Mikäli molemmat Hitlerin lentotukialukset olisi saatu valmiiksi Muurmanskiin ei olisi päässyt ainuttakaan saattuetta.
Led Zeppelin Kirovin radan tyhjentäjä
57
243
Vastaukset
- Anonyymi
Mistä Saksa aikoi pieraista ne polttoainemäärät?
- Anonyymi
No mitäpä sitten, olihan noita muitakin reittejä.
- Anonyymi
Lentotukialus olisi saattanut seilata hyvinkin pitkiä matkoja ja tankata, missä hyvänsä maanosassa, kun edes Bismarck ei saanut suojaa.
- Anonyymi
Se oli Graf Zeppelin lentotukialuksien luokka, alunperin niitä suunniteltiin neljä, määrä supistui myöhemmin kahdeksi.
Hanke keskeytettiin Hitlerin käskystä. - Anonyymi
Bismarck upotettiin ekalla valtameriretkellään ja Tirpitz ei päässyt edes satamasta pois, sinne upposi kuin hohtimet kaivoon. Kömpelö lentotukialus ei olisi kauaa pinnalla kellunut.
- Anonyymi
Bismarckin eliminoivat antiikkiset Swordfishit, Zeppeliinillä oli sentään 33 kpl Stukan-Heinkelin tapaista tukialushävittäjää FMA-100T.
Ainut uhka olivat sukellusveneet, mikäli ei le saattoaluksia. Lentotukialus on vaikea upotettava, vain osuma lentopommiruumaan upottaa sen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarckin eliminoivat antiikkiset Swordfishit, Zeppeliinillä oli sentään 33 kpl Stukan-Heinkelin tapaista tukialushävittäjää FMA-100T.
Ainut uhka olivat sukellusveneet, mikäli ei le saattoaluksia. Lentotukialus on vaikea upotettava, vain osuma lentopommiruumaan upottaa sen.Saksan tukialuksella ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia paljastumisen jälkeen.
Kohtalo olisi ollut sama kuin Bismarckin ja Scarnhorstin. Samalla olisi upotettu saattavat pinta-alukset eli loput Saksan laivastosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan tukialuksella ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia paljastumisen jälkeen.
Kohtalo olisi ollut sama kuin Bismarckin ja Scarnhorstin. Samalla olisi upotettu saattavat pinta-alukset eli loput Saksan laivastosta.Mikä tahansa taistelulaiva voidaan upottaa, jos sitä torpedoida vapaasti, mutta lentotukialuksella ei ole ensinnäkään räjähtäviä ruutivarastoja, toiseksi sillä on ilmasuoja ja sukellusveneitä on helppo syvyyspommittaa ilmasta ja alusta voidaan ohjata ilmasta.
Lentotukialuksella voi tehdä ilmaiskun laivastotukikohtaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksan tukialuksella ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia paljastumisen jälkeen.
Kohtalo olisi ollut sama kuin Bismarckin ja Scarnhorstin. Samalla olisi upotettu saattavat pinta-alukset eli loput Saksan laivastosta.Bismarckin olisi pitänyt jatkaa taistelua kun se upotti Hoodin ja tuhota loputkin brittien laivasto-osastosta. Tähän oli hyvät mahdollisuudet. Se kuitenkin lähti jatkamaan alkuperäistä tehtäväänsä eli häiritsemään Amerikan ja Englannin välistä kauppaliikennettä.
Lisää virheitä tehtiin kun aluksen peräsin vaurioitui. Kenellekään ei pälkähtänyt päähän että laiva voitaisiin peruuttaa Prestiin.
Alukselle oli myös suunniteltu liian kevyt aseistus. Niitä 380mm. Tykkejä olisi pitänyt olla kymmenen eikä kahdeksan. Tirpiz olisi pitänyt jättää rakentamatta ja keskittyä lentotukialukseen. Jos tämä olisi ollut mukana taistelussa, brittien kotilaivasto olisi lyöty täysin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarckin olisi pitänyt jatkaa taistelua kun se upotti Hoodin ja tuhota loputkin brittien laivasto-osastosta. Tähän oli hyvät mahdollisuudet. Se kuitenkin lähti jatkamaan alkuperäistä tehtäväänsä eli häiritsemään Amerikan ja Englannin välistä kauppaliikennettä.
Lisää virheitä tehtiin kun aluksen peräsin vaurioitui. Kenellekään ei pälkähtänyt päähän että laiva voitaisiin peruuttaa Prestiin.
