Tuossa keittiön kello stoppasi joku viikko sitten, mutta vasta nyt on mennyt alitajuntaan, tai jonnekin, ettei sitä kannata vilkuilla..Mistä tulikin mieleen, että kuinkakohan monta kertaa päivittäin ihminen vilkaisee paljonko kello on?
Väitän että maailma olisi parempi paikka jos ihmiset eivät tietäisi kellon aikaa lainkaan.. Niin.
Ilman kelloja
34
93
Vastaukset 34
Mitä se Wuppis siellä taas oikein Wuppailee.
Tottumus on toinen luonto. Mulla on ollut tapana, äidin luona, kurkata aina keittiön oven päällä olevaa kelloa. Noh, jo pari vuotta sitten se on siirretty sivuseinälle, jotta äiti ylettää paremmin pyyhkimään pölyt ja vaihtamaan ajan/ patterin, kun tarvis.
Aina mä kuitenkin katson sinne oven päälle ensin. Vaistomainen reaktio. :)Juu, nimenomaan tuota mä tarkoitin..
Mutta siis pohjimmiltaan, miksi sitä kelloa pitää vilkuilla..
On sitä joskus ilman kellojakin eletty...🙄Wwuwuw kirjoitti:
Juu, nimenomaan tuota mä tarkoitin..
Mutta siis pohjimmiltaan, miksi sitä kelloa pitää vilkuilla..
On sitä joskus ilman kellojakin eletty...🙄Me padantit ihmiset olemme aikataulujemme orjia. Laadimme itsellemme sääntöjä. Nöyrästi alistuen noudatamme itse laatimimme aikatauluja. Meidät on jo lapsesta asti ohjelmoitu noudattamaan rutiineja ja piiskaamaan itseämme eteenpäin.
Aika ja aikataulut ovat olemassa siksi, ettemme jumittuisi ja jymähtäisi paikoillemme.
Laiskottelu ja velttoilu on suurta syntiä!!@!!! :))tosi..typy kirjoitti:
Me padantit ihmiset olemme aikataulujemme orjia. Laadimme itsellemme sääntöjä. Nöyrästi alistuen noudatamme itse laatimimme aikatauluja. Meidät on jo lapsesta asti ohjelmoitu noudattamaan rutiineja ja piiskaamaan itseämme eteenpäin.
Aika ja aikataulut ovat olemassa siksi, ettemme jumittuisi ja jymähtäisi paikoillemme.
Laiskottelu ja velttoilu on suurta syntiä!!@!!! :))Velttoilu on elämän suola, ja eteenpäin vievä voima. Mieti nyt miksi kaikki himoaa sinne ylimmälle kermapersetasolle? Että sais paiskia duunia? Ei,.ku että sais velttoilla uima-altaan äärellä drinkki kourassa..
Wwuwuw kirjoitti:
Velttoilu on elämän suola, ja eteenpäin vievä voima. Mieti nyt miksi kaikki himoaa sinne ylimmälle kermapersetasolle? Että sais paiskia duunia? Ei,.ku että sais velttoilla uima-altaan äärellä drinkki kourassa..
Siksi juuri pitää juosta, kieli vyön alla ja aikataulujen kanssa kilpaa, että edes joskus pääsisimme altaille nauttimaan drinkeistä, joita korista hedelmvviipaleet ja pieni paperinen aurinkovarjo. 🍹 🏖️😊
tosi..typy kirjoitti:
Siksi juuri pitää juosta, kieli vyön alla ja aikataulujen kanssa kilpaa, että edes joskus pääsisimme altaille nauttimaan drinkeistä, joita korista hedelmvviipaleet ja pieni paperinen aurinkovarjo. 🍹 🏖️😊
Ellei saa sydäriä sitä ennen..
Wwuwuw kirjoitti:
Ellei saa sydäriä sitä ennen..
Kello onkin jo noin paljon..
Montakohan kelloa täst kämpästä löytyy...tässä näytölläkin..☹
- Anonyymi
töissä kello on pakollinen jotta tietää koska alkaa kahvi tauot ja ruokatauko a se tärkein koska pääsee kotiin ja kotona katsoo kelloa ja kello käy lujaa kotona ja taas töihin mutta töissä kello ei käy eli olet ollut töissä 100 vuotta ja katsot kelloa vasta 3 minuuttia kulunut
- Anonyymi
niin miksi kello ei pysähdy vapaa ajalla ja olis ikuisesti vapaa aika lma tai viikonloppu se olis elämää se
- Anonyymi
tähän sopii kirkan laulu hetki lyö eli kellon seisahtuvan tahdon ja lynit harvenevan niin vapaa aika on kivaa ja rakkaus on kivaa niihin mies on tehty
- Anonyymi
Ei hätä tule kello kaulassa !
Ja taas...
Mulla on tapana viettää kesäisin aika pitkiä lomia tuolla yöttömän auringon maassa. Voi puuhailla miten tykkää, oman rytmin mukaan, kun valoa on aina kun sitä haluttaa käyttää.
Se on upea tunne kun "yöllä" auringon ollessa jo reilussa nousussa, tulee joelta ja kuulee kuinka naapurissa sähköhöylä pärähtää vasten kuusilautaa. Silloin tuntuu että paratiisi on ainakin lähellä. Silloin siellä ei kelloja tuijotella.Siskoni Thyllerö..
Joskus voisi tosiaan viettää loman niin että jemmais kaikki kellot, tai edes viikonlopun..Wwuwuw kirjoitti:
Siskoni Thyllerö..
Joskus voisi tosiaan viettää loman niin että jemmais kaikki kellot, tai edes viikonlopun..Koetapa joskus ja tule Lappiin pariksi viikoksi melomaan. Siinä voi tajuta elämästä jotain.
Thymallus kirjoitti:
Koetapa joskus ja tule Lappiin pariksi viikoksi melomaan. Siinä voi tajuta elämästä jotain.
Mä oon aina ajatellu olevani jo ihan tarpeeks pohjosessa..
Wwuwuw kirjoitti:
Ääh,
Siellä kehäkolmosen sisällä mitään elämää ole.
Yöttömät yöt alkavat tuosta Ylitornion ja Pellon rajamailta pohjoiseen päin. Myös ihmisrotu on jonkin verran erilaista.Wwuwuw kirjoitti:
Mä oon vasta täällä tällä palstalla tajunnut, että joidenkin ihmisten mielestä mä asun etelessä.. No sehän on suhteellista..kyllähän Lapissakin ollaan etelässä jos sattuu olemaan Grönlannissa. Doh.
Wwuwuw kirjoitti:
Mä oon vasta täällä tällä palstalla tajunnut, että joidenkin ihmisten mielestä mä asun etelessä.. No sehän on suhteellista..kyllähän Lapissakin ollaan etelässä jos sattuu olemaan Grönlannissa. Doh.
Grönlantilainen voi sanoa lappilaisia etelän veteliksi..
Wwuwuw kirjoitti:
Ihmeellinen tämä sähkö-ATK, laajentaa maailmankuvaa!
Kyllä, kaikkihan on suhteessa johonkin, eli suhteellista.
Siitä huolimatta suosittelen. Suomen, tai miksei vaikkapa Ruotsin lappiin tai Pohjois-Norjaan pääsee aika paljon helpommin kuin Grönlantiin. Sieltä teiltäkin se on vain puoli vuorokautta autolla kajakki katolla ja perillä ollaan.
Minä itse tulisin sinäänsä hyvin toimeen ilman kelloa, mutta kaikki muu jotenkin ympärillä on sidottu aikaan. Työssä joutuu paljon aikatauluttamaan kaikkea ja kotona muksujen kansaa on kaikki aikataulutettua, kun niitä joutuu kuskailemaan. Ehkä sitten kun ei ole ihan näin keskipiste muille ihmisille, voi viskata aikataulut ja kellot mäkeen. 😀
Niin mutta jos kenelläkään muullakaan ei olisi kelloja..
Ei niitä aina ole ollut, oli vain aamu, keskipäivä ja ilta. Kukko kiekui ja ehkä joku aurinkokello, eli tikku maahan tökättynä..Wwuwuw kirjoitti:
Niin mutta jos kenelläkään muullakaan ei olisi kelloja..
Ei niitä aina ole ollut, oli vain aamu, keskipäivä ja ilta. Kukko kiekui ja ehkä joku aurinkokello, eli tikku maahan tökättynä..Menen nukkumaan, kun kellokin on noin paljon..Ja heräån kun kello soi..ja.. äh.
Wwuwuw kirjoitti:
Menen nukkumaan, kun kellokin on noin paljon..Ja heräån kun kello soi..ja.. äh.
No se voipi olla haasteellista... sinulle on varattu aika kukon kiekasun ja puolenpäivän välillä...
Sitkö jökötät oottamassa klo 05:00-12:00, milloin pääset tohtoorille?
Kohta sä määt nukkumaan jo iltakuudelta? 😳Disse kirjoitti:
No se voipi olla haasteellista... sinulle on varattu aika kukon kiekasun ja puolenpäivän välillä...
Sitkö jökötät oottamassa klo 05:00-12:00, milloin pääset tohtoorille?
Kohta sä määt nukkumaan jo iltakuudelta? 😳No niinniin... sitten voi mennä vaikka kahville ja vahingossa vaikka tutustua uusiin ihmisiin.
Sinne odotushuoneeseen hommataan pelikortit ja vaikka korona( peli) ja naposteltavaa. Musiikkia ja tanssit☝️
Tarttuvatautisille oma huone peteineen.Wwuwuw kirjoitti:
No niinniin... sitten voi mennä vaikka kahville ja vahingossa vaikka tutustua uusiin ihmisiin.
Sinne odotushuoneeseen hommataan pelikortit ja vaikka korona( peli) ja naposteltavaa. Musiikkia ja tanssit☝️
Tarttuvatautisille oma huone peteineen.Päivää hassu! 😬
Mikä se toksisen maskuliinisuuden kannattaja nsinen oli tai mitä sen tekemiset oli? Se hassu sana... (tarttee toiseen keskusteluun sitä) 😁Disse kirjoitti:
Päivää hassu! 😬
Mikä se toksisen maskuliinisuuden kannattaja nsinen oli tai mitä sen tekemiset oli? Se hassu sana... (tarttee toiseen keskusteluun sitä) 😁Himpatia?
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Joo, sehän se tais olla. Tattis...😬👌
Ha-haa! Vai täältä se oli peräisin 😄
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Ha-haa! Vai täältä se oli peräisin 😄
xLinerHimputin himpatti..
"Misogyniassa on pohjimmiltaan kyse reaktiosta naisten aseman parantamiseen, toteaa Cornellin yliopiston moraalifilosofi Kate Manne ajankohtaisessa ja ajatuksia herättävässä teoksessaan Down Girl: The Logic of Misogyny. Taantumuksellinen reaktio, ”miehen kriisi”, on aina seurannut vähäisintäkin naisten saavuttamaa voittoa.
Manne ei usko, että miehet vihaisivat naissukupuolta sinänsä. Monet misogyynitkin rakastavat esimerkiksi äitiään ja tyttäriään. Mannen tulkinnan mukaan miehet inhoavat ajatusta, että naiset yrittävät haastaa patriarkaalisen järjestelmän pysyvyyden. Misogyynimiehen viha kohdistuu ennen kaikkea naisiin, jotka eivät tue heidän näkemyksiään ja jotka he kokevat kilpailijoikseen.
Eikä kyse ole yksinomaan misogyynimiehistä.
Vanhat roolimallit elävät yleisissä asenteissamme ja yhteiskuntiemme rakenteissa. Tämä näkyy hyvin esimerkiksi siinä, kuinka helposti naisia huonosti kohtelevat miehet saavat ymmärrystä ja puolustajia.
Mannella on ilmiölle nimi. Hän kutsuu sitä himpatiaksi."
Tiede-lehti.Disse kirjoitti:
Housussas on peräisin! 🐒💨
Niin ja nythän myö ei olla sit mitään vtun apinoita, vaan apinaorkesteri. Päätettiin kokouksessa wuppiksen kaa.... ja sun seuramaksua ootellaan muuten.... ☝️😤
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskallanko laittaa sulle viestiä?
Se viesti on tossa valmiina ja lähettämistä vaille valmis. Kun ei kauhee sti tunneta niin eipä sillä olisi niin väliä. S61925- 34857
Lehtikankaan oppilas kuolema
Mistä lie tyttöparka löytyny, mikä ajaa tekemään itsemurhan tuon ikäsenä 😞16826- 105813
Mies joka on oikeasti kiinnostunut
Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää125796- 38713
- 42589
Rauha, sopiiko
Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.72586Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!
Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle66581- 40557
Kunnanhallitus
Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.29543Nyt kaatuu Kuisla
Reima Kuisla hakee saneeraukseen – Joitakin velkoja on jo ulosotossa https://www.ilkkapohjalainen.fi/reima-kuisla-hakee27503Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys
Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev112468Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas
Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei2462- 88458
- 60454
- 37437
- 45436
- 39423
- 35407