Jeesus ei ole Juutalaisten Messias.

Roshanan24

Kuuluu aloitusväitteeni.

Oletko samaa mieltä? Oletko erimieltä?

Toivoisin tästä asiallista ja henkevä keskustelua, asiallisin, riittävin todistein, puolesta tai vastaan.

Ja koska ollaan juutalaispalstalla, kristittyjen Uusi Testamentti, EI kelpaa todisteeksi.

(eihän Koraanillakaan voida todistaa mitään kritityille)

Mainitse lähteet jos siteeraat Tanachin ("VT")ulkopuolisia lähteitä. (ei kuitenkaan ("UT")

Eikä linkkejä, niitä ei kukaan jaksa lukea.. ;)
Pyri pitämään vastauksesi lyhyenä, että ihmiset jaksavat lukea vistin, ja keskustelu edistyy.

Ja vielä pyyntö, että kukaan ei vastaisi provosoiviin ja asiattomiin viesteihin; koska seriffiä ei ole, kontrolloidaan vastaamattomuudella vastuuntunnottomuutta.

En pyri hyökkäämään kristittyjen uskomuksia vastaan, vain luomaan yhden paikan rönsistyneelle keskustelulle, josta täällä aina tuntuu joutuvan kättä vääntämään..
Onko Jeesus Juutalaisten Messias vai ei?
Minä sanon, että ei ole, mitä mieltä sinä olet?

Odotellen, Roshanan24

111

4754

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Shalom- 1

Juutalaiset vielä odottaa Messiasta.

Vähän sama juttu kuin otsikko:

Vesi on märkää!

• Roshanan24

päivänselvä kaikille, kuin sinulle ja miulle.

Täällä palstalla on hyörimässä kovin monta ihmistä, jotka eivät ole samma mieltä.
        Toivoisinkin, että saataisin keskitettyä näitä Jeesuksen Messiaanisuuteen liittyviä puheenvuoroja yhden otsikon alle, koska rönsyilleet ovat, aivan valtoimenaan eri ketjuihin.. Kun asiansa sanoakseen niin moneen ketjuun silloin "joutuisi" kirjoittamaan.

:)

Ehkäpä tähän tiensä läytävät ne kirjoitukset, kritiikki ja vastakritiikki.

• psl
        Roshanan24 kirjoitti:

päivänselvä kaikille, kuin sinulle ja miulle.

Täällä palstalla on hyörimässä kovin monta ihmistä, jotka eivät ole samma mieltä.
        Toivoisinkin, että saataisin keskitettyä näitä Jeesuksen Messiaanisuuteen liittyviä puheenvuoroja yhden otsikon alle, koska rönsyilleet ovat, aivan valtoimenaan eri ketjuihin.. Kun asiansa sanoakseen niin moneen ketjuun silloin "joutuisi" kirjoittamaan.

Ehkäpä tähän tiensä läytävät ne kirjoitukset, kritiikki ja vastakritiikki.

olivatkaan Pietari, muut opetuslapset, Paavali Stefanus ja muut Jeesuksen messiaana pitäneet aikalaiset? Mielestäni asia ei ole ollenkaan päivänselvä vaan tunkkaisen hämärä.

• niilo

ja Jerusalemin asukasten päälle armon ja rukouksen hengen.
        He katsovat minuun jonka he ovat lävistäneet,ja he valittavat häntä, niinkuin valitetaan ainokaista, murehtivat katkerasti, niinkuin murehditaan esikoista.Sak.12:10
        Miksi he valittavat kun heidän Messiaansa tulee??

Sak.13:2 Ja sinä päivänä, sanoo Herra Sebaot, minä hävitän epäjumalain nimet maasta, eikä niitä enää muisteta.
        Myöskin profeetat ja saastaisuuden hengen minä ajan maasta pois.
        Siis siihen asti on jotain joka poistetaan?
        Tänäänkin?

Muistaa pitää että tämä ei tarkoita että juutalaiset,jotka kieltävät Jeesuksen,olisivat yhtään huonompia kuin kristityt jotka tunnustavat Jeesuksen mutta tekevät vastoin Jeesuksen opetuksia.Meille on molemmille yhtä tärkeätä tutkia uskomme perustusta.Molempien pitää muuttua.
        Siksi on hedelmätöntä etsiä vikoja toinen toisistaan vaan yhdessä etsiä totuutta.

• Marko1977

Jos juutalaiset haluavat uskoa omissa pyhissä kirjoituksissaan joihin käsittääkseni kuuluu kristittyjen nykyinen Vanha Testamentti, esiintyviin Messiaan tunnusmerkkeihin niin silloin historiassa vain yksi ihminen on täyttänyt ne merkit, Jeesus Nasaretilainen joka on Kristus.
      Tutkikaa !

Marko1977

• Roshanan24

Kyllä, niihin kuuluu, kristittyjen nimittämä, "vanha testamentti", vaikka juutalaisittain uskoville se ei ole vanha ollenkaan. :)

Jos mielestäsi olen väärässä, oikaise minua, ja kerro toki miksi ajattelet niinkuin ajattelet. :)
        ja nimenomaan perustelua. :)

• nm.PENA
        Roshanan24 kirjoitti:

Kyllä, niihin kuuluu, kristittyjen nimittämä, "vanha testamentti", vaikka juutalaisittain uskoville se ei ole vanha ollenkaan. :)

Jos mielestäsi olen väärässä, oikaise minua, ja kerro toki miksi ajattelet niinkuin ajattelet. :)
        ja nimenomaan perustelua. :)

5 moos.18:18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta,sinun kaltaisesi,ja minä panen sanani hänen suuhunsa,ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken puhua.
        Ja joka ei kuule MINUN sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."

1Moos.49:10 "Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä,kunnes tulee hän jota kansat tottelevat."

Jes.9:5 "Sillä lapsi on meille syntynyt,poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja häne nimensä on; Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA,Iankaikkinen isä, Rauhan ruhtinas.

Jer.31:31-32"Katso,päivät tulevat,sanoo Herra,jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        en sellaista liittoa kuin SE,jonka minä tein heidän isäinsä kanssa SILLOIN,kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois EGYPTIN maasta, ja jonka liiton he ovat RIKKONEET,vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

Jer.33:17 "Sillä näin sanoo Herra ; AINA on mies DAAVIDIN suvusta istuva ISRAELIN heimon valtaistuimella."

• rasismia vastaan
        nm.PENA kirjoitti:

5 moos.18:18 "Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta,sinun kaltaisesi,ja minä panen sanani hänen suuhunsa,ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken puhua.
        Ja joka ei kuule MINUN sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille."

1Moos.49:10 "Ei siirry valtikka pois Juudalta eikä hallitsijansauva hänen polviensa välistä,kunnes tulee hän jota kansat tottelevat."

Jes.9:5 "Sillä lapsi on meille syntynyt,poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja häne nimensä on; Ihmeellinen neuvonantaja, VÄKEVÄ JUMALA,Iankaikkinen isä, Rauhan ruhtinas.

Jer.31:31-32"Katso,päivät tulevat,sanoo Herra,jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        en sellaista liittoa kuin SE,jonka minä tein heidän isäinsä kanssa SILLOIN,kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois EGYPTIN maasta, ja jonka liiton he ovat RIKKONEET,vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra."

Jer.33:17 "Sillä näin sanoo Herra ; AINA on mies DAAVIDIN suvusta istuva ISRAELIN heimon valtaistuimella."

1)..sinun kaltaisesi... ihmisen kuten Moses.
        2)valtikka oli siirtynyt pois Juudalta jo paljon ennen Jeesusta.
        3)lapsi todella oli syntynyt ja oli nimeltään Immanuel tässä profeetta oli oikeassa. Tuolloin juutalaisilla oli jonkin aikaa rauha, Jeesuksen aikana tai jälkeen ei ole ollut kertaakaan.
        4)uusi liitto: puhutaan Toran noudattamisesta, kristinusko luopui koko Torasta.
        5)Aina ei ole mies Davidin suvusta istunut valtaistuimella, jo babylonialaiset katkaisivat ketjun. Jeesus ei sitäpaitsi ollut Davidin sukua. Todisteeksi UT antaa Josefin sukutaulun mutta sanoo samalla että Josef ei ollut isä.

• nm.PENA
        rasismia vastaan kirjoitti:

1)..sinun kaltaisesi... ihmisen kuten Moses.
        2)valtikka oli siirtynyt pois Juudalta jo paljon ennen Jeesusta.
        3)lapsi todella oli syntynyt ja oli nimeltään Immanuel tässä profeetta oli oikeassa. Tuolloin juutalaisilla oli jonkin aikaa rauha, Jeesuksen aikana tai jälkeen ei ole ollut kertaakaan.
        4)uusi liitto: puhutaan Toran noudattamisesta, kristinusko luopui koko Torasta.
        5)Aina ei ole mies Davidin suvusta istunut valtaistuimella, jo babylonialaiset katkaisivat ketjun. Jeesus ei sitäpaitsi ollut Davidin sukua. Todisteeksi UT antaa Josefin sukutaulun mutta sanoo samalla että Josef ei ollut isä.

1) Ihmisestähän siinä puhuttiin.
        3) Ja tämä mainitsemasi lapsiko oli väkevä Jumala?
        4) Ja tämä kuninkuus voitiin ottaa ???
        Mutta Mooses sanoi että vain Jumala voi sen antaa???
        Eikö ole ristiriitaa logiikassasi?
        Miksi Daavid sai voitelun kuninkaaksi Saulin kuninkuuden aikana???
        Eikö Israel ääneen luopunut kuninkuudesta vasta Pilatuksen kuullen "Meillä ei ole kuningasta,meillä on keisari"??
        Mikä oli tätä aikaisempi?
        4)Kuinka luovutaan sellaisesta sopimuksesta joka ei ollut voimassa pakanoille?
        Eikö viimeiseen VT:n kirjaan asti kerrota Israelin luopumuksesta?
        Milloin luopumus päättyi?
        Miksi kristittyjen PITÄISI olla parempia kuin j:t ?
        Ennustusten mukaan juutalaisten uskollisuus on oltava pakanoita parempi.
        Pakanoiden taso riippuu siis juutalaisista.
        Uusi liitto on kunnossa;ihmiset eivät.
        5)Tarkoitatko todistaa kohtaa valheeksi?
        Oliko Aabrahamin teot mitättömiä todistajien puuttuessa?
        Riittääkö Jumalalle ennustusten toteutuminen vain jos rikkonut osapuoli siihen suostuu?
        Kuka nyt siitä päättää?

• rasismia vastaan
        nm.PENA kirjoitti:

1) Ihmisestähän siinä puhuttiin.
        3) Ja tämä mainitsemasi lapsiko oli väkevä Jumala?
        4) Ja tämä kuninkuus voitiin ottaa ???
        Mutta Mooses sanoi että vain Jumala voi sen antaa???
        Eikö ole ristiriitaa logiikassasi?
        Miksi Daavid sai voitelun kuninkaaksi Saulin kuninkuuden aikana???
        Eikö Israel ääneen luopunut kuninkuudesta vasta Pilatuksen kuullen "Meillä ei ole kuningasta,meillä on keisari"??
        Mikä oli tätä aikaisempi?
        4)Kuinka luovutaan sellaisesta sopimuksesta joka ei ollut voimassa pakanoille?
        Eikö viimeiseen VT:n kirjaan asti kerrota Israelin luopumuksesta?
        Milloin luopumus päättyi?
        Miksi kristittyjen PITÄISI olla parempia kuin j:t ?
        Ennustusten mukaan juutalaisten uskollisuus on oltava pakanoita parempi.
        Pakanoiden taso riippuu siis juutalaisista.
        Uusi liitto on kunnossa;ihmiset eivät.
        5)Tarkoitatko todistaa kohtaa valheeksi?
        Oliko Aabrahamin teot mitättömiä todistajien puuttuessa?
        Riittääkö Jumalalle ennustusten toteutuminen vain jos rikkonut osapuoli siihen suostuu?
        Kuka nyt siitä päättää?

on vain yksi Jumala eikä messias ole jumalolento eivät liioin kuninkaat.
        En oikein ymmärrä mitä David ja Shaul tähän kuuluvat.
        Mitä ikinä UT sanoo ei kuulu juutalaisuuteen, kaikkein vähiten hallinnosta päättää miehittäjän maaherralle tarinassa huuteleva katuparlamentti.
        Loppua en myös ymmärrä, mihin ihmeeseen viittaat?

• nm.PENA

Mitä ikinä UT sanoo ei kuulu juutalaisuuteen, kaikkein vähiten hallinnosta päättää miehittäjän maaherralle tarinassa huuteleva katuparlamentti.

Pitää uskoa mitä henkilö itse sanoo.
        Missään kohden en mielestäni ole tehnyt asiaa kyseenalaiseksi.
        Jeesus on Israelin kansalle luvattu Messias.Profeetat ovat selkeästi lukuisissa ennustuksissa tehneet selväksi tapahtumien kulun
        ennen ja jälkeen Messiaan tulon.Tässä vaiheessa sekä Israel että pakanat ovat kuulleet sanoman Jeesuksesta.Molemmat ovat Jeesuksen opetusten toteuttamisessa epäonnistuneet.Tapahtuneet tosiasiat
        ratkaisevat,eivät meidän mielipiteemme niistä.
        Viittaan kaikkialla VT:ssa oleviin asioihin.
        Jumala ei meidän uskoamme tarvitse.Hän tekee päätöksensä meistä riippumattomana.
        Meille ihmisille sensijaan on hyödyksi olla Jumalalle kuuliaisia.Silloinkin kun Hän kehoittaa ottamaan lähettiläänsä vastaan täydellä kunnioituksella.
        Daavidin kuninkuus annettiin kaikessa hiljaisuudessa Jumalan johdatuksessa kuten Jeesuksenkin.Molemmat tarvitsivat kansan hyväksynnän tämän jälkeen.Mutta kuninkuus annettiin JUMALALTA kysymättä ensin ihmisiltä.
        Kun Israel toivoi kuningasta Jumala pahastui siitä.Sitä ennen kuningas oli Jumala ITSE.Kun Jumala antoi kuninkuuden ihmiselle HÄN EI PERU TEKOJAAN.Mitä Jumala antaa ,sen voi menettää vain vääryyden kautta.Saadakseen kuninkuuden takaisin,tuli Poika ihmiseksi.Kaikki on VT:ssa kerrottu.
        Mutta aloitus on totta sille joka niin itse sanoo.

• Roshanan24
        nm.PENA kirjoitti:

Ensinnäkään tuo Jesajan kohta ei ole todellakaan messiaaninen vaan historiaaline kohta.

Oikea Hepreankilisen raamatun käännös kuuluukin:
        "child has been given", ei "is given"

Puhutaan menneestä aikamuodosta, ei tulevasta tai preesenssistä.

Mitä luultavammin on kyseessä Kuningas Ahazin poika, Hezekiah, joka rooli olikin nostaa Juuda rappautuneisuudesta.
        Tässä puhutaan ihmeistä. joita J-la on tehnyt Hezekiahille Juudan kuninkaana ja siinä profeetta ilmaisee ylistystään J-lalle, kun Hän säästi Hezekiahin ja kuningaskuntansa ahdistajien käsistä.

Jopa kristittyjen käyttämä Sonico Press'n käännös sanoo selityksessään, että sopiakseen alkukieleen, verbien pitää olla menneessä, ei tulevassa tai preesensissä.

Nimet ovat myös hovenen kääntyneet vinoon alkukielestä.

Kukaan juutalainen ei koskaan olsisi kirjoittanut, että joku henkilö, ihminen, joka on syntynyt, olisi J-la.

Ei vaan on dokumentoitu, että Hepreankileisessä Raamatussa merkittävien lasten ja profeettojen nimet eivät koskaan kuvaa lasta tai ihmistä itseään.
        Enemmänkin nimet kantavat viestiä kansalle, kuten on Jesajan poikienkin kanssa: she'ar Yashuv= Jäännös palaa ; immanu'el= J-la meidän kanssamme jne.

Yleisesti nimet kuvaavat J-laa ja hänen tekojaan, ja Rauhan Prinssi on lapsen symbolinen nimi.
        Ihmeellisiä asioita tapahtui hänen elinaikanaan.. :)

Kyseessä ei ole messiaaninen profetia, vaan jotakin mikä on sidoksissa siihen hetkeen. :)

P.S ja jos halutaan takertua tuohon nimiseikkaan, eikö Jeesus sanonut, että en minä ole tullut tuomaan rauhaa, vaan miekan?
        Ja jos hän oli Poika, kuinka hän voi olla Iankaikkinen Isä, varsinkin kun hän sanoo toisessa kohdassa, että lopunajoista ei tiedä kukaan muu kuin Isä, ei edes Poika.

• niilo

kuin ne tapahtuivat ratkaisevat Jeesuksen aseman J:lan silmissä riippumatta siitä mitä me ajattelemme tai teemme.Meille tietäminen on apuväline asioiden ymmärtämiseen.Toistemme harhaanjohtamisesta ei kukaan hyödy.Se mitä juutalaisuudessa nyt on tai mitä kristillisyydessä nyt on ei ole tärkeätä.
        Tärkeätä sensijaan on se mitä niissä PITÄISI olla ollakseen oikeata.

• Joten kyllä Juutalaisilla pitää olla silloin sama Messias kuin meilläkin on.

• Roshanan24

nyt päästään asiaan.
        Jos juutalaisilla pitäisi olla sama messias kuin teillä (oletan että puhut kristityistä), kerro miksi niin on?

Perustele minulle, miksi Jeesus olisi juutalaisten Messias.

• totuudentorvi12345
        Roshanan24 kirjoitti:

nyt päästään asiaan.
        Jos juutalaisilla pitäisi olla sama messias kuin teillä (oletan että puhut kristityistä), kerro miksi niin on?

Perustele minulle, miksi Jeesus olisi juutalaisten Messias.

Huomioi että raamattu on kirjoitettu kauan sitten. SEn ennustukset ovat toteutuneet jokaisessa sanassa. Joka tuntee vähänkin juutalaisten historiaa, ja nykyistä israelia huomaa sen.

Raamattu :

28:32" Sinun poikasi ja tyttäresi joutuvat vieraan kansan valtaan, ja sinun silmäsi näkevät sen ja raukeavat heitä alinomaa ikävöidessäsi, mutta sinä et voi sille mitään. "
        28:33" Sinun maasi hedelmän ja kaiken sinun vaivannäkösi kuluttaa kansa, jota sinä et tunne; kaiken elinaikasi sinä olet oleva sorrettu ja runneltu. "

28:37 "Ja sinä tulet kauhistukseksi, sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille niille kansoille, joiden keskuuteen Herra sinut kuljettaa. " ( antisemitismi ja muu juutalaisviha )

28:65" Ja niiden kansojen seassa sinä et saa rauhaa, eikä jalkasi löydä lepopaikkaa. Herra antaa sinulle siellä vapisevan sydämen, rauenneet silmät ja nääntyvän sielun. "
        28:66 "Ja sinun elämäsi näyttää sinusta olevan hiuskarvan varassa, yöt ja päivät sinä olet pelon vallassa etkä ole varma hengestäsi. "
        28:67 Aamulla sinä sanot: 'Jospa olisi ilta!' ja illalla sanot: 'Jospa olisi aamu!' - sellaista pelkoa sinä tunnet sydämessäsi, ja sellaisia näkyjä sinä näet silmissäsi.

Raamatussa on jumala varoittanut israelilaisia että jos he hylkäävät jumalan niin kaikki tämä on heille tapahtuva. Voin helposti kuvitella mielessäni edellisten jakeiden juutalaisten mielessä mm. Hitlerin aikana.

Jumala sanoo raamatussa ettei kaikesta huolimatta hylkää kansaansa kokonaan vaan vielä kerran hän kokoaa kansansa kaikista maista missä he ovat vainottavana ja vie heidät takaisin maahansa; Israeliin :

49:14 "Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut".
        49:15 "Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota. "
        49:16" Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni. "
        49:17 "Sinun lapsesi tulevat rientäen; sinun hävittäjäsi ja raunioiksi-raastajasi menevät sinun luotasi pois. "

"54:3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi. "

"34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne JOKA PAIKASTA, minne ne ovat HAJAANTUNEET pilvisenä ja pimeänä päivänä. "

34:13 "Minä vien ne pois KANSOJEN SEASTA ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa. "

38:8 "Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni. "

10:8 "Minä olen viheltävä heille ja kokoava heidät, sillä minä lunastan heidät, ja he lisääntyvät, niinkuin lisääntyivät ennen. "

10:9" Kun minä sirotan heidät KANSOJEN SEKAAN, muistavat he minua kaukaisissa maissa; ja he lastensa kanssa saavat elää ja palata takaisin. "

30:3 "niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen KAIKISTA KANSOISTA, joiden sekaan hän on sinut hajottanut. "

30:4" Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin. "

30:5 "Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi. "

61:4" Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen. "

58:11 "Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin RUNSAASTI KASTELTU PUUTARHA, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu. "

58:12 "Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi". "

62:4"Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.

31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
        31:5 Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.

Tämä kaikki,on historiankirjoissa. Jumala on raamatussa ennustanut kokonaisen kansan ja maan kohtalon koko sen elinaikana ja voimme näinä aikoina nähdä itse miten monet sadat miljoonat juutalaiset vihdoin ovat palanneet luvattuun maahansa.

Jo se on ihme miten juutalaiset ovat säilyneet yhtenäisenä kansana satojen muiden sen aikaisten ja jopa sen jälkeenkin tulleiden kansojen hävitessä historiaan.

Israelia kutsutaan nykyään " maaksi joka saa autiomaan viheriöimään" ja sinne on tosiaan istutettu valtavasti viinitarhoja. Mitähän raamatussa sanottiin: "sinä olet oleva kuin runsaasti kasteltu puutarha".

Israelin hedelmiä saamme nykyään nähdä myös omissa kaupoissamme täällä suomessa.

Israeli kutsutaan nykyään

" maaksi joka sai autiomaan viheriöimään"

• Roshanan24
        totuudentorvi12345 kirjoitti:

Huomioi että raamattu on kirjoitettu kauan sitten. SEn ennustukset ovat toteutuneet jokaisessa sanassa. Joka tuntee vähänkin juutalaisten historiaa, ja nykyistä israelia huomaa sen.

Raamattu :

28:32" Sinun poikasi ja tyttäresi joutuvat vieraan kansan valtaan, ja sinun silmäsi näkevät sen ja raukeavat heitä alinomaa ikävöidessäsi, mutta sinä et voi sille mitään. "
        28:33" Sinun maasi hedelmän ja kaiken sinun vaivannäkösi kuluttaa kansa, jota sinä et tunne; kaiken elinaikasi sinä olet oleva sorrettu ja runneltu. "

28:37 "Ja sinä tulet kauhistukseksi, sananparreksi ja pistopuheeksi kaikille niille kansoille, joiden keskuuteen Herra sinut kuljettaa. " ( antisemitismi ja muu juutalaisviha )

28:65" Ja niiden kansojen seassa sinä et saa rauhaa, eikä jalkasi löydä lepopaikkaa. Herra antaa sinulle siellä vapisevan sydämen, rauenneet silmät ja nääntyvän sielun. "
        28:66 "Ja sinun elämäsi näyttää sinusta olevan hiuskarvan varassa, yöt ja päivät sinä olet pelon vallassa etkä ole varma hengestäsi. "
        28:67 Aamulla sinä sanot: 'Jospa olisi ilta!' ja illalla sanot: 'Jospa olisi aamu!' - sellaista pelkoa sinä tunnet sydämessäsi, ja sellaisia näkyjä sinä näet silmissäsi.

Raamatussa on jumala varoittanut israelilaisia että jos he hylkäävät jumalan niin kaikki tämä on heille tapahtuva. Voin helposti kuvitella mielessäni edellisten jakeiden juutalaisten mielessä mm. Hitlerin aikana.

Jumala sanoo raamatussa ettei kaikesta huolimatta hylkää kansaansa kokonaan vaan vielä kerran hän kokoaa kansansa kaikista maista missä he ovat vainottavana ja vie heidät takaisin maahansa; Israeliin :

49:14 "Mutta Siion sanoo: "Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut".
        49:15 "Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota. "
        49:16" Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni. "
        49:17 "Sinun lapsesi tulevat rientäen; sinun hävittäjäsi ja raunioiksi-raastajasi menevät sinun luotasi pois. "

"54:3 Sillä sinä olet leviävä oikealle ja vasemmalle, sinun jälkeläisesi ottavat omiksensa kansat ja tekevät autiot kaupungit asutuiksi. "

"34:12 Niinkuin paimen pitää huolen laumastaan, kun hän on lampaittensa keskellä ja ne ovat hajallaan, niin minä pidän huolen lampaistani, ja minä pelastan ne JOKA PAIKASTA, minne ne ovat HAJAANTUNEET pilvisenä ja pimeänä päivänä. "

34:13 "Minä vien ne pois KANSOJEN SEASTA ja kokoan ne muista maista, tuon ne omaan maahansa ja kaitsen niitä Israelin vuorilla, puronotkoissa ja kaikissa maan asuttavissa paikoissa. "

38:8 "Pitkien aikojen perästä sinä saat määräyksen, vuotten lopulla sinun on karattava maahan, joka on tointunut miekan jäljiltä, koottu monien kansain seasta, - mentävä Israelin vuorille, jotka kauan aikaa olivat olleet rauniomaana; se on tuotu pois kansojen seasta, ja he asuvat turvallisina kaikki tyynni. "

10:8 "Minä olen viheltävä heille ja kokoava heidät, sillä minä lunastan heidät, ja he lisääntyvät, niinkuin lisääntyivät ennen. "

10:9" Kun minä sirotan heidät KANSOJEN SEKAAN, muistavat he minua kaukaisissa maissa; ja he lastensa kanssa saavat elää ja palata takaisin. "

30:3 "niin Herra, sinun Jumalasi, kääntää sinun kohtalosi ja armahtaa sinua; Herra, sinun Jumalasi, kokoaa sinut jälleen KAIKISTA KANSOISTA, joiden sekaan hän on sinut hajottanut. "

30:4" Vaikka sinun karkoitettusi olisivat taivaan äärissä, niin Herra, sinun Jumalasi, kokoaa ja noutaa sinut sieltäkin. "

30:5 "Ja Herra, sinun Jumalasi, tuo sinut siihen maahan, jonka sinun isäsi ovat omistaneet, ja niin sinä otat sen omaksesi; ja hän tekee sinulle hyvää ja antaa sinun lisääntyä enemmän kuin isiesi. "

61:4" Ja he rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, kohottavat ennalleen esi-isien autiot paikat; ja he uudistavat rauniokaupungit, jotka ovat olleet autiot polvesta polveen. "

58:11 "Ja Herra johdattaa sinua alati ja ravitsee sinun sielusi kuivissa erämaissa; hän vahvistaa sinun luusi, ja sinä olet oleva niinkuin RUNSAASTI KASTELTU PUUTARHA, niinkuin lähde, josta vesi ei koskaan puutu. "

58:12 "Sinun jälkeläisesi rakentavat jälleen ikivanhat rauniot, sinä kohotat perusmuurit, muinaisten polvien laskemat; ja sinun nimesi on oleva: "halkeamain umpeenmuuraaja" ja "teitten korjaaja maan asuttamiseksi". "

62:4"Ei sinua enää sanota "hyljätyksi", eikä sinun maatasi enää sanota "autioksi"; vaan sinua kutsutaan "minun rakkaakseni" ja sinun maatasi "aviovaimoksi", sillä Herra rakastaa sinua, ja sinun maasi otetaan avioksi.

31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
        31:5 Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.

Tämä kaikki,on historiankirjoissa. Jumala on raamatussa ennustanut kokonaisen kansan ja maan kohtalon koko sen elinaikana ja voimme näinä aikoina nähdä itse miten monet sadat miljoonat juutalaiset vihdoin ovat palanneet luvattuun maahansa.

Jo se on ihme miten juutalaiset ovat säilyneet yhtenäisenä kansana satojen muiden sen aikaisten ja jopa sen jälkeenkin tulleiden kansojen hävitessä historiaan.

Israelia kutsutaan nykyään " maaksi joka saa autiomaan viheriöimään" ja sinne on tosiaan istutettu valtavasti viinitarhoja. Mitähän raamatussa sanottiin: "sinä olet oleva kuin runsaasti kasteltu puutarha".

Israelin hedelmiä saamme nykyään nähdä myös omissa kaupoissamme täällä suomessa.

Israeli kutsutaan nykyään

" maaksi joka sai autiomaan viheriöimään"

J-lan voimaa.

Miten edellisten jakeittesi lainaaminen todistaa Jeesuksesta?

• niilo
        Roshanan24 kirjoitti:

J-lan voimaa.

Miten edellisten jakeittesi lainaaminen todistaa Jeesuksesta?

Raamatun profeettojen ennustukset ovat yhtä ja samaa asiaa jota ennustukset Messiaastakin kertovat.Jeesuksen omat sanatkin puhuvat lopun tapahtumista siten ettei jää epäselväksi sodat ja muut tapahtumat.Loppuun asti ihmiset ovat asioiden toteuttajina kunnes kaikki on heidän osaltaan tehty.
        Ihmisten näyttää olevan vaikea ymmärtää,että Jeesuksen kuoleman jälkeen on kaiken aikaa tapahtumassa ennustusten toteutuminen.Jeesuksen ja Apostolien kautta Jumalan laki tuli velvoittamaan myös pakanoita.Näin kaikki ovat saaneet tiedon Jumalan tahdosta.Kansakuntien johtajilla on suurin vastuu.Siksi ei ole sattumaa että historian kulkuun ovat osallisina kansat joiden olisi pitänyt tehdä Jumalan tahdon mukaan.Mutta, kuten Israel,samoin pakanakansatkin ovat tottelemattomia.Jos Israelilaiset luulivat tekevänsä oikein, samoin ovat erehtyneet pakanajohtajatkin.Kuten jeesus tuomitsi Israelin opettajat, samoin tekee Hän myös pakakansojen johtajille.Myös juutalaiset ovat nykyisinkin vastuussa monien valtioiden toiminnoissa.Meno heistä huolimatta ja usein heidänkin vaikutuksestaan on väärää.Viattomat juutalaiset ovat olleet sijaiskärsijöinä kansansa yhteisistä virheistä
        niinkuin viattomat pakanatkin omiensa virheistä.Tämähän on profeettojenkin sanoma maailman tapahtumista.Jeesus on Kaikkien viattomasti kärsivien kuningas.

• ...
      Siis jo alussa kieltäydyt keskustelemasta mistään perustelusta, joka pohjautuu Uuden Liiton Kirjoituksiin eli Tanakh’in saumattomaan jatkumoon ?

Mielestäni asettamasi ehto on yhtä absurdi, kuin että pyytäisin sinua perustelemaan Tanakh’in ilmoittama J-H-V-H Elohim ilman ainuttakaan viitettä Tanakh’iin. En pyytäisi sellaista, jos todella tahtoisin aikaansaada edes jonkinarvoista keskustelua.

Tiedän hyvin useiden ns. mooseksenuskoisten väittävän uskovansa Mooseksen Kirjoituksia, mutta käytännössä he kieltävät Mooseksen opetuksista olennaisen eli sen, mitä hän kirjoitti Yeshuasta. Myös Tanakh’in profeetat ovat yksityiskohtaisesti kirjoittaneet sekä Yeshua Messiaasta että Uudesta Iankaikkisesta Liitosta, jonka Korkein itse on tekevä sekä Israelin kansan että valittujen muukalaisten kanssa.

Koska tahdot saada esimerkit Tanakh’in vanhemmasta osasta, niin otan alustukseksi seuraavan esimerkin:

Adonai ennusti Mooseksen kaltaisen profeetan nousevan Israelilaisten keskuudesta (D’Varim 18:18). Tunnusomaista Moosekselle oli valtavat tunnusteot ja ihmeet lähinnä materiaalisella tasolla. Korkein tietenkin teki kyseiset teot ja Mooses oli ikään kuin hansikas Korkeimman kädessä. Mooseksen kautta ei parannettu ketään fyysisistä sairauksista, myöskin vesi kalliosta, manna taivaasta ja viiriäiset tuulen tuomina olivat Korkeimman tekoja.

– D’Varim päättyy toteamukseen, ettei ketään Mooseksen kaltaista profeettaa enää noussut hänen jälkeensä eli tarkennettuna sellaista, jonka kanssa Adonai olisi seurustellut kasvoista kasvoihin.

– Jos vertaamme Moosesta Yeshua Messiaaseen, on heissä selvät erot:

a) Mooseksen toiminnan kautta monet niskuroivat juutalaiset menettivät henkensä rangaistuksena uppiniskaisuudestaan. Joukossa oli kokonaisia perhekuntia pienine lapsineen, vaikka heistä vain aikuiset tekivät syntiä. Yeshuan toiminnan aikana ei ketään tapettu syntinsä vuoksi, ei edes aviorikoksen tehnyttä naista kivitetty. Ainoastaan Yeshua itse antautui kuolemaan meidän syntiemme vuoksi. Myös useimmat Hänen apostoleistaan tapettiin ns. ’oikeaoppisten’ mooseksenuskoisten vehkeilyn kautta.

b) Mitä tulee tunnustekoihin, Mooseksen aikana Korkein ruokki ja juotti satoja tuhansia nälkäisiä juutalaisia. Yeshua ruokki noin 10 000 juutalaista muutamalla leivällä ja kalalla, koska Israel ei enää Hänen aikanaan ollut Siinain erämaassa ja enemmän ruuan puutteessa. Mooses ei siis parantanut ketään, mutta Yeshua paransi KAIKKI, jotka Hänen luoksensa tuotiin kaikenkaltaisista sairauksista ja vapautti tuhannet riivaajahengistä sekä herätti kolme ihmistä kuolleista. - Jos sanot, ettei Uuden Liiton Kirjoitukset riitä todisteeksi Yeshuan teoista, niin joku ateisti voi yhtä hyvin sanoa, ettei Tanakh’in kirjoitukset riitä todistamaan Mooseksesta yhtään mitään !

c) Tanakh on täysin oikeassa todetessaan, ettei Mooseksen kaltaista profeetta noussut hänen jälkeensä. Mutta etteikö olisi noussut huomattavasti häntä suurempaa, sitä ei Tanakh kiellä, vaan monessa kohden ennustaa niin tulevan käymään (esim.Jes.40:5, 9-11) !

– Onhan tunnettua, että Yeshua on ihmisen Luoja ja Lunastaja, sillä vain Hän kykeni avaamaan sokeana syntyneen silmät näkeviksi ja herättämään mätänevässä tilassa olleen kuolleen Lasaruksen haudastaan vain sanomalla sanat: ”Lasarus, tule ulos !”

Siinäkin mielessä aivan eri kaliiberia kuin Mooses.

En muuten aio haaskata ’ruutia’ tämän enempää, vaan jään odottamaan, että saanko tähän kirjoitukseeni asiallista palautetta.

Ellen saa, niin lopetan kirjoitukseni tältä osin tähän, koska tältä foorumilta sensuroidaan asialliset tekstit ja jätetään jäljelle toisarvoiset.

Siunausta Yeshuassa !
      .

• Roshanan24

mainiosti vastata tai olla vastaamatta, Suomessa on se ihan vapaus. :)

Kristittyjen Testamentti ei kelpaa todistukseksi sen tähden, että nyt ei ole tarkoitus evankelioida, vaan keskustella siitä onko Jeesus JUUTALAISTEN Messias.
        Toki hän kristittyjen on, en sitä kiistäkään.

Kuten jo mainitsin, KT ei ole juutalaisten kirjoittama, vaan toisen uskonnon Pyhä Kirja.
        Enpä usko, että hyväksyisit Koraanilla höystettyjä todisteluja siitä kuinka Mohammed on KT:ssä luvattu Puolustaja, puhumattakaan heidän tulkinnoistaan muissa asioissa.

Jos juutalaisittain uskovat eivät pidä KT:a uskonsa jatkumona, silloin on luonnotonta yrittää selittää, että se on todistuskelpoinen teos.

Ja jos Jeesus todella olisi juutalaisten Messias, todisteet löytyisivät juutalaisten kirjoituksista.
        KT kertoo millainen hän oli, ja miten eli ja mitä sanoi, kristittyjen mielestä.
        Tällöin voimme verrata tätä kuvaa juutalaisten Messiaskriteereihinsovittaa näitä kahta kuvaa toisiinsa.
        Jos olisin kristitty, minulle painaisi KT enemmän, luonnollisesti, mutta koska olen juutalaisittain uskova, Tanach on minulle auktoriteetti, sillä sieltä koko Messiasajatus on lähtöisin.

Ja samassa Kirjassa kerrotaan millainen Messias tulee olemaan, eikä se kuva vastaa sitä, mitä kristityt tarjoavat.

Minusta jokainen saa uskoa mihin vain haluaa.
        En yritä kumota uskoanne, mutta luulen teitäkin tympisi, jos joku taho toistuvasti yrittäisi saada teidän tuskomaan johonkin, millä ei ole mitään merkitystä itselle, tai se taho väittäisi omia uskomuksiani aikansa eläneiksi ja suurinpiirtein kuolleeksi.

Tahdon herätellä kristittyjä ja haastaa heidät katsomaan, että mihin he uskovat, ja ennen kaikkea, miksi.

Jos kristityt tarjoavat Jeesusta juutalaisten messiaaksi, silloin heillä pitäisi olla vedenpitävät perustelut juutalaisten omista teksteistä, miski heidän pitäisi hyväksyä ihmis-jumala joka on Tanakchin mukaan J-lalle kauhistus.

En tahdo riitaa, mutta toivon teidänkin ymmärtävän, että juutalaiset ei vät ole koskaan hyväksyneet Jeesusta eivätkä tule hyväksymään. ja miksi?
        Siitä tässä juuri on kyse. Siitä tässä puhutaan..
        Että ehkä tämän jälkeen edes jokunen olisi vähemmän kärkäs sanomaan, että sinun uskosi on kuollut.

• Roshanan24 kirjoitti:

mainiosti vastata tai olla vastaamatta, Suomessa on se ihan vapaus. :)

Kristittyjen Testamentti ei kelpaa todistukseksi sen tähden, että nyt ei ole tarkoitus evankelioida, vaan keskustella siitä onko Jeesus JUUTALAISTEN Messias.
        Toki hän kristittyjen on, en sitä kiistäkään.

Kuten jo mainitsin, KT ei ole juutalaisten kirjoittama, vaan toisen uskonnon Pyhä Kirja.
        Enpä usko, että hyväksyisit Koraanilla höystettyjä todisteluja siitä kuinka Mohammed on KT:ssä luvattu Puolustaja, puhumattakaan heidän tulkinnoistaan muissa asioissa.

Jos juutalaisittain uskovat eivät pidä KT:a uskonsa jatkumona, silloin on luonnotonta yrittää selittää, että se on todistuskelpoinen teos.

Ja jos Jeesus todella olisi juutalaisten Messias, todisteet löytyisivät juutalaisten kirjoituksista.
        KT kertoo millainen hän oli, ja miten eli ja mitä sanoi, kristittyjen mielestä.
        Tällöin voimme verrata tätä kuvaa juutalaisten Messiaskriteereihinsovittaa näitä kahta kuvaa toisiinsa.
        Jos olisin kristitty, minulle painaisi KT enemmän, luonnollisesti, mutta koska olen juutalaisittain uskova, Tanach on minulle auktoriteetti, sillä sieltä koko Messiasajatus on lähtöisin.

Ja samassa Kirjassa kerrotaan millainen Messias tulee olemaan, eikä se kuva vastaa sitä, mitä kristityt tarjoavat.

Minusta jokainen saa uskoa mihin vain haluaa.
        En yritä kumota uskoanne, mutta luulen teitäkin tympisi, jos joku taho toistuvasti yrittäisi saada teidän tuskomaan johonkin, millä ei ole mitään merkitystä itselle, tai se taho väittäisi omia uskomuksiani aikansa eläneiksi ja suurinpiirtein kuolleeksi.

Tahdon herätellä kristittyjä ja haastaa heidät katsomaan, että mihin he uskovat, ja ennen kaikkea, miksi.

Jos kristityt tarjoavat Jeesusta juutalaisten messiaaksi, silloin heillä pitäisi olla vedenpitävät perustelut juutalaisten omista teksteistä, miski heidän pitäisi hyväksyä ihmis-jumala joka on Tanakchin mukaan J-lalle kauhistus.

En tahdo riitaa, mutta toivon teidänkin ymmärtävän, että juutalaiset ei vät ole koskaan hyväksyneet Jeesusta eivätkä tule hyväksymään. ja miksi?
        Siitä tässä juuri on kyse. Siitä tässä puhutaan..
        Että ehkä tämän jälkeen edes jokunen olisi vähemmän kärkäs sanomaan, että sinun uskosi on kuollut.

.
        Oletko koskaan muuten lukenut B'rit Hadashah'ia ajatuksella tai edes 'muuten vain' läpi ? Siitä on joka 25 jae suora lainaus Tanakh'in vanhemmasta osasta, eikä vähiten ns. Messias-profetiat.

Jos jatkat samaa rataa kuin yleensä ortodoksit, niin että kun Messiaaniset juutalaiset löytävät koko ajan lisää Messias-ennustuksia Tanakh'ista, niin sen seurauksena te tulette hylkäämään samassa tahdissa kyseiset jakeet ja lopulta teille jää Tanakh'ista jäljelle pelkät kannet...

Siunausta Yeshuassa !
        .

• Roshanan24
        Yakov kirjoitti:

.
        Oletko koskaan muuten lukenut B'rit Hadashah'ia ajatuksella tai edes 'muuten vain' läpi ? Siitä on joka 25 jae suora lainaus Tanakh'in vanhemmasta osasta, eikä vähiten ns. Messias-profetiat.

Jos jatkat samaa rataa kuin yleensä ortodoksit, niin että kun Messiaaniset juutalaiset löytävät koko ajan lisää Messias-ennustuksia Tanakh'ista, niin sen seurauksena te tulette hylkäämään samassa tahdissa kyseiset jakeet ja lopulta teille jää Tanakh'ista jäljelle pelkät kannet...

Siunausta Yeshuassa !
        .

siihen, että J-la ei valehtele.
        Siihen ,että Hänen sanansa on se, mikä viimesenä päivänä ratkaisee "riitamme".

Luonnollisesti uskon siihen, että Messias vielä saapuu, tuo maailmanrauhan ja saa kaikki tuntemaan J-lan. Kaikki.

• kiinostunut

Jos ja kun juutalainen uskonto on niin eri kuin kristinusko, tarkoitan tuota kun vertaat( "eihän koraanillakaan voida todistaa mitään kristityille"), niin miksi kaksi näin erillaista uskontoa(vanha ja uusi-testamentti) olisi kirjoitettu samojen kansien väliin? Epäilen että ainut syy miksi juutalaiset kieltävät Jumalan pojan Jeesuksen, on se että hänen kertomukseensa liittyy Juudas, joka tekee uudesta testamentista joidenkin yltiöpäisten ja fanaattisten pappien mielestä antisemitistisen kertomuksen.

• Roshanan24

Nämä uskonnot ovat todellakin eri uskontoja. Jos niin ei olisi, ei olisi kristinuskoa eikä juutalaisuutta. Olisi vain toinen, tai outo fuusioituminen jonka moleemat osapuolet hyväksyvät.

Eivätkä juutalaiset ole kirjoittaneet "samojen kensien väliin" mitään, Kristillinen Raamattu on eri kokonaisuus, kuin Juutalainen Raamattu.

Juutalaisittain uskovat kieltävät kristinuskon siksi, että Heidän Raamatussaan on kielletty ihmisen palveleminen, liiton rikkominen ja varsinkin kenenkään muun rukoileminen kuin heidän Yhden J-lan.

Sitäpaitsi, miksi Juudas-tapaus tekisi Kristittyjen Testamentista sen antisemiittisempää kuin muutenkaan?

Olivathan kaikki kirjan "päähenkilöt" juutalaisia.

• niilo

Raamatulla voidaan todistaa että Jumala haastoi
        Jeesuksen kautta koko maailman itseään vastaan Rooman Imperiumin välityksellä.Koska Hän ei voinut tehdä sitä Israelin kuuliaisuuden kautta,teki Hän sen Poikansa kuuliaisuuden kautta.Saattaessaan syylliseksi koko maailman Palvelijansa kuolemaan
        ihmisten rikkomukset toisiaan vastaan sitoo meidät kaikki viimein samaan "oikeudenkäyntiin" joka maailman lopussa käydään,kun "kirjat avataan".Näin on Jeesus keskeisin ihmisenä elänyt kaikkien voittaja siinä oikeudenkäynnissä.Raamatussa on laki jota siellä käytetään.

• tinotito
        niilo kirjoitti:

Jeesuksen kautta koko maailman itseään vastaan Rooman Imperiumin välityksellä.Koska Hän ei voinut tehdä sitä Israelin kuuliaisuuden kautta,teki Hän sen Poikansa kuuliaisuuden kautta.Saattaessaan syylliseksi koko maailman Palvelijansa kuolemaan
        ihmisten rikkomukset toisiaan vastaan sitoo meidät kaikki viimein samaan "oikeudenkäyntiin" joka maailman lopussa käydään,kun "kirjat avataan".Näin on Jeesus keskeisin ihmisenä elänyt kaikkien voittaja siinä oikeudenkäynnissä.Raamatussa on laki jota siellä käytetään.

jopa tulkitsi sitä tiukemmin kuin muut juutalaiset. Paavali "pakanoiden apostoli" kumosi lain.

• huu
        Roshanan24 kirjoitti:

Nämä uskonnot ovat todellakin eri uskontoja. Jos niin ei olisi, ei olisi kristinuskoa eikä juutalaisuutta. Olisi vain toinen, tai outo fuusioituminen jonka moleemat osapuolet hyväksyvät.

Eivätkä juutalaiset ole kirjoittaneet "samojen kensien väliin" mitään, Kristillinen Raamattu on eri kokonaisuus, kuin Juutalainen Raamattu.

Juutalaisittain uskovat kieltävät kristinuskon siksi, että Heidän Raamatussaan on kielletty ihmisen palveleminen, liiton rikkominen ja varsinkin kenenkään muun rukoileminen kuin heidän Yhden J-lan.

Sitäpaitsi, miksi Juudas-tapaus tekisi Kristittyjen Testamentista sen antisemiittisempää kuin muutenkaan?

Olivathan kaikki kirjan "päähenkilöt" juutalaisia.

mielestäsi ajatella, että olisi todella syytä erottaa nämä tarinakokoelmat?
        Mielstäni se selventäis asiaa!
        Sitten vois ajatella toisaalta, että koraanikin lisättäis samaan nippuun,ja laitettais nimeks semitistisiä kirjoituksia?

• huu
        niilo kirjoitti:

ajateltuna siis;.:, Jumala hävis rooman armeijalle?

• huu
        tinotito kirjoitti:

jopa tulkitsi sitä tiukemmin kuin muut juutalaiset. Paavali "pakanoiden apostoli" kumosi lain.

omaan piikkiin?

• on Juutalainen
        huu kirjoitti:

ajateltuna siis;.:, Jumala hävis rooman armeijalle?

väite että uusi tentamentti olisi kristityille, eikä Juutalaisille ei pidä paikkaansa, koska se tuli juuri heille ja Juutalsiset sen ottivat vastaan ensimmäisinä, tosin vain pieni osa heistä.
        Kaikki uuden tentamnetin kirjoittajat oli juutalaisia.
        Pakanat pääsivät vasta muöhemmin osalliseksi tästä uudesta liitosta, jonka Jeesus toi ja Hän oli se massias.
        Jeesukseen sopii täydellisesti messiaan vaatimukset, sillä Hän ei ollut tästä maailmasta ja Jumala sen todisti kaikella tavalla, kuten teki ihmeitä, jopa niin etttä jokainen joka koski Jeesuksen vaatteisiin tuli terveeksi ja Hälellä oli valta yli luonnonvoimien, kun nuhteli merta ja se totteli, samoin kuolleet nousi, kun Hän vain käski nousta
        Jeesuksen tuon ajankohta oli myös ennustettu tarkkaan ja se osui juuri Häneen.
        Messiaaniset Juutalaiset katuvat sitä että heillä oli niin pitkään side silmillä, eivätkä he aikaisemmin tunnistaneet messiastaan, joka on Jeesus. Hän antaa juutalaiseille synnit anteeksi ja uudestisynnyttää heidät samon kuin tekee pakanoille ja jakaa heille Pyhän Hengen lahjoja.

• rasismia vastaan
        tinotito kirjoitti:

kävi.

• Roshanan24
        on Juutalainen kirjoitti:

väite että uusi tentamentti olisi kristityille, eikä Juutalaisille ei pidä paikkaansa, koska se tuli juuri heille ja Juutalsiset sen ottivat vastaan ensimmäisinä, tosin vain pieni osa heistä.
        Kaikki uuden tentamnetin kirjoittajat oli juutalaisia.
        Pakanat pääsivät vasta muöhemmin osalliseksi tästä uudesta liitosta, jonka Jeesus toi ja Hän oli se massias.
        Jeesukseen sopii täydellisesti messiaan vaatimukset, sillä Hän ei ollut tästä maailmasta ja Jumala sen todisti kaikella tavalla, kuten teki ihmeitä, jopa niin etttä jokainen joka koski Jeesuksen vaatteisiin tuli terveeksi ja Hälellä oli valta yli luonnonvoimien, kun nuhteli merta ja se totteli, samoin kuolleet nousi, kun Hän vain käski nousta
        Jeesuksen tuon ajankohta oli myös ennustettu tarkkaan ja se osui juuri Häneen.
        Messiaaniset Juutalaiset katuvat sitä että heillä oli niin pitkään side silmillä, eivätkä he aikaisemmin tunnistaneet messiastaan, joka on Jeesus. Hän antaa juutalaiseille synnit anteeksi ja uudestisynnyttää heidät samon kuin tekee pakanoille ja jakaa heille Pyhän Hengen lahjoja.

Hyvin pieni osa tarkoittaa todellakin vain kourallista koko väestössä.

Se, että osa juutalaisistakin on kääntynyt buddhalaisuuteen, ei tarkoita, että heidän pyhät kirjansa olisivat kaikille Pyhiä.

Se seikka, että Jeesus teki Kristittyjen Testamentin mukaan ihmeitä, ei ole mikään ykköskriteeri Messiasta ajatellen. Ja sanoohan Raamattukin, ettei jokainen joka tekee ihmeitä ole J-lasta.. (esim Faraon omat papit jne)

Kristityt ovat laskeneet hänen ajankohtansa, ja uskovat häneen, Se on ihan jees, kunhan vain eivät sotkisi juutalaisia omiin uskomuksiinsa.

Messiaanisia kriteerejä on myös se, että hän johdattaa KAIKKI tuntemaan J-lan, niin että kukaan, kukaan ei kysy, missä ja kuka on H-rra, koska kaikki tuntevat Hänet.
        Niin ei ole vielä käynyt.

Samoin Messias tuo maailmanlaajuisen rauhan, niin ei ole vielä käynyt, päin vastoin, Jeesus itsekin sanoi, en minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.

Messias on ihminen, Mooseksen kaltainen, joka elää pitkään ja joka ei koskaan käskisi rukoilla omassa nimessään. Kai jokainen muistaa miten Mooseksen kävi, kun hän sanoi, että pitääkö meidän antaa teille vettä tästä kalliosta...?

Tanach sanoo, että J-la on yksi, että ihmisen palvominen on kauhistus, että ihmisen uhraaminen mille tahansa jumalalle on kauhistus, että ketään muuta ei saa rukoilla....että J-la on Yksi.

JA liitto, minkä Hän antoi on IANKAIKKINEN.
        Se joka sanoo, että liitto on kumottu, sanoo, että J-la valehtelee.

• niilo
        Roshanan24 kirjoitti:

Se, että osa juutalaisistakin on kääntynyt buddhalaisuuteen, ei tarkoita, että heidän pyhät kirjansa olisivat kaikille Pyhiä.

Se seikka, että Jeesus teki Kristittyjen Testamentin mukaan ihmeitä, ei ole mikään ykköskriteeri Messiasta ajatellen. Ja sanoohan Raamattukin, ettei jokainen joka tekee ihmeitä ole J-lasta.. (esim Faraon omat papit jne)

Kristityt ovat laskeneet hänen ajankohtansa, ja uskovat häneen, Se on ihan jees, kunhan vain eivät sotkisi juutalaisia omiin uskomuksiinsa.

Messiaanisia kriteerejä on myös se, että hän johdattaa KAIKKI tuntemaan J-lan, niin että kukaan, kukaan ei kysy, missä ja kuka on H-rra, koska kaikki tuntevat Hänet.

Samoin Messias tuo maailmanlaajuisen rauhan, niin ei ole vielä käynyt, päin vastoin, Jeesus itsekin sanoi, en minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan.

Messias on ihminen, Mooseksen kaltainen, joka elää pitkään ja joka ei koskaan käskisi rukoilla omassa nimessään. Kai jokainen muistaa miten Mooseksen kävi, kun hän sanoi, että pitääkö meidän antaa teille vettä tästä kalliosta...?

Tanach sanoo, että J-la on yksi, että ihmisen palvominen on kauhistus, että ihmisen uhraaminen mille tahansa jumalalle on kauhistus, että ketään muuta ei saa rukoilla....että J-la on Yksi.

kun tutkitaan suosituksia Totuuden julistasta.
        Myös silloin kun on kyse Jeesuksen arvostelijoista.
        Myös sen joka todistaa Jeesusta vastaan pitää todistaa olevansa oikea Messias.Muutoin on voimassa todistus jonka profeetat antavat Israelin opettajista. Kertauksen vuoksi voi lukea koko VT:n.
        Minun uskoni perustuu yhtä paljon VT:n kirjoituksiin
        kuin UT:n. Uskooni Jeesukseen riittää pelkkä VT:kin.

• Roshanan24
        niilo kirjoitti:

kun tutkitaan suosituksia Totuuden julistasta.
        Myös silloin kun on kyse Jeesuksen arvostelijoista.
        Myös sen joka todistaa Jeesusta vastaan pitää todistaa olevansa oikea Messias.Muutoin on voimassa todistus jonka profeetat antavat Israelin opettajista. Kertauksen vuoksi voi lukea koko VT:n.
        Minun uskoni perustuu yhtä paljon VT:n kirjoituksiin
        kuin UT:n. Uskooni Jeesukseen riittää pelkkä VT:kin.

väite.
        Jos en usko Jeesuksen olevan Messias, minun täytyisi todistaa, että minä olen?

"Myös sen joka todistaa Jeesusta vastaan pitää todistaa olevansa oikea Messias." Kirjoitit.

Hassua.

Jeesus ei "täyttänyt" Lakia olemalla synnitön.
        Jeesus ei vastaa messiaskriteerejä.
        J-la kertoo Raamatussa, kuinka ihmisen uhraaminen on kauhistus.

Sinä sanot, että uskosi on Tanachista lähtöisin.

..

No, sinä oletkin kristitty.

Jokaisella on oikeus tulkita mitä kirjaa, miten tahtoo, mutta on aika voimakas väite sanoa, että he, jotka kirjoittivat jonkun kirjan, eivät olisi tienneet mitä kirjoittavat.

Jos Jeesus olisi ollut Messias, Kaikki juutalaiset olisivat siitä tietoisia. Kaikki pakanat olisivat siitä tietoisia.
        Sillä nyt olisi maailmanlaajuinen rauha, ja kaikki tuntisivat J-lan. Näin sanoo Tanach.
        Johon sinäkin sanot uskovasi.

• niilo
        tinotito kirjoitti:

kaikessa niinkuin laki sanoo niin sinä täytät lain vaatimukset.Jeesus täytti näin lain.Profeetojen ennustukset Jeesus täytti tekemällä ennustusten mukaan.
        Jos sinä täytät lain vaatimukset, eihän laki sen vuoksi tule mitättömäksi.
        Mooseksen aikana laki koko ajan tuli vaativammaksi tottelemattomuuden vuoksi.Samalla edellinen tuli mitättömäksi uuden vaativamman lain astuessa tilalle.Tottelemattomuus tekee lain mitättömäksi.
        Väärä tuomiokin on tottelemattomuutta.Väärä tuomio
        mitätöi sen lainkohdan jota käytettiin.Väärä tuomio antaa väärinkäytetyn lainkohdan syyttömän
        käytettäväksi koska siihen hän vetoaa hakiessaan itselleen oikeutta.Ensiksi ehtinyt saa etuoikeuden. Se etuoikeus on voimassa tänäkin päivänä J:lan edessä.Siitä seuraa että Jeesus ollessaan oikeassa voi käyttää Jumalan oikeutta tämän lain kohdalla edellä ilmoittamallaan tavalla.Jos tunnet lakiasioita ymmärrät mistä on kysymys. Ennen tapahtumaa(J:s) ei voi kertoa samaa minkä tapahtuneen jälkeen (P:li)voi kertoa.

• niilo

kävi.

Mooseksen laista voi jokainen tarkistaa rikkomuksista säädetyt rangaistukset ja verrata Jeesuksen tapausta niihin. Jeesusta rangaistiin rikkomuksesta jonka rankaisemisen J:la jätti itselleen. Ihminen teki siis tietämättään itsensä J:ksi kuten Jeesuksen sanatkin," Anna heille anteeksi sillä he eivät tiedä mitä he tekevät," vihjaa.
        Rabbien selityksissä omissa kirjoituksissaan on esimerkkejä vastaavista tilanteista.Nyt ne olivat kuitenkin unohtuneet. Israelilaista ei ollut myöskään lupa antaa pakanoiden haltuun.Laki oli erotukseksi muista kansoista ja kansan sisäinen.
        Sattuneet virheet olivat riippumattomia uhrin henkilöstä.Väärä "Messias" olisi pahin vaihtoehto
        näillä tosiasioilla.

