Sähköpyörä koe ajossa

Anonyymi

Kävin koe ajamssa sähköpyörän. 3 vaihteisen. Oli vähän pettymys. 3 vaihteella ajaminen oli kuin olisi ajanut normaalia mummopyörää. Siis polkea piti niin hitosti. Toki pyörä liikkui yli 20 km/h. mutta vaihde oli liian pieni ja isompaa ei ollut.

7

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä olen ihmetelly s-pyörälijöitä kun olen katsonut heidän ajamistaan. Melkoista hinkkaamista ja nyt selvis miksi vispaavat kuin vimeistä päivää. Vaihteet loppuu!! Taitaa olla takapuoli kipeä moisen rakkineen ajamisesta1 :D

      • Anonyymi

        Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.

        Ei kannata ostaa halpaa, mutta hulluse on, joka maksaa liikaa, kauppias, kun on suurin rosvo.
        Katsokaapa vaikka Keskistä romua myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.

        Ei kannata ostaa halpaa, mutta hulluse on, joka maksaa liikaa, kauppias, kun on suurin rosvo.
        Katsokaapa vaikka Keskistä romua myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on 7-vaihteinen enkä ole tarvinnut kuin 4,5,6 ja seiskaa eikä mitään hinkkaamista ole! Takapuoli ei liioin ole tullut kipeeksi, kun on oikea istuin. Ja yli 50 kilometrin lenkit menee vaivattomasti. Sähköavusteinen pyörä lakkaa avustamasta jos vauhti kiihtyy yli 25 km/h. Mahtava ja kannattava ostos vaikka maksaakin melko paljon niinkuin minunkin pyörä, n. 1800€. Ei kannata ostaa halpaa.

        Sähköpyörästä ei tuollaisia hintoja kannata mennä maksamaan.
        Halvimmillaan sen rakentaa alle 500€ hintaan akkuineen.


    • Anonyymi

      Riippuu myös siitä millä järjestelmällä sähköpyörä toimii. Omassani sähkömoottori on etupyörässä ja sen ohjaus otetaan yksinkertaisella pulssianturilla poljinkeskiöstä (halpa pyörä). Silloin voi ajella kuin sähkömopolla. Tasamaalla riittää että pyörittää polkimia vaikka hitaastikin niin moottori vetää eikä itse tarvitse käyttää lainkaan voimaa. Pyöräni on suunniteltu kaupunkikäyttöön, joten siinä on vain kaksi vaihdetta (automaatti) ja välitykset ovat jopa liian harvat. Isommissa ylämäissä pitää taluttaa koska ykkösvaihdekin on niin iso ettei sillä jaksa polkea vaikka sähkömoottorikin auttaa. Kelpaa oikein hyvin käyttööni asiointiin ym. koska en harrasta maastoajoa.

    • Anonyymi

      Yleensä liikenteessä pyöräilijät, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta ajaa liian suurella välityksellä. Toki jokainen saa ajaa niin kuin haluaa, mutta jos haluaa että pyöräily on mukavaa ja polvet kestää, kannattaa totutella pienempiin välityksiin. Ei se pyörittäminen jalkoja väsytä vaan vääntäminen.

      Pyörä vaatii tietyssä nopeudessa tietyn tehon.
      Teho on kierrosnopeus kertaa vääntö.
      Kun lisää kadenssia, tarvittava vääntö pienenee.

      75-90 kierrosta per min. on hyvä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minua odottaa

      Joku todella ihana nainen jossain tulevaisuudessa. Siihen uskon ja luotan. 🤗❤️✨
      Sinkut
      219
      4167
    2. Miten toivoisit

      Teidän välien olevan tällä hetkellä? Tässä tilanteessa?
      Ikävä
      121
      4016
    3. Keksitkö keinon

      Miten voin nähdä ihastusta joka ei myönnä tunteitaan.
      Ikävä
      48
      3632
    4. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      65
      2983
    5. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2741
    6. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2518
    7. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2518
    8. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2406
    9. T- miehelle....

      Kuka sua rakastaa? Kertoi rakastavansa....
      Suhteet
      41
      2289
    10. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2245
    Aihe