Ei mitään apinalaumaviihdettä eikä hömppää.
Palstan uusi vanha setämies töräyttää:
Millaiseksi koet henkisen tasapainosi ja mikä siihen vaikuttaa? Onko se joskus ollut parempi kuin nyt? Miksi, Mikä sen sai notkahtamaan? Entäs toisinpäin, mikä sen sai kuosiin? Millä pidät sen ylipäätään kurssissa?
Jos arvioisit sitä asteikolla 1 (heikoin) - 10 (paras), niin minkä arvosanan antaisit sille nykyisellään?
Eikä sitten mitään huonoa huumoria, tappelua, eikä varsinkaan psykedeelis-taiteellista yksinpuhelua.
Lähden nyt rasvaamaan vaijereita ja odotan että saatte tästä jotain aikaiseksi!
Asiallista ja aikuista keskustelua
87
109
Vastaukset
Hyväksi miellän nykyisen henkisen tilan. Aika vahva ja kerrankin hyvälle perustalle rakennettu omasta mielestä.
Ennen ei ollut näin. Jokin ulkoapäin tuleva kritiikki tai härnääminen veti pasmat sekaisin ja olin hukassa helposti.... olin kuin pelikuula flipperissä.
Mietin vaan, että ”ei tää elämä voi olla näin arsesta”, eikä se olekaan. Olin vaan lähtenyt väärin rakentamaan omaa identiteettiä. Se alkoi olla jotenkin muitten mieliksi tehty robottiversio.
No nyt kaikki lähtee itsestäpäin. Ei tarvitse kysellä mitään keneltäkään mitä omalle elämälle pitäisi tehdä. 😃
Pari listanpätkää paikoilleen ja tytön huone on valmis. 😊👌 Sitten ei muuta kun saha ja kompura laulamaan, se on moro. 👋😃- Anonyymi
"Mietin vaan, että ”ei tää elämä voi olla näin arsesta”, eikä se olekaan. Olin vaan lähtenyt väärin rakentamaan omaa identiteettiä. Se alkoi olla jotenkin muitten mieliksi tehty robottiversio. "
Kyllä, alan ammattilaiset tajusivat tämän palstalla, vedät vaan roolia millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Ja sitten jotkut tavan tallaajat palstalla ihastuvat robottiversioosi koska eivät tajua sen olevan vain viihdettä.
Sama jatkuu vielä osittain vai miten selität erosi naisista ja välirikot esim: lapsiesi äitiin?
Palstalla annat kuvan erittäin sympaattisesta miehestä mikä ei ole totta. Anonyymi kirjoitti:
"Mietin vaan, että ”ei tää elämä voi olla näin arsesta”, eikä se olekaan. Olin vaan lähtenyt väärin rakentamaan omaa identiteettiä. Se alkoi olla jotenkin muitten mieliksi tehty robottiversio. "
Kyllä, alan ammattilaiset tajusivat tämän palstalla, vedät vaan roolia millä ei ole mitään tekemistä todellisuuden kanssa.
Ja sitten jotkut tavan tallaajat palstalla ihastuvat robottiversioosi koska eivät tajua sen olevan vain viihdettä.
Sama jatkuu vielä osittain vai miten selität erosi naisista ja välirikot esim: lapsiesi äitiin?
Palstalla annat kuvan erittäin sympaattisesta miehestä mikä ei ole totta.Mun puolesta saa kuka huvittaa ihastua rauhassaan. Mä en todellakaan täältä ketään etsi... tämä on keskustelusivusto. Että turha on pahoittaa puskissakaan taas mieltä...😂
- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Mun puolesta saa kuka huvittaa ihastua rauhassaan. Mä en todellakaan täältä ketään etsi... tämä on keskustelusivusto. Että turha on pahoittaa puskissakaan taas mieltä...😂
Älä välitä, jollain tuossa iso ratas räklättää eli heittää :D Hyvää pääsiäistä!
Disse kirjoitti:
Mun puolesta saa kuka huvittaa ihastua rauhassaan. Mä en todellakaan täältä ketään etsi... tämä on keskustelusivusto. Että turha on pahoittaa puskissakaan taas mieltä...😂
Höpsis
Ei tämä ole mikään keskustelusivusto. Oletko koskaan nähnyt minun keskustelevan kenenkään kanssa?
(Hihitystä)- Anonyymi
Funeau kirjoitti:
Höpsis
Ei tämä ole mikään keskustelusivusto. Oletko koskaan nähnyt minun keskustelevan kenenkään kanssa?
(Hihitystä)Soittele sinä Officeen, että sivut ei toimi.
Anonyymi kirjoitti:
Älä välitä, jollain tuossa iso ratas räklättää eli heittää :D Hyvää pääsiäistä!
