Opinkappale on ollut, että valintaa käydään vain geenisekvenssin tasolla. Nyt on osoittautunut, että sitä käydään myös epigenomin tasolla.
https://www.sciencedaily.com/releases/2020/01/200116121837.htm?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed: sciencedaily/plants_animals/epigenetics (Epigenetics News -- ScienceDaily)
"Natural selection is maintaining methylation at much higher levels than would be expected from a neutral process of random gains and losses. This is the epigenetic equivalent of Darwinian evolution," said Madhani.
Uusdarwinismin keskeinen dogmi kumoutunut
5
102
Vastaukset
- Anonyymi
Höpölöpö. Valinta ei tapahdu missään molekyylitasolla, vaan eliöiden ilmiasutasolla.
"Höpölöpö. Valinta ei tapahdu missään molekyylitasolla, vaan eliöiden ilmiasutasolla."
Olipa valinta millä tasolla tahansa, niin se ei luo mitään uusia lajeja. Se valikoi vain jo olemassaolevista lajeista parhaimmat. Kyse on vain lajinsisäisestä muuntelusta - ei uuden lajin syntymisestä eikä evoluutiosta.- Anonyymi
Mark5 kirjoitti:
"Höpölöpö. Valinta ei tapahdu missään molekyylitasolla, vaan eliöiden ilmiasutasolla."
Olipa valinta millä tasolla tahansa, niin se ei luo mitään uusia lajeja. Se valikoi vain jo olemassaolevista lajeista parhaimmat. Kyse on vain lajinsisäisestä muuntelusta - ei uuden lajin syntymisestä eikä evoluutiosta.Lajiutuminen on evoluution väistämätön sivutuote.
- Anonyymi
Onhan tuo tiedetty jo kauan. Jos dawkinsilainen geenikeskeinen evoluutio pitäisi paikkansa, enin osa eliöistä (myös monisoluisista) lisääntyisi kloonaamalla.
- Anonyymi
Keskeistä dokmia on näköjään laajennettu. Mutta eihän tuo ole ollut uutinen enää vuosikausiin. Epigeneettinen adaptoituminen on paljon geneettistä muutosta nopeampaa ja mahdollistaa siten lajien sopeutumisen nopeasti muuttuvissa olosuhteissa.
Ja evoluutioteoria vaan vahvistuu ja tarkentuu. Mahtaa se kreationistia harmittaa ;-)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351