Vammaisen invapysäköintilupa

Anonyymi

En ole persu enkä mielestäni rasistikaan ja tiedän, että tälle jutulle riittää kommentteja. Joten tapahtui tänään Haaparannalla ICA:n pihalla. Kaksi miestä autolla jossa Suomen rekkarit ja inva pysäköintilupa parkkasivat invapaikalle. Sekä kuski, että vänkäri lähtivät kävelemään kauppaan reippaasti jotain kieltä solkottaen. Kaupassa keräsivät kaikkea ostettavaa kärryihin, ei näyttänyt liikkuminen olevan vaikeaa. Suututti tuo välinpitämättömyys ja kulttuuri ero. Voisi sitä jotain opettaa aikuisille miehille vai oliko sittenkin älyssä vikaa,

22

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      jos inva lupa lasissa,niin silloin saa pysäköidä,nou proplem.

      • Anonyymi

        Kaikki vammat ei näy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki vammat ei näy.

        Ne jotka pysäköi Inva paikalle ja kävelevät hyvin, heillä se sairaus on siellä minkä varassa lakki pysyy mukana, silloin ei kukaan sitä huomaa ennen kun sellainen tapaus koettaa toimittaa jotain asiaa suullisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne jotka pysäköi Inva paikalle ja kävelevät hyvin, heillä se sairaus on siellä minkä varassa lakki pysyy mukana, silloin ei kukaan sitä huomaa ennen kun sellainen tapaus koettaa toimittaa jotain asiaa suullisesti.

        Öö tuota noin voisin olla eri mieltä. Minulla on kaikki raajat talella ja hyvänä päivänä pystyn kulkemaan suhteellisen sujuvasti jonkin verran jne....
        Olen lukenut useammasta lähteestä mitkä ovat ne perusteet sille että invapysäköintitunnuksen "saa". Minullakin ne perusteet täyttyi ja sellaisen "sain".

        Minä vaihtaisin ihan koska vain sairauteni pois ja antaisin tuon lillulappulirpakkeen samalla pois jos saisin terveyteni takaisin. Olen näin monelle urputtajalle sanonut kun alettu naamaileen että mihinkä on rollaattori tms jäänyt....Usein tuntuu että näillä "terveillä" on siellä lakin alla jotakin puutetta mutta se ei vielä oikeuta invaluvan saamiseen.


    • Anonyymi

      Voihan se olla myös, että perheenjäsenellä on vamma ja sen vuoksi on invalupa. en tiedä, pitääkö ko olla aina mukana, kun käyttää inva paikkaa, jos lupa sellaiseen on.

      • Anonyymi

        Kyllä pitää olla "mukana" aina. Toki jos ajatellaan niin että invaluvan haltija on esim harrastuksessaan ja menet häntä sieltä hakemaan ja pysäköit invalupa ruutuun niin sen luulisi olevan ok. Mutta jos menet itse henkilökohtaislle asioille lähiokauppaan ja kortin haltija jää kotiin niin se on ei ei


    • Anonyymi

      Olen kateellinen koska naapurissa asuva nuori terve mies on työtön. Olen myös kateellinen hänen isästään joka on inva ja hänellä on invalupa. Hän saa pysäköidä lähes mihin tahansa eikä häntä voida sakottaa. Olen kateellinen niille vammaisille ja työttömille jotka saavat vain olla. En kertakaikkiaan vain halua.

    • Anonyymi

      Ihmetellyt myös samaa asiaa...parkataan auto vaikka ei ole invalupaa ks.paikalle...käsittämätöntä idiotismia...

      • Anonyymi

        Se on sellaista ylimielisyyttä muita kohtaan, se olen minä, muut ei mitään, Inva paikat on tarkoitettu liikunta rajoitteisille henkilöille, sen vuoksi, että heidän on helpompi tulla asioimaan lähempää uloskäyntiä, terve ihminen kykenee kävelemään jonkin matkaa, sitten jos on esimerkiksi pyörätuoli kuljettaja, hänen on saatava itsensä kuljettajan paikalta tuoliin, ja Inva paikoilla siihen on enemmän tilaa, se ei niinkään jossain autojen välissä onnistu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sellaista ylimielisyyttä muita kohtaan, se olen minä, muut ei mitään, Inva paikat on tarkoitettu liikunta rajoitteisille henkilöille, sen vuoksi, että heidän on helpompi tulla asioimaan lähempää uloskäyntiä, terve ihminen kykenee kävelemään jonkin matkaa, sitten jos on esimerkiksi pyörätuoli kuljettaja, hänen on saatava itsensä kuljettajan paikalta tuoliin, ja Inva paikoilla siihen on enemmän tilaa, se ei niinkään jossain autojen välissä onnistu.

