Onko todella tultu jo siihen, että luterilaisuuspalstalla tuomitaan

Anonyymi

jo rukouskin? Raamattu on mennyt romukoppaan jo ajat sitten.
Onko tämä tosiaan luterilaisuuden tila tänä päivänä?

76

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei sentään. Tällä palstalla vaan 80% on ateisteja jotka tuomitsevat kaiken mitä uskovat sanovat tai tekevät.

• Anonyymi

Huolestuttavinta on se, että ateistit määräävät poistoista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja ovat modeina ;(

• Anonyymi kirjoitti:

Ehkä.

Raamattu on kuitenkin niin ikivanha teos, ettei sillä tee enää mitään. Rukoukset kaikuvat kuuroille korville: turhuuksien turhuus.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ehkä.

Raamattu on kuitenkin niin ikivanha teos, ettei sillä tee enää mitään. Rukoukset kaikuvat kuuroille korville: turhuuksien turhuus.

Sano se facebookissasi!

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ehkä.

MieIipiteitä sinulla riittää.

• Anonyymi kirjoitti:

MieIipiteitä sinulla riittää.

Eikös tuo ole ihan totta? Eihän kukaan tee edes mitä Jeesus sanoo.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Eikös tuo ole ihan totta? Eihän kukaan tee edes mitä Jeesus sanoo.

Taas jaoit mieIipiteesi meille.

• Anonyymi kirjoitti:

Taas jaoit mieIipiteesi meille.

Minulle se on kyllä totisin asia. Uskovat ovat kuin avoin kirja.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Minulle se on kyllä totisin asia. Uskovat ovat kuin avoin kirja.

MieIipiteitä sinulla riittää, vaikkei ketään kiinnosta ne.

• Anonyymi kirjoitti:

MieIipiteitä sinulla riittää, vaikkei ketään kiinnosta ne.

Olet kuin avoin kirja.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Olet kuin avoin kirja.

MieIipiteesi on rekisteröity.

Niin sinäkin oIet.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Olet kuin avoin kirja.

MieIipiteesi on rekisteröity.

Niin sinäkin oIet.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ehkä.

Ei ne kaiu kuuroille korville. Tiedän kyllä, kuinka ahdistavaa on tilanne, jossa saa todella kärsiä erilaisista asioista, eikä Jumala vastaa niihin. Joihinkn vähäpätöisempiin vastaa. Sitten yhtäkkiä alkaakin vastata! Mistähän syystä? En varmuudella tiedä, mutta omaa uskon ansiota ei tähän voi tarjota.

Jumalalla on jokin kirjansa, johon Hän on kirjannut elämänsuunnitelmamme, muutoin en tätä käsitä, tai sitten ei tullut rukoiltua oikealla tavalla. Minä olen elämässäni kärsinyt, käynyt läpi useamman Helvetin. Todelliset kiirastulet, harkinnut itsemurhaa, nuorempana yrittänytkin. Seisoin kerran ylhäällä, korkean rakennuksen ikkunalaudalla, kirkuen. Ja nyt olen tässä: moni asia on helpottunut. Tosin kyllä melko myöhään, mutta parempi näin, kuin ei koskaan.

Jumala!✨Vastaa Torrelle hänen rukouksiinsa ja pidä hänestä ja miehestään hyvää huolta! Aamen.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ne kaiu kuuroille korville. Tiedän kyllä, kuinka ahdistavaa on tilanne, jossa saa todella kärsiä erilaisista asioista, eikä Jumala vastaa niihin. Joihinkn vähäpätöisempiin vastaa. Sitten yhtäkkiä alkaakin vastata! Mistähän syystä? En varmuudella tiedä, mutta omaa uskon ansiota ei tähän voi tarjota.

Jumalalla on jokin kirjansa, johon Hän on kirjannut elämänsuunnitelmamme, muutoin en tätä käsitä, tai sitten ei tullut rukoiltua oikealla tavalla. Minä olen elämässäni kärsinyt, käynyt läpi useamman Helvetin. Todelliset kiirastulet, harkinnut itsemurhaa, nuorempana yrittänytkin. Seisoin kerran ylhäällä, korkean rakennuksen ikkunalaudalla, kirkuen. Ja nyt olen tässä: moni asia on helpottunut. Tosin kyllä melko myöhään, mutta parempi näin, kuin ei koskaan.

Jumala!✨Vastaa Torrelle hänen rukouksiinsa ja pidä hänestä ja miehestään hyvää huolta! Aamen.

Heh. Olen vuosikymmenien aikana rukoillut tuhansia kertoja. Eipä niihin kukaan vastannut.

Eli ainakaan minun ei ole kannattanut rukoilla. Elämä on sujunut hyvin kyllä muutenkin.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Heh. Olen vuosikymmenien aikana rukoillut tuhansia kertoja. Eipä niihin kukaan vastannut.

