Alltime ja ihmisten ilkeys

Anonyymi

Te ilkeät Alltime työntekijöiden haukkujat, onko käynyt mielessä miltä nuorista miehistä tuntuu aloittaa vaativa työelämä kun heti saa vain pelkkää lokaa ihmisiltä niskaansa? Miettikää omia jälkeläisiänne,,haluaisitteko heille tällaisia kokemuksia koko ajan??!. Sitten ihmetellään kun menee työhalut.

78

5046

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Palaute pitääkin antaa suoraan sinne Alltimen johdolle ja vielä kaupungin päättäjille, kun valinneet huonon työn suorittajan. Tämä talven lumiolot haasteelliset, mutta kun me maksamme kiinteistö- ja tuloveroja niin palvelun pitää pelata kunnolla!

Kyllä se niin sapettaa, kun olen saanut pihani ja tieliittymäni kolattua viimeisen päälle niin kone tulee ja työntää valtavan korkuisen jää/lumivallin ja tekee raskaan työni tyhjäksi.

Se on helppo sieltä kerrostalokämpästä kommentoida, kun koko talvena ei tarvitse hikoilla lumityössä! Meitä työssäkäyviä harmittaa huonosti auratut työmatkareitit.

• Anonyymi

Miksi pitää liittymä puhdistaa kun varsin tiedät että Aura on pian tulossa??? Te omakotitalojen äijät olette niin lapsellisia...saattepa taas aihetta valittaa kun oikein kiiruhdatte turhan työn tekoon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi pitää liittymä puhdistaa kun varsin tiedät että Aura on pian tulossa??? Te omakotitalojen äijät olette niin lapsellisia...saattepa taas aihetta valittaa kun oikein kiiruhdatte turhan työn tekoon!

Se auran tuleminen on kuitenkin niin epävarmaa, monesti päivällä sataa rutkasti lunta ja lumenkolaus alkaa työpäivän jälkeen ja työhän on tehtävä silloin kun siihen on aikaa.
        Herään aamulla klo 5-6 siihen, kun aura kolistelee ohi ja kun aamusella lähden töihin niin se auran tuoma lumivalli jopa estää sen, että pääsen omasta pihasta aamulla lähtemään autolla. Kyllä se panee sadattelemaan. Huomaa, että kommentoija ei tosiaankaan asu omakotitalossa. Tuliko hyvä mieli, kun sait mollata?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se auran tuleminen on kuitenkin niin epävarmaa, monesti päivällä sataa rutkasti lunta ja lumenkolaus alkaa työpäivän jälkeen ja työhän on tehtävä silloin kun siihen on aikaa.
        Herään aamulla klo 5-6 siihen, kun aura kolistelee ohi ja kun aamusella lähden töihin niin se auran tuoma lumivalli jopa estää sen, että pääsen omasta pihasta aamulla lähtemään autolla. Kyllä se panee sadattelemaan. Huomaa, että kommentoija ei tosiaankaan asu omakotitalossa. Tuliko hyvä mieli, kun sait mollata?

Ei kaikki lumenluojat ole miehiä 😂 Minä asun talossa yksin ja olen kyllä nainen. Tuo lukikone on minunkin "vihollinen". Lumet on todella luotava työaikataulun mukaan. Kerran olin peruuttamassa autoa tallista, lähtieseni töihin. Pukkasi siihen taakse paltteen , joten hae kola, ja ala töihin. Jos olis ollut kivi, niin olis tehnyt mieli sillä nakata 😠 Mutta kun oli vaan tuota hiton lunta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, olen vuosia asunut ja varmasti isompaa pihaa kolannut lumesta kuin sinä kaikkitietävä. Ja pohjoisessahan lunta riittää...maalla vielä asuin missä ei ees aurat kulje niinkö täällä...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuule, olen vuosia asunut ja varmasti isompaa pihaa kolannut lumesta kuin sinä kaikkitietävä. Ja pohjoisessahan lunta riittää...maalla vielä asuin missä ei ees aurat kulje niinkö täällä...

En ole kaikkitietävä, kerroin vain kokemuksestani ihan omasta näkökulmasta joten ota se herne pois nenustasi. Itse olet kaikkitietävä, kun tiedät että sinun pihasi on isompi. Niin, mistäs se tiedät?
        Ihmeellinen kommentti yllä, kun meitä on TODELLA PALJON, kun joudumme kärsimään tieltä auratuista lumista. On se aamun työhönlähtemisen kiireessä haitta ja harmi, kun olet vaihtanut jo lumityövaatteet pois ja pukeutunut työpäivää varten siististi ja taas lumikola kouriin ja työt kuitenkin alkaa ajallaan, ei ole varaa myöhästellä lumityön takia.

Ei tarvitse olla kaikkitietävä jos kertoo miltä tämä lumihaitta tuntuu. Miksi sitä ei saa sanoa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ole kaikkitietävä, kerroin vain kokemuksestani ihan omasta näkökulmasta joten ota se herne pois nenustasi. Itse olet kaikkitietävä, kun tiedät että sinun pihasi on isompi. Niin, mistäs se tiedät?
        Ihmeellinen kommentti yllä, kun meitä on TODELLA PALJON, kun joudumme kärsimään tieltä auratuista lumista. On se aamun työhönlähtemisen kiireessä haitta ja harmi, kun olet vaihtanut jo lumityövaatteet pois ja pukeutunut työpäivää varten siististi ja taas lumikola kouriin ja työt kuitenkin alkaa ajallaan, ei ole varaa myöhästellä lumityön takia.

