Kertokaa, miten se Toyotan hybridi pudottaa päästöt kaikkein pienimmiksi

Anonyymi

Aikomiksenani on ostaa Toyota Corollaa.

Kertokaa joku millä tavoin tuo Toyotan hybridi voi pudottaa noin suurilla moottoreilla varustettuna nuo päästöt ja tuon polttoaineen kulutuksen kaikkien polttomoottoriautojen pienimmiksi päästöiksi ja kulutuksesksi kuten tuossa toisessa ketjussa kerrotaan.

46

61

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotan hybridin ajoakkua ladataan tai sitä puretaan koko ajan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäätimen kanssa ajaessakin, kun auton äly huomaa, ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu ajoakun sähkön voimalla varsinkin pienissä nopeuksissa. Mikäli tie laskee, vaikka loivasti, auto alkaa ladata ajoakkua ja sähkön suunta muuttuu. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisesti. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton polttomoottorin huomattavana apuna, jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyota hybridin loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa, koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisänä koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja erittäin taloudelliseksi.

      Ylämäki:
      Kumpikin moottori tekee työtä suorituskyvyn ylläpitämiseksi.

      Hidastaminen ja jarrutus:
      Järjestelmä ottaa polttomoottori sammutettuna sähköenergiaa talteen ajoakkuun.

      Ohittaminen:
      Molemmat moottorit sekä sähkö- että polttomoottori tekevät työtään maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi.

      Pysähdyksissä oleminen:
      Esim. liikennevaloissa, molemmat moottorit ovat sammutettuina, joten energiaa ei mene lainkaan hukkaan

      Lisäksi Toyotan on kehittänyt kaikki uudet hybridiensä polttomoottorit kaikkein energiataloudellisimmiksi, Niiden hyötysuhde on kaikkein korkein eli 41 %. Tämä tarkoittaa sitä että käytetystä energiasta 41 % voidaan käyttää liikkumiseen.

      Toyotan hybridijärjestelmät ovat myös erittäin kehittyneet, sillä ne ovat jo neljännen sukupolven hybridijärjestelmät. NäinToyota on hionut ne 23 vuoden aikana erittäin taloudelliseksi.

      Tuosta kaikesta on seurauksena pieni polttoaineen kulutus ja siten myös ne kaikkien polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät päästöt.

      • Anonyymi

        Liikkeelle lähdöt tapahtuvat aina sähkömoottorilla.
        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu myös sähkömoottorilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkeelle lähdöt tapahtuvat aina sähkömoottorilla.
        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu myös sähkömoottorilla.

        Nyt kyllä Skoda-hepuli repii vaatteensa ja hyppäää....


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kyllä Skoda-hepuli repii vaatteensa ja hyppäää....

        Vielä enemmän mieikäpelleä vituttaa nolo paljastumiseni kaksi vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikkeelle lähdöt tapahtuvat aina sähkömoottorilla.
        Peruuttaminen esim. parkkipaikoilla tapahtuu myös sähkömoottorilla.

        Älä valehtele. Mun hybrid Toyotassa lähtee joka aamu bensamoottorin käyntiin kun lähden liikkeelle. Samoin bensalla lähdetään töistä.


      • Anonyymi
        Trollipoju_Pentti kirjoitti:

        Vielä enemmän mieikäpelleä vituttaa nolo paljastumiseni kaksi vuotta sitten.

        Akuutista sairaudesta voisit Hönö parantua, mutta et tuosta synnynnäisestä vainoharhaisuudestasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Mun hybrid Toyotassa lähtee joka aamu bensamoottorin käyntiin kun lähden liikkeelle. Samoin bensalla lähdetään töistä.

        Kun hybridi lähtee liikeelle niin polttomoottori ei koskaan heti käynnisty. Ei peruutettaessa eikä ajettaessa eteenpäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä valehtele. Mun hybrid Toyotassa lähtee joka aamu bensamoottorin käyntiin kun lähden liikkeelle. Samoin bensalla lähdetään töistä.

        Itse valehtelet!
        Toyotan hybridissä polttomoottori ei suoraan vaikuta peruuttamiseen. Peruutus tapahtuu aina sähkömoottorilla. Siksi vetopainotkin ovat mitättömiä, koska perävaunun kanssa pitää pystyä myös peruuttamaan 12%:n mäkeen. Pieni sähkömoottori ei jaksa isommalla kuormalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun hybridi lähtee liikeelle niin polttomoottori ei koskaan heti käynnisty. Ei peruutettaessa eikä ajettaessa eteenpäin.

        Älä nyt jauha tuota soppaa. Kohta kaksi vuotta ajanut tuolla, ja joka aamu käynnistyy bensamoottorin. Tekee hän se pari kolme sekuntia tarkastuksia ja toteaa että moottorin on käynnistyttävä. Myös peruuttaessa käy moottori vaikka itse peruuttaminen tapahtuisi sähkön voimalla.
        Turha levittää täällä valheita. Ei se Toyotan hybridi muutu sähköautojen vaikka kuinka sitä toivoisit.


    • Anonyymi

      Kiitos vastauksesta. Olipa he hyvä ja perusteellinen. Kiitos.

    • Anonyymi

      Kuohitaan tehot, ei vaadita osaamista, mutta kaikille sellainen politiikka tai autot kelpaa.

      • Anonyymi

        Säästä polttoainetta kun alinopeutta hyssytellän tien tukkeena . joka auto kulkee nykyään vähällä kun alinopeutta ajellaan mutta kun satasen paremmallepuolelle vauhti nostetaan rupaeaa tojotan ahtamattomalle moottorile hiki tulemaan ja soppa maistumaan kun tehot lopuu..


      • Anonyymi

        Älä valehtele. Katso tuosta noita tietoja.

        TOYOTA COROLLA TOURING SPORTS 2.0 HYBRID STYLE
        Hinta alkaen: 31 567 €

        Vuosimalli 2019
        Moottori Hybridi, bensiinimoottori 1 987 cm³, 4 sylinteriä, portaaton automaattivaihteisto, etuveto
        Kiihtyvyys 0—100 km/h 8,1s
        Huippunopeus 180 km/h
        Kulutus (l/100km) WLTP-kulutus 5,2 (yhd.)(l/km)
        CO2-päästöt 119 g/km
        Perävaunumassa jarrullinen: 750 kg
        jarruton: 450 kg
        Takuu 3 vuotta / 100 000 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säästä polttoainetta kun alinopeutta hyssytellän tien tukkeena . joka auto kulkee nykyään vähällä kun alinopeutta ajellaan mutta kun satasen paremmallepuolelle vauhti nostetaan rupaeaa tojotan ahtamattomalle moottorile hiki tulemaan ja soppa maistumaan kun tehot lopuu..

        Tarkistapas tietosi täsätä:

        Toyotan hybridit voittavat sekä kulutuksessa että suorituskyvyssä:

        1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

        Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

        3. Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        4. Prius Hybrid ja C-HR

        Tekniikan Maailman testi.

        Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

        Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
        Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

        5. RAV4

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3


    • Anonyymi

      Terppa taas luulee että lataamalla polttomoottorilla akkua tekee merkittävän ympäristöteon. Terppa ei vielä ymmärrä että tälläinen hybridi on vain luotu illuusio, jolla rahat kerätään uskovaisilta pois.

      • Anonyymi

        Vanhanaikaisia autoja myyvän Skoda-miehen tuska ilman asikkaita on aivan käsin kosketeltavaa. Valeita valeiden perään. Vaikka tekstit ja numerot kertovat aivan muuta.


    • Anonyymi

      Miten noitten "itselataavien hybridien" köy, kun hallitus haluaa ne 0-päästöt liikenteeseen ja ehdottomasti henkilöautoliikenteeseen, kun niissä kuitenkin on se polttomoottori lataamassa sitä akkua, ei me ne minulla jakeluun, tietty ne kuluttaa bensiiniä vähemmän kuin pelkät bensiinomoottoriset autot, mutta päästöjä tulee kuitenkin?.
      Kuten hallitus (ihan sama kenen johtama hallitus) aikoo rankaista polttomoottoriautoja ilmeisesti käyttömaksuilla ja/ tai polttoaineen veron korotuksilla, niin vaikka ajat (täys) hybridillä, sinua tullaan rankaisemaan siitä.
      Täyssähköautojen hinta verrattuna niillä "lataamatta välillä" ajettuihin kilometreihin on mahdottoman korkea, jos haluat päästä ilman esim. tunnin lataamista vaikka 500km päässä olevalle kesämökille, pitääkö yöpyä jonkun latauspisteen luona, että seuraavana päivänä on sitten perillä. Jos ajt vain n. 200km matkoja päivässä, niin silloin se on jotenkin ymmärrettävissä, mutta kun suomi on pitkien etäisyyksien maa, alkaa matkanteko olemaan hankalaa.

      • Anonyymi

        Nuo toyotan pienet kulutukset on mitattu yleensä 77 km keskituntinopeudella 4-5 litran välillä esim Vw tsi moottori kulkee tuolla nopeudella lähes tasalukemilla ainoastaan kaupuki ajo vie enempi..ja toyotan suurempi hankintahinta syö sen polttoaineessa saadun hyödyn olemattomiin . näin niitä tyhmiä ostajia jymytetään..ja kun auto muutenkin on epämukava ja meluinen..vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo toyotan pienet kulutukset on mitattu yleensä 77 km keskituntinopeudella 4-5 litran välillä esim Vw tsi moottori kulkee tuolla nopeudella lähes tasalukemilla ainoastaan kaupuki ajo vie enempi..ja toyotan suurempi hankintahinta syö sen polttoaineessa saadun hyödyn olemattomiin . näin niitä tyhmiä ostajia jymytetään..ja kun auto muutenkin on epämukava ja meluinen..vielä.

        Älä viitsi tehdä itseäsi naurun alaiseksi.


      • Anonyymi

        Skoalaa ei ole niitäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo toyotan pienet kulutukset on mitattu yleensä 77 km keskituntinopeudella 4-5 litran välillä esim Vw tsi moottori kulkee tuolla nopeudella lähes tasalukemilla ainoastaan kaupuki ajo vie enempi..ja toyotan suurempi hankintahinta syö sen polttoaineessa saadun hyödyn olemattomiin . näin niitä tyhmiä ostajia jymytetään..ja kun auto muutenkin on epämukava ja meluinen..vielä.

        Jep. 120 km/h vauhdissa kuluu n 8 l/100 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep. 120 km/h vauhdissa kuluu n 8 l/100 km

        Oikea, asiallinen Corollan hybrid 1.8 Avtiven kulutus kesäkelillä moottoritiellä 120 km/h on 5,3 l/100 km sekä tankkausmitteausten että auton ilmoittaman määrän mukaan. Monet kerrat on mitattu välillä Lusi-Helsinki-Lusi.

        Skodan myynti näyttää vajonneen todella alas kuten kirjoittajakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea, asiallinen Corollan hybrid 1.8 Avtiven kulutus kesäkelillä moottoritiellä 120 km/h on 5,3 l/100 km sekä tankkausmitteausten että auton ilmoittaman määrän mukaan. Monet kerrat on mitattu välillä Lusi-Helsinki-Lusi.

        Skodan myynti näyttää vajonneen todella alas kuten kirjoittajakin.

        Tuosta kun vähemmän Toyotan mittari virheen, on oikea nopeus n 110 km/h.
        Kysyn vielä että mitä Skodan myynti tähän kuuluu kun kerroin Toyotani kulutuksen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuosta kun vähemmän Toyotan mittari virheen, on oikea nopeus n 110 km/h.
        Kysyn vielä että mitä Skodan myynti tähän kuuluu kun kerroin Toyotani kulutuksen?

