Pureeko koronaan?

Anonyymi

Tehoaineet: denaturoitu alkoholi 500 g/kg ja isopropanoli 200 g/kg

Tarkoittaako tämä, että purkissa on 700g (70%) alkoholia?

12

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Painoprosenteissa 70 % alkoholeja kyllä, tosin perinteisesti alkoholiliuosten pitoisuudet yleensä esitetään tilavuusprosentteina.

Alkoholi-vesiseokset lisäksi menevät hiukan "kasaan", mikä tarkoissa laskuissa pitää ottaa huomioon, kun sekoitettaessa 500 ml alkoholia ja 500 ml tislattua vettä ei tulekaan 1 L seosta, vaan hiukan vähemmän. Puhumattakaan siitä, että 100 % alkoholia ei käytännössä ole olemassa. ; )

• Anonyymi

Huuhaata ja kollijaskaa puskee jälleen palstalle oikein roppakaupalla.
        Ei tuossa mistään vesiseoksista puhuttu sanallakaan. Voihan tuossa seoksessa olla aivan mitä tahansa alkoholien lisäksi. Vaikkapa bentseeniä. Tai elohopeaa.

• Anonyymi

Ammoniakki ainakin tappaa kaikki koro-virukset, puhdas ammoniakki on mustaa juttua.

• Anonyymi kirjoitti:

Huuhaata ja kollijaskaa puskee jälleen palstalle oikein roppakaupalla.
        Ei tuossa mistään vesiseoksista puhuttu sanallakaan. Voihan tuossa seoksessa olla aivan mitä tahansa alkoholien lisäksi. Vaikkapa bentseeniä. Tai elohopeaa.

Voi minun puolestani sekoittaa elohopeaa tai bentseeniä käsidesin raaka-aineiksi, kunhan sitten käytät kaiken itse.

• Anonyymi
        Kollimaattori kirjoitti:

Voi minun puolestani sekoittaa elohopeaa tai bentseeniä käsidesin raaka-aineiksi, kunhan sitten käytät kaiken itse.

Vai että käsidesiä. Kollijaskaa taas pukkaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Vai että käsidesiä. Kollijaskaa taas pukkaa.

Vihasi minua kohtaan on saanut sellaiset mittasuhteet, että kaikkinainen järkevä toiminta on sinun osaltasi jo mahdotonta.

Hauskaa seurattavaa. : )

• Anonyymi

Tarkoitatko sisäisesti nautittuna? Emme suosittele, varsinkaan propanolin takia.

• Anonyymi

Sitä kautta se saattaa koronaankin auttaa, että ei ehkä ehdi saamaan koronatartuntaa ennen kuin on nirri pois noilla tehoaineilla. Annostuksestakinhan se riippuu.

• Anonyymi

Desinfiointiin 60% Viru Valge.

• Anonyymi

Joskus aikaisemmin etanolipohjaisissa 'väkevimmissä' lasinpesunesteissä oli alkoholipitoisuus luokkaa 90 % ja loput sitten denaturointiaineita ja mitälie.

Itse ostin taannoin väkevintä lasinpesunestettä mitä löysin. Siinä mainittiin eyanoli mutta ei sen pitoisuutta.

Muistelin jostain lukeneeni, että etanolin pitoisuutta on nykyään rajoitettu eli osaako joku sanoa, pitääkö paikkansa ja paljonko maksimissaan näissä pesunesteissä on etanolia?

• Anonyymi

Sinol 100 on melkein täyttä etanolia, ja oivallinen puhdistusaine, laimennettuna hyvä pesuaine.

• Anonyymi

Sitä voisi ounastella vesiliuoksen jäätymispisteen perusteella. Bilteman lasinpesunestetiivisteelle on kerrottu matalin käyttölämpötila erilaisille laimennussuhteille. Aine on todennäköisesti pääasiassa etyylialkoholia ja isopropanolia.

Jos mulla ei olisi neoamiseptia käytettävissäni niin käyttäisin tuota lasinpesunestettä desinfiointiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      138
      7755
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1955
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      25
      1920
    4. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1633
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      180
      1565
    6. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      107
      1009
    7. Oletko miten

Valmis läheisyyteen?
      Ikävä
      49
      930
    8. Taisit sä sit kuiteski

Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik
      Ikävä
      4
      899
    9. Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme

Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri
      Ikävä
      28
      830
    10. Muistatko hänen

Tuoksunsa? Saako se sinut syttymään? ❤️‍🔥
      Ikävä
      34
      812
    Aihe