Vahingonilo..

Koetko?
Missä tilanteissa ja mistä uskot sen johtuvan?

61

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No minusta siihen liittyy aina jonkinlainen kateus tai katkeruus. Jos tulee vähän tyytyväinen olo jonkun toisen epäonnesta.

• On sitten myös jotain koomisia tilanteita, mutta niissä oikeastaan naurattaa se.. no koomisuus, ei itse vahinko. Eikä se vahinko silloinkaan saa olla kummoinen..

• Wwuwuw kirjoitti:

On sitten myös jotain koomisia tilanteita, mutta niissä oikeastaan naurattaa se.. no koomisuus, ei itse vahinko. Eikä se vahinko silloinkaan saa olla kummoinen..

Sanotaan nyt vaikka jotkut hauskat kotivideot.. Mua ei ole ikinä huvittanu niissä ne, kun joku skeittaaja iskee munansa tankoon yms..

• Wwuwuw kirjoitti:

On sitten myös jotain koomisia tilanteita, mutta niissä oikeastaan naurattaa se.. no koomisuus, ei itse vahinko. Eikä se vahinko silloinkaan saa olla kummoinen..

Juu kyllä se joskus naurattaa kun joku harakka tuiskahtaa nokalleen :)

• Anonyymi
        misspönttöuuni kirjoitti:

Mutta se ei ole vahingoniloa kun eihän semmoisesta tyytyväisyyttä tunne. Se on muuten vain hassua.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta se ei ole vahingoniloa kun eihän semmoisesta tyytyväisyyttä tunne. Se on muuten vain hassua.

No sitä kai sitten.

• Wwuwuw
        misspönttöuuni kirjoitti:

Viittaatko työministeriin..?

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

Viittaatko työministeriin..?

En kun mulla on kädet ratissa :)

-p

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En kun mulla on kädet ratissa :)

-p

Muutama sylinterikin puuttuu kulkuneuvoista, on kuin 1-sylinterinen BMW-kulkuneuvo.

• Siinä tilanteessa kun pääsen terävästi sanomaan ”mitäs minä sanoin.” Noh vaatimattomasti todeten, sitä tapahtuu usein. Siinähän on toisella ollut valta valita kun olen hyviä asioita ehdottanut, mutta sitten ollaan itsepintaisesti päädytty huonoon ratkaisuun. Reaktioni on vain inhimillinen.

• Jaa..

Kuulostaa vähän lyödyn lyömiseltä, vai onko jotain esimerkkiä tarjota?

• Wwuwuw kirjoitti:

Jaa..

Kuulostaa vähän lyödyn lyömiseltä, vai onko jotain esimerkkiä tarjota?

Oppiipahan kuuntelemaan. Ja ehkä vielä joskus jopa kiittää kun on neuvoa annettu :) eipä muuta.

• misspönttöuuni kirjoitti:

Oppiipahan kuuntelemaan. Ja ehkä vielä joskus jopa kiittää kun on neuvoa annettu :) eipä muuta.

Tärkeilijä Pönttis siinä..

• No mä koen lähinnä koomisien hetkien mukaan. Jos jollain vähän vihamiehelläkin palaa talo tms. en mä silloin ole vahingoniloinen, mutta jos se ensin räyhää mulle ja kääntyessään pois, törmää suoraan seinään, pääsee taatusti nauru... ja räkänen. ☝️😂

• Tämä aihe muuten jännästi jakaa ihmiset... 🤔

Huomaatko? 🤔

• Harmittomat kolaukset, jotka sattuvat lähinnä kolauksen kohteen itsetuntoon. Niissäkin hauskaa on oikeastaan se, kun kömmähdystä yritetään peitellä. Liukastuessa hyvin nopeasti pystyyn, kura pois pepusta ja pää pyörii ympäriinsä, että näkikö kukaan?

• No siis nimenomaan.. Nuo sun ja Dissen esimerkit tajuan joo..

• Wwuwuw kirjoitti:

No siis nimenomaan.. Nuo sun ja Dissen esimerkit tajuan joo..

Trumpilta tai Putinilta tippuis pöksyt jalasta pitäessään puhetta suorassa lähetyksessä..

• Wwuwuw kirjoitti:

Trumpilta tai Putinilta tippuis pöksyt jalasta pitäessään puhetta suorassa lähetyksessä..

Onko tuuli koskaan sekoittanut Trumpin kampausta? Se reaktio olis hauska nähdä.

• Thymallus kirjoitti:

Onko tuuli koskaan sekoittanut Trumpin kampausta? Se reaktio olis hauska nähdä.

Trumpin lempisarja on Orange is new black. Hei, just keksin..

• Esimerkki tähänkin ketjuun sitten niin jos sinä vaikka joku päivä kertoisit täällä että sun naapuriin muutti pakolaisperhe ja messusivat koko yön ja rapussa ramppaa sukua ja kavereita jatkuvaan niin se kieltämättä hetkellisesti hymyilyttäisi vaikka kokonaisuutena kyllä tuntisin myötuntoa ahdingosta. Se hetkellinen huvitus tulisi ihan siitä kun sinä(kin) niillä arvoilla joita puolustat altistat muita ihmisiä tuollaisille harmeille niin se jos se sitten sinuunkin kalahtaisi omalle kohdalle olisi se vähän huvittavaakin kyllä ajatella sun arvomuutosta siinä tilanteessa.

• Veikkaisin että myös esim Valtiksen seitsenlapsisesta perheestä lähtis ääntä..

Ja jos yötä myöten remutaan, niin voi tehdä ilmoituksen..Känniläisiä ne yleensä on..

Hohhhoi..että viitsinkin.

• Lupaan hekotella vahingoniloisesti, kun näen palstalla seuraavat tuplat

• Saakohan niitä jotenkin tarkoituksella aikaan?

• Wwuwuw kirjoitti:

Saakohan niitä jotenkin tarkoituksella aikaan?

Aika usein tuota lähetä - kohtaa pitää näppästä pari kertaa ja yhtä usein tulee punasella teksti " jotain meni pieleen"..

• Wwuwuw kirjoitti:

Saakohan niitä jotenkin tarkoituksella aikaan?

Hyvinkin mahdollista

• Jan1;lle kävi triplat! 😂

Se on kyllä tehnyt nyt puikkareita tosi monesti. 😃

• Disse kirjoitti:

Jan1;lle kävi triplat! 😂

Minä pääsin niistä hiiren vaihdolla eroon

• Disse kirjoitti:

Jan1;lle kävi triplat! 😂

Joo 😅 sillä on pakko olla jotku taikasormet.... 🤔
        🤭 uuups.... 🤦🏻‍♀️
        no mitä minttua, lukijan vastuulla.... menkööt tää viesti näin 😂

• pujotteIija kirjoitti:

Minä pääsin niistä hiiren vaihdolla eroon

No välillä voi ohjelmat tai netti tökkiä, tai sitten tämä sivusto...

Mutta sopivaa vahingoniloa. 😬👌

• Lillis2020 kirjoitti:

Joo 😅 sillä on pakko olla jotku taikasormet.... 🤔
        🤭 uuups.... 🤦🏻‍♀️
        no mitä minttua, lukijan vastuulla.... menkööt tää viesti näin 😂

Voihan ne vikkelät olla... 😃👌

• Disse kirjoitti:

Voihan ne vikkelät olla... 😃👌

😄 😄

• Sinä se oot hassu.

• No, en mä kyllä iloitse kenenkään vahingosta, mutta joskus tilanne itsessään voi olla niin koominen, että voi olla naurussa pitelemistä. Aina kyllä ensin refleksinomaisesti tarkistan, ettei toiseen sattunut, mutta kyllä sitten yleensä tulee naurettua yhdessä sen ihmisen kanssa tilanteelle. Nauran itsellenikin vastaavissa tilanteissa.

• No jälkikäteen nauraminen jonkun tavallaan ensin vakavaksi luullun tilanteen jälkeen on normaalia.. kuten myös itku. Kummatkin laukaisee stressiä..

• Wwuwuw kirjoitti:

No jälkikäteen nauraminen jonkun tavallaan ensin vakavaksi luullun tilanteen jälkeen on normaalia.. kuten myös itku. Kummatkin laukaisee stressiä..

Totta, kovin tuttuja molemmat itselleni. Nauru tulee jos tilanne vaan oli koominen, itku jos pelästyin pahasti.

• Wwuwuw kirjoitti:

No jälkikäteen nauraminen jonkun tavallaan ensin vakavaksi luullun tilanteen jälkeen on normaalia.. kuten myös itku. Kummatkin laukaisee stressiä..

Entäs pieru pitkästä ilosta? 🤔

🐒💨

• Disse kirjoitti:

Entäs pieru pitkästä ilosta? 🤔

🐒💨

Sitä taphtuu vain apinaorkassa..

Hyv yöt.

• Wwuwuw kirjoitti:

Sitä taphtuu vain apinaorkassa..

Hyv yöt.

Ööitä. Oupadioupall! 😀😴

• Voin tuntea vahingoniloa, jos joku kikkailee, juonittelee tai kieroilee antaumuksella ja jää sitten kiinni. Usein sen kieroilun pitää kuitenkin jollain lailla koskea itseä tai jotain läheistäni, vaikka lastani tai sitten vaikka isoa joukkoa, kuten poliitikkojen ja vallanpitäjien tapauksessa. Silloin kieroilusta kiinnijääminen herättää aitoa vahingoniloa. Jos taas kieroilu, kikkailu, valehtelu tms. johtuu vaikka siitä, että kieroilija yrittää vain selviytyä omassa elämässään, eikä hänen kieroilunsa vahingoita ketään, en tunne vahingoniloa, vaan mahdollisesti myötätuntoa.

• Pööh, liittyikö tämäkin aloitus johonkin palstakähinöihin. Luulin löytäneeni sellaisen aloituksen, joka ei liity. No, vastaukseni ei ainakaan liity, ymmärtääkseni, toivoakseni.

Mua hiukka hämmentää, kun joka toisessa aloituksessa viitataan johonkin toiseen ketjuun. En lueskele palstaa kokonaan läpi ennen kuin vastaan, vaan vastaan spontaanisti, kun luen aloituksen, lukematta useinkaan edes muiden vastauksia samaan ketjuun.

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Pööh, liittyikö tämäkin aloitus johonkin palstakähinöihin. Luulin löytäneeni sellaisen aloituksen, joka ei liity. No, vastaukseni ei ainakaan liity, ymmärtääkseni, toivoakseni.

Mua hiukka hämmentää, kun joka toisessa aloituksessa viitataan johonkin toiseen ketjuun. En lueskele palstaa kokonaan läpi ennen kuin vastaan, vaan vastaan spontaanisti, kun luen aloituksen, lukematta useinkaan edes muiden vastauksia samaan ketjuun.

En mä ainakaan usko? Mutta Wuppikselle pätkähtää päähän ihan oivia aiheita välillä.

Mä ainakin huomaan, että tälläseen kysymykseen voi vastata hyvällä tai sitten hieman ilkikurisellakin tavalla. Mä mietin, että mitä kummaa saa ihminen, joka lällättelee tyyliin: ”mitä minä sanoin”?
        Vahvistusta itselleen jostain? 🤔

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Pööh, liittyikö tämäkin aloitus johonkin palstakähinöihin. Luulin löytäneeni sellaisen aloituksen, joka ei liity. No, vastaukseni ei ainakaan liity, ymmärtääkseni, toivoakseni.

No kyllähän tää idea tuli toisesta ketjusta, mutta ihan oma erillinen aloitus on kuitenkin.. Olen mä tota ennenkin miettinyt.

• Wwuwuw kirjoitti:

No kyllähän tää idea tuli toisesta ketjusta, mutta ihan oma erillinen aloitus on kuitenkin.. Olen mä tota ennenkin miettinyt.

Joo, tuntuu vaan siltä, että tämä palsta on vielä enemmän eri kuppikuntiin kuuluvien riitelypaikka kuin M.L oli aikoinaan. Sielläkin pyrin pysymään erossa kuppikunnista ja riidoista, koska en jaksanut seurata niitä riitoja, enkä miettiä joka hetki kenen "puolella" olen. Kun tuntemattomia enimmäkseen muutenkin ollaan. Joskus, jos näin jonkun puhuvan ikävästi ihmiselle, josta pidän (yleensä naispuolinen), saatoin heittää kommenttia väliin, en muuta.

Huomasin juu, että aloitus liittyi johonkin Harmiksen kommenttiin jossain.
        En nyt tarkoittanut tosiaan nimenomaisesti pelkästään tätä ketjua, vaan kun kirjoitin kommenttini, niin sen jälkeen tuli myös pönttiksen joku aloitus (sattumaa tai ei) jossa käytettiin samoja sanoja ja puhuttiin "juonittelusta". Tuli olo että mihin soppaan (soppiin) taas lusikkani työnsin, kun en ole ajan tasalla enkä haluakaan olla, eikä ole edes ajankäytön suhteen mahdollista.

Sanon tässä nyt vielä, jos joku mun kommentteja mahdollisesti lukee, että en kirjoita rivien välissä kommenteissani mitään piikkejä kellekään, jotka ovat kirjoittaneet toisessa ketjussa tai vaikka samassa. ihan vain vastailen ja keskustelen oman irl-elämän näkökulmasta. Muuhun en kykene, kun en ole "sisällä" näissä palstakuvioissa.

• Anonyymi

Täällä sekoitetaan nauraminen jollekin hassulle vahingoniloon, joka on tyytyväisyyttä toisen epäonnesta.

• Ihmisaivoituksista kummallisimpia ovat tuntemukset siitä että itsellä kulkee paremmin kun muut joutuvat konttaamaan.

Kaikenlainen tarkastelu tähän polttopisteeseen tuottaa päinvastaisen lopputuloksen.

(Naurua)

• Muistaakseni Kauniissa & Rohkeissa oli juuri tällainen kyseistä emotionaalista sykkyrää kuvaava laini, jonka Forresterin nuorempi veli lausahti Brookelle.

- Sinä et tiedä mitä sinä tunnet.

(Hirn&Hirn)

• Funeau kirjoitti:

Muistaakseni Kauniissa & Rohkeissa oli juuri tällainen kyseistä emotionaalista sykkyrää kuvaava laini, jonka Forresterin nuorempi veli lausahti Brookelle.

- Sinä et tiedä mitä sinä tunnet.

(Hirn&Hirn)

Eikö olekin täydellinen lause?

Maailmankirjallisuudessa ei ole yhtään täydellisempää lausetta kuin tuo on.

(Naurua)

• Funeau kirjoitti:

Eikö olekin täydellinen lause?

Maailmankirjallisuudessa ei ole yhtään täydellisempää lausetta kuin tuo on.

(Naurua)

Onnistumisprosentti

Ajatelkaapa joskus asiaa siltä kantilta, jolta minä asioita tarkastelen.

Jos käsikirjoittajajoukolta menee vuosikymmeniä aikaa saadakseen aikaan yhden hyvän lauseen, niin mistä oikein on kysymys?

(Hihitystä)

• Funeau kirjoitti:

Onnistumisprosentti

Ajatelkaapa joskus asiaa siltä kantilta, jolta minä asioita tarkastelen.

Jos käsikirjoittajajoukolta menee vuosikymmeniä aikaa saadakseen aikaan yhden hyvän lauseen, niin mistä oikein on kysymys?

(Hihitystä)

Niin

Se oli vahinko, eli sattuma.

(Reps)

• Lähinnä sellaista 'ähäh' vahingoniloa, jos joku vetää vaikka slipat ja tilanne näyttää koomiselle. Varsinaisesti en naura sille, että ihmistä vaikka sattuu ( se ei ole kivaa), mutta joku tilanne voi näyttää aika koomiselle. Hölmistyneet ilmeet, ei kai kukaan nähnyt tyyppiset jutut. Pokkani pitää ja pimpelipom.

Eniten tulee naurettua omille kömmähdyksille.

Ihmisen todellisille ongelmille ja vaikeuksille mä en osaa nauraa. Enkä osaa nauttia edes vihamieheni vaikeuksista, mutta toki olen hyvilläni jos joku saa näpeilleen tilanteessa, jossa luuli olevansa toisen niskan päällä suuruudenhulluuttaan. Jos oli aikeissa survoa toisen jalkoihinsa ja saikin itse opetuksen. Silloin tulee se 'ähäh' mitäs läksit.

• Anonyymi

Ei se silloin ole vahingoniloa jos se on vain koomisen näköistä eikä siitä tunne tyytyväisyyttä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se silloin ole vahingoniloa jos se on vain koomisen näköistä eikä siitä tunne tyytyväisyyttä.

No ei sinällään. Lähinnä nyt vahinko josta aiheutuu iloa, naurua. Ehkä jälkimmäinen näpeilleen saaminen sitten jo menee enemmän vahingonilon puolelle?

En mä osaa ajatella kenenkään kurjuutta tai kärsimystä, sattumista tms. ilonaiheeksi. Joskus paha saa palkkansa tyylinen vahingonilo kuitenkin miellyttää hetken.