Ei tarvitse olla kaikkitietävä jos kertoo miltä tämä lumihaitta tuntuu. Miksi sitä ei saa sanoa?

Hyvä ihminen...mietipä vähän...nyt on kyse luonnontuotteesta, LUMESTA...EI mistään haitallisesta myrkyistä! Miksi noin meuhkaat selittämällä joka tekosi ja liikkeesi...omituisia kyllä Roin omakotiasujat. Tiettyjä juttuja kannattee miettiä ennenkö talon hankkii...t. Omakotiasujat pitkällä kokemuksella

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei kaikki lumenluojat ole miehiä 😂 Minä asun talossa yksin ja olen kyllä nainen. Tuo lukikone on minunkin "vihollinen". Lumet on todella luotava työaikataulun mukaan. Kerran olin peruuttamassa autoa tallista, lähtieseni töihin. Pukkasi siihen taakse paltteen , joten hae kola, ja ala töihin. Jos olis ollut kivi, niin olis tehnyt mieli sillä nakata 😠 Mutta kun oli vaan tuota hiton lunta.

Älä ämmä höpötä...varaa nyt aikaa lumiaamuina töihin lähtöön...juo yks kuppi vähemmän kahvia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Älä ämmä höpötä...varaa nyt aikaa lumiaamuina töihin lähtöön...juo yks kuppi vähemmän kahvia.

Sinulla on jäänyt koulut käymättä. Käytöksen alkeet kun lähtee sieltä. Ja toisekseen en ole ämmä. Ja se lumikone voi tulla vaikka olet lumityöt tehnyt juuri kun olet aikeissa peruuttaa tallista ulos. Ja kahviakaann en juo.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on jäänyt koulut käymättä. Käytöksen alkeet kun lähtee sieltä. Ja toisekseen en ole ämmä. Ja se lumikone voi tulla vaikka olet lumityöt tehnyt juuri kun olet aikeissa peruuttaa tallista ulos. Ja kahviakaann en juo.

Eipä ookaan jääny, sulla jääny kun et ymmärrä olla turhista pikkuasioista nillittämättä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä ookaan jääny, sulla jääny kun et ymmärrä olla turhista pikkuasioista nillittämättä.

Ei tämä ole nimittämistä vain ASIAA. Muutoksia ei tapahdu ellei asioita nosteta pöydälle. Ensin vaikka täällä. On aika uusia kalustot joilla paltteita ei tule liittymiin. Voidaan tehdä sopimus sellaisen urakoitsijan kanssa jolla ajanmukainen kalusto. Viestiä siis päättäjille👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvä ihminen...mietipä vähän...nyt on kyse luonnontuotteesta, LUMESTA...EI mistään haitallisesta myrkyistä! Miksi noin meuhkaat selittämällä joka tekosi ja liikkeesi...omituisia kyllä Roin omakotiasujat. Tiettyjä juttuja kannattee miettiä ennenkö talon hankkii...t. Omakotiasujat pitkällä kokemuksella

Kukahan täällä meuhkaa...vilkaiseppas peiliin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katso itse!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko mielipiteitä??? Jos ei katso vaikka haarojen välistä pe......n!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä odotan, pöljäähän se on kolata ennen auran käyntiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Altime henkilökuntaa meillä vaihettiin huoltia pois iso harmi.Olen kuullut altime todella erittäin huono kiinteistöhuolto.Ala ala arvoista käytöstä/asikaspalvelua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet typeryyden tyhmyyden huippu

• Anonyymi

Turhaa liittymien lumista valitatte auraajille. Kaupunki ei vaan maksa liittymien puhdistuksesta urakoitsijalle. Kun kaupunki hoiti teiden aurauksen oli aivan sama tilanne. Valitukset oikeaan osoitteeseen, jos välttämättä valittaa haluaa.
      Ja kuukauden päästä kevät jo pitkällä.

• Anonyymi

Tyhjänpäiväisiä jurnuttajia..menköön yleisillä tai kävellen töihin jos autoa saa liikkeelle...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tyhjänpäiväisiä jurnuttajia..menköön yleisillä tai kävellen töihin jos autoa saa liikkeelle...

Eihän kyse ole valittamisesta vaan yleisestä keskustelusta ja mielipiteestä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Minun mielipide on että penkka on liian suuri jos en pääse töihin. Ja kun siihen on pukattu 50 cm palleroita liittymä täyteen . Olet sitten töissä ja se jäätyy siihen. Tilaa sitte kone käymään että kotia pääset. On se niin väärin. Kyllä minä ainakin mieleni pahoitin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun asioista annetaan palautetta, saattaa olla jatkossa niinkin, että asian hoitamiseksi kehitellään ratkaisu! Ei se ole tyhjänpäiväistä jurnuttamista, koska asioitahan korjataan kun niihin puututaan. Jos sinä siellä liittymässäsi yksin kiroilet, niin siinäpä sitten kiroilet ja kolailet, mutta joukolla me voimme saadakin asiaan korjausta, kun jaksamme reklamoida tarpeeksi! Verot, maksut ja kiintestövero kelpaa, vastinetta rahalle, please!