Juu, mitäs pienistä, kun ei nekään meistä. 😀
Funeau kirjoitti:
Höpsis
(Hihitystä)Kyllä... itsesi kanssa useinkin. 😀
Disse kirjoitti:
Onks sulla joku ihailija täällä 😉
Kuulostaa vähän siltä. Miten sun sormi, peukalohan se oli? Kävitkö lääkärissä?Lillis2020 kirjoitti:
Onks sulla joku ihailija täällä 😉
Kuulostaa vähän siltä. Miten sun sormi, peukalohan se oli? Kävitkö lääkärissä?Voi ollakin? Niistä ei kaikista tiedä? 😃
No kävin näyttämässä lekurille ja se antoi jotain voidetta, jos ei sillä lähde paranemaan, niin sit on vielä sähkösenä reseptinä antibiootit... mutta kyllähän tuo taas suht iisinä on. Niin ja nsppas kaulasta yhden luomen samalla. Ei hierrä kaulukseen enää. 😊
Mä kittailin seinät tuossa osalta kohtaa... nyt jos vielä listat toiseen kertaan sutis... mutta rnsin käyn saunaoluset kaupasta jos se on auki. Jos käpötellen vippailis sinne? 😊Disse kirjoitti:
Voi ollakin? Niistä ei kaikista tiedä? 😃
No kävin näyttämässä lekurille ja se antoi jotain voidetta, jos ei sillä lähde paranemaan, niin sit on vielä sähkösenä reseptinä antibiootit... mutta kyllähän tuo taas suht iisinä on. Niin ja nsppas kaulasta yhden luomen samalla. Ei hierrä kaulukseen enää. 😊
Mä kittailin seinät tuossa osalta kohtaa... nyt jos vielä listat toiseen kertaan sutis... mutta rnsin käyn saunaoluset kaupasta jos se on auki. Jos käpötellen vippailis sinne? 😊Mmmhmm... voisiko vaikka antaa peukun vähän levätä sit eikä aloittaa uutta projektia sit pyhinä? 🤔😏
Hyvä kun poistatit! Niitä kannattaakin antaa poistaa ettei ärsyynny. 👌
En tiedä millainen keli siellä on, mutta täällä on aurinkoista. Kävely kuulostaa just hienolta! 😊
Saunaolut.... siitä tulikin mieleen, että tänään voisi käydä saunassa. 🤔 mutta nyt on mentävä ottamaan päänsärkylääkettä, koska jostain syystä on pää kipeä, ehkä nestehukkaa kun tuli poljettua eilen aika pitkä lenkki ja unohtui vesipullo kotiin...Lillis2020 kirjoitti:
Mmmhmm... voisiko vaikka antaa peukun vähän levätä sit eikä aloittaa uutta projektia sit pyhinä? 🤔😏
Hyvä kun poistatit! Niitä kannattaakin antaa poistaa ettei ärsyynny. 👌
En tiedä millainen keli siellä on, mutta täällä on aurinkoista. Kävely kuulostaa just hienolta! 😊
Saunaolut.... siitä tulikin mieleen, että tänään voisi käydä saunassa. 🤔 mutta nyt on mentävä ottamaan päänsärkylääkettä, koska jostain syystä on pää kipeä, ehkä nestehukkaa kun tuli poljettua eilen aika pitkä lenkki ja unohtui vesipullo kotiin...Ei se peukko ole. Se on kämmenessä etusormen rystynen...
Ja mä kun jonkun homman aloitan, painan loppuun asti vaikka pää kainalossa. 😆
No vettä menee... tässä remppaillessakin sisällä valuu välillä hiki ihsn leuasta. Varsinkin maalaus on hyvä jumppa. Mä en oo laittanut telaan mitään vartta ja pitää pikkuisen hypähtää, että yltää ylös asti. Kyllä päivän päätteeks tietää maalsnneensa. 😜
Mä muuten hörpin bonaquan villivatun hajuista vissyä... se on hyvä ja kivassa pikkupuollossa. 😊Disse kirjoitti:
Ei se peukko ole. Se on kämmenessä etusormen rystynen...
Ja mä kun jonkun homman aloitan, painan loppuun asti vaikka pää kainalossa. 😆
No vettä menee... tässä remppaillessakin sisällä valuu välillä hiki ihsn leuasta. Varsinkin maalaus on hyvä jumppa. Mä en oo laittanut telaan mitään vartta ja pitää pikkuisen hypähtää, että yltää ylös asti. Kyllä päivän päätteeks tietää maalsnneensa. 😜
Mä muuten hörpin bonaquan villivatun hajuista vissyä... se on hyvä ja kivassa pikkupuollossa. 😊Kas, samanlainen pullo itsellä tässä parhaillaan! 😄
Lillis2020 kirjoitti:
Kas, samanlainen pullo itsellä tässä parhaillaan! 😄
No hölökynkölökyn... 😬👌
Tulin just kotiin kauppareissulta. Otin yhden olusen rannalla. Joutseniakin siinä oli....
Vaikka on näyttävä lintu, mutta on sillä aika järkky ääni. 😁
Oisko jotain soidinhässäkkää ollut?Disse kirjoitti:
No hölökynkölökyn... 😬👌
Tulin just kotiin kauppareissulta. Otin yhden olusen rannalla. Joutseniakin siinä oli....
Oisko jotain soidinhässäkkää ollut?Joo, näyttävä, mut pirun iso ja ärhäkkä jos sille tuulelle sattuu. Mä en niiden lähelle mene 😄
Lillis2020 kirjoitti:
Joo, näyttävä, mut pirun iso ja ärhäkkä jos sille tuulelle sattuu. Mä en niiden lähelle mene 😄
No kauempsna ne solikin... pari niistä lähti hirmu metakan saattelemana muualle. Oisko yks tai kaks jäänyt lahukkaan ja kohta siihen lähelle lensi kolmas.... joku hässäkkä niillä oli selkeästi käynnissä. 😃
Sen verta jäätävä keli oli, etten jäänyt ihmettelemään vaan luikin kotiin. 😬- Anonyymi
Disse kirjoitti:
No hölökynkölökyn... 😬👌
Oisko jotain soidinhässäkkää ollut?Varo ettei hirtä ryyppy kiinni taas =))))
- Anonyymi
Ei kai tässä mikään hätä ole. En ole mikään idiootti vaan normaali ihminen. Jotain seuraa ei olis pahitteksi.
- Anonyymi
Onko tää joku hullujen keskustelu paikka? Ketään normaaleja ihmisiä linjoilla?
- Anonyymi
No mitäs kuuluu? Miten pyhät menee? Olis vapaata mutta tylsää kun ei voi mitään tehdä kun täytyy pysyä sisällä vaikka kaunis ilma ulkona.
- Anonyymi
Ei ulkoilua ole kielletty.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ulkoilua ole kielletty.
Moposta on päästetty pihkatappi pakorööristä ja pyhät taitaa mennä keväisissä ulkoharrasteissa muutenkin, kunhan vaan kelit sallii.
- Anonyymi
Onko joku väittänyt että ulkoilu on kieletty? Ei vaan huvita yksin lähteä minnekkään eikä muutenkaan jotenkin nyt iske mikään. Toivottavasti tää karanteeni menee nopeesti ohi. En jaksa tällästä. Olisipa joku kiva mies mutta sellasia ei varmaan ole täällä tarjolla.
- Anonyymi
Karanteeni sais jatkua koko vuoden. Rakastan tätä, että ihmisiä on rajoitettu pysymään poissa hälisemästä!
- Anonyymi
Ei ole. Kirjoitit vain "kun täytyy.." Siitä sai helposti sen kuvan että joku on määrännyt pysymäänsisällä.
- Anonyymi
No onneksi sinä et päätä sitä. Tää karanteeni ei sovi kenellekkään. Onneksi en ole lomautettu ja ei varmaan lomautukset koske meitä ollenkaan. Nytkin olisin varmaan josskin reissussa jos tätä koronaa ei olisi.
- Anonyymi
Karanteeni tulee jatkumaan pitkään.
Miksei hömppää? :(
No joo, sattumalta just tänään olen miettinyt tuota kysymääsi. Eli miten tämä poikkeuksellinen aika omaan psyykkeeseen vaikuttaa.
Välillä on ollut sellainen olo, että mullehan tää korona-aika on äärimmäisen helppoa, jatkoa vaan edelliselle elämälle. Olin paljon kotona aiemminkin, tein etätöitä ja -opiskeluja, johtuen mm. siitä, että perheessä on erityislapsi.
Nyt olen kuitenkin huomannut, että kyllä tämä psyykettä syö, että arkiviikot tai viikonloput on kokonaan vailla niitä hengähdystaukoja joita kuitenkin silloin oli. Kun pääsi ihmistenilmoille, tapaamaan kavereita, harrastus- ja opiskelututtuja. Kotona, jossa etäopiskelijat on 24/7 ei ole koskaan yksin eikä rauhassa ja sitten on omat vanhemmat naapurissa joiden asioita hoidan, mutten silti voi vaikka kyläillä heillä.
Henk. koht. oli myös suuria odotuksia juuri vuodelle 2020. Ne siirtynevät tai muuttuvat. Tämän vuoden piti itselle olla se "ulos maailmaan ja omaan elämään" -vuosi vihdoin, mutta olikin "samaa puuroa, mutta vielä sakeampaa".
Mutta on tässä pahempaakin nähty. Annan henkiselle hyvinvoinnilleni numeron 7.Ensimmäinen numero ketjussa! Ja tietystikin vahvalta vakiokalustolta. Hyvä yb!
No, jokainen tuuppaa tänne mitä tykkää. Hömppää on hömppäisteille tarjolla, eikä siinä mitään. Kunhan välillä vähän vakavampaa pohdintaa omasta balanssista itse kullekin.
Varmaan on rankkaa, jos sulla on siinä härdelliä ympärillä joka suunnasta ja vielä koko ajan. En tiedä kestäisinkö itse lainkaan tuollaista.
Yt.
VäliaikaThymallus kirjoitti:
Ensimmäinen numero ketjussa! Ja tietystikin vahvalta vakiokalustolta. Hyvä yb!
No, jokainen tuuppaa tänne mitä tykkää. Hömppää on hömppäisteille tarjolla, eikä siinä mitään. Kunhan välillä vähän vakavampaa pohdintaa omasta balanssista itse kullekin.
Varmaan on rankkaa, jos sulla on siinä härdelliä ympärillä joka suunnasta ja vielä koko ajan. En tiedä kestäisinkö itse lainkaan tuollaista.
Yt.
VäliaikaOoh, olet Väliaika! Monta kertaa miettinyt, että miksi tunnut tutulta ja suunnilleen ainoalta täysjärkiseltä tässä porukassa,mihin vähän vastentahtoisesti olen siirtynyt M.L:sta , vaikken mikään sinkku olekaan. En olis Väliaikaa edes uskaltanut arvata :)
Ei mulla tässä mitään hätää ole. Tunnen silti etuoikeutetuksi itseni monella tapaa. Maalla asuessa pääsee ulos, voi katsoa joka suuntaan, ja olla vapaa ja irti kaikesta. Kaikista koronoista huolimatta. Kaukana kavala maailma.
Mutta mitä sulle kuuluu? Nyt vaikka siinä henkisessä mielessä? Joka tapauksessa, kiva kun olet täällä :)yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Ooh, olet Väliaika! Monta kertaa miettinyt, että miksi tunnut tutulta ja suunnilleen ainoalta täysjärkiseltä tässä porukassa,mihin vähän vastentahtoisesti olen siirtynyt M.L:sta , vaikken mikään sinkku olekaan. En olis Väliaikaa edes uskaltanut arvata :)
Ei mulla tässä mitään hätää ole. Tunnen silti etuoikeutetuksi itseni monella tapaa. Maalla asuessa pääsee ulos, voi katsoa joka suuntaan, ja olla vapaa ja irti kaikesta. Kaikista koronoista huolimatta. Kaukana kavala maailma.
Mutta mitä sulle kuuluu? Nyt vaikka siinä henkisessä mielessä? Joka tapauksessa, kiva kun olet täällä :)Kyllä sama kaveri, vuosikymmenen takaa, vai mitä siitä on aikaa? Sulla on vielä sama nikki. Ja näyttäähän se tuo tositypykin entisellä menevän.
Maalla asustelen nykyään itsekin, eikä enää kaupunki kutsu. Vapautin itseni parisuhteesta tuossa alkusyksystä ja nyt mennään näin. Henkinen tasapaino on jopa huolestuttavan hyvin kohdillaan, eikä oikein mitään haluttaisi muuttaa. Toisaalta elämässä on sitten tämä jämähtämisvaara :)Thymallus kirjoitti:
Kyllä sama kaveri, vuosikymmenen takaa, vai mitä siitä on aikaa? Sulla on vielä sama nikki. Ja näyttäähän se tuo tositypykin entisellä menevän.
Maalla asustelen nykyään itsekin, eikä enää kaupunki kutsu. Vapautin itseni parisuhteesta tuossa alkusyksystä ja nyt mennään näin. Henkinen tasapaino on jopa huolestuttavan hyvin kohdillaan, eikä oikein mitään haluttaisi muuttaa. Toisaalta elämässä on sitten tämä jämähtämisvaara :)Kiva kuulla. Nyt kun tiedän, niin ihan samalta Väliajaltahan loppujenlopuksi "kuulostat". :)
Harmi tuo ero, tai itsehän parhaiten tiedät, oliko harmi..
Joo, en jaksa kikkailla noilla nikkien vaihtamisilla, mitä nyt välillä puskailen, kun haluan varjella "y.b":tä. Mitäköhän muille sen aikaisille logiikkalaisille kuuluu, vaikka vänkyränaiselle. Muistan, että teillä synkkasi:)
Aika rientää, mutta jotkut asiat tai ihmiset ei silti muutu, kivaa :)yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Kiva kuulla. Nyt kun tiedän, niin ihan samalta Väliajaltahan loppujenlopuksi "kuulostat". :)
Harmi tuo ero, tai itsehän parhaiten tiedät, oliko harmi..
Joo, en jaksa kikkailla noilla nikkien vaihtamisilla, mitä nyt välillä puskailen, kun haluan varjella "y.b":tä. Mitäköhän muille sen aikaisille logiikkalaisille kuuluu, vaikka vänkyränaiselle. Muistan, että teillä synkkasi:)
Aika rientää, mutta jotkut asiat tai ihmiset ei silti muutu, kivaa :)En isommin harmittele, menneet on menneitä ja ihan hyvissä väleissä olemme. Mietinkin joskus, että jos pystyy eroamaan suurin piirtein parhaina kavereina, niin kuinka väljehtynyt se parisuhde sitten olikaan? Mitäs sanoisit noin naiseläjänä? Vai minkälaiset ihmiset sitä yleensä pystyy eroamaan kavereina?
Juu vänksy oli kiva. Mutta parhaiten on mieleen jäänyt gekko. Ja onhan tuo Jan1 täällä pyörittelemässä pakkaa. Muiden kuulumisista en tiedä, mutta gekko kuulemma teki itsarin. Olihan hän melkoinen persoona ja taiteilija. Ja buddylove jäi sitten suruun makaamaan :(
Eikö ole ihmeellistä, tällainen iloinen jälleennäkeminen tyypin kanssa, jota ei ole tavannut koskaan!? On tämä ihmehommaa.Thymallus kirjoitti:
En isommin harmittele, menneet on menneitä ja ihan hyvissä väleissä olemme. Mietinkin joskus, että jos pystyy eroamaan suurin piirtein parhaina kavereina, niin kuinka väljehtynyt se parisuhde sitten olikaan? Mitäs sanoisit noin naiseläjänä? Vai minkälaiset ihmiset sitä yleensä pystyy eroamaan kavereina?
Juu vänksy oli kiva. Mutta parhaiten on mieleen jäänyt gekko. Ja onhan tuo Jan1 täällä pyörittelemässä pakkaa. Muiden kuulumisista en tiedä, mutta gekko kuulemma teki itsarin. Olihan hän melkoinen persoona ja taiteilija. Ja buddylove jäi sitten suruun makaamaan :(
Eikö ole ihmeellistä, tällainen iloinen jälleennäkeminen tyypin kanssa, jota ei ole tavannut koskaan!? On tämä ihmehommaa.Enpä tiedä niin, aika hyvältähän tuo vaikuttaa. Oliko eron syyt oikeasti painavat? Itse olen ollut yksissä vuodesta 94 saman äijän kanssa:D Varmaan mekin kavereina erottaisi, jos... Jos jonkun kanssa on jakanut yli puolet elämästä, niin se varmaan menee:D
Joo, se gekkon juttu oli niin murheellinen, ettei siihen oikein osannut sanoja valita. En tiennyt hänen sairaudestakaan ja kivuista ennen kuin ihan loppuaikoina, mitä avautui.. Buddy parka :(
Joo, aika ihmeellistä on elämä. Toisaalta tähän aikaan tavallaan sopivaakin, eletäänhän nyt virtuaaliyhteydenpidon kulta-aikaa:) Ehkä joku muukin tuttu tänne karanteenissaan eksyy, eipä tiedä. Sitten voidaankin palata kaikki M.L:aan juttelemaan tuttujen kesken;)yksinkertainen.blondi kirjoitti:
Enpä tiedä niin, aika hyvältähän tuo vaikuttaa. Oliko eron syyt oikeasti painavat? Itse olen ollut yksissä vuodesta 94 saman äijän kanssa:D Varmaan mekin kavereina erottaisi, jos... Jos jonkun kanssa on jakanut yli puolet elämästä, niin se varmaan menee:D
Joo, se gekkon juttu oli niin murheellinen, ettei siihen oikein osannut sanoja valita. En tiennyt hänen sairaudestakaan ja kivuista ennen kuin ihan loppuaikoina, mitä avautui.. Buddy parka :(
Joo, aika ihmeellistä on elämä. Toisaalta tähän aikaan tavallaan sopivaakin, eletäänhän nyt virtuaaliyhteydenpidon kulta-aikaa:) Ehkä joku muukin tuttu tänne karanteenissaan eksyy, eipä tiedä. Sitten voidaankin palata kaikki M.L:aan juttelemaan tuttujen kesken;)Kyllä ne minun mielestäni oli painavat. Hän olisi ehkä enemmänkin ollut jatkamisen kannalla.
Tästäkin aiheesta käytiin sinkut-palstalla keskustelu, toki anonyymillä avauksella :)
Hetihän sinnekin tultiin huutelemaan trollauksesta ja pertteilystä ja mistä lie. Mutta tämmöstähän se tahtoo olla.Thymallus kirjoitti:
Kyllä ne minun mielestäni oli painavat. Hän olisi ehkä enemmänkin ollut jatkamisen kannalla.
Tästäkin aiheesta käytiin sinkut-palstalla keskustelu, toki anonyymillä avauksella :)
Hetihän sinnekin tultiin huutelemaan trollauksesta ja pertteilystä ja mistä lie. Mutta tämmöstähän se tahtoo olla.No sitten.
En lähde arvailemaan, jos edes olen lukenutkaaan aloitustasi. Vai kommentoinko jotain?
Joo, tämä täällä on ehkä ahdistavinta. Halutaan puhua loputtomiin noin viidestä kuudesta nikistä ja kytkeä heidät vaikka väkisin jokaiseen aloitukseen. Ei sillä, jossain vaiheessa se oli M.L:ssäkin ihan yleistä. Jos kirjoitti puskasta, oli ainakin aina jonkun mielestä dazu ja mitä näitä oli. Ja jos rekattuna, kuului aina johonkin leiriin.yksinkertainen.blondi kirjoitti:
No sitten.
En lähde arvailemaan, jos edes olen lukenutkaaan aloitustasi. Vai kommentoinko jotain?
Joo, tämä täällä on ehkä ahdistavinta. Halutaan puhua loputtomiin noin viidestä kuudesta nikistä ja kytkeä heidät vaikka väkisin jokaiseen aloitukseen. Ei sillä, jossain vaiheessa se oli M.L:ssäkin ihan yleistä. Jos kirjoitti puskasta, oli ainakin aina jonkun mielestä dazu ja mitä näitä oli. Ja jos rekattuna, kuului aina johonkin leiriin.Mutta nyt on pakko mennä nukkumaan, silmät lupsuu, "nähdään" taas, öitä:)
yksinkertainen.blondi kirjoitti:
No sitten.
Joo, tämä täällä on ehkä ahdistavinta. Halutaan puhua loputtomiin noin viidestä kuudesta nikistä ja kytkeä heidät vaikka väkisin jokaiseen aloitukseen. Ei sillä, jossain vaiheessa se oli M.L:ssäkin ihan yleistä. Jos kirjoitti puskasta, oli ainakin aina jonkun mielestä dazu ja mitä näitä oli. Ja jos rekattuna, kuului aina johonkin leiriin.Joo-o.
Nämä palstasodat. Oikein aikuismaiset leikit.
Et muistaakseni ottanut siihen osaa siihen ketjuun.
Mutta nyt täytyy himmailla ja lähteä kohti yöpuuta. Vaihtui jo pitkäperjantai lauantaille. Hyvää yötä.
- Anonyymi
Minä olen ruma kuin Sara Sieppi, Onnenpuörijä
- Anonyymi
Oletpas ilkeä ihminen. Minusta Sara Sieppi on tosi kaunis vaikka nainen olenkin ja herttaisen ja hyvän ihmisen tuntuinen. Miksi pitää ilkeillä ja puhua toisista rumasti?
- Anonyymi
Sinä olet niin ilkeä että kaikki voivisivat että Sinä et olisi ikinä syntytkään.
- Anonyymi
Voivoisivat... kalahtiko omaan nilkkaan? No ilkeät ihmiset ei ole koskaan oikeasti onnellisia. Onneksi ne voi aina sujuvasti ohittaa. En halua tuollaista ilkeyttä elämääni.
Olipa vaikeita kysymyksiä. Henkinen tasapainoni tänä päivänä on hyvä ja vakaa. Aina ei todellakaan ole näin ollut. Olen kohdannut väkivaltaa, kuolemantapauksia, käynyt läpi raastavia eroja, kiusaamista...
Kaikki ihmismieltä järkyttävät tapahtumat vaikuttavat vähintäänkin hetkellisesti aina ihmisen henkiseen tasapainoon.
Itse olen tehnyt paljon työtä itseni kanssa. Kohdannut kaikkein kipeimmätkin asiat ja uskon että sen takia olenkin tänä päivänä sinut itseni kanssa. Ne kipeät asiat pitää kohdata ja niistä pitää uskaltaa puhua.
Ai, miten ylläpidän sen? Paluuta entiseen ei yksinkertaisesti ole. En näe itseni enää samanlaisena. Olen vahva ja riippumaton ja tiedän oman arvoni. Arvostan itseni, tykkään itsestäni ja siksi haluankin itselleni vain parasta. Mun matkani tähän on ollut pitkä ja kivinenkin välillä, mutta asteikolla 1-10 arvioisin olevani nyt jossain 7 tai 8 paikkeilla..Noh,
Ettei aina olisi niin kepeää :)
Hyvä että olet löytänyt tasapainon, varsinkin jos on rankempia kokemuksia taustalla. Mutta niin se vaan tahtoo olla, että niitä tarvitaan omalle kohdalle jotta voi kasvaa.
Jo toinen numeroitsija 👍Thymallus kirjoitti:
Noh,
Ettei aina olisi niin kepeää :)
Hyvä että olet löytänyt tasapainon, varsinkin jos on rankempia kokemuksia taustalla. Mutta niin se vaan tahtoo olla, että niitä tarvitaan omalle kohdalle jotta voi kasvaa.
Jo toinen numeroitsija 👍Kyllä, edesmenneellä äidilläni oli tapana sanoa, että jokaiselle annetaan juuri niin suuri taakka kannettavaksi kuin mihin voimat riittää, että elämä kyllä kantaa. Ja niinhän se aina on mennytkin.
Lillis2020 kirjoitti:
Kyllä, edesmenneellä äidilläni oli tapana sanoa, että jokaiselle annetaan juuri niin suuri taakka kannettavaksi kuin mihin voimat riittää, että elämä kyllä kantaa. Ja niinhän se aina on mennytkin.
Viisaus asuu vanhoissa naisissa. Semmonen sanonta on jossain päin Suomea.
Thymallus kirjoitti:
Viisaus asuu vanhoissa naisissa. Semmonen sanonta on jossain päin Suomea.
Mmm... oma äiti ei kovin vanhaksi elänyt, mutta joo. Näin vissin sanotaan :)
Lillis2020 kirjoitti:
Mmm... oma äiti ei kovin vanhaksi elänyt, mutta joo. Näin vissin sanotaan :)
Sinusta kyllä huomaakin sen, että olet tasapainosi saavuttanut. Kunhan näistä palstan alkujärkytyksistä toivut. No, leikkipeliähän tämä pitkälti on.
Thymallus kirjoitti:
Sinusta kyllä huomaakin sen, että olet tasapainosi saavuttanut. Kunhan näistä palstan alkujärkytyksistä toivut. No, leikkipeliähän tämä pitkälti on.
Mmm... no joo.. Kiitti. Oon kyllä ihan sinut itseni kanssa nykyään, mutta ei se ilmaiseksi tosiaan ole tullut.
Tässä palstamaailmassa minulla on kyllä vielä paljon opittavaa tosin :D. Tämä naljailu... tai ei sekään, sehän on parhaimmillaan tosi hauskaa, mutta siis tämä tällainen puhdas ilkeily... se ei meinaa millään upota edes karkeana huumorina. Ja sitten siihen ilkeilyyn yhdistettynä tämä outo reviiritaistelu mikä täällä käydään. Heh, miten minulle tulee siitä mieleen joku surkuhupaisa jengitaisteluelokuva... :)
Kaikki tuntuu olevan kyllä ihan omalla tavallaan kivoja täällä ja suurin osa tuntee toisensa (jollain tavalla ainakin). Mutta uutena kun tulee tällaiseen yhteisöön, niin on ihan mahdotonta tietää, mikä on leikkiä ja mikä ei. Se näkyy tietysti myös mun kommenteissa. Mutta saahan se näkyäkin. Ehkä sillä tavalla ihmiset myös ymmärtää, etten ole kenenkään vanhan uusi nikki, vaan ihan aito, uusi kirjoittaja täällä :)Lillis2020 kirjoitti:
Mmm... no joo.. Kiitti. Oon kyllä ihan sinut itseni kanssa nykyään, mutta ei se ilmaiseksi tosiaan ole tullut.
Tässä palstamaailmassa minulla on kyllä vielä paljon opittavaa tosin :D. Tämä naljailu... tai ei sekään, sehän on parhaimmillaan tosi hauskaa, mutta siis tämä tällainen puhdas ilkeily... se ei meinaa millään upota edes karkeana huumorina. Ja sitten siihen ilkeilyyn yhdistettynä tämä outo reviiritaistelu mikä täällä käydään. Heh, miten minulle tulee siitä mieleen joku surkuhupaisa jengitaisteluelokuva... :)
Kaikki tuntuu olevan kyllä ihan omalla tavallaan kivoja täällä ja suurin osa tuntee toisensa (jollain tavalla ainakin). Mutta uutena kun tulee tällaiseen yhteisöön, niin on ihan mahdotonta tietää, mikä on leikkiä ja mikä ei. Se näkyy tietysti myös mun kommenteissa. Mutta saahan se näkyäkin. Ehkä sillä tavalla ihmiset myös ymmärtää, etten ole kenenkään vanhan uusi nikki, vaan ihan aito, uusi kirjoittaja täällä :)Hyvä taikka huono huumori on ihan eri asia kuin tuollainen ilkeily. Mutta me kun olemme balanssissa, niin ymmärrämme sen että kaikki eivät ole ja se aiheuttaa mitä aiheuttaa. Ei auta kuin ohittaa olankohautuksella. Kaikkia ei voi auttaa ainakaan täällä, ja jos yrittää niin raskaaksi menee.
Olet vaan oma itsesi, niin kyllä se siitä. Jos kovin vakuuttelet, että olet aito ja uusi kirjoittaja, niin ei ehkä auta asiaa :)Thymallus kirjoitti:
Hyvä taikka huono huumori on ihan eri asia kuin tuollainen ilkeily. Mutta me kun olemme balanssissa, niin ymmärrämme sen että kaikki eivät ole ja se aiheuttaa mitä aiheuttaa. Ei auta kuin ohittaa olankohautuksella. Kaikkia ei voi auttaa ainakaan täällä, ja jos yrittää niin raskaaksi menee.
Olet vaan oma itsesi, niin kyllä se siitä. Jos kovin vakuuttelet, että olet aito ja uusi kirjoittaja, niin ei ehkä auta asiaa :)Totta puhut. Pitää koittaa muistaa ohittaa tietyt jutut vaan.. Kiitos keskustelutuokiosta. Nyt on mentävä nukkumaan, olen nimittäin heilunut täällä migreenissä, vaikka levätä olisi pitänyt... Hyvää yötä :)
Lillis2020 kirjoitti:
Totta puhut. Pitää koittaa muistaa ohittaa tietyt jutut vaan.. Kiitos keskustelutuokiosta. Nyt on mentävä nukkumaan, olen nimittäin heilunut täällä migreenissä, vaikka levätä olisi pitänyt... Hyvää yötä :)
Hyvää yötä.
Oikeiden keskustelijoiden kanssa on aina kiva keskustella.
- Anonyymi
Taisi ilkeilijältä loppua jutut lyhyeen kun ei voikkaan vapaasti haukkua ihmisiä. Hyvä ota opiksesi.
- Anonyymi
Hömp-hömp! 🐒💨
xLiner- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Pöhelö! 😜
🐒💨Keksi sinä huonoja vitsejä, mä alan höpöttelemään itsekseni! 🐒💨
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keksi sinä huonoja vitsejä, mä alan höpöttelemään itsekseni! 🐒💨
Iih, unohtui kuittaus!
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Iih, unohtui kuittaus!
xLinerTai ei oikeastaan, riippuu siitä mitä kuittauksella tarkoitetaan.
(prööt)
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tai ei oikeastaan, riippuu siitä mitä kuittauksella tarkoitetaan.
(prööt)
xLinerRiippuu on kummallinen tuulessa heiluva sana. Siitä jää laahausjälki.
(pfiuu)
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Keksi sinä huonoja vitsejä, mä alan höpöttelemään itsekseni! 🐒💨
Ok. Mikä Minttua Räikkösessä ketuttaa eniten?
Kimeys! ☝️😬
Trumppi otti svingin, Vladimir Putin... 😜- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Ok. Mikä Minttua Räikkösessä ketuttaa eniten?
Kimeys! ☝️😬
Trumppi otti svingin, Vladimir Putin... 😜Hyvä me 😄
xLiner No,
Tämähän oli takuuvarmasti tilattu. Ja toimituskaan ei pettänyt :)
Vähän jää kaivelemaan jos kemisti-runoilija ei heitä psykedeelistä yksinkirjoitteluaan tähän ketjuun, kun hömppä, kinailu ja huonot jutut kuitenkin saatiin :)Thymallus kirjoitti:
No,
Tämähän oli takuuvarmasti tilattu. Ja toimituskaan ei pettänyt :)
Vähän jää kaivelemaan jos kemisti-runoilija ei heitä psykedeelistä yksinkirjoitteluaan tähän ketjuun, kun hömppä, kinailu ja huonot jutut kuitenkin saatiin :)No hän liikkuu ylhäisessä yksinäisyydessään ja omissa ketjuissaan.
Thymallus kirjoitti:
No hän liikkuu ylhäisessä yksinäisyydessään ja omissa ketjuissaan.
Katsokaa tuonne alas! Olen otettu.
- Anonyymi
Thymallus kirjoitti:
Katsokaa tuonne alas! Olen otettu.
No niinpä näkyy 😄
xLiner
- Anonyymi
Mulla on montakin mt diagnoosia ja ehkä ns painavin kaksisuuntainen mielialahäiriö
Se on remissiossa, mutta mieleni häilyy helposti, tiedän mikä auttaa/mikä pahentaa ja miten säilyttää ja ylläpitää tasapainoa, siitäkään huolimatta se ei aina onnistu, koska elämässä on myös niitä asioita mihin ei voi eikä pysty itse vaikuttaa, joten tuo stressiä ja rasitusta
Sanoisin 7 nytHienoa että tilanne on tiedostettu ja hoidossa.
Koko tämän aloituksen inspiraatio oli se, että minusta tuntuu ettei kaikilla palstalla liikkujilla ole asiat noin hyvin kuin sinulla, enkä ole ollenkaan varma että kaikkien täällä olijoiden/kävijöiden kannattaisi täällä notkua.
No niin,
Pitkäperjantai on pitkälti käytetty, vaijerit rasvailtu, tipusia tiirailtu ja muutakin jynssäilty.
Saittehan te tänne aikaansaannosta (ja aika paljon muuallekin), hyvä Te!Merkku_67 kirjoitti:
Tipusia jynssätty, tipusia rasvailtu ja muutakin tiirailtu. No on siinä ollut ohjelmaa.
Mulla on vähän semmonen vika, että kun itsensä saa liikkeelle, niin ei kannata heti pysäyttää.
Thymallus kirjoitti:
Mulla on vähän semmonen vika, että kun itsensä saa liikkeelle, niin ei kannata heti pysäyttää.
Sama vika. Hyvä vika. Saa aikaiseksikin jotain, kun kerran alkaa.
Merkku_67 kirjoitti:
Sama vika. Hyvä vika. Saa aikaiseksikin jotain, kun kerran alkaa.
Tai sitten se on vaan se työhulluus :)
- Anonyymi
Swetä miehellä ei ole seksiä ollenkaan koska hän on seniili, tuskin sedällä ikinä seksiä ollutkaan tällä setämiehellä: neitsyt-setä-kenraali, ei kyllä tunne naisten vaginaa, tämä on fakta.
Harmittava totuus kun sen, sitten avioliitossakin huomaa: huomasin että minulla on pippeli. Hoidetaan tämä pois alta. 😁
Henkinen tasapainoni on ihan hyvä, osaan nauttia turhistakin jutuista ja pyrin katsomaan päivittäisissä asioissa kaikesta jotain positiivista. Pitkän ja ei niin mehukkaan avioliittovuosien jälkeen se on parantunut huomattavasti ja uskallan antaa arvosanaksi 7. Eron jälkeen elämä alkoi maittamaan huomattavasti paremmin ja huomattavasti nautinnollisemmin. Kuosissa se varmasti pysyy kun ei exä pääse kontrolloimaan saati harrastamaan henkistä väkivaltaa. Varmaan se pahin alamäki oli liiton viimeiset vuodet.Thymallus kirjoitti:
Maailmassa on karmeita tarinoita. Kannattaa juosta silloin kun jalat vielä kantaa.
