Tähdet näkyvät sittenkin

Anonyymi

Valheita on paljon kirjoitettu siita asiasta ettei Kuukuvissa muka näy tähtiä. Böh, näkyyhän katsokaa vaikka: https://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.kvaak.fi/images/articles/18072019163825-7.jpg&imgrefurl=http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2632&tbnid=XK3wqvhRrnH7JM&vet=12ahUKEwjszffOpeDoAhWHuSoKHQxBBFMQMygoegUIARCWAg..i&docid=pi0S7eg4KRZ07M&w=590&h=330&q=Tintti kuunkamaralla&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwjszffOpeDoAhWHuSoKHQxBBFMQMygoegUIARCWAg

Tuossa kuvassa näkyy 43 tähteä. Joko loppuu irvailu.

54

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin.
      Kiitoksia ihastuttavasta linkistä.

      Kysymys siitä että näkyykö tähtiä avaruudessa vai ei jakaa myös astronauttien mielipiteitä joka on mielestäni hyvin merkillistä:
      https://www.youtube.com/watch?v=Y_fLkL_kS9U

      Palstan tähtitietäjät osannevat vastata tähän meitä taviksia askarruttaneeseen kysymykseen?

      • Anonyymi

        Yleensä uskomus on että avaruudessa ei ole näkyviä tähti. Kuitenkin kuunpimeällä puolella he raportoivat nähneensä tähtiä. Samoin kun kuussa ollessaan laskeutumisaluksen varjossa kirkkaimmat tähdet oli näkyvissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä uskomus on että avaruudessa ei ole näkyviä tähti. Kuitenkin kuunpimeällä puolella he raportoivat nähneensä tähtiä. Samoin kun kuussa ollessaan laskeutumisaluksen varjossa kirkkaimmat tähdet oli näkyvissä.

        Koskas astronautit ovat kuun pimeällä puolella käyneet kuvaamassa? Näkyikö kuunatseja myös?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskas astronautit ovat kuun pimeällä puolella käyneet kuvaamassa? Näkyikö kuunatseja myös?

        Pystyäkseen laskeutumaan kuuhun oli Apollo lentojen ensin mentävä kuun kiertoradalle. Nyt hyvät ihmiset vähän lukemista ja yleissivistystä peliin ei voi noin nollat taulussa mennä... Tai voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyäkseen laskeutumaan kuuhun oli Apollo lentojen ensin mentävä kuun kiertoradalle. Nyt hyvät ihmiset vähän lukemista ja yleissivistystä peliin ei voi noin nollat taulussa mennä... Tai voi

        Ajeliko ne astronautit ihan kuupirssilläkin siellä kuun pimeällä puolella? Tapasivatko paljonkin kuunatseja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pystyäkseen laskeutumaan kuuhun oli Apollo lentojen ensin mentävä kuun kiertoradalle. Nyt hyvät ihmiset vähän lukemista ja yleissivistystä peliin ei voi noin nollat taulussa mennä... Tai voi

        ".. kuun kiertoradalle " - Kuu kiertää maata ja kuuta kiertää satelliitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ".. kuun kiertoradalle " - Kuu kiertää maata ja kuuta kiertää satelliitti.

        .. eli kun mennään Kuun kiertoradalle, niin missä mennään?

        "Peräkanaa kuin köyhän talon porsaat".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskas astronautit ovat kuun pimeällä puolella käyneet kuvaamassa? Näkyikö kuunatseja myös?

        Näkyyhän Maankin pimeällä puolella tähtiä. Sama on asianlaita myös Kuussa.

        Päivällä näkyy vain yksi tähti, joka on Aurinko, yöllä näkyvät kaikki muut tähdet. Olet sitten Maassa tai Kuussa niin päivällä ovat tähdet näkymättömissä tullen näkyviin vasta yöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyyhän Maankin pimeällä puolella tähtiä. Sama on asianlaita myös Kuussa.

        Päivällä näkyy vain yksi tähti, joka on Aurinko, yöllä näkyvät kaikki muut tähdet. Olet sitten Maassa tai Kuussa niin päivällä ovat tähdet näkymättömissä tullen näkyviin vasta yöllä.

        Kävikö ne astrnautit oikeasti Kuun pimeällä puolella vai katseliko ne sitä jostan kiertoradalta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävikö ne astrnautit oikeasti Kuun pimeällä puolella vai katseliko ne sitä jostan kiertoradalta?

        Kun käydään Kuun pimeällä puolen ei ole merkitystä tähtien katselun kannalta käydäänkö siinä yhteydessä Kuun pinnalla koska Kuussa ei ole (käytännön kannalta merkittävää) kaasukehää.


    • Anonyymi

      Kuinka moni, niistä kymmenistä Apollo-projektissa olleista amerikkalaisyrityksistä hehkuttaa mukanaoloaan - satoja tuhansia oli töissä?

      Ja miksi Apollo-ohjelman ohjauskeskuksen annettiin rapistua ja nyt sekin sitten ajettiin maantasalle - vrt. Egyptin kansallisaarteisiin, pyramideihin ..

      • Miksi siis astronautit riitelevät siitä näkyikö tähtiä vai ei?

        Olen taasen raivannut tähtihöhlille tuolle alle runsaasti tilaa vastauksille:


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Miksi siis astronautit riitelevät siitä näkyikö tähtiä vai ei?

        Olen taasen raivannut tähtihöhlille tuolle alle runsaasti tilaa vastauksille:

        Et siis ymmärtänyt itse postaamaasi videoa. Olet nolo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et siis ymmärtänyt itse postaamaasi videoa. Olet nolo.

        Hän onkin kuunatsi.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli AINUTLAATUINEN - ihan siinä kuin Egyptin pyramidit.

        Ei se ollut yhtä ainutlaatuinen


      • Anonyymi

        Pyramidit on vähän kestävämpiä. Sitäpaitsi niitä ei aina ole yritetty erityisesti suojellakaan vaan niistä on ryövätty hirveästi kiviä rakennusmateriaaliksi mm. Kairoon.


    • Anonyymi

      Jos avaruudessa ei voi nähdä tähtiä, niin miksi sitten tunkea sinne Hublen kaltaisia kiikareita?
      Nehän on laitettu sinne, koska avaruudessa näkyy tähdet parhaiten.
      Toinen asia sitten on näkyykö ne avaruusaluksen ikkunoista, kun sisällä on valot.

      • Anonyymi

        Kuun päiväpuolella sama ongelma. Kun on valaistua Kuun pintaa näkökentässä niin silmä eikä kamera kumpikaan pysty samaan aikaan erottamaan muita tähtiä kun ne ovat valaistuun pintaan nähden liian himmeitä. Dynamiikka-alue ei yksinkertaisesti riitä.

        Jos salkkari ei tätä ymmärrä voi itse kokeilla asiaa. Ikkuna auki huoneesta yöaikaan sellaiseen suuntaan että näet huoneen ollessa pimeänä tähdet taivaalla kun seisot metrin päässä ikkunasta huoneen sisäpuolella. Sitten huoneeseen valot päälle ja tähtitaivas näyttääkin täysin mustalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuun päiväpuolella sama ongelma. Kun on valaistua Kuun pintaa näkökentässä niin silmä eikä kamera kumpikaan pysty samaan aikaan erottamaan muita tähtiä kun ne ovat valaistuun pintaan nähden liian himmeitä. Dynamiikka-alue ei yksinkