Saksassa laajoja sähkökatkoja, ja lisää on tulossa.
Tätä ihanuutta tavoitellaan meillekin kovaa vauhtia ja vaikka väkisin.
Miksiköhän?
Onko kyseessä joidenkin hippien hiilidioksidipelko, vai joku oikea syy?
https://notrickszone.com/2020/02/28/power-grid-vulnerability-exposed-storm-high-winds-lead-to-power-outages-over-large-areas-of-germany/
Tätä tavoitellaan meillekin
11
156
Vastaukset
Tämä meinasi unohtua.
Johan meillä tosiaan ollaan valmiudessa.
Ylen toimittelija tuntuu tietävän jo nyt, että muutaman vuoden kuluttua meilläkin on tarpeen katkoa lämpöjä asuinrakennuksista pakkasilla, kun sähköverkko tulee muuten kaatumaan.
https://yle.fi/uutiset/3-11191581
"Lähivuosina tulee tarpeen säädellä sähköverkon tehontarvetta, jolloin kulutushuipun aikana järjestelmiä joudutaan pysäyttämään."
"Mikäli sähköverkko olisi ylikuormittumassa, lämpöpumppuja voitaisiin pysäyttää internetin kautta. Tuolloinkaan asunnot eivät ehtisi viilentyä, sillä lämpöä on varastoituneena varaajien lisäksi myös talon rakenteisiin."
Melkoisia suunnitelmia poistaa asuinrakennusten lämmitys päältä pakkasilla.
Tuollaista se tuuli- ja aurinkovoimaan luottaminen aiheuttaa väistämättä.
Tuo Saksa on hyvä esimerkki mitä kohden ollaan menossa.
Mutta tämähän on se vihreä tavoite jota kohden kaikkien on pyristeltävä hinnalla millä hyvänsä.- Anonyymi
Entäpä jos suomen päälle jymähtää korkeapaine kovine pakkasineen vaikka pariksi viikoksi, eikä tuule? Mistä se sähkö silloin otetaan?
Aivan oikein, ei mistään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entäpä jos suomen päälle jymähtää korkeapaine kovine pakkasineen vaikka pariksi viikoksi, eikä tuule? Mistä se sähkö silloin otetaan?
Aivan oikein, ei mistään.Sähköä saadaan lähimaista niin kuin nytkin ja se tuetetaan millä tuetetaan.
Pahin skenaario on pohjoisessa jossa on kylmät talvet. Sielä saattaa kovan myrskyn jälkeen katketa puita sähköjohdoille ja katkaista sähköt jolloin sähkölämmitystalot ovat ns lirissä.
Parempi on haja-asutusalueilla öljylämmitys ja esim aurinkopaneeleilla lisävarustettuna ja maalämmöllä varmistettuna.
Autot tietysti polttomoottorikäyttöisiä varmuuden vuoksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä saadaan lähimaista niin kuin nytkin ja se tuetetaan millä tuetetaan.
Pahin skenaario on pohjoisessa jossa on kylmät talvet. Sielä saattaa kovan myrskyn jälkeen katketa puita sähköjohdoille ja katkaista sähköt jolloin sähkölämmitystalot ovat ns lirissä.
Parempi on haja-asutusalueilla öljylämmitys ja esim aurinkopaneeleilla lisävarustettuna ja maalämmöllä varmistettuna.
Autot tietysti polttomoottorikäyttöisiä varmuuden vuoksi.Akuankka-linkkiä pukkaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sähköä saadaan lähimaista niin kuin nytkin ja se tuetetaan millä tuetetaan.
Pahin skenaario on pohjoisessa jossa on kylmät talvet. Sielä saattaa kovan myrskyn jälkeen katketa puita sähköjohdoille ja katkaista sähköt jolloin sähkölämmitystalot ovat ns lirissä.
Parempi on haja-asutusalueilla öljylämmitys ja esim aurinkopaneeleilla lisävarustettuna ja maalämmöllä varmistettuna.
Autot tietysti polttomoottorikäyttöisiä varmuuden vuoksi.Eihän se öljylämmityskään toimi jos on sähköt poikki. Öljypoltin toimii sähköllä ja samoin kiertovesipumppu. ja kyllä se maalämpökin vaatii sähköä. Aurinkopaneeli on melko onneton sähköntuottaja joulu-tammikuussa, kun aurinko on horisontissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän se öljylämmityskään toimi jos on sähköt poikki. Öljypoltin toimii sähköllä ja samoin kiertovesipumppu. ja kyllä se maalämpökin vaatii sähköä. Aurinkopaneeli on melko onneton sähköntuottaja joulu-tammikuussa, kun aurinko on horisontissa.
Kiertovesipumppu saadaan toimimaan akulla tai egrekaatilla. Helppoa vai mitä?
Aurinko paneelit tietysti toimivat kesällä, helppoa vai mitä?
Polttomoottoriautot ovat toimintavarmoja myrskyn jälkeenkin ja pitemmillä matkoilla.
- Anonyymi
Lisää tuurivoimaa.
Onkohan kukaan laskenut sähkökatkojen hintaa.- Anonyymi
Sähkön tärkein laatukriteeri on saatavuus. Vasta sitten tulevat taajuus ja jännite.
- Anonyymi
Jospa vihreät sitten menevät sairaaloihin kertomaan koronavirustaudin kourissa hengityslaitteissa oleville, että nyt tulee tyyni hetki, joten koitappa nyt pidätellä hengitystäsi seuraavat pari tuntia.
- Anonyymi
Niinpä, kaikki kaupankäynti pysähtyy, et saa ostettua mitään mistään, etkä saa rahaa mistään, ja juna- ja lentoliikenne pysähtyy, tai taitaa lentokentillä olla sen verran kerosiinia, että saavat generaattoreilla laskeutumisvalot palamaan ja lennonjohtoon yhden tietsikan pysymään päällä.
Mutta ei kulje metrot eikä ratikat.
Joten aika hiljaista taitaa silloin olla.
Asunnot alkavat jäähtyä, kun ei kaukolämpökään ilman kiertopumppuja pelaa.
Ja jos ei ole jotain retkikeitintä kotona, niin viileää evästä saa popsia, sikäli kun sitä on kaapissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä, kaikki kaupankäynti pysähtyy, et saa ostettua mitään mistään, etkä saa rahaa mistään, ja juna- ja lentoliikenne pysähtyy, tai taitaa lentokentillä olla sen verran kerosiinia, että saavat generaattoreilla laskeutumisvalot palamaan ja lennonjohtoon yhden tietsikan pysymään päällä.
Mutta ei kulje metrot eikä ratikat.
Joten aika hiljaista taitaa silloin olla.
Asunnot alkavat jäähtyä, kun ei kaukolämpökään ilman kiertopumppuja pelaa.
Ja jos ei ole jotain retkikeitintä kotona, niin viileää evästä saa popsia, sikäli kun sitä on kaapissa.Onhan tuossa se hyvä puoli että kalja on kylmää. Ainakin talvella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251258
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 94904
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede23847Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat286746- 93727
- 34638
- 109636
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50571Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet129550