Toksinen feminiinisyys ja naiseus

Jätän tämän tähän. En tiedä onko kenelläkään sanottavaa aiheesta, mutta mulla saattaa olla. Katsotaan nyt, yksin en viitsi puhella. Minusta se on muutakin, kuin tässä linkissä puhutaan. Naiseuskäsitykseen liittyvää.

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006109149.html

'Toksinen feminiinisyys saa nuoret esittämään seksinukkeja ja keski-ikäiset vaihtamaan verhot kahdesti vuodessa'

110

1379

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Toksinen feminiinisyys tuottaa kateutta ja tyytymättömyyttä, jossa mikään ei koskaan riitä."
      - Olisi karmeaa olla nainen.

"Toksinen feminiinisyys vaatii, että näihin askareisiin osallistuu naisen lisäksi koko perhe."
      - On karmeaa olla naisen mies.

• Olisi karmeaa olla toksinen nainen. On karmeaa olla naisen mies, vasta kun totuus paljastuu.

• Jan1 kirjoitti:

Olisi karmeaa olla toksinen nainen. On karmeaa olla naisen mies, vasta kun totuus paljastuu.

Jotkut tapaukset peittävät toksisuutensa turhan hyvin siinä alussa. Ja sitte pässiä viedään.

• Thymallus kirjoitti:

Jotkut tapaukset peittävät toksisuutensa turhan hyvin siinä alussa. Ja sitte pässiä viedään.

Sehän se tahtoo olla.

• Tästä oli ysärillä jo kuvaava biisi. Siinä meni kundit samassa veneessä. Ehkä muistat?

https://youtu.be/ZyhrYis509A

• Wwuwuw kirjoitti:

Toki muistan..

Ja entäs tää..suoraan asiaan.
        https://youtu.be/BR4yQFZK9YM

Tästä mä tykkäsin. Versukset toimii aina. :)

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä eksyin katselemaan noita battleja enemmänkin..

Nää kirjasarjat on luettu..Tasapeli.
        https://youtu.be/D9Mv6gXqADM

Näähän tylyttää kunnolla. :P

• Jan1 kirjoitti:

Näähän tylyttää kunnolla. :P

Lopussa Hermione ja Katniss pussas..😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Lopussa Hermione ja Katniss pussas..😄

Pus pus. :)

• Tjaa. Minusta ehkä toksinen maskuliinisuus on se, mikä tekee naisille myös sen hinputtamisen, vai mikä se olikaan? (wuppis muistaa)

Mutta kyllä siis varmaan naisetkin osaa tehdä toisilleen paljon stereotyyppisen feminiinisiä koukkuja. On korrektia alkaa ihastella toisen verhoja, kukka-asetelmia ja neulesysteemejä...

Äitinä pitäisi olla sellainen peruskotiäiti, mikä vääntää soseita tehdä ja rintaruokkii muksunsa. Vaatettaa ja pesee pyykit, hoitaa Wilma-viestinnän ja käy vanhempainillloissa. Suu vaahossa ja pää vinossa koittaa kilpaa kälättää muitten mammojen kanssa, että tilataanko sitä pipareita vaiko vessapaperia, että saadaan Milma-maaria Särkänniemeen luokkaretkelle...🙄

Ei kyllä tartte... voi huitasta kädellä, että tilatkaa vaikka kumikyrpiä, myydään, myydään ja sanoo miehelleen, että minen ainakaan prrkle ala kaikkea tässä huushollissa tekemään, vaan hoidat puolet, tai ei kunnian kukko laula. Ja oikeastaan itse ainakin isänä koen sen oikeutena, että minäkin saan touhottaa muksujen kanssa.... oon touhottanut ihan pienestä pitäen... 😊

Tällänen tuli mieleen...

• Juuh, sun kanssa aihetta vähän jo sivusinkin toisaalla. Sitten se kotikasvatuskin mikä istuttaa meitä tiettyihin malleihin ja muotteihin.

Naisen kuuluu, miehen kuuluu. Riippuu tietysti vanhemmistakin miten vimmatusti ne 'sun kuuluu olla' lakua syöttää.

• Jan1 kirjoitti:

Juuh, sun kanssa aihetta vähän jo sivusinkin toisaalla. Sitten se kotikasvatuskin mikä istuttaa meitä tiettyihin malleihin ja muotteihin.

Naisen kuuluu, miehen kuuluu. Riippuu tietysti vanhemmistakin miten vimmatusti ne 'sun kuuluu olla' lakua syöttää.

No vanhemmat on yksi, mutta mä oon joskus täällä puhunut myös kulttuurista, siis se meidän ajan kulttuuri työnsi jokapuolelta stereotyyppistä miehen ja naisen mallia.

Pahinta tavallaan kaikessa tässä onkin, että se on harmitonta, eikä tavallaan sillä olekaan tarkoitus alistaa ketään mihinkään.... mutta niin se tavallaan vaan on tehnyt. Se on joskus 30-50 vuotta sitten ja aiemmin ollut jopa helpotus, kun ei tarvitse miettiä, vaan sitä tehtiin niin tai näin ja sillä selvä. Mutta nyt on toinen juttu ihan, kun voidaan miettiä arvoja ja omia juttuja... ennen suurin osa ajasta meni perustarpeiden tyydyttämiseen. 🤔

• HIMPATIA 😄

• Disse kirjoitti:

No vanhemmat on yksi, mutta mä oon joskus täällä puhunut myös kulttuurista, siis se meidän ajan kulttuuri työnsi jokapuolelta stereotyyppistä miehen ja naisen mallia.

Pahinta tavallaan kaikessa tässä onkin, että se on harmitonta, eikä tavallaan sillä olekaan tarkoitus alistaa ketään mihinkään.... mutta niin se tavallaan vaan on tehnyt. Se on joskus 30-50 vuotta sitten ja aiemmin ollut jopa helpotus, kun ei tarvitse miettiä, vaan sitä tehtiin niin tai näin ja sillä selvä. Mutta nyt on toinen juttu ihan, kun voidaan miettiä arvoja ja omia juttuja... ennen suurin osa ajasta meni perustarpeiden tyydyttämiseen. 🤔

Kulttuuri isona tekijänä. Media jne. Ja silti osa ihmisistä on kuin eilen puusta pudonneita, vaikka nykyaika. Mielenkiinnolla odottelen mitä tulevaisuus tuo tällä saralla mukanaan.

• Wwuwuw kirjoitti:

HIMPATIA 😄

No niin olikin... pitäis johonkin kirjoittaa ylös, kun aina unohan. 😃

• Jan1 kirjoitti:

Kulttuuri isona tekijänä. Media jne. Ja silti osa ihmisistä on kuin eilen puusta pudonneita, vaikka nykyaika. Mielenkiinnolla odottelen mitä tulevaisuus tuo tällä saralla mukanaan.

Hitsi... mielestäni jo vastasin? 🤔

Mutta joo, siis sä kyllä tulet huomaamaan, kun tyttösi kasvaa. Heidän kauttaan huomaat, että maailma on jo muuttunut paljon. Ja muuttuu kokoajan tasaveroisempaan suuntaan. 😊

• Disse kirjoitti:

No niin olikin... pitäis johonkin kirjoittaa ylös, kun aina unohan. 😃

Muistat sen bändistä Him.. ...meli.

• Disse kirjoitti:

Hitsi... mielestäni jo vastasin? 🤔

Mutta joo, siis sä kyllä tulet huomaamaan, kun tyttösi kasvaa. Heidän kauttaan huomaat, että maailma on jo muuttunut paljon. Ja muuttuu kokoajan tasaveroisempaan suuntaan. 😊

Tuli mieleen tässä yksi päivä miten suuri merkitys mm. päivähoidolla ja koululla on lapsien kasvatuksessa. Erityisesti myös mielipiteiden muokkaamisessa. Ajatusten päähän istuttamisessa. Eskarini yksi ilta tässä yksi ilta puhui jostain pojista ja ihan ohimennen kysyin, että oletko ihastunut vielä kehenkään? Hän vastasi kiireesti, että en ole kehenkään poikaan. Mutta joku poika on kuulemma ihan kiva poika.

No kysyin sitten, että entäs tyttöön? Se tuli ihan refleksinomaisesti, koska henkilökohtaisesti en tee eroa tyttö vai poika. Mutta tytär heti korjaamaan, ei tytöt ihastu tyttöihin vaan poikiin.

