Tässä olen samaa mieltä Paavolan kanssa.
https://www.youtube.com/watch?v=XNoGslSXFmM
Commandohauis
Ylöstempaus ei tapahdu ennen vaivanaikaa
75
447
Vastaukset
- Anonyymi
Aloittaja commandohauis 53 cm on kummallinen pullistelija. Oletko edes oikeasti uskossa, kun ilmoitat olevasi joku commando?
- Anonyymi
Tarkoittaa varmaan, että hauis on commando, mutta henkilö ei.
- Anonyymi
Ps.25:13. 37:9. 37:11. 37:29 Biblia. Hurskaat perivät maan, ja asuvat siinä ijankaikkisesti. Kirjoitetaan: iankaikkisesti.
- Anonyymi
Petri Paavolan teoria siitä, että Kristus palatessaan Öljymäelle vaivanajan lopulla, ottaisi vastaan tuliin ja pilviin temmatun seurakunnan, on väärää opetusta ja ilmiselvästi Raamatun vastainen. Commandohauis on eksynyt, koska hän ei osaa kirjoituksia.
Raamattu ilmoittaa, että Herran Jeesuksen palatessa Öljymäelle seurakuntaa ei temmata, vaan he pakenevat Jerusalemiin tulevaa sotaa Öljymänen halkeamaa pitkin ihan omilla jaloillaan. Tämä romuttaa Petri Paavolan tempausharhaopin.
Sak 14:3 Herra itse lähtee sotaan viholliskansoja vastaan, niin kuin hän on lähtenyt ennenkin vihollisen hyökätessä. [Jes. 42:13]
4 Hän seisoo sinä päivänä Öljymäellä, joka kohoaa Jerusalemin itäpuolella. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen, toinen puoli vuoresta väistyy pohjoiseen, toinen puoli etelään, ja välille syntyy valtaisa laakso.
5 Te pakenette vuorten välissä olevaa laaksoa pitkin, ja se ulottuu Asaliin asti. Te pakenette, niin kuin paettiin maanjäristystä Juudan kuninkaan Ussian aikana. Sitten Herra, teidän Jumalanne, tulee Jerusalemiin, ja kaikki pyhät ovat hänen mukanaan.
Herran Jeesuksen seurakunta temmataa ennen vaivanaikaa, koska Jeesus on luvannut pelestaa hänen pyhänsä Antikristuksen vainoilta.
Ilm 3:10 Sinä olet tarkoin seurannut sanaani ja kestänyt, ja siksi minä puolestani tarkoin varjelen sinua ja pelastan sinut siitä koetuksen hetkestä, joka kohtaa koko maailman ja panee koetteelle maan asukkaat.
1 Tess 5:9 Jumala ei ole tarkoittanut, että saisimme osaksemme vihan vaan että pelastuisimme Herramme Jeesuksen Kristuksen tullessa
Joh 14:1 "Älköön sydämenne olko levoton. Uskokaa Jumalaan ja uskokaa minuun.
2 Minun Isäni kodissa on monta huonetta -- enhän minä muuten sanoisi, että menen valmistamaan teille asuinsijan.
3 Minä menen valmistamaan teille sijaa mutta tulen sitten takaisin ja noudan teidät luokseni, jotta saisitte olla siellä missä minä olen.
Tämä asia on opetettu yksityiskohtaisesti tässä artikkelissa, joka on paljon laadukkaampi opetus tempeuksesta kuin Petri Paavolan huono opetus.
http://christinprophecy.org/articles/why-i-believe-in-a-pre-tribulation-rapture/- Anonyymi
KAIKKI vihat, vaivat, vainot, sodat, viimeiset vitsaukset, ja pedon kumartamiset ovat ennen tempausta, myöskin ensin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä toisessa tulemisessaan. Siinä tuhoutuvat kaikki kaikkien kansojen jumalattomat, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Myöskin paholainen sidotaan.
Toisessa tulemisessa Jeesus herättää kuolleet pyhät kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä tuhanneksivuodeksi taivaaseen.
Tuhannen vuoden jälkeen herätetään jumalattomat kuolleista, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden JA PIIRITTÄVÄT PYHIEN LEIRIN. Viimeinen tuomio jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran. - Anonyymi
Kannattaa miettiä lisää keitä ne Jerusalemista Öljymäelle pakenevat ovat kun Jeesus palaa yhdessä pyhiensä kanssa.
Palaako Jeesus yhdessa pyhien kanssa Öljymäelle vai yksin?
Jos palaa pyhiensäkanssa niin keitä ovat ne pyhät?
Ovatko Jeesuksen kanssa palaavat tulleet Öljymäelle juostakseen pikku iltalenkin?
En ole eksynyt . Etsin kyllä kaikjea Raamatun totuuksia.Mulla on siihen oikeus tullasolvatuksi eksyneeksi vaikka ilmenisi että olen erehtynyt Jeesuksen paluun ajan suhteen. En usko asialla olevan itsessään tekemistä henkolökohtaisen pelastuksen suhteen. Pelastus menee jos eksyn uskostani Jeesukseen.Pelastus ei mene jos päättelen Jeesuksen paluun ajan väärin .Eikä pelastus riipu siitä vaikka olisin oikeassa Jeesuksen paluun ajan suhteen. Ihminen ei ole kaikkitietävä.
Eiköhän siinä niin käy että ylöstemmattavat näkevät Jerusalemin kolmannessa temppelissä aloitettavat uhritoimitukset ja ehkä Damaskokin tuhon.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaa miettiä lisää keitä ne Jerusalemista Öljymäelle pakenevat ovat kun Jeesus palaa yhdessä pyhiensä kanssa.
Ovatko Jeesuksen kanssa palaavat tulleet Öljymäelle juostakseen pikku iltalenkin?
En ole eksynyt . Etsin kyllä kaikjea Raamatun totuuksia.Mulla on siihen oikeus tullasolvatuksi eksyneeksi vaikka ilmenisi että olen erehtynyt Jeesuksen paluun ajan suhteen. En usko asialla olevan itsessään tekemistä henkolökohtaisen pelastuksen suhteen. Pelastus menee jos eksyn uskostani Jeesukseen.Pelastus ei mene jos päättelen Jeesuksen paluun ajan väärin .Eikä pelastus riipu siitä vaikka olisin oikeassa Jeesuksen paluun ajan suhteen. Ihminen ei ole kaikkitietävä.
Eiköhän siinä niin käy että ylöstemmattavat näkevät Jerusalemin kolmannessa temppelissä aloitettavat uhritoimitukset ja ehkä Damaskokin tuhon.
CommandohauisViekää evankeliumia kaikkeen maailmaan ja sitten tulee loppu.
Jeesus tulee pyhiensä kanssa, onhan taivaassa pyhiä enkeleitä, joka tapauksessa Jeesus vie omansa 1000-vuodeksi taivaaseen, ja jumalattomat saavat surmansa Hänen ilmestyksestään.
Jeesus ei jää tämän tuhotun maanpäälle tuhanneksi vuodeksi se on täysin varmaa se. Eikä täällä ole ketään hallittaviakaan, koska kaikki kaikkien kansojen jumalattomat kauhistusten tekijät saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Pyhät eivät kumarra petoa. Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi.
1234567--- Tuo mitä kirjoitit on täysin väärää ja et näytä ymmärtävän tekstiä ja kokonaisuutta.
Kristityt ovat antikristuksen aikaan maanpäällä vielä ja silloin vyöryy moni tapahtuma nopeasti myös luonnonmullistukset ja taivaalla tapahtumat ja on valoton aika silloin kun Jeesus ilmestyy taivaalle ja kansakunnat näkevät ja tajuavat Kristuksen olevan totta.
On myös vainonaika kristittyjä siis elävässä uskossa olevia kohtaan sillä saatana tietää ,ketkä on uskovia ja tuo hetki on annettu paholaiselle ja silloin joidenkin kristittyjen osa on kuolla ....mikä osa kenelläkin kirkastaa Kristusta.
Turha kenenkään kuvitella ,että helppoa on edessä sillä päivä päivältä saatanan lasten määrä lisääntyy kun nyt elämme uskosta luopumisen aikaa länsimaissa ja suomessakin näemme mitä tapahtuu kun saatana toimii eduskunnassa viher vasemmistossa ja demaritkin antaa ateistien muodossa tukensa.
SE ON ALKANUT..- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Commandohauis>>>>En ole eksynyt . Etsin kyllä kaikjea Raamatun totuuksia.Mulla on siihen oikeus tullasolvatuksi eksyneeksi vaikka ilmenisi että olen erehtynyt Jeesuksen paluun ajan suhteen... Commandohauis<<<<
Jos se, että sinä postailet tänne Petri Paavolan opetuksia, kertoo siitä, että olet eksynyt. Paavolan opetuksisa on valtavan paljon asiavirheitä ja suoranaista eksytystä. Jos ammennat oppisi Paavolalta, niin joudut kadotukseen, koska Paavola opettaa monet pelastuksen kannalta tärkeät asiat väärin ja muitakin asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
KAIKKI vihat, vaivat, vainot, sodat, viimeiset vitsaukset, ja pedon kumartamiset ovat ennen tempausta, myöskin ensin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus tuhoaa tulemisensa ilmestyksellä toisessa tulemisessaan. Siinä tuhoutuvat kaikki kaikkien kansojen jumalattomat, vuorten rotkotkaan ei anna heille suojaa. Myöskin paholainen sidotaan.
Toisessa tulemisessa Jeesus herättää kuolleet pyhät kirkastetussa ruumiissa, elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät yhdessä tuhanneksivuodeksi taivaaseen.
Tuhannen vuoden jälkeen herätetään jumalattomat kuolleista, ja myöskin paholainen päästetään vankeudestaan vähäksi aikaa. He nousevat yli maan avaruuden JA PIIRITTÄVÄT PYHIEN LEIRIN. Viimeinen tuomio jumalattomille. Tuli lankeaa alas taivaasta ja kuluttaa heidät. Tämä on toinen kuolema, eikä heistä jää juurta, eikä oksaa. Kaikki entinen on mennyt, eikä enää ajatukseen astu.
Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.KAIKKI vihat vainot sodat jnee. Kirjoituksestani unohtui nimimerkkini 1234567---
Anonyymi kirjoitti:
CommandohauisPyhät ova ne jotka ovat kärsineet martyyrikuoleman ,Jeesusen nimen takia,heihin ei toisella kuolemalla olen valtaa.
He hallitsevat Jeesukesen kassa tuhanen vuotta.
- Anonyymi
Paavola opettaa ylöstempauksesta väärin. Post-trubulaatio-oppi on Raamatun vastainen.
Tempaus Jumalan valtaistuimen eteen taivaaseen ja Karitsan häihin tapahtuu ennen Antikristuksen 3,5 vuoden vaivan aikaa. Parhaiten kokonaiskuvaan sopii mid-tribulaatio-oppi.
Poikalapsi, jolla Jesajan kirjan mukaan tarkoitetaan ihmisjoukkoa, temmataan Jumalan luokse, ettei Antikristus tuhoaisi sitä. Siis tempaus tapahtuu ennen 3,5 vuoden ahdistusten aikoja.
