Saamelaiset/Suomalaiset

Anonyymi

Saamelaiskäräjien puheenjohtaajan kommentti.Suomalaisten pitää ymmärtää,että saamelaiset ovat oma kansakuntansa ja että heitä kunnioitettaisiin ja pysyttäisiin pois saamelaisalueelta.Veronmaksajien raha kyllä kelpaa he ovat vaatimassa mitä ihmeellisimpiin toimintoihin suomen valtion rahoitusta ei he omillaan tulisi toimeen.Tämä äänekkäin porukka on jakanut niitäkin ihmisiä kahteen leiriin jotka on valittu saamelaiskäräjille tuntuu olevan todella eripuraista porukkaa.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole jku yhet saamelaiset. Itte ne on alkanu olemaan Inarin saamelaisia. Eivät voi tulla ja elää jo saamelaiset oikeasti. He sen Riian kylvää.

      • Anonyymi

        Mistähänpäin maakuntia pitäisi ihmisten olla,ennenkuin ne luettaisiin saamelaiseksi.Sukujuuret eivät täytä saammelaiskriteeriä näin näyttää olevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistähänpäin maakuntia pitäisi ihmisten olla,ennenkuin ne luettaisiin saamelaiseksi.Sukujuuret eivät täytä saammelaiskriteeriä näin näyttää olevan.

        Kun suomessa siirrytään Norjan malliin saamelaiskriteereissä niin riidat loppuu siihen se on kaikkien etu ei tämä niin vaikeaa olla.


    • Anonyymi

      minä suomalaisena ja isänmaalisena vanhana miehenä kysyn, että mistä minä löytäisin tuon Saamelaiskäräjien puheenjohtajan kommentin. Ole ystävällinen ja jos mahdollista laita tuo kommentin lähde, onko se jostakin kokouksesta, lehdestä tms. Tämänlaatuiset kommentit ovat tälle käräjäyhteisölle nauloja omaan arkkuun.

      • Anonyymi

        Juttu löytyy lapin kansasata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juttu löytyy lapin kansasata.

        ku ei pääse kirjastoon tutkimaan tuota lapin kansaa kun on suljettu tuo kirjasto. Onko sinulla tieto minkä päivän lehessä tuo juttu


    • Anonyymi

      tämähän on nähty ilman tätäkin kommenttia. Tämä saamelaisuus on valtio valtiossa ja miksi meidän enemmistön pitää maksaa valtavan hallintokoneiston ylläpitokulut, avustuksia ja kaiken maailman tukiaisia ja suorastaan luovuttaa riihikuivaa rahaa näiden maailman ympärimatkoihin, tukiaisiin, rakennuksiin, monumenttehin ym. Näyttäisivät nyt miten pärjäävät omillaaan kun näin ovat oma kansakunta ja tämä oma saamelainen kansakunta meidän sumalaisten tulisi ymärtää.

      • Anonyymi

        onko saamelaisuudesta muodostunut joillekkin jumala tai jumalasta seuraava ?


    • Anonyymi

      Saamelaiset sais pikkuhiljaa alkaa tulla omillaan yoimeen niinkuin muutki suomalaiset. Amen

    • Anonyymi

      jos tuo on tosi niin kommenttia voisi pitää rasistisena ja pitäisi pysyä pois saamelaisalueelta eli ei saisi käyttää perusoikeutta.

      • Anonyymi

        Saameĺainenkin on Suomalainen. Passissa lukee kansalaisuus Suomi eikä Saamenmaa.Repikää siitä.


    • Anonyymi

      saamelaisten pomon kommentti, jos se on tosi mitä alotusviestissä lukee niin mielestäni se on hyvin RASISTINEN ja ihan kun jotain vihapuhetta suomalaisia kohtaan. Että jos nämä puheet on totta niin suomalaisilla ei ole mitään hyvää ototettavissa tämän tapaisilta saamalaisilta. Että ei tarvita saamelaisuuden puolustelijoita, vaan pikemminkin suojaa suomalaiselle kantaväestölle saamalaisten rasistisuuden vuoksi.

    • Anonyymi

      onko näillä johtohenkilöillä on rasistiset pyrkimykset ?

      • Anonyymi

        Rasisteja ollu jo pitkään.


      • Anonyymi

        kyllä nuo saamelaisten pomot pyrkii samaan kuin ahvenanmaa on eli heidän hallintokoneistoa ei kukaan eikä mikään instanssi saa valvoa nimenomaan sen lailisuusperusteita , lainkäyttöä, vaan he itse saavat suorittaa mukamasten jonkin sortin valvontaa. Tämähän on vastoin kaikkia demokraattisia ja oikeudenmukaisuus periaatteiden vastaista. eli itse oman asiansa valvojia. suorastaan käsittämätöntä, mutta tätä se on ollut jo pitkään ja tulee olemaan. Kuitenkin suomen tasavalta antaa näille rahat ja muut hallintoon tarvittavat työkalut ym.