Alukselle oli myös suunniteltu liian kevyt aseistus. Niitä 380mm. Tykkejä olisi pitänyt olla kymmenen eikä kahdeksan. Tirpiz olisi pitänyt jättää rakentamatta ja keskittyä lentotukialukseen. Jos tämä olisi ollut mukana taistelussa, brittien kotilaivasto olisi lyöty täysin."Alukselle oli myös suunniteltu liian kevyt aseistus. Niitä 380mm. Tykkejä olisi pitänyt olla kymmenen eikä kahdeksan. "
No just, olisipa ollut mahtava lisä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa taistelulaiva voidaan upottaa, jos sitä torpedoida vapaasti, mutta lentotukialuksella ei ole ensinnäkään räjähtäviä ruutivarastoja, toiseksi sillä on ilmasuoja ja sukellusveneitä on helppo syvyyspommittaa ilmasta ja alusta voidaan ohjata ilmasta.
Lentotukialuksella voi tehdä ilmaiskun laivastotukikohtaan.Niin, upposi uppoamaton Titanickin, ei ollut ruutivarastoja eikä torpedoitu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarckin olisi pitänyt jatkaa taistelua kun se upotti Hoodin ja tuhota loputkin brittien laivasto-osastosta. Tähän oli hyvät mahdollisuudet. Se kuitenkin lähti jatkamaan alkuperäistä tehtäväänsä eli häiritsemään Amerikan ja Englannin välistä kauppaliikennettä.
Lisää virheitä tehtiin kun aluksen peräsin vaurioitui. Kenellekään ei pälkähtänyt päähän että laiva voitaisiin peruuttaa Prestiin.
Alukselle oli myös suunniteltu liian kevyt aseistus. Niitä 380mm. Tykkejä olisi pitänyt olla kymmenen eikä kahdeksan. Tirpiz olisi pitänyt jättää rakentamatta ja keskittyä lentotukialukseen. Jos tämä olisi ollut mukana taistelussa, brittien kotilaivasto olisi lyöty täysin.Bismarck ja Tirpitz ovat suurimpia ja surullisimpia katastrofeja insinööritieteen historiassa. Mikä valtava määrä tietämystä ja rahaa niihin upotettiin, ja aivan turhan takia. Molemmat tuhottiin romuksi ilman että niillä saatiin mitään aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, upposi uppoamaton Titanickin, ei ollut ruutivarastoja eikä torpedoitu.
Sotalaivassa on 10x paksummat kyljet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa taistelulaiva voidaan upottaa, jos sitä torpedoida vapaasti, mutta lentotukialuksella ei ole ensinnäkään räjähtäviä ruutivarastoja, toiseksi sillä on ilmasuoja ja sukellusveneitä on helppo syvyyspommittaa ilmasta ja alusta voidaan ohjata ilmasta.
Lentotukialuksella voi tehdä ilmaiskun laivastotukikohtaan.Japanin laivaston vahvimmin panssaroitu ja modernein tukialus Taiho räjähti yhden ainoan torpedon osuman tuottamien polttoainevuotojen ja seuranneen tulipalon seurauksena.
///MeAgaln - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä tahansa taistelulaiva voidaan upottaa, jos sitä torpedoida vapaasti, mutta lentotukialuksella ei ole ensinnäkään räjähtäviä ruutivarastoja, toiseksi sillä on ilmasuoja ja sukellusveneitä on helppo syvyyspommittaa ilmasta ja alusta voidaan ohjata ilmasta.
Lentotukialuksella voi tehdä ilmaiskun laivastotukikohtaan.Yksittäinen lentotukialus on maalilaiva. Saksalla ei ollut edellytyksiä suojata sitä, kuin aivan kotivesillä omien ilmavoimien toiminta-alueella.
Lentotukialus on yleensä heikosti panssaroitu ja sillä on suuret polttoaine-ja pommivarastot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarckin eliminoivat antiikkiset Swordfishit, Zeppeliinillä oli sentään 33 kpl Stukan-Heinkelin tapaista tukialushävittäjää FMA-100T.