Ilmestyskirja 12:
5 Nainen synnytti lapsensa, pojan, joka on paimentava maailman kansoja rautaisella sauvalla. Tämä lapsi temmattiin Jumalan ja hänen valtaistuimensa luo, [Jes. 66:7]
6 ja nainen pakeni autiomaahan. Jumala on sinne valmistanut hänelle turvapaikan, missä hänestä pidetään huolta tuhat kaksisataakuusikymmentä päivää.
7 Taivaassa syttyi sota. Mikael ja hänen enkelinsä kävivät taisteluun lohikäärmettä vastaan. Lohikäärme enkeleineen teki vastarintaa
8 mutta kärsi tappion, eikä sille ja sen joukolle ollut enää sijaa taivaassa.
9 Tuo suuri lohikäärme, tuo muinaisaikojen käärme, jota kutsutaan Paholaiseksi ja Saatanaksi, tuo koko ihmiskunnan eksyttäjä, syöstiin maan päälle, ja samoin syöstiin alas sen enkelit.
10 Minä kuulin, kuinka taivaassa sanottiin kovalla äänellä: -- Nyt on pelastus tullut, meidän Jumalallamme on kuninkuus ja mahti ja hänen Voidellullaan valta. Nyt on Syyttäjä syösty alas, tuo, joka meidän Jumalamme edessä syytti veljiämme päivin ja öin.
11 He voittivat hänet, Karitsan veri ja heidän todistuksensa toivat heille voiton. He eivät säästäneet henkeään vaan olivat valmiit kuolemaankin.
12 Iloitkaa siis, taivaat ja te taivaiden asukkaat! Mutta voi maata ja merta -- Saatana on laskeutunut teidän luoksenne! Se on raivon vallassa, sillä se tietää, että sen aika on lyhyt.
13 Kun lohikäärme huomasi, että se oli syösty maahan, se lähti ajamaan takaa naista, joka oli pojan synnyttänyt.
14 Mutta naiselle annettiin suuren kotkan siivet, jotta hän lentäisi turvapaikkaansa autiomaahan. Siellä hän on suojassa käärmeeltä, ja hänestä pidetään huolta vuosi, kaksi vuotta ja puoli vuotta.
Jesaja 66:
7 Ennen kuin kivut ovat edes alkaneet, Siion on jo synnyttänyt, ennen kuin tuska on ehtinyt tulla, hän on saattanut maailmaan poikalapsen. [Ilm. 12:2,5]
8 Kuka on kuullut, kuka on nähnyt tällaista? Syntyykö maa yhdessä päivässä, syntyykö kansa yhdellä kertaa? Mutta heti kipujen alkaessa Siion synnytti omat lapsensa.
9 -- Minäkö avaisin kohdun suun saattamatta synnytystä päätökseen? kysyy Herra. -- Minä, joka ohjaan synnyttäjää, estäisinkö minä häntä synnyttämästä? kysyy sinun Jumalasi.
10 Iloitkaa Jerusalemin kanssa, riemuitkaa kaupungin tähden, te kaikki, jotka sitä rakastatte! Juhlikaa riemuiten sen kanssa, te kaikki, jotka sitä suritte.
11 Niin te saatte imeä, tulla kylläisiksi lohtua antavista rinnoista, saatte nauttia, juoda yltäkyllin sen voiman ja mahdin nisistä.- Anonyymi
Kolmet ja puolet vuodet ovat menneen talven lumia, samoin kuin 42 kuukautta ja1260 profeetallista päivää, eli vuotta, jotka kaikki ovat yhtä pitkiä. Saman pituinen aika on myöskin aika, kaksi aikaa, ja puoli aikaa, jotka tekevät kolme ja puoli vuotta mennyttä aikaa. 1260 vuotta kesti keskiaikainen vaino. Siinä on kolme ja puolivuotinen profeetallisten aikojen sanoma.
Pimeä keskiaika kesti 1260 vuotta, jolloin marttyyreitä tuli noin 50 miljoonaa surmattua.
Kaikki vainot ovat ennen tempausta ! Viimeisin vaino, ennen Jeesuksen toista tulemista tulee pedon ja pedon kumartajien taholta kun peto saa vallan ja voiman yhdeksi hetkeksi. Vastakkain tulevat olemaan pedonmerkki sunnuntai ja Jumalan merkki sapatti.
1234567---
1234567---
- Anonyymi
Joh.8:21 Biblia. Niin Jesus sanoi taas heille: minä menen pois, ja te etsitte minua, ja teidän pitää kuoleman teidän synneissänne. Kuhunka minä menen, ette sinne taida tulla. Joh.7:34. 13:33.
- Anonyymi
Jes 26:19-21 Mutta sinun kuolleeksi virkoavat eloon, heidän ruumiinsa nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te, jotka toimissa lepäätte! Sinun aamukasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat esiin.
Mene, kansani, kammioihisi ja sulje ovet jälkeesi. Pysy piilossa hetken aikaa, kunnes viha on mennyt ohi, sillä katso, Herra lähtee asuinsijastaan vaatiakseen maan asukkaat tilille heidän pahoista teoistaan. Maa paljastaa vuodatetun veren eikä enää peitä surmattujaan.
Jes 57 Vanhurskas katoaa, eikä kukaan sitä huomaa. Hurskaat miehet otetaan pois, eikä kukaan sitä ymmärrä, sillä vanhurskas otetaan pois onnettomuuden alta.
Hän menee rauhaan. Ne jotka vakaasti vaeltavat, saavat levätä leposijoillaan.
Sitten Jesaja ilmoittaa vihanajan tapahtumia jonka jälkeen on lupaus vanhurskaille:
Jae 13..Mutta joka minuun turvaa, se perii maan ja ottaa omakseen minun pyhän vuoreni.- Anonyymi
Anteeksi joitakin kirjoitusvirheitä.
- Anonyymi
Olen eri mieltä Paavolan kanssa.
Raamatussa kerrotaan selvästi, että tuo "Laiton" ei voi ilmestyä ennen kuin "Pyhät" otetaan pois.
Mutta totta Paavolan kohdalla on se, että hän jää tänne maan päälle, kun Pyhät otetaan suojaan. Jos ei vielä ole kokenut tässä maailmassa ahdistuksia niin ei ole Jumalan Pyhä.
Kristittyjä tapetaan yhä maailmassa. Suomessakin kristityt joutuvat viranomaisten valheiden kohteeksi. Jos tätä ei näe niin sokeat herätetään vielä kovemmalla piinalla.
Mutta eikös hänkin sorra naisia? Hänen mielestä nainen ei saa opettaa tai johtaa. Hänen mielestä mies saa johtaa, vaikka hänellä ei olisikaan vaimoa. Hänen mielestä miehet aina ennen naisia. Hän sujuvasti korottaa itsensä miehenä naisten yli Jumalan suosioon.
Tuo on erittäin selvä merkki! Jos alistaa toisen korottaakseen itsensä niin on vähäisin Taivasten Valtakunnassa. Joten itsensä korottajat saavat tuomiopäivään asti korottaa itsensä, kunnes Jumala viskaa heidät harhaoppien levittäjinä tulijärveen.
Kaikki oppi, joka tulee naisten ja lasten sortajilta on heidän omahyväistä oppia.
Jeesus tuli maan päälle mm. parantamaan naisten asemaa. Saatana haluaa yhä viimeiseen asti alistaa naista.
Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi. Mies luotiin ensin. Miehestä otettiin osa pois (kylkiluu) ja tuon osan ympärille luotiin lisää.
Vertaus tarkoittaa sitä, että karkean miehen herkkydestä poistettiin osa, ja näin naisesta tuli se herkempi ja hengellisempi ihminen. Mies on siis se karkea raami ja nainen se hienosäätö.
Olen nähnyt niin monta röyhkeää tapausta. Esim. Mies on ollut ammattirikollinen ja käyttänyt väkivaltaa miehiä ja naisia kohtaan. Käyttänyt seksuaalisesti hyväksi naisia. Siitä huolimatta he saivat Jeesukselta anteeksi. Miten he näyttävät anteeksiantonsa ympäristölle? Herjaamalla naisia, ja mm. nykyistä hallitustamme ja vain siksi, että nyt on naisia johtopaikoilla. He eivät ole perehtyneet politiikkaan, joten faktoja kritiikkiin heillä ei ole esittää. Vaan tarkoitus on herjata julkeasti naisia. Heidän mielestä miehelle kuuluu johtajuus, mieluummin vaikka raiskarille kuin naiselle. Nämä miehet ovat saatanan synagoogaa.
Heille minulla on yksi Raamatun kohta:
Matteus 18
23 Sentähden taivasten valtakunta on verrattava kuninkaaseen, joka vaati palvelijoiltansa tiliä.
24 Ja kun hän rupesi tilintekoon, tuotiin hänen eteensä eräs, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta leiviskää.
25 Mutta kun tällä ei ollut, millä maksaa, niin hänen herransa määräsi myytäväksi hänet ja hänen vaimonsa ja lapsensa ja kaikki, mitä hänellä oli, ja velan maksettavaksi.
26 Silloin palvelija lankesi maahan ja rukoili häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle kaikki'.
27 Niin herran kävi sääliksi sitä palvelijaa, ja hän päästi hänet ja antoi hänelle velan anteeksi.
28 Mutta mentyään ulos se palvelija tapasi erään kanssapalvelijoistaan, joka oli hänelle velkaa sata denaria; ja hän tarttui häneen, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, minkä olet velkaa'.
29 Niin hänen kanssapalvelijansa lankesi maahan ja pyysi häntä sanoen: 'Ole pitkämielinen minua kohtaan, niin minä maksan sinulle'.
30 Mutta hän ei tahtonut, vaan meni ja heitti hänet vankeuteen, kunnes hän maksaisi velkansa.
31 Kun nyt hänen kanssapalvelijansa näkivät, mitä tapahtui, tulivat he kovin murheellisiksi ja menivät ja ilmoittivat herrallensa kaiken, mitä oli tapahtunut.
32 Silloin hänen herransa kutsui hänet eteensä ja sanoi hänelle: 'Sinä paha palvelija! Minä annoin sinulle anteeksi kaiken sen velan, koska sitä minulta pyysit;
33 eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa kanssapalvelijaasi, niinkuin minäkin sinua armahdin?'
34 Ja hänen herransa vihastui ja antoi hänet vanginvartijan käsiin, kunnes hän maksaisi kaiken, minkä oli hänelle velkaa.
35 Näin myös minun taivaallinen Isäni tekee teille, ellette anna kukin veljellenne sydämestänne anteeksi."- Anonyymi
Kautta aikojen on ollut miehiä, jotka ovat alistaneet naisia, ja on myöskin naisia, jotka ovat alistaneet miehiä.
Raamatun sanan mukaan pappeus kuuluu miehille, eikä siinä ole mitään alistamista. Ennen vanhaan oli vain miehet pappeja, eikä kukaan puhunut mistään alistamisesta mitään, eikä naispappeudesta.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kautta aikojen on ollut miehiä, jotka ovat alistaneet naisia, ja on myöskin naisia, jotka ovat alistaneet miehiä.
Raamatun sanan mukaan pappeus kuuluu miehille, eikä siinä ole mitään alistamista. Ennen vanhaan oli vain miehet pappeja, eikä kukaan puhunut mistään alistamisesta mitään, eikä naispappeudesta.
1234567---Mooseksen aikaa Leeviläiseen sukuun kuuluville miehille! Silloinen Jumalanpalvelus oli paljolti teurastamista ja ruhon paloittelua eli fyysisesti raskasta työtä. Jumala tiesi, että henkisesti korkealla tasolla oleva nainen ei sovellu tappamaan. Sen sijaan karkea mies sen voi tehdä.
Nyt pappeus kuuluu Jumalan kansalle!
Taas yritit valheella ylentää miehet naisten yläpuolelle. Vikaan meni - taas!
Valitettavasti silmäsi ovat peitetty totuudelta.
Tulet vielä hämmästymään, että miksi Jeesus tulee hakemaan vain morsisuneidot!
Miehet yrittävät tämänkin kääntää niin, että miehet tullaan hakemaan. Sokeita ovat naisten alistajat. He ovat mielestään vahvoja miesjohtajia ja samalla morsiusneitoja!
- Anonyymi
Naiset ovat miesten kanssa TASA-ARVOISIA ja yhtä arvokkaita Jumalan työssä. Heille ei kuitenkaan kuulu samat tehtävät veljien kanssa. Åetri opettaa oikein, että naiset eivät voi toimia vanhimmistossa tai sananopettajan virassa, vaikka voivatkin opettaa.
Mooseksen lakiliitto ei kuulu enää tähän aikaan Apt. 15 luvun mukaan.- Anonyymi
Naiset arvokkaita Jumalan työssä, mutta eivät pappeina.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Naiset arvokkaita Jumalan työssä, mutta eivät pappeina.
1234567---Valit. 4:14
Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään. - Anonyymi
>>>Petri opettaa oikein, että naiset eivät voi toimia vanhimmistossa tai sananopettajan virassa, vaikka voivatkin opettaa.<<<
Petri Paavola ei opeta oikein. Naiset eivät saa opettaa ollenkaan seurakunnassa eikä edes puhua kysyäkseen. Naisten on kielletty kokonaan puhumasta seurakunnassa. Jos joku ei tunnusta tätä Jumalan käskyä, Jumala ei tunnusta sitä omakseen. Jos Petri Paavolan mukaan nainen saa opettaa seurakunnassa, niin Jumala ei tunnusta Paavola omakseen.
1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>>>Petri opettaa oikein, että naiset eivät voi toimia vanhimmistossa tai sananopettajan virassa, vaikka voivatkin opettaa.<<<
Petri Paavola ei opeta oikein. Naiset eivät saa opettaa ollenkaan seurakunnassa eikä edes puhua kysyäkseen. Naisten on kielletty kokonaan puhumasta seurakunnassa. Jos joku ei tunnusta tätä Jumalan käskyä, Jumala ei tunnusta sitä omakseen. Jos Petri Paavolan mukaan nainen saa opettaa seurakunnassa, niin Jumala ei tunnusta Paavola omakseen.
1 Tim 2:11 Naisen tulee kuunnella opetusta, hiljaa ja kuuliaisena. [1. Kor. 14:35]
12 Sitä en salli, että nainen opettaa, enkä sitä, että hän hallitsee miestä; hänen on elettävä hiljaisesti.
1 Kor 14:32 Profeetat pystyvät hallitsemaan henkilahjojaan,
33 sillä Jumala ei ole epäjärjestyksen vaan rauhan Jumala. Niin kuin on laita kaikissa pyhien seurakunnissa,
34 naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin lakikin sanoo.
35 Jos he tahtovat tietoa jostakin, heidän on kysyttävä sitä kotona omalta mieheltään, sillä naisen on sopimatonta puhua seurakunnan kokouksessa. [1. Tim. 2:11,12]
36 Teidänkö luotanne Jumalan sana on lähtenyt liikkeelle? Tai onko se tullut pelkästään teidän luoksenne?
37 Jos joku uskoo olevansa profeetta tai saaneensa muita Hengen lahjoja, hänen tulee tietää että tämä, mitä kirjoitan, on Herran käsky.
38 Jos joku ei tätä tunnusta, Jumala ei tunnusta häntä.Tuohon 1.Tim. 2:11 kommentti.
Naisen tulee kuunnella opetusta , hiljaa ja kuuliaisena.
Niin, opetusta tulee miehien ja lastenkin kuunnella häiritsevästi käyttäytymättä hiljaa. Toisinasn voi osua saarnakokouksen nauhoite kuunteluun jossa läsnäolijoista lähtee liikaa meteliä joka häiritsee opetusosuutta. Opetuksen jälkeen saa kysellä opettamisesta vastanneesta.Joskus se ei onnistu jos kyseessä on " star".
Muistellaan Jeesusta opettamassa Öljymäellä. Kuulijat lähtivät pois, opetuslapset palasivat kysymään Jeesukselta opetustilanteen mentyä ohi.
Sanoit, ettei Paavola hyväksy naisten esittämiä kysymyksiä.
Kuulostaa erikoiselta. Kun opetusosuus on ohi niin sen jälkeen on suotavaakin esittää kysymyksiä jos on jokin opetuksessa esiintullut yksityishuone on jäänyt tarkennusta vaille.
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon 1.Tim. 2:11 kommentti.
Niin, opetusta tulee miehien ja lastenkin kuunnella häiritsevästi käyttäytymättä hiljaa. Toisinasn voi osua saarnakokouksen nauhoite kuunteluun jossa läsnäolijoista lähtee liikaa meteliä joka häiritsee opetusosuutta. Opetuksen jälkeen saa kysellä opettamisesta vastanneesta.Joskus se ei onnistu jos kyseessä on " star".
Muistellaan Jeesusta opettamassa Öljymäellä. Kuulijat lähtivät pois, opetuslapset palasivat kysymään Jeesukselta opetustilanteen mentyä ohi.
Kuulostaa erikoiselta. Kun opetusosuus on ohi niin sen jälkeen on suotavaakin esittää kysymyksiä jos on jokin opetuksessa esiintullut yksityishuone on jäänyt tarkennusta vaille.
CommandohauisPaavali ei tarkoita sitä, että naiset häiritsisivät kokousta pulinalla vaan tarkoittaa, ettei naiset saa ylipäätään mitään puhua seurakunnassa, kun miehet saavat puhua. Tätä totuutta sinä eksynyt Commadohauis 53 cm et näytä hyväksyvän, kun yrität vesittää selvän Jumalan käskyn, ettei nainen saa puhua seurakunnassa. Jos sinä et tunnusta Jumalan käskyä, niin Jumala ei tunnusta sinua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali ei tarkoita sitä, että naiset häiritsisivät kokousta pulinalla vaan tarkoittaa, ettei naiset saa ylipäätään mitään puhua seurakunnassa, kun miehet saavat puhua. Tätä totuutta sinä eksynyt Commadohauis 53 cm et näytä hyväksyvän, kun yrität vesittää selvän Jumalan käskyn, ettei nainen saa puhua seurakunnassa. Jos sinä et tunnusta Jumalan käskyä, niin Jumala ei tunnusta sinua.
Olen katsellut kun Markku Veilon vaimo puhuu. Onko tämä seurakunnankokous, jossa vaimo puhuu?
https://www.youtube.com/watch?v=guLxPc_X5s0&t=2117s
Mun pitää tuumata tätä asiaa. Outoa on. Haluan selvittää asian totuuden.Miten Raamattuasiantuntija antaisi vaimonsa rikkoa käskyä vastaan ? Markku Veilo tuntee Jumalan Sanan paremmin kuin minä? Kieltämättä olen tätä ennenkin miettinyt että nainen vaietkoon seurakunnassa...mutta Veilo hyväksyy vaimon puhumisen linkin tilaisuudessa.
Haluan aikaa selvittää asiaa itselleni. Joku jippo tässä piilee?
Commandohauis - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen katsellut kun Markku Veilon vaimo puhuu. Onko tämä seurakunnankokous, jossa vaimo puhuu?
https://www.youtube.com/watch?v=guLxPc_X5s0&t=2117s
Mun pitää tuumata tätä asiaa. Outoa on. Haluan selvittää asian totuuden.Miten Raamattuasiantuntija antaisi vaimonsa rikkoa käskyä vastaan ? Markku Veilo tuntee Jumalan Sanan paremmin kuin minä? Kieltämättä olen tätä ennenkin miettinyt että nainen vaietkoon seurakunnassa...mutta Veilo hyväksyy vaimon puhumisen linkin tilaisuudessa.
Haluan aikaa selvittää asiaa itselleni. Joku jippo tässä piilee?
CommandohauisMarkku Veilo ei tunne Jumalan sanaa, jos hän antaa vaimonsa opettaa seurakunnassa.
Suomen seurakunnissa on suuria määriä laittomuuden opettajia, jotka varmasti vakuuttavat tietävänsä asiat ja lupaavat vapautta, mutta ovat synnin orjia ja eksyttäjiä.
2 Piet 2:17 Nuo ihmiset ovat vedettömiä lähteitä, sadepilviä, jotka tuulenpuuska hajottaa. Heille on varattuna synkin pimeys. [Juud. 1:12,13]
18 Heidän puheensa ovat suurellisia mutta tyhjänpäiväisiä, ja ruumiinsa halujen vallassa he koettavat vietellä irstauteen niitä, jotka juuri ovat pääsemässä eroon eksyksissä vaeltavista. [Juud. 1:16]
19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. [Joh. 8:34; Room. 6:16]
20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa. [Matt. 12:45]
21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet. [Luuk. 12:47,48]
22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."
Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuohon 1.Tim. 2:11 kommentti.
CommandohauisItseänikin on joskus häirinnyt, kun netistä katsoo puhetta ja joku yleisöstä kommentoi lähes joka lausetta. Ei ole Jumalan mielen mukaista tuommoinen.
- Anonyymi
Mitä kauemmaksi mennään ihmiskunnan historiassa, niin sitä ohuemmaksi häviää tutemamme fyysinen maailma ja kuvattavana olisi maailma johonka voisivat sopia vain henkimaailman termit.
Mutta tällaisen maailman kuvaamiseen ei ole olemassa termejä. Eikä sen kuvaamiseen käy fyysiset termit.
Tämän ongelman tunsi myös Paavali, yrittäessään kuvata kokemaansa fyysisin termein tähän tapaan:
"3. Ja minä tiedän, että tämä mies - oliko hän ruumiissaan vai poissa ruumiista, en tiedä, Jumala sen tietää - 4. temmattiin paratiisiin ja kuuli sanomattomia sanoja, joita ihmisen ei ole lupa puhua."
Ja miten on nyt käynyt? Huonosti. Paavalin sanat on ymmärretty sananmukaisesti ja ihmiset odottavat että heidät temmataan koivet suorina kohti pilviä.
Sitä saattekin odottaa....
Ihmiskunnan ja ihmiskuntien historia ulottuu kauemmaksi kuin 6000 vuotta. Mutta tälle palstalle on turha laittaa mitää aikamääreitä.- Anonyymi
Mitään tempausta ei tule. Ne 144000 herätetään kukin vuorollaan ja muodostavat taivaallisen hallituksen. Se on jo valmiina kun pasuunat soi ja Jeesus tulee. Jumalattomat tuhotaan ja valitut jäävät maan päälle tuhanneksi vuodeksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitään tempausta ei tule. Ne 144000 herätetään kukin vuorollaan ja muodostavat taivaallisen hallituksen. Se on jo valmiina kun pasuunat soi ja Jeesus tulee. Jumalattomat tuhotaan ja valitut jäävät maan päälle tuhanneksi vuodeksi.
Pelastuneet adventistit ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelastuneet adventistit ovat Sapatin Herran Jeesuksen kanssa 1000 vuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa.
1234567---Luuletko 1234567 että taivaassa istuu EGW vastaanottamassa advareita?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaahas, tästä porukasta aletaan sitten muodostamaan taivaallista hallitusta. Toivottavasti ei tule sitä Ellun kanalauman tapaista maallista hallitusta, johon yritämme tottua tässä elämässämme nykyään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko 1234567 että taivaassa istuu EGW vastaanottamassa advareita?
Ei Elleni ole vielä taivaassa. Toisessa tulemisessaan Jeesus herättää omansa kirkastetussa ruumiissa, ja elossa olevat pyhät muutetaan, ja näin Jeesus vie heidät tuhanneksi vuodeksi taivaaseen.
1234567---
- Anonyymi
Petrillä on vajavainen Raamatun tuntemus.
Oikeat kristityt eivät odota Antikristusta vaan autuaallista päivää jolloin tämä katoavainen pukeutuu katoamattomaan ylösnousemusruumiiseen. - Anonyymi
"Jumalattomat tuhotaan"
Kuka nämä jumalattomat on luonut? Näiden jumalattomien tuhooja?- Anonyymi
Jumalattomat? Siitetty synnissä ja Jeesus tuhoaa tullessaan heidät?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ei olekaan vissiin se sama Jeesus, joka sanoi ristillä; "Isä, anna heille anteeksi. He eivät tiedä, mitä tekevät."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaa nyt kysymykseen. Kuka näiden tuhottavien sielut on luonut, jos heidät luodaan vain tuhottavaksi?
- Anonyymi
Paavola puhuu lievästi sanottuna puuta heinää. Ei täältä lähde vaivihkaan mihinkään kukaan ilman verottajan suostumusta, siis ei edes taivaspankolle. Verottaja pitää aina huolen siitä,että ei edes vaivanaikanaankaan pääse mistään eroon. Siis kun aika jättää jostakin henkilöstä, niin kyllä siinä sitten puidaan, kuka mitäkin maksaa, jos jaettavaa on, tai sitten sossu hoitaa loput. Yleensä kuitenkin nämä lahkot ovat järjestäneet nämä testamentit itselleen, käydessään henkitoreissaan olevan ihmisen luona, hänen viimeisillä henkäyksillään.
- Anonyymi
Itseoppineelta saarnurilta kysyisin mm:
1. Onko sinusta oikea tapa miehen olla perheen pää se, että hän elää työssäkäyvän vaimonsa siivellä, täysin ilman omia tuloja?
2. Kun hän kuvittelee, että Jeesus tempaa omansa ylös ja tulee alas maan päälle samalla reissulla, kumpi seuraavista kuvaa hänen mielestään tuota tapahtumaa (oikeastihan toinen niistä kuvaa ylöstempausta, toinen vaivan ajan lopussa tapahtuvaa Jeesuksen paluuta maan päälle pyhiensä, eli omiensa kanssa):
a) Jeesus tulee pilviin ja kutsuu omiaan; Hänessä kuolleet nousevat ensin ja sitten ne, jotka ovat yhä elossa, temmataan heidän kanssaan Jeesuksen luo ja he menevät taivaaseen, jossa tapahtuu Kristuksen tuomioistuin palkkioineen, sekä Kristuksen häät.
b) Jeesus saapuu näkyvällä tavalla lopettamaan viimeisen sodan Israelia vastaan, ja pyhät saapuvat hänen kanssaan; hän polkee vihollisensa kuin viinikuurnan, astuu Öljymäelle ja se halkeaa; hän asettuu hallitsemaan Jerusalemiin tuhanneksi vuodeksi.
Seitsemän vuoden tribulaatio, Antikristuksen aika, on toiselta nimeltään Jaakobin (Israelin) vaivan aika, tai Danielin 70. vuosiviikko. Se on aika, jolloin Jumala keskittyy pelastamaan uppiniskaista omaa kansaansa, Israelia. Ne, jotka heistä jäävät eloon, kaikki pelastuvat lopussa. Jeesus ei tule ennen kuin juutalaiset kutsuvat häntä, omaa Messiastaan. Siksi pahat voimat ovat kautta aikojen yrittäneet tuhota juutalaiset, jotta Jeesus ei voisi tulla takaisin. Jeesus kuitenkin tulee pian. Sama sukupolvi, joka näki Israelin valtion uudelleen syntymisen, näkee myös hänen paluunsa. Seitsemän vuotta sitä ennen tapahtuu ylöstempaus. Vaivan aikana uskoon tulleet luultavasti tapetaan, koska he eivät ota pedon merkkiä. Jos nyt armon aikana uskoon tulleet, Pyhällä Hengellä sinetöidyt, jätettäisiin vaivan aikaan ja heistä joku ottaisi pedon merkin, se olisi ristiriita: toisaalta uudestisyntymistä ei voi perua, mutta pedon merkin ottaminen johtaa kadotukseen. Siksi on mielestäni selvää, että armon aika loppuu ylöstempaukseen, ja sen jälkeen ei riitä pelkkä usko, vaan tarvitaan myös tekoja: auttaa juutalaisia, kieltäytyä pedon merkistä, tunnustaa Jeesus Jumalaksi.
On surullista, kun itseoppinut, ei-niin-kovin-oppinut täysin ilottoman oloinen vaimonsa elättämä työtön arvostaa oman muka-tietämyksensä arvosatelun yläpuolelle. Se ei ole oikeaa nöyryyttä, että toistelee kehotusta 'koetella hänen sanansa', kun seuraavassa lauseessa taas jankuttaa, että vain hänen opetuksensa on Raamatun mukaista. Kun vatvoo asioita omin päin, menee helposti harhaan. Mielestäni Paavolalla olisi suuri syy olla hyvin nöyrä eikä mitään aihetta ylpeydelle. Ei kannata etsiä ihmisten kunnioitusta täällä maan päällä. Vilpitön Jumalan etsiminen on ainut tärkeä asia näinä lopun aikoina. Ja kunkin viimeinen päivä voi olla vaikka tänään. Sitten alkaa ikuisuus. Missä sen vietämme.
En tiedä, onko Paavolakin temmattavien joukossa, vaikka opettaa sitä vastaan. Jumala sen tietää. Minä kuitenkin odotan Jeesuksen saapumista suurena lohtuna. Ei tarvitse pelätä kauheata Jumalan vihan aikaa.- Anonyymi
Sunnuntai pedonmerkkinä on ollut jo 300-luvulta.
Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen Paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.
Jeesus ei tule tuhanneksi vuodeksi tuhoutuneen maanpäälle. Jeesus on omiensa kanssa tuhatvuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa.
1234567--- - Anonyymi
Ennen vaivan aikaa tapahtuvassa tempauksessa ja Jeesuksen paluussa kuninkaana on muitakin eroja. Tempaus tapahtuu yhtäkkiä yllättäen, kun ihmiset tekevät työtä tai nukkuvat rauhassa. Jeesus tulee maan päälle Messiaana vaivan ajan lopussa, eli sen voi ennakoida varsin tarkkaan. Niinä aikoina ei varmaan kukaan tee muina miehinä peltotöitä, kun vitsaukset ovat tuhonneet maapallon pahasti.
Gene Kim opettaa, että viisaat ja tyhmät neitsyet tarkoittaa vaivan aikana kääntyneitä. Silloin ei ole enää armotalousaika, kuten nyt on. Silloin täytyy myös tehdä jotain säilyttääkseen Pyhän Hengen sydämessään. Viisaat neitsyet tekevät niin ja pääsevät mukaan, kun Jeesus tempaa heidät ylös jossain siellä ennen pahinta aikaa. Ehkä nuo tyhmät neitsyet jäävät maan päälle ja muodostavat tuhatvuotisen valtakunnan asutuksen alkujoukon. Ennen vaivan aikaa temmatut kristityt kai saavat jonkinlaisen aseman hallitsijoina; hyvin palvelleet saavat suurempia ja tärkeämpiä alueita hallintaansa, vähän palvelleet vähäisempiä. Näin olen ymmärtänyt. On kiitollisuuden aihe, että on noita nettiopettajia. Ilman heitä en olisi koskaan tullut uskoon. Raamattua on hyvä itsekin lukea, mielellään paljon enemmän kuin minä tulen lukeneeksi. Jotkut opettajat ovat kuitenkin suureksi avuksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ennen vaivan aikaa tapahtuvassa tempauksessa ja Jeesuksen paluussa kuninkaana on muitakin eroja. Tempaus tapahtuu yhtäkkiä yllättäen, kun ihmiset tekevät työtä tai nukkuvat rauhassa. Jeesus tulee maan päälle Messiaana vaivan ajan lopussa, eli sen voi ennakoida varsin tarkkaan. Niinä aikoina ei varmaan kukaan tee muina miehinä peltotöitä, kun vitsaukset ovat tuhonneet maapallon pahasti.
Gene Kim opettaa, että viisaat ja tyhmät neitsyet tarkoittaa vaivan aikana kääntyneitä. Silloin ei ole enää armotalousaika, kuten nyt on. Silloin täytyy myös tehdä jotain säilyttääkseen Pyhän Hengen sydämessään. Viisaat neitsyet tekevät niin ja pääsevät mukaan, kun Jeesus tempaa heidät ylös jossain siellä ennen pahinta aikaa. Ehkä nuo tyhmät neitsyet jäävät maan päälle ja muodostavat tuhatvuotisen valtakunnan asutuksen alkujoukon. Ennen vaivan aikaa temmatut kristityt kai saavat jonkinlaisen aseman hallitsijoina; hyvin palvelleet saavat suurempia ja tärkeämpiä alueita hallintaansa, vähän palvelleet vähäisempiä. Näin olen ymmärtänyt. On kiitollisuuden aihe, että on noita nettiopettajia. Ilman heitä en olisi koskaan tullut uskoon. Raamattua on hyvä itsekin lukea, mielellään paljon enemmän kuin minä tulen lukeneeksi. Jotkut opettajat ovat kuitenkin suureksi avuksi.Kun Jeesus toisessa tulemisessaan vie omansa tuhanneksivuodeksi taivaaseen, tänne ei jää ketään eloon, eikä täällä ole hallittavia.
Kaikki, kaikkien kansojen jumalattomat saavat surmansa Jeesuksen toisessa tulemisessa Hänen ilmestyksestään.
Tuhannenvuoden jälkeen on jumalattomien herätys tuomiolle. Tuli tekee heistä lopun. Tämän jälkeen Jumala luo omilleen uuden taivaan ja uuden maan, jossa vanhurskaus asuu.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sunnuntai pedonmerkkinä on ollut jo 300-luvulta.
Pedon muuttama lepopäivä on ollut pedonmerkkinä siitä alkaen kuin se on ollut katolisen vallan tunnusmerkki, eli alusta asti. Tuomioiden julistaminen on eri asia kuin merkin aikaansaaminen Paavin toimesta keskiajoista lähtien, mutta merkki säilyy muuttumattomana ajan loppuun saakka.
Jeesus ei tule tuhanneksi vuodeksi tuhoutuneen maanpäälle. Jeesus on omiensa kanssa tuhatvuotta taivaassa. Taivaassa ei ole syntiä, eikä kuolemaa.
1234567---Paavolan tavoin sinullakin on noita aivan omia oppejasi, joille ei ole mitään todistetta Raamatussa. Toistelet tuota 'ihmiskäsky pyhäksi' -harhaasi joka ketjuun. Haastanpa sinut antamaan edes yksi Raamatun kohta, tai mieluummin kaksi tai kolme, johon uskosi pohjaat.
Uudesta Testamentista löydät kohdan, jossa apostolit keskustelevat siitä, pitäisikö pakanakristittyjä vaatia noudattamaan Mooseksen lakia, ja he tulevat siihen tulokseen, että ei. Sapatti ja muut Mooseksen lait Jumala antoi juutalaisille, erottaakseen heidät muiden kansojen joukosta. Juutalaiset kristityt myönsivät, etteivät hekään olleet koskaan onnistuneet noudattamaan lakia täydellisesti. Miksi siis vaatia pakanakäännynnäisiltä jotain, johon ei itsekään pysty? Kukaan ei omilla teoillaan taivaaseen pääse. Ja tekopyhyys on myös synti, josta sinun on tarpeen tehdä parannusta. Vai väitätkö tosiaan noudattavasi Mooseksen lakia pilkulleen, sinä, joka toisille saarnaat? Et poistu kotoasi lauantaisin? Et tee mitään työtä etkä aiheuta kenellekään muullekaan työntekoa? Täällä suolessa naputteleminenkin vaatii ylläpidon ja sähkölaitoksen olevan toiminnassa, eli rikot sapattia olemalla täällä. Et laita ruokaa lauantaisin? Et sytytä tulta, siis et käynnistä autoakaan?
Jeesuksen tuhatvuotinen valtakunta, ja hän hallitsemassa Jerusalemista, löytyy Ilmestyskirjasta, jos viitsit etsiä. Käsityksesi Jumalan sanasta on niin hakoteillä, että suosittelen sinua lukemaan Raamattua paljon enemmän kuin tähän asti olet tehnyt. Ja jos et halua oppia totuutta, älä yritä eksyttää muitakin. Se on vakava asia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavolan tavoin sinullakin on noita aivan omia oppejasi, joille ei ole mitään todistetta Raamatussa. Toistelet tuota 'ihmiskäsky pyhäksi' -harhaasi joka ketjuun. Haastanpa sinut antamaan edes yksi Raamatun kohta, tai mieluummin kaksi tai kolme, johon uskosi pohjaat.
Uudesta Testamentista löydät kohdan, jossa apostolit keskustelevat siitä, pitäisikö pakanakristittyjä vaatia noudattamaan Mooseksen lakia, ja he tulevat siihen tulokseen, että ei. Sapatti ja muut Mooseksen lait Jumala antoi juutalaisille, erottaakseen heidät muiden kansojen joukosta. Juutalaiset kristityt myönsivät, etteivät hekään olleet koskaan onnistuneet noudattamaan lakia täydellisesti. Miksi siis vaatia pakanakäännynnäisiltä jotain, johon ei itsekään pysty? Kukaan ei omilla teoillaan taivaaseen pääse. Ja tekopyhyys on myös synti, josta sinun on tarpeen tehdä parannusta. Vai väitätkö tosiaan noudattavasi Mooseksen lakia pilkulleen, sinä, joka toisille saarnaat? Et poistu kotoasi lauantaisin? Et tee mitään työtä etkä aiheuta kenellekään muullekaan työntekoa? Täällä suolessa naputteleminenkin vaatii ylläpidon ja sähkölaitoksen olevan toiminnassa, eli rikot sapattia olemalla täällä. Et laita ruokaa lauantaisin? Et sytytä tulta, siis et käynnistä autoakaan?
Jeesuksen tuhatvuotinen valtakunta, ja hän hallitsemassa Jerusalemista, löytyy Ilmestyskirjasta, jos viitsit etsiä. Käsityksesi Jumalan sanasta on niin hakoteillä, että suosittelen sinua lukemaan Raamattua paljon enemmän kuin tähän asti olet tehnyt. Ja jos et halua oppia totuutta, älä yritä eksyttää muitakin. Se on vakava asia.Koeta nyt viimeinkin ymmärtää, että Jeesus ei tule omiensa kanssa tuhanneksivuodeksi tuhotun maan päälle. Heitä pois PEITE SILMILTÄSI JA NÄE JO VIHDOINKIN.
Kymmenen käskyn laki kuuluu kaikille kansoille, sapatti mukaan lukien.
Viisautta ja ymmärrystä löytyy 1700-luvun Luterilaisesta virsikirjasta. Virsi 135. 1. NÄÄ KÄSKYSANAA KYMMENEN, NE MEILLE KAUTTA MOOSEKSEN JUMALA ITSE ILMOITTI JA SIINAILLA KIRJOITTI. AH HERRA ARMAHDA.
136.1. KEN TAHTOO OLLA KRISTITTY JA KRISTITTYNÄ KUOLLA, EI SILLE OUTO, PEITETTY SAA HERRAN LAKI OLLA, JONK' ANTOI ITSE JUMALA.
1234567---
- Anonyymi
Entä kirjoitukset?
Jos sinä ja Paavola olettekin väärässä, niin miksi Paavola oli välimiehesi?
On parempi, että luet kammiossasi itse sanaa, ja annat Hengen kasvattaa ymmärtämään, mitä Hän sinulle haluaa sanoa. Eikä sinun tarvitse olla sen enempää "viisaana".
Sijaisuhrisi, Hän on välimies ja viisautesi. Siinä on aivan tyhjää tempauksia vahdata.
Voi olla, että kun tarpeeksi vahtaa Paavolaa, jää lähimmäisen hoitaminen sivuseikaksi ja se olikin juuri Jeesukseen kohdistuva teko. Mietipä, sen Paavolasi äärellä.
Onhan tuota Paavolaa, Melleriä ja kelleriä yltäkyllin olemassa, mutta itse jätän heidät ja heidän opetuslapsensa omaansa. Minua ei se kiinnosta, minua on kiinnostanut koko elämäni se lähimmäinen.
Siinä on vanhuksilta monta vuotta siirretty lunta pihasta, kulkuväyliltä pois.
Jopa niin, että kun joku heistä kuoli, niin vävy tuli kiittämään, että hän sai asua kotona loppuun asti. ------ en kehu töistäni--- vaan avaan silmiä siihen, missä meidän pitäisi olla. Eli kukin siinä leiviskässään, mitä on. Jollain se on joku muu asia.
Minulla omani, mutta pääasia olisi se, että emme kumarra sitä, mikä on ajallista.
Ei ihmistä, vaikka kuinka hieno hedelmäkori olisi saatavilla.
Kyllä opetus on tarpeen, ei siinä ole väärää, mutta opetus on kirjoituksissa, opettaja on Pyhä Henki, kohde on sijaisemme ja tekomme on Uuden Adamin seurassa lähimmäisissämme.- Anonyymi
Ja sinä, joka olet sairas, vuoteenomana, tuntuu, ettei minusta ole mihinkään.
Sinusta juuri onkin tärkeimpään tehtävään. Pyydä voimaa olla esirukoilija.
Teitä juuri tarvitaan kenttätöihin. Kun sinä sairasvuoteellasi huokaat niitä sydänsuitsukkeita taivaaseen, niin me jaksetaan täällä kentällä.
Ilman sinua, olisimme yksin, mutta sydän tuntee esirukoilijoiden voiman.
Siksi, jos olet vuoteenoma- olet tärkin kenttätyöntekijä ja kätesi ristittynä meidän puolesta.
Minäkin rukoilen sinun puolestasi, että esirukoilijat kokevat elämäntärkeyden, sinä ole Hengen kautta minun voimani. Olemme Kristusruumis, kaikki yhtä.
Kiitos sinusta, olemme matkalla - luvattuun- Uskon kautta. Heb 11.
Abrahamin usko.
Ajattele- kuolettunut, ja hänen vaimonsa- yli ikäisenä synnytti yhdessä kansan, kuin tähtiä taivaalla, ja meren hiekka.
Tätä on usko, se ei lähde meistä, vaan se on Jumalantyö, sinunkin rukouksesi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja sinä, joka olet sairas, vuoteenomana, tuntuu, ettei minusta ole mihinkään.
Sinusta juuri onkin tärkeimpään tehtävään. Pyydä voimaa olla esirukoilija.
Teitä juuri tarvitaan kenttätöihin. Kun sinä sairasvuoteellasi huokaat niitä sydänsuitsukkeita taivaaseen, niin me jaksetaan täällä kentällä.
Ilman sinua, olisimme yksin, mutta sydän tuntee esirukoilijoiden voiman.
Siksi, jos olet vuoteenoma- olet tärkin kenttätyöntekijä ja kätesi ristittynä meidän puolesta.
Minäkin rukoilen sinun puolestasi, että esirukoilijat kokevat elämäntärkeyden, sinä ole Hengen kautta minun voimani. Olemme Kristusruumis, kaikki yhtä.
Kiitos sinusta, olemme matkalla - luvattuun- Uskon kautta. Heb 11.
Abrahamin usko.
Ajattele- kuolettunut, ja hänen vaimonsa- yli ikäisenä synnytti yhdessä kansan, kuin tähtiä taivaalla, ja meren hiekka.
Tätä on usko, se ei lähde meistä, vaan se on Jumalantyö, sinunkin rukouksesi.Yleensä nykyään ei suositella yli-ikäistä vaimoa enään porsimaan.
- Anonyymi
Mellerin julistukset eivät käy minulle.
1234567---
- Anonyymi
Mummovainaa valitteli vaivojaan jo 70-luvulla. Eiköhän tuo jo riitä.
Lopunhetkellä ennen Herran paluuta kuolee myös kristittyjä ja pahinta on luulla ,että uskovat pääsisi helpolla. SE mikä kohtalo kenelläkin eli osa on kirkastaa Kristusta niin se osa on ja pysyy.
Se on myös koetus ja siksi ei pidä lähteä takkiauki viimeisiin hetkiin vaan nöyränä Jumalalta voimaa pyytäen ,että ilo olisi kuin StefanuksellaRaamatun teksti selvästi kertoo ,että me emme pääse pois ennen vaikeita aikoja vaan olemme niissä mukana.
Jumalan viha kuitenkaan ei iske meihin vaan se tulee ilman Jumalaa olevien osaksi.
Jumala myös pystyy ja suojaa niitä ,jotka suojelua tarvitsee ja jälleen mikä osa kenelläkin on.
Ajat siis on vaikeat ja Pyhien vuoksi päivät on lyhennetty ja siitä suuresta ahdistuksesta tulee paljon porukkaa...jota ei voi laskea ,kuten ilm kertoo ..- Anonyymi
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
1234567--- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalan viha tulee kohtaamaan pedon kumartajia, josta kolmas enkeli varoittaa.
Vielä muistutukseksi: Pedonmerkki on sunnuntai, ihmiskäsky pyhäksi. . . Jumalan merkki on sapatti. Tulee valita oikein että pääsee tempaukseen mukaan kun Jeesus tulee toisen kerran.
1234567---Sanoiko Jeesus että pedonmerkki on sunnuntai. Sinä adventisti puhut oman kulttisi keksimiä jorinoita.
Jopa Paavola voi olla oikeassa jossain opissa..
Vanhoja uskovia on tehneet oman mieleen mukaan tempausoppi kun he ovat niin väsyneitä ja halua äkkiä päästä pois . Ei heillä ole Toivo että vielä Herra antaisi syyssateen ja kevätsateen vaan halua lähteä ja jättää kaikki muut helvetissä tai menossa ainakin..