Eli ainakaan minun ei ole kannattanut rukoilla. Elämä on sujunut hyvin kyllä muutenkin.

SeIIainen mieIipide.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Elämäsi on mennyt huonosti.

Riemuitsemme siitä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Mitä sinä olet rukoillut ja miksi? Onko rukouksesi olleet uskonrukouksia ja Jumalan tahdon mukaisia?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Elämäsi on mennyt huonosti.

Riemuitsemme siitä.

Sellainen mielipide tällä kertaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä sinä olet rukoillut ja miksi? Onko rukouksesi olleet uskonrukouksia ja Jumalan tahdon mukaisia?

Ei Jumala ole edes sitä sanonut ovatko tuhannet rukoukset olleet hänen tahtonsa mukaisia.

Miksi rukoillaan? Juu itse huokailin, kyselin, pyysin. Mitä vaan mitä ajattelin.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Ei Jumala ole edes sitä sanonut ovatko tuhannet rukoukset olleet hänen tahtonsa mukaisia.

Miksi rukoillaan? Juu itse huokailin, kyselin, pyysin. Mitä vaan mitä ajattelin.

Tämäkin mielipiteesi on kirjattu.

• Anonyymi kirjoitti:

Tämäkin mielipiteesi on kirjattu.

Et tiedä mikä on mielipide. Tämä on tullut selväksi.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Et tiedä mikä on mielipide. Tämä on tullut selväksi.

Nyt tuoIIainen mielipide sinulta.

• Anonyymi kirjoitti:

Kokemus on kuulepa eri asia kuin mielipide.

Sinulla on mielettömän paljon oppimista.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Kokemus on kuulepa eri asia kuin mielipide.

Sinulla on mielettömän paljon oppimista.

Jatketaan eteenpäin.

• Anonyymi

Minkä takia tällä palstalla yleensä on niin paljon ateisteja?

• Anonyymi

Ja miksi tällä palstalla ei saisi olla ateisteja? Et kai vain toivo että jonkun ihmisryhmän sananvapautta rajoitetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja miksi tällä palstalla ei saisi olla ateisteja? Et kai vain toivo että jonkun ihmisryhmän sananvapautta rajoitetaan?

Se oli vain kysymys mihin sinä et ilmeisesti osaa vastata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se oli vain kysymys mihin sinä et ilmeisesti osaa vastata.

En osaakkaan, eikä minua kiinnostakkaan. Ihmiset saavat vapaasti keskustella tällä palstalla ihan riippumatta mihin uskoo.

Mutta miksi sinua tuo asia kiinnostaa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En osaakkaan, eikä minua kiinnostakkaan. Ihmiset saavat vapaasti keskustella tällä palstalla ihan riippumatta mihin uskoo.

Mutta miksi sinua tuo asia kiinnostaa?

Miksi minä sinulle vastasimn kun sinäkään et vastaa minulle?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi minä sinulle vastasimn kun sinäkään et vastaa minulle?

Et ymmärrä lukemaasi.

• Ei rukousta kukaan tuomitse. Aivan varmaan jokainen saa rukoilla juuri niin, kuin tykkää.
      Enemmän kritiikki kai on kohdistunut siihen, että kuvitellaan rukouksen pelkästään riittävän, eikä sitten muuta tarvitsisi tehdä?

• Anonyymi

Kyllä se Tanuksen ehdotus sai räkäisen tuomion kavereiltasi.
        Kuka kuivittelee pelkästään rukouksen auttavan?

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä se Tanuksen ehdotus sai räkäisen tuomion kavereiltasi.
        Kuka kuivittelee pelkästään rukouksen auttavan?

Kavereilta? Enpä ole juuri tästä heidän kanssaan keskustellut.

Mutta juuri tuosta on kyse, että kun liikaa painotetaan rukoilua, eikä puhuta halaistua sanaa siitä, mitä konkreettisesti aiotaan tehdä, niin kyllä siinä kritisoitavaa silloin on.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Kavereilta? Enpä ole juuri tästä heidän kanssaan keskustellut.

Mutta juuri tuosta on kyse, että kun liikaa painotetaan rukoilua, eikä puhuta halaistua sanaa siitä, mitä konkreettisesti aiotaan tehdä, niin kyllä siinä kritisoitavaa silloin on.

Ateistit ovat ainoat tämän palstan keverisi.
        Vai on se liikaa rukouksen painostusta kun Tanus sitä ehdotti ;)))
        Mutta jos Luoma olisi ehdottanut niin se olisi sopinut sinullekin.
        Rukous ei ole mistään pois joten älä höpötä!

• Anonyymi kirjoitti:

Ateistit ovat ainoat tämän palstan keverisi.
        Vai on se liikaa rukouksen painostusta kun Tanus sitä ehdotti ;)))
        Mutta jos Luoma olisi ehdottanut niin se olisi sopinut sinullekin.
        Rukous ei ole mistään pois joten älä höpötä!

”Ateistit ovat ainoat tämän palstan keverisi.”

Ajatteliko olevasi selvännäkijä :D Juu, ei täällä kirjoittavat nimimerkit ole kavereita, vaan tällaisia nimimerkki tuttuja – myös uskovat ovat sellaisia.

Kaverit ovat täällä elävässä elämässä, samoin kuin ystävätkin.

”Vai on se liikaa rukouksen painostusta kun Tanus sitä ehdotti ;)))
        Mutta jos Luoma olisi ehdottanut niin se olisi sopinut sinullekin.”

Niin, toki saa ehdottaa, mutta ei pidä mieltään siitä pahottaa, jos se ei saa kannatusta. Painottamisella tarkoitan yksipuolisuutta, sillä tekojen tulee aina seurata rukoilua.

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

”Ateistit ovat ainoat tämän palstan keverisi.”

Ajatteliko olevasi selvännäkijä :D Juu, ei täällä kirjoittavat nimimerkit ole kavereita, vaan tällaisia nimimerkki tuttuja – myös uskovat ovat sellaisia.

Kaverit ovat täällä elävässä elämässä, samoin kuin ystävätkin.

”Vai on se liikaa rukouksen painostusta kun Tanus sitä ehdotti ;)))
        Mutta jos Luoma olisi ehdottanut niin se olisi sopinut sinullekin.”

Niin, toki saa ehdottaa, mutta ei pidä mieltään siitä pahottaa, jos se ei saa kannatusta. Painottamisella tarkoitan yksipuolisuutta, sillä tekojen tulee aina seurata rukoilua.

Ei tarvitse olla selvinnäkijä vaan ihan lukutaito riittää. Sinua komppaa vain palstan ateistit, että koskaan ole mistään heidän kanssaan eri mieltä. Myös he eivät pidä sinua uskovana vaan kompaavat sinua.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei tarvitse olla selvinnäkijä vaan ihan lukutaito riittää. Sinua komppaa vain palstan ateistit, että koskaan ole mistään heidän kanssaan eri mieltä. Myös he eivät pidä sinua uskovana vaan kompaavat sinua.

Olen useinkin eri mieltä. Tosin ne kohdat, joissa selvästi on provokaatiota esim. uskoa kohtaan, sivuutan. Ei ole mitään syytä lähteä niistä kinastelemaan ateistin kanssa.

• No siltä se tuntuu, koska suositellessani rukousta Ahtisaaren puolesta, oli laitalahkolaisten ja fundamentalistien taholta tuloksena hillitön vinoilu ja solvaaminen!

• Anonyymi

Kukaan ei kiellä sinua rukoilemasta Ahtisaaren puolesta. Välitä vaikka pyyntösi moskeijaankin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei kiellä sinua rukoilemasta Ahtisaaren puolesta. Välitä vaikka pyyntösi moskeijaankin.

Ei kiellä muitakaan joten miksi lössisi tekee niistä spektaakkeleita?

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

Ei kiellä muitakaan joten miksi lössisi tekee niistä spektaakkeleita?

Huolehdi sinä kuule vain omasta rukouselämästäsi!

• Anonyymi kirjoitti:

Huolehdi sinä kuule vain omasta rukouselämästäsi!

No miksi sinä työnnät omaasi tänne spektaakkeliksi?

• Anonyymi
        KTS kirjoitti:

No miksi sinä työnnät omaasi tänne spektaakkeliksi?

En minä niin tee, älä tee sinäkään.

• Anonyymi

Miksi rukoilua ei saa tuomita turhana ja toimimattomana?

• Anonyymi

Sitten sinutkin tuomittaisiin samoista syistä.

• Anonyymi

Kuka luterilaisia kieltää rukoilemasta? On vain ymmärrettävä, että valtiovalta Suomessa ei edusta luterilaisuutta tai mitään muutakaan uskontoa.

• Anonyymi

Tanuksen tuomitsijat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tanuksen tuomitsijat.

Ei naamapalmu ole tuomio.

• Luterilaisille ei rukoilu Ahtisaaren, palestiinalaisten tai vaikka koronatilanteen puolesta ole mikään ongelma. Ongelma niistä tulee vasta politisoituneiden laitalahkolaisten kimpoillessa seinille.

• Anonyymi

Senkun rukoilet etkä kitise!

• Ei rukoilu todellakaan ole ongelma. Saattaa olla että on uskovia, joille tämä voi olla vaikeaa:

Matt. 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat

• Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

Ei rukoilu todellakaan ole ongelma. Saattaa olla että on uskovia, joille tämä voi olla vaikeaa:

Matt. 5:44 Mutta minä sanon teille: rakastakaa vihollisianne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka teitä vainoavat

Sinä et edes ole uskova mutta vihasi on käsin kosketeltavissa.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinä et edes ole uskova mutta vihasi on käsin kosketeltavissa.

Kuulostaa luulosairaudelta, kun koet vihaa mummomuorilta. Hän on ystävällisin täällä.

• Uskoville nyt kuka vaan on täällä kuin punainen vaate.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Uskoville nyt kuka vaan on täällä kuin punainen vaate.

SeIIainen mieIipide jälleen uskovien vihaajalta.

• Anonyymi kirjoitti:

SeIIainen mieIipide jälleen uskovien vihaajalta.

Että minä vihaan uskovia? Vihaan kylläkin terroristeja.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Että minä vihaan uskovia? Vihaan kylläkin terroristeja.

Sellainen mieIipide nyt.

Sinusta riittää vihaa monia kohtaan siis.

• Anonyymi kirjoitti:

Sellainen mieIipide nyt.

Sinusta riittää vihaa monia kohtaan siis.

Yksi kohta ei ole "monia kohtaan".

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Yksi kohta ei ole "monia kohtaan".

Kaksi on.

• Anonyymi kirjoitti:

Kaksi on.

Juu. No on minullakin kaksi. Vihaan terroristeja ja lasten hyväksikäyttäjiä

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Juu. No on minullakin kaksi. Vihaan terroristeja ja lasten hyväksikäyttäjiä

Ja vihaat uskovaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Ja vihaat uskovaisia.

Anna nimiä

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Anna nimiä

Kaikki.

• Ikävä että koet noin. Ei ole tarvetta vihata ketään, eikä etenkään uskovia. Ei se ole vihaa, ettei ole aina samaa mieltä.

• Anonyymi

Valitettavasti. He valitsevat oppiin vieläkin sopivimmat sitaatit, joten mikään ei ole muuttunut, uskonnollisuus vähiten.

• Anonyymi

Usko # uskonnollisuus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Usko # uskonnollisuus.

Juuri näin.

• Anonyymi
      • Kiva. On hyvä turvata elämänsä eläkkeellä.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Kiva. On hyvä turvata elämänsä eläkkeellä.

Tuo siis mieIipiteesi.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo siis mieIipiteesi.

Luin linkin.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Luin linkin.

MieIipiteesi tuokin.

• Öh, olet ottanut seuraavat kohdat:

Luuk. 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

Jer. 29:12 Silloin te huudatte minua avuksenne, tulette ja rukoilette minua, ja minä kuulen teitä.

Kun vanhemmat neuvovat, mitä kannattaa tehdä, jotta olisi turvaa vanhana:

”Aloita säästäminen heti. Avaa tili, jolle et ota korttia ja laita sinne syrjään vaikka vain pieniäkin summia…”
        ”Älä jää kotiin hoitamaan omia lapsiasi, vaikka aviomies on töissä. Avioero. Oma toimeentulo myös eläkkeellä on turvattava.”
        ”Älä missään tapauksessa säästä vapaaehtoista eläkevakuutusta, koska maksat sitä paljon ja saat sitten vähän.”
        IS Yksi neuvo nousi yli muiden – eläkeikäiset kertoivat nuoremmille, miten eläkevuosiin oikeasti pitäisi varautua” 27.3.2020
        Mielestäni nuo ovat aika järkeviä. Kyse ei ole mammonan keräämisestä, vaan pienistä säästöistä, joilla vanha turvaa elämänsä ehtoon.
        Samoin neuvo, ettei jää kotiin ja ole tuloton. Silloin eläke on todella niukka, se ei suomessa riitä edes perustarpeisiin.
        Samoin nuo eläkevakuutukset, jotka eivät toimikaan sen eläkkeen saajan hyväksi vaan vakuutuslaitosten hyväksi.

• Anonyymi

Kyllä, tähän on tultu.

• Anonyymi

Eikä ole.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      914
    2. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      54
      858
    3. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      61
      788
    4. Miehen ja naisen ystävyys

Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa
      Ikävä
      141
      698
    5. Pidätkö itseäsi varattuna

Kaivatullesi?
      Ikävä
      65
      665
    6. 78
      521
    7. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      39
      498
    8. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      40
      486
    9. Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta

ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto
      Pyhäjärvi
      86
      477
    10. Olit kyllä niin

Tunnekylmä lopussa että ei ole paluuta enää niihin rakkaudentunteisiin joita joskus koki
      Ikävä
      44
      467
    Aihe