tekeekö vanhemani väärin

minulle luvattiin harjottelumopo ens kesäksi oon 14v jos saan 8.5 keskiarvon ja siitä jos vielä nostan saan siitä kesästä vuojen päästä oikeen mopon kun oon 15v ja saan ehkä just ja just sen 8,5 ka. monen minun kavereille on luvattu mopo ilman mitään ehtoja tekeekö vanhempani oikeijn

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Onhan se hyvä että joutuu vähän tekemäänkin jotain sen mopon eteen. Monien pitää meinaan jopa maksaa ne mopot itse.

      • Anonyymi

        Kiristys on rikoslaissa, tuomittavaa? Mutta piha mopoilu on hyvää harjoitusta, kun liikenne on vaarallinen!


    • Anonyymi

      Vanhempiesi ei ole mitenkään pakko ostaa sinulle yhtään minkäänlaista mopoa, eli omaksi eduksesi tämä on, jos ymmärrät siihen tarttua.

    • Anonyymi

      varsinkin jos onnistut nostamaan äidinkielen numeroa,nii eiköhän me sulle mopo osteta.

    • Anonyymi

      No siis minulla ei ollu mitään ehtoja vanhemmat maksovaan puolet niiku isoveljenki.

    • Olen vielä ajan tasalla ja muistan omat jälkeläisten juttuja, vaikka oon 70v.

      Ensiksi vastaus kysymykseen, tekeekö vanhempasi oikein.
      Vanhempasi tekevät niin oikein kuin osaavat.

      (meillä ostettiin keväällä, kun vanhempi täytti 15v , seuraavana keväänä mopo myytiin. vanhempi ajoi 2 kk täysikäisenä, nuoremmat ei ole ajaneet mopoa täysikäisenä lainkaan).


      Toiset vanhemmat osaavat kannustaa hyviin numeroihin , niin että et huomaisikaan. Mutta on paljon vanhempia jotka ei kannusta mitenkään, he ovat todella väärässä.

      kaikki aineet ovat tärkeitä, matikka pitäisi oikein tajuta, eikä oppia ulkoa kaavoja.
      kielioppi on hyvin tärkeä kielissä.
      jos et ole kielipää, luulen että muita ei tarvita kuin enkkua. Lapseni on ruotsalaisessa firmassa, työkieli on englanti, ruotsia ei olla tarvittu kuin hotellissa aamupalalla.

      • sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.


      • Anonyymi
        e.u kirjoitti:

        sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀


      • Anonyymi
        e.u kirjoitti:

        sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀


      • Anonyymi
        e.u kirjoitti:

        sen voin kertoa , mopoilussa on omat vaaransakin, eikä kaikkia pieniäkään vammoja saada kuntoon.

        meillä naapurin pojat , kolme oli mopon päällä ja aikoivat lähteä liikkeelle, mutta kaatuivat.
        kuskin polvi "vammautui", eikä saatu koskaan kuntoon. Kävelee heikosti ja vain lyhyttä matkoja kun näin viimeksi 30v., nyt hän on jo 40v.

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apu pyörät unohtunut kolmi kumisesta!🍀

        Ei uskoisi kirjoituksen perusteella, että kotikunnassasi on koulua ollenkaan!
        Jokaisessa kirjoittamassasi viidessä sanassa on nimittäin kielioppivirhe!
        Vaikka palstan kirjoitusesitykset eivät aina päätä huimaa, niin tämä on kyllä pohjanoteeraus.
        Huutomerkki on tosin oikein ja paikallaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      63
      2061
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      178
      1668
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      17
      1272
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1198
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      155
      1151
    6. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      48
      879
    7. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      40
      862
    8. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      58
      720
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      54
      692
    10. Oletko joskus pieni ja haavoittuva

      vai oletko aina vahva, miltä aina vaikutat? Nainen, oletko koskaan väsynyt ja haavoilla? Yritätkö silti pitää julkisivua
      Ikävä
      51
      658
    Aihe