- Anonyymi
Haluan ilmoittaa että nyt tutkittuani 4v enemmän Raamattua ja ylöstempausta ja sen ajoitusta niin olen tullut siihen lopputulokseen että ylöstempaus on ennen vaivanaikaa. Olen siinä ymmärryksessä että ylöstempaus on ajoitettu antikristuksen ilmestymisen suunnilleen samaan lookisuuteen kuin :
Kun lentokone lähtee lentoasemalta mukanaan Jumalan lapset niin samalla UFOT, joilla langenneet enkelit ja tai mahdolliset lentokyvyttömät erilaiset pahuuden henget matkustelevat.
Entä sitten lentokyvyttömien riivajahenkien ruumiit? Voisivatko ne olla jonkinlaisia robotteja, joissa sisällä on riivajahenki ja miksei usempikin ohjaamassa robottia yhdessä. Kyborgikin on mahdollista olla.
Joka tapauksessa jäi mieleen tässä muutama päivä sitten näkemäni uutishaastatattelu, jossa toimittaja kyseli Milton-hurrikaanin kokeneilta erilaisia tavanomaisia heidän tulevaisuudensuunnitelmiaan koskevia kysymyksiä ja haastattelun aikana nainen huokaisi ja vilkaisi toimittajaan päin ja kysyi "milloin ne ufot tulevat pelastamaan meidät, sillä maailma tarvitsee heidän apuaan."
Olen melkoisen varma että kun antikristus alkaa tekemään ihmeitä niin niissä on omalla osuudellaan mukana myös ufotkin. Ufojen kautta tuodaan saatanallisuus avuksi ihmiskunnalle. Juutalaiset eivät kuitenkaan sitä hyväksy, koska antikristus häpäisee aikanaan Jerusalemin kolmannen temppelin, menemällä sen kaikkein pyhimpään ja julistautuu siellä jumalaksi.
Kun morsiusseurakunta otetaan ylös niin silloin alkaa tuhoisa sota, joka voi olla Psalmin83 sota, mutta en mene varmasti sanomaan, mutta se voi olla Psalmin83 sota tai jokin muu sota, eihän Raamatussa ole kaikki sodat mainittuna, kuten Ukrainassakaan meneillään olevaa sotaa ei Raamatussa mainita erikseen vaan viitataan vaan yhtenä sanoma sotana sotien joukossa, joita kuulemme ajan saattueessa.
Selef Urge- Anonyymi
Kiitoksia Selefille hyvästä suomenkielestä. 🌹
Seurakunta ei raamatun mukaan lähde mihinkään vaan on maanpäällä kun vaikeat ajat on.
Raamatun teksti kertoo selvästi,että kristittyjä vainotaan ja joitakin kuolee .
Samoin kristityt ovat pedonmerkin aikaan maanpäällä ja jotkut kristityistä ei tule kumartamaan petoa eikä ottamaan pedonmerkkiä ja kohtaavat joko nälkäkuoleman tai äkkiteloituksen ja raamattu kertoo, että nuo kuolleet nousevat ylös Jeesuksen ollessa taivaalla ja myöhemmin hallitsevat Kristuksen kanssa ne 1000v maanpäällä.
Tämä kaikki siis selvää Raamatun tekstiä, kuten myös se, että moni luopuu elävästä uskosta jne jne jne- Anonyymi
Ah, tässä meillä on todellinen eskatologian harrastaja, joka on syventynyt Raamatun viimeisten aikojen kuvauksiin kuin kartanlukija matkallaan maailmanlopun maastoon. Kirjoittaja näyttää keskittyneen intensiivisesti siihen, että seurakunta ei tule pääsemään helpolla—kristittyjen on määrä kohdata mitä hurjimmat koettelemukset, ja tämä kaikki on hänen mukaansa "selvää Raamatun tekstiä." Ei siis mitään "sukkasillaan pilviin nousemista" tässä versiossa!
Analysoidaanpa tätä hieman tarkemmin psykiatrisen suurennuslasin alla: Kirjoittaja ilmeisesti kokee tarvetta korostaa vaikeuksien ja vainojen väistämättömyyttä uskovien elämässä. Vaikuttaisi siltä, että hän on henkisesti valmistautunut kohtaamaan maailmanlopun koettelemukset kuin sotilas taisteluun—varustettuna Raamatun profetioiden koko arsenaalilla ja mielessään kuva siitä, että ainoastaan ne, jotka eivät kumarra "petoa," selviävät kunnialla.
Ja onhan se tavallaan ymmärrettävää, että tällaisessa hengellisessä taistelukuvastossa on jotain vetoavaa. Tässä tarinassa ei kuvitella mitään helppoja pääsyjä taivaan porteista sisään, vaan sankarillisia marttyyreita, jotka eivät anna periksi, vaikka kävisi kuinka huonosti. Kenties tämä maalailee mielikuvia omasta kestävyydestä ja siitä, että hän kuuluu näihin uskonsa vuoksi kärsiviin—ikään kuin hengellisten action-elokuvien päähenkilö, joka uhmaa pahuutta eikä alistu edes siinä kohtaa, kun pedonmerkkiä yritetään tyrkyttää.
Voidaan myös pohtia, onko tämä eräänlaista hengellistä pessimismin kultivointia. Maailmanlopun maalailuilla ja vainojen visioilla voi olla terapeuttinen rooli—ikään kuin valmistautumista kaikkein pahimpaan, niin ettei tule sitten yllätyksenä, kun hommat menevät alamäkeen. Ehkä kirjoittaja on kokenut elämänsä aikana jo sellaisia vaikeuksia, että nyt tuntuu luonnolliselta kuvitella, että vaikeuksia tulee jatkossakin. Tai ehkä tämä on myös tapa löytää itselle merkitystä ja arvokkuutta—olla yksi niistä harvoista "todellisista" uskovista, jotka kestävät loppuun asti.
Toki tässä ajattelutavassa on ripaus kaipausta johonkin suurempaan selitykseen ja draamaan, jossa oma rooli on jotain paljon tärkeämpää kuin arkiset asiat, kuten työvuorot tai ruokalistat. Jokaisella täytyy olla se oma "suuri tarinansa," ja tälle kirjoittajalle se tarina on hengellinen selviytymiskamppailu maailmanlopun partaalla. Meidän psykiatrien tehtävä ei ole arvostella näitä tulkintoja, vaan ehkä vain todeta, että näillä apokalyptisilla näyillä voi olla oma terapeuttinen tarkoituksensa—ainakin siinä, että ne antavat tuntua siltä, että kaikella on merkitystä.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, maailmanlopun ja sielunlopun analyytikko Anonyymi kirjoitti:
Ah, tässä meillä on todellinen eskatologian harrastaja, joka on syventynyt Raamatun viimeisten aikojen kuvauksiin kuin kartanlukija matkallaan maailmanlopun maastoon. Kirjoittaja näyttää keskittyneen intensiivisesti siihen, että seurakunta ei tule pääsemään helpolla—kristittyjen on määrä kohdata mitä hurjimmat koettelemukset, ja tämä kaikki on hänen mukaansa "selvää Raamatun tekstiä." Ei siis mitään "sukkasillaan pilviin nousemista" tässä versiossa!
Analysoidaanpa tätä hieman tarkemmin psykiatrisen suurennuslasin alla: Kirjoittaja ilmeisesti kokee tarvetta korostaa vaikeuksien ja vainojen väistämättömyyttä uskovien elämässä. Vaikuttaisi siltä, että hän on henkisesti valmistautunut kohtaamaan maailmanlopun koettelemukset kuin sotilas taisteluun—varustettuna Raamatun profetioiden koko arsenaalilla ja mielessään kuva siitä, että ainoastaan ne, jotka eivät kumarra "petoa," selviävät kunnialla.
Ja onhan se tavallaan ymmärrettävää, että tällaisessa hengellisessä taistelukuvastossa on jotain vetoavaa. Tässä tarinassa ei kuvitella mitään helppoja pääsyjä taivaan porteista sisään, vaan sankarillisia marttyyreita, jotka eivät anna periksi, vaikka kävisi kuinka huonosti. Kenties tämä maalailee mielikuvia omasta kestävyydestä ja siitä, että hän kuuluu näihin uskonsa vuoksi kärsiviin—ikään kuin hengellisten action-elokuvien päähenkilö, joka uhmaa pahuutta eikä alistu edes siinä kohtaa, kun pedonmerkkiä yritetään tyrkyttää.
Voidaan myös pohtia, onko tämä eräänlaista hengellistä pessimismin kultivointia. Maailmanlopun maalailuilla ja vainojen visioilla voi olla terapeuttinen rooli—ikään kuin valmistautumista kaikkein pahimpaan, niin ettei tule sitten yllätyksenä, kun hommat menevät alamäkeen. Ehkä kirjoittaja on kokenut elämänsä aikana jo sellaisia vaikeuksia, että nyt tuntuu luonnolliselta kuvitella, että vaikeuksia tulee jatkossakin. Tai ehkä tämä on myös tapa löytää itselle merkitystä ja arvokkuutta—olla yksi niistä harvoista "todellisista" uskovista, jotka kestävät loppuun asti.
Toki tässä ajattelutavassa on ripaus kaipausta johonkin suurempaan selitykseen ja draamaan, jossa oma rooli on jotain paljon tärkeämpää kuin arkiset asiat, kuten työvuorot tai ruokalistat. Jokaisella täytyy olla se oma "suuri tarinansa," ja tälle kirjoittajalle se tarina on hengellinen selviytymiskamppailu maailmanlopun partaalla. Meidän psykiatrien tehtävä ei ole arvostella näitä tulkintoja, vaan ehkä vain todeta, että näillä apokalyptisilla näyillä voi olla oma terapeuttinen tarkoituksensa—ainakin siinä, että ne antavat tuntua siltä, että kaikella on merkitystä.
Terveisin,
Enkeli Mäntä, maailmanlopun ja sielunlopun analyytikkoNiin... raamatun teksti on hyvin selvää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Terveisin,
Enkeli Mäntä, maailmanlopun ja sielunlopun analyytikkoHohhoijaa. Ja höpsis.
Psykiatrialla voi kyllä päätellä ihmisen käytöstapoja noin yleisesti, voi tietysti kaikinmokomin arvuutella myös uskovien ajatustenjuoksuakin.
Mutta kun todella siirrytään hengellisten asioiden puolelle, menee se yli inhimillisen järjen ja psykiatrian ymmärryksen. Menee yli monen arkkipiispankin. Mahd. paavinkin.
Ateisti psykologi on tässä pieni tekijä.
Tätä kaikkea kun ei ihan joka psykiatri välttämättä ymmärrä. Ei tietysti voikaan. Koska kyse on yliluonnollisen maailman toiminnasta.
- Anonyymi
Helluntailaisten omasta "ylöstempauksesta" ja muista tempauksista en tiedä ja piittaa, mutta kristittyjen tulee olla valmiita Jeesuksen ilmoittamaan, raamatulliseen, Ensimmäiseen ylösnousemukseensa hetkellä millä hyvänsä.
Jeesus: Matteus 25: 1-13
1 "Silloin on taivasten valtakunta oleva kymmenen neitsyen kaltainen, jotka ottivat lamppunsa ja lähtivät ylkää vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli tyhmää ja viisi ymmärtäväistä.