Ainut uhka olivat sukellusveneet, mikäli ei le saattoaluksia. Lentotukialus on vaikea upotettava, vain osuma lentopommiruumaan upottaa sen.Myöhemmissä suunnitelmissa oli tarkoitus käyttää Me-109T-mallia sekä Stukan modifikaatioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarckin olisi pitänyt jatkaa taistelua kun se upotti Hoodin ja tuhota loputkin brittien laivasto-osastosta. Tähän oli hyvät mahdollisuudet. Se kuitenkin lähti jatkamaan alkuperäistä tehtäväänsä eli häiritsemään Amerikan ja Englannin välistä kauppaliikennettä.
Lisää virheitä tehtiin kun aluksen peräsin vaurioitui. Kenellekään ei pälkähtänyt päähän että laiva voitaisiin peruuttaa Prestiin.
Alukselle oli myös suunniteltu liian kevyt aseistus. Niitä 380mm. Tykkejä olisi pitänyt olla kymmenen eikä kahdeksan. Tirpiz olisi pitänyt jättää rakentamatta ja keskittyä lentotukialukseen. Jos tämä olisi ollut mukana taistelussa, brittien kotilaivasto olisi lyöty täysin.Sekä Bismarckilla että Tirpitzillä oli liian köykäinen it-varustus, vaikka jälkimmäiseen niitä lisättiinkin. Isoja tykkejä oli riittävästi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarck ja Tirpitz ovat suurimpia ja surullisimpia katastrofeja insinööritieteen historiassa. Mikä valtava määrä tietämystä ja rahaa niihin upotettiin, ja aivan turhan takia. Molemmat tuhottiin romuksi ilman että niillä saatiin mitään aikaan.
Hood, Prince of Wales tai vaikkapa Repulse olivat myös samanlaisia mitättömyyksiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Japanin laivaston vahvimmin panssaroitu ja modernein tukialus Taiho räjähti yhden ainoan torpedon osuman tuottamien polttoainevuotojen ja seuranneen tulipalon seurauksena.
///MeAgalnTaiho tuhoutui suunnitteluvirheen ja vauriontorjuntaryhmän väärän toiminnan seurauksena.
Laipiot avattiin ja tuuletusjärjestelmä käynnistettiin, jolloin meriveden kanssa sekoittunut ja kaasuuntunut lentokonebensa levisi joka puolelle aiheuttaen massiivisen räjähdyksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taiho tuhoutui suunnitteluvirheen ja vauriontorjuntaryhmän väärän toiminnan seurauksena.
Laipiot avattiin ja tuuletusjärjestelmä käynnistettiin, jolloin meriveden kanssa sekoittunut ja kaasuuntunut lentokonebensa levisi joka puolelle aiheuttaen massiivisen räjähdyksen.Taiho ei ollut ainoa polttoainevuotojen tappama tukialus ja vanhempi Shokaku meni suunnilleen samantyyppisten vaurioiden seurauksena niinikään Filippiinien meren taistelussa. Eikä kohtalo ollut varattu yksinään japanilaisille aluksille, sillä yhdysvaltalaisten tukialus Wasp oli tavannut samanlaisen kohtalon jo pari vuotta aiemmin.
Ihan ilman 380 mm ammusmakasiinejakin, lentotukialuksissa on siis enemmän kuin tarpeeksi heikkouksia.
///MeAgaln - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarck ja Tirpitz ovat suurimpia ja surullisimpia katastrofeja insinööritieteen historiassa. Mikä valtava määrä tietämystä ja rahaa niihin upotettiin, ja aivan turhan takia. Molemmat tuhottiin romuksi ilman että niillä saatiin mitään aikaan.
"Bismarck ja Tirpitz ovat suurimpia ja surullisimpia katastrofeja insinööritieteen historiassa."
Oli Trpitzillä melkoinen pelotevaikutus.
Saattue PQ 17 Arkangeliin kesällä 1942 tuhotui melkein kokonaan, kun levisi huhu, että Tirpitz oli lähtenyt liikkeelle Norjan vuonosta ja oli tulossa saattuetta kohti.
Englantilaiset saattohävittäjät jättivät saattueen täysin ilman suojaa saksalaisten sukellusveneiden ja lentokoneiden armoille ja pakenivat paikalta.
- Anonyymi
Yksi saksalaisten valmistama alus toimi lentotukialuksena, matkustajalaiva SS Scharnhorst jäi loukkuun Japanissa syyskuussa 1939 ja muutettiin myöhemmin keisarillisen Japanin merivoimien lentotukialukseksi Shinyo nimellä 1942 ja upotettiin Yhdysvaltain sukellusveneen USS. Spadefishin toimesta vuonna 1944.
- Anonyymi
Zeppelinillä oli 100 mm paksu kylkipanssarointi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zeppelinillä oli 100 mm paksu kylkipanssarointi.
Taiholla oli jopa 152mm vyöpanssarointi ja 80mm panssaroitu lentokansi.
///MeAgaln - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taiholla oli jopa 152mm vyöpanssarointi ja 80mm panssaroitu lentokansi.
///MeAgalnBismarckin panssarivyö oli 320 mm paksu, minkä takia brittien torpedot eivät kyenneet läpäisemään sitä.
Sen sijaan laiva moukaroitiin tykkitulella ajelehtivaksi ja liekehtiväksi hylyksi ja lopullisesti alus upposi saksalaisten itse asettamien upotuspanosten seurauksena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Bismarckin panssarivyö oli 320 mm paksu, minkä takia brittien torpedot eivät kyenneet läpäisemään sitä.
Sen sijaan laiva moukaroitiin tykkitulella ajelehtivaksi ja liekehtiväksi hylyksi ja lopullisesti alus upposi saksalaisten itse asettamien upotuspanosten seurauksena.Bismarck ei ollut tukilaiva.
///MeAgaln - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zeppelinillä oli 100 mm paksu kylkipanssarointi.
Ark Royalilla oli 114 mm paksu kylkipanssarointi, ja silti yksi saksalaisen sukellusveneen torpedo riitti upottamaan aluksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ark Royalilla oli 114 mm paksu kylkipanssarointi, ja silti yksi saksalaisen sukellusveneen torpedo riitti upottamaan aluksen.
Aika erikoista, että 80 mm panssarin takana oli öljysäiliöt, silti Ark Royal kellui seuraavaan aamuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika erikoista, että 80 mm panssarin takana oli öljysäiliöt, silti Ark Royal kellui seuraavaan aamuun.
Muita aluksia oli antamassa virtaa pumpuille, omin voimin se olisi painunut jo aikaisemmin pohjaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taiholla oli jopa 152mm vyöpanssarointi ja 80mm panssaroitu lentokansi.
///MeAgalnMonissa ameriikkalaisissa lentotukialuksissa oli sodan alussa puinen lentokansi. Pommituksissa tuli melkoista tuhoa, kun pommi meni puisen lentokannen läpi huoltokannelle, jossa oli voitelu- ja pottoainenta ja räjähti siellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monissa ameriikkalaisissa lentotukialuksissa oli sodan alussa puinen lentokansi. Pommituksissa tuli melkoista tuhoa, kun pommi meni puisen lentokannen läpi huoltokannelle, jossa oli voitelu- ja pottoainenta ja räjähti siellä.
Käytännössä kaikissa yhdysvaltalaisissa ja japanilaisissa tukialuksissa oli puinen lentokansi sodan aikana, Taihon japanilaisten puolella ollessa yksi harvinainen poikkeus. Tyynenmeren operaatioalueen luokassa se olikin sinänsä perusteltua, koska kevyemmin rakennetut alukset yleensä pystyivät kuljettamaan enemmän koneita.
///MeAgaln
- Anonyymi
Suomi24 tiedottaa:
Hitler olisi voittanut jos hänellä vain olisi ollut Led Zeppelin ;)
///MeAgaln- Anonyymi
Onko Kirovin rata Saksassa.
- Anonyymi
Onko Kirovin rata Saksassa.
Hyvä bändi!
Mutta miten se liittyy Hitleriin kun kyseinen bändi perustettiin vasta 1968? Tuollainen kepeä rock ei olisi ehkä riittänyt sotatarkoituksiin, se olisi vaatinut raskaampaa jytää.
Mikäli tarkoitat lentotukialusta, se oli Graf Zeppelin.- Anonyymi
Zeppelin nimen käyttö evättiin Saksasta kirkuvilta apinoilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Zeppelin nimen käyttö evättiin Saksasta kirkuvilta apinoilta.
Hölynpölyä. Ainoastaan yhden keikan uransa alkuaikoina joutuvat vetämään salanimellä, kun Kreivitär Von Zeppelin veti herneen nenuunsa.
- Anonyymi
Epäilemättä Kriegsmarinen ylin johtokin vain homoili samalla kun parhaat taistelulaivat upotettiin. Ajan tavan mukaan mm. Dönizhän oli julkihomo, lanseerasi sukellusvenemiehistöille koppalakit ja nahkahousut.
