Tätä tavoitellaan meillekin

11

156

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämä meinasi unohtua.

      Johan meillä tosiaan ollaan valmiudessa.
      Ylen toimittelija tuntuu tietävän jo nyt, että muutaman vuoden kuluttua meilläkin on tarpeen katkoa lämpöjä asuinrakennuksista pakkasilla, kun sähköverkko tulee muuten kaatumaan.

      https://yle.fi/uutiset/3-11191581

      "Lähivuosina tulee tarpeen säädellä sähköverkon tehontarvetta, jolloin kulutushuipun aikana järjestelmiä joudutaan pysäyttämään."

      "Mikäli sähköverkko olisi ylikuormittumassa, lämpöpumppuja voitaisiin pysäyttää internetin kautta. Tuolloinkaan asunnot eivät ehtisi viilentyä, sillä lämpöä on varastoituneena varaajien lisäksi myös talon rakenteisiin."

      Melkoisia suunnitelmia poistaa asuinrakennusten lämmitys päältä pakkasilla.
      Tuollaista se tuuli- ja aurinkovoimaan luottaminen aiheuttaa väistämättä.
      Tuo Saksa on hyvä esimerkki mitä kohden ollaan menossa.
      Mutta tämähän on se vihreä tavoite jota kohden kaikkien on pyristeltävä hinnalla millä hyvänsä.

      • Anonyymi

        Entäpä jos suomen päälle jymähtää korkeapaine kovine pakkasineen vaikka pariksi viikoksi, eikä tuule? Mistä se sähkö silloin otetaan?
        Aivan oikein, ei mistään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Entäpä jos suomen päälle jymähtää korkeapaine kovine pakkasineen vaikka pariksi viikoksi, eikä tuule? Mistä se sähkö silloin otetaan?
        Aivan oikein, ei mistään.

        Sähköä saadaan lähimaista niin kuin nytkin ja se tuetetaan millä tuetetaan.
        Pahin skenaario on pohjoisessa jossa on kylmät talvet. Sielä saattaa kovan myrskyn jälkeen katketa puita sähköjohdoille ja katkaista sähköt jolloin sähkölämmitystalot ovat ns lirissä.

        Parempi on haja-asutusalueilla öljylämmitys ja esim aurinkopaneeleilla lisävarustettuna ja maalämmöllä varmistettuna.
        Autot tietysti polttomoottorikäyttöisiä varmuuden vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköä saadaan lähimaista niin kuin nytkin ja se tuetetaan millä tuetetaan.
        Pahin skenaario on pohjoisessa jossa on kylmät talvet. Sielä saattaa kovan myrskyn jälkeen katketa puita sähköjohdoille ja katkaista sähköt jolloin sähkölämmitystalot ovat ns lirissä.

        Parempi on haja-asutusalueilla öljylämmitys ja esim aurinkopaneeleilla lisävarustettuna ja maalämmöllä varmistettuna.
        Autot tietysti polttomoottorikäyttöisiä varmuuden vuoksi.

        Akuankka-linkkiä pukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköä saadaan lähimaista niin kuin nytkin ja se tuetetaan millä tuetetaan.
        Pahin skenaario on pohjoisessa jossa on kylmät talvet. Sielä saattaa kovan myrskyn jälkeen katketa puita sähköjohdoille ja katkaista sähköt jolloin sähkölämmitystalot ovat ns lirissä.

        Parempi on haja-asutusalueilla öljylämmitys ja esim aurinkopaneeleilla lisävarustettuna ja maalämmöllä varmistettuna.
        Autot tietysti polttomoottorikäyttöisiä varmuuden vuoksi.

        Eihän se öljylämmityskään toimi jos on sähköt poikki. Öljypoltin toimii sähköllä ja samoin kiertovesipumppu. ja kyllä se maalämpökin vaatii sähköä. Aurinkopaneeli on melko onneton sähköntuottaja joulu-tammikuussa, kun aurinko on horisontissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se öljylämmityskään toimi jos on sähköt poikki. Öljypoltin toimii sähköllä ja samoin kiertovesipumppu. ja kyllä se maalämpökin vaatii sähköä. Aurinkopaneeli on melko onneton sähköntuottaja joulu-tammikuussa, kun aurinko on horisontissa.

        Kiertovesipumppu saadaan toimimaan akulla tai egrekaatilla. Helppoa vai mitä?
        Aurinko paneelit tietysti toimivat kesällä, helppoa vai mitä?
        Polttomoottoriautot ovat toimintavarmoja myrskyn jälkeenkin ja pitemmillä matkoilla.


    • Anonyymi

      Lisää tuurivoimaa.

      Onkohan kukaan laskenut sähkökatkojen hintaa.

      • Anonyymi

        Sähkön tärkein laatukriteeri on saatavuus. Vasta sitten tulevat taajuus ja jännite.


      • Anonyymi

        Jospa vihreät sitten menevät sairaaloihin kertomaan koronavirustaudin kourissa hengityslaitteissa oleville, että nyt tulee tyyni hetki, joten koitappa nyt pidätellä hengitystäsi seuraavat pari tuntia.


      • Anonyymi

        Niinpä, kaikki kaupankäynti pysähtyy, et saa ostettua mitään mistään, etkä saa rahaa mistään, ja juna- ja lentoliikenne pysähtyy, tai taitaa lentokentillä olla sen verran kerosiinia, että saavat generaattoreilla laskeutumisvalot palamaan ja lennonjohtoon yhden tietsikan pysymään päällä.
        Mutta ei kulje metrot eikä ratikat.
        Joten aika hiljaista taitaa silloin olla.
        Asunnot alkavat jäähtyä, kun ei kaukolämpökään ilman kiertopumppuja pelaa.
        Ja jos ei ole jotain retkikeitintä kotona, niin viileää evästä saa popsia, sikäli kun sitä on kaapissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, kaikki kaupankäynti pysähtyy, et saa ostettua mitään mistään, etkä saa rahaa mistään, ja juna- ja lentoliikenne pysähtyy, tai taitaa lentokentillä olla sen verran kerosiinia, että saavat generaattoreilla laskeutumisvalot palamaan ja lennonjohtoon yhden tietsikan pysymään päällä.
        Mutta ei kulje metrot eikä ratikat.
        Joten aika hiljaista taitaa silloin olla.
        Asunnot alkavat jäähtyä, kun ei kaukolämpökään ilman kiertopumppuja pelaa.
        Ja jos ei ole jotain retkikeitintä kotona, niin viileää evästä saa popsia, sikäli kun sitä on kaapissa.

        Onhan tuossa se hyvä puoli että kalja on kylmää. Ainakin talvella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?

      Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?
      Maailman menoa
      53
      3135
    2. Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?

      Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n
      Maailman menoa
      55
      2325
    3. Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille

      Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari
      Maailman menoa
      75
      2230
    4. Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa

      Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa
      Maailman menoa
      99
      2113
    5. Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.

      Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä
      Kiuruvesi
      26
      1988
    6. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

      palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      71
      1848
    7. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

      "Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1603
    8. Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin

      Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http
      Maailman menoa
      55
      1362
    9. Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?

      https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta
      Maailman menoa
      141
      1321
    10. Puuma Martina iski nuoren miehen

      Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian
      Kotimaiset julkkisjuorut
      171
      1164
    Aihe