Ratkaisu keksitty

Suomi on niin pieni maa, ettei sen päästöillä ole mitään merkitystä.

Tästä löytyykin ratkaisu ilmastonmuutokseen.

Jaetaan maapallo hyvin pieniin alueisiin. Sitten minkään alueen päästöillä ei ole mitään väliä.

12

113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näinhän juuri tehdään ja se on väärin. Suomessakin "pienin alue" on suomalainen jota tällä agendalla kuritetaan.
      Globaalilla hiilidioksidihumpalla on varmaankin tarkoitus luoda globaali ihmisenhallintajärjestelmä, mutta toistaiseksi ei vielä puhalleta yhteen hiileen.

    • Anonyymi

      Hiilidioksidipäästöillä ei todellakaan ole mitään merkitystä. Siinä jöns on aivan oikeassa.

      • Anonyymi

        Denialisti toistelee kuin papukaija väitettään, jota hän ei pysty mitenkään perustelemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Denialisti toistelee kuin papukaija väitettään, jota hän ei pysty mitenkään perustelemaan.

        Jöns todellakin on denialisti eikä pysty perustelemaan mitään väitettä.


    • Anonyymi

      Suomen toimenpiteillä ei ole mitattavissa olevaa vaikutusta globaaliin lämpötilaan. Sen takia ei ole viisasta tuhota suomalaista hyvinvointiyhteiskuntaa yltiöpäisillä ilmastotoimenpiteillä, kun emme kykene lopputulokseen vaikuttamaan.

      Ollaan mukana ja tehdään osamme, mutta ei muiden osuutta.

      • Anonyymi

        Suomi on jo tehnyt paljon. Mutta maantieteelle emme voi mitään. Leveysasteen 60 pohjoispuolella asuu vain vähän maailman ihmisistä.

        Täällä ei pärjää ilman lämmitystä. Lämmitys vie 30 % energiantuotannosta, joka on suurin yksittäinen päästöjen aiheuttaja.

        Harvaan asutussa maassa liikenne aiheuttaa 20 % kh-kaasupäästöistä.


      • Anonyymi

        Tänne kylmään ja pimeään ei väestöä kannata siirtää kehitysmaista suuren hiilijalanjäljen kuluttajiksi.

        Maahantunkeutumisen rajoittaminen on vastuullinen ilmastoteko. Siihen voimme vaikuttaa.


      • Anonyymi

        Eihän meiltä kukaan vaadikkaan muuta, kuin että me tehdään osamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän meiltä kukaan vaadikkaan muuta, kuin että me tehdään osamme.

        Maan sisällä on suuria näkemyseroja siitä, että millä aikataululla Suomen khk-päästöt on nollattava.

        Kiva tietysti olisi, jos poliitikkomme jo huomenna voisivat ulkomailla kokouspöydissä todeta, että "se on täytetty". Mutta lasku veronmaksajalle olisi kohtuuton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maan sisällä on suuria näkemyseroja siitä, että millä aikataululla Suomen khk-päästöt on nollattava.

        Kiva tietysti olisi, jos poliitikkomme jo huomenna voisivat ulkomailla kokouspöydissä todeta, että "se on täytetty". Mutta lasku veronmaksajalle olisi kohtuuton.

        Esimerkiksi hiili on edullinen ja tehokas polttoaine kaukolämmön ja sähkön tuotannossa. Suomikin voisi sitä jonkin verran käyttää niin kauan kun muutkin kåyttävät ja lisäävät käyttöä, kuten Saksa.

        Ei turvekaan niin paha mörkö ole, kun otetaan huomioon, että se on kokonaan kotimainen ja tuo työtä ja toimeentuloa monelle. Jollakin ihmisten on elettävä. Ja päästöjä syntyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on jo tehnyt paljon. Mutta maantieteelle emme voi mitään. Leveysasteen 60 pohjoispuolella asuu vain vähän maailman ihmisistä.

        Täällä ei pärjää ilman lämmitystä. Lämmitys vie 30 % energiantuotannosta, joka on suurin yksittäinen päästöjen aiheuttaja.

        Harvaan asutussa maassa liikenne aiheuttaa 20 % kh-kaasupäästöistä.

        Ilmaston lämpeäminen vähentäisi Suomen päästöjä automaattisesti, koska lämmitys vähenisi. Jos kuvitellaan, että Suomi pystyisi muuttamaan maapallon lämpötilaa vähentämällä päästöjä, niin se tekisi sen, että toisesta päästä vähennetään päästöjä, mutta toisesta se lisääntyy(lämmitys).

        Eikä maapallon lämpötila voikaan nousta paljon, koska meret toimivat termostaattina. Vesihöyry vie lämmön ylemmäs kehittyen pilviksi ja myöhemmin se tulee sateena alas viilentäen maata.


    • Anonyymi

      Se on jaettu jo, Suomessa jaon näkee MML:n kiinteistörekisteristä. Ajatus on loistava: Jokainen kiinteistön omistaja maksaa oman kiinteistönsä ilmastoaneet. Jos on niin onnekas että omistaa vain metsää, saa tietenkin kompensaatiota.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      120
      1185
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      874
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      85
      741
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      699
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      91
      675
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      276
      675
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      107
      614
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      29
      555
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      533
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      110
      497
    Aihe