Nämä joiden ei tarvitse koskaan lumikolaan koskea, tuntuvat olevan niitä parhaita neuvojia samaan tapaan kuin lapsettomat ovat parhaita lastenkasvattajia. Keneltä se on pois, jos lumenauraamistyötä kehitellään enemmän asukasystävälliseksi??????? Mehän voitaisiin vaikka nimilista kerätä ja vaatia korjausta, ja nimiä taatusti kertyy.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eihän kyse ole valittamisesta vaan yleisestä keskustelusta ja mielipiteestä. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen. Minun mielipide on että penkka on liian suuri jos en pääse töihin. Ja kun siihen on pukattu 50 cm palleroita liittymä täyteen . Olet sitten töissä ja se jäätyy siihen. Tilaa sitte kone käymään että kotia pääset. On se niin väärin. Kyllä minä ainakin mieleni pahoitin.

Rukoile ylös ettei Isä anna lunta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun asioista annetaan palautetta, saattaa olla jatkossa niinkin, että asian hoitamiseksi kehitellään ratkaisu! Ei se ole tyhjänpäiväistä jurnuttamista, koska asioitahan korjataan kun niihin puututaan. Jos sinä siellä liittymässäsi yksin kiroilet, niin siinäpä sitten kiroilet ja kolailet, mutta joukolla me voimme saadakin asiaan korjausta, kun jaksamme reklamoida tarpeeksi! Verot, maksut ja kiintestövero kelpaa, vastinetta rahalle, please!

Nämä joiden ei tarvitse koskaan lumikolaan koskea, tuntuvat olevan niitä parhaita neuvojia samaan tapaan kuin lapsettomat ovat parhaita lastenkasvattajia. Keneltä se on pois, jos lumenauraamistyötä kehitellään enemmän asukasystävälliseksi??????? Mehän voitaisiin vaikka nimilista kerätä ja vaatia korjausta, ja nimiä taatusti kertyy.

Ja miten asia korjataan?? Ehdotuksia??? Liittymiä kun satoja...siinäpä auraajilla jäisi muu työ tekemättä herrasväen liittymiä puhdiataessa!

• Anonyymi

Lunta, lunta, ihanaa valkoista lunta paljon ja joka kevät sulaa pois, mutta ei kait se nyt haittaa jos aurausta kehitettäisiin. Jos kansalaiset, veronmaksajat niin haluaa, niin onhan niitä koneinsinöörejä sekä asiantuntijoita joilla osaamista suunnitella hyviä laitteita.
      Miksi tästä aiheesta ei saa keskustella?????? Ilkeitä kommentteja näkyy satavan vaikka ihmiset haluaisivat vain kehitystä. Kehitystä siksi, kun jokatalvinen ongelma ja vaikka sulaakin niin se asia on just tähän aikaan vuodesta akuutti. Ei monikaan kesällä edes muista, että tuo aurausongelma tulee taas. Ei muuta kun suunnittelijat työhön, kun näkyy noiden muidenkin kuntien keskusteluissa olevan liittymien tukkeutuminen akuutti aihe. Onhan niitä nyt kummempiakin koneita keksitty ja kehitelty tässä maassa ja maailmalla.

• Anonyymi

Rukoilkaa että sataisi sammakoita lumen sijasta...

• Anonyymi

Niin, nykyisihän on jo laitteet kehitetty millä lumi ei jää liittymiin. Käytössä siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rukoilkaa että sataisi sammakoita lumen sijasta...

Ja minä että vettä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, nykyisihän on jo laitteet kehitetty millä lumi ei jää liittymiin. Käytössä siis.

Urakoitsija palkkaa aliurakoitsijoita, joilla kiertonetistä hommatut romut. Auroja on karheankatkaisijat. Urakan kilpailuttajan pitää osata määritellä, mitä/miten/milloin/millä. Alltime rämpii stadissa, ylittää I-väylien kunnossapitomääräaikoja, ei laske liikennettä ohi. Työvilkku 'majakka' ei anna erillistä oikeutta poiketa liikennesäännöistä, ts. liikenteen häirintä vs. kunnossapitolaki. Oma pohdinta, onko sallittua 'estää' liikenne pysäköinnillä tai lumipalteella omasta kiinteistöstä - vertaa kerrostalon huoneiston ovea rappukäytävässä... Pointti on, että jos hommat tehdään puulaaki -aivoilla, ei siitä hyödy kukaan. Oli kyseessä sitten paketinjakelu tai aivokirurgia, tekijän asenne ja halu kehittyä ratkaisee. Mikä on tapaus Alltime asiakkaiden taholta annettu nettosuositteluindeksi, palautteiden suhde, ja millaisena firman yrityskulttuuri peilautuu lopputuotteessa, eikä konsultilta ostetussa firman kotisivun esittelykuvauksessa. Sitä saa, mitä tilaa, etenkin jos urakassa on osaava ja uskottava valvontataho.