- Anonyymi
Kaksi tukialusta Atlantilla, 60 kpl Me-262 liitopommeilla ja stukia syöksymässä kuin suulat sukellusveneiden kimppuun. Ei olisi tullut Normandiasta mitään.
- Anonyymi
Eipä tullut unelmastasi mitään.
Vai sukeltamalla olisi stuka sukellusveneen tuhonnut?
Lännen meri- ja ilmavoimat voimat olisivat harjoitustyönä tuhonneet tuollaisen osaston.
USA:lla oli sodan päättyessä yli 30 suurta lentotukialusta. Briteilläkin puolitusinaa. - Anonyymi
Ajatelkaa saksalaisten uljailta lentotukialuksilta nousevia lentokoneita pommittamassa jutkujen pääkaupunkia, New Yorkia....
Ihanaa!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä tullut unelmastasi mitään.
Vai sukeltamalla olisi stuka sukellusveneen tuhonnut?
Lännen meri- ja ilmavoimat voimat olisivat harjoitustyönä tuhonneet tuollaisen osaston.
USA:lla oli sodan päättyessä yli 30 suurta lentotukialusta. Briteilläkin puolitusinaa.Saksalaisilla oli oma pommi tätä varten.
https://en.wikipedia.org/wiki/SC250_bomb
The German Luftwaffe's famed Stuka divebombers have joined Nazi U-boat flotillas in a drive to sweep British shipping from the seas.
U-boats and E-boats were active. The main danger came from the Luftwaffe, especially from the Ju87 Stukas which dive-bombed and sank or damaged.
- Anonyymi
Graf Zeppelinin rakennustyöt olivat useaan otteeseen keskeytetty, mm tulenohjausjärjestelmä oli myyty Neuvostoliittoon, siinä oli käytössä mekaaniset laskimet, elektronisia laskimia saksalaisilla ei ilmeisesti ollut.
- Anonyymi
No olihan. Saksalaisten elektroniikka oli sodan kehittyneintä.
- Anonyymi
Sillä oli ylivoimaimen tiedustelukyky ja 35 solmun nopeus, Englanti olisi ollut saarrettu.
- Anonyymi
Yhden lentukialuksen voimian olisi saarto ollut todella pitävä...
Kas,kun Hitler amiraaleineen ei moista huomannut, vaan käski riisua suuret tykistöalukset aseista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yhden lentukialuksen voimian olisi saarto ollut todella pitävä...
Kas,kun Hitler amiraaleineen ei moista huomannut, vaan käski riisua suuret tykistöalukset aseista.Niitä olikin suunniteltu kaksi. Raeder oli liian tyhmä, eikä Luftwaffe innostunut.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/hitlers-big-mistake-why-didnt-nazi-germany-build-aircraft-carriers-46577 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä olikin suunniteltu kaksi. Raeder oli liian tyhmä, eikä Luftwaffe innostunut.
https://nationalinterest.org/blog/buzz/hitlers-big-mistake-why-didnt-nazi-germany-build-aircraft-carriers-46577Ei niitä ollut yhtään. Graf Zeppelin oli varustelematon runko,jossa oli sen verran koneita, että se hiipi joskus merelle ja sitten kiireesti takaisin.
Toinen lie jäänyt täysin runkovaiheeseen.
Mielikuvilla ei taistella, ei edes 80 vuotta jälkikäteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei niitä ollut yhtään. Graf Zeppelin oli varustelematon runko,jossa oli sen verran koneita, että se hiipi joskus merelle ja sitten kiireesti takaisin.
Toinen lie jäänyt täysin runkovaiheeseen.
Mielikuvilla ei taistella, ei edes 80 vuotta jälkikäteen.Niin niitä oli suunniteltu kaksi saatanan tyhmä pölö.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin niitä oli suunniteltu kaksi saatanan tyhmä pölö.
Suunnitelmilla ei käydä meritaisteluja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suunnitelmilla ei käydä meritaisteluja.
Led Zeppelin ja Judas Priest tukialukset olisivat ampuneet v1 raketteja laakaan ja v2 ohjuksia pystyyn Lontoon edustalta, Adolfin kosto olisi ollut täydellinen, oli suunnitelma nimetä toinen alus Judas Priestiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Led Zeppelin ja Judas Priest tukialukset olisivat ampuneet v1 raketteja laakaan ja v2 ohjuksia pystyyn Lontoon edustalta, Adolfin kosto olisi ollut täydellinen, oli suunnitelma nimetä toinen alus Judas Priestiksi.
