Käänteiset menetelmät yläkoulu- ja lukioikäisten matematiikan opetuksessa

Anonyymi

https://www.utupub.fi/handle/10024/148818 Käänteisillä menetelmillä opettaessa suositeltiin hyvien opetusvideoiden käyttämistä tiedonsiirron välineenä sekä tukimateriaalia videoiden katsomisen tueksi ja informoimaan opettajaa, että oppilas on katsonut videot. Oppituntien suunnitteluun kannattaa panostaa huolella ja käyttää paljon aktivoivia, monipuolisia, vuorovaikutteisia ja reaalimaailman ongelmiin perustuvia tehtäviä. Merkittävin haaste matematiikan opettamisessa käänteisesti on siirtymävaihe uuteen menetelmään. Siirtymävaiheen haaste opettajalle on suuri työmäärä uudenlaisten materiaalien valmistamisessa ja oppilaalle uudenlaisten opiskelutaitojen oppiminen.

2

<50

    Vastaukset

    • Haihattelua.

    • Osaajat oppii aina, mutta useimmat tarvitsee opettajajohtoista opetusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Vuosi Tinderissä oli järkytys

      Ei mikään ihme. Tinder on ihan syvältä. https://yle.fi/uutiset/3-11212319
      Sinkut
      92
      5266
    2. Haavisto aikoo jatkaa

      ulkoministerinä ri­ko­se­päi­lyis­tä huolimatta https://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/pekka-haavisto-kommentoi-esitutkintapyyntoa-aikoo-jatkaa-ulkomin
      Maailman menoa
      89
      922
    3. Maisa perhelomalla Levillä

      Mikko ilmestyi myös Leville odottamatta. https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ystavanpaivana-avioitunut-maisa-torppa-koki-romanttisen-yllatyksen-per
      Kotimaiset julkkisjuorut
      59
      867