Höh, eihän tyttöjen kuulu ihastua tyttöön. Olin hetken hiljaa ja ajattelin, jaa. Tuota hän ei ainakaan kotoa ole kuullut eikä oppinut. Onkohan me koskaan puhuttu edes aiheesta, tuskin.

Kysyin, että kuka niin on sanonut? Ei hän tiennyt, mutta päivähoidossa oli puhuttu tyttöjen ihastumisesta poikiin.

Jäin miettimään asiaa, yhtenä iltana sitten otin asian puheeksi ja sanoin, että kuulehan lapseni. Tulet näkemään pariskuntia, joissa molemmat ovat tyttöjä/naisia tai poikia/miehiä. Ja se on aivan yhtä ok, kuin että tyttö ja poika tykkää toisistaan.

Onko??? Oli ilme ja kysymys. On, vahvistin.

• Wwuwuw kirjoitti:

Muistat sen bändistä Him.. ...meli.

Himputin mä muistin jo... se pitäis kytkeä vaikka apaatiaan tai vst. 🤔

• Jan1 kirjoitti:

Tuli mieleen tässä yksi päivä miten suuri merkitys mm. päivähoidolla ja koululla on lapsien kasvatuksessa. Erityisesti myös mielipiteiden muokkaamisessa. Ajatusten päähän istuttamisessa. Eskarini yksi ilta tässä yksi ilta puhui jostain pojista ja ihan ohimennen kysyin, että oletko ihastunut vielä kehenkään? Hän vastasi kiireesti, että en ole kehenkään poikaan. Mutta joku poika on kuulemma ihan kiva poika.

No kysyin sitten, että entäs tyttöön? Se tuli ihan refleksinomaisesti, koska henkilökohtaisesti en tee eroa tyttö vai poika. Mutta tytär heti korjaamaan, ei tytöt ihastu tyttöihin vaan poikiin.

Höh, eihän tyttöjen kuulu ihastua tyttöön. Olin hetken hiljaa ja ajattelin, jaa. Tuota hän ei ainakaan kotoa ole kuullut eikä oppinut. Onkohan me koskaan puhuttu edes aiheesta, tuskin.

Kysyin, että kuka niin on sanonut? Ei hän tiennyt, mutta päivähoidossa oli puhuttu tyttöjen ihastumisesta poikiin.

Jäin miettimään asiaa, yhtenä iltana sitten otin asian puheeksi ja sanoin, että kuulehan lapseni. Tulet näkemään pariskuntia, joissa molemmat ovat tyttöjä/naisia tai poikia/miehiä. Ja se on aivan yhtä ok, kuin että tyttö ja poika tykkää toisistaan.

No tuo on totta kyllä. Monesti tulee mieleen myös se miten vaikkapa joku hoitohenkilö suhtautuu itse poika tai tyttölapseen. Se ei sina ole ihan samanveroista. Kumpikin itkee jotain, niin toiselle etsitään kiva auto vaikka ja toinen kopsastaan syliin. Mutta tunteet nuo lapset oppii kokemaan toisin.... toiselle opetetaan sivuamaan se suru ja vaihtamaan se johonkin kiinnostavaan ja toista tuetaan ottamaan se tunne vastaan.

Näitä tulee väkisinkin...🙄

• Disse kirjoitti:

Himputin mä muistin jo... se pitäis kytkeä vaikka apaatiaan tai vst. 🤔

Mieti Ville Valoa, jolla on iso patti otsassa. ☝️

• Wwuwuw kirjoitti:

Mieti Ville Valoa, jolla on iso patti otsassa. ☝️

Tulee mieleen hippi, jolla otsalamppu. 🙄

• Disse kirjoitti:

No tuo on totta kyllä. Monesti tulee mieleen myös se miten vaikkapa joku hoitohenkilö suhtautuu itse poika tai tyttölapseen. Se ei sina ole ihan samanveroista. Kumpikin itkee jotain, niin toiselle etsitään kiva auto vaikka ja toinen kopsastaan syliin. Mutta tunteet nuo lapset oppii kokemaan toisin.... toiselle opetetaan sivuamaan se suru ja vaihtamaan se johonkin kiinnostavaan ja toista tuetaan ottamaan se tunne vastaan.

Näitä tulee väkisinkin...🙄

Sehän se on, kun omalla persoonallaan ja ajatuksillaan kukin niitä lapsiakin kasvattaa ja opastaa. Mä olen sanonut lapsilleni, että olen teille aina tukena, minulta saa kysyä ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä, koitan löytää näkökulman ja opastaa etsimään sitä lisää muualta. Kaikkeen en osaa vastata ja kaikki mitä vastaan ei ole ehkä sinun kannalta tyydyttävää vastausta. Etsi, löydä ja puntaroi.

Mutta tärkeintä on, että lapsi saa turvallisten ohjeiden, tuen ja hyväksynnän kautta kasvaa omaksi itsekseen. Mä en halua muokata mun lapsistani mitään, mä haluan että he löytää itse itsensä ja mun tukeen ja turvaan voi luottaa.

• Jan1 kirjoitti:

Sehän se on, kun omalla persoonallaan ja ajatuksillaan kukin niitä lapsiakin kasvattaa ja opastaa. Mä olen sanonut lapsilleni, että olen teille aina tukena, minulta saa kysyä ihan mitä vaan maan ja taivaan väliltä, koitan löytää näkökulman ja opastaa etsimään sitä lisää muualta. Kaikkeen en osaa vastata ja kaikki mitä vastaan ei ole ehkä sinun kannalta tyydyttävää vastausta. Etsi, löydä ja puntaroi.

Mutta tärkeintä on, että lapsi saa turvallisten ohjeiden, tuen ja hyväksynnän kautta kasvaa omaksi itsekseen. Mä en halua muokata mun lapsistani mitään, mä haluan että he löytää itse itsensä ja mun tukeen ja turvaan voi luottaa.

No näinhän se menee. 😊👌

Jokainrn kuitenkin itse päättää mihin kelkkaan lähtee. Kuka vie, vai meneekö omia teitään. Vsnhempana sitä on vaan se vierelläkulkija ja kannustaja, jos oikein hyvä vanhempi osaa olla. 😊

Mutta sä alat vissiin just saamaan sitä koulutusta lastesi kautta, mistä paljon puhutaan. Se on aika vinkeää. 😁 Ja sitä riittää...😃

• Disse kirjoitti:

No näinhän se menee. 😊👌

Jokainrn kuitenkin itse päättää mihin kelkkaan lähtee. Kuka vie, vai meneekö omia teitään. Vsnhempana sitä on vaan se vierelläkulkija ja kannustaja, jos oikein hyvä vanhempi osaa olla. 😊

Mutta sä alat vissiin just saamaan sitä koulutusta lastesi kautta, mistä paljon puhutaan. Se on aika vinkeää. 😁 Ja sitä riittää...😃

Näinpä. Nyt ihan vasta on auennut ihan uudenlainen yhteys. Lapset on alkaneet kaivata keskusteluja, ennen riitti lyhyet kaavamaiset 'kommentit'. Ei ne paljon pulputtamista jaksaneet kuunnella.

Mutta mikäs siinä, sopii. Pitkiä jutusteluja on kiva käydä ja huomata miten fiksuja ihmisiä noin pienet jo on oivalluksineen. :)

• Jan1 kirjoitti:

Näinpä. Nyt ihan vasta on auennut ihan uudenlainen yhteys. Lapset on alkaneet kaivata keskusteluja, ennen riitti lyhyet kaavamaiset 'kommentit'. Ei ne paljon pulputtamista jaksaneet kuunnella.

Mutta mikäs siinä, sopii. Pitkiä jutusteluja on kiva käydä ja huomata miten fiksuja ihmisiä noin pienet jo on oivalluksineen. :)

Näinpä. Ja se, että sä kerrot myös omista asioistasi ja otat niihin mukaan, tuo avoimuutta touhuun. Mä huomasin aiemmin, varsinkin exän kanssa eläessä salanneeni paljon lapsilta... se tekee usein vaan enempi hallaa lapsille, kuin suojelua. Monesti ne miettii, että murjotan tai olen huolestunut heidän takiaan... siksi avoimuus on tärkeä asia. Ja silloin he oppivat pulpattamaan myös omia asioitaan rennosti. 😊👌

• Disse kirjoitti:

Näinpä. Ja se, että sä kerrot myös omista asioistasi ja otat niihin mukaan, tuo avoimuutta touhuun. Mä huomasin aiemmin, varsinkin exän kanssa eläessä salanneeni paljon lapsilta... se tekee usein vaan enempi hallaa lapsille, kuin suojelua. Monesti ne miettii, että murjotan tai olen huolestunut heidän takiaan... siksi avoimuus on tärkeä asia. Ja silloin he oppivat pulpattamaan myös omia asioitaan rennosti. 😊👌

Olen jotenkin alusta asti, kun lapsia ruvettiin saamaan ajatellut, että oon aito itseni ja tunteetkin saa näkyä. Ei tarvitse salailla eikä hävetä. Olen aina perustellut päätöksiäni ja valintojani, tekojani jotka vaikuttaa kaikkiin meihin tai henkilökohtaisesti johonkuhun. Sanoittanut asioita, tunteita. Puolison mielestä liikaa, mutta omasta mielestäni sopivasti.

Tunneskaala on laaja tai ilmentymät.

Kyllä noi pulpattaa ja lyö usein mut ällikällä. He on kyllä parasta mitä olen ikinä saanut aikaan ja mitä olen ylipäänsä elämältä saanut. Ei riitä sanat kuvailemaan, ihania lapsia.

• Jan1 kirjoitti:

Olen jotenkin alusta asti, kun lapsia ruvettiin saamaan ajatellut, että oon aito itseni ja tunteetkin saa näkyä. Ei tarvitse salailla eikä hävetä. Olen aina perustellut päätöksiäni ja valintojani, tekojani jotka vaikuttaa kaikkiin meihin tai henkilökohtaisesti johonkuhun. Sanoittanut asioita, tunteita. Puolison mielestä liikaa, mutta omasta mielestäni sopivasti.

Tunneskaala on laaja tai ilmentymät.

Kyllä noi pulpattaa ja lyö usein mut ällikällä. He on kyllä parasta mitä olen ikinä saanut aikaan ja mitä olen ylipäänsä elämältä saanut. Ei riitä sanat kuvailemaan, ihania lapsia.

No uskon tuon täysin... ja mitä otsikkoon tulee, heillä ei tule olemaan ongelmana toksinen ja väkisin tyrkätty feminiinisyys. 😃

Täräyttävät näyttää vaan keskaria sellaisille ajatuksille. 😉

• Disse kirjoitti:

No uskon tuon täysin... ja mitä otsikkoon tulee, heillä ei tule olemaan ongelmana toksinen ja väkisin tyrkätty feminiinisyys. 😃

Täräyttävät näyttää vaan keskaria sellaisille ajatuksille. 😉

Toivotaan niin. :)

Pappis oli muuten kova kulkemaan, jopa 75km/h hyvällä hapekkaalla säällä. ;D

Vähän piristetty.

• Jan1 kirjoitti:

Toivotaan niin. :)

Pappis oli muuten kova kulkemaan, jopa 75km/h hyvällä hapekkaalla säällä. ;D

Vähän piristetty.

Tjaa, oli vähän bingiin pistetty avartavuutta ja suutinta. 😬

Mä tulin just saunasta. Ja kun huilin tuolla kellarissa löylyjen välillä, huomasin vanhoja videoita... Mambo Virtanen. Poika katsoi ihan onnessaan niitä...

https://youtu.be/2eC1b0YlxPQ

...sillä Maaambo virtanen ooon viiinha virtahepo! 😬

• Anonyymi

Mitä hiivatin kitinää siitäkin voi olla, jos nainen haluaa hoitaa kotiaan, niin kuin itse haluaa? En mä ainakaan ole koskaan ollut oikein mielissäni, siivoukseen jonka mies on suorittanut.
        Siis keskilattialla pyöritty sen imurin kanssa, nurkatkin ns. pyöristettynä ja jos nurkat olisikin imuroitu kunnolla-> niin ainakin jalkalistat ovat pölyiset, niihin ei ainakaan ole edes ajatuksissaan koskenut. Miks siis en saisi tehdä/suorittaa sitä työtä aivan itse.

Auton renkaita en mielelläni vaihtele, enkä panis pahaksi; jos mies tekis kyseisen työn... ilman ett mun tarvitsisi vinkua, tai suunnilleen rukoilla apua kyseiseen hommaan.
        Ei sikseen osaan mä ratkaista senkin pulman ihan itse; vien auton rengashuoltoon, rahalla siitä selviää... ilman anelua! Mä tykkään kokata ja leipoa... siis ihan oikeesti. Mutt en minä keittiötä omista, kyllä siellä saa mieskin tehdä taloushommia, jos haluaa.

Ja niistä sukupuoleen sidotuista roolimalleista vielä... mä metsästän ja saalini; verestän, nyljen sekä suolistan, ihan itse. Keittiöön päästyäni vielä paloittelen lihan, pakastan tai valmistan ruuaksi... riippuen siitä mikä se saalis on ollut.
        Ja jos jostain on pientä kateutta veljieni taholta, niin mä satun voittamaan useimmiten tarkka-ammunnat, niin aseella kuin tikkapelissäkin, mukaan lukien "häränsilmän".

Vaikka mä metsään mennessäni näytänkin "hampparilta" kuluneissa ja jopa vanhoissa perityissä asusteissani, niin siviilissä kyllä haluan näyttää naiselle! Korostaen vyötäröäni, vyöllä ja leveillä kellohameen helmoilla tai kapeilla puolihameilla ja näyttävill puseroill.
        Tuskin kukaan on vielä hävennyt seisoa mun vierelläni, mun vaatetukseni tähden: Joskus ovat saattaneet hävetä mun käytöstäni, kun olen puolustautunut ja mätkäissyt isonkin miehen olkani yli lattiaan, kaiken kansan nähden!

Mutt näillä eväillä mennään...tykkäätte jermut siitä tai ette! Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, niin ei sitten! Itseäni mä en ala muuttamaan. Minä teen mitä lystää, jos haluan.
        Ja pika puoliin mä haluan suihkun kautta Nukku-Matin höyhen tyynylle, katseleen unia!
        Se alkaa olemaan päivä kaiketikin pulkassa minun kohdaltani... lopultakin!

Sweet Dreams - 5 Different Versions
        https://www.youtube.com/watch?v=G9RQ9O0iTp8&list=RDG9RQ9O0iTp8&start_radio=1

Hyvää yötä, kaikille!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä hiivatin kitinää siitäkin voi olla, jos nainen haluaa hoitaa kotiaan, niin kuin itse haluaa? En mä ainakaan ole koskaan ollut oikein mielissäni, siivoukseen jonka mies on suorittanut.
        Siis keskilattialla pyöritty sen imurin kanssa, nurkatkin ns. pyöristettynä ja jos nurkat olisikin imuroitu kunnolla-> niin ainakin jalkalistat ovat pölyiset, niihin ei ainakaan ole edes ajatuksissaan koskenut. Miks siis en saisi tehdä/suorittaa sitä työtä aivan itse.

Auton renkaita en mielelläni vaihtele, enkä panis pahaksi; jos mies tekis kyseisen työn... ilman ett mun tarvitsisi vinkua, tai suunnilleen rukoilla apua kyseiseen hommaan.
        Ei sikseen osaan mä ratkaista senkin pulman ihan itse; vien auton rengashuoltoon, rahalla siitä selviää... ilman anelua! Mä tykkään kokata ja leipoa... siis ihan oikeesti. Mutt en minä keittiötä omista, kyllä siellä saa mieskin tehdä taloushommia, jos haluaa.

Ja niistä sukupuoleen sidotuista roolimalleista vielä... mä metsästän ja saalini; verestän, nyljen sekä suolistan, ihan itse. Keittiöön päästyäni vielä paloittelen lihan, pakastan tai valmistan ruuaksi... riippuen siitä mikä se saalis on ollut.
        Ja jos jostain on pientä kateutta veljieni taholta, niin mä satun voittamaan useimmiten tarkka-ammunnat, niin aseella kuin tikkapelissäkin, mukaan lukien "häränsilmän".

Vaikka mä metsään mennessäni näytänkin "hampparilta" kuluneissa ja jopa vanhoissa perityissä asusteissani, niin siviilissä kyllä haluan näyttää naiselle! Korostaen vyötäröäni, vyöllä ja leveillä kellohameen helmoilla tai kapeilla puolihameilla ja näyttävill puseroill.
        Tuskin kukaan on vielä hävennyt seisoa mun vierelläni, mun vaatetukseni tähden: Joskus ovat saattaneet hävetä mun käytöstäni, kun olen puolustautunut ja mätkäissyt isonkin miehen olkani yli lattiaan, kaiken kansan nähden!

Mutt näillä eväillä mennään...tykkäätte jermut siitä tai ette! Jos en kelpaa sellaisena kuin olen, niin ei sitten! Itseäni mä en ala muuttamaan. Minä teen mitä lystää, jos haluan.
        Ja pika puoliin mä haluan suihkun kautta Nukku-Matin höyhen tyynylle, katseleen unia!

Hyvää yötä, kaikille!
        trollikka

Hyvää yötä, topakka.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvää yötä, kaikille!
        trollikka

Mihin tää oli suunnattu ja kelle? 😀

Mutta sä oletkin selkeästi just sellainen kuin haluat olla. Siitä ei ole aineskaan mulla pienintäkään epäilystä. 😀

Mutta hyvää yötä ja reipasta meninkiä sinnesuunnsllr jatkossakin, kuten mä sanoin jo, sä jos kuka hoitelet yhdet jos toisetkin kotonat ja talousahdingot. 💪😬

• Jan1 kirjoitti:

Hyvää yötä, topakka.

Mikäs hujaus tuo oli? Sukat lens jalasta ja paita lähti päältä! 😃

Trombikka kävis paremmin nikiks tuolle naiselle. 💪😁

• Disse kirjoitti:

Mikäs hujaus tuo oli? Sukat lens jalasta ja paita lähti päältä! 😃

Trombikka kävis paremmin nikiks tuolle naiselle. 💪😁

Se oli iltahuuto. Ensimmäinen mieleen tullut sana ja mielikuva ihmisestä, topakka.

• Jan1 kirjoitti:

Oih, hoiditpa hienosti tuon tilanteen! 💚

• Lillis2020 kirjoitti:

Oih, hoiditpa hienosti tuon tilanteen! 💚

Heh, se meni vähän itsekseen. Ajattelin, että luontevasti vaan ilman suuria eleitä ja taisi se lapsellekin mennä mukavasti. Ei ainakaan jäänyt hämmentyneeksi alku yllätyksen jälkeen. :)

• Jan1 kirjoitti:

Heh, se meni vähän itsekseen. Ajattelin, että luontevasti vaan ilman suuria eleitä ja taisi se lapsellekin mennä mukavasti. Ei ainakaan jäänyt hämmentyneeksi alku yllätyksen jälkeen. :)

Niinja saahan sitä olla hämmästynyt omille lapsilleenkin. Sekinhän on hyvää mallia ja esimerkkiä, että hämmentyminen on ok. 😁👌

Mä lämmitin maalla torpan oikeen uunaalleen. Jos huomenna jostainaikaa tulis mualle loppulomaks yksin huiloomaan. (Ja tekemään puita) 😬

• Jan1 kirjoitti:

Joo, ihan parasta! 😊👍🏻

• Anonyymi

Miksei annettaisi ihmisten olla sellaisia kuin ovat, tietty jolleivat ketään vahingoita. Jos nainen tykkää olla kikatteleva "hupakko" ja mies perseelle läpsivä "sovinisti" niin sehän on vain sopiva pari. Ei tuohon kenenkään tarvitse tulla selittämään miten joku on alistettu tms..

• Toki saavat olla, mutta jotkut odotukset saattaa aiheuttaa painetta. Jos poikkeat kaavasta, sen joku aina nostaa esiin. Tapetille.
        Kummallinen mies/nainen, eihän sen tuollainen kuulu olla.

• Anonyymi

Itse olen täydellisen antitoksinen. Mikään tuollainen ei ole koskaan ollut minun juttuni. Tosin jos tuota myrkkyä saisi apteekista, niin voisin pari pilleriä ottaa, jos saisinkin edes pienen siivousinnon, sille olisi tarvetta joskus.

Mutta en näe silti negatiivisena, jos joku tosiaan haluaa vaihdella verhoja ja asetella sohvatyynyjä ja poltella tuoksukynttilöitä (vaikka niistä pienhiukkasia tuleekin ja elinikä lyhenee ja sairausriskit lisääntyy).

• Minäkin lähinnä ajattelin, että jos ihminen tekee asioita vaan muiden mieliksi, vahvistaakseen asemaansa tietyllä tapaa vetämällä roolia läpi elämänsä, koska nais-ja miesoletetut niputetaan tietynlaisiksi. Niin se on minusta toksista sekä niputtajien taholta, että niiden jotka lähtee marionetiksi.

Naiset nyt vaan meikkaa, koska se on naisjuttu tai miehet nyt vaan korjaa autoja, koska se on miesjuttu. Sukupuoliroolit on aika toksisia.

• Hyvää tekstiä, mutta miksi naisten pitää aina hyökätä kanssasisarien kimppuun? "Tietääkseni monia miehiä miellyttävät muodokkaat naiset enemmän kuin langanlaihat ja rinnattomat."

Laihuuden tuomasta ahdistuksesta avautuu esim. Salkkarit näyttelijä:
      https://www.is.fi/viihde/art-2000006424984.html

• Hyvä kysymys, miksi tosiaan. Tai miksi miehet/naiset arvostelee jonkun lihavaa muijaa, eikö riitä että kaveri tykkää paksusta muijastaan?

Esimerkkejä toksisuudesta on paljon.

• Hyvä kysymys, miksi tosiaan. Tai miksi miehet/naiset arvostelee jonkun lihavaa muijaa, eikö riitä että kaveri tykkää paksusta muijastaan?

• Anonyymi

Tietynlaisilla naisilla on tarve nostaa itseään ylös painaen muita alas.

Tietynlaisilla miehillä on sama muiden miesten kanssa.

Sitten on vielä tietynlaiset naiset jotka lyttäävät miehiä.

Ja ne tietynlaiset miehet jotka lyttäävät naisia.

Meitä on valitettavasti moneen junaan. Ethän niputa kaikkia samaan kimppuun. "Ei kaikki miehet" eikä kaikki naisetkaan.

• Jan1 kirjoitti:

Hyvä kysymys, miksi tosiaan. Tai miksi miehet/naiset arvostelee jonkun lihavaa muijaa, eikö riitä että kaveri tykkää paksusta muijastaan?

Koko painokeskustelu on niin turhaa. Eiköhän jokainen tiedä itse minkä painoinen on ja miksi. Itse esim. olen Kasmirin kaksoisolento. Ruoka on vaan niin hyvää :D

• Kehopositiivisuus koskee myös langanlaihoja ja rinnattomia, tietysti. Kummasti tuppaa unohtumaan.

• Partakaweri kirjoitti:

Koko painokeskustelu on niin turhaa. Eiköhän jokainen tiedä itse minkä painoinen on ja miksi. Itse esim. olen Kasmirin kaksoisolento. Ruoka on vaan niin hyvää :D

Olen samaa mieltä. Painosta voidaan puhua lääkärin kanssa tms. tahon kanssa, joka huolehtii ja huoltaa terveyttä. Mutta ei minusta kenenkään ulkomuotoseikat kuten paino tms. kuulu arvottaa kenenkään ihmisyyttä tai rakastettavuutta esimerkiksi.

Voidaan todeta, että asiaton arvostelu on toksista?

• Jan1 kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Painosta voidaan puhua lääkärin kanssa tms. tahon kanssa, joka huolehtii ja huoltaa terveyttä. Mutta ei minusta kenenkään ulkomuotoseikat kuten paino tms. kuulu arvottaa kenenkään ihmisyyttä tai rakastettavuutta esimerkiksi.

Voidaan todeta, että asiaton arvostelu on toksista?

Minusta tuo asiaton arvostelu perustuu pelkoon. Pelätään, että jotain itsestään poikkeavaa piirrettä pidetään ihanteellisena. Juuri esimerkiksi muodokkuus vs. hoikkuus.

• Partakaweri kirjoitti:

Minusta tuo asiaton arvostelu perustuu pelkoon. Pelätään, että jotain itsestään poikkeavaa piirrettä pidetään ihanteellisena. Juuri esimerkiksi muodokkuus vs. hoikkuus.

Joo, eräänlaista wannabemismiä. Epävarmuutta omasta kelpaamisesta, riittämisestä, minäkuvan hakemista?

• Partakaweri kirjoitti:

Minä katsoinkin tuon dokkarin. En ollut ajatellutkaan, että julkkiksillakin on omat epävarmuutensa.

Mä en nähnyt sitä kuin pätkän, mutta juu, kaikilla on.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mä en nähnyt sitä kuin pätkän, mutta juu, kaikilla on.

Rouva kertoi jutun ( hän kun on häikäisevän upea ja mahtava naisoletettu), että kun hän kerran kävi lääkärillä ja valitti nukahtamisongelmistaan, niin lääkärimies oli sanonut että jaa..hänelle ei ole tullut mieleen että myös kauniilla ihmisillä voisi olla tuollaisia ongelmia..Vai yrittiköhän se iskeä..

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

No onkos sinusta Kasimirin ulkomuodossa tai painossa jotain moitittavaa?
        Tyyppi on ihan miehen näköinen ja kokoinen, jos nyt tarkoitit sitä kaveria joka laulaa vadelmaveneestä, ja iholla... ym.
        Yli satakiloisetkin äijän köriläät liikkuvat ketterästi... ensimmäisenä tulee mieleen jääkiekosta tuttu puolustaja, kippari Timo Jutila!

(Faijalla VHS-kasetilla sellainen vanha taltiointi voitto matsista... katselee sitä ehkä vielä muutaman kerran... aika kulunut alkaa taltio jo olla!)
        Niin Timo Jutila; jotkut Ruottalaiset kuulemma nimittivät pilkallisesti lihapullaksi.
        Vaan kyllä niillä Svensoneillakin hymy hyytyi! Puolustaja Jutila oli kuin muuri, jäällä eikä höyhensarjalaiset hän!elle pärjänneet... ne jalat jaksoivat ja kantoivat; kultaan asti!

Aikaisemmin mä mainitsin omasta vyötäröstäni, jota korostan vielä vyöllä ja ilmeisesti se asia on jotenkin käsitetty täällä väärin. Tarkoitus ei ollut talloa ketään toista; ladya!
        Eiköhän meistä naisista jokainen halua tuoda niitä parhaita puolia esille; mulla se on solakka vyötärö ja leveämpi lantio jää kellohameessa vähemmälle huomiolle! Ovelasti!

Toiset naiset yleensä meikkaavat minua paljon enemmän, mä en pahemmin meikkiä käytä, käytännön syistä... tottumattomana sitt ne levii naamalleni kun hierasen silmiäni jne.
        Hetken kuluttua olen kuin multa/ruohoturvasta puskenut sonnivasikka laitunella! ;))
        Ei mulla oikeesti ylipainoa ole... mut mikään muotovalio en kyllä ole, enkä edes kuvittele olevani... mutt katseen kestävä kuitenkin.

Ja ensimmäinen esiintuloni oli tarkoitettu niin Disselle. Wuwelle ja Jan1;lle sekä ujoille anomuumeillekin, ketään poissulkematta! Oli vain mun kannan ottoni asiaan.
        Luettuani muiden mielipiteitä, niin varmaan kasvatuksella on vaikutusta luonteeseen.
        Mulle ainakin on ollut ja kai se vieläkin sieltä syvältä hieman pilkistää, kotikuri meillä siinä suhteessa oli kova, verrattuna vapaan kasvatuksen saaneisiin.

Minähän olin kiltti perhetyttö, mutt 18 vuotiaana ajoin ajokortin sain ajaa autoa.
        19 vuotiaana ajelin omalla autollani ja kyytsäsin kavereitani, sekä tutustuin ihan vieraaseen mieheen, pelkkänä kaverina. Kotona kuitenkin asia käsitettiin täysin väärin ja mua kiellettiin enää edes moikkaamasta vierasta. En mä sitä käskyä totellut, ihan järjetöntä komentelua; en ois saanut puhua tai moikata edes vieraalle!

Paloinhan mä siitä ett mies oli jälleen istunut mun autoni kyydissä ja siitä sota syttyi kotonani. Se riita johti siihen ett minä itsenäistyin vauhdilla, heti kotiarestin päätyttyä ja saatuani autoni avaimet takaisin, mä muutin kotoa ja yli 2 vuotta oli Faijan kanssa välit poikki, kunnes lopulta palasin kotiin... mutt anteeksi Faijalta en tekoani pyytänyt, olin täysikäinen ja mulla oli ja on omatahtoni, kuten nytkin.
        Taidan olla ainoa mukulista joka pistää napit vastakkain Faijan kanssa, niin ett salamat sinkoilee!

Faija sanoo ett mä olen yhtä jääräpäinen kuin Emo, olen kuulemma perinyt Emon jääräpäisyyden! Vastasin hänelle ett käsittääkseni Emolla on ihan kokonaan omansa tallella ja mulla ihka omani, mut harkitsettomuuteni ja äkkipikaisuuden olen taatusti perinnyt häneltä! Keskustelu loppui siihen, Faija lähti ovet paukkuen; tiesi kyllä mitä minä tarkoitin... sanoja ei tarvittu!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

No onkos sinusta Kasimirin ulkomuodossa tai painossa jotain moitittavaa?
        Tyyppi on ihan miehen näköinen ja kokoinen, jos nyt tarkoitit sitä kaveria joka laulaa vadelmaveneestä, ja iholla... ym.
        Yli satakiloisetkin äijän köriläät liikkuvat ketterästi... ensimmäisenä tulee mieleen jääkiekosta tuttu puolustaja, kippari Timo Jutila!

(Faijalla VHS-kasetilla sellainen vanha taltiointi voitto matsista... katselee sitä ehkä vielä muutaman kerran... aika kulunut alkaa taltio jo olla!)
        Niin Timo Jutila; jotkut Ruottalaiset kuulemma nimittivät pilkallisesti lihapullaksi.
        Vaan kyllä niillä Svensoneillakin hymy hyytyi! Puolustaja Jutila oli kuin muuri, jäällä eikä höyhensarjalaiset hän!elle pärjänneet... ne jalat jaksoivat ja kantoivat; kultaan asti!

Aikaisemmin mä mainitsin omasta vyötäröstäni, jota korostan vielä vyöllä ja ilmeisesti se asia on jotenkin käsitetty täällä väärin. Tarkoitus ei ollut talloa ketään toista; ladya!
        Eiköhän meistä naisista jokainen halua tuoda niitä parhaita puolia esille; mulla se on solakka vyötärö ja leveämpi lantio jää kellohameessa vähemmälle huomiolle! Ovelasti!

Toiset naiset yleensä meikkaavat minua paljon enemmän, mä en pahemmin meikkiä käytä, käytännön syistä... tottumattomana sitt ne levii naamalleni kun hierasen silmiäni jne.
        Hetken kuluttua olen kuin multa/ruohoturvasta puskenut sonnivasikka laitunella! ;))
        Ei mulla oikeesti ylipainoa ole... mut mikään muotovalio en kyllä ole, enkä edes kuvittele olevani... mutt katseen kestävä kuitenkin.

Ja ensimmäinen esiintuloni oli tarkoitettu niin Disselle. Wuwelle ja Jan1;lle sekä ujoille anomuumeillekin, ketään poissulkematta! Oli vain mun kannan ottoni asiaan.
        Luettuani muiden mielipiteitä, niin varmaan kasvatuksella on vaikutusta luonteeseen.
        Mulle ainakin on ollut ja kai se vieläkin sieltä syvältä hieman pilkistää, kotikuri meillä siinä suhteessa oli kova, verrattuna vapaan kasvatuksen saaneisiin.

Minähän olin kiltti perhetyttö, mutt 18 vuotiaana ajoin ajokortin sain ajaa autoa.
        19 vuotiaana ajelin omalla autollani ja kyytsäsin kavereitani, sekä tutustuin ihan vieraaseen mieheen, pelkkänä kaverina. Kotona kuitenkin asia käsitettiin täysin väärin ja mua kiellettiin enää edes moikkaamasta vierasta. En mä sitä käskyä totellut, ihan järjetöntä komentelua; en ois saanut puhua tai moikata edes vieraalle!

Paloinhan mä siitä ett mies oli jälleen istunut mun autoni kyydissä ja siitä sota syttyi kotonani. Se riita johti siihen ett minä itsenäistyin vauhdilla, heti kotiarestin päätyttyä ja saatuani autoni avaimet takaisin, mä muutin kotoa ja yli 2 vuotta oli Faijan kanssa välit poikki, kunnes lopulta palasin kotiin... mutt anteeksi Faijalta en tekoani pyytänyt, olin täysikäinen ja mulla oli ja on omatahtoni, kuten nytkin.
        Taidan olla ainoa mukulista joka pistää napit vastakkain Faijan kanssa, niin ett salamat sinkoilee!

Faija sanoo ett mä olen yhtä jääräpäinen kuin Emo, olen kuulemma perinyt Emon jääräpäisyyden! Vastasin hänelle ett käsittääkseni Emolla on ihan kokonaan omansa tallella ja mulla ihka omani, mut harkitsettomuuteni ja äkkipikaisuuden olen taatusti perinnyt häneltä! Keskustelu loppui siihen, Faija lähti ovet paukkuen; tiesi kyllä mitä minä tarkoitin... sanoja ei tarvittu!
        trollikka

Kyllä sä topakka olet. En tiedä uskaltaisinko tulla ruokalaasi, kuin lakki kourassa ja katse kengissä. Sen verran ujonlainen, että topakat tytöt pelottaa.

• Niin joo,
      Sehän piti vielä kommentoida, että mielenkiintoinen vanhempi toimittaja. Täytyy alkaa lueskella muitakin juttujaan.

• Heh, hyvä homma.

• Anonyymi

Monstereiden veikkaus olisi helpompaa.

• No mitä veikkaat?

• Jotenkin tuo tf-termi vaikuttaa sellaiselta vähän keksityltä jolla joko halutaan saada rahaa johonkin tutkimukseen tai yritetään naamioida asioita tasa-arvoisemmaksi. Kunhan ensin lanserattiin setämiestermin vanavedessä toksinen maskuliinisuus osoittamaan että miehet ovat raiskaajia ja murhaajia koska eivät itke vaan menevät ennemmin vaikka hakkaamaan halkoja tai raivaamaan peltoa niin joku sitten keksi että kun tämä totuus on selvitetty niin meiltä loppuu rahat tukimukselta. Piti keksiä uusi tutkimuskohde.

Myönnän etten ole juuri artikkeleita etsinyt mutta ainakaan vastaan ei ole tullut mitään kovin syväluotaavaa asiasta esim, historian näkökulmasta katsottuna. Esimerkiksi miten sotavuodet on mahdollistaneet tietynlaisen käytöksen naisissa kotirintamalla yms.

Jos puhutaan maskuliinisuudesta niin usein nousee esiin termit tappo, raiskaus, itsemurhat jne. Feminiinisyydestä puhuttaessa ongelmat näyttää olevan verhot ja meikkaus. En oikein osaa laittaa näitä samalle viivalle jos lähdetään mittaamaan sukupuolten toksisuutta.

Jos mies lyö naista niin puhutaan toksisesta maskuliinisuudesta mutta jos nainen iskee leipäveitsellä miestä niin se ei sitten olisi toksista vaan ehkä sitten voimaannuttavaa väkivaltaa.
      Jotenkin tuntuu myös hullulta että illemmalla kun taas mankeloin niin miehenä se on ihan normaalia mutta jos olisin keski-ikäinen nainen kyse olisi toksisesta feminiinisyydestä.

• Hiton hyvä kommentti! Monestihan joku sana myydään ja ostetaan, sitten sitä kylvetään tiputellaan pitkin ja nähdään kaikkialla. Mutta on niissä sanoissa ideaakin. Sukupuolien vastakkainasettelu on minusta muutenkin ihan kaikessa niin syvältä perseestä, kun vaan voi koskaan olla. Jos käytän nyt selkeitä termejä, hyvyys ja pahuus, sitä on kaikissa olosuhteiden mukaan. Sukupuoli ei tee eroa siinä.

Johtuu ehkä omasta vammasta ajatella, että on ihminen ja sille on lätkästy sukupuoli. Mutta se sukupuoli ei ole tai sen ei pitäisi olla ihmistä määrittävä tekijä. Se kertoo vain biologiasta ja anatomiasta, psykologiaan ja psyykeen edes syventymättä välttämättä.

Se psyykkinen ja henkinen ihminen on mielenkiintoisempi, kun anatomia jonka mukana se kulkee.

Mutta kyllä, nostit esiin vastakkainasettelun. Siltähän ei vältytä, ei keskusteluissa eikä käytännön elämässä.

• Mun nähdäkseni myös nainen voi olla toksisesti maskuliininen ja toisinpäin. Kyllä anoreksiakin tappaa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mun nähdäkseni myös nainen voi olla toksisesti maskuliininen ja toisinpäin. Kyllä anoreksiakin tappaa.

Samaa mieltä.

Itselläkin on ollut syömishäiriö, sitä ei ole koskaan diagnosoitu koska osasin salata sen. Se meni toisen pahoinvointia aiheuttavan sairauden piikkiin. Mutta ymmärsin itse psyykkiseksi oireeksi.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mun nähdäkseni myös nainen voi olla toksisesti maskuliininen ja toisinpäin. Kyllä anoreksiakin tappaa.

Näin minäkin ajattelen ja sen takia jos minulla olisi valta, voima ja kunnia niin kieltäisin sanan käytön.

Ensinnä sana minusta leimaa suuremman joukon kuin on tarpeellista tai kohtuullista. Toki eri tilanteista ja tilastoista saadaan tukea väitteille mutta tätä sanaa helposti käytetään yleistämään.

Toiseksi tämä antaa liian helpon vastauksen ongelmiin. Yleensä käyttäytymisen taustalla on ihan muita tekijöitä kuin toksisuus ja niiden syiden poistaminen olisi se ykkösjuttu.

• M184 kirjoitti:

Näin minäkin ajattelen ja sen takia jos minulla olisi valta, voima ja kunnia niin kieltäisin sanan käytön.

Ensinnä sana minusta leimaa suuremman joukon kuin on tarpeellista tai kohtuullista. Toki eri tilanteista ja tilastoista saadaan tukea väitteille mutta tätä sanaa helposti käytetään yleistämään.

Toiseksi tämä antaa liian helpon vastauksen ongelmiin. Yleensä käyttäytymisen taustalla on ihan muita tekijöitä kuin toksisuus ja niiden syiden poistaminen olisi se ykkösjuttu.

Mun nähdäkseni tuo sanapari on oikein hyvä kuvaamaan kyseistä ilmiötä.. siis sellaista kovuutta, väkivaltaisuutta ja sen ihannointia..yms.

• Anonyymi

Eipä kukaan ole tainnut väittää että maskuliinisuus tai feminiinisyys olisivat toksisia, vaan toksisia ovat ne kapeat roolit/roolimallit joita meille tuputetaan. Väkivalta tai verhojen vaihtaminen ovat vain esimerkkejä, roolimallit paljon syvemmällä.

Henkistä väkivaltaa on yhtä lailla sanoa ettei mies saa näyttää tunteitaan tai että naisen pitää aina olla kiltti ja nuhteeton. On turha kilpailla ketä leimataan tai pakotetaan kapeaan muottiin kun sitä tehdään molemmille.

-flowersreally-

• Wwuwuw kirjoitti:

Mun nähdäkseni tuo sanapari on oikein hyvä kuvaamaan kyseistä ilmiötä.. siis sellaista kovuutta, väkivaltaisuutta ja sen ihannointia..yms.

Ehkä se tosiaan ilmiöihin joissakin tapauksissa sopii vaikka minun makuuni se on liian syyllistävä ja jopa niin agressiivinen että sen kanssa voisi olla vaikea rakentaa mitään ratkaisukeskeistä. Lisäksi se on minusta jo valmiiksi niin suunnattu ettei sitä haluta edes katsoa muusta suunnasta.

Jos nuorena minulle olisi opettaja tullut sanomaan että sun koulumenestys on kiinni ahtaista miehenmalleista ja toksisesta maskuliinisuudesta niin olisin kyllä suoraan sanonut että pysy kaukana minusta. Eri juttu jos olisi tullut sanomaan että mitä jos panostaisit tuohon ja tuohon niin pääsisit ehkä elämässä pidemmälle.
        Jos noin yleisemmin tuota peilaa koulumailmaan niin yleensä poikien heikkoa koulumenestystä selitetään noilla toksisuuden elementeillä. Jotakin pikku pohdiskelua ja seminaareja ehkä ollut mutta ainakaan mulle ei ole vastaan tullut että ihan agressiivisesti oltaisiin käännetty piippu toiseen suuntaan ja kysytty että onko koulu toksinen poikien suhteen.

• Anonyymi kirjoitti:

Eipä kukaan ole tainnut väittää että maskuliinisuus tai feminiinisyys olisivat toksisia, vaan toksisia ovat ne kapeat roolit/roolimallit joita meille tuputetaan. Väkivalta tai verhojen vaihtaminen ovat vain esimerkkejä, roolimallit paljon syvemmällä.

Henkistä väkivaltaa on yhtä lailla sanoa ettei mies saa näyttää tunteitaan tai että naisen pitää aina olla kiltti ja nuhteeton. On turha kilpailla ketä leimataan tai pakotetaan kapeaan muottiin kun sitä tehdään molemmille.

-flowersreally-

Voipi noinkin olla vaikka ihan en vastausta lukitse omalta kohdalta. Giletten mainos nyt oli hiukan rajamailla syyllistettiinkö kaikkia miehiä kun ei aina ehdi olla mailmanpelastaja mutta tuo Uros Live-areenan saama kritiikki pisti miettimään että onko miehisyyden esilletuomisessa jotakin pahaa.

• Anonyymi

Onneksi nykyään ei tarvitse tehdä tai edes osata mitään, senkun vaan einestä mikroon ja poksauttaa sidukan, siitä sitten jossain pieruverkkareissa sohvalle.

• Anonyymi kirjoitti:

Onneksi nykyään ei tarvitse tehdä tai edes osata mitään, senkun vaan einestä mikroon ja poksauttaa sidukan, siitä sitten jossain pieruverkkareissa sohvalle.

Juu. Muistaakseni tuo juttu oli kaiken lisäksi keksitty.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Juu. Muistaakseni tuo juttu oli kaiken lisäksi keksitty.

Kyllä ennen opetettiin ihan oikeitakin kodinhoitotaitoja, kuin myöskin miten pidetään itsensä nättinä että saa hyvän miehen yms.. Nykyään kun tuollaisesta tulisi tolkuton haloo niin onkin ihmiset yksin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä ennen opetettiin ihan oikeitakin kodinhoitotaitoja, kuin myöskin miten pidetään itsensä nättinä että saa hyvän miehen yms.. Nykyään kun tuollaisesta tulisi tolkuton haloo niin onkin ihmiset yksin.

No jos nyt sitten me miehet otettais nuo opit käyttöön..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne on niin alkeellisia juttuja että niitä tarvi opettaa, siis kodinhoito. Ehkä ruoanlaitto vaatii vähän harjoittelua. Jos joku ei hoida kämpää se on laiskuutta, ei taidon puutetta.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

No jos nyt sitten me miehet otettais nuo opit käyttöön..

Sinä et ole mies.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ole mies.

Todista.

• Anonyymi

Totta joka sana. Taustalla ikuinen pyrkimys hakea hyväksyntää muita miellyttämällä ja umpisurkea itsetuntemus - ja luottamus.

• Mitä määräisit lääkkeeksi?

• Anonyymi

Oli kyllä mielenkiintoista luettavaa iltasanomien juttu.
      "Toksinen feminiinisyys" ja " toksinen maskuliinisuus" ovat näköjään liiallisella koulutuksella pilalle aivopestyjen ihmisten keksimiä termejä joilla yritetään häväistä ja ohjata alkukantaisesti, luonnollisesti käyttäytyviä ihmisiä käyttäytymään ja elämään elämäänsä nykyajan keinotekoisen, epäluonnollisen sivistyksen ehdoilla.

Toivottavasti jo lähivuosina tämä nykyajan suomalainen sivistysyhteiskunta romahtaisi kokonaan pois ja suomi taantuisi ikuisiksi ajoiksi takaisin kehitysmaaksi.

• Sinua ärsyttää sanoilla brassailu? Ihmisyys taitaa olla murrosta murroksen jälkeenkin. Tulee aaltoja ja niiden mukana uusia murroksia.

• Anonyymi

Kateus ja viha, katkeruus ja julmuus ovat vain synnin seurausta. Ihmiset tavoittelevat maallisia asioita, mutta ne jättävät ihmiset tyhjäksi. Mikään ei kestä ja kaikki käy turhuuksien turhuudeksi. Silti sitä uutta ja mielenkiintoista koitetaan hakea maailmasta vaikka Jeesus kutsuu kärsivällisesti eksyneitä tulemaan luokseen. Jumala voi vain tyydyttää sen aukon, joka ihmisessä on mutta niin monet naiset kuin miehetkin ovat hyljänneet Jumalan ja saavat niittää kylvönsä. Älä jää murehtimaan heitä vaan ota siinä missä seisot Jeesus vapahtajaksesi ja pidä käskyt ja lepää sapattina niin elämäsi on onnellisempi.

• Anonyymi

Olet pahasti eksynyt, hihhulipalstat löytyy tuolta satu-osastolta.

• Kun Jumala loi ihmisen omaksi kuvakseen, hän antoi ihmiselle ruumiin, sielun ja hengen heijastamaan jotain siitä, millainen hän Kolmiyhteisenä on.

Jumalallakin taisi olla syntejä? Ja suurin synti oli luoda ihminen?

• Anonyymi

Toksinen feminiinisyys ja naiseus ovat päinvastaisia asioita.

• Kerro lisää.

• Anonyymi

En ole tuon väitteen esittäjä, mutta olen vähän samoilla linjoilla. Pidän naisellisuutta ja miehekkyyttä hyvinä ja tavoiteltavina asioina.

Taas jo termit maskuliinisuus ja feminiinisyys, ilman toksista etuliitettäkin, jotenkin samantien yhdistyy mielessäni negatiivisiin ajatuksiin.

Miehekkyydestä ja naisellisuudesta tulee mulle mieleen kohteliaisuus, muiden huomioon ottaminen ja heikompien auttaminen.

(Toksisesta) maskuliinisuudesta tulee mieleen epävarmuus, väkivalta, heikompien sortaminen...

(Toksisesta) feminiinisyydestä tulee mieleen ikuinen uhriutuminen, miesten syyllistäminen, "minähän en miehiä ikinä mihinkään tarvitse"-asenne... Semmoinen oikein äärimmilleen överiksi vedetty feminismi.
        Arvelen että toksisella feminiinisyydellä tarkoitetaan enempi kai sellaista nyrkin ja hellan välissä pikkuvaimoilua, mutta itselle tulee toisenlainen kuva nykypäivänä.

Sivusta.

• Anonyymi kirjoitti:

En ole tuon väitteen esittäjä, mutta olen vähän samoilla linjoilla. Pidän naisellisuutta ja miehekkyyttä hyvinä ja tavoiteltavina asioina.

Taas jo termit maskuliinisuus ja feminiinisyys, ilman toksista etuliitettäkin, jotenkin samantien yhdistyy mielessäni negatiivisiin ajatuksiin.

Miehekkyydestä ja naisellisuudesta tulee mulle mieleen kohteliaisuus, muiden huomioon ottaminen ja heikompien auttaminen.

(Toksisesta) maskuliinisuudesta tulee mieleen epävarmuus, väkivalta, heikompien sortaminen...

(Toksisesta) feminiinisyydestä tulee mieleen ikuinen uhriutuminen, miesten syyllistäminen, "minähän en miehiä ikinä mihinkään tarvitse"-asenne... Semmoinen oikein äärimmilleen överiksi vedetty feminismi.
        Arvelen että toksisella feminiinisyydellä tarkoitetaan enempi kai sellaista nyrkin ja hellan välissä pikkuvaimoilua, mutta itselle tulee toisenlainen kuva nykypäivänä.

Sivusta.

Mielenkiintoinen ajatus. Minulle taas sanat feminiinisyys ja maskuliinisuus kuvastaa niitä piirteitä, joita aika vapaasti miellän niihin liittyvän. Ne voi sisältää persoonallisiakin juttuja, ettei vain stereotyyppisiä määritelmiä.

Miten näen siis naisellisuuden ja miehekkyyden, niin varmasti jotakin yleisesti ja stereotyyppisesti hyväksyttäjä ominaisuuksia niihin sisältyy.

Toksisena näen ikään kuin oman persoonan unohtamisen, siinä mielikuvan rakentamisessa olla mies tai nainen.

Ja sen että saat käteesi leiman, jäljittele tätä ja olet feminiininen/maskuliininen.

Eikö nuo äärimmäisyydet ole sitten niitä kärjistettyjä ja korostettuja ilmentymiä vaan?

Onhan se toksista, myrkyttävää jos on alisteinen asema, vaikkapa juuri sukupuolen vuoksi.

Tulee nyt ajatusten tulva, niin pitää tuumailla hetki niitä ja jäsennellä. Että saan ne jotenkin puettua ymmärrettävään muotoon lukijalle.

Ihan herättelit miettimään taas lisää tätä aihetta. :)

• Ai sille rasittavalle naiseudelle on nimikin. Itse en ole siihen pahasti törmännyt ennen kuin tulin äidiksi. Ja silloin kun olen ollut kesätöissä nuorena aikuisena naisvaltaisessa työssä. Äiti- ihminen ei todellakaan koskaan ole riittävä, jos tiettyjä äiti-ihmisiä kuuntelee. Koska ainahan ne vauvansoseet olis hyvä vääntää luomutuotteista sen yhden tunnin aikana, kun olisi pieni levähdys- tai päikkäritauko ym päivässä. Tuota kolumnia en kyllä täysin ostanut. Silikonit mainittu ja sit perään muistutettu että miehet ei pidä rinnattomista naisista, jep jep..
      Itse en ole verhoja vaihdellut, samat on vuoden ympäri ja meillä mies on se, joka imuroi mun perässä, koska minä imuroin väärin, rasittavaa 🤔 Mutta nyt voinkin kertoa hänelle että se on hänellä toksista feminiinisyyttä 😁 Kiitos tämän artikkelin.

• Nykynuorilla on kyllä some-aikana rankkaa. Tekoripsiä, tekohuulia, tekotissejä, virheettömiä iho ja, belfieitä, selfieitä. Omassa nuoruudessa sentään oli ok pukeutua jättiläismäisiin villapaitoihin tai gollegeen ja piilottaa itsensä otsatukan taakse.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Nykynuorilla on kyllä some-aikana rankkaa. Tekoripsiä, tekohuulia, tekotissejä, virheettömiä iho ja, belfieitä, selfieitä. Omassa nuoruudessa sentään oli ok pukeutua jättiläismäisiin villapaitoihin tai gollegeen ja piilottaa itsensä otsatukan taakse.

*ihoja, *collegeen.

• Juu, kaikelle löytyy joku nimitys ja jos jotain puuttuu, keksitään sille nimitys.

Nykynuorilla on kyllä some-aikana rankkaa. Tekoripsiä, tekohuulia, tekotissejä, virheettömiä iho ja, belfieitä, selfieitä. Omassa nuoruudessa sentään oli ok pukeutua jättiläismäisiin villapaitoihin tai gollegeen ja piilottaa itsensä otsatukan taakse.

No joo, reaktiot ihmisillä on mielenkiintoisia kun näkee vaikka somessa jonkun kuvan.

Tekoripset, hiukset ja meikki muuttaa joskus radikaalisti ja filttereillä saa mm. virheettömän ihon, tasaisen värin, korostettua ja häivytettyä joitain piirteitä jne. Hienoja ja silmäystävällisiä kuvia.

Sitten, kun näkee ihmisen ilman tekoripsiä, partaa, filttereitä ja paranteluja yllätys voi olla melkoinen.

• Jan1 kirjoitti:

No joo, reaktiot ihmisillä on mielenkiintoisia kun näkee vaikka somessa jonkun kuvan.

Tekoripset, hiukset ja meikki muuttaa joskus radikaalisti ja filttereillä saa mm. virheettömän ihon, tasaisen värin, korostettua ja häivytettyä joitain piirteitä jne. Hienoja ja silmäystävällisiä kuvia.

Sitten, kun näkee ihmisen ilman tekoripsiä, partaa, filttereitä ja paranteluja yllätys voi olla melkoinen.

Sitten vielä kun ne nuoret ehkä vanhemmatkin uskoo niitä kuvia ja tulee alemmuuskompleksi. Ei siinä auta edes " meikittömät" selfiet, kun nekin on usein käsitelty ja niissä ideana just sen todistaminen että olen meikittömänäkin kaunis.

Sitten vielä kun ne nuoret ehkä vanhemmatkin uskoo niitä kuvia ja tulee alemmuuskompleksi. Ei siinä auta edes " meikittömät" selfiet, kun nekin on usein käsitelty ja niissä ideana just sen todistaminen että olen meikittömänäkin kaunis.

Sehän se onkin, että ihminen helposti uskoo näkemänsä olevan ihan aidosti niin upeaa. Eikä ihan kaikki tosiaan osaa edes kyseenalaistaa aitoutta.

Ulkonäkö on aika rasite nykyään, jos oli ennenkin. Mutta nykyään on jo ihan eri tasolla mm. kuvien muokkaaminen. Mahdottomasta saa melkeinpä mahdollisen, tekemällä.

• Jan1 kirjoitti:

Sehän se onkin, että ihminen helposti uskoo näkemänsä olevan ihan aidosti niin upeaa. Eikä ihan kaikki tosiaan osaa edes kyseenalaistaa aitoutta.

Ulkonäkö on aika rasite nykyään, jos oli ennenkin. Mutta nykyään on jo ihan eri tasolla mm. kuvien muokkaaminen. Mahdottomasta saa melkeinpä mahdollisen, tekemällä.

Joo, olen tyttärelleni yrittänyt opastaa että esim. Ig:ssa paljon mukavampaa on seurata henkilöitä, jotka on kavereita ja tuttuja tai sellaisia, jotka jakaa jonkun saman mielenkiinnon kohteen. Kuin vaikka julkkiksia, joista vain ajattelee, että onpa hän täydellinen ja elää täydellistä elämää. Siitä kuvavirrasta tulee loppupeleissä vain paha mieli ja ihan turhaan.

Joo, olen tyttärelleni yrittänyt opastaa että esim. Ig:ssa paljon mukavampaa on seurata henkilöitä, jotka on kavereita ja tuttuja tai sellaisia, jotka jakaa jonkun saman mielenkiinnon kohteen. Kuin vaikka julkkiksia, joista vain ajattelee, että onpa hän täydellinen ja elää täydellistä elämää. Siitä kuvavirrasta tulee loppupeleissä vain paha mieli ja ihan turhaan.

Järkevästi opastettu.

• Anonyymi

Mutta on todella huvittavaa katsoa tökerösti muokattuja kuvia naisista (keski-iän ylittäneistä) tuolla somessa ja niitä julkastaan monta kertaa kuukaudessa. Hyvä että tunnistaa kyseiseksi ihmiseksi. Eronneilla tuntuu olevan tarvetta tällaiselle toiminnalle. Vähän rintavakoa kehiin myös. Miehenmetsästystä? Totuus ulkonäöstä paljastuu ennemmin tai myöhemmin.

• Anonyymi

Se on totta että naisten kuvat on muokattuja ja kaikki huomaa sen, mutta sehän on tavallaan sallittua huijausta kuin meikkaaminen. Eiks miehetkin voisi valehdella pituutensa 10cm ylöspäin niinkuin tasoitukseksi.

• Anonyymi

Vaihdetaan toksisen maskuliinisuuden kuvaukseen nainen miehen tilalle. Alkaa silmät feministipropagandaa suoltaville avautua. Feminist ovat hyvin yksi kertaisia ja säälittäviä palikoita.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1567
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1440
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1250
    5. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    6. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      95
      1137
    7. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      961
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      256
      958
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      897
    Aihe