Sakujen kesken jääneen tukialuksen nimi oli Graf Zeppelin.Sillä kunnioitettiin ilmailun kehittäjän kreivi ( Graf) Zeppelinin muistoa.
Aika vaikeaa olisi ollut nimetä tukialus jonkun tulevaisuuden bändin mukaan.
On aivan turha haaveilla kesken jääneen aluksen uroteoista,jos ei edes nimeä tiedä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sakujen kesken jääneen tukialuksen nimi oli Graf Zeppelin.Sillä kunnioitettiin ilmailun kehittäjän kreivi ( Graf) Zeppelinin muistoa.
Aika vaikeaa olisi ollut nimetä tukialus jonkun tulevaisuuden bändin mukaan.
On aivan turha haaveilla kesken jääneen aluksen uroteoista,jos ei edes nimeä tiedä.Judas Priest oli Al Jazeerasta tutun Judas Pöpyliksen kunniaksi.
- Anonyymi
LED
- Anonyymi
Saksassa ei ollut juuri merisodan osaajia, ainoa kokenut amiraali meni Bismarckin mukana. Lentotukialus tarvitsee ympärilleen vahvan laivasto-osaston. Ristelijöitä ja hävittäjiä torjumaan pintahyökkäykset ja sukellusveneet, it-aluksia, huoltolaivoja jne. Britit olisivat paikantaneet ja lopulta tuhonneet Zeppelinin.
Saksalaisten tekninen murhe oli huollon tarve isoilla aluksilla. Kun joku risteilijä- tai taistelulaivaluokan alus lähti Atlantille, se tarvitsi kuukausien huollon palattuaan, vaikkei olisi edes taistellut.
Edes kahdella operoivalla lentotukialuksella Saksa ei olisi saanut kattavaa "päivystystä" Atlantille tai Jäämerelle.- Anonyymi
Tyynenmeren sota Japania vastaan käytiin laajoilla valtamerialueilla käyttämällä lentotukialuksia erittäin liikkuvina hyökkäysaseina, jotka pystyivät tuhoamaan vihollisen laivoja ja tukikohtia pitkien etäisyyksien päässä.
Toisaalta tuhansien kilometrien päähän rannikosta sijoitettu alusten ketju, joka on suojattu pinta-aluksilla vihollisen sukellusveneiden ja hävittäjien hyökkäyksiä vastaan, olisi todellinen puolustusmuuri, joka ei läpäise ilma- tai merihyökkäyksiä.
Lentotukialus on usein nykyaikaisen taistelulaivaston keskipiste. Taktisesti tai jopa strategisesti se korvasi taistelulaivan laivaston lippulaivan roolissa. Sille tuskin olisi ollut Bismarckin kohtaloa. Lentotukialukset pystyivät suorittamaan yhteisen hyökkäyksen vähintään 300 km etäisyydellä, kun taas taistelulaivat pystyivät tekemään sen vain 20 km tai alle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tyynenmeren sota Japania vastaan käytiin laajoilla valtamerialueilla käyttämällä lentotukialuksia erittäin liikkuvina hyökkäysaseina, jotka pystyivät tuhoamaan vihollisen laivoja ja tukikohtia pitkien etäisyyksien päässä.
Toisaalta tuhansien kilometrien päähän rannikosta sijoitettu alusten ketju, joka on suojattu pinta-aluksilla vihollisen sukellusveneiden ja hävittäjien hyökkäyksiä vastaan, olisi todellinen puolustusmuuri, joka ei läpäise ilma- tai merihyökkäyksiä.
Lentotukialus on usein nykyaikaisen taistelulaivaston keskipiste. Taktisesti tai jopa strategisesti se korvasi taistelulaivan laivaston lippulaivan roolissa. Sille tuskin olisi ollut Bismarckin kohtaloa. Lentotukialukset pystyivät suorittamaan yhteisen hyökkäyksen vähintään 300 km etäisyydellä, kun taas taistelulaivat pystyivät tekemään sen vain 20 km tai alle.Lentotukari pystyi posottamaan 5000 km ja oli nopeampi kuin sukellusveneet.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1765167- 1004959
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?944444Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1182723Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1412718- 442247
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian322164Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2281913- 911848
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni121821