• Anonyymi

Älkää nuoret miehet lähtekö tuollaiseen hommaan...näitä negatiivisia aloitekyvyttömiä valittajia joka talossa!! Ja jos teettekin , älkää välittäkö...tuskinpa noista höpisijöistäolisi teidän hommaanne!!

• Anonyymi

Huoltia on kaikista paras kiinteistöhuolto.Sai antaa palautetta eivät vetäneet hernettä nenään.Sanoivat hyvä kun kerotte puuteista pyritään korjamaan.Vikailmoitus niin tulivat korjaamaan asialisesti.Tämä on oikeanlaista asiakaslähtöistä työtä.Jos aletaan ämitelemään kunnianluokaus työstä pitää saada sanoa jos ei ole asiakaan mieleen.Altmella näytää olevan pelotelu/isotelu rahat pois menetely ei asikaslähtöinen..Hyvä kello kauvas kuuluu huono kello viellä kauvemmas.Oli se työ mikä tahansa reklomaatio on kesyettävä/neuvotteltaito.

• Anonyymi

Miksi tästä asiasta ei saa keskustella? Ihmetyttää siinäkin mielessä, kun kaupungin virkailija jonka vastuulle kuuluu valvoa teiden kunnossapitoa kertoo lehdeen palstoilla, että liittymiin tuupattu lumi haittaa. Ovat miettineet asiaan parannusta.
      Jos me joita tämä haittaa, haluamme keskustella ja kertoa kokemuksistamme niin "haukkumakoneet" käynnistyy. Perin kummallista! Haittaako teitä mollaajat jos keksitään lumikoneisiin jokin lisälaite mikä kaappaa samalla kertaa liittymät puhtaaksi?

Syy huonoon kunnossapitoon ei läheskään aina ole suoritusporras vaan vika johdossa, vaikka onhan niitä työntekijöissäkin monenlaista suhaajaa.

• Anonyymi

Ostakaa kryptoa. Kahden vuoden sisällä myynti ja siirtyminen oloneuvokseksi. Antaa köyhien sitten valittaa.

• Anonyymi

Kyllähän mekin infrasta huolehtivat viranhaltijat olemme kädet pystyssä aurauslumien kanssa ja on halu tehdä aurausjälki paremmaksi , ehdottomasti. Kyllä ne omissakin pihaliittymissämme odottaa useinkin auran tuomat vallit.

Hyvä, että asia puhuttaa ja on todellakin ajankohtainen ja kommentoisin, että jos ihan kaikki ihmiset olla möllöttäisivät kotona eikä koskaan tulisi palautetta, vaikka ikävääkin, niin mikään ei koskaan kehittyisi, jos ei tuoda ilmi selkeitä korjaustarpeita. Kun tuodaan esille korjaustarve, yritetään keksiä ratkaisu ja näin pystytään parantamaan työn laatua. Jos ei heti huomenna, mutta pyritään että tulevaisuudessa.
      Ihminen on viisas ja kummempiakin hommia on saatu maaliin niin sanotusti.

• Anonyymi

toivotaan sitä ilmaston muutosta...!
      lämpenevään suuntaan lumen luonnin avuksi..!????

• Anonyymi

Tarkoittaa vain laihoja lumisia talvia...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkoittaa vain laihoja lumisia talvia...

grölanti sulannut jo luultua nopemmin..??
        katsotaas sitten kuis se sulattaa... tammikkuu oli hyvä esimakua.....!!

• Anonyymi

Mikäs siinä on sitten ettei voi julkisella töihin mennä...pyörällä...kävellen...laiskuutta taitaa olla!?

• Anonyymi

Kun ne julkiset ei kulje syrjemässä. Ja vuorotyö on useamman este julkisille kululle.

• Anonyymi

halvalla ei saa hyvää kyl sen näkee, miksi valittavat että sää vaihtelee tottakai vaihtelee.

• Anonyymi

Kyllä se lumi kuuluu tasapuolisesti jokaiseen liittymään , mutta sen poistoon voi ottaa tekijän , mie olen tarjonnut asukkaille mahdollisuuden ostaa palvelun liittymästä siten että toinen pienempi kone kulkisi tietäauraavan jäljessä ja puhdistaa liittymän hintaan x euroa , ehtona on ollut että palteen lumi sijoitetaan asukkaan tontille ei tiealueelle. Eipä niitä palvelun tarvijoita enää sitten ollutkaan.
      Odotetaan vain että auraaja ilmaiseksi tekisi asukkaan hommat.
      TERV: ERÄÄN TAAJAMAN AURAAJA

• Anonyymi

Kuuleppa nyt. Nythän ei ole kyse minun hommasta. Vaan kyse siitä lumesta jonka sinä tuot minun liittymään. Ja sitähän lentää useamman metrin matkalle minun pihalle. Ongelma ei ole taivaalta satanut lumi vaan se yli 50 cm valli jonka kone tuo. Nythän on koneet jo keksitty missä on lisälaite joka ottaa paltteen samalla pois. Ei tarvi kahta konetta. Toivottavasti jatkossa palkataan juuri nämä urakoitsijat joilla on kunnon kalusto. Sitä viestiä vaan päättäjille.

