Viime yönä outoa unta. Olin laivassa kovassa myrskyssä ja kapteeni käski kaikki samaan hyttiin nukkumaan. Sitten tuli valtava hyökyaalto ja laiva meni nurin narin joka suuntaan ja en päässyt irti kapteenista, joka roikkui koko ajan molemmissa jaloissani kiinni.
Mitä ...ttiä tämä nyt tarkoittaa? Kapteeni painoi melkoisesti (jos sillä on väliä). Mun uiminen oli tosi raskasta.
Kylläpä näytti...
100
<50
Vastaukset
Navakka potku kapteenin leukaan olisi selvittänyt ongelman, senhän kuuluu kuitenkin upota laivansa mukana.
Ei ehkä kannata lähteä risteilylle lähiaikoina
Onneksi oli uni viime yönä katsoin dragulaa jossa oli vastaavainen laiva uppoaminen.
Unien tulkinnan mukaan vaikeuksia töihin
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulkitse-unesi-unien-avainsanat/3327024#gs.vv69gsvaltakunta kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulkitse-unesi-unien-avainsanat/3327024#gs.vv69gsJa kotio ja raskas uiminen on varmaan painolastia.
Siltä se kuulostaa.valtakunta kirjoitti:
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/tulkitse-unesi-unien-avainsanat/3327024#gs.vv69gsVitsit, tuohan oli hyvä! Siis artikkeli!
No siellä ( töissä) on kyllä ollutkin painolastia ettei ihme...misspönttöuuni kirjoitti:
Vitsit, tuohan oli hyvä! Siis artikkeli!
No siellä ( töissä) on kyllä ollutkin painolastia ettei ihme...Sattui vaan osuu kohdalle.
Oon tehnyt tänään paljon tehtäviä lapsille etukäteen.liimailin vihkoon valmiiksi ainakin on 3 viikon tehtäviä.
4vuotiaalla aloitin aakkoset, numerot se jo 0-9 taitaa ja kirjoittaa osaa ja laskea vähän.
- Anonyymi
Olitko syönyt illalla liikaa? Tai lenkkeillyt paljon jolloin paino jaloissasi oli vain rasitusta?
Kapteeni oli Harmaaritari haarniskoineen?
viriviri kirjoitti:
Enneunta ajattelin.
Mikä sinulla on Harmista vastaan? Mitä se on tehnyt?
viriviri kirjoitti:
Enneunta ajattelin.
Alkaa nimittäin nyppiä tämä vihjailu. Taito se on sekin, että sanoo asiat niin kuin ne on.
misspönttöuuni kirjoitti:
Mikä sinulla on Harmista vastaan? Mitä se on tehnyt?
Ei niin mitään.
viriviri kirjoitti:
Ei niin mitään.
Mitä sitten otattelet koko ajan? Tässä puhutaan tai sitten ei ollenkaan. Menikö ymmärrykseen? Hä.
Alkaa nimittäin nyppiä tämä vihjailu. Taito se on sekin, että sanoo asiat niin kuin ne on.
Juu. Kyllä se sinun kintuissa roikkuisi, jos paatti nurin menisi. Muista nyt, että vittuilla voi siksikin, että välittää. Niinhän se on.
Mitä sitten otattelet koko ajan? Tässä puhutaan tai sitten ei ollenkaan. Menikö ymmärrykseen? Hä.
Heh, ärrimurri ei nyt ymmärrä leikkiä. :)
viriviri kirjoitti:
Juu. Kyllä se sinun kintuissa roikkuisi, jos paatti nurin menisi. Muista nyt, että vittuilla voi siksikin, että välittää. Niinhän se on.
Edelleenkin, puhu suoraan. Sinisilmä-metaforat on nähty. Välittäminen on sitä, että pruukaa sanomahan asiat niinko ne on. Muu on vellipe.seilyä. Siihen vastausta ni katotaan.
viriviri kirjoitti:
Mitä sä menetät jos sanot suoraan?
viriviri kirjoitti:
Tää on hyvä, että tämä keskustelu tallentuu.
viriviri kirjoitti:
Heh, ärrimurri ei nyt ymmärrä leikkiä. :)
Niin nyt se on leikkiä? No mitäs varten mun kanssa sun pitää leikkiä?
Edelleenkin, puhu suoraan. Sinisilmä-metaforat on nähty. Välittäminen on sitä, että pruukaa sanomahan asiat niinko ne on. Muu on vellipe.seilyä. Siihen vastausta ni katotaan.
Ei ole mitään Harmaata vastaan. Kunhan huvikseen keulitaan. Sä otat nyt tunteella tämmöset, etkös otakkin?
Onko se Harmaa vielä se sinun buurrr?misspönttöuuni kirjoitti:
Ei täällä rehellisyydellä menetä, kun korkeintaan mukavan maineen. Mutta sehän ei meitä ole ennenkään haitannut.
Niin nyt se on leikkiä? No mitäs varten mun kanssa sun pitää leikkiä?
Ei pidä. Mutta näköjään sä haluat.
viriviri kirjoitti:
Ei ole mitään Harmaata vastaan. Kunhan huvikseen keulitaan. Sä otat nyt tunteella tämmöset, etkös otakkin?
Onko se Harmaa vielä se sinun buurrr?Juu menin hänen kanssaan naimisiin, vaihdoin nimenkin ja nyt on ensimmäinen pönttöritari tulossa.
Jos sulla on hänelle asiaa, niin mihin minua tässä tarvitaan?viriviri kirjoitti:
Ei pidä. Mutta näköjään sä haluat.
Ahaa eli sulla onkin jotain minua vastaan nyt? Okei... No siinä on kaistaa jos semmoiselta tuntuu? Ilkeile mulle jos on paha olla, mutta älä harmikselle.
viriviri kirjoitti:
Ei täällä rehellisyydellä menetä, kun korkeintaan mukavan maineen. Mutta sehän ei meitä ole ennenkään haitannut.
No sitten vaan sanaista arkkua auki.
Juu menin hänen kanssaan naimisiin, vaihdoin nimenkin ja nyt on ensimmäinen pönttöritari tulossa.
Jos sulla on hänelle asiaa, niin mihin minua tässä tarvitaan?Onnittelut sitten morsiolle ja sulholle. Ei tässä ole pakko rimpuilla.
Ahaa eli sulla onkin jotain minua vastaan nyt? Okei... No siinä on kaistaa jos semmoiselta tuntuu? Ilkeile mulle jos on paha olla, mutta älä harmikselle.
Tula tullanlaa turpa rullallaa on meidän tomeralla Ullallaa. :)
Mikä sinun päätä kiristää?viriviri kirjoitti:
Onnittelut sitten morsiolle ja sulholle. Ei tässä ole pakko rimpuilla.
Täytyypä nyt sanoa etten yhtään tajunnut sun hyökkäystä, tosin en varmaksi tajua sitäkään, kuka olet. :(
viriviri kirjoitti:
Mikä sinun päätä kiristää?Mitähän minä olen tehnyt?
Aistin vihamielisyyttä. Buurr.
Älä aisti. Kuuluisat naisenvaistot on nyt ula aalloilla.
viriviri kirjoitti:
Mikä sinun päätä kiristää?Teit aika ikävän tästä ketjusta. Olen kyllä pidemmän aikaa huomannut, että sama veivinki alkaa kun minun merkki on näkyvissä.
viriviri kirjoitti:
Mikä sinun päätä kiristää?Ja jos sillä Ullallakin on asiaa, voinee hänkin suoraan sanoa.
No etkös sä ole ollut Harmikseen ihastunu?
Wwuwuw kirjoitti:
Viriviri ei ole vastannut mulle. Odottelen.
Wwuwuw kirjoitti:
Jos teillä kummallakaan ei ole järkiperäistä asiaa, voitte painua v.ttuun :D
Siinä meillä kiltti tyttö. :(
Viriviri ei ole vastannut mulle. Odottelen.
Mitäs sulle uskaltaa vasta ilman suojapeltiä. :D
Wwuwuw kirjoitti:
Se onkin ollu ihastunut muhun näemmä. :)
viriviri kirjoitti:
Mitäs sulle uskaltaa vasta ilman suojapeltiä. :D
No miten kauan odotutat. Reippaasti vaan. Minä pärjään omillani, nojaan Karjalan mäntyyn. Noh mikä pelottaa?
No miten kauan odotutat. Reippaasti vaan. Minä pärjään omillani, nojaan Karjalan mäntyyn. Noh mikä pelottaa?
Oottele nyt kotvanen.
Whaaat?
Paljastuiko Pönttis feikiksi? Naimisissa Harmiksen kannsa ja mitä kaikkea..
Nyt ei kuulkaa mene enää läpi..😄Wwuwuw kirjoitti:
Whaaat?
Nyt ei kuulkaa mene enää läpi..😄Kumma, että yhtäkkiä sinäkin olet muuttunut minua kohtaan vihamieliseksi ja katkeraksi? Kenenhän varpaille olenkaan astunut?
Wwuwuw kirjoitti:
Whaaat?
Nyt ei kuulkaa mene enää läpi..😄Tiedät sä ihan varmaksi missä se sun avomies liikkuu? Ihan vaan tarkistan :)
Kumma, että yhtäkkiä sinäkin olet muuttunut minua kohtaan vihamieliseksi ja katkeraksi? Kenenhän varpaille olenkaan astunut?
No jotain mätää tässä nyt on..🤭
Ei nyt ihaan kaikki läpi mene..Wwuwuw kirjoitti:
No jotain mätää tässä nyt on..🤭
Ei nyt ihaan kaikki läpi mene..Mitä sä sanoisit, missä olis hyvä viettää 4kymppisiä, olisko pohjoinen vai etelä parempi? Vuokrais mökin tai sitten jopa jonnekin rajaseudulle? Sekin olis eksoottista eikö vain? :)
Mitä sä sanoisit, missä olis hyvä viettää 4kymppisiä, olisko pohjoinen vai etelä parempi? Vuokrais mökin tai sitten jopa jonnekin rajaseudulle? Sekin olis eksoottista eikö vain? :)
Öööh..🤪
Wwuwuw kirjoitti:
Öööh..🤪
Sanopa suoraan mikä sulla on tullut minua vastaan? Näkeehän tuon nyt jokainen. Et vastannut, öhinä ja ähkiminen ei ole vastaus.
Sanopa suoraan mikä sulla on tullut minua vastaan? Näkeehän tuon nyt jokainen. Et vastannut, öhinä ja ähkiminen ei ole vastaus.
Hah hah saakeli. Viihdyttävää. :D
viriviri kirjoitti:
Hah hah saakeli. Viihdyttävää. :D
No ole hyvä jos saat ilosi täältä, niin minäkin yritän töiden lomassa, mutta en ymmärrä tätä päivää. :(((
Noh, ei se minua silleen haittaa, ihan vähän surettaa...:’(misspönttöuuni kirjoitti:
Ei kyllä ole tähän mennessä ollut yhtään mitään..yhtäkkiä siinä toisessa keskustelussa vain käskit vittuun painua..
Että oikeasti sanot että olette nyt Harmiksen kanssa naimisissa ja vauva on tulossa?misspönttöuuni kirjoitti:
No ole hyvä jos saat ilosi täältä, niin minäkin yritän töiden lomassa, mutta en ymmärrä tätä päivää. :(((
Noh, ei se minua silleen haittaa, ihan vähän surettaa...:’(Voi pikkuista. :(
Wwuwuw kirjoitti:
Ei kyllä ole tähän mennessä ollut yhtään mitään..yhtäkkiä siinä toisessa keskustelussa vain käskit vittuun painua..
Että oikeasti sanot että olette nyt Harmiksen kanssa naimisissa ja vauva on tulossa?Jos lento ei ole myöhässä. Haikara on nähty Viron aluevesillä.
Jos lento ei ole myöhässä. Haikara on nähty Viron aluevesillä.
En tajua sua..Ootsä kännissä?
Mä oon ottanu vaan kaks kaljaa, joten en niin taajuuksissa ole..Wwuwuw kirjoitti:
Mä oon ottanu vaan kaks kaljaa, joten en niin taajuuksissa ole..Eihän odottaessa saa juoda?
Wwuwuw kirjoitti:
Mä oon ottanu vaan kaks kaljaa, joten en niin taajuuksissa ole..Ota kiikarit, ei niitä pohjia :)
- Anonyymi
Melkoisen pelottavattakin uni sitten jos kapteeni määrää tuhannet asukkaat samaan c-luokan hyttiin, voisi tulla ahdasta.
Mutta niin... kyllä julkisuuden henkilöille voi kirjoitella kirjeitä ja yleensä vastaavatkin sitten.
Babylon 5 montakohan sataa tonnia spinning metal, avaruussarjasta, sitten Crusader oli jatko sarja tuolle taitaa olla jossain tuokin. - Anonyymi
Uni tarkoittaa lyhyesti näin.
Kapteeni on laivan herra, ohjaa sitä laivaa. Kapteeni on se sinun ihastuksesi, joka ohjaa omaa laivaansa.
Laivalla tarkoitetaan suurta alusta joka kulkee merellä. On myös veneitä. Vertauksissa näillä tarkoitetaan sitä, että maailman uskottomat ihmiset kulkevat suurissa laivoissa ja/eli ovat varmoja menossaan. Kun taas uskovaiset purjehtivat pienillä venheillä monesti vastavirtaan ja eivät ole niin varmoja menossaan, mutta Jeesus ei salli heidän hukkua..
En tiedä miksi kapteeni käski teidät samaan hyttiin, mutta jokainen on vastuussa omasta kohtalostaan ja/ omastatunnostaan.. uskovaisella on oma hytti/oma vene, omakohtainen usko jne...
Se että kapteeni roikkui sinun jaloissasi ja ei päästänyt irti tarkoittaa, että jos otat tämmöisen uskottoman ihmisen puolisoksesi, jolla on korskea meno olevinansa suuressa laivassaan. Varma on, että jos samaan alukseen astut hänen kanssaan, ei kukaan ole sinua pelastamassa, jos ja kun laiva uppoaa, vaan laivan kapteeni vie sinut komeutensa ja kiiltonsa kanssa kadotukseen. Koska vain Jeesus voi kuolemasta pelastaa.
Näin minä ymmärsin unesi.
Ehkä siihen vaikuttaa se että olen entinen uskonlahkolainen.
En siis paasaa mitään parannusta. Olen vain kuullut laiva ja vene vertauksen ennenkin....
Näin siis itse ymmärsin tämän.
Joku toinen toisella tavalla. Oikeaa vastausta onko olemassa? Arvauksia vain..
T mies 22- Anonyymi
Kapteeni on arvoton mies, amiraali vieläkin arvottomampi.
Ohhoh. Tänä iltanahan pukkaa analyysejä..No kaikki ovat tervetulleita, koska ei unille ole varmoja oikeita vastauksia :)
Mä ymmärtäisin sen unen yksinkertaisesti niin, että Pönttis toisaalta toivoo että tulisi joku mies ja ottaisi ohjat häne elämässään, mutta samalla pelkää sitä kuollakseen.
- Anonyymi
Jos näkee hyviä unia, olkoon sitten pelottavia tai ei on hyvin toimivien aivojen merkki.
- Anonyymi
REM tila unissa ei tietääkseni vielä kuitenkaan ole sitä aivojen palautumisaikaa, sitten vasta tulee sellainen syväuni, silloin ei näe unia ollenkaan, tuollainen on sitä aikaa milloin aivot parantavat itseään.
Voihan se johtua siitäkin, että taas on täysikuu? Unet (selkeät) aktivoituvat usein silloin? Nukkuminen ja syvä uni on levotonta.
- Anonyymi
Aivot toimii, hyvä :)
Mutta tuollainen kun sitten unesta siirryt taas kevyempään REM-vaiheeseen silloin näkee kuvia ja unia.
Deep Sleep -vaihe, on todellakin sellainen: pupillitkaan eivät reagoi lainkaan valoon ja muutenkin on muutenkin aivan toisissa maailmoissa silloin.
Unissa voi nähdä kyllä aika hauskoja elokuviakin.
- Anonyymi
kerran avasin jonkun silmää, oli deep sleep unessa: pupillitkaan eivät liikahtaneet lainkaan silloin :) Ei ollut kuollut oli vain nukkumassa .
Sehän kielii vaan sitä, että joku sinulle raskas vastuu meinaa painaa niin paljon, ettet pääse itse pinnalle kunnolla.
Ssnoit, että työpäivä ei tunnu loppuvan ja voimat on vähissä.
Jotenkin kun saat työstäsi sellaisen, että saat tehdä sitä, eikä se ole pakko, on se paljon kepeämpää. Sitten vedät sinnekin hyvät ja selkeät rajat. Et ole ainoa joka tekee töitä.
Tai onko joku muu juttu elämässä, joka tuntuu taakalta/vaatimukselta? Usein ne ei ole kuin oma päänsisäinen oletus tai lukkotila. 😊Juu, jotain tuommosta siihen voi liittyä. Painolasti raahautuu sitten yöuniin. Taakka mikä roikkuu mukana. Olin kyllä väsynyt kun siitä unesta pääsi. Suorastaan rasittunut!
Juu, jotain tuommosta siihen voi liittyä. Painolasti raahautuu sitten yöuniin. Taakka mikä roikkuu mukana. Olin kyllä väsynyt kun siitä unesta pääsi. Suorastaan rasittunut!
Niin. Sä oot sitä ihmistyyppiä joka ottaa kaikesta stressiä, mutta nyt opettelet vaan ottamaan lunkimmin js sillä siisti. 😊👍
Disse kirjoitti:
Niin. Sä oot sitä ihmistyyppiä joka ottaa kaikesta stressiä, mutta nyt opettelet vaan ottamaan lunkimmin js sillä siisti. 😊👍
Mä olen sitä ihmistyyppiä joka ottaa luulot pois, myös ämmiltä.
Mä olen sitä ihmistyyppiä joka ottaa luulot pois, myös ämmiltä.
Sitäkin... ärhäkkä nainen olet selkeästi. Siitä ei ole epäilystä... mutta itsehän sitä tehdään ksikenlaisia valintoja, olipa ärhäkkä tai lepposampi. 😊
Disse kirjoitti:
Sitäkin... ärhäkkä nainen olet selkeästi. Siitä ei ole epäilystä... mutta itsehän sitä tehdään ksikenlaisia valintoja, olipa ärhäkkä tai lepposampi. 😊
Näin on :)
Näin on :)
Täällä muuten on aikas äkäinen neiti... ksveri ei lähtenytkään treeneihin ja nyt tenäyty hänkin...
Me pojsn kanssa evakuoidaan itsemme mummolaan. 😳Disse kirjoitti:
Täällä muuten on aikas äkäinen neiti... ksveri ei lähtenytkään treeneihin ja nyt tenäyty hänkin...
Me pojsn kanssa evakuoidaan itsemme mummolaan. 😳Viisainta. Tuskin hänkään kaipaa viisastelua, ainakaan ylimääräistä. Se on oikeasti hyvä, että annat olla vähän omissa oloissaan. Sitä aikaa tarvii kaikki.
Viisainta. Tuskin hänkään kaipaa viisastelua, ainakaan ylimääräistä. Se on oikeasti hyvä, että annat olla vähän omissa oloissaan. Sitä aikaa tarvii kaikki.
Kysyin, että haluuko mukaan, niin huoneesta kuului, että: "Ei vit.ssa!"... siks hiivittiin häntä koipien välissä äkkiä väljemmille vesille. 🤣
Kapteeni on selvästi tuleva kumppanisi, josta sinulla ei ole vielä mitään tietoa.
Siellä se merikarhu odottelee sinua jossakin satamassa tai isolla valtameri purrella.
Unessa on selkeä sanoma: Kapteeni roikkui sinussa kiinni kaksin käsin jaloissasi ja se tarkoittaa naimisiin menoa merikapteenin kanssa.- Anonyymi
Naimisiin joutuu ja lujan kapteenin koukkuun.
Monesti yrität pakoon mutta turhaan.👰
Mä muistan mun unet hyvin..
Viime yönä näin unta, jossa koko suku oli kokoontunut meille, koska jollakin oli häät. Mä olin purkanu kolme paria mustia kenkiä alkutekijöihin ja ajattelin tehdä niistä uusia kenkiä..
Istuin siinä pihalla maassa niitä kenkiä laittamassa ja serkkutyttö jotain siinä niitä arvosteli..Naapuri tuli käymään ja mä ajattelin että saa mennä hölisemään tuonne mun tätien kanssa.. mulla kun on tässä tärkempääkin näitten kenkien kanssa..- Anonyymi
ketä kiinnostaa
- Anonyymi
Laiva kuvasti egoa, meri alitajuntaa, raivoava meri esim tunne-elämän vastoinkäymisiä yms. tai muita alitajuisia prosesseja.
Laiva menee nurin, eli se ei ole tarpeeksi vahva moisille aallokoille, myös kapteenin käytös oli kriisitilanteessa hyvin epäpätevää. - Anonyymi
Laiva joka uppoaa on jokin asia, tunne tai ihminen sun elämässä josta oot päästämässä irti tai haluat päästä eroon. Myrskyävä meri kuvastaa sisäistä maailmaa, joka ei ole tasapainossa. Kapteeni, joka roikkuu sun jaloissa, tarkoittaa irtipäästämisen vaikeutta. Haluat vapauteen, pois uppoavasta, tuhoontuomitusta, mutta jokin pitää sua siinä kiinni, hidastaen eteenpäin menemistä koska et täysin halua vielä luopua jostain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075658Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453723Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503255Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4552601Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2641641- 871376
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito141322Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde321313- 771258
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1511206