Kävin koe ajamssa sähköpyörän. 3 vaihteisen. Oli vähän pettymys. 3 vaihteella ajaminen oli kuin olisi ajanut normaalia mummopyörää. Siis polkea piti niin hitosti. Toki pyörä liikkui yli 20 km/h. mutta vaihde oli liian pieni ja isompaa ei ollut.
Sähköpyörä koe ajossa
7
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen ihmetelly s-pyörälijöitä kun olen katsonut heidän ajamistaan. Melkoista hinkkaamista ja nyt selvis miksi vispaavat kuin vimeistä päivää. Vaihteet loppuu!! Taitaa olla takapuoli kipeä moisen rakkineen ajamisesta1 :D
- Anonyymi
Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.
Ei kannata ostaa halpaa, mutta hulluse on, joka maksaa liikaa, kauppias, kun on suurin rosvo.
Katsokaapa vaikka Keskistä romua myy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.
Ei kannata ostaa halpaa, mutta hulluse on, joka maksaa liikaa, kauppias, kun on suurin rosvo.
Katsokaapa vaikka Keskistä romua myy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.
Sähköpyörästä ei tuollaisia hintoja kannata mennä maksamaan.
Halvimmillaan sen rakentaa alle 500€ hintaan akkuineen.
- Anonyymi
Riippuu myös siitä millä järjestelmällä sähköpyörä toimii. Omassani sähkömoottori on etupyörässä ja sen ohjaus otetaan yksinkertaisella pulssianturilla poljinkeskiöstä (halpa pyörä). Silloin voi ajella kuin sähkömopolla. Tasamaalla riittää että pyörittää polkimia vaikka hitaastikin niin moottori vetää eikä itse tarvitse käyttää lainkaan voimaa. Pyöräni on suunniteltu kaupunkikäyttöön, joten siinä on vain kaksi vaihdetta (automaatti) ja välitykset ovat jopa liian harvat. Isommissa ylämäissä pitää taluttaa koska ykkösvaihdekin on niin iso ettei sillä jaksa polkea vaikka sähkömoottorikin auttaa. Kelpaa oikein hyvin käyttööni asiointiin ym. koska en harrasta maastoajoa.
- Anonyymi
Yleensä liikenteessä pyöräilijät, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ajaa liian suurella välityksellä. Toki jokainen saa ajaa niin kuin haluaa, mutta jos haluaa että pyöräily on mukavaa ja polvet kestää, kannattaa totutella pienempiin välityksiin. Ei se pyörittäminen jalkoja väsytä vaan vääntäminen.
Pyörä vaatii tietyssä nopeudessa tietyn tehon.
Teho on kierrosnopeus kertaa vääntö.
Kun lisää kadenssia, tarvittava vääntö pienenee.
75-90 kierrosta per min. on hyvä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2194167
- 1214016
- 483632
- 652983
- 2002741
- 492518
- 222518
- 202406
- 412289
Kuule rakas...
Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl412245