• Anonyymi

Hyvä kun selvennät asioita. Kiitos. Ei nuo talojen asukkaat mitään käsitä...muuttakoot helpompaan adumismuotoon jos lumi ja talvi noin rasittaa hermoja!!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppa nyt. Nythän ei ole kyse minun hommasta. Vaan kyse siitä lumesta jonka sinä tuot minun liittymään. Ja sitähän lentää useamman metrin matkalle minun pihalle. Ongelma ei ole taivaalta satanut lumi vaan se yli 50 cm valli jonka kone tuo. Nythän on koneet jo keksitty missä on lisälaite joka ottaa paltteen samalla pois. Ei tarvi kahta konetta. Toivottavasti jatkossa palkataan juuri nämä urakoitsijat joilla on kunnon kalusto. Sitä viestiä vaan päättäjille.

Kuuleppa itse !! Kyllä se on taivaalta satanut tiellekkin eikös vaan ? Itseä ei kyllä haittaa puolimetriäkään korkea valli liittymässä koska sen voi kitisemättä poistaa. Jos on kiire töihin nii ottaa vähän enempi vauhtia kyllä se vallin läpi menee. Valli kannattaa poistaa esim. illalla kun tie on jo aurattu paraati kuntoon. Lumilinko myös hyvä keksintö. Kaikista parasta olisi jos lumenpukkaus ottaa noin paljon hermoille MUUTA etelään siellä ei tarvi putsata liittymää saatika pihaa. Liittymän putsaus ei ole monen minuutin homma asukille ja jos ei sitä itse viitsi tehdä ostaa sen palveluna . Joka tapauksessa tienauraaja ei ehdi jokaista liittymää puhistamaan se on ihan selvää. Itsellä ei ole ollut yhtään aamua etten olisi päässyt autolla turvallisesti liikkumaan . Talvella talvikelit kesällä kesäkelit .Järki päähän ihmiset ja miettikää burnaustanne onko täysin aiheellista!?

• Anonyymi

Ilmaiseksi??? Maksamme veroja ja niillä tuotetaan palvelut. Kiinteistövero? Ei asukkaille mikään ole ilmaista, vesi, sähkö, tiet, tienhoito jne, me mahdollistamme sinulle työtä! Etkö sinä auraaja tiedä, että loppupeleissä kaupunki työntilaajana maksaa Alltimelle ja se sitten auraajalle!

Verorahoille vastinetta, pyydän, eikä se ole kohtuuton vaatimus, että työ tehdään niin, että maksaja saa täyden hyödyn!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmaiseksi??? Maksamme veroja ja niillä tuotetaan palvelut. Kiinteistövero? Ei asukkaille mikään ole ilmaista, vesi, sähkö, tiet, tienhoito jne, me mahdollistamme sinulle työtä! Etkö sinä auraaja tiedä, että loppupeleissä kaupunki työntilaajana maksaa Alltimelle ja se sitten auraajalle!

Verorahoille vastinetta, pyydän, eikä se ole kohtuuton vaatimus, että työ tehdään niin, että maksaja saa täyden hyödyn!

Lumi muuttuu kiinteistön omistajan lumeksi kun se aurataan tieltä pois. Kiinteistön omistajan on huolehdittava omistamistaan lumista varastoimalla ne omalle tontilleen tai ajatettava yleiselle lumenkaatopaikalle. Ei missään tapauksessa saa siirtää aurajan hoitamalle tiealueelle mukaanlukien näkemäalueet.

Ent. Auraaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lumi muuttuu kiinteistön omistajan lumeksi kun se aurataan tieltä pois. Kiinteistön omistajan on huolehdittava omistamistaan lumista varastoimalla ne omalle tontilleen tai ajatettava yleiselle lumenkaatopaikalle. Ei missään tapauksessa saa siirtää aurajan hoitamalle tiealueelle mukaanlukien näkemäalueet.

Ent. Auraaja

Päivän makeimmat naurut! Kiitos siitä. Ei kukaan oikeasti omista lunta!!!! (Ehkä urheilupyhätöt mitkä tekevät tykillä itselleen lunta.)

Kaupunki panee veroeurot jonoon ja maksaa lumen auraajille , ei lumenliikuttelu ole missään ilmaista. Laiskat omakotiasukkat pukkaa lunta suoraan tien yli talonsa kohdalle ja nee jää silloin ihan siihen tien päälle odottamaan aurausta. Tätä tapahtuu ja paljon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Päivän makeimmat naurut! Kiitos siitä. Ei kukaan oikeasti omista lunta!!!! (Ehkä urheilupyhätöt mitkä tekevät tykillä itselleen lunta.)

Kaupunki panee veroeurot jonoon ja maksaa lumen auraajille , ei lumenliikuttelu ole missään ilmaista. Laiskat omakotiasukkat pukkaa lunta suoraan tien yli talonsa kohdalle ja nee jää silloin ihan siihen tien päälle odottamaan aurausta. Tätä tapahtuu ja paljon.

Kone saa pukata lumet pari metriä pihalle mutta minä en pihalta tielle🤔

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuuleppa itse !! Kyllä se on taivaalta satanut tiellekkin eikös vaan ? Itseä ei kyllä haittaa puolimetriäkään korkea valli liittymässä koska sen voi kitisemättä poistaa. Jos on kiire töihin nii ottaa vähän enempi vauhtia kyllä se vallin läpi menee. Valli kannattaa poistaa esim. illalla kun tie on jo aurattu paraati kuntoon. Lumilinko myös hyvä keksintö. Kaikista parasta olisi jos lumenpukkaus ottaa noin paljon hermoille MUUTA etelään siellä ei tarvi putsata liittymää saatika pihaa. Liittymän putsaus ei ole monen minuutin homma asukille ja jos ei sitä itse viitsi tehdä ostaa sen palveluna . Joka tapauksessa tienauraaja ei ehdi jokaista liittymää puhistamaan se on ihan selvää. Itsellä ei ole ollut yhtään aamua etten olisi päässyt autolla turvallisesti liikkumaan . Talvella talvikelit kesällä kesäkelit .Järki päähän ihmiset ja miettikää burnaustanne onko täysin aiheellista!?

Se kuinka iso vallit tulee riippuu myös talon sijainnista. Naapurin talo on mutkassa ja siihen se valli on jo lähempänä metriä kun reilummin sataa. Myös talojen välimatka/ sijainti vaikuttaa paltteen korkeuteen. Ei varmasti mene ajamalla läpi. Eikä vaikuta edes tilata konetta kun se aurahan kulkee miten sattuu. Ja ostopalvelu tulee kun aikatauluun sopii. Epäilen oletko koskaan tehnyt kunnon lumitöitä kun meinaat että tekee ne illalla ja sillä selvä. Ja edellenkää ei kyse purnauksesta ,vaan todellisesta ongelmasta, jolle varmasti keskustelulla vaikutusta tulevaisuudessa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kuinka iso vallit tulee riippuu myös talon sijainnista. Naapurin talo on mutkassa ja siihen se valli on jo lähempänä metriä kun reilummin sataa. Myös talojen välimatka/ sijainti vaikuttaa paltteen korkeuteen. Ei varmasti mene ajamalla läpi. Eikä vaikuta edes tilata konetta kun se aurahan kulkee miten sattuu. Ja ostopalvelu tulee kun aikatauluun sopii. Epäilen oletko koskaan tehnyt kunnon lumitöitä kun meinaat että tekee ne illalla ja sillä selvä. Ja edellenkää ei kyse purnauksesta ,vaan todellisesta ongelmasta, jolle varmasti keskustelulla vaikutusta tulevaisuudessa.

10 vuotta aurannut kiinteistöjen piha-alueita. Jos et pikku palteen läpi pääse autolla nii palkkaa kuljettaja tuskin edes töissä käyt ? Luulenpa että on muitakin ongelmia ratkottavana kuin lumivallit liittymissä? . Tule toki näyttämään miten sen auran pitäisi liikkua ? Olisi mukava nähdä kun OIKEA ammattilainen auraa .

Asiaan ei muuta keinoa ole kuin maksaa myös toiselle lumipartiolle joka putsaa liittymät tienauraajan perässä ilmaiseksi ei koneet liiku.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

10 vuotta aurannut kiinteistöjen piha-alueita. Jos et pikku palteen läpi pääse autolla nii palkkaa kuljettaja tuskin edes töissä käyt ? Luulenpa että on muitakin ongelmia ratkottavana kuin lumivallit liittymissä? . Tule toki näyttämään miten sen auran pitäisi liikkua ? Olisi mukava nähdä kun OIKEA ammattilainen auraa .

Asiaan ei muuta keinoa ole kuin maksaa myös toiselle lumipartiolle joka putsaa liittymät tienauraajan perässä ilmaiseksi ei koneet liiku.

Eiköhän saada sellaiset koneet töihin joilla ei paltetta jää liittymiin. Asian esille tuonnille 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eiköhän saada sellaiset koneet töihin joilla ei paltetta jää liittymiin. Asian esille tuonnille 👍

Kyse ei ole koneista eikä kuskeista jokaisella tämän hetken aurakalustolla pystytään ko. työ suorittamaan varmasti 100 % nyt on kyse siitä mikä kuuluu tienauraajalle ja mikä ei. Tällä hetkellä resurssit eivät riitä puhdistamaan jokaista okt piha liittymää aurauskierron yhteydessä . Kalustoa olisi lisättävä lähes puolella mikä toisi väkisinkin lisäkuluja .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole koneista eikä kuskeista jokaisella tämän hetken aurakalustolla pystytään ko. työ suorittamaan varmasti 100 % nyt on kyse siitä mikä kuuluu tienauraajalle ja mikä ei. Tällä hetkellä resurssit eivät riitä puhdistamaan jokaista okt piha liittymää aurauskierron yhteydessä . Kalustoa olisi lisättävä lähes puolella mikä toisi väkisinkin lisäkuluja .

Miksi kalustoa pitää lisätä kun se saadaan samalla koneella tehtyä? Nythän on jo koneita joissa on molemmat. Aura joka puhdistaa ja levy joka ottaa liittymän puhtaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lapparissa lukee oikeusoppinut on seurannutlumihiutaleen matkaa maahan ja omistus siirtyy maanomistajalle ja liittymän omistajalle auran siirrettyä lumen siihen. LUMEN SIIRTO TAKAISIN TIEALUEELLE TAI NAAPURIN TONTILLE ON KIELLETTYÄ. Tämän totesi myös kaupungin virkamies.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kalustoa pitää lisätä kun se saadaan samalla koneella tehtyä? Nythän on jo koneita joissa on molemmat. Aura joka puhdistaa ja levy joka ottaa liittymän puhtaaksi.