        Prisman edessä on selvä pysäköintikielto liikennemerkillä, siinä lähellä roskalaatikoita, siihen pysäköivät ihmiset ihan surutta, en tiedä onko siellä mitään valvontaa, suoraan merkin eteen pysäköidään, kielto on ilmeisesti sen vuoksi, että jätteen kuljetusautot pääsevät suorittamaan työnsä.


    • Anonyymi

      Ja yleensä invapaikalle luvatta parkkeeraavat ovat Audi, BMW ja Mersu merkkisillä autoilla ajavia. Mitä isompi bemari sitä lähemmäs ovea pitää päästä näyttäytymään.

      • Anonyymi

        Jooo, se on sellasta mahtailua, vaikka me toiset tidetään että, siinä on taas joku ottanu velkaa, ja iskeny kätesä paskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jooo, se on sellasta mahtailua, vaikka me toiset tidetään että, siinä on taas joku ottanu velkaa, ja iskeny kätesä paskaan.

        Japsi mopoja ja skodia ostetaan lainalla, uusia bemareita rahalla. Ja näillä ostajilla on yleensä vara tankata tankki täyteen toisinkuin köyhemmillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Japsi mopoja ja skodia ostetaan lainalla, uusia bemareita rahalla. Ja näillä ostajilla on yleensä vara tankata tankki täyteen toisinkuin köyhemmillä.

        Jaa, niin, siehän sait pienelä korola sen saksan seisojan, älä kovin kärryyttä sen kanssa tuossa nurkala, tahtoo sisäle tulla paha katku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, niin, siehän sait pienelä korola sen saksan seisojan, älä kovin kärryyttä sen kanssa tuossa nurkala, tahtoo sisäle tulla paha katku.

        Se on sellainen vanhojen ihmisten mieleen painunut ajatus tuosta Mersusta, että se kun on ollut kallis auto aikoinaan niin on ajateltu että joka sellaisella ajaa täytyy olla hiukan paremmassa työssä, nykyisinhän saksalainen teknologia on jäänyt jalkoihin Japanin, Kiinan ja Korean tehtaiden tekemille autoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sellainen vanhojen ihmisten mieleen painunut ajatus tuosta Mersusta, että se kun on ollut kallis auto aikoinaan niin on ajateltu että joka sellaisella ajaa täytyy olla hiukan paremmassa työssä, nykyisinhän saksalainen teknologia on jäänyt jalkoihin Japanin, Kiinan ja Korean tehtaiden tekemille autoille.

        Yleensä näillä merssuilla ajavat ns.romanit, mutta kyllä on myös havaittu joidenkin insinöörienkin(valkolaisten) ajavan joskus sellaisella ajopelillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä näillä merssuilla ajavat ns.romanit, mutta kyllä on myös havaittu joidenkin insinöörienkin(valkolaisten) ajavan joskus sellaisella ajopelillä.

        No ei siinä ihan insinööri tarvi olla jos meinaa pitää mersua ajossa, voihan sen käyttää jossain pikakorjaamolla aina päiväseltään, niin pärjää muutkin ko katsastusinsinöörit, ei tarvitse niin paljon tietää sentään rönttästäkään.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Varmasti poliisia kiinnostaa paljon...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmasti poliisia kiinnostaa paljon...

        Kokemuksesta voin kertoa että ovat asiasta erittäin kiinnostuneita, sitä paitsi sehän on heidän työtään.


      • Anonyymi

        Kaupan pysäköinti alue on yksityisaluetta. Poliisi ei siellä sakota. Jos vartiointiliike valvoo aluetta niin se voi sakottaa pysäköintirikkeestä mutta se täytyy ilmaista selkeillä kylteillä.


    • Anonyymi

      Prismassa on liikaa invapaikkoja. Yksi rivi pois. Vai onko siinäkin kaupan neliöt alunperin takana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe