Lihoin lomalla enkä jaksa laihduttaa :'(

Anonyymi

Olen laihtunut puolessa vuodessa noin 9 kiloa. Tiedän, todella hidasta mutten ole ollut kuitenkaan ylipainoinen, painoni ei siis ole ollut haitaksi, paitsi henkiselle hyvinvoinnille. Haluaisin vaan olla laihempi, koska olen nyt ruma. Olen muuten normaalin kokoinen, mutta läskimaha vain on ja pysyy vaikka mitä tekisin.
Painoin vähän aikaa sitten 52kg ja pituutta on noin 166cm ja lihoin kymmenen päivää kestävällä lomalla yli 5 kiloa :'( eikä ihme. En jaksanut pitää kiinni normaalista syömisistäni, monena päivänä meni pellillinen pannukkakkuja, jonakin keksipaketti ja yhtenä päivänä 2 suklaalevyä ja 2 karkkipussia!! Ei ihme että paino nousi. Mutta mä en vaan jaksa enää, ei nää läskit kuitenkaan mihinkään lähde.

24

198

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vähän vaikuttaa anoreksialta kun nykyinenkin painoindeksi on 21 ja edellinen sitten jo alipainon puolella.

      Ei kukaan saa 5 kiloa läskiä lisää 10 päivässä. Tuosta painonlisäyksestä häipynee suurin osa muutamassa päivässä.

      • Anonyymi

        Eräässä lihavuusohjelmassa on vieraillut henkilöitä, jotka ovat lihoneet kilon päivässä. Energiansaanti on ylittänyt tarpeen 10 - 15000 kilokalorilla vuorokaudessa.

        Kyseessä on henkisen puolen sairaus ja ahmimishäiriö. Jos tilanne on tällainen, asiassa voi auttaa ainoastaan psykoterapeutti tai vastaava, jolloin todellinen syy selvitetään. Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä lihavuusohjelmassa on vieraillut henkilöitä, jotka ovat lihoneet kilon päivässä. Energiansaanti on ylittänyt tarpeen 10 - 15000 kilokalorilla vuorokaudessa.

        Kyseessä on henkisen puolen sairaus ja ahmimishäiriö. Jos tilanne on tällainen, asiassa voi auttaa ainoastaan psykoterapeutti tai vastaava, jolloin todellinen syy selvitetään. Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta.

        "Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta."

        En ole aivan varma onko esim. pimeän talven aiheuttama ahmimishäiriö henkistä.

        Itse kärsin jostakin tuontapaisesta. Paino nousee talvella 5 - 10 kg. Vaikka kuinka laadit itsellesi ruokavalion ja lasket energiamäärät, tulee jossakin vaiheessa niin paha olo pimeyden vuoksi, että pullan ja suklaansyönniksi se menee.

        Jos oikein yrität pistää hanttiin, tilanne laukeaa parin kolmen päivän päästä siihen, että tulee syötyä yhdessä päivässä suklaalevy, limpparia, pullaa ja pizzaa. Painovaikutus yhdessä päivässä 200 - 300 g. Useimmiten tuo ahmiminen sitten jatkuu useampia päiviä putkeen, ennenkuin saa tilanteen taas aisoihin.

        Olen taistellut tämän kanssa jo 25 vuotta ja asiasta oppii koko ajan lisää. Olen liikunnalla koettanut pitää talvisin painoa kurissa, mutta huomasin, kun olin kolme päivää käymättä lenkillä, että syöminen taisi pysyä paremmin aisoissa ilman liikuntaa kuin liikunnan kanssa. Ilmeisesti jo valmiiksi stressistä kärsivä kroppa menee entistä enemmän sekaisin liiallisesta liikunnasta ja se sitten ajaa ahmimaan.

        Ja toinen asia näyttää olevan se, että jos sallin itselleni esimerkiksi yhden pullan ja suklaapatukan päivässä, on niiden painoa nostava vaikutus sittenkin pienempi kuin se, että stressaan itseni äärimmilleen liikunnalla ja energiamäärien laskemisella, joka sitten johtaa ahmimiseen.

        Ehkäpä opetus on se, että pitää kuunnella kehon viestejä ja ottaa ihan rennosti vaan ja antaa itselleen anteeksi sen, ettei pysty täydellisyyteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä lihavuusohjelmassa on vieraillut henkilöitä, jotka ovat lihoneet kilon päivässä. Energiansaanti on ylittänyt tarpeen 10 - 15000 kilokalorilla vuorokaudessa.

        Kyseessä on henkisen puolen sairaus ja ahmimishäiriö. Jos tilanne on tällainen, asiassa voi auttaa ainoastaan psykoterapeutti tai vastaava, jolloin todellinen syy selvitetään. Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta.

        Näinpä. En kyllä oikein usko siihen että tämä ihminen on vetänyt 10 000 kcal 10 päivänä putkeen.

        Anoreksiaankin tepsii vain terapia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta."

        En ole aivan varma onko esim. pimeän talven aiheuttama ahmimishäiriö henkistä.

        Itse kärsin jostakin tuontapaisesta. Paino nousee talvella 5 - 10 kg. Vaikka kuinka laadit itsellesi ruokavalion ja lasket energiamäärät, tulee jossakin vaiheessa niin paha olo pimeyden vuoksi, että pullan ja suklaansyönniksi se menee.

        Jos oikein yrität pistää hanttiin, tilanne laukeaa parin kolmen päivän päästä siihen, että tulee syötyä yhdessä päivässä suklaalevy, limpparia, pullaa ja pizzaa. Painovaikutus yhdessä päivässä 200 - 300 g. Useimmiten tuo ahmiminen sitten jatkuu useampia päiviä putkeen, ennenkuin saa tilanteen taas aisoihin.

        Olen taistellut tämän kanssa jo 25 vuotta ja asiasta oppii koko ajan lisää. Olen liikunnalla koettanut pitää talvisin painoa kurissa, mutta huomasin, kun olin kolme päivää käymättä lenkillä, että syöminen taisi pysyä paremmin aisoissa ilman liikuntaa kuin liikunnan kanssa. Ilmeisesti jo valmiiksi stressistä kärsivä kroppa menee entistä enemmän sekaisin liiallisesta liikunnasta ja se sitten ajaa ahmimaan.

        Ja toinen asia näyttää olevan se, että jos sallin itselleni esimerkiksi yhden pullan ja suklaapatukan päivässä, on niiden painoa nostava vaikutus sittenkin pienempi kuin se, että stressaan itseni äärimmilleen liikunnalla ja energiamäärien laskemisella, joka sitten johtaa ahmimiseen.

        Ehkäpä opetus on se, että pitää kuunnella kehon viestejä ja ottaa ihan rennosti vaan ja antaa itselleen anteeksi sen, ettei pysty täydellisyyteen.

        Itsellä ei ainakaan täydellinen asian kieltäminen toimi. Toisaalta en ole kovin perso makealle enkä edes halua makeaa joka päivä mutta silloin tällöin on saatava juustoa ja meetvurstia.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Itsellä ei ainakaan täydellinen asian kieltäminen toimi. Toisaalta en ole kovin perso makealle enkä edes halua makeaa joka päivä mutta silloin tällöin on saatava juustoa ja meetvurstia.

        Kun kärsii talvella masennusoireista, niin silloin se makea alkaa maistumaan.

        Jos ei ole itse kokenut, on ehkä vaikea ymmärtää.

        Mullekaan ei kesällä makea maistu, joskus tulee jäätelö ostettua, talvella makeaa pitäisi olla joka aterialla ja niiden välissäkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun kärsii talvella masennusoireista, niin silloin se makea alkaa maistumaan.

        Jos ei ole itse kokenut, on ehkä vaikea ymmärtää.

        Mullekaan ei kesällä makea maistu, joskus tulee jäätelö ostettua, talvella makeaa pitäisi olla joka aterialla ja niiden välissäkin.

        Veikkaan että kompensoimiskeinoja on useita. Itsel


      • hvp27 kirjoitti:

        Veikkaan että kompensoimiskeinoja on useita. Itsel

        Äh. Tuli painettua vahingossa lähetysnappia.

        Itsellä on taipumusta masennukseen ja talvella tekee enemmän mieli suolaista, mausteista ja rasvaisempaa ruokaa. Myös olutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eräässä lihavuusohjelmassa on vieraillut henkilöitä, jotka ovat lihoneet kilon päivässä. Energiansaanti on ylittänyt tarpeen 10 - 15000 kilokalorilla vuorokaudessa.

        Kyseessä on henkisen puolen sairaus ja ahmimishäiriö. Jos tilanne on tällainen, asiassa voi auttaa ainoastaan psykoterapeutti tai vastaava, jolloin todellinen syy selvitetään. Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta.

        Onhan se hyvin mahdollista,jo ylimääräinen 250 kaloria lihottaa kuukaudessa kilon.

        Yhdessä sairaalloisen lihava ohjelmassa TLC kanavalla mies söi 5 pitsaa yhdeltä istuamalta kalorit 7500


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sairaaseen ahmimiseen löytyy aina syy henkiseltä puolelta, ei makuhermoista tai vatsalaukusta."

        En ole aivan varma onko esim. pimeän talven aiheuttama ahmimishäiriö henkistä.

        Itse kärsin jostakin tuontapaisesta. Paino nousee talvella 5 - 10 kg. Vaikka kuinka laadit itsellesi ruokavalion ja lasket energiamäärät, tulee jossakin vaiheessa niin paha olo pimeyden vuoksi, että pullan ja suklaansyönniksi se menee.

        Jos oikein yrität pistää hanttiin, tilanne laukeaa parin kolmen päivän päästä siihen, että tulee syötyä yhdessä päivässä suklaalevy, limpparia, pullaa ja pizzaa. Painovaikutus yhdessä päivässä 200 - 300 g. Useimmiten tuo ahmiminen sitten jatkuu useampia päiviä putkeen, ennenkuin saa tilanteen taas aisoihin.

        Olen taistellut tämän kanssa jo 25 vuotta ja asiasta oppii koko ajan lisää. Olen liikunnalla koettanut pitää talvisin painoa kurissa, mutta huomasin, kun olin kolme päivää käymättä lenkillä, että syöminen taisi pysyä paremmin aisoissa ilman liikuntaa kuin liikunnan kanssa. Ilmeisesti jo valmiiksi stressistä kärsivä kroppa menee entistä enemmän sekaisin liiallisesta liikunnasta ja se sitten ajaa ahmimaan.

        Ja toinen asia näyttää olevan se, että jos sallin itselleni esimerkiksi yhden pullan ja suklaapatukan päivässä, on niiden painoa nostava vaikutus sittenkin pienempi kuin se, että stressaan itseni äärimmilleen liikunnalla ja energiamäärien laskemisella, joka sitten johtaa ahmimiseen.

        Ehkäpä opetus on se, että pitää kuunnella kehon viestejä ja ottaa ihan rennosti vaan ja antaa itselleen anteeksi sen, ettei pysty täydellisyyteen.

        Juot liian vähän vettä.Liikasyöntiin on aina joku syy,minulla oli päänsärky,aloin miettimään syytä siihen,join aamulla vettä 7 dl ja aivot kirkastui heti,ja pääsärky loppui.
        -syy iltasyömiseeni johtui päänsärystä

        Sinä syöt janoon
        https://tieku.fi/ihminen/terveys/8-merkkia-siita-etta-juot-liian-vahan-vetta


    • Anonyymi

      Kyllä nuo kilot saa mässäilyllä toisin sanoen jatkuvalla herkuttelulla, keksit, äätelöt, pulla, pastat, ja pikaruoka. Hampurilaiset pizzat, ja perunalaskut , karkit.
      Mutta se kilojen pudotus ei onnistukaan helposti.
      Tarvitaan hyvää itsetuntoa ja pitkäjänteisyyttä. Tietenkin liikuntaa useampi kerta viikossa ja vielä vähän reippaampaa menoa.