• tinotito
        Roshanan24 kirjoitti:

ja ytimen käsittäneenä. Yksi on yksi,iankaikkisesti ,Amen!

• tinotito
        niilo kirjoitti:

kaikessa niinkuin laki sanoo niin sinä täytät lain vaatimukset.Jeesus täytti näin lain.Profeetojen ennustukset Jeesus täytti tekemällä ennustusten mukaan.
        Jos sinä täytät lain vaatimukset, eihän laki sen vuoksi tule mitättömäksi.
        Mooseksen aikana laki koko ajan tuli vaativammaksi tottelemattomuuden vuoksi.Samalla edellinen tuli mitättömäksi uuden vaativamman lain astuessa tilalle.Tottelemattomuus tekee lain mitättömäksi.
        Väärä tuomiokin on tottelemattomuutta.Väärä tuomio
        mitätöi sen lainkohdan jota käytettiin.Väärä tuomio antaa väärinkäytetyn lainkohdan syyttömän
        käytettäväksi koska siihen hän vetoaa hakiessaan itselleen oikeutta.Ensiksi ehtinyt saa etuoikeuden. Se etuoikeus on voimassa tänäkin päivänä J:lan edessä.Siitä seuraa että Jeesus ollessaan oikeassa voi käyttää Jumalan oikeutta tämän lain kohdalla edellä ilmoittamallaan tavalla.Jos tunnet lakiasioita ymmärrät mistä on kysymys. Ennen tapahtumaa(J:s) ei voi kertoa samaa minkä tapahtuneen jälkeen (P:li)voi kertoa.

ja erittäin epäuskottavaa. Tottelemattomuus tekee lain mitättömäksi?
        Ei tee!
        Väärä tuomio tekee lain mitättömäksi??
        Mikä väärä tuomio?. Jeesuksen saama tuomio oli aivan selkeä ja aikansa lakien mukainen .
        Paavali ei ole mikään Jumala,profeetta,Oikea apostoli,vaan erehtyväinen ihminen ,jonka sielunelämä ei ollut aivan kohdallaan. Se siitä lakien lopetuksesta josta aikansa muut esikristityt olivat montaa mieltä. Jeesus taas sanoi lakien olevan ikuisia niinkuin Mooseskin julisti .

• Roshanan24
        tinotito kirjoitti:

Ei tee!
        Mikä väärä tuomio?. Jeesuksen saama tuomio oli aivan selkeä ja aikansa lakien mukainen .
        Paavali ei ole mikään Jumala,profeetta,Oikea apostoli,vaan erehtyväinen ihminen ,jonka sielunelämä ei ollut aivan kohdallaan. Se siitä lakien lopetuksesta josta aikansa muut esikristityt olivat montaa mieltä. Jeesus taas sanoi lakien olevan ikuisia niinkuin Mooseskin julisti .

ei se seikka, että joukko ihmisiä sanoo jonkun asian vanhentuneeksi tee asiasta mennyttä.

J-la sanoo itse lukemattomia kertoja Sanassaan, että Liitto ON iankaikkinen.

Ja J-lako valehtelisi ja tekisi Liitostaan torson?

• niilo
        tinotito kirjoitti:

Ei tee!

oli pätevä jos Mooseksen laki oli oikea?
        Miten kunkin ajankohdan laki olisi Jumalan laki?
        Lakipykälä jota käytettiin Jeesusta vastaan oli no3
        jonka rangaistuksen Jumala oli jättänyt itselleen.
        Paavali sanoo selvästi että se laki joka oli Israelia vastaan kumottiin .Se oli liiton arkin sivulla olevassa "taskussa".Se sisälsi kirouksen jos Israel ei tottele kaikkia Mooseksen lain kohtia.
        Miten meille perustelet esim. 3Moos. kirjan lakien kuulumiset pakanoille?
        Temppelipalveluslaki ilman Leeviläisiä?
        Mistä ajasta alkaen?
        Kuka meille tuli sen ilmoittamaan?
        Miten sellainen laki,jota ei ole annettu virallisesti,voi olla virallinen?
        Mikäli Jeesus ei ole oikea Messias ei meitä koskisi Jumalan sana.
        Se se vasta kummallista olisi.

• niilo
        tinotito kirjoitti:

Ei tee!

antaa käytetyn lain väärin tuomitun käsiin.Syytön voi käyttää korkeammassa oikeudessa sitä lakia itsensä hyväksi jonka perusteella väärä tuomio oli tehty.Näin maallisessa oikeudessa.
        Viimeinen tuomiohan on korkein tuomioistuin jossa kaikki vääryydet on luvattu korjata.
        Jeesus opetti meille tavan jolla siinä oikeudenkäynnissä menestytään.Jumala käyttää tuomitessaan antamaansa lakia.Raamattuhan on lakikirja joka on annettu tiedoksi meitä varten.
        Laki joka on annettu tiedoksi on pätevä.Kaikkiin lakeihin suhtautumisensa ihminen ratkaisee itse.Lainlaatijalle jää lain noudattamisen valvonta.
        Paavali kertoi lainkäyttäjän tulevan kelvottomaksi tuomitsemaan käyttämällä lakia väärin.Kun laista on käytetty väärin suurinta kohtaa,voi tuomarina olla seuraavaksi korkeampi aste.Näinhän on maallisessakin laissa.Leeviläisiä korkeampi aste on sama jolta Mooses sai lain.
        Siitä viimeisestä tuomarista puhuu koko Raamattu.

• Drifter

tietää, miten Hab. 3:13 tarkka käännös kuuluu.
      Uteliaisuuttani.

• Roshanan24

käännöstä tähän hätiin löytänyt, mutta heprea-englanti kylläkin. JA mukana on Rashin kommentaari.. :

13. You went forth to rescue Your people, to rescue Your anointed. You have crushed the head of the house of the wicked, uncovering it from the foundation to the neck-forever.

Rashi:

to rescue Your anointed ...Saul and David.

uncovering it from the foundation... The walls of their enemies.

to the neck ...The height of the walls and the towers.

• cashu

Pitkästä aikaa ja taas täällä.

Sakarja 12:10: "Mutta Daavidin sukuun ja Jerusalemin asukkaisiin minä vuodatan armon ja rukouksen nöyrän hengen. Ja he kohottavat katseensa minuun, kohottavat katseensa häneen, jonka ovat lävistäneet. He surevat häntä, niin kuin surraan ainoaa poikaa, ja valittavat häntä katkerasti, niin kuin esikoista valitetaan."

Jeesushan lävistettiin ristillä ja Jes.53, mitä tarjoan jälleen kerran raamatun paikaksi todistamaan Jeesuksen olleen Messias. Lisäksi tuo Mooseksen profetia tulevasta profeetasta ja varoituksesta 5.moos.18:19: "Joka ei kuule minun sanojani, joita hän puhuu minun nimessäni, hänet minä vaadin itse tilille."

Uskon itse, että juutalaiset kääntyvät kansana huutamaan Herran puoleen ja Messiaansa Jeesuksen kautta, kun pakanain aika on täysi.
      Shalom sinulle!

• Roshanan24

Mukavaa kuulla uusista ihmisistä.

Sakarjasta senverran että "lävistys" kohdassa on kyse miekoista.

Eikä kyse ole että he valittaisivat esikoisen puolesta, vaan sen miekoilla tappamisen.

Ja koko luvin katsominen kokonaisuudessaan saa taas asiaan suurempaa näkökantaa. Ei kannata takertua yksittäisiin jakeisiin ;)

Jes 53 on käsitelty tässä' ketjussa. ja edelleenkin tarjoan samoja vastauksia. Jos tahdot eritellä niitä, se passaa. :)

Mooseksesta.. Jatketaampa vähän lukua.. 5 Moos 18:18-22

18:18 Profeetan minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
        18:19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
        18:20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'
        18:21 Ja jos sinä ajattelet sydämessäsi: 'Mistä me tiedämme, mikä sana ei ole Herran puhetta?' niin huomaa:
        18:22 kun profeetta puhuu Herran nimessä, ja kun se, mitä hän on puhunut, ei tapahdu eikä käy toteen, niin sitä sanaa Herra ei ole puhunut; julkeuttaan se profeetta on niin puhunut; älä pelkää häntä."

Profeetta on oleva Mooseksen kaltainen. Ihminen.
        Ihmisestä syntyvä, ihminen. Mooseksen elämästä voi lukea lisää Tanachista. :) (esim, eli vanhaksi jne.)

Jeesuksen puhumat profetiat eivät toteutuneet.
        Lisäksi hän kaski rukoilemaan vieraassa nimessä, omassaan.

Väärien profeettojen osaksi tuli J-lan mukaan kuoleminen...

Sinun uskosi on kristiusko. Se on aivan mainiota.
        Uskonnonvapaus on hieno asia.

Mutta Juutalaisittain uskovat odottavat Messiasta, joka tuo maailmaan rauhan, ja johtaa KAIKKI maailman ihmiset tuntemaan H-rran. :)

Shalom, sinullekin. :D

• "koska ollaan juutalaisten palstalla, niin Uusi Testamentti ei kelpaa todisteeksi". Jeesus sanoo: "Minun sanani on totuus".
      Totuus ei kelpaa sinulle todistukseksi. Itsepä olet tiesi valinnut!!!

• Roshanan24

J-la on minut tälle tielle johdattanut. ;)

Siunausta sinullekin.

Oletko sinä ollut kuulemassa mitä Jeesus todella sanoi?
        Toistat vain muiden puheita, mitä joku muu kuuli, jossain.. joskus... joltain.. kai.

Uusi Testamentti, kuten kristityt sitä leikkisästi kutsuvat ei kestä lähempää tutkimusta.
        Siitäpä voisikin avata uuden ketjun, mutta empä taida viitsiä.

Se ei taitaisi kuulua tälle palstalle, sehän on kristittyjen kirja, ei juutalaisten. :)

• Roshanan24 kirjoitti:

J-la on minut tälle tielle johdattanut. ;)

Siunausta sinullekin.

Oletko sinä ollut kuulemassa mitä Jeesus todella sanoi?
        Toistat vain muiden puheita, mitä joku muu kuuli, jossain.. joskus... joltain.. kai.

Uusi Testamentti, kuten kristityt sitä leikkisästi kutsuvat ei kestä lähempää tutkimusta.
        Siitäpä voisikin avata uuden ketjun, mutta empä taida viitsiä.

Se ei taitaisi kuulua tälle palstalle, sehän on kristittyjen kirja, ei juutalaisten. :)

ovat yrittäneet ja matkalle uupuneet. Vain totuus tekee vapaaksi ja Jeesus sanoo :" Minun sanani on totuus".
        Kenen puheita sinä toistat? Ellei se ole Jeesuksesta, joka on Jumala, niin mikä voisi olla se toinen lähde.
        Jumalan sanan mukaan ennen lopun aikoja tulee monta eksytystä, ja sinun kirjoituksissasi on Jumalan sana jälleen käynyt toteen!!

• Roshanan24
        Novoi kirjoitti:

ovat yrittäneet ja matkalle uupuneet. Vain totuus tekee vapaaksi ja Jeesus sanoo :" Minun sanani on totuus".
        Kenen puheita sinä toistat? Ellei se ole Jeesuksesta, joka on Jumala, niin mikä voisi olla se toinen lähde.
        Jumalan sanan mukaan ennen lopun aikoja tulee monta eksytystä, ja sinun kirjoituksissasi on Jumalan sana jälleen käynyt toteen!!

JÄlleen kauniisti lähimmäisenrakkaus loistaa.

Jeesus ei ole J-la. Jeesus ei edes puhunut totta monessakaan kohden.
        Jeesus ei täyttänyt Messias kriteerejä.

Jälkeenpäinhän on hyvä nähdä miten haluaa irralliset jakeet ja unohtaa kokonaisuus.
        Mutta se ei vie eteenpäin.

Jos ihmiset kuuntelevat mielummin ihmisten sanoja kuin J-lan, minkäpä sitä sille voi. Jokaisella on vapaus valita, ketä palvelee vai palveleeko ollenkaan. :)

Siunausta ja voimia.

• "Seitsemänkymmentä viikkoa on säädetty sinun kansallesi ja pyhälle kaupungillesi; silloin luopumus päättyy, ja synti sinetillä lukitaan, ja pahat teot sovitetaan, ja iankaikkinen vanhurskaus tuodaan, ja näky ja profeetta sinetillä vahvistetaan, ja kaikkeinpyhin voidellaan. Ja tiedä ja käsitä: siitä ajasta, jolloin tuli se sana, että Jerusalem on jälleen rakennettava, voideltuun, ruhtinaaseen, asti, on kuluva seitsemän vuosiviikkoa; ja kuusikymmentäkaksi vuosiviikkoa, niin se jälleen rakennetaan toreinensa ja vallihautoinensa, mutta keskellä ahtaita aikoja. Ja kuudenkymmenen kahden vuosiviikon mentyä tuhotaan voideltu, eikä häneltä jää ketään. Ja kaupungin ja pyhäkön hävittää hyökkäävän ruhtinaan väki, mutta hän itse saa loppunsa tulvassa. Ja loppuun asti on oleva sota: hävitys on säädetty. Ja hän tekee liiton raskaaksi monille yhden vuosiviikon ajaksi, ja puoleksi vuosiviikoksi hän lakkauttaa teurasuhrin ja ruokauhrin; ja hävittäjä tulee kauhistuksen siivillä. Tämä loppuu vasta, kun säädetty tuomio vuodatetaan hävittäjän ylitse."
      (Daniel 9:24-27)

-457 7*7 62*7 1=27

Ylläoleva laskutoimitus taitaa olla kielletty juutalaisten keskuudessa... ;)

Kuinka monta varteenotettavaa Messias-ehdokasta ilmestyi ensimmäisen vuosisadan alussa (joskus vuoden 27 paikkeilla tai jotain sinne päin).

Messiaan piti ilmestyä ennen Jerusalemin temppelin hävittämistä.

Messias on myöhässä tai sitten...

http://www.kirjasilta.net/santala/jesaja53/johdanto.html

• Roshanan24

Ensinnäkin käännöksesi on hivenen metsässä.

Toiseksi ,tässä on aika hurja esimerkki siitä, miten otetaan muutama jae koko kokonaisuudesta ja annetaan sille haluttu merkitys.
        Kolmanneksi, tässä ei puhuta THE Messiaasta, vaan voideltu tarkoittaa tavan ruhtinasta.

En jaksa tässä ottaa syväluotaavaa tutkimusta tähän, koska siitä tulisi niin pitkä.

Eikä juutalaisia kielletä laskemasta, hassu.

Kun Messias tulee, hän täyttää kaikki kriteerit, joihin kuuluu mm. maailmanlaajuinen rauha ja että KAIKKI ihmiset tuntevat H-rran, eikä kukaan kysy kuka Hän on, koska kaikki tuntevat Hänet.

Jeesus ei täyttänyt kriteerejä.. ei vaikka kuinka sovelletteisiin.

• Roshanan24 kirjoitti:

Toiseksi ,tässä on aika hurja esimerkki siitä, miten otetaan muutama jae koko kokonaisuudesta ja annetaan sille haluttu merkitys.
        Kolmanneksi, tässä ei puhuta THE Messiaasta, vaan voideltu tarkoittaa tavan ruhtinasta.

En jaksa tässä ottaa syväluotaavaa tutkimusta tähän, koska siitä tulisi niin pitkä.

Kun Messias tulee, hän täyttää kaikki kriteerit, joihin kuuluu mm. maailmanlaajuinen rauha ja että KAIKKI ihmiset tuntevat H-rran, eikä kukaan kysy kuka Hän on, koska kaikki tuntevat Hänet.

"Kun Messias tulee, hän täyttää kaikki kriteerit, joihin kuuluu mm. maailmanlaajuinen rauha ja että KAIKKI ihmiset tuntevat H-rran, eikä kukaan kysy kuka Hän on, koska kaikki tuntevat Hänet."

Olet oikeassa. Näin tapahtuu. Tällaista Messiasta minäkin odotan. Uskon vain, että Hän on jo kerran käynyt täällä maan päällä... ;)

• S.J.Koivisto kirjoitti:

"Kun Messias tulee, hän täyttää kaikki kriteerit, joihin kuuluu mm. maailmanlaajuinen rauha ja että KAIKKI ihmiset tuntevat H-rran, eikä kukaan kysy kuka Hän on, koska kaikki tuntevat Hänet."

Olet oikeassa. Näin tapahtuu. Tällaista Messiasta minäkin odotan. Uskon vain, että Hän on jo kerran käynyt täällä maan päällä... ;)

Kirkkoraamatun käännös on todellakin ilmeisesti vähän (ja vähän enemmänkin) metsässä tuossa kohtaa.

Mutta siitä lopunaikojen laskemisesta. Risto Santala on suomalainen juutalaisuuden asiantuntija. Hän on kirjoittanut suoraan hepreaksi pari kristinuskon juutalaisia juuria käsittelevää kirjaa. Näiden kirjojen pohjalta hän on tehnyt myös suomenkieliset versiot. Kirjassa "Vanhan testamentin Messias-odotus, juuret I" Santala kirjoittaa:
        "Juutalaisuuden tunnustetuin raamatunselittäjä RaMBaM, rabbi Moses Ben Maimon eli Maimonides, kirjoitteli ystävilleen samantapaisia rohkaisevia kirjeitä kuin apostoli Paavali. Kirjeessään "Igeret Teiman" hän sanoo aiheestamme: "Mutta Daniel on selittänyt meille lopunaikojen tiedon syvyydet. Mutta koska ne ovat salattuja, meidän oppineemme, olkoon heidän muistonsa siunattu, ovat estäneet laskemasta messiaan tulon päiviä, ettei yksinkertainen kansa sen mukana eksyisi nähdessään, että lopun ajat ovat jo tulleet, mutta messias ei ole saapunut. Siksi ovat oppineemme, siunattu olkoon heidän muistonsa, sanoneet: kirottu olkoon se, joka laskee lopun aikoja... mutta emme voi väittää, että Daniel olisi erehtynyt laskuissaan." "

Maimonides eli keskiajalla. Löysin seuraavan hänestä kertovan linkin: http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/biography/Maimonides.html

• Roshanan24
        S.J.Koivisto kirjoitti:

Raamattu ei puhu halaistua sanaa.

Messias tulee vain kerran, thats it.

• Roshanan24 kirjoitti:

Raamattu ei puhu halaistua sanaa.

Messias tulee vain kerran, thats it.

Ei ehkä kannata olla noin varma... ;)

Jeesuksen jälkeen tehdyt Raamatuntulkinnat eivät ole luotettavia, koska juutalaisiin selittäjiin on varmasti vaikuttanut pelko siitä, että joku yhdistää Messias-ennustukset Jeesukseen. Tästä pelosta ehkä kertoo omalta osaltaan myös se, että synagogissa ei enää lueta Jesaja 53:ea.

Suosittelen Risto Santalan kirjoja Kristinuskon juutalaisista juurista.

Olet oikeassa siinä, ettei VT ainakaan suoraan puhu Messiaan kahdesta tulemisesta. Ehkä se on
        kuitenkin kätketty sinne...

Vielä tuosta käännöksestä. Kirkkoraamatun käännös on ehkä seuraavien jakeiden kohdalla väärä, mutta kyllä kai tuo vuosiviikkokohta on oikea (?). En osaa hepreaa, mutta luotan asiantuntijoihin, jotka eri maissa ovat VT:ta kääntäneet. Luotettava teksti on varmaankin esimerkiksi LXX (Septuaginta), joka on juutalaisten tekemä VT:n kreikkalainen käännös joskus 250-200 eKr.

Jos juutalaiset ovat ennen ajanlaskumme alkua pitäneet tiettyjä kohtia Messiaasta kertovina, niin tällaisiin tulkintoihin on tietysti suhtauduttava vakavammin kuin Jeesuksen jälkeen tehtyjä tulkintoja, koska myöhempiin tulkintoihin vaikuttaa tietysti se, etteivät juutalaiset halua vahingossakaan antaa tulkintoja, jotka saattaisivat yhdistää Jeesuksen Messiaaseen.

Minä muuten uskon, että Messias saattaa hyvinkin tulla joskus 20-25 seuraavan vuoden aikana.

• Roshanan24
        S.J.Koivisto kirjoitti:

Ei ehkä kannata olla noin varma... ;)

Jeesuksen jälkeen tehdyt Raamatuntulkinnat eivät ole luotettavia, koska juutalaisiin selittäjiin on varmasti vaikuttanut pelko siitä, että joku yhdistää Messias-ennustukset Jeesukseen. Tästä pelosta ehkä kertoo omalta osaltaan myös se, että synagogissa ei enää lueta Jesaja 53:ea.

Suosittelen Risto Santalan kirjoja Kristinuskon juutalaisista juurista.

Olet oikeassa siinä, ettei VT ainakaan suoraan puhu Messiaan kahdesta tulemisesta. Ehkä se on
        kuitenkin kätketty sinne...

Vielä tuosta käännöksestä. Kirkkoraamatun käännös on ehkä seuraavien jakeiden kohdalla väärä, mutta kyllä kai tuo vuosiviikkokohta on oikea (?). En osaa hepreaa, mutta luotan asiantuntijoihin, jotka eri maissa ovat VT:ta kääntäneet. Luotettava teksti on varmaankin esimerkiksi LXX (Septuaginta), joka on juutalaisten tekemä VT:n kreikkalainen käännös joskus 250-200 eKr.

Jos juutalaiset ovat ennen ajanlaskumme alkua pitäneet tiettyjä kohtia Messiaasta kertovina, niin tällaisiin tulkintoihin on tietysti suhtauduttava vakavammin kuin Jeesuksen jälkeen tehtyjä tulkintoja, koska myöhempiin tulkintoihin vaikuttaa tietysti se, etteivät juutalaiset halua vahingossakaan antaa tulkintoja, jotka saattaisivat yhdistää Jeesuksen Messiaaseen.

Minä muuten uskon, että Messias saattaa hyvinkin tulla joskus 20-25 seuraavan vuoden aikana.

Jos Jeesus todella olisi Messias, sitä kaikki juutalaiset juhlisivat, maan päällä olisi rauha ja kaikki tuntisivat H-rran..

J-la on aina ollut rehellinen kansalleen, ja mitä tulee kriteereihin Messiaasta, ne ovat olleet aika selviä jo! ennen Jeesustakin.

Septuaginta ei ole kaikkein luotettavin käännös todellakaan. :)

RIston tai kenenkään muunkaan kristittyjen propagandakirjat eivät kiinnosta. ;)
        Kiitos vain.

"Jos juutalaiset ovat ennen ajanlaskumme alkua pitäneet tiettyjä kohtia Messiaasta kertovina, niin tällaisiin tulkintoihin on tietysti suhtauduttava vakavammin kuin Jeesuksen jälkeen tehtyjä tulkintoja, koska myöhempiin tulkintoihin vaikuttaa tietysti se, etteivät juutalaiset halua vahingossakaan antaa tulkintoja, jotka saattaisivat yhdistää Jeesuksen Messiaaseen. "

Kirjoitit.

Messiaaniset profetiat eivät voi muuttua.
        Vähänpä sinä juutalaisista luulet. Kuin he antaisivat jonkun pakanauskonnon muuttaa mieltään J-lan ilmoitusten edessä.
        (eikä Jeesusta voi tulkita Mesiaaksi edes vahingossa, se on sama mitä kristityt ovat kirjoittaneet hänen tehneen ja sanonen, todisteet puhuvat puolestaan.. :) )

Voi että.

Profetiat on lausuttu, ne ovat olemassa.
        Täytyy muistaa, että se, mitä kukanenkin niissä näkee, ei välttämättä ole totuus.

Onhan Muhammedkin ennustettu "UT":ssa.. vai onko?
        Riippuu varmaan näkökulmasta, niinkuin aina.

Omaa kulmaustaan on hyvä puolustaa, mutta se on vain yksi nurkka, yksi pahanen nurkka monisärmäisessä elämässä.

On aika naurettavaa, kun jokainen huutaa omalta nurkaltaan: Ei ole olemassa muita nurkkia, vain minun nurkka on oikea.

Tekisi ihan hyvää tiedostaa sinunkin (luulen), että J-la on ainoa joka jotakin Todella tietää.

Minä olen omassa nurkkauksessani varma, että olen löytänyt juuri minulle sopivan kulmauksen. Mutta toki tiedostan, että muitakin on ja aivan samanlaiset ihmiset kuin minäkin, katselevat omien paikkojensa läpi maailmaa ja näkevät sen kristillisissä, islamilaisissa, buddhalaisissa, juutalaisissa jne väreissä ja muodoissa.

Minun totuuteni on minulle totta ja varma, mutta en ole J-la eikä minulla, niinkuin ei kenelläkään LUODULLA ole oikeutta sanoa, kenen LUODUN nurkka on se paras ja ehdottomasti oikea. :D

• niilo
        Roshanan24 kirjoitti:

Jos Jeesus todella olisi Messias, sitä kaikki juutalaiset juhlisivat, maan päällä olisi rauha ja kaikki tuntisivat H-rran..

J-la on aina ollut rehellinen kansalleen, ja mitä tulee kriteereihin Messiaasta, ne ovat olleet aika selviä jo! ennen Jeesustakin.

Kiitos vain.

"Jos juutalaiset ovat ennen ajanlaskumme alkua pitäneet tiettyjä kohtia Messiaasta kertovina, niin tällaisiin tulkintoihin on tietysti suhtauduttava vakavammin kuin Jeesuksen jälkeen tehtyjä tulkintoja, koska myöhempiin tulkintoihin vaikuttaa tietysti se, etteivät juutalaiset halua vahingossakaan antaa tulkintoja, jotka saattaisivat yhdistää Jeesuksen Messiaaseen. "

Kirjoitit.

Vähänpä sinä juutalaisista luulet. Kuin he antaisivat jonkun pakanauskonnon muuttaa mieltään J-lan ilmoitusten edessä.
        (eikä Jeesusta voi tulkita Mesiaaksi edes vahingossa, se on sama mitä kristityt ovat kirjoittaneet hänen tehneen ja sanonen, todisteet puhuvat puolestaan.. :) )

Voi että.

Täytyy muistaa, että se, mitä kukanenkin niissä näkee, ei välttämättä ole totuus.

Omaa kulmaustaan on hyvä puolustaa, mutta se on vain yksi nurkka, yksi pahanen nurkka monisärmäisessä elämässä.

On aika naurettavaa, kun jokainen huutaa omalta nurkaltaan: Ei ole olemassa muita nurkkia, vain minun nurkka on oikea.

Tekisi ihan hyvää tiedostaa sinunkin (luulen), että J-la on ainoa joka jotakin Todella tietää.

Minä olen omassa nurkkauksessani varma, että olen löytänyt juuri minulle sopivan kulmauksen. Mutta toki tiedostan, että muitakin on ja aivan samanlaiset ihmiset kuin minäkin, katselevat omien paikkojensa läpi maailmaa ja näkevät sen kristillisissä, islamilaisissa, buddhalaisissa, juutalaisissa jne väreissä ja muodoissa.

Minun totuuteni on minulle totta ja varma, mutta en ole J-la eikä minulla, niinkuin ei kenelläkään LUODULLA ole oikeutta sanoa, kenen LUODUN nurkka on se paras ja ehdottomasti oikea. :D

ei pakanoilla olisi mitään syytä uskoa Moosestakaan.
        Varsinkin jos pitäisi jollain todistaa jokin uskomisen peruste.Messiaan odotuksen perusteet olisivat menneet pakanoilta Jeesukseen kohdistuneen juutalaisten kritiikin johdosta.
        Jos Jeesus ei olisi Messias pakanat voisivat lopettaa kaiken kristillisyyden harhaoppina.
        Olisiko se hyvä?

• Roshanan24
        niilo kirjoitti:

ei pakanoilla olisi mitään syytä uskoa Moosestakaan.
        Varsinkin jos pitäisi jollain todistaa jokin uskomisen peruste.Messiaan odotuksen perusteet olisivat menneet pakanoilta Jeesukseen kohdistuneen juutalaisten kritiikin johdosta.
        Jos Jeesus ei olisi Messias pakanat voisivat lopettaa kaiken kristillisyyden harhaoppina.
        Olisiko se hyvä?

olekaan. :)

Pakanoitten uskonto on aivan eri kuin juutalaisuus.

Eihän pakanat uskokaan Moosesta.
        Jos uskoisivat.. eivät olisi pakanoita. :D

Eikä suurinosa kristityistä tiedä juutalaisuudesta muuta kuin sen mitä kristityt sanovat.
        En minkään enne tiennyt.
        HEkin uskoivat , kuten monet vieläkin, kun joku mu sanoo olevansa varma, että näin asia on.

Kristillisyyden loppuminen harhaoppina voisi olla hyvä ajatus, se toisi ihmisille suuren vapauden rakastaa J-laa ilman pelkoa helvetistä jota ei ole jne.
        Mutta toisaalta J-la on sallinut tämän eksytyksen käyvän edellään, joten uskon silläkin olevan merkityksensä, kuten islamilla ja kaikella muullakin mitä J-la sallii.
        Hän yksin tietää miksi. :=)

Siihen luotan, Hänen armoonsa.

• niilo
        Roshanan24 kirjoitti:

olekaan. :)

Pakanoitten uskonto on aivan eri kuin juutalaisuus.

Eihän pakanat uskokaan Moosesta.
        Jos uskoisivat.. eivät olisi pakanoita. :D

Eikä suurinosa kristityistä tiedä juutalaisuudesta muuta kuin sen mitä kristityt sanovat.
        En minkään enne tiennyt.
        HEkin uskoivat , kuten monet vieläkin, kun joku mu sanoo olevansa varma, että näin asia on.

Kristillisyyden loppuminen harhaoppina voisi olla hyvä ajatus, se toisi ihmisille suuren vapauden rakastaa J-laa ilman pelkoa helvetistä jota ei ole jne.
        Mutta toisaalta J-la on sallinut tämän eksytyksen käyvän edellään, joten uskon silläkin olevan merkityksensä, kuten islamilla ja kaikella muullakin mitä J-la sallii.
        Hän yksin tietää miksi. :=)

Siihen luotan, Hänen armoonsa.

on tullut juutalaisuutta.Tosiasia on että Mooses kokosi Israelin kansan josta Juudan heimo on vain osa.Lupaus annettiin Aabrahamille ja vahvistettiin Jaakobille eikä sitä ole peruttu.Israel on hajaantuneena pakanain sekaan niin ettei kukaan tiedä heidän määräänsä.Juutalaiset ovat kuitenkin tärkeä osa Israelia profeettojen ennustusten vuoksi.Koska jokainen juutalainenkin täyttää ennustuksia omalta osaltaan,miksi on vaikea juutalaiselle myöntää Jeesuksenkin tehneen niin.Eihän juutalaiset tiedä omia ennustusten toteuttamisiaankaan. Silti nekin ovat Jumalan edessä ilman meidän tietämistämmekin toteutuneet.
        Profeetat puhuvat kahdenlaisesta Israelista.Tottelemattomasta ja tottelevaisesta läpi ennustusten vuorotellen.Lisäksi ne puhuvat useista pakanakansoista joilla on paljon valtaa.
        Lopuksi juuri tottelematon Israel saa Messiaansa.
        Loppu on vain yhdenlaisena.Jeesus sanoi ettei Hän tullut lakia ja profeettoja kumoamaan.Jos Jeesus olisi tuonut lopullisen rauhan profeettojen ennustukset eivät olisi voineet toteutua.Voiko edelläkerrotut selittää Jeesuksen kautta?Kyllä voi! Sanotaanhan Hoos:11: "Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani."UT:ssa tämä liitetään kuvaamaan Jeesusta:Matt.2:15 "Ja he olivat siellä Herodeksen kuolemaan asti, että kävisi toteen, minkä Herra oli puhunut profeetan kautta, joka sanoo:"Egyptistä minä kutsuin poikani". Näin kohtaa kuuliainen Israel Jeesuksessa uppiniskaisen Israelin.Kuuliaiselle Israelille kuuluvat Jumalan lupaukset ja kuninkuus kuten Daavidille oli luvattu.Jeesus toteutti kuuliaiselle Israelille ennustetut lupaukset.Kuuliainen Israel teki rauhan koko maailman kanssa henkilössä Jeesus.Israelin laki on myös Hänen hallussaan.Ylösnousemisensa kautta Daavidin poika on kuningasten kuningas seuraten tekemänsä rauhan rikkomista maailman mahtavien toimesta toiseen tuloonsa asti.
        Mooseksen lain kautta hallitsijat saivat valtansa jolla he hallitsevat.
        Jeesus tuli ruhtinaiden vääryyksien tuomariksi ja kaikkien sorrettujen puolustajaksi.Siksi että hän olisi kuten Hänen omansakin,salli Hän itselleenkin saman vääryyden kuin kansansakin tulisi kohtaamaan.Oikea Kuningas on itsekin omiensa kanssa samoissa kohtaloissa.Sanansa hän sovitti eläessään ihmisenä siten että niiden mukaan ei kukaan sorrettu voisi jäädä ulkopuolelle.Näihin sorrettuihin tiedämme kuuluvan runsaasti Hänen omia kansalaisiaan.Siksi Hän on minunkin oikea Messiaani eikä toista tule.

• Roshanan24
        niilo kirjoitti:

on tullut juutalaisuutta.Tosiasia on että Mooses kokosi Israelin kansan josta Juudan heimo on vain osa.Lupaus annettiin Aabrahamille ja vahvistettiin Jaakobille eikä sitä ole peruttu.Israel on hajaantuneena pakanain sekaan niin ettei kukaan tiedä heidän määräänsä.Juutalaiset ovat kuitenkin tärkeä osa Israelia profeettojen ennustusten vuoksi.Koska jokainen juutalainenkin täyttää ennustuksia omalta osaltaan,miksi on vaikea juutalaiselle myöntää Jeesuksenkin tehneen niin.Eihän juutalaiset tiedä omia ennustusten toteuttamisiaankaan. Silti nekin ovat Jumalan edessä ilman meidän tietämistämmekin toteutuneet.
        Profeetat puhuvat kahdenlaisesta Israelista.Tottelemattomasta ja tottelevaisesta läpi ennustusten vuorotellen.Lisäksi ne puhuvat useista pakanakansoista joilla on paljon valtaa.
        Lopuksi juuri tottelematon Israel saa Messiaansa.
        Loppu on vain yhdenlaisena.Jeesus sanoi ettei Hän tullut lakia ja profeettoja kumoamaan.Jos Jeesus olisi tuonut lopullisen rauhan profeettojen ennustukset eivät olisi voineet toteutua.Voiko edelläkerrotut selittää Jeesuksen kautta?Kyllä voi! Sanotaanhan Hoos:11: "Kun Israel oli nuori, rakastin minä sitä, ja Egyptistä minä kutsuin poikani."UT:ssa tämä liitetään kuvaamaan Jeesusta:Matt.2:15 "Ja he olivat siellä Herodeksen kuolemaan asti, että kävisi toteen, minkä Herra oli puhunut profeetan kautta, joka sanoo:"Egyptistä minä kutsuin poikani". Näin kohtaa kuuliainen Israel Jeesuksessa uppiniskaisen Israelin.Kuuliaiselle Israelille kuuluvat Jumalan lupaukset ja kuninkuus kuten Daavidille oli luvattu.Jeesus toteutti kuuliaiselle Israelille ennustetut lupaukset.Kuuliainen Israel teki rauhan koko maailman kanssa henkilössä Jeesus.Israelin laki on myös Hänen hallussaan.Ylösnousemisensa kautta Daavidin poika on kuningasten kuningas seuraten tekemänsä rauhan rikkomista maailman mahtavien toimesta toiseen tuloonsa asti.
        Mooseksen lain kautta hallitsijat saivat valtansa jolla he hallitsevat.
        Jeesus tuli ruhtinaiden vääryyksien tuomariksi ja kaikkien sorrettujen puolustajaksi.Siksi että hän olisi kuten Hänen omansakin,salli Hän itselleenkin saman vääryyden kuin kansansakin tulisi kohtaamaan.Oikea Kuningas on itsekin omiensa kanssa samoissa kohtaloissa.Sanansa hän sovitti eläessään ihmisenä siten että niiden mukaan ei kukaan sorrettu voisi jäädä ulkopuolelle.Näihin sorrettuihin tiedämme kuuluvan runsaasti Hänen omia kansalaisiaan.Siksi Hän on minunkin oikea Messiaani eikä toista tule.

Sinun uskosi on sinun uskosi.
        Sinun messiaasi on sinun messiaasi jne.

Ja ennekaikkea sinun totuutesi on sinun totuutesi.
        Sillä sitä et voi todistaa vedenpitäväksi.
        Jos voisit, kukaan ei koskaan kyseenalaistaisi sitä.

Kristinusko ja juutalaisuus ovat 2 täysin eri uskontoa.

EIpä muuta.

• Roshanan24 kirjoitti:

Kiitos vain.

Kirjoitit.

Voi että.

Ensinnäkin: Messiaan piti tulla jo kaksi tuhatta vuotta sitten.
        Toiseksi: Se millä tavalla sinä tulkitset profeettojen tekstejä ei tarkoita, että tulkintasi olisi oikea.
        Kolmanneksi: Kaikki profeetojen ennustukset eivät ole vielä toteutuneet. Osa on toteutunut 1900-luvulla, osa on juuri toteutumassa/toteutumaisillaan, osa odottaa vielä toteutumistaan (esim Jesaja 17:ssa mainittu Damaskon hävitys saattaa olla edessä pian).
        Neljänneksi: Profeettojen tekstit ovat hankalasti ymmärrettäviä. Danielin profetian "sanat pysyvät lukittuina ja sinetöityinä lopun aikaan asti" (Dan.12:9).

Jo ennen Jeesuksen syntymää oli juutalaisia, jotka uskoivat, että lopunajat sisältävät enemmän kuin profeetat ovat kertoneet (tai enemmän kuin he ymmärtävät profeetoiden kertoneen):

Habakuk 2:3 (Kirkkoraamatun mukaan):
        "Sillä näky odottaa vielä aikaansa, mutta se rientää määränsä päähän, eikä se petä. Jos se viipyy, odota sitä; sillä varmasti se toteutuu, eikä se myöhästy."

Qumranista löydetyssä Habakukin peserissä lukee jakeen 2:3 alkuosan selityksenä, että "Tulkittuna tämä tarkoittaa, että lopunaika tulee pitkittymään ja se tulee sisältämään enemmän (tai vaihtoehtoinen käännös "olemaan pitempi") kuin mitä profeetat ovat kertoneet, sillä Jumalan salaisuudet ovat ihmeellisiä."

• Roshanan24 kirjoitti:

Sinun uskosi on sinun uskosi.
        Sinun messiaasi on sinun messiaasi jne.

Ja ennekaikkea sinun totuutesi on sinun totuutesi.
        Sillä sitä et voi todistaa vedenpitäväksi.
        Jos voisit, kukaan ei koskaan kyseenalaistaisi sitä.

Kristinusko ja juutalaisuus ovat 2 täysin eri uskontoa.

EIpä muuta.

Jesaja 6:8-10
        8. Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: "Kenenkä minä lähetän? Kuka menee meidän puolestamme?" Minä sanoin: "Katso, tässä minä olen, lähetä minut".
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

• Roshanan24
        S.J.Koivisto kirjoitti:

Jesaja 6:8-10
        8. Ja minä kuulin Herran äänen sanovan: "Kenenkä minä lähetän? Kuka menee meidän puolestamme?" Minä sanoin: "Katso, tässä minä olen, lähetä minut".
        9. Niin hän sanoi: "Mene ja sano tälle kansalle: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö'.
        10. Paaduta tämän kansan sydän, koveta sen korvat, sokaise sen silmät, ettei se näkisi silmillään, ei kuulisi korvillaan, ei ymmärtäisi sydämellään eikä kääntyisi ja parannetuksi tulisi."

taas erittäin hyvä esimerkki irtojakeilusta.
        Kyseessähän on tietenkin profeetta Jesaja, eikä kukaan muu. :) Aivan kuten se siinä seisoo ja lukee.

• -björn-
        Roshanan24 kirjoitti:

taas erittäin hyvä esimerkki irtojakeilusta.
        Kyseessähän on tietenkin profeetta Jesaja, eikä kukaan muu. :) Aivan kuten se siinä seisoo ja lukee.

juutalaisuudesta sitä todistusta johon sinä vetoat.Raamatun sana itse opettaa läpi VT:n etteivät juutalaiset ole oikeassa.Koska päättyi Raamatun kertoma luopumus? Jos luopumus on päättynyt niin Messias on keskuudessamme.

• Roshanan24
        -björn- kirjoitti:

juutalaisuudesta sitä todistusta johon sinä vetoat.Raamatun sana itse opettaa läpi VT:n etteivät juutalaiset ole oikeassa.Koska päättyi Raamatun kertoma luopumus? Jos luopumus on päättynyt niin Messias on keskuudessamme.

mahtaa olla tämä todistus mihin vetoan?

• Roshanan24
        Roshanan24 kirjoitti:

mahtaa olla tämä todistus mihin vetoan?

eihän kyse olekaan siitä ,että onko juutalaiset oikeassa vai ei. Kyse on siitä, onko J-la puhunut totta vai ei.

MInä sanon, että on.
        Joku toinen täällä koettaa kiistää.

Tanachin ("vt") sanat kertovat selkeästä mitä J-la ihmiskunnalta haluaa, eikä siihen kuulu ihmisen palvonta. Nou nou.

• Roshanan24 kirjoitti:

eihän kyse olekaan siitä ,että onko juutalaiset oikeassa vai ei. Kyse on siitä, onko J-la puhunut totta vai ei.

MInä sanon, että on.
        Joku toinen täällä koettaa kiistää.

Tanachin ("vt") sanat kertovat selkeästä mitä J-la ihmiskunnalta haluaa, eikä siihen kuulu ihmisen palvonta. Nou nou.

"Tanachin ("vt") sanat kertovat selkeästä mitä J-la ihmiskunnalta haluaa, eikä siihen kuulu ihmisen palvonta. Nou nou."

Eivät kristityt palvo ihmisiä. Me palvomme yhtä ja ainoaa Jumalaa, Jahve Sebaotia, joka tuli ihmiseksi ja antoi henkensä meidän edestämme.

Tunnetko Kirjoitukset? Jos tunnet, niin tiedät mitä Jumala vaatii ja myös sen miten käy niille, jotka eivät vaatimuksia täytä. Jumalalla on kirja, johon on kirjoitettu ihmisten nimet, mutta siellä ei ole niiden nimiä, jotka tekevät syntiä Herraa vastaan. Tämä käy ilmi jo Exoduksessa: "Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani." (Exodus 32:32-33)

Ja Danielin kirjan lopussa: "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Daniel 12:1-2)

Iankaikkisesta kauhistuksesta kerrotaan tarkemmin Jesajan kirjan lopussa: "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jesaja 66:22-24)

Kristinuskon perussanoma on siinä, ettei kukaan pysty täyttämään Jumalan ihmisille asettamia vaatimuksia ja pelastus tulee Jumalan lahjana Jeesuksen, Messiaan, veren kautta. Pelastus on ihmisille ilmainen, koska Jumala on maksanut siitä suurimman hinnan mitä on olemassa.

Katsotaanpa UT:n valossa miksi juutalaiset eivät tunne Messiastaan.

Apostolien teot 4:8-12:
        "Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat! Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut, niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." "

Jos UT on tosi, niin silloin Psalmissa 118 (jae 22) mainittu rakentajien hylkäämä kulmakivi on Jeesus Kristus. Tämä tarkoittaa sitä, että juutalaisten luopumus on ennustettu VT:ssa. Mutta UT:n mukaan juutalaiset pelastuvat sitten, kun meidän pakanoiden täysi luku on pelastunut (siis kaikki ne pakanat, jotka on edeltä määrätty pelastukseen).

Roomalaiskirje 11:25-27:
        "Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." "

Ja jos Psalmin 118 kulmakivi on sama kuin Jesaja 28:16 mainittu, niin silloin Jesaja 28 ja 29 saa ehkä uuden mielenkiintoisen merkityksen...

"Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" - sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene." (Jesaja 28:15-16)

Apostoli Paavali (entinen fariseus ja Gamalielin oppilas) kirjoittaa Roomalaiskirjeessä:
        "Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu". " (Room.9:30-33)

Jesajan kirjassa on seuraavanlainen kohta pian sen jälkeen, kun on mainittu Siioniin laskettavasta peruskivestä/kulmakivestä (kulmakivi siis mainitaan Jes.28:16). Tämä kohta saattaa ehkä liittyä juutalaisten luopumukseen:
        "Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne. Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu", ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea". Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa." (Jesaja 29:10-14)

Ja vielä siitä aikaisemmin lainaamastani Jesajan kirjan kohdasta (Jes.6:8-10):
        Matteus 13:10-17:
        "Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?" Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu. Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat. Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet." "

Gamalielin neuvo apostolien teoissa on hyvä:
        "Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille. Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön. Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." " (Apt.5:34-39)

Kun Gamalielin sanoja miettii nyt pari tuhatta vuotta myöhemmin, niin voidaan kysyä oliko tämä hanke Jumalasta vai ei eli raukesiko se tyhjiin vai miten on? Mikä saa miljoonat ja taas miljoonat ihmiset luovuttamaan elämänsä kaksi tuhatta vuotta sitten kuolleen juutalaisen puusepän seuraamiseen? (Huomaa, että kaikki jotka sanovat Häntä seuraavansa, eivät ole koskaan Häntä tunteneet. Suomessakin on ehkä vain noin puoli miljoonaa ihmistä, jotka oikeasti ovat kristittyjä.)

Kukaan ihminen - et edes sinä itse - ei voi saada sinua uskomaan, että Jeesus Kristus on sinun Vapahtajasi. Vain Jumala voi sen sinulle ilmoittaa.

• Roshanan24 kirjoitti:

Jewish virtual libraryn käännöksessä ainakin lukee the Messiah:

9:25 Know therefore and understand, that from the going forth of the commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be built again, and the wall, even in troublous times.

9:26 And after threescore and two weeks shall Messiah be cut off, but not for himself: and the people of the prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary; and the end thereof shall be with a flood, and unto the end of the war desolations are determined.

9:27 And he shall confirm the covenant with many for one week: and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease, and for the overspreading of abominations he shall make it desolate, even until the consummation, and that determined shall be poured upon the desolate.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Bible/Daniel.html

• niilo
        S.J.Koivisto kirjoitti:

"Tanachin ("vt") sanat kertovat selkeästä mitä J-la ihmiskunnalta haluaa, eikä siihen kuulu ihmisen palvonta. Nou nou."

Eivät kristityt palvo ihmisiä. Me palvomme yhtä ja ainoaa Jumalaa, Jahve Sebaotia, joka tuli ihmiseksi ja antoi henkensä meidän edestämme.

Tunnetko Kirjoitukset? Jos tunnet, niin tiedät mitä Jumala vaatii ja myös sen miten käy niille, jotka eivät vaatimuksia täytä. Jumalalla on kirja, johon on kirjoitettu ihmisten nimet, mutta siellä ei ole niiden nimiä, jotka tekevät syntiä Herraa vastaan. Tämä käy ilmi jo Exoduksessa: "Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat." Mutta Herra vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani." (Exodus 32:32-33)

Ja Danielin kirjan lopussa: "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana. Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti. Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen." (Daniel 12:1-2)

Iankaikkisesta kauhistuksesta kerrotaan tarkemmin Jesajan kirjan lopussa: "Niinkuin uudet taivaat ja uusi maa, jotka minä teen, pysyvät minun kasvojeni edessä, sanoo Herra, niin pysyy teidän siemenenne ja teidän nimenne. Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapattina tulee kaikki liha kumartaen rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja he ovat kauhistukseksi kaikelle lihalle." (Jesaja 66:22-24)

Kristinuskon perussanoma on siinä, ettei kukaan pysty täyttämään Jumalan ihmisille asettamia vaatimuksia ja pelastus tulee Jumalan lahjana Jeesuksen, Messiaan, veren kautta. Pelastus on ihmisille ilmainen, koska Jumala on maksanut siitä suurimman hinnan mitä on olemassa.

"Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat! Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut, niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne. Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut'. Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman." "

Jos UT on tosi, niin silloin Psalmissa 118 (jae 22) mainittu rakentajien hylkäämä kulmakivi on Jeesus Kristus. Tämä tarkoittaa sitä, että juutalaisten luopumus on ennustettu VT:ssa. Mutta UT:n mukaan juutalaiset pelastuvat sitten, kun meidän pakanoiden täysi luku on pelastunut (siis kaikki ne pakanat, jotka on edeltä määrätty pelastukseen).

"Sillä minä en tahdo, veljet - ettette olisi oman viisautenne varassa - pitää teitä tietämättöminä tästä salaisuudesta, että Israelia on osaksi kohdannut paatumus - hamaan siihen asti, kunnes pakanain täysi luku on sisälle tullut, ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Ja tämä on oleva minun liittoni heidän kanssaan, kun minä otan pois heidän syntinsä." "

Ja jos Psalmin 118 kulmakivi on sama kuin Jesaja 28:16 mainittu, niin silloin Jesaja 28 ja 29 saa ehkä uuden mielenkiintoisen merkityksen...

"Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen" - sentähden, näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä lasken Siioniin peruskiven, koetellun kiven, kalliin kulmakiven, lujasti perustetun; joka uskoo, se ei pakene." (Jesaja 28:15-16)

Apostoli Paavali (entinen fariseus ja Gamalielin oppilas) kirjoittaa Roomalaiskirjeessä:
        "Mitä me siis sanomme? Että pakanat, jotka eivät tavoitelleet vanhurskautta, ovat saavuttaneet vanhurskauden, mutta sen vanhurskauden, joka tulee uskosta; mutta Israel, joka tavoitteli vanhurskauden lakia, ei ole sitä lakia saavuttanut. Minkätähden? Sentähden, ettei se tapahtunut uskosta, vaan ikäänkuin teoista; sillä he loukkautuivat loukkauskiveen, niinkuin kirjoitettu on: "Katso, minä panen Siioniin loukkauskiven ja kompastuksen kallion, ja joka häneen uskoo, se ei häpeään joudu". " (Room.9:30-33)

Jesajan kirjassa on seuraavanlainen kohta pian sen jälkeen, kun on mainittu Siioniin laskettavasta peruskivestä/kulmakivestä (kulmakivi siis mainitaan Jes.28:16). Tämä kohta saattaa ehkä liittyä juutalaisten luopumukseen:
        "Sillä Herra on vuodattanut teidän päällenne raskaan unen hengen ja sulkenut teidän silmänne - profeettanne, ja peittänyt teidän päänne - näkijänne. Niin on kaikki ilmoitus teille niinkuin lukitun kirjan sanat; jos se annetaan kirjantaitavalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "Ei voi, sillä se on lukittu", ja jos kirja annetaan kirjantaitamattomalle ja sanotaan: "Lue tämä", niin hän vastaa: "En osaa lukea". Ja Herra sanoi: Koska tämä kansa lähestyy minua suullaan ja kunnioittaa minua huulillaan, mutta pitää sydämensä minusta kaukana, ja koska heidän jumalanpelkonsa on vain opittuja ihmiskäskyjä, sentähden, katso, minä vielä teen tälle kansalle kummia tekoja - kummia ja ihmeitä, ja sen viisaitten viisaus häviää, ja sen ymmärtäväisten ymmärrys katoaa." (Jesaja 29:10-14)

"Niin hänen opetuslapsensa tulivat ja sanoivat hänelle: "Minkätähden sinä puhut heille vertauksilla?" Hän vastasi ja sanoi: "Sentähden, että teidän on annettu tuntea taivasten valtakunnan salaisuudet, mutta heidän ei ole annettu. Sillä sille, jolla on, annetaan, ja hänellä on oleva yltäkyllin; mutta siltä, jolla ei ole, otetaan pois sekin, mikä hänellä on. Sentähden minä puhun heille vertauksilla, että he näkevin silmin eivät näe ja kuulevin korvin eivät kuule, eivätkä ymmärrä. Ja heissä käy toteen Esaiaan ennustus, joka sanoo: 'Kuulemalla kuulkaa, älkääkä ymmärtäkö, ja näkemällä nähkää, älkääkä käsittäkö. Sillä paatunut on tämän kansan sydän, ja korvillaan he työläästi kuulevat, ja silmänsä he ovat ummistaneet, etteivät he näkisi silmillään, eivät kuulisi korvillaan, eivät ymmärtäisi sydämellään eivätkä kääntyisi ja etten minä heitä parantaisi.' Mutta autuaat ovat teidän silmänne, koska ne näkevät, ja teidän korvanne, koska ne kuulevat. Sillä totisesti minä sanon teille: monet profeetat ja vanhurskaat ovat halunneet nähdä, mitä te näette, eivätkä ole nähneet, ja kuulla, mitä te kuulette, eivätkä ole kuulleet." "

"Mutta neuvostossa nousi eräs fariseus, nimeltä Gamaliel, lainopettaja, jota koko kansa piti arvossa, ja hän käski viedä miehet vähäksi aikaa ulos. Sitten hän sanoi neuvostolle: "Israelin miehet, kavahtakaa, mitä aiotte tehdä näille miehille. Sillä ennen näitä päiviä nousi Teudas, sanoen jokin olevansa, ja häneen liittyi noin neljäsataa miestä; hänet tapettiin, ja kaikki, jotka olivat häneen suostuneet, hajotettiin, ja he joutuivat häviöön. Hänen jälkeensä nousi Juudas, galilealainen, verollepanon päivinä ja vietteli kansaa luopumaan puolellensa; hänkin hukkui, ja kaikki, jotka olivat suostuneet häneen, hajotettiin. Ja nyt minä sanon teille: pysykää erillänne näistä miehistä ja antakaa heidän olla; sillä jos tämä hanke eli tämä teko on ihmisistä, niin se tyhjään raukeaa; mutta jos se on Jumalasta, niin te ette voi heitä kukistaa. Varokaa, ettei teitä ehkä havaittaisi sotiviksi itse Jumalaa vastaan." " (Apt.5:34-39)

Kun Gamalielin sanoja miettii nyt pari tuhatta vuotta myöhemmin, niin voidaan kysyä oliko tämä hanke Jumalasta vai ei eli raukesiko se tyhjiin vai miten on? Mikä saa miljoonat ja taas miljoonat ihmiset luovuttamaan elämänsä kaksi tuhatta vuotta sitten kuolleen juutalaisen puusepän seuraamiseen? (Huomaa, että kaikki jotka sanovat Häntä seuraavansa, eivät ole koskaan Häntä tunteneet. Suomessakin on ehkä vain noin puoli miljoonaa ihmistä, jotka oikeasti ovat kristittyjä.)

Kukaan ihminen - et edes sinä itse - ei voi saada sinua uskomaan, että Jeesus Kristus on sinun Vapahtajasi. Vain Jumala voi sen sinulle ilmoittaa.

Siinä he sanovat oikein.Jeesus on Raamatun lupaama Messias.Kun Jeesuksen opetuslapsetkin hylkäsivät opettajansa ei sillä hetkellä ollut kuin yksi uskollinen Israelilainen.Muut kuuluivat siihen joukkoon josta Jes.29:10-14 puhuu.Näin Jumala toteutti Jeesuksessa osan Israelin profeettojen kautta ennustamat asiat.
        Mutta sama luopumus on ennustettu tapahtuvan myöskin pakanoille. Ps.2:8-10 on kerrottu siitä seuraavasti;"Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret omiksesi.
        Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät."
        Jos pakanat olisivat nyt Jumalan tahdon mukaisesti ei näin sanottaisi.Asian myöntäminen on edellytys parannuksen tekoon pakanoillakin.Tässä luopumuksessa ovat osallisina juutalaisetkin osallistumalla valtaapitävien palveluksessa pakanoiden kanssa samoihin tekoihin.
        Jeesus on se kulmakivi jonka ovat hyljänneet kaikki ne joilla on valtaa maan päällä. Ps.2:10-12 "Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit,ottakaa nuhteesta vaari.
        Palvelkaa herraa pelolla ja iloitkaa vavistuksella.
        Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä hukkuisi tiellänne.Sillä hänen vihansa syttyy äkisti.Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat."
        Jes.30:8-18 Loppuun asti ihmiset tekevät vääryyttä kunnes Herra näyttäytyy.Autuaita ovat jotka häntä odottavat.Keitä ovat kristityt? Keitä ovat juutalaiset?

• Roshanan24
        S.J.Koivisto kirjoitti:

J-la on minulle asian jo ilmoittanut. Jeesus ei ole juutlaisten Messias. (olen tätä Häneltä kysellyt jo aikoja sitten)

Sillä sipuli.

Sinä voit nähdä teksteissä mitä haluat, tulkita niinkuin tahdot.

Raamattu sanoo selkeästi, että ihmistä ei saa palvoa missään muodossa, ja jos sanot että tämä teidän "Ihmisen Poika" ei ole ihminen.. niin sitten olette jo itsekin hukassa.

Jeesus ei täyttänyt kriteerejä, niin yksinkertaista se on.
        Kristittyjen testamentti ei ole luotettava monista monista syistä.

Raamattu sanoo ,että J-la ei vaadi veriuhria synnin vuoksi. Ja jos Hän jonkun hengen vaatii, se on aina syyllinen itse.
        Mooseskaan ei voinut kuolla kansansa puolesta, vaikka pyysi.
        J-la sanoi, että vaatii tilille sen, joka rikkoi, ei muita.