    • Anonyymi

      onha näin.munki sisällä on vain MINÄ!miten katson tai kohtelen ketään.minä.kohtelen ku minua kohellaan-saamenkansa on pahoinpidelty.ja olinko mukana.en kerenny ku töitäni tein.JA NYT SUOMEN yhtenäinen KANSA se joutuukiin tekemään YHTENÄISTÄ työtä.KORTISTOSSA EI ole paljoo porukkaa. veroja MAKSAMAAN!VAIKKA KATUJA LAKASEMALLA.KUKIN ammattitaitonsa MUKAAN-OOTKO KOULUS KÄYNY?ny tul mun unelma todeksi.kyl ruppee SUOMI olemaa mun näkönen.olen SUOMALAINEN!

    • Anonyymi

      lukekaa lapin kansasta tämän saamelaisjohtajan "ajatuksia" niin tiedätte minkä sortin saamelaisen kanssa elätte samassa suomi nimisessä tasavallassa. Älä luota tämänkaltaiseen saamelaiseen. Kun selkäsi käännät niin.....

      • Anonyymi

        ei mikään eikä kukaan ole niin kateellinen ja omahyväinen. Ja ovat itse ahneuksissaan myyneet saamiansa tontteja ja tiluksia ja sitten kun tuo ostaja on tontilleeen rakentanut ja kauppaan on kuulunut jotain oikeuksia niin sitten aletaan itkemään ja marsisemaan kun turisti tulee ja pyytää heidän kalansa jne. sitten olisivat valmiita karkottamaan ja ajamaan pois kun ovat rahat saaneet.


      • Anonyymi

        Niin selän käännät , niin kintaat vie .


      • Anonyymi

        epäilykseni henkilökohtaisesti, että suomalainen valtaväestö on voinut jotua rasismin kohteeksi ja maksumieheksi näille saamalaisille, saaneet lähes kaiken ja ilmaiseksi.


    • Anonyymi

      Pantas suomi poiki jostakin Kaamasen kohdalta ja jätettäs nämä tuolle alueelle, Mutta ei myöskään annettas näille tukiaisia eikä avustuksia katottas miten sitten suu pantas?

      • Anonyymi

        Totuuskomissiosta sen verran että oppilasasuntoloista on mainittu saamelaisten kovin kärsineen. Olihan ennenvanhaan pitkiäkin matkoja kouluun niin että pienet lapset ei usein päässeet viilonlopuksikaan isäänsä, äitiänsä ja sisaruksiaan tapaamaan. Koti-ikävän kyllä ymmärtää.
        Mutta eikö tilanne ollut ihan sama saamelaisille ja suomalaisille lapsille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuuskomissiosta sen verran että oppilasasuntoloista on mainittu saamelaisten kovin kärsineen. Olihan ennenvanhaan pitkiäkin matkoja kouluun niin että pienet lapset ei usein päässeet viilonlopuksikaan isäänsä, äitiänsä ja sisaruksiaan tapaamaan. Koti-ikävän kyllä ymmärtää.
        Mutta eikö tilanne ollut ihan sama saamelaisille ja suomalaisille lapsille?

        olen suomalainen ollut aina ja asunut muualla kuin saamenmaalla. Olin asuntolassa ja ei auttanut ikävät. sitä tottui kaikkeen pieneen vääryyteen ja täytyi purra hammasta. suomalainen lapsi ei nurissut se tyytyi sodanajan jälkeiseen kohtaloon ja hengisssä ollaan eikä ruikuteta vieläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        olen suomalainen ollut aina ja asunut muualla kuin saamenmaalla. Olin asuntolassa ja ei auttanut ikävät. sitä tottui kaikkeen pieneen vääryyteen ja täytyi purra hammasta. suomalainen lapsi ei nurissut se tyytyi sodanajan jälkeiseen kohtaloon ja hengisssä ollaan eikä ruikuteta vieläkään.

        Joo. Kyllä näin on. Kaikkia kohdeltiin samalla tavalla. Rotuun katsomatta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Kyllä näin on. Kaikkia kohdeltiin samalla tavalla. Rotuun katsomatta.

        Paitsi saameja sössittiin ja pilkattiin länkisääriksi ainakin koppelon koululla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi saameja sössittiin ja pilkattiin länkisääriksi ainakin koppelon koululla.

        Pitäiskö tässä ei-saamelaisena kertoa minkälaisilla nimillä meitä haukuttiin.


    • Anonyymi

      No huhu, seuraava lomareissu ei ainakaan suuntaudu Lappiin . Kuulostaa siltä että porohenkilöt (ent. miehet) ja saamelaiset ovat varkaita ja huijari keinottelioita, jotka elävät suomen veronmaksajien rahoilla. Jos näin on niin tuet ja korvaukset lopetettava, jos eivät ole suomalaisia, niin hakekoot porohenkilöt tukea ja korvauksia vain omalta alueeltaan, ei suomen valtiolta. Ja huomasin että he eivät halua turisteja alueelleen.No pysytään poissa. Ehkä turistin rahat kelpaa norjalaisille. Eipähän tarvitse enää ostaa poronlihaa tähän perheeseen.

      • Anonyymi

        Mitä kuuluu Marja-Leena aim sori.muistatko vielä kun koppelon koulun asuntolassa rokkattiin.


    • Anonyymi

      tämä saamenjohtajan mielipide on rasistinen, Missä vihapuheen valvoja ja poliisi, Miksi eivät laita vihapuheesta tutkintaa pystyyn ja asiaa eteenpäin, suojeleeko systeemi saamelaista?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      161
      2746
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      68
      1557
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe