Oulun Tervahiihto on maailman vanhin yhtäjaksoisesti järjestetty hiihtotapahtuma. Se järjestettiin ensimmäisen kerran vuonna 1889 nimellä Oulun hiihto.
Tältä vuodelta se on peruttu lumen puutteen takia. 130 vuotta kestänyt sarja katkeaa.
Myös Finlandia-hiihto ja Pirkan hiihto on peruttu. Jälkimmäinen peruttiin ensimmäisen kerran kymmenisen vuotta sitten ja nyt on kolmas peruminen.
Tämä kertoo Ilmastonmuutoksen voimakkaasta etenemisestä.
Tervahiihto peruttu
6
187
Vastaukset
- Anonyymi
Poikkeuksellisen leuto talvi kertoo vain siitä, että vuodet ei ole veljeksiä. Voi olla, että jo ensi talvi on poikkeuksellisen kylmä ja luminen. Yhden talven perusteella ei voi tehdä johtopäätöksiä ilmastonmuutoksesta. Tai alarmisti voi. Jönsin kaltaiselle riittää jopa hetkellinen lämpötila osoitukseksi ilmastonmuutoksesta.
- Anonyymi
Mahtaa nyt jonkun maailma kaatua, kun ei päässyt hiihtämään. Voi voi.
Kyllä tolkuttomat säästöt energian käytössä voittavat jonkun hiihtokisan mennen tullen. Paitsi tietysti alarmistin mielestä.
Tulevina talvina voidaan sitten jonakin vuonna pitää vaikka parkin kisaa, niin saadaan syntynyt hiihtovaje täytettyä.
Tästä voi tutustua aikasempiin lauhoihin talviin, joita on esiintynyt kautta aikain.
https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/itkonenlindgren/lauha-talvi-ahdistaa-mita-historia-kertoo-menneista-lauhoista-talvista-ja-suomen-saahistoriasta/ - Anonyymi
Siinäpä taas akuankka-linkki denialistilta.
Minä en muuten aloituksessa puhunut pelkästään tästä talvesta. - Anonyymi
Valitettavan usein hiihto asioissa pyörii sellaisia ihmisiä joiden ajatuksiin ei mahdu muuta talvi liikuntaa kuin hiihto. Sen takia on ollut kylttejä missä lähes koko paikkakunta kyltitetään silloin kun on lunta vain hiihtäjille. Vain hiihtäjille my ass. Onneksi ilmastonmuutos tuli apuun ja loppui toi typerä pelleily. Ei mennyt palaute kovaan kalloon mutta nyt Käänänenkin joutui työntämään hiihtosauvan takapuoleensa ja myöntämään tappionsa.
- Anonyymi
Hommatkaa rullasukset tai muuttakaa lappiin. Parasta olisi tietysti ,että muuttaisitte Etelä-Navalle ja saisitte kunnon lumipyryt ja 100 C asteen pakkaset,
Suomalainenkin hutkimusryhmä oli sielä ja olivat ihan hiljaa senjälkeen sulamisesta niin olivat paleltuneet persettä myöten. - Anonyymi
Lylyn lykintä ehkä on kärsinyt mutta toisessa vaakakupissa painaa olemattomat lumenluontikulut, rajusti laskeneet lämmityskulut ja kirsikkana kakun päällä Dennis-myrskyn ansiosta kolmannes Euroopan sähköstä tuotettiin tuulivoimalla!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1641551
- 104921
- 75743
- 51635
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa16595ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40527Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45478Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m157476- 26419
Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;185412