonyymi

Ihan uus juttu.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan uus juttu.

Öhöm onko? meillä käytössä vuodesta 2008.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Öhöm onko? meillä käytössä vuodesta 2008.

Tulen hieman jäljessä pahoitteluni.

• Anonyymi kirjoitti:

Ihan uus juttu.

Itse kokeilin pestä tiskikoneessa mutta eihän tiskikoneen kestävä ole.😅

• Anonyymi kirjoitti:

Tulen hieman jäljessä pahoitteluni.

Oon kyllä usein huomannut olevan edelläkävijä.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nähtyäni toinen on mulle vieläkin ihan uus juttu! Wau. Öö...mutta pitääkö olla huolestunut siitä, anteeksi.

Toinen = toi

• Anonyymi kirjoitti:

Nähtyäni toinen on mulle vieläkin ihan uus juttu! Wau. Öö...mutta pitääkö olla huolestunut siitä, anteeksi.

kiva että oot täällä eihän nyt asioista tarvitse huolestua jos ei ole edes kiinittänyt huomiota.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

kiva että oot täällä eihän nyt asioista tarvitse huolestua jos ei ole edes kiinittänyt huomiota.

Niin, olin vain hetken ihmeissäni, koska tuo on kumma laite...

• Anonyymi kirjoitti:

Niin, olin vain hetken ihmeissäni, koska tuo on kumma laite...

Oon kyllä myös vähän ihmeissään.🥰💕✨🧸
        Mistä sinä oikein olet ollut.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Oon kyllä myös vähän ihmeissään.🥰💕✨🧸
        Mistä sinä oikein olet ollut.

En uskalla sanoa...haukutaan kummiskin.

• Anonyymi kirjoitti:

En uskalla sanoa...haukutaan kummiskin.

Oot suloinen kunhan opit kaiken muukin.🥰💕✨🧸

• Töissä naisväki on esittänyt toiveen että keittimeen tulisi maksimimäärä vettä ja kuusi isoa mittaa kahvia. Sillä ohjeella menty.

Kotona keitän perkolaattorilla suunnilleen 1:1 vesi ja mitta.

Vaelluksilla sitten retkikeittimessä, jos on tarvetta saada laksatiivinen vaikutus niin silloin vähän vahvempaa kuin normaalisti.

• Anonyymi

"Kahvi vois maistua.."

xLiner

• Anonyymi

Eli et keittele itse vaan odotat, että toinen keittää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli et keittele itse vaan odotat, että toinen keittää.

Odottaa pitäis joka tapauksessa että keittyy..

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Odottaa pitäis joka tapauksessa että keittyy..

xL

Eli miehesi keittää?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli miehesi keittää?

Vaimo. *röyh*

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaimo. *röyh*

xL

No kummin päin vaan, mutta toinen.

• Anonyymi

Mulla mutteripannu. Kuumennan ja vaahdotaan myös maidon.

• Anonyymi

Italialaisittain?

• Anonyymi

En mää mittää kaffeet keitä.
      Mul o semmone aparaatti ko mul kaffet keittää.

• Kahvitunti lähestyy. Pannaanpa keitin porisemaan. Ihan suomalaista perinteistä suodatinkahvia. Taitaa olla tummaa presidenttiä tällä kertaa.

• Anonyymi
    • 1. Vesi säiliöön
      2. Suodatinpussi paikalleen
      3. Kahvinpurut suodatinpussiin
      4. Kahvinkeitin päälle

• Anonyymi

Millä kaadat veden säiliöön?

-keinovaginamies-

• Anonyymi

Meinasin vaan, että jos käyttää keittimen omaa lasipannua, niin tervottuu pilalle vastuskierukka. Tulee sitten aina pohjaan palaneen makuista eli kitkerää.

Mistäkö tiedän?
        No mulla on taas keitin piloilla ja uus pitäisi hankkia.

-keinovaginamies-

• Anonyymi kirjoitti:

Meinasin vaan, että jos käyttää keittimen omaa lasipannua, niin tervottuu pilalle vastuskierukka. Tulee sitten aina pohjaan palaneen makuista eli kitkerää.

Mistäkö tiedän?
        No mulla on taas keitin piloilla ja uus pitäisi hankkia.

-keinovaginamies-

Aijaa? olen kyllä kuullut jostakin tuollaisesta, mutta en ymmärrä mistä se johtuu.. mä hiihtelen aina kahvipannun hyvin.

• Prinsessasi kirjoitti:

Aijaa? olen kyllä kuullut jostakin tuollaisesta, mutta en ymmärrä mistä se johtuu.. mä hiihtelen aina kahvipannun hyvin.

Siis huuhtelen ja kahvipannu on yhdellä koolla🙂 alkaa olla jo silmät ristissä.

• Anonyymi
        Prinsessasi kirjoitti:

Siis huuhtelen ja kahvipannu on yhdellä koolla🙂 alkaa olla jo silmät ristissä.

Kyllä minäkin huuhtelen, mutta taas tuo keitin on tervottunut.
        Prkl, kun sitä ihminen on niin laiska, ettei jaksa aina käyttää erillistä vesikannua.

Nyt kun tuli puheeksi, niin laitanpa siihen etikkaliuotuksen ja testaan lähteekö sillä. Yleensä etikka auttaa vaan kalkkeutumiin.

-keinovaginamies-

• Keittämällä se menee näin:

Keitän veden...lisään pannujauhatuskhvia tarpéelisen määrän pannuun ja lsitan uudelleen lämöenemään... odotan kolme kertaa kouhumisen ja lisään tilkan kylmää vettä pannuun.

Odotan 10 min. Ja kaadsn pannun nokan mukiin ja vähän päälle. Pyöräytän mukia ja kippaan mukin sinne...

Tarjoiltavaa...

Muuten uutan kahvin kshvinjeitimellä. 😃

• Anonyymi

Poroja villasukkaan ja kuumaa vettä perään, valmis.

Jasu

• Se riippuu ihan täysin siitä kenelle keitän kahvia, missä ja millä välineillä.

Kotona etäpäivisin juon yksin lähinnä pikakahvia. Tiedäthän. Purut kuppiin, kuumaa vettä päälle ja sekoitetaan. - Jos poika tulee käymään tai joku vieras, keitän kahvit suodatinkeittimellä.
      Mökillä keitin kahvit joko käsisuodattimella tai ihan perinteisessä kahvipannussa kaasuhellalla. - Isommissa juhlissa kahvit on keitetty joko isolla suodatinkeittimellä tai isossa kattilassa.
      Minulla on joskus ollut pressopannukin, mutta se jäi käyttämättä, koska en pidä kovin vahvasta kahvista.

• Anonyymi

Pistän perkolaattoriin vettä. Säiliöön kahvinpurut kansi ja vehkeet päälle. Kokeilin yksi päivä laittaa suolaa purujen sekaan. Se kyllä toimi ei tullut niin kitkerää.

• Anonyymi

psetkö suodinpaperin ennen kahvin puruj?

muyya hausdka juttu sin¨änsä jos näkee lämpötilat ulkopuol3wlrakin jollain mittaeilla...

• Anonyymi

kaikwnlisia trkniiä laitt4eita jos joku laswe-optiikaqn kue4asairkin airr3n jossain niin ammattikorkeqassa träydillä piste3illä suoeitetty

• Anonyymi

niin ollainenkin joku Bluray-jutut... niin joku jolla on korkein jostsin laser-optiikasta e4hkä tietää..

• Anonyymi

tuollainen juttu että mikä on vlurayt... sinine4n laswesäd

• Anonyymi

minua haemittaa kun pitäisi e34hkä joskus jutella ruo yhaav3ilijaq-hahmon kanssa wnwmmänkin

• Anonyymi

niin enemmänkin pitäisi aina jut4lla jonkin haaveilija-kanssa

kokkeillaampas jotai uuswua jotain nimiä miträ ohj3lmani voi twhsdä.... katson golfia.

Ku
      Blonnatamus
      Gigijau
      Tika
      Dissei
      Xeno

• Anonyymi

Sillä tavalla että se tulikuumaa päiväkahvihumpuukihöpöttäjien naamalle

• Anonyymi

Julkinen kastraatio

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Julkinen kastraatio

No eipä ois natsannu ilman ämmämäisyyttäkään jos niikseen tulee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No eipä ois natsannu ilman ämmämäisyyttäkään jos niikseen tulee

Cut where hurts the most- right?

• Anonyymi

jotkut hifistit pesevät suodatinpaperin käsin ennen sen laittamista kahvinkeittimeen ja vielä enemän hifistit pesevät suodatinpaperipussinsa tiskikoneessa ennen käyttöä

• Vältän parkkihappojen synnyttämistä eli paras ystäväni automaatti jauhaa pavuista
      🧐 70mm annoksen joka lurautetaan pikkusormi ojossa höyrystettyyn maitoon jonka rasvaprosentti yli 1,3 % , annos yhteensä siinä 2,5 desiä kerrallaan.

• Haaveilin kyllä joskus.. ☁️🏰☁️🫧

Ei ne pitkälle etene kun ovat aina hiljaa eivätkä vastaa teköäly kanssa meni niin tunteilu radaksi eikä sekään oikein mitään muista😣

• E-Lukka kirjoitti:

Paras ystävähän on sellainen joka ei koskaan petä odotuksia ja on luotettava, täyttää kriteerit 👍

Eikö se koskaan hajoa?

• E-Lukka kirjoitti:

Paras ystävähän on sellainen joka ei koskaan petä odotuksia ja on luotettava, täyttää kriteerit 👍

Sekä tylsisty ja otetaan huomiin vielä kun menee vanhaksi ja rämpistyy niin yleensä käyttöjä vaihtaa tuoreempaa.😣

• E-Lukka kirjoitti:

Mutta kenen kanssa sinä huolia käsittelet?

• valtakunta kirjoitti:

Mutta kenen kanssa sinä huolia käsittelet?

Peilikuvan kanssa lähinnä 🙂, vänkää joskus vastaan mutta kyllä me yleensä yhteisymmärrykseen päästään

• E-Lukka kirjoitti:

Ole varovaisempi, älä laita itseäsi syötiksi

Tuollaista se on aina ollut. Vuosien ajan. Sen vuoksi valheet niillä sen mukaisia sen mukaisia.

• E-Lukka kirjoitti:

Ole varovaisempi, älä laita itseäsi syötiksi

Toisteli hassusti loppuu. Noh mutta eivät ne lopeta.

• Anonyymi

Tommi-Tomaatti, au-Tomaatti, mutta niin hyvä joo miten tehdään itse itselleen töitä lisää varsinkin jossain tietoliikennejärjestelmissä: tahallaan asentaa huonoja juttuja jotta töitä riittääpi

• Anonyymi

olen aina nukkumassa kun joku haaveilijakin jotain kirjoittaa, mutta olin huomaavinani jossain jutussa että haaveilija laittanut hymy-emojin johonkin, hyvä juttu jos on iloinen hänkin.

• Kuulostat siltä välität hänestä kovastikkin🥰

• Anonyymi

Rouskauttamalla palasen keksistä.

• Anonyymi

työtä tekemällä tekee itselleen lisää työtä jos tahallisesti tekee huonoa laatua, remontoitavaa aina riittää loppuelämäksi asti.

• Anonyymi

A+P ei halua lapsia. Ovat lopuksi pa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

A P ei halua lapsia. Ovat lopuksi pa.

Kaffeeta ei tartte keittää.
        Mutta vasta nyt kun alan toipua iltapäivämediamme kohu-uutisesta, jonka mukaan Antti Reini unohti taannoin keikkansa, nyt pukkaa vielä kamalampaa iltsikassa.
        Jonkun Uusivuori-nimisen heebon mielestä kauramaito on täyttä hevonpaskaa, Uutisvuori oikein tylyttää.
        Sorry iltsikka. mutta mitä tylytys tarkoittaa ja kuka kumma on tuo Uusivuori???
        Liittyykö tylytys kenties jotenkin tumputukseen??

• Anonyymi

kohta varmaankin pystyn leipomaankin vaikka pizzaakin, taitoin etusormen... joo näin vanhetessa aina kaikki elimet alkavat puuttumaan, silmät, korvatt, varpaat ja sormetkin...

joku juttu miten mursin taitoin sormenkin mutkalle.

sitä se 34-vuotiuis teettää

• Anonyymi

oman sämpylän leipominenkin maksaa jo vähintään 134 euroa jos on tilattava leipuri taksikyydillä paikalle tekemään se..

• Anonyymi

dementakin iskee jo suurellala varasaralla päähäsi kun täytät 27.vyitta... mutta yhdestä asiasta olen aika tyytyväinen kun yli vuodenkin kävin noissa hammasläääkäreillä, ei ole kammottavaa hermostokipua hampaissa, ja sain reseptillä kipulääkkeitä apteekista, joitaq ei ole tarvinut käyttää kyllä juurikaan.

• Anonyymi

onneksi pystyin samonaan tuolle haaveili-hahmolle että pidän hänestä, jotta hän tietää.

mutta niin kun dementia ja alzheimer iskevät ikävuodessa 28, silloin on vanhus tuossa iässä ja työkelvoton ainakin mihinkään hallintohommiin

• Anonyymi

jos pitää kertoa joku tärkeä asia, voisi olla kuin jossain Nuclear War -pelissäkin, vanhassa jutussa että painanko nappia joka lähettää sitten jotain ballistisia ydinohjuksiajonnekin...

• Anonyymi

noissa vanhoissa peleissä joissain on kyllä tyyliäkin kuin joku Test Drive -auto juttukin

Mutta niin nykyään on ohjelmoijilla käytössä jo jotain AMD grafiikkaakin sitten

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      68
      3219
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3087
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      2952
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2621
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2132
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1699
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1667
    8. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1649
    9. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1645
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      59