      Iän karttuessa painon pudotus on entistä vaikeampaa.

      Syy usein on, että kotiruokaa ei juuri valmisteta, pikaruokalat ovat sitä vastoin täynnä väkeä ja iästä riippumatta.
      Paljon on tarjolla herkkuja ja karkkituotteita. Voi olla mutta ihmisten täytyy ymmärtää, että näitä voidaan käyttää vain rajoitetusti joskus.

      Jos kotona on pakkasessa pizzoja, karkkipurkki, keksikaappi on todennäköistä, että niistä napsitaan monesti päivässä.
      Löhötään telkkarin edessä napsien.

      Vanha sanonta, ulos, ylös ja lenkille ja samalla puhelin kiinni tai ainakaan ei lörpötellä kaiken aikaa, voi vilkaista onko tarpeellinen viesti ja muutoinkin tuon puhelimen ja tabletin tai tietokoneen räpläys hallintaan, katsotaan vaikka kerran päivässä oleelliset asiat, tuskin on edes viisasta kuuluttaa tai näyttää kuvia omasta kodistaan, lapsistaan menoistaan , ostamisistaan edes aina niille parhaimmille kavereille, saatikka sitten ihan julkisesti.

      Nykyisessä menossa menee terveys kaikin osin ja mielikin sairastuu, sillä esim. noista kanavista voi saada "näpeilleen" tuntuvastikin. Jää mieleen kaivertamaan.

      • Anonyymi

        " Tietenkin liikuntaa useampi kerta viikossa ja vielä vähän reippaampaa menoa."

        Mitä tuolla pitäisi saavuttaa?

        Ainakaan omalla kohdallani viiden vuoden liikuntaharrastus, useampia tunteja per päivä, ei ole pudottanut painoani mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tietenkin liikuntaa useampi kerta viikossa ja vielä vähän reippaampaa menoa."

        Mitä tuolla pitäisi saavuttaa?

        Ainakaan omalla kohdallani viiden vuoden liikuntaharrastus, useampia tunteja per päivä, ei ole pudottanut painoani mihinkään.

        Niinpä, minä olen liikkunut monta kymmentä vuotta ja kerran se aiheutti lihoamista noin 20 kg, toisella kerralla lihoasin yli 40 kg. Mutta nyt olen taas hyvässä kuosissa, BMI oli aamulla 17.38 (7 vrk liukuva keskiarvo), tuohon kuosiin olen laihtunut lisääämättä lainkaan lisättyä liikuntaa.

        Kuntomurheilu, hikiliikunta y.m.s lisätty voimankäyttö ei normaalisti laihduta (kuluttaa läskiä vain jos murheilee sen jälkeen kun on muutaman päivän ensin ollut vesipaastolla). Murheilu kuluttaa niitä kaloreita joka edeltävällä aterialla tuli syötyä ja/tai niitä jotka ovat glykogeenipuskureissa. Kunhan ei vedä proteiinipatukkaa, raejuustoa t..m.s ennen murheilua eikä palautusjuomaa tai energiapatukaa t.m.s ähkimisen jälkeen, niin ne kalorit jäävätkin kulutetuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, minä olen liikkunut monta kymmentä vuotta ja kerran se aiheutti lihoamista noin 20 kg, toisella kerralla lihoasin yli 40 kg. Mutta nyt olen taas hyvässä kuosissa, BMI oli aamulla 17.38 (7 vrk liukuva keskiarvo), tuohon kuosiin olen laihtunut lisääämättä lainkaan lisättyä liikuntaa.

        Kuntomurheilu, hikiliikunta y.m.s lisätty voimankäyttö ei normaalisti laihduta (kuluttaa läskiä vain jos murheilee sen jälkeen kun on muutaman päivän ensin ollut vesipaastolla). Murheilu kuluttaa niitä kaloreita joka edeltävällä aterialla tuli syötyä ja/tai niitä jotka ovat glykogeenipuskureissa. Kunhan ei vedä proteiinipatukkaa, raejuustoa t..m.s ennen murheilua eikä palautusjuomaa tai energiapatukaa t.m.s ähkimisen jälkeen, niin ne kalorit jäävätkin kulutetuksi.

        Mistä m-urheilusta ja liho-a-misesta puhut? Ovatko ne edisteleviä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä m-urheilusta ja liho-a-misesta puhut? Ovatko ne edisteleviä?

        Murheilu edistelee nivelrikkoja, ajatärvelemistä, pahalta haisemista, natriumin menetystä, lihaskipuja, syrjäytymistä ja mitä kaikkea. Vaikuttaa siltä että jossain vaiheessa alkaa nuppikin reistailemaan, täälläkin on yksi laihduttaja-hahmo joka maisemapyöräilee ainakin 36 h/vrk. varmaankin sama hahmo joka laihduttelee syömällä 5000 ... 10000 kCal/vrk, johon sisältyy muun muassa karkkia ja kakkua.

        Erityisesti minua häiritsee käsite 'liikunta' siinä yhteydessä kun laihduttajaa tai painonhallitsijaa kehoitetaan sitä harrastamaan.

        Käsite 'liikunta' varmaankin on peruja alakoulusta, jossa joskus oli liikunta niminen "oppiaine" (liikka) joka todellisuudessa ei ollut mikään oppi, vaan kun oli liikkaa niin mentiin "liikunta"saliin rehkimäään niin että oli veren maku suussa, tai juoksemaan pallon perässä tai luistelemaan muovisen läpyskän perässä niin että oli veren maku suussa.

        Aivan kaikki normaali päivittäinen puuhastus on liikuntaa.

        Jos ihan tahallaan haluaa esim. kävellä normaalia enemmän, niin se on lisättyä liikuntaa.

        Urheilua (vaikka ei siinä mitään todellista urheaa ole) on sellaista ähellystä joka käy voimille _selvästi_ ankarammin kuin päivittäinen puuhastelu. Sellaisella ähellyksellä on jo pieni merkitys kaloreiden kuluttamisen kannalta.

        Englanninkielessä on hyvä käsite 'exercise' joka tarkoittaa fyysistä harjoittelua/rasitusta, ja sellainen henkilö jota suomeksi kutsutaan ilmaisulla 'liikunnallinen' on englanniksi 'sporty' eli oikeasti urheilullinen.

        Hikisaleja ylläpitävät helppoheikit sotkevat näitä termejä anaumuksella alinomaan, saadaksen harhautettua laihduttajat ostamaan vuosijäsenyyden tai neljännevuosijäsenyyden tm.s.

        Laihduttaja ja painonhallitsija ei tarvitse yhtään mitään äheltämistä tuekseen, kyse on siitä mitä syö ja miten syö, ja miten paljon syö.

        Sellaisesta rehkimisestä joka ei ole ihmiselle ominaista, ei seuraa mitään mutta kun stressiä, vaivaa, harmia ja epäonnistumista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tietenkin liikuntaa useampi kerta viikossa ja vielä vähän reippaampaa menoa."

        Mitä tuolla pitäisi saavuttaa?

        Ainakaan omalla kohdallani viiden vuoden liikuntaharrastus, useampia tunteja per päivä, ei ole pudottanut painoani mihinkään.

        Minulla se estää ainakin yli 30 kilon lihomisen vuodessa.MIKÄ ON AIVAN VARMA ASIA,se ei ole mitään luuloa.Minulla on tarkat seurantataulukot mistä tiedän miten mikin syönti ja liikunnan määrä vaikuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Murheilu edistelee nivelrikkoja, ajatärvelemistä, pahalta haisemista, natriumin menetystä, lihaskipuja, syrjäytymistä ja mitä kaikkea. Vaikuttaa siltä että jossain vaiheessa alkaa nuppikin reistailemaan, täälläkin on yksi laihduttaja-hahmo joka maisemapyöräilee ainakin 36 h/vrk. varmaankin sama hahmo joka laihduttelee syömällä 5000 ... 10000 kCal/vrk, johon sisältyy muun muassa karkkia ja kakkua.