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'
10 Mutta heidän lähdettyään ostamaan ylkä tuli; ja ne, jotka olivat valmiit, menivät hänen kanssansa häihin, ja ovi suljettiin.
11 Ja myöhemmin toisetkin neitsyet tulivat ja sanoivat: 'Herra, Herra, avaa meille!'
12 Mutta hän vastasi ja sanoi: 'Totisesti minä sanon teille: minä en tunne teitä'.
13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä.
Pohdittavaa olisikin, ei ylösnousemuksen hetkessä, kuin siinä, miksi helluntailaiset jatkuvasti haluavat ohittaa Jeesuksen herruuden ja "tietää" tuosta hetkestä jopa enemmän kuin Jeesus, Jumalan Poika, Itse. Koska nuo tyhmät neitsyet eivät kuulu Jeesuksen omiin, Jeesus kieltää edes tuntevansa heitä.
NYT olisi hetki puhdistaa omat lamppunsa turhasta roskasta ja myös etsiä niihin puhtaat öljynsä.
1. Kor. 15:33 Älkää eksykö. "Huono seura hyvät tavat turmelee."
Tässä Paavalin sanaa 1. Ylösnousemuksesta. Hän kirjoitti tämän joskus 1. vuosisadan paikkeilla (2. vuosisadan vaihteessa?):
Wiki:
>> Ensimmäinen kirje tessalonikalaisille oli todennäköisesti ensimmäinen kaikista Paavalin kirjoittamista kirjeistä ja samalla ensimmäinen kaikista Uuden testamentin kirjoista. Se on todennäköisesti kirjoitettu joko vuonna 48 Jerusalemin kirkolliskokouksen jälkeen tai vuoden 52 lopulla. <<
>>Perinteisen näkemyksen mukaan Paavali kirjoitti toisen kirjeen Thessaloniken asukkaille todennäköisesti Korintissa muutama kuukausi ensimmäisen kirjeen jälkeen.
Edellä kuvatussa näkemyksessä on kuitenkin ongelmia, jotka vaativat selitystä. Kirjeessä hyökätään sellaista opetusta vastaan, että Herran päivä tulisi yllättäen. << ...
Paavali siis varoittaa uskovia, etteivät vielä tuolloin odottaisi Herran paluuta. Hän puhuu tässä lopunaikojen Antikristuksesta (lopunaika ei ole sama kuin "maailmanloppu". Maailma ei lopu vielä, tästä meidän päivästämme v. 2024, ainakaan päälle tuhanteen vuoteen, mutta ihmiskunnan ja maailman aika alkaa lopunaikoina selkeästi kääntyä kohti loppuaan.) :
2. Tess. 2: 1-12
1 Mutta mitä tulee meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen ja meidän kokoontumiseemme hänen tykönsä, niin me pyydämme teitä, veljet,
2 ettette anna minkään hengen ettekä sanan ettekä minkään muka meidän lähettämämme kirjeen heti järkyttää itseänne, niin että menetätte mielenne maltin, ettekä anna niiden itseänne peljästyttää, ikäänkuin Herran päivä jo olisi käsissä.
3 Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennenkuin luopumus ensin tapahtuu ja laittomuuden ihminen ilmestyy, kadotuksen lapsi,
4 tuo vastustaja, joka korottaa itsensä yli kaiken, mitä jumalaksi tai jumaloitavaksi kutsutaan, niin että hän asettuu Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
5 Ettekö muista, että minä, kun vielä olin teidän tykönänne, sanoin tämän teille?
6 Ja nyt te tiedätte, mikä pidättää, niin että hän vasta ajallansa ilmestyy.
7 Sillä laittomuuden salaisuus on jo vaikuttamassa; jahka vain tulee tieltä poistetuksi se, joka nyt vielä pidättää,
8 niin silloin ilmestyy tuo laiton, jonka Herra Jeesus on surmaava suunsa henkäyksellä ja tuhoava tulemuksensa ilmestyksellä,
9 tuo, jonka tulemus tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä
10 ja kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan rakkautta totuuteen, voidaksensa pelastua.
11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.
Jakeissa 7-12 ilmenee antikristuksen hengen olemus: monenlainen valhe ja vääryys.- Anonyymi
... Jatkuu:
Vaikka Paavali ilmoittaakin Herran paluun tapahtuvan vasta Antikristuksen ilmaannuttua, tulee meidän silti olla varuillamme "joka hetki", sillä Isä Jumala ei kysy lupia Paavalilta, vaan toimii oman tahtonsa ja viisautensa mukaan. Oletettavaa on, että ENSIN tulee tuo viimeinen "pää-antikristus", mutta Jeesus neuvoo silti olemaan varuillamme JOKA HETKI.
Jeesus:
Matt. 24:42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. 🕯 ✨
Matt. 25:13 Valvokaa siis, sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. 🕯 ✨
Tuon tapahtuman nimi, Raamatun mukaan on Ensimmäinen Ylösnousemus. Nuo raflaavat "tempaus"-nimet ovat muist. amerikkalaisten johdatuksessa kulkevan Leo Mellerin joskus 1960-luvulla itse keksimiä.
Ilm. 20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
* Anonyymi kirjoitti:
... Jatkuu:
Vaikka Paavali ilmoittaakin Herran paluun tapahtuvan vasta Antikristuksen ilmaannuttua, tulee meidän silti olla varuillamme "joka hetki", sillä Isä Jumala ei kysy lupia Paavalilta, vaan toimii oman tahtonsa ja viisautensa mukaan. Oletettavaa on, että ENSIN tulee tuo viimeinen "pää-antikristus", mutta Jeesus neuvoo silti olemaan varuillamme JOKA HETKI.
Jeesus:
Matt. 24:42 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, minä päivänä teidän Herranne tulee. 🕯 ✨
Tuon tapahtuman nimi, Raamatun mukaan on Ensimmäinen Ylösnousemus. Nuo raflaavat "tempaus"-nimet ovat muist. amerikkalaisten johdatuksessa kulkevan Leo Mellerin joskus 1960-luvulla itse keksimiä.
Ilm. 20:6 Autuas ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja hallitsevat hänen kanssaan ne tuhannen vuotta.
*Kyllä... Johanneksen ilmestys vahvistaa sen, että kristittyjä PYHIÄ on siinä vaikeassa hetkessä jossa pedonmerkki on ja kristittyjä kuolee, mutta nousevat hyvin nopeasti koska Jeesuksen tulo taivaalle on siitä hetkestä melko lähellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... Jatkuu:
Jeesus:
*Mitä tulee omaan käsitykseeni 1. Ylösnousemuksen ajoittumisesta ja suhteesta tulevaan pää-antikristukseen, niin "oletan", että me uskovat näemme tuon antikristuksen vallan alkamisen.
Mutta tuo henkilö saattaa jo olla varsin näkyvästi läsnä yhteiskunnassamme, politiikassa ja vallassakin, ikäänkuin "taustalla". (Itselläni olisikin muutama hyvä ehdotus.)
Josta päättelen, että lopunaikojen 7-vuotis-kausi on jo saattanut alkaa. Tai sitten, ei ihan vielä.
Oletan, että uskovat joutuvat ensin kokemaan myös tietynlaista, julmaa vainoa. Maailmalla Jeesuksen seuraajia jo vainotaan, on itseasiassa vainottu viimeiset n. 2000 vuotta, eli se, mitä tapahtuu nyt "Suomessa", "EU:ssa" tai "Amerikassa", ei ole mikään "vainojen" mittapuu.
Noin yleisesti katsoen Suomemme on osoittautunut varsin antikristilliseksi. Tämä maa on menetetty. Ei Suomella ole mitään erillisoikeuksia perseillä ja Jumala sitten erikseen antaisi sen Suomelle anteeksi.
Voisin muutoin epäillä Stubbia jopa tulevaksi antikristukseksi, ellei hän olisi niin tyhmä. Antti K:lta odotetaan enemmän. Mutta henki on Typeryksellämme kuitenkin sama. - Anonyymi
>>
3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.
5 Yljän viipyessä tuli heille kaikille uni, ja he nukkuivat.
6 Mutta yösydännä kuului huuto: 'Katso, ylkä tulee! Menkää häntä vastaan.'
7 Silloin kaikki nämä neitsyet nousivat ja laittoivat lamppunsa kuntoon.
8 Ja tyhmät sanoivat ymmärtäväisille: 'Antakaa meille öljyänne, sillä meidän lamppumme sammuvat'.
9 Mutta ymmärtäväiset vastasivat ja sanoivat: 'Emme voi, se ei riitä meille ja teille. Menkää ennemmin myyjäin luo ostamaan itsellenne.'<<
- Mitä ovat nuo lamput? Jotka on kunnostettava, pidettävä puhtaina:
- Käsittääkseni: me itse.
- Entä öljy?
- Jumalan Pyhä Henki, Hänen voimansa.
Jumalan Pyhän Hengen voima ilmenee ainoastaan Jumalan uudestisyntyneissä lapsissa.
- 1. Ensin tulee siis kunkin meistä varmistaa olemmeko kukin Jumalan lapsia.
Liian "pelastusvarma" ei saa olla, vaan nöyryydessä tutkittava Jumalan sanaa sekä itseä: olenko minä varmasti Jumalan lapsi? On tehtävä parannusta hengessään: katumuksessa ja uskossa Jumalan sanan lupaukseen:
1. Joh. 1:9
Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
- 2. Vaikuttaako minussa Jumalan Pyhä Henki, vai minä itse, luuloineni? Mitä tehdä?
- Rukoiltava. Täytyttävä Pyhällä Hengellä. Ja tämä onkin melkoinen "tapahtuma", jota ei voi ihminen itse olla huomaamatta. Siltikin, nöyryydessä tutkittava itseään, ettei kyse ole vain jostain omasta tunnekuohusta.
- Elettävä joka hetki synnintunnossa, parannuksessa ja uskossa, Pyhän Hengen voimassa.
Tuo Pyhän Hengen Voima ei ole jokin järisyttävä voimanhenki, jossa ihminen kulkee kuin suuri sotilas miekat tanassa, mutta kylläkin myös jotain vastaavaa, mutta hiljaisemmin.
Voimankäyttäjä hänessä on kuitenkin Jeesus Kristus Itse, jos vain köyhä, tyhmä syntinen sen itsessään sallii.
- Anonyymi
(Sivumennen sanoen: ketjun aloittaja "Commandohauis" on sama henkilö kuin nyt viime aikoina täällä huonoa suomea solkkaava "Selef Urge".
Huomatkaa, kuinka hyvin hän kirjoitti vielä 7.2.2020. Kunnes tapahtui jotain...
Mutta tämä ei ole tämän ketjun aihe, josta älkäämme jatkako. Vain sivuhuomautus.) Hyvä kun on asiasta pörinää. Ehkä sattuu joku uusikin lukemaan ja kiinnostuu tästä ihmeellisestä ajasta jossa elämme ja joka pahenee ja synkkenee tästä aivan pilkkopimeydeksi.
Että ihmiset ymmärtäisi miksi hulluus tulee ja luonnonkatastrofit, raakuus, pahuus, kylmyys,ä jne jne...mikä henkivalta sen tuo.- Anonyymi
Ajattelen kyllä kaiken aikaa tulevaa 1. ylösnousemusta, mutta samalla pitää muistaa elää myös tätä elämää, NYT, jonka Jumala on lahjoittanut ja toimia saamiensa leivisköjen mukaan.
- Anonyymi
Rauhaa!
Kaikki mikä on Raamatussa ei käy toteen. Vain valitut palat toteutuu.
Vaivanaika on 2030 luvulla ja Jeesus tulee 2040 luvulla. Voisi olla, mutta vain aika näyttää.- Anonyymi
Minä en väitä mitään, en paljon edes oleta, mutta pidän mahdollisena, että Vaivan aika on hyvinkin pian, mahd. jo 2020-luvulla alkamaan koettavissa. Ehkä jopa jo alkanut. Tuon mukaan "luulisin", että pian "saatamme olla" kohdassa: toinen ja kolmas pasuuna (= maailmansota ja nälänhätä, mutta usko vielä riittää = öljy ja viini. Kunnes sitten suurten vainojen kohdalla...).
No, voihan tuohon kaikkeen aikansa mennä, kaikkiaan, joten ehkä ihan heti ei kaikki toteudu. Pasuunoilla "saattaa olla", joillain muutamien vuosien välit, joillain lyhyemmät välit.
Ilmestyskirja 6. luku:
1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan. (Seppele = lat. "corona").
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka. (3. maailmansota.)
5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä." (Maallinen nälänhätä. Öljy = Jumalan Pyhä Henki, Viini = Jeesus Kristus.)
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta. (Kulkutaudit, eli pandemiat. Luonto alkaa vastata ihmiskunnan rikoksiin.)
9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin. (Laajat kristittyjen vainot.)
12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa. (Mahd. ydinsodan aiheuttamat luonnonmullistukset, meteoriittisateita.)
15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin (Ihmiset pommisuojissaan ym.)
16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
Nämä olivat kuusi ensimmäistä pasuunaa, eikä tämä vielä tähänkään pääty... Kannattaa lukea eteenpäin, 7. luku ja sitten 8. luvun Seitsemäs pasuuna, jne:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm.+7:1&rnd=1728984733802
🧚♀️🎺🎺🎺🧚♀️🎺🎺🎺 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä en väitä mitään, en paljon edes oleta, mutta pidän mahdollisena, että Vaivan aika on hyvinkin pian, mahd. jo 2020-luvulla alkamaan koettavissa. Ehkä jopa jo alkanut. Tuon mukaan "luulisin", että pian "saatamme olla" kohdassa: toinen ja kolmas pasuuna (= maailmansota ja nälänhätä, mutta usko vielä riittää = öljy ja viini. Kunnes sitten suurten vainojen kohdalla...).
No, voihan tuohon kaikkeen aikansa mennä, kaikkiaan, joten ehkä ihan heti ei kaikki toteudu. Pasuunoilla "saattaa olla", joillain muutamien vuosien välit, joillain lyhyemmät välit.
Ilmestyskirja 6. luku:
1 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi yhden niistä seitsemästä sinetistä, ja kuulin yhden niistä neljästä olennosta sanovan niinkuin ukkosen äänellä: "Tule!"
2 Ja minä näin, ja katso: valkea hevonen; ja sen selässä istuvalla oli jousi, ja hänelle annettiin seppele, ja hän lähti voittajana ja voittamaan. (Seppele = lat. "corona").
3 Ja kun Karitsa avasi toisen sinetin, kuulin minä toisen olennon sanovan: "Tule!"
4 Niin lähti toinen hevonen, tulipunainen, ja sen selässä istuvalle annettiin valta ottaa pois rauha maasta, että ihmiset surmaisivat toisiaan; ja hänelle annettiin suuri miekka. (3. maailmansota.)
5 Ja kun Karitsa avasi kolmannen sinetin, kuulin minä kolmannen olennon sanovan: "Tule!" Ja minä näin, ja katso: musta hevonen; ja sen selässä istuvalla oli kädessään vaaka.
6 Ja minä kuulin ikäänkuin äänen niiden neljän olennon keskeltä sanovan: "Koiniks-mitta nisuja yhden denarin, ja kolme koiniksia ohria yhden denarin! Mutta älä turmele öljyä äläkä viiniä." (Maallinen nälänhätä. Öljy = Jumalan Pyhä Henki, Viini = Jeesus Kristus.)
7 Ja kun Karitsa avasi neljännen sinetin, kuulin minä neljännen olennon äänen sanovan: "Tule!"
8 Ja minä näin, ja katso: hallava hevonen; ja sen selässä istuvan nimi oli Kuolema, ja Tuonela seurasi hänen mukanaan, ja heidän valtaansa annettiin neljäs osa maata, annettiin valta tappaa miekalla ja nälällä ja rutolla ja maan petojen kautta. (Kulkutaudit, eli pandemiat. Luonto alkaa vastata ihmiskunnan rikoksiin.)
9 Ja kun Karitsa avasi viidennen sinetin, näin minä alttarin alla niiden sielut, jotka olivat surmatut Jumalan sanan tähden ja sen todistuksen tähden, joka heillä oli.
10 Ja he huusivat suurella äänellä sanoen: "Kuinka kauaksi sinä, pyhä ja totinen Valtias, siirrät tuomiosi ja jätät kostamatta meidän veremme niille, jotka maan päällä asuvat?"
11 Ja heille kullekin annettiin pitkä valkoinen vaippa, ja heille sanottiin, että vielä vähän aikaa pysyisivät levollisina, kunnes oli täyttyvä myös heidän kanssapalvelijainsa ja veljiensä luku, joiden tuli joutua tapettaviksi niinkuin hekin. (Laajat kristittyjen vainot.)
12 Ja minä näin, kuinka Karitsa avasi kuudennen sinetin; ja tuli suuri maanjäristys, ja aurinko meni mustaksi niinkuin karvainen säkkipuku, ja kuu muuttui kokonaan kuin vereksi,
13 ja taivaan tähdet putosivat maahan, niinkuin viikunapuu varistaa raakaleensa, kun suuri tuuli sitä pudistaa,
14 ja taivas väistyi pois niinkuin kirja, joka kääritään kokoon, ja kaikki vuoret ja saaret siirtyivät sijoiltansa. (Mahd. ydinsodan aiheuttamat luonnonmullistukset, meteoriittisateita.)
15 Ja maan kuninkaat ja ylimykset ja sotapäälliköt ja rikkaat ja väkevät ja kaikki orjat ja vapaat kätkeytyivät luoliin ja vuorten rotkoihin (Ihmiset pommisuojissaan ym.)
16 ja sanoivat vuorille ja kallioille: "Langetkaa meidän päällemme ja kätkekää meidät hänen kasvoiltansa, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsan vihalta!
17 Sillä heidän vihansa suuri päivä on tullut, ja kuka voi kestää?"
Nämä olivat kuusi ensimmäistä pasuunaa, eikä tämä vielä tähänkään pääty... Kannattaa lukea eteenpäin, 7. luku ja sitten 8. luvun Seitsemäs pasuuna, jne:
https://raamattu.uskonkirjat.net/servlet/biblesite.Bible?chp=1&ref=Ilm. 7:1&rnd=1728984733802
🧚♀️🎺🎺🎺🧚♀️🎺🎺🎺Katso! Kirjoittamaises oli näin, jota konmentoitseloitsen hieman hiemansilaisitoituneintuneesti:
"pidän mahdollisena, että Vaivan aika on hyvinkin pian, mahd. jo 2020-luvulla alkamaan koettavissa. Ehkä jopa jo alkanut. Tuon mukaan "luulisin", että pian "saatamme olla" kohdassa: toinen ja kolmas pasuuna (= maailmansota ja nälänhätä, mutta usko vielä riittää = öljy ja viini. Kunnes sitten suurten vainojen kohdalla...)."
Kaikenlaisija muutoksija ja vaihtuvuuksija tapahtuu. Tulevaisuujessa on yhälti mm. pappeustehtävän vaihto, joka vaihtuvi nykyiselliseltä Jeesukseen uskovijen seurikselta sellaiselliselle ryhmälliselle kuin ryhmälliseellisyys 144000. Mikä on näijen tehtävä? Ovatko het kyvykkäät tehokkaat onnistullisesti voitos voiman apun hoitaloimaan tehtäväänsä niin että maajilmassa moni pakanakansoista tulloo pääosinteisesti, osin piellekkäisesti , ensintyleisyyjessä uskoon Jeesukseen , joijenka jäljeellisyyjeks juutalaaseen kansan kolmasosa tulloo uskoonsa Jeesukseen?
Antikristus on jo maan päällä. Hän ilmaantuu tunnistetavuutena aloittaallisoimaan toimintaansa, jota varten hänen on määrällisyytensä tullallisena jossainsessa vaiheessa kun 7v Jaakopin ahjistuksen aika alkaa. Uskolmisoin että kolmallinen tenppelillinen Jerusalemis on ennen 7v vaivanajan alkua, kaho sie tai oo kahoksimatta:
"Mutta kun näjette hävityksen kauhistuksen seisoskelmansa sielllänsä misänsä ei misseen nimes pitäisi, joka tämän lukee tarkatkoon."
Matteus 13:14
Kuka on tuo seisoskelija? antikristus, sialunvihollisen vahvistama ja vaikuttama henkilöpersoona, ryhmä 144000:n vihollinen, Jumalan vihollinen, uuvestisyntyväisten Jaakopin ajassa ensinaurunsa nauraneiston vihollinen, joka alkaa toiminnallaan vaikuttamaan jossain vaiheessa 7v ahjistuksen aikaa.Varmaan aikaa pijan kun tavoitteet ovat sillä ovat yhä tuollon saavuttamatta, joihin saatana tahtoo päästämän.
Matteus 13:19 kertoo mitä antikristus saa aikaan ja ajanjakson. Se kertoo vähän mittakaavaa , millaista tuhollisuusmäärää on tulossa siihen 7v ajanjaksoon yhes lausees, jakeellisuujes.
No,emme ole antikristuksen ajas vielä, mutta luopumuksen ajassa olemme NYT 2024Jkr , ilokseni ja surukseni voin sanoa.Iloa saan kun Raamatussa on Totuus tähänkin ajan hetkoiseen, josta saamme kiintopisteen ynmärtää missä kohjen aikamatkal ollaan kohti seuraavija etappeja.Surua on tietty kun eksytys saa ystäväisen vietyä mukaansa kohti helvetin syvyyksijä.
Tähän totean että lukaise 2.tess 2:3,4 jos kaipaat tarkenuksen, luotettavuujennoksen ettee ensin on luopumus, jotteeta seuraa antikristuus.
Milloin alkaa se vaivanaika? En tiijä, mutta on hyvijä arvauksija joitakin ja joku niistä on se oikea vastaus.antikristukseen se liittyy. Itse tuumin että silloin kun valta on hänellä vallankäyttämyksessä nin siinä hetkessä alkaisi se vaivan aika.Se vaan olisi lookillisoitua.Ihan kuten Stupp pääsi touhuihinsa virkaanastujaisissaan niil valtaoikeuksil, jotka häälällisellä on valtakäytössään, antikristus ottaa suurenman vallan kuin kukaan tespootti on täjän päivään männes koskaansa maan piel ottanna ihelleens.
Selef Urge
- Anonyymi
Muistakaa laittaa henkselit sillä tempaus on aika raju.
Muuten pöksyt tippuvat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1976048Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442837- 442307
- 932069
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382011Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291405- 771382
Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa3001378Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131307Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j61236