Jos urakoitsija on laskenut ja tarjonnut tien aurauksen ei hän varmastikaan ole ottanut huomioon 100 okt liittymän puhdistusta SAMALLA ! Kyllä se kuulkaas niin on että samalla ei tule yhtikäs mitään . Taas se joka tämän olisi laskenut/ huomioinut ei hän varmastikaan ole hommaa saanut . Kyllä se hieman kalliimpaa on jokatapauksessa vaikkei kalustoa aivan kaksinkertaistetakkaan 1.5 kertaisena homma voisi jo onnistua.

• Anonyymi

Tulee ihan itku kurkkuun vaikka parhaani tein.

T:Auramies

• Anonyymi

Parhaani tein....en saanut kuin vain 40 cm vallin työnnettyä liittymään vaikka metristä yritin! Johan se sitten itkettää, muorille ei tullut tarpeeksi kolaamista. Viha ja rakkaus kulkee yhtämatkaa ja kun minua ei rakasteta niin pitää toimia niin että edes vihataan. Antakaa nenäliina.
        T:Muori

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Parhaani tein....en saanut kuin vain 40 cm vallin työnnettyä liittymään vaikka metristä yritin! Johan se sitten itkettää, muorille ei tullut tarpeeksi kolaamista. Viha ja rakkaus kulkee yhtämatkaa ja kun minua ei rakasteta niin pitää toimia niin että edes vihataan. Antakaa nenäliina.
        T:Muori

Anna anteeksi epäonnistuin en kelpaa mihinkään. Otan lopputilin.

• Anonyymi

Myykää talonne jos tämä asia nyt elämänne kaataa!! Ettekö tienneet että täälläpäin on vielä talvisin lunta kun rakensitte tai ostitte talon...monet ei vaan käsitä mitä juttuja omakotiasuminen tuo mukanaan...ilkeyttänne aina valitatte vaikka tiedätte ettei asia muutu sormia napsauttamalla!

• Anonyymi

Ei tietenkään muutu sormia napsauttamalla, mutta jos oikein halutaan kehittää kalustoa niin todellakin mahdollista. Onhan sitä maailmassa ihmeellisempiäkin vempeleitä tehty. Kehitetään työkäytäntöjä koko ajan monilla aloilla ja ei kait tämä nyt mitään "rakettitiedettä" ole.
        Eikös asia ole juurikin niin, että jos ihmiset haluavat parannusta ihan vaikka mihin ongelmaan, niin ratkaisu löytyy kun on tahtotila ja viisaita suunnittelijoita. Usein tyytymättömyys synnyttää uusia, hienoja innovaatioita.

• Anonyymi

Ettekö te jo ymmärrä, ettei se auramies päätä mitä ja miten aurataan. Kaupunki on tilanut auraukset siten, ettei liittymiä aukaista vaikka kuinka valitatte. Ei niitä aukaistu kaupungin omienkaan koneiden toimesta.
      Valitkaa sellaiset päättäjät, jotka ovat valmiita liittymien aukaisusta maksamaan, niin varmaan konemiehiä löytyy. Olisihan se mukavaa jos kaupunki puhdistaisi pihatkin, mutta ei taida maksajaa löytyä.

Eiköhän vaihdeta jo aihetta ja aletaan valittamaan vaikka jäällä olevilla laduilla kävelijoistä. On taas se aika vuodesta käsillä.. Sitten onkin jo vuorossa koiran ulosteet pyöräteillä, kunhan kevät etenee. Kyllä se ahdistaa nykyaikana....

• Anonyymi

Tiedätkö mitä tarkoitetaan rakentavalla palautteella? Se ei ole valittamista vaan sillä haetaan muutoksia epäkohtiin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tiedätkö mitä tarkoitetaan rakentavalla palautteella? Se ei ole valittamista vaan sillä haetaan muutoksia epäkohtiin.

Juurikin niin asiat ei parane jos ei anna palautetta.Kiinteistöjenhuolto virmojen pitää oppia otamaan vastaan palaute.Samoin isännöitsiä firmat eivät ole oikein johdettuja asiakas on heidän työnantaja.

• Anonyymi

Tämä palstahan se on oikea kanava rakentavalle palautteelle. Menee varmasti päättäjille perille. Vai mitä arvelet?

• Anonyymi

Taatusti menee nämä kannanotot päättäjille ja kaupungin virastoissa työskenteleville viranhaltijoille jotka vastuussa kaupungin palveluista. Niillä on kuulkaa niin vähän kiireitä työssään, että ison osan työpäivästään selaavat näitä netin palstoja omissa työhuone kopperoissaan. Ja facessa sun muissa twittereissään kuluttavat raskasta työpäiväänsä.