        Navigaattorin mukaan 120 vauhdissa oikea nopeus 116


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikea, asiallinen Corollan hybrid 1.8 Avtiven kulutus kesäkelillä moottoritiellä 120 km/h on 5,3 l/100 km sekä tankkausmitteausten että auton ilmoittaman määrän mukaan. Monet kerrat on mitattu välillä Lusi-Helsinki-Lusi.

        Skodan myynti näyttää vajonneen todella alas kuten kirjoittajakin.

        "Oikea, asiallinen Corollan hybrid 1.8 Avtiven kulutus kesäkelillä moottoritiellä 120 km/h on 5,3 l/100 km sekä tankkausmitteausten että auton ilmoittaman määrän mukaan."

        Kerropa nyt kuinka mittaat tankkauksista Corolla hybridin kulutuksen kesäkelillä moottoritiellä 120km/h nopeudella?
        Jos tuon kykenet uskottavasti kertomaan, olet kunniamaininnan ansainnut!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Oikea, asiallinen Corollan hybrid 1.8 Avtiven kulutus kesäkelillä moottoritiellä 120 km/h on 5,3 l/100 km sekä tankkausmitteausten että auton ilmoittaman määrän mukaan."

        Kerropa nyt kuinka mittaat tankkauksista Corolla hybridin kulutuksen kesäkelillä moottoritiellä 120km/h nopeudella?
        Jos tuon kykenet uskottavasti kertomaan, olet kunniamaininnan ansainnut!

        Olet naurwettava! Luulitko olevai vviisaskin?


    • Anonyymi

      Tojotaa haukkuu vaan autokirjaamon omistajat ei tuo rahaa kotjamolle ajaa ohi vaan

    • Anonyymi

      Luehan tuosta aloituksesta.

    • Anonyymi

      Luehan tuosta näin viikon alkajaisiksi. Aikaahan sinulla siellä Skoda-hallissa on, kun ei ole asikkaita

    • Anonyymi

      Kävin tänään tilaamassa uuden Corolla Touring Sportsin 2.0 moottorilla. Tein pitkään tutkimustyötä ja koeajoja ja koeajokokemukseni tuolla Corollalla oli uskomattoman upea. Hiljainen, tehokas ja mukava auto vei sieluni.

      • Anonyymi

        Olet tehnyt tuon koeajon ja tutkimuksen joko unessa tai kovissa mömmöissä. Corollassa ei tuollaisia ominaisuuksia löydä kuin vähintään 80 vuotias ikuinen Toyotakuski. Testeissä ja vertailuissa on juurikin päinvastaisia havaintoja ja mittauksia.


    • Anonyymi

      Erinomainen vastaus tuossa kakkosviestissä.

    • Anonyymi

      Toyota hybrideisssä on cvt-kuminauhavaihteisto.

      • Anonyymi

        Portaaton on tulevaisuutta.Toyotan cvt kestää koko auton iän. Dsg- remppaa tulee heti takuuajan jälkeen. Skodassa kilahti dsg jo kestotestissä. Lopetti pätkimisen jo kolmessakymmenessätuhannessa kilometrissä. Kuka haluaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Portaaton on tulevaisuutta.Toyotan cvt kestää koko auton iän. Dsg- remppaa tulee heti takuuajan jälkeen. Skodassa kilahti dsg jo kestotestissä. Lopetti pätkimisen jo kolmessakymmenessätuhannessa kilometrissä. Kuka haluaa?

        Hehee, tuo Toyotan kumunauha on lähinnä naurettavan ja säälittävän välimaastossa, eikä tosiaankaan mikään kestävä.
        Kuinka monta vuotta ja monta muutosta on tuon dsg:n testikilahduksen jälkeen kestänyt ja muuttunut?
        Yritä edes joskus pysyä nykyajassa, vai haluatko muistella Toyotan kehitys/ongelma historiaa kuinka pitkältä?


    • Anonyymi

      Vai kulkee se pelkällä bensalla. Kumma kun se silti säästää 40 % polttoainetta. Mistähän se aiheutuu?

      • Anonyymi

        Kun bensamoottori kuohitaan tehottomaksi ja välityksillä tähdätään vain kulutukseen, niin helppoahan on päästä pieniin kulutuksiin, mutta eihän sellaiset tuhnut ole tätä päivää eikä kelpaa kuin vaareille ja laskutaidottomille hölmöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun bensamoottori kuohitaan tehottomaksi ja välityksillä tähdätään vain kulutukseen, niin helppoahan on päästä pieniin kulutuksiin, mutta eihän sellaiset tuhnut ole tätä päivää eikä kelpaa kuin vaareille ja laskutaidottomille hölmöille.

        Kyllä se pitäisi kelvata myös koululaisille kuten sinullekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se pitäisi kelvata myös koululaisille kuten sinullekin.

        Toyota kulkee sataprosenttisesti bensalla, mutta kuluttaa vain uskomattomat 4 l/100 km


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kulkee sataprosenttisesti bensalla, mutta kuluttaa vain uskomattomat 4 l/100 km

        On se outo juttu. Varsinkin Toyotaa pilkkaavalle trollille. Kaikki muut sen kyllä ymmärtävätkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se outo juttu. Varsinkin Toyotaa pilkkaavalle trollille. Kaikki muut sen kyllä ymmärtävätkin.

        Hauskaa olisi nähdä mitä täällä keskustelussa olisi jos tilanne olisi se että Toyota olisi aina ollut vaikka ladattava ja VAG viritelmät kulkisi vaikka norsun paskalla niin mikä sitten olisi parasta tai huonointa. Tekniikasta tällä palstalla olevilla apinoilla ei ole mitään muuta käsitystä kun kirjaston vanhat Tekniikan Maailmat ja paskainen raisu pihalla. Jatkakaa toki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskaa olisi nähdä mitä täällä keskustelussa olisi jos tilanne olisi se että Toyota olisi aina ollut vaikka ladattava ja VAG viritelmät kulkisi vaikka norsun paskalla niin mikä sitten olisi parasta tai huonointa. Tekniikasta tällä palstalla olevilla apinoilla ei ole mitään muuta käsitystä kun kirjaston vanhat Tekniikan Maailmat ja paskainen raisu pihalla. Jatkakaa toki!

        Siinä se tuli. Vanhanaikaisten saksalaiskonsernin viritelmien vanhanaikaista tekniikka puolustavat eivät otdellakaan tajua mistään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota kulkee sataprosenttisesti bensalla, mutta kuluttaa vain uskomattomat 4 l/100 km

        Mun Toyota kulkee enimmäkseen töpselisähköllä. Millä sinun autosi kulkee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun Toyota kulkee enimmäkseen töpselisähköllä. Millä sinun autosi kulkee?

        Niin minunkin Toyotani. RAV4.


    • Anonyymi

      Kumma kun nuo aloituksen asiat eivät mene perille.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      16
      5313
    2. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      221
      2751
    3. Minä häviän tämän taistelun

      Ikä tekee tehtävänsä. En enää miellytä silmääsi.
      Ikävä
      35
      2163
    4. Onko muita oman polkunsa kulkijoita

      Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella
      Iisalmi
      39
      2045
    5. Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi

      En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon
      Ikävä
      33
      2006
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      73
      1717
    7. Sydän karrella

      Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme
      Ihastuminen
      9
      1358
    8. Mikä älykkäissä naisissa pelottaa?

      Miksei heitä uskalla lähestyä?
      Ikävä
      164
      1282
    9. Miksi halusit

      Tällaisen suhteen?
      Ikävä
      38
      1270
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      65
      1257
    Aihe