        Erityisesti minua häiritsee käsite 'liikunta' siinä yhteydessä kun laihduttajaa tai painonhallitsijaa kehoitetaan sitä harrastamaan.

        Käsite 'liikunta' varmaankin on peruja alakoulusta, jossa joskus oli liikunta niminen "oppiaine" (liikka) joka todellisuudessa ei ollut mikään oppi, vaan kun oli liikkaa niin mentiin "liikunta"saliin rehkimäään niin että oli veren maku suussa, tai juoksemaan pallon perässä tai luistelemaan muovisen läpyskän perässä niin että oli veren maku suussa.

        Aivan kaikki normaali päivittäinen puuhastus on liikuntaa.

        Jos ihan tahallaan haluaa esim. kävellä normaalia enemmän, niin se on lisättyä liikuntaa.

        Urheilua (vaikka ei siinä mitään todellista urheaa ole) on sellaista ähellystä joka käy voimille _selvästi_ ankarammin kuin päivittäinen puuhastelu. Sellaisella ähellyksellä on jo pieni merkitys kaloreiden kuluttamisen kannalta.

        Englanninkielessä on hyvä käsite 'exercise' joka tarkoittaa fyysistä harjoittelua/rasitusta, ja sellainen henkilö jota suomeksi kutsutaan ilmaisulla 'liikunnallinen' on englanniksi 'sporty' eli oikeasti urheilullinen.

        Hikisaleja ylläpitävät helppoheikit sotkevat näitä termejä anaumuksella alinomaan, saadaksen harhautettua laihduttajat ostamaan vuosijäsenyyden tai neljännevuosijäsenyyden tm.s.

        Laihduttaja ja painonhallitsija ei tarvitse yhtään mitään äheltämistä tuekseen, kyse on siitä mitä syö ja miten syö, ja miten paljon syö.

        Sellaisesta rehkimisestä joka ei ole ihmiselle ominaista, ei seuraa mitään mutta kun stressiä, vaivaa, harmia ja epäonnistumista.

        Käytätkö sinä elektronista pihtimittausta, joilla voit edistellä laihtuamista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla se estää ainakin yli 30 kilon lihomisen vuodessa.MIKÄ ON AIVAN VARMA ASIA,se ei ole mitään luuloa.Minulla on tarkat seurantataulukot mistä tiedän miten mikin syönti ja liikunnan määrä vaikuttaa.

        Minulla on varmasti vielä tarkemmat taulukot kuin sinulla.

        Minustakin näytti pitkään että lihoisin 25kg vuodessa jos en kävisi joka päivä vetämässä 10km kävelylenkkiä ja polkisi fillarilla kymmeniä kilometrejä viikossa.

        Lopulta kun olin ajanut itseni ylikuntoon liiallisella liikunnalla, ja jouduin lepäämään useampia kuukausua, huomasin että syömieni "herkkujen" määrä väheni sitä mukaa kuin elimistön stressi väheni.

        Totuus oli siis omalla kohdallani ainakin se, että liikunta oli ainakin osasyy siihen että söin liikaa.

        Jätin liikunnan vähemmälle, ruokahalu ja stressi väheni ja hoikistuin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Tietenkin liikuntaa useampi kerta viikossa ja vielä vähän reippaampaa menoa."

        Mitä tuolla pitäisi saavuttaa?

        Ainakaan omalla kohdallani viiden vuoden liikuntaharrastus, useampia tunteja per päivä, ei ole pudottanut painoani mihinkään.

        Kokeile olla yksi kuukausi täysin liikkumatta,ja syö ne samat ruuat kuin ennenkin.
        Minulla jo kahdessa viikossa paino nousi 2 kiloa ja vyötärön ympärysmitta isontui 2-3 cm


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kokeile olla yksi kuukausi täysin liikkumatta,ja syö ne samat ruuat kuin ennenkin.
        Minulla jo kahdessa viikossa paino nousi 2 kiloa ja vyötärön ympärysmitta isontui 2-3 cm

        Jos sulla on sellainen vamma ja vaurio ettei pääsi pysty säätämään sisääntulevan energian määrää sen mukaan mikä on tarve, silloin pitää kaivaa esille se ruutupaperi ja polkupyörä. Vetää kaksin käsin kakkua ja karamelliä.

        Mutta aika monella meillä tuo säätöpiiri toimii.

        Jos se ei toimi, kyseessä on mentaalipuolen ongelma.

        Eli, rautalanka esille, koetat nyt kompensoida menttaalipuolen ongelmaa massiivisella urheilulla.

        Mitä sanoo raati, miten pitää nyt edetä, kumpi vaihtoehto valitaan: a) lisätään liikuntaa b) hoidetaan menttaalipuolen ongelma kuntoon ?


    • Anonyymi

      vaihda miestä

    • Anonyymi

      ota tavoite - 1kg kk niin 24 kk - 24 kg.

      • Anonyymi

        Pitäähän siihenkin olla hyvä ohjelma.Kalorit pitää laskea aivan samalla tavalla,muuten ei laihdu sitäkään.
        Kyllä se vaan niin on.24 kiloa vuodessa on huippuhyvä tulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän siihenkin olla hyvä ohjelma.Kalorit pitää laskea aivan samalla tavalla,muuten ei laihdu sitäkään.
        Kyllä se vaan niin on.24 kiloa vuodessa on huippuhyvä tulos.

        "Kalorit pitää laskea aivan samalla tavalla,muuten ei laihdu sitäkään."

        Usko tai älä, ei tartte laskea. Riittää että alat syömään "oikein" ja oikeita määriä, paino laskee itsestään siihen mikä on hyvä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten kukaan voi ajatella

      Niin naiviisti että jos jokin asia tekee sinut onnelliseksi / iloiseksi niin se ei olisi ikinä muka väärin ? Jos joku es
      Ikävä
      40
      3094
    2. Nainen, sinä vain kaunistut

      Tiedätkö, minä täällä haukon henkeäni ja yritän rauhoitella tunteitani. Sinussa natsaa kaikki, ja olet todella päässyt k
      Ikävä
      97
      2253
    3. Olen mennyt jotenkin lukkoon sen jälkeen

      kun meillä meni miten meni. En vain pääse sinusta yli. Jäi niin monta kysymystä, ja sen lisäksi olet tullut niin tärkeäk
      Ikävä
      118
      1682
    4. Kunnes mitään ei ole

      Täällä on kaipaajia jotka odottaa että toinen tekee lähestymisen jollain tavalla, siksi koen etten kuulu enää tänne ja s
      Ikävä
      9
      1449
    5. Kerro jotakin mukavaa kaivatustasi?

      Sana on vapaa 💬
      Ikävä
      100
      1332
    6. Ehkä sinä haluat samaa kuin minä

      Eli sitä et me päädytään yhteen. Ainakin toivoisin sitä..
      Ikävä
      43
      1279
    7. IS Viikonloppu 26.-27.10.2024

      No nyt tulikin mukava Kovis-ristikko tälle viikonlopulle. Toisille tämä on varmaan vihjeineen ihan helppo 2- tason risti
      Sanaristikot
      79
      1256
    8. Kylmäojan koululla löytynyt ruumis

      Kylmäojan koululta löytynyt ruumis lauantaina. Mitä on tapahtunut, omaisille voimia
      Kontiolahti
      14
      1190
    9. Miten paljon sä

      Haluat häntä? Onko joku osa mikä jäi eniten mieleen?
      Ikävä
      42
      1064
    10. Taas yksi persuämmä sekosi

      Kun lapsilla oli korona-aikana kirkossa hengityssuojaiet käytössä. Persuämmä piti asiaa lasten pahoinpitelynä. https://
      Maailman menoa
      225
      945
    Aihe