Niin.

Danielin kirjaa monet koettavat tulita, ja se onkin saanut hassujakin muotoja eri lahkojen käsissä. Sinun tulkintasi on vain yksi monista. :)

Kristinuskon perussanoman minä tiedän.
        Sen pitäisi olla rakkaus, mutta ei se ole. Se on : "En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan."
        Sillä "hedelmistään puu tunnetaan" eikä kristinuskon hedelmä ole ollut rauha, pois se.

Jeesuksen nimeä ei ole meille annettu, jossa pitää kumartaa ja rukoilla.
        J-la on sanonut, että vain Häntä tulee rukoilla, ei minkään! välikappaleen kautta, eikä muussa nimessä vain Hänen omassaan.

Kristittyjen testamantista löytyy paljon kohtia jotka viittaa Tanachiin, että näin ja näin on ennalta puhuttu. Mutta kun tarkasti katsoo eikä vain tyydy uskomaan sokeasti, huomataan että asiat eivät olenäin.
        Osassa on räikeitä väärinkännöksiä, joko vahingossa tai tahallaan, osaa lainauksista ei edes ole ja osilla ei ole mitään tekemistä Messiaan kanssa.

Kristityt ovat tehneet juutalaselle pohjalle mitä Jehovan Todistajat protestanttisuudelle. Otetaan lause sieltä toinen tuolta. Samoja sanoja eri merkityksellä ja tahsdään uusio uskonto, ja sanotaan että "alkuperäisellä" ei ole enää mitään virkaa..

Totta on, että sinä et voi vakuuttaa minua mistään sellaisesta joka on noinkin räikeästi J-lan sanaa vastaan!

• tinotito
        Roshanan24 kirjoitti:

J-la on minulle asian jo ilmoittanut. Jeesus ei ole juutlaisten Messias. (olen tätä Häneltä kysellyt jo aikoja sitten)

Sillä sipuli.

Raamattu sanoo selkeästi, että ihmistä ei saa palvoa missään muodossa, ja jos sanot että tämä teidän "Ihmisen Poika" ei ole ihminen.. niin sitten olette jo itsekin hukassa.

Raamattu sanoo ,että J-la ei vaadi veriuhria synnin vuoksi. Ja jos Hän jonkun hengen vaatii, se on aina syyllinen itse.

Niin.

Danielin kirjaa monet koettavat tulita, ja se onkin saanut hassujakin muotoja eri lahkojen käsissä. Sinun tulkintasi on vain yksi monista. :)

Sen pitäisi olla rakkaus, mutta ei se ole. Se on : "En minä ole tullut tuomaan rauhaa vaan miekan."
        Sillä "hedelmistään puu tunnetaan" eikä kristinuskon hedelmä ole ollut rauha, pois se.

J-la on sanonut, että vain Häntä tulee rukoilla, ei minkään! välikappaleen kautta, eikä muussa nimessä vain Hänen omassaan.

Kristittyjen testamantista löytyy paljon kohtia jotka viittaa Tanachiin, että näin ja näin on ennalta puhuttu. Mutta kun tarkasti katsoo eikä vain tyydy uskomaan sokeasti, huomataan että asiat eivät olenäin.
        Osassa on räikeitä väärinkännöksiä, joko vahingossa tai tahallaan, osaa lainauksista ei edes ole ja osilla ei ole mitään tekemistä Messiaan kanssa.

Kristityt ovat tehneet juutalaselle pohjalle mitä Jehovan Todistajat protestanttisuudelle. Otetaan lause sieltä toinen tuolta. Samoja sanoja eri merkityksellä ja tahsdään uusio uskonto, ja sanotaan että "alkuperäisellä" ei ole enää mitään virkaa..

Totta on, että sinä et voi vakuuttaa minua mistään sellaisesta joka on noinkin räikeästi J-lan sanaa vastaan!

että on edes yksi tai kaksi jotka ovat ymmärtäneet asioiden todellisen ytimen.
        Eikö olekkin yksinkertaista ja vapauttavaa ajatella noin?

• Roshanan24
        S.J.Koivisto kirjoitti:

Jewish virtual libraryn käännöksessä ainakin lukee the Messiah:

9:25 Know therefore and understand, that from the going forth of the commandment to restore and to build Jerusalem unto the Messiah the Prince shall be seven weeks, and threescore and two weeks: the street shall be built again, and the wall, even in troublous times.

9:26 And after threescore and two weeks shall Messiah be cut off, but not for himself: and the people of the prince that shall come shall destroy the city and the sanctuary; and the end thereof shall be with a flood, and unto the end of the war desolations are determined.

9:27 And he shall confirm the covenant with many for one week: and in the midst of the week he shall cause the sacrifice and the oblation to cease, and for the overspreading of abominations he shall make it desolate, even until the consummation, and that determined shall be poured upon the desolate.

http://www.jewishvirtuallibrary.org/jsource/Bible/Daniel.html

on jo tapahtunut asia.
        Voi että.

• mites poikkee
        Roshanan24 kirjoitti:

Sillä sipuli.

Niin.

Miksi te uskotte Moosekseen?
        Eihän ihmiseen saa sinun sanojes mukaan uskoo?

• B-I:ia
        Roshanan24 kirjoitti:

Sillä sipuli.

Niin.

kirjoitit: .."et voi vakuuttaa minua mistään sellaisesta joka on noinkin räikeästi J-lan sanaa vastaan!"

ai, jos on 'räikeästi' vastaan, niin ei voi vakuuttaa!! Täh, siis olisi vähemmän räikeästi, tai ihan 'nätisti' niin sittenkö voisi vakuuttaa

painusit pellolle, pöljä, taas yksi tekele

• Regelkal

Tuo sinun nimimerkkisi on riemastuttava, rakas Pilvipää!

• Roshanan24

:D !

• Evank

Jeshua on läpeensä juutalainen, uusitestamentti on läpeensä juutalainen. Uusi-testamentti(Brit- hadasha), suora suomennos uusi-liitto on liitto joka on ennustettu Tanakhissa. Josefus, juutalainen historioitsija mainitsee Jeshuan.Tacitus mainitsee. Jeshua on Messias, Hanenenuu Jeshua Hallelujah!

• Evank

On ennustettu, että Messiaan tullessa koittaa maailmanlaajuinen rauha. ON olemassa valittu kansa ja tämä kansa on Israel. Abrahamin, Isakin ja Jaakobin kautta tullut kansa, jonka kautta J:la lupasi Messiaansa tulevan. Jeshua tuli n. 2000 vuotta sitten ja on ratkaisevasti erilainen Messias-kandidaatti kuin Simon Bar-Kochba tai Shabbatai Zevi tai lukemattomat muut "messiaat". Nyt Jeshua on pakanain käsissä (goim). Ei rauhaa tietenkään ole tullut, koska kansojemme historia ei ole valitun kansan historiaa. Suomalaisilla on ollut Ukot ja Akat, Väinämöiset ja muilla kansoilla omansa. Emme ehkä kansakuntana ole ymmärtäneet Jeshuan suuruutta, siten kuin Juutalaiset sen ymmärtäisivät. Juutalaiset eivät ole nähneet Jeshuan juutalaisuutta pakanakansojen röyhkeyden takia! Maailmanrauha tulee vielä!! Hanenuu Jeshua, haMeshiach!

• Doktor L

että Messiaan ilmoitettua itsensä juutalaisille, myös me pakanat tulemme Jerusalemiin
        kumartamaan Messiasta!!
        Sak 14:16

Luuletteko, että me tulisimme sinne kenekään muun, kuin Jeshua Messiaan tähden!!!!

Israelissa ei ole eikä tule niin suurta herraa, että me pakanat viitsisimme lähteä
        Jerusalemiin häntä kumartamaan, mutta kun meidän Herramme ja Vapahtjamme
        Jeesus Kristus ilmoittaa itsensä, niin silloin toteutuu sekin Tooran ennustus, että
        "Hänessä kaikki sukukunnat maan päällä tulevat siunatuiksi".

• kristit
        Doktor L kirjoitti:

että Messiaan ilmoitettua itsensä juutalaisille, myös me pakanat tulemme Jerusalemiin
        kumartamaan Messiasta!!

Luuletteko, että me tulisimme sinne kenekään muun, kuin Jeshua Messiaan tähden!!!!

Israelissa ei ole eikä tule niin suurta herraa, että me pakanat viitsisimme lähteä
        Jeesus Kristus ilmoittaa itsensä, niin silloin toteutuu sekin Tooran ennustus, että

Me tunnemme oikean paimenen, joka kokoaa kaikki kansat luokseen!'
        Mistäkö? Siitä, että hänen kauttaan on Raamattu meille hänestä ilmoittanut.
        Ilman Häntä meiltä pakanoilta puuttuisi nykyinen etukäteisodotus ja tieto.

Jesaja:
        49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.

Me pakanakansat olemme tässä alemmuuden tilassamme siksi, että pakanoiden ei ole sallittua olla enempää kuin Israelin, joka pidetään yhä Jumalan edessä esikoiskansakuntana.
        Huono esikoinen= huonommat nuoret veljet.

Roomalaiskirje:
        11:11. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
        12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
        13. Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        14. sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
        15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        16. Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.

• Diana-ad-rem
        kristit kirjoitti:

Me tunnemme oikean paimenen, joka kokoaa kaikki kansat luokseen!'
        Mistäkö? Siitä, että hänen kauttaan on Raamattu meille hänestä ilmoittanut.
        Ilman Häntä meiltä pakanoilta puuttuisi nykyinen etukäteisodotus ja tieto.

Jesaja:
        49:6 hän sanoo: Liian vähäistä on sinulle, joka olet minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet: minä panen sinut pakanain valkeudeksi, että minulta tulisi pelastus maan ääriin asti.

Me pakanakansat olemme tässä alemmuuden tilassamme siksi, että pakanoiden ei ole sallittua olla enempää kuin Israelin, joka pidetään yhä Jumalan edessä esikoiskansakuntana.
        Huono esikoinen= huonommat nuoret veljet.

Roomalaiskirje:
        11:11. Minä siis sanon: eivät kaiketi he ole sitä varten kompastuneet, että lankeaisivat? Pois se! Vaan heidän lankeemuksensa kautta tuli pelastus pakanoille, että he itse syttyisivät kiivauteen.
        12. Mutta jos heidän lankeemuksensa on maailmalle rikkaudeksi ja heidän vajautensa pakanoille rikkaudeksi, kuinka paljoa enemmän heidän täyteytensä!
        13. Teille, pakanoille, minä sanon: Koska olen pakanain apostoli, pidän minä virkaani kunniassa,
        14. sytyttääkseni, jos mahdollista, kiivauteen niitä, jotka ovat minun heimolaisiani, ja pelastaakseni edes muutamia heistä.
        15. Sillä jos heidän hylkäämisensä on maailmalle sovitukseksi, mitä heidän armoihin-ottamisensa on muuta kuin elämä kuolleista?
        16. Mutta jos uutisleipä on pyhä, niin on myös koko taikina, ja jos juuri on pyhä, niin ovat myös oksat.

Minä itse kaitsen lampaani, sanoo YHWH.

• messiaskompleksi?
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Minä itse kaitsen lampaani, sanoo YHWH.

Hän vauhkoontuu heti, kun mainitaankin Jeesuksen nimi!

Jeesus kaitsee lampaansa:
        "Minä olen se hyvä Paimen. Hyvä Paimen antaa henkensä lammasten edestä."

• Diana-ad-rem
        messiaskompleksi? kirjoitti:

Hän vauhkoontuu heti, kun mainitaankin Jeesuksen nimi!

Jeesus kaitsee lampaansa:
        "Minä olen se hyvä Paimen. Hyvä Paimen antaa henkensä lammasten edestä."

Mitä hyötyä on kuolleesta paimenesta, lampaat jää yksin hapuilemaan maailman armoille.

• Jeesus Kristus,
        Diana-ad-rem kirjoitti:

Mitä hyötyä on kuolleesta paimenesta, lampaat jää yksin hapuilemaan maailman armoille.

ON YLÖSNOUSSUT ja ELÄÄ!!!!!

Jes 53:5
        "Hänen haavainsa kautta me olemme parannetut".
        Todellinen Paimen, joka antoi henkensä lampaidensa edestä!

Noinko huonosti tunnet Raamattua?

Hän lähetti Pyhän-Hengen olemaan meidän kanssamme ja johdattamaan meitä.

• Diana-ad-rem
        Doktor L kirjoitti:

kumartamaan Messiasta!!

1 Moos.18:18

>>>

• Michelena
        Jeesus Kristus, kirjoitti:

ON YLÖSNOUSSUT ja ELÄÄ!!!!!

Jes 53:5
        "Hänen haavainsa kautta me olemme parannetut".
        Todellinen Paimen, joka antoi henkensä lampaidensa edestä!

Noinko huonosti tunnet Raamattua?

Hän lähetti Pyhän-Hengen olemaan meidän kanssamme ja johdattamaan meitä.

Jumalan käskyn mukaan 50. päivänä pesachista eli pääsiäisestä piti viettää viikkojuhlaa Shavuotia seitsemän viikkoa pääsiäisestä. Se oli myös sadonkorjuun juhla. Merkillistä, että Pyhän Hengen vuodatus armolahjoineen osui juuri yksiin tämän juhlapyhän kanssa.

• Diana-ad-rem
        Michelena kirjoitti:

Jumalan käskyn mukaan 50. päivänä pesachista eli pääsiäisestä piti viettää viikkojuhlaa Shavuotia seitsemän viikkoa pääsiäisestä. Se oli myös sadonkorjuun juhla. Merkillistä, että Pyhän Hengen vuodatus armolahjoineen osui juuri yksiin tämän juhlapyhän kanssa.

kristityt ovat kirjoittaneet kaikki juhlansa juutalaisten juhlien päälle, ikäänkuin polkeneet jalkoihinsa.

• Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

>>>

>>>
        .
        .
        Taivaallinen pyhä Isä ilmestyy Herran Yeshuan kautta Abramille:

Kun Abram oli yhdeksänkymmenen yhdeksän vuoden vanha, ilmestyi Herra hänelle ja sanoi hänelle: "Minä olen Jumala, Kaikkivaltias; vaella minun edessäni ja ole nuhteeton. Ja minä teen liittoni meidän välillemme, minun ja sinun, ja lisään sinut ylen runsaasti." Ja Abram lankesi kasvoilleen, ja Jumala puhui hänelle sanoen: "Katso, tämä on minun liittoni sinun kanssasi: sinusta tulee kansojen paljouden isä. Niin älköön sinua enää kutsuttako Abramiksi, vaan nimesi olkoon Aabraham, sillä minä teen sinusta kansojen paljouden isän.
        .
        .
        Aabraham palvelee Herraa Yeshuaa ja hänen Isänsä enkeleitänsä:

Ja Herra ilmestyi hänelle Mamren tammistossa, jossa hän istui telttamajansa ovella päivän ollessa palavimmillaan. Kun hän nosti silmänsä ja katseli, niin katso, kolme miestä seisoi hänen edessänsä; nähdessään heidät hän riensi heitä vastaan majan ovelta ja kumartui maahan ja sanoi: "Herrani, jos olen saanut armon sinun silmiesi edessä, Älä mene palvelijasi ohitse. Sallikaa tuoda vähän vettä pestäksenne jalkanne ja levätkää puun siimeksessä. Minä tuon palasen leipää virkistääksenne itseänne, ennenkuin jatkatte matkaanne, sillä kaiketi sitä varten olette poikenneet palvelijanne luo." He sanoivat: "Tee, niinkuin olet puhunut".
        .
        .
        Isän Jumalan todistus Herran Yeshuan kautta Aabrahamista ja hänen jälkeläisistä:

Niin Jeesus sanoi heille: "Kun olette ylentäneet Ihmisen Pojan, silloin te ymmärrätte, että minä olen se, joka minä olen, ja etten minä itsestäni tee mitään, vaan puhun tätä sen mukaan, kuin minun Isäni on minulle opettanut. Ja hän, joka on minut lähettänyt, on minun kanssani; hän ei ole jättänyt minua yksinäni, koska minä aina teen sitä, mikä hänelle on otollista." Kun hän näin puhui, uskoivat monet häneen. Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi". He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi. Minä tiedän, että te olette Aabrahamin jälkeläisiä; mutta te tavoittelette minua tappaaksenne, koska minun sanani ei saa tilaa teissä. Minä puhun, mitä minä olen nähnyt Isäni tykönä; niin tekin teette, mitä olette kuulleet omalta isältänne." He vastasivat ja sanoivat hänelle: "Aabraham on meidän isämme". Jeesus sanoi heille: "Jos olisitte Aabrahamin lapsia, niin te tekisitte Aabrahamin tekoja.

• rasismiavastaan
        Doktor L kirjoitti:

kumartamaan Messiasta!!

ainakaan mikäli Jesajaa on uskominen:"Herää, Siion, herää, pukeudu voimaasi, pue yllesi loistavat vaatteet, pyhä kaupunki, Jerusalem! Koskaan enää ei katujasi polje ympärileikkaamaton eikä epäpuhdas." Sellaista aikaa jolloin vain ympärileikatut olisivat päässeet Jerusalemiin ei ole vielä koskaan ollut ja pitää huomata sekin, että muslimit myös ympärileikkaavat poikansa ja ovat yhtä tiukan monoteistisia kuin juutalaiset. Mitkään muut uskonnot eivät ole, kristityt tulisivat Jerusalemiin palvomaan, ei JHWH:ea vaan Jeesusta, kuten kirjoittaja itsekin yllä toteaa.

• Yeshuan opetuslapsi
        rasismiavastaan kirjoitti:

ainakaan mikäli Jesajaa on uskominen:"Herää, Siion, herää, pukeudu voimaasi, pue yllesi loistavat vaatteet, pyhä kaupunki, Jerusalem! Koskaan enää ei katujasi polje ympärileikkaamaton eikä epäpuhdas." Sellaista aikaa jolloin vain ympärileikatut olisivat päässeet Jerusalemiin ei ole vielä koskaan ollut ja pitää huomata sekin, että muslimit myös ympärileikkaavat poikansa ja ovat yhtä tiukan monoteistisia kuin juutalaiset. Mitkään muut uskonnot eivät ole, kristityt tulisivat Jerusalemiin palvomaan, ei JHWH:ea vaan Jeesusta, kuten kirjoittaja itsekin yllä toteaa.

> Jesajaa on uskominen:"Herää, Siion, herää, pukeudu voimaasi, pue yllesi loistavat vaatteet, pyhä kaupunki, Jerusalem! Koskaan enää ei katujasi polje ympärileikkaamaton eikä epäpuhdas."

Taivaalliseen Uuteen Jerusalemiin pääsevät vain Herrassa Yeshuassa sydämmen ympärileikkauksen omistavat:

"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

• rasismiavastaan
        Yeshuan opetuslapsi kirjoitti:

> Jesajaa on uskominen:"Herää, Siion, herää, pukeudu voimaasi, pue yllesi loistavat vaatteet, pyhä kaupunki, Jerusalem! Koskaan enää ei katujasi polje ympärileikkaamaton eikä epäpuhdas."

Taivaalliseen Uuteen Jerusalemiin pääsevät vain Herrassa Yeshuassa sydämmen ympärileikkauksen omistavat:

"Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan. Minä olen A ja O, ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu. Autuaat ne, jotka pesevät vaatteensa, että heillä olisi valta syödä elämän puusta ja he pääsisivät porteista sisälle kaupunkiin! Ulkopuolella ovat koirat ja velhot ja huorintekijät ja murhaajat ja epäjumalanpalvelijat ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät. Minä, Jeesus, lähetin enkelini todistamaan näitä teille seurakunnissa. Minä olen Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa, se kirkas kointähti." Ja Henki ja morsian sanovat: "Tule!" Ja joka kuulee, sanokoon: "Tule!" Ja joka janoaa, tulkoon, ja joka tahtoo, ottakoon elämän vettä lahjaksi. Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. Hän, joka näitä todistaa, sanoo: "Totisesti, minä tulen pian". Amen, tule, Herra Jeesus!

taivaalliseen Jerusalemiin, se jolle vastasin oli kuitenkin tulossa maalliseen.

• Yeshuan opetuslapsi

Herra Yeshua kutsuu kaikkia siihen, se tulee laskeutumaan maan päälle:

"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni."

• Yeshuan opetuslapsi

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren tunua valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

• kohtaan

Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu. Ja minä kuulin suuren tunua valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa; ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt." Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet". Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. Joka voittaa, on tämän perivä, ja minä olen oleva hänen Jumalansa, ja hän on oleva minun poikani. Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

epäjumalanpalvelijain.

" Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ketkä ovatkaan ne, jotka pitävät muita jumalia?
        ketkä kuvittelevat ihmisen jumalaksi?

• tämän

kohdan:

" Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Uusi Testamenttihan on kirjoitettu kaiken tämän jälkeen - eli sehän on peukaloitu alusta loppuun VT:n pohjalta!

Pantu lisää ja - otettu pois.
        Juuri näin...

• Bar-Ilan

puhut varsin radikaalista kardiologisesta operaatiosta joka ihmisjumalasi nimissä pitäisi matkaansaattaa. Muinaiset mayat sekä atsteekit lienevät toimineet tältä osin innoittajina uhripalveluksiensa tiimoilta.
        Juutalaisuuden yhteyteen tuollaista on turhaa yrittää naittaa, -se nyt vain ei millään käy,eikä pelitä. Kerro tämä edelleen ´Hengelle ja morsiamelle´,ehkäpä he osaisivat tehdä asiasta oikeat johtopäätökset.

• Bar-Ilan

Herra Yeshua kutsuu kaikkia siihen, se tulee laskeutumaan maan päälle:

"Koska sinä olet ottanut minun kärsivällisyyteni sanasta vaarin, niin minä myös otan sinusta vaarin ja pelastan sinut koetuksen hetkestä, joka on tuleva yli koko maanpiirin koettelemaan niitä, jotka maan päällä asuvat. Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi. Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni."

tuota kyseistä tematiikkaa on jo käsitelty varsin seikkaperäisesti elokuvassa ´Independence Day´. Mitään sen raflaavampaa tuskin lienee luvassa oman versionnekaan yhteydessä.

• Yeshuan opetuslapsi
        Bar-Ilan kirjoitti:

tuota kyseistä tematiikkaa on jo käsitelty varsin seikkaperäisesti elokuvassa ´Independence Day´. Mitään sen raflaavampaa tuskin lienee luvassa oman versionnekaan yhteydessä.

Kannattaa kiinnittää mielensä ja sydämmensä Raamatun pyhiin kirjoituksiin, lukea niitä rukoillen Messias Yeshuan nimessä ja pyytää, että Pyhä Henki opettaisi ja vaikuttaisi kaikkinaista Jumalan armoa ymmärryksessä ja Jumalan antamassa viisaudessa. Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Jumalalle Herran Yeshuan nimessä, joka on siihen arvollinen. Pyhä, pyhä, pyhä Herra Sebaot.

• Yeshuan opetuslapsi
        kohtaan kirjoitti:

epäjumalanpalvelijain.

" Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema."

Ketkä ovatkaan ne, jotka pitävät muita jumalia?
        ketkä kuvittelevat ihmisen jumalaksi?

Tiedä tämä, nazaretilainen Yeshua, Mirjamin poika, sikisi Pyhästä Hengestä eli Isästä Jumalasta, Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumalasta, Daavidin Herrasta. Daavid kutsui Messias Yeshuaa Herrakseen. Niin voit sinäkin tehdä, jos vain huudat Herraa Yeshuaa avuksi, sillä jokainen, joka häntä avukseen huutaa pelastuakseen, saa lahjavanhurskauden uskon kautta kuningasten kuninkaaseen.

Ketkä kuvittelevat Jumalan lähettämän ja Mooseksen mainitsevan Messiaan pelkäksi ihmiseksi, miehestä siinneeksi?

Kuka ei pidä Messias Yeshuaa juutalaisten kuninkaana?

Kaikki kunnia Isälle Jumalalle ja Herralle Yeshualle.

• Yeshuan opetuslapsi
        tämän kirjoitti:

kohdan:

" Minä todistan jokaiselle, joka tämän kirjan profetian sanat kuulee: Jos joku panee niihin jotakin lisää, niin Jumala on paneva hänen päällensä ne vitsaukset, jotka ovat kirjoitetut tähän kirjaan; ja jos joku ottaa pois jotakin tämän profetian kirjan sanoista, niin Jumala on ottava pois sen osan, mikä hänellä on elämän puuhun ja pyhään kaupunkiin, joista tässä kirjassa on kirjoitettu. "

Uusi Testamenttihan on kirjoitettu kaiken tämän jälkeen - eli sehän on peukaloitu alusta loppuun VT:n pohjalta!

Pantu lisää ja - otettu pois.
        Juuri näin...

Kirjoitettu kohta on Uuden Testamentin viimeinen kirja, Ilmestyskirja. Isä Jumala antoi sen Messias Yeshualle, joka edelleen enkelin kautta antoi sen Johannekselle, palvelijalleen ja todistajalleen. Johannes kirjoitti sen tarkasti sen mukaan kuin enkeli sen hänelle ilmoitti. Sanoma on kuitenkin suoraan Isältä Jumalalta. Se annettiin Uuden Testamenin muiden kirjoitusten jälkeen ehkä noin 90 jKr eli kuukalenterissa noin 3850 Aadamista (aurinkokalenterin mukaan ehkä 4090 Aadamista). Muut Uuden Testamentin kirjoituksien tapahtumat olivat jo tapahtuneet ennen tätä Ilmestyksen antamista. Ne olivat myös jo kirjoitetut.

Uskon tämän Ilmestyskirjan kohdan tarkoittavan Ilmestyskirjan muuttumattomuuden tärkeyttä. Myös muut Raamatun pyhät kirjoitukset on annettu Pyhän Hengen vaikutuksen alaisten Jumalan valitsemien ihmisen kautta. Jumala valvoo sanaansa, vaikka ihmiset ovatkin erehtyväisiä ja vajavaisia ja eivätkä ymmärrä tätä kirjoitettua sanaa:

´Näin sanoo Herra: Taivas on minun valtaistuimeni, ja maa on minun jalkojeni astinlauta. Mikä olisi huone, jonka te minulle rakentaisitte, mikä paikka olisi minun leposijani? Minun käteni on kaikki nämä tehnyt, ja niin ovat kaikki nämä syntyneet, sanoo Herra. Mutta minä katson sen puoleen, joka on nöyrä, jolla on särjetty henki ja arka tunto minun sanani edessä.´

Messias Yeshua kutsuu kaikkia seuraajakseen:

"Minä ylistän sinua, Isä, taivaan ja maan Herra, että olet salannut nämä viisailta ja ymmärtäväisiltä ja ilmoittanut ne lapsenmielisille. Niin, Isä, sillä näin on sinulle hyväksi näkynyt. Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Jos kuka haluaa tulla tuntemaan totuuden Messias Yeshuasta, nöyrtyköön lapsen kaltaiseksi ja anokoon uskossa lainkaan epäilemättä, niin se hänelle annetaan, yltäkyllin "Elämälle kiitos ja kunnia".

Saammehan toki vähäuskoisinakin Herran suuressa armossa ja laupeudessa anoa: "Lisää meille uskoa Herra Yeshua". Mitään muuta tietä ei kuitenkaan ole Jumalan luo kuin meille annettu Jumalan ainosyntyinen Poika, Yeshua. Amen.

• Yeshuan opetuslapsi
        Bar-Ilan kirjoitti:

puhut varsin radikaalista kardiologisesta operaatiosta joka ihmisjumalasi nimissä pitäisi matkaansaattaa. Muinaiset mayat sekä atsteekit lienevät toimineet tältä osin innoittajina uhripalveluksiensa tiimoilta.
        Juutalaisuuden yhteyteen tuollaista on turhaa yrittää naittaa, -se nyt vain ei millään käy,eikä pelitä. Kerro tämä edelleen ´Hengelle ja morsiamelle´,ehkäpä he osaisivat tehdä asiasta oikeat johtopäätökset.

Isä Jumala tietää kaiken, salatuimpaan saakka. Lisäksi hän tahtoo, että mekin teemme totuutta emmekä valhetta, siksi hän lähetti ainosyntyisen Poikansa, Messias Yeshuan, sovittamaan maailman synnit, että Tie hänen yhteyteensä avautuisi jokaiselle ihmiselle. Jumala vihaa ihmisuhreja, eikä mielisty eläinuhreihin, vain pyhä veri kelpasi, Pyhästä Hengestä siinnyt Yeshua, viaton uhrikaritsa hengellisessä mielessä. Joka häneen turvaa, se on autuas ja ymmärtäväinen. Kaikki kunnia ja kiitos Isälle Jumalalle Herran Yeshuan nimessä Pyhän Hengen vaikutuksen kautta. Hallelujah!

Tule kihlatuksi Jumalan yljälle. Ota vastaan kihlasormus, sinettisormus, sydämmen ympärileikkaus, uskon kuuliaísuus, niin voit sinäkin päästä Jumalan hääaterialle, nauttimaan viiniä hänen valtakunnassaan, sillä siinä sydän saa iloita ja riemuita, kun Ylkä ja morsian kohtaavat toisensa maan päällä, uudessa maassa uuden taivaan alla, ilman vihollista ja syyttäjää, langennutta Saatanaa. Silloin maa ja taivas riemuitsevat ja kunnioittavat Isää ja Poikaa, Herran Pyhässä Hengessä. Amen.

• Muistan sinut

Joko olet kääntynyt?

• NohNoh

mieltä...mutta monella on halu saada vaikka väkisin makeasta tuntumaan suolaiselta....ja taikureitahan löytyy

• lknt

Ja jeesus on valistanut pakanoita kristinuskon kautta jo 2000 vuotta!

Niinkuin kirjoitettu on!

Uusi Testamentti
      Luukkaan Evankeliumi 2. luku
      2:21" Kun sitten kahdeksan päivää oli kulunut ja lapsi oli ympärileikattava, annettiin hänelle nimi Jeesus, jonka enkeli oli hänelle antanut, ennenkuin hän sikisi äitinsä kohdussa.
      2:22 Ja kun heidän puhdistuspäivänsä, Mooseksen lain mukaan, olivat täyttyneet, veivät he hänet ylös Jerusalemiin asettaaksensa hänet Herran eteen
      2:23 - niinkuin on kirjoitettuna Herran laissa: "Jokainen miehenpuoli, joka avaa äidinkohdun, luettakoon Herralle pyhitetyksi" -
      2:24 ja uhrataksensa, niinkuin Herran laissa on säädetty, parin metsäkyyhkysiä tai kaksi kyyhkysenpoikaa.
      2:25 Ja katso, Jerusalemissa oli mies, nimeltä Simeon; hän oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä.
      2:26 Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun.
      2:27 Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan,
      2:28 otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi:
      2:29 "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan;
      2:30 sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi,
      2:31 jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä,
      2:32 valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille."
      2:33 Ja hänen isänsä ja äitinsä ihmettelivät sitä, mitä hänestä sanottiin.
      2:34 Ja Simeon siunasi heitä ja sanoi Marialle, hänen äidilleen: "Katso, tämä on pantu lankeemukseksi ja nousemukseksi monelle Israelissa ja merkiksi, jota vastaan sanotaan
      2:35 - ja myös sinun sielusi lävitse on miekka käyvä että monen sydämen ajatukset tulisivat ilmi."
      2:36 Ja oli naisprofeetta, Hanna, Fanuelin tytär, Asserin sukukuntaa. Hän oli jo tullut iälliseksi. Mentyään neitsyenä naimisiin hän oli elänyt miehensä kanssa seitsemän vuotta,
      2:37 ja oli nyt leski, kahdeksankymmenen neljän vuoden ikäinen. Hän ei poistunut pyhäköstä, vaan palveli siellä Jumalaa paastoilla ja rukouksilla yötä ja päivää.
      2:38 Ja juuri sillä hetkellä hän tuli siihen, ylisti Jumalaa ja puhui lapsesta kaikille, jotka odottivat Jerusalemin lunastusta."

• ...juutalaista, jotka uskovat Yeshuaan Messiaanaan?

Tiedän, että eräillä politrukeilla on täällä otsaa väittää, etteivät nuo reilut 250 000 ole edes juutalaisia. Lukeudutko sinäkin tuollaisiin vääriin tuomareihin?

Onneksi J-la ole ei antanut kenellekään ihmiselle valtaa määrätä ihmisen etnistä alkuperää, mikä ei uskonnon tai uskonnottomuuden myötä muutu!

• http://www.jesusplusnothing.com/jesus66books.htm

Entäs VT? Aika paljon on Vanhassa testamentissa ennustuksia Jeesuksesta jotka Jeesus täytti ja todennäköisyys että kaikki osuisi yhdelle henkilölle on hyvin hyvin pieni ellei 1 miljardista

• Bar-Ilan

olisi varmasti vaikka muinaisen Intian veda-kirjoissa. Se vain ei asiaa muuksi muuta. Kristinusko perustuu jatketulle ja systemaattiselle petokselle,muuhun lopputulemaan on mahdotonta päätyä,kun ottaa huomioon sen kaksituhatvuotisen verisen historian ja kuinka se on mm. juutalaista kansaa kohdellut. Edesottamukset tällä palstalla eivät tunnu tekevän asiassa poikkeusta.
        Sama viha jatkuu ihmisjumala-Jeesuksen nimissä.

• Kaikista kristityistä
        Bar-Ilan kirjoitti:

olisi varmasti vaikka muinaisen Intian veda-kirjoissa. Se vain ei asiaa muuksi muuta. Kristinusko perustuu jatketulle ja systemaattiselle petokselle,muuhun lopputulemaan on mahdotonta päätyä,kun ottaa huomioon sen kaksituhatvuotisen verisen historian ja kuinka se on mm. juutalaista kansaa kohdellut. Edesottamukset tällä palstalla eivät tunnu tekevän asiassa poikkeusta.

Ja heidän edesottamuksistaan, mutta osaatko sanoa millainen on se Jumala joka sanoi: >> Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme, kaltaiseksemme. >> Siis ihminen Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi, eli miten tämä Genessiksen ilmaisema Jumalan tehtävänkuvaus sopii teidän käsitykseenne Jumalasta?

• Diana-ad-rem
        Kaikista kristityistä kirjoitti:

Ja heidän edesottamuksistaan, mutta osaatko sanoa millainen on se Jumala joka sanoi: >> Tehkäämme ihminen omaksi kuvaksemme, kaltaiseksemme. >> Siis ihminen Jumalan kuvaksi ja kaltaiseksi, eli miten tämä Genessiksen ilmaisema Jumalan tehtävänkuvaus sopii teidän käsitykseenne Jumalasta?

esittää käsityksiä, koska hänestä ei voi mitään tietää, mutta uskoisin, että hän ei
        sanonut Jeesukselle; >>> Menkäämme viemään maanpäälle eripuraa, sotaa ja miekkoja, nostakaamme kansa kansaa vastaan, veli veljeä vastaan......... niin että lopulta heidän vihamiehiään ovat heidän oman perhekuntansa jäsenet..

• Yeshuan opetuslapsi
        Bar-Ilan kirjoitti:

Sen tähden onkin tärkeää pitäytyä yksin Raamatun Yeshuaan. Tutki hänen sanojaan ja tee hänen tahtonsa mukaan. Tietysti myös Saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi, myös Jeesuksen palvelijaksi. Nuo mainitsemasi teot osoittavat, että ne eivät ole Yeshuan opetuslasten tekoja vaan hänen palvelijoiksi tekeytyvien Saatanan palvelijoiden tekemisiä, viittaan murhiin yms. Saatanan tekoihin. Hedelmistään puu tunnetaan. Saatana pyrkii antamaan Jeesukseksesta väärän kuvan ja onnistuukin siinä, kun Jeesuksen nimessä tekee pahuuden ja pimeyden tekoja. Sinun pitää kuitenkin tutkia kirjoituksista, mitä Yeshua itse sanoi ja teki. Hän ei tehnyt yhtään pahaa tekoa, ainoastaan paransi ja herätti kuolleita ja opetti Isän Jumalan tahdon mukaan totuutta ja armoa. Silti häneen loukkaannuttiin, koska ei uskottu hänen olevan siinnyt Pyhästä Hengestä ja näin Isästä Jumalasta. Se on kuitenkin totta ja Yeshua on Messias ja Herra. Jumala ei salli itseänsä pilkattavan, vaikka paha pyrkiikin kaikin keinoin syyttämään Yeshuaa ja hänen oikeita opetuslapsiaan. Tämän hän tekee ovelimmin siten, että tekeytyy Jeesuksen palvelijaksi ja tekee pimeyden tekoja. Nämä eivät kuitenkaan ole Yeshuasta, vaikka hän salliikin pahan tehdä juutalaisille pahaa, koska he eivät turvaudu Herraan ja tule siten hänen siipiensä suojaan tai pelastuksen kalliolle turvaan. Koetelkaa kaikki ja pitäkää mikä hyvä on. Tiedäthän itsekkin, että Herra on hyvä. Kuinka sitten temppeli tuhottiin, koska Yeshua on oikea Messias ja hänet hyljättiin kansana. Kuitenkin tänäkin päivänä on mahdollista kääntyä hänen puoleensa ja pyytää Pyhän Hengen lahjaa ja siten Herran tuntemista totuudessa ja armossa.

• Yeshuan opetuslapsi
        Diana-ad-rem kirjoitti:

esittää käsityksiä, koska hänestä ei voi mitään tietää, mutta uskoisin, että hän ei
        sanonut Jeesukselle; >>> Menkäämme viemään maanpäälle eripuraa, sotaa ja miekkoja, nostakaamme kansa kansaa vastaan, veli veljeä vastaan......... niin että lopulta heidän vihamiehiään ovat heidän oman perhekuntansa jäsenet..

En nyt juuri jaksa alkaa selittämään tätä, mutta täytyy ymmärtää, mitä ja miksi on sanottu ja kirjoitettu niinkuin on kirjoitettu. Ei pidä tahallaan tulkita asioita provokatiivisesti ja vastakarvaan.

Ketjusta on poistettu 35 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      111
      5317
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      49
      3412
    3. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      92
      3272
    4. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      40
      3166
    5. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      81
      1857
    6. 450 000 ulosotossa

Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden
      Perussuomalaiset
      127
      1605
    7. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      41
      1580
    8. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      31
      1566
    9. Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.

Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj
      Maailman menoa
      138
      1264
    10. Onko esitutkinta jo saatu päätökseen?

Ketkä saa syytteet? Voi olla iso määrä ihmisiä?
      Ähtäri
      16
      1169
    Aihe