Niitä onkin paljon niitä tarinoita, voi vain ihmetellä kaikkea näkemäänsä ja kuulemaansa. Jalat kyllä kantoivat, olisi pitänyt juosta paljon aikaisemmin. Parempi se myöhään kuin ei milloinkaan. 😂
Ei kommentoitavaa.
(Hihitystä)
https://yle.fi/uutiset/3-8119416- Anonyymi
Sä oot ihku.
(sori muut) - Anonyymi
Sori, piti hätäseen feikkailla sua tossa ylempänä. Muokkasin 🐒💨-tyyliin kun aloittaja ilmiselvästi yllytti asiattomuuksiin 😇
xLiner
Henkinen tasapaino?
Väittäisin että vaihteleva. Miksi sitten vaihteleva niin siihen vaikuttaa kaikki ulkoiset tapahtumat ja miten annan niiden vaikuttaa omiin tunteisiini, odotuksiini, toiveisiini tai mahdollisuuksiini.
Notkahtelua on kai tapahtunut silloin eniten, kun en ole pystynyt vaikuttamaan muutoksiin itse tarpeeksi - tai kun en ole uskonut omiin kykyihini riittävästi. Ehkä usko omiin kykyihiini ja tai ainakin yritys vaikuttaa on se keino, jolloin pääsen taas jaloilleni.
En varsinaisesti ole kohtalonuskovainen. Siis että onni loikkaa nurkan takaa yllättäen ja siitä se elämän ihanuus vain on kiinni. Itse pitää ensin laittaa ne asiat liikkeelle ja tarttua tilaisuuksiin ja joskus vaihtaa myös suuntaa.
Osittain henkinen tasapaino on muuttuvana tekijänä ollut itsetunnostakin kiinni. Jos se on hyvällä mallilla, ei sitä heilutella lähellekään sillä mittapuulla kuin matalavaiheessa. Hyvä itsetunto ei myöskään anna myöskään muiden ulkoisten asioiden vaikuttaa heiluttelevasti, vaan kykenee sietämään erilaistakin ulkoista ärsykettä. Heikommassa hapessa taas pienikin sävy, tunne tai epävarmuus toisten tarkoitusperäisistä heiluttelevat.
Otan vertauskuvaksi vaikka tämän palstan. Minua ei suuremmin häiritse kirjoittajien rikkaus; apinalaumat, hömpät, asiallisuudet, kähinät ja draamat tai yksinpuhelut. Jokaisesta noista voi saada jonkin ajatuksensiemenen, millä voi itse saada kimmokkeen siihen suunnan vaihtoon. Se on vain sattumanfiiliksestä kiinni.- Anonyymi
Elämän henkisen tasapainon rakentaminen alkaa silloin kun synnemme. Asiantuntijat opettavat miten ensimmäiset 5-vuotta ovat tärkeimmät minäkuvan löytämisessä.
Olemme pohjiltamme samanlaisia läpi elämän. Kokemukset tuovat mausteita siihen mihin suuntaan rakennamme minäkuvaamme. Tuosta pohjasta ajateltuna voivat ne pienetkin asiat muuttaa omakuvaamme ja tyytyväisyyttä tai tyytymättömyyttä arvioidessamme miten elämässä kulloinkin olisimme onnistuneet.
Ihmistyyppejä on useita, jotkut käyttäytyvät aura-auton tavoin heittäen kaikki vaikeat ja epämiellyttävät asiat sivuun. Ei kuulu minulle, otan elämästä vain ne hyvät puolet ja kun tuo onnistuu saa hyvän mielen.
On myös ihmisiä jotka syventyvät myös toisten ihmisten ongelmiin yrittäen auttaa ainakin niitä lähimmäisiään saaden siitä hyvän mielen.
Elämässä ei ole koskaan vain vahvaa kautta, se on kuin pörssi jossa taantumia tulee 7 - 10 vuoden välein ennen uutta nousua. Henkisen tasapainon kannalta onkin hyvä tiedostaa miten sen vaikean ajan jälkeen todennäköisesti paistaa taas aurinko.
Henkistä hyvinvointia määrittee se mielikuva miten elämässämme tunnemme onnistuneemme. Kuva voi olla toisten mielestä väärä(stereotypia) jossa toiset ulkopuoliset arvioivat ihmistä väärillä indikaattoreilla. Esimerkiksi uusi talo, auto tai kaunis vaimo eivät ole välttämättä henkisen tasapainon merkistöön kuuluvia asioita, vaikka ulkopuolisten silmissä näin usein luokitellaankin.
Aloittajalle, eroaminen pitkästä suhteesta vie aikaa. Ensimmäiseksi tulee vapautumisen ilo, sen jälkeen mieli myllertää ilon ja surun välimaastossa hyvinkin pitkään. Toipuminen erosta kestää pitkään. Mitä kiinteämpi ja läheisempi suhde on ollut sitä kauemmin podemme henkisen vuoristoradan ylä ja alamäkeä.
Omalta kohdaltani voin sanoa sen ettei henkinen tasapaino ole vain yksi tasainen jana. En ole monotoninen eläjä joten tasapaino vaihtelee erinomaisesta hieman negatiiviseen. Olen itselleni armelias hyväksyessäni tämän tosiasian, olen ihminen, en tunteeton kone. Arvosana vaihtelun keskiarvossa aikajanaan 7,77.
AsianVierestä
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1024823Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493252Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle852979- 811737
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411510450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1071342- 161059
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1101029Miehen taloudellinen tilanne ja
halu tarjota suojaa kaikin tavoin on usein perheen selkäranka. Siksi naisen ei ikinä pitäisi jättää huomiotta miehen rah431017Miksi syyllistät minua siitä etten pysty vastaamaan tunteisiin?
En minä sille mitään mahda. Tuntuu pahalta. En pysty enää keskittymään mihinkään enkä nauttimaan mistään, kun tämä tilan40991