• Anonyymi

Huvittavaa ja samalla hemmetin säälittävää tuo lumimiesten mollaaminen. Eläkää yksi talvi perheessä jossa lumityökoneen kuljettaja tekee kelloon katsomatta työnsä. Vapaa päivistä puhumattakaan. Ei aikaa perheensä kanssa, vain työtä jota kaikki arvostelee. Mikään ei ole hyvää, ei koneet, ei työtapa, ei kellonajat ja lunta vain tupruttaa. Työmiehen kun pitäisi nukkuakin tai jopa syödä, käydä kotonakin näkemässä perheensä. Tunnen myötähäpeää sosiaalisen median kommentointia tiettyjen ihmisten osalta, ainahan siellä samat nimet marisee joilla ei ole käsitystäkään asioista. Toivottavasti tukehtuvat joskus omiin sanoihinsa. Kunnioitan erittäin paljon näitä yötä päivää tekeviä työntekijöitä, jotka yrittävät parhaansa mukaan tehdä työnsä huolella. Niiden rajojen puitteissa, jotka heille on annettu.

• Anonyymi

Lakimiehiä??? Hih hih..enpä oo yhtäkään nähnyt. Onko Pekka ja Pätkä jääny uniin pyöriin??

• Anonyymi

Urakoitsija kenellä on niitä työkoneita voisi palkata lisää väkeä vaikka määräaikaisella sopimuksella eikä olla niin ahneita, että ajavat itsensä loppuun rahanhimoissa. Vapaapäivät ja lomat sallittuja heillekin!

• Anonyymi

Kyl on aina selityksiä sää sää sää.... jne kattelee säätietoja vaikka 1vk eteenpäin niin voi suunnitella mitä tehdään, eikä selitellä tuli yllätyksenä säätila, millä silmällä laadunvalvojat katsovat työnjälkiä ilmeisesti ersesilmällä :)

• Anonyymi

En voi suositella kyseistä puljua. Olin aikoinaan töissä kyseisessä puljussa, ja kohtelu oli todella ala-arvoista. Oli suoranaista ilkeilyä, naureskelua, maksamattomia erääntyneitä laskuja oli myös pöydillä pyörimässä, ja henkilökohtaista arvostelua. Tunsin oloni kiusatuksi mutta esimies ei piitannut, päinvastoin. Sitten jäin sairaslomalla, ja kun palasin töihin niin töitä ei enään ollutkaan tarjolla. Olin siis alihankkija kyseisen puljun kautta. Alkaisin ennemmin latomaan p@askaa kuin suosittelisin kyseistä puljua. Luottamusta kyseiseen puljuun ei ole eikä tule. Jos et hyväveli kerhoon kuulu niin saat kylmää kyytiä. Näille syntisille kuitenkin viina maistui puljun pikkujouluissa, hyi yök.

• Anonyymi

Menkää itseenne laiskat! Ottakaa se lumilapio tai kola käteen ja tehkää tekemättömät tai huonosti tehdyt hommat jos painaa mieltä!

• Anonyymi

Sai totisesti ottaa aamulla kolan ja lapionkin työhön, kun eilen illalla lumikone tulla töylyytti vähän ennen klo 22 ja höyläsi perhananmoiset jäätelit tien pinnasta ja jätti korkeat vallit tienliittymiin. Koko katuvarsi oli aamulla työn touhussa, että pihoista pääsi edes tielle.
        Illalla en alkanut valleja poistamaan, kun oli jo kello paljon ja just tulin suihkusta.
        Kyllä on tienvieret hurjan näköiset, kun sitä jäälohkaretta on reunat täynnään, ihmiset poistivat niitä vain liittymistään. Joistakin taloista näkyy pukatun se jäätelimurska katulaitaan, itse vein pihani perille.
        Onkohan nuo auraajat itse tyytyväisiä työnsä jälkeen?

• Anonyymi

Alltimen auraajat kiusaa ihmisiä! Näin päin se on.

• Anonyymi
        UUSI

Olen samaa mieltä erittäin epäasiallista käytöstä.Altime virman johto ihmeelistä sakkia työntekiöille ei opeteta miten ollaan asiakaspalvelussa.

• Anonyymi

Nämä on aina mielenkiintoisia kun tieto menee yritykseen. Yleensä esimies laittaa viestin katsotko tuon ja loppu jää työntekijän tehtäväksi. Tämä hyvin yleistä, on esimies tai isännöinti portaasta kyse.

• Anonyymi

all time idiootti

eli koko ajan idootti

• Anonyymi

Pitta laittata lapiot ja aakasta liittymimi

• Anonyymi
      UUSI

Nämäkin aurausurakat on kilpailutettu. Työt pitää tehdä kunnolla vaikka sopimus voimassa. Missä on ammatti-ihmisen ylpeys työnjäljestä,? Ennen ei edes iljetty jättää huonosti tehtyä työtä arviotavaksi.

• Anonyymi
      UUSI

Tuosta iänaikasesta liittymien auraamisesta,rovaniemellä liityymät on niin kapeat ettei pitäs olla ongelma monellekaan...mutta jos on niin ota yhteyttä niin tulen aukasee pientä korvausta vastaan...

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      318
      2923
    2. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      56
      2655
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      120
      1712
    4. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      118
      1440
    5. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1390
    6. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      30
      1293
    7. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      149
      1238
    8. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      69
      1090
    9. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      1089
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70