Ruokavihje palstan vaihteluksi ja inspiraatioksi.

Anonyymi

Kokeilin tehdä makkarakeittoa: ensin käristin pieniksi paloiksi leikatun kokonaisen HK-sinisen lenkin, eli ne pikkupalat kunnolla ruskeiksi pannulla käristettyinä, sitten 2palaa Knorr-lihaliemikuutioita mausteeksi, vettä ja Apetit-pakastevihannekset.

Aika hyvää tuli, noinkin heikoilla vihanneksilla, tärkeää on käristää kunnolla ruskeiksi ne makkarat keitossa, oli mitä makkaraa oli sitten.

17

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mä aattelin vääntää lasagnen pitkästä aikaa. Kohta kauppaan. Pieni jännitysmomentti, että onko kaikki Muttin murskat hamsteroitu? Jos on, sit täytyy tehdä tomaattikastike tuoreista kotimaisista tomaateista, ellei niitäkään ole hamsteroitu. :D

Mut onneks hamsterit ei hamsteroi hyviä juustoja, eli juustokastikkeesta tulee hyvä. :)

• Saako tulla antamaan neuvoja?

• Minä annan luvan, saat tulla. (Suosittelen että tulet antamaan, ehkä jopa pyydän tai peräti anelen että annat ruokavinkkejä aloittajalle.)

• Anonyymi

Aloittajalle makkarakeitosta kyllä, mutta lasagnen tapauksessa kaikki menee paremmin kuin hyvin kun neuvojat pysyy pois keittiöstäni. :D

• Anonyymi

et saa sinun pitäisi olla pussailemassa eikä täällä

• Jascal kirjoitti:

Minä annan luvan, saat tulla. (Suosittelen että tulet antamaan, ehkä jopa pyydän tai peräti anelen että annat ruokavinkkejä aloittajalle.)

Hah! Mielelläni. Meinasin jo pakahtua.
        Halusin vaan sanoa, että tuon Apetit -pakastevihanneksen sijaan voisi käyttää keittojuureksia. Lisäksi voisi pilkkoa ylimääräisen sipulin, se antaa makua.

(huh... kiitos) :)

• Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalle makkarakeitosta kyllä, mutta lasagnen tapauksessa kaikki menee paremmin kuin hyvin kun neuvojat pysyy pois keittiöstäni. :D

Minä en lasagneen anna neuvoja, laita lusikkani suoraan soppaan. :)

• Anonyymi kirjoitti:

et saa sinun pitäisi olla pussailemassa eikä täällä

Mähän sanoin, että pussailen grillimestaria myöhemmin. Nyt annan ohjeita ja jaan neuvoja. :)

• Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

Minä en lasagneen anna neuvoja, laita lusikkani suoraan soppaan. :)

Ei ollut Muttit loppu. Pääsee vähän helpommalla. Nyt safkan vääntöön... :)

• tosi..typy kirjoitti:

Hah! Mielelläni. Meinasin jo pakahtua.
        Halusin vaan sanoa, että tuon Apetit -pakastevihanneksen sijaan voisi käyttää keittojuureksia. Lisäksi voisi pilkkoa ylimääräisen sipulin, se antaa makua.

(huh... kiitos) :)

Hienosti huomattu, itse olen jo niin väsynyt etten tuohon pakastevihannekseen kiinnittänyt edes huomiota. Ehdottomasti keittojuurekset ellei sitten koita visioda jotain makkarapataa pakastevihanneksilla. Apetit sivulla sana pakastevihannekset tuotti ei hakutuloksia? Tiedä sitten mitä aloittaja käytti. 😂 Vihannessekoitus ei kyllä keitossa oikeuksiinsa pääse.

• Jascal kirjoitti:

Hienosti huomattu, itse olen jo niin väsynyt etten tuohon pakastevihannekseen kiinnittänyt edes huomiota. Ehdottomasti keittojuurekset ellei sitten koita visioda jotain makkarapataa pakastevihanneksilla. Apetit sivulla sana pakastevihannekset tuotti ei hakutuloksia? Tiedä sitten mitä aloittaja käytti. 😂 Vihannessekoitus ei kyllä keitossa oikeuksiinsa pääse.

Oikeastaan meillä ei käytetä vihannessekoitusta oikein missään. Ennen wanhaan laitoin niitä risottoon, mutta siitä tuli inhokki. Ei väkisin. Jätän ne suosiolla kauppan pakastimeen. Keittojuurekset ovat suosittuja, niitä on aina pakastimessa varalla. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Oikeastaan meillä ei käytetä vihannessekoitusta oikein missään. Ennen wanhaan laitoin niitä risottoon, mutta siitä tuli inhokki. Ei väkisin. Jätän ne suosiolla kauppan pakastimeen. Keittojuurekset ovat suosittuja, niitä on aina pakastimessa varalla. :)

Joskus olen tainnut vihannessekoituksia johonkin käyttää, mutta en enää pitkiin aikoihin. Kaupoissa on vaikka minkälaisia vihanneksia pussitettu eri vaihtoehtoihin joista valita ja yhdistellä niitä eri ruokiin. Itsellä tuo risotto on tainnut alkuun kulkea herne-maissi-paprikalla. 😂 Olen tuota omituista seosta jalostanut mm. tuoreella paprikalla, tomaatilla ja valkosipulilla. Saattanut muutakin olla. Nyt kun googlettaa risoton, ei näyttänyt yhtään tulevan tuota herne-maissi-paprika vaihtoehtoa vastaan.

Itselläkin keittojuureksia on runsaasti pakkasessa, saa tehtyä monet runsaat keitot kun mieli tekee. Jotenkin jossain vaiheessa oli iso innostus tehdä ja kokeilla kaikkea, nykyään enää ei.

• Anonyymi
        Jascal kirjoitti:

Joskus olen tainnut vihannessekoituksia johonkin käyttää, mutta en enää pitkiin aikoihin. Kaupoissa on vaikka minkälaisia vihanneksia pussitettu eri vaihtoehtoihin joista valita ja yhdistellä niitä eri ruokiin. Itsellä tuo risotto on tainnut alkuun kulkea herne-maissi-paprikalla. 😂 Olen tuota omituista seosta jalostanut mm. tuoreella paprikalla, tomaatilla ja valkosipulilla. Saattanut muutakin olla. Nyt kun googlettaa risoton, ei näyttänyt yhtään tulevan tuota herne-maissi-paprika vaihtoehtoa vastaan.

Itselläkin keittojuureksia on runsaasti pakkasessa, saa tehtyä monet runsaat keitot kun mieli tekee. Jotenkin jossain vaiheessa oli iso innostus tehdä ja kokeilla kaikkea, nykyään enää ei.

Herne-maissi-paprika on paras sekoitus.

• Anonyymi kirjoitti:

Herne-maissi-paprika on paras sekoitus.

Hyvä tietää, kun katsoo kuvia risotoista niin yhdessäkään ei näyttänyt olevan herne-maissi-paprikaa.

• Anonyymi

mutta entä suola ja sipuli ja peruna kai niitäkin lisäsit

• Anonyymi

Karkkeina olen nykyään suosinut elokuvia katsellessani: Fazer sininen, alkuperäinen suklaalevy, Salmiakkiaakkoset, Turkinpippurit (original) sekä Amerikan Basillit (pastillit, ne erimakuisilla ja väreillä kuorrutetut suuklaa-ufon muotoiset karkit).

• Oli varmaan hyvää. Itse laitan aina nnoiden liemikuutioiden lisäksi mausteeksi erilaisia pippureita, chilikastiketta tms. Joskus laittanut ihan myös jotain knorrin tms. valmiskastiketta, niistä tulee ihan hyvin makua. Sitten lenkistä sen verran että kerran kokeilin niin että tein HK:n sinisestä ja se kun loppui heti perään snelmannin lenkistä, tuli melko paljon parempi snellusta niin lihapitopisuudella on kyllä väliä väittäisin, eli tuosta saa hyvän makkarakeiton:

https://snellman.fi/fi/tuotteet/makkarat/kunnon-lenkkimakkarat/kunnon-lenkkimakkara-luonnonkuoressa/

Ja ihan parhaanhan keitosta saa kuin laittaa:

http://www.wursti.fi/tuotteet/ruokamakkarat/siskonmakkara/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      78
      4119
    2. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      202
      3342
    3. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      3026
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      81
      2722
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      381
      2445
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      181
      2092
    7. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      38
      1623
    8. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      78
      1615
    9. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1418
    10. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      39
      1402
    Aihe