• Anonyymi

Joskus, jos joku on täynnä itseään, yli-ja vihamielinen muita kohtaan ja käyttäytyy huonosti. Jos se mokaa omat typerät määräyksensä, niin siinä vetää suupieltä ylöspäin.

Mun ohjeiden noudattamatta jättämisestä ja siksi hommien sössimisestä ei tule sellaista oloa, ellei kyseessä ole yllä mainittu tyyppi. Joko vituttaa tai huolestuttaa ja laitetaan asia kuntoon.

Leikkimielinen vahingonilo vaatii hyväitsetuntoisen tyypin ja tilannetajua. Samanlaista huumorintajua myös.

xLiner

• Anonyymi

Tunnen voimakkainta vahingoniloa silloin harvoin, kun joku pitkään kaivattu oikeus maailmassa lopulta toteutuu.

Esimerkiksi tapaus Harvey Weinstein... Toisaalta hyvä kysymys, onko tunne niinkään iloa vahingosta, vai sittenkin iloa oikeudesta... koska vahinkohan tuossa oli se, miten hän sai peruuttamattomasti repiä maailmaa, muita ihmisiä. Ehkäpä antiikin kreikkalaiset sanoittaisivat tällaisen "vahingonilon" paremmalla sanalla.

Kun luin Weinsteinin koronatartunnasta, olin ihan tyytyväinen. Kun luin, että hän kuuluu ilmeisesti koronaselviytyjiin, olin yhä ihan tyytyväinen. Nyt hän saa jatkaa 23 vuoden vankeutta ikiomassa häiriintyneessä viiteryhmässään, missä seksuaalirikolliset eivät yleensä ole vankilahierarkian rakastetuinta kastia - peräsuoltaan ehkä lukuunottamatta.

• No tuo on mun nähdäkseni oikeudentajua. Eikä sen tuomio naurattanut, vaan sitä oli vain että hyvä, aivan oikein.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

No tuo on mun nähdäkseni oikeudentajua. Eikä sen tuomio naurattanut, vaan sitä oli vain että hyvä, aivan oikein.

Sarjaraiskaajan tuomio onkin aivan oikein, eikä siinä mitään vahinkoa ole.

Mutta kyllä nauratti ekan kerran kun luin koronatartunnasta, kai se jotakin vahingonilon sukuista on. Ainoa vaan, että hän ja kaltaisensa toimijat maailmassa aiheuttavat silti suurempaa vahinkoa, mitä ei voi mitenkään perua. Siitä se vahingonilo tuleekin.

• Anonyymi

Samalla tavalla tunnen fiktiivistä vahingoniloa, kun pitkään odotettu oikeus vihdoin toteutuu. Vahvimpia viime aikoina oli nilkki Petyr Baelishin eksekuutio :-D Nam, mikä kohtaus. Siihen verrattuna Cersei brotherfucker Lannister meni vähän turhan hillitysti, omaan narsismiinsa nähden... sitä kun oli odottanut jo 8 tuotantokautta kuitenkin :-D

• Anonyymi

Palstalla ihmiset vaikuttavat tuntevan sairasta vahingoniloa aina silloin, kun joku jättää puolisonsa vaihtaen hänet toiseen. Näitä ainakin kovin ahkerasti linkitetään vahingoniloisin kommentein. Kai se on joistakin hauskaa, kun jotkut särkevät sydämensä. Ehkä se on noilla naurajilla itsellään vasta edessä, silloin olkoon maailma heille yhtä epäempaattinen kuin he itse maailmalle. ?!

:-)

• Totta..☹
        Samoin jos joku nainen on joutunut perheväkivallan uhriksi.

• Tilannekomiikka naurattaa. Ei niin, että joku satuttaa itseään, vaan huvittaa ajattelemattomat mokailut, möläytykset ja töppäykset. Näitä ei oikein voi kertoa eteenpäin, koska silloin tilanteen koomisuus jää upuumaan ja hauskuuden ydin kuivuu kasaan.
      Pitää olla läsnä siinä hetkessä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      557
      1828
    2. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      18
      887
    3. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      84
      873
    4. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      806
    5. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      729
    6. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      2
      717
    7. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      715
    8. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      68
      695
    9. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      74
      638
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65
      543
    Aihe