Etsijä, kuka

Anonyymi

Olen tsekannut suomi24
Olen tutustunut quora-palveluun
Olen yrittänyt löytää avainta
50 miljoonaan salaisuuteen

Minua kutsutaan etsijäksi
Etsin joka paikasta
En löydä haluamaani
kuolemaani saakka

Kysyin Juicelta
Kysyin Himiltä
Kysyin Andyltä.
Mutta he eivät voineet auttaa minua

Ihmiset vihaavat minua
koska en käytä hymiöitä
Kun trollailen netissä
minut otetaan vakavasti.

En keskity mihinkään
Tutkin koko netin
Olen etsijä
Olen todella epätoivoinen mies

Osaan kirjoittaa Caps Lock päällä
Mutta en käytä hymiöitä

Olen onnellinen kun elämä sujuu ja kun ei niin itken.
Minulla on arvoja, mutta en tiedä miksi.

Etsin itseäni
Sinä etsit sinua.
Katsomme toisiamme emmekä tiedä mitä tehdä

Kuka

9

66

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutustu kaikkiin filosofioihin mitkä sinua kiinnostavat. Kaikki tiet vievät lopulta totuuteen, kun on nöyrä ja rehellinen totuudenetsijä.

      • Anonyymi

        ”»Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole, ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.»
        - Aristoteles totuudesta


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”»Epätotta on sanoa, että se ei ole, mikä on, tai että se on, mikä ei ole, ja vastaavasti totta on sanoa sen olevan, mikä on, ja sen olevan olematta, mikä ei ole.»
        - Aristoteles totuudesta

        Maailma on juuri sellainen kuin on, ja sellaisena sitä on tutkittava. Ongelma vaan aina on, ettemme kokonaan tiedä millainen se on. Siksi tiede on mallien kehittämistä, niiden testaamista ja sitten vaihtamista ja parantelua ja uutta testausta. Ja tämä on ikuinen prosessi missä lähestytään vähitellen totuutta.

        Evlluutioteoriakin kehittyy ja muuttuu. Nyt sen vika on Trumpilainen: maapallo ensin, aine ensin. Kuitenkin on avaruuskin ja elämän ja hengen asiat. Aina kaikki yhtä aikaa ja toisiinsa vaikuttaen.

        Maapallo yksin on se vika evoluutioteoriassa.


      • Anonyymi
        Olli.S kirjoitti:

        Maailma on juuri sellainen kuin on, ja sellaisena sitä on tutkittava. Ongelma vaan aina on, ettemme kokonaan tiedä millainen se on. Siksi tiede on mallien kehittämistä, niiden testaamista ja sitten vaihtamista ja parantelua ja uutta testausta. Ja tämä on ikuinen prosessi missä lähestytään vähitellen totuutta.

        Evlluutioteoriakin kehittyy ja muuttuu. Nyt sen vika on Trumpilainen: maapallo ensin, aine ensin. Kuitenkin on avaruuskin ja elämän ja hengen asiat. Aina kaikki yhtä aikaa ja toisiinsa vaikuttaen.

        Maapallo yksin on se vika evoluutioteoriassa.

        ”Jos tosiasiat ja teoria eivät sovi yhteen, muuta tosiasioita."
        - Albert Einstein


    • Anonyymi

      Tässä asiassa mulla ei taida olla vapaata tahtoa. Pakko heittää tähän pari filosofista värssyä Petri W.ltä:

      Joku päivä vien loppuun kaiken minkä olen aloittanut.

      Joku päivä selitän,ja oi kyllä, sinä ymmärrät.

      Tee töitä nyt ja lepää myöhemmin vai
      lepää nyt ja tee töitä myöhemmin.


      K. Seinä

    • Anonyymi

      Etsijä haluaa löytää vastauksia elämän ja kuoleman suuriin kysymyksiin. Vastausta hakiessaan hän käy läpi, poimii ja sekoittaa eri aineistoja ja rakentaa niistä oman katsomuksen. Etsijät eivät usein sitoudu mihinkään oppiin. Jotkut etsijät eivät ole kiinnostuneita totuudesta vaan ainoastaan aina löytämään jonkun uuden viehättävän ajatuksen.

    • Etsimisessä on se jännä juttu, että aina välillä myös päätyy johonkin, löytää varman perustan. Niin kauan kuin se perusta kuitenkin taas rupeaa horjumaan ja heilumaan, ei voi olla vielä perillä.

      Ihmisiässä koko homma jää helposti kesken.

      Kun perusta vaihtuu, jotain siinä edellisessäkin oli oikein. Aina pääsee korkeammalle tasolle.

      • Anonyymi

        Kyllä sinä jumalasi löydät pääsi sisältä kolistelemassa jos vain viitsit etsiä. Tällä palstalla ei sitä ole nähty pyöriskelemässä vaikka kuinka tahtoisit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä jumalasi löydät pääsi sisältä kolistelemassa jos vain viitsit etsiä. Tällä palstalla ei sitä ole nähty pyöriskelemässä vaikka kuinka tahtoisit.

        Enhän puhunut Jumalasta mitään. Tällä palstalla saa puhua Jumalasta niin paljon kuin haluaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6629
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4283
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2700
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2060
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1588
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1417
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1084
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe