Pureeko koronaan?

Anonyymi

Tehoaineet: denaturoitu alkoholi 500 g/kg ja isopropanoli 200 g/kg

Tarkoittaako tämä, että purkissa on 700g (70%) alkoholia?

12

57

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painoprosenteissa 70 % alkoholeja kyllä, tosin perinteisesti alkoholiliuosten pitoisuudet yleensä esitetään tilavuusprosentteina.

      Alkoholi-vesiseokset lisäksi menevät hiukan "kasaan", mikä tarkoissa laskuissa pitää ottaa huomioon, kun sekoitettaessa 500 ml alkoholia ja 500 ml tislattua vettä ei tulekaan 1 L seosta, vaan hiukan vähemmän. Puhumattakaan siitä, että 100 % alkoholia ei käytännössä ole olemassa. ; )

      • Anonyymi

        Huuhaata ja kollijaskaa puskee jälleen palstalle oikein roppakaupalla.
        Ei tuossa mistään vesiseoksista puhuttu sanallakaan. Voihan tuossa seoksessa olla aivan mitä tahansa alkoholien lisäksi. Vaikkapa bentseeniä. Tai elohopeaa.


      • Anonyymi

        Ammoniakki ainakin tappaa kaikki koro-virukset, puhdas ammoniakki on mustaa juttua.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaata ja kollijaskaa puskee jälleen palstalle oikein roppakaupalla.
        Ei tuossa mistään vesiseoksista puhuttu sanallakaan. Voihan tuossa seoksessa olla aivan mitä tahansa alkoholien lisäksi. Vaikkapa bentseeniä. Tai elohopeaa.

        Voi minun puolestani sekoittaa elohopeaa tai bentseeniä käsidesin raaka-aineiksi, kunhan sitten käytät kaiken itse.


      • Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

        Voi minun puolestani sekoittaa elohopeaa tai bentseeniä käsidesin raaka-aineiksi, kunhan sitten käytät kaiken itse.

        Vai että käsidesiä. Kollijaskaa taas pukkaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vai että käsidesiä. Kollijaskaa taas pukkaa.

        Vihasi minua kohtaan on saanut sellaiset mittasuhteet, että kaikkinainen järkevä toiminta on sinun osaltasi jo mahdotonta.

        Hauskaa seurattavaa. : )


    • Anonyymi

      Tarkoitatko sisäisesti nautittuna? Emme suosittele, varsinkaan propanolin takia.

    • Anonyymi

      Sitä kautta se saattaa koronaankin auttaa, että ei ehkä ehdi saamaan koronatartuntaa ennen kuin on nirri pois noilla tehoaineilla. Annostuksestakinhan se riippuu.

    • Anonyymi

      Desinfiointiin 60% Viru Valge.

    • Anonyymi

      Joskus aikaisemmin etanolipohjaisissa 'väkevimmissä' lasinpesunesteissä oli alkoholipitoisuus luokkaa 90 % ja loput sitten denaturointiaineita ja mitälie.

      Itse ostin taannoin väkevintä lasinpesunestettä mitä löysin. Siinä mainittiin eyanoli mutta ei sen pitoisuutta.

      Muistelin jostain lukeneeni, että etanolin pitoisuutta on nykyään rajoitettu eli osaako joku sanoa, pitääkö paikkansa ja paljonko maksimissaan näissä pesunesteissä on etanolia?

      • Anonyymi

        Sinol 100 on melkein täyttä etanolia, ja oivallinen puhdistusaine, laimennettuna hyvä pesuaine.


      • Anonyymi

        Sitä voisi ounastella vesiliuoksen jäätymispisteen perusteella. Bilteman lasinpesunestetiivisteelle on kerrottu matalin käyttölämpötila erilaisille laimennussuhteille. Aine on todennäköisesti pääasiassa etyylialkoholia ja isopropanolia.

        Jos mulla ei olisi neoamiseptia käytettävissäni niin käyttäisin tuota lasinpesunestettä desinfiointiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2142
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1694
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1511
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      36
      1495
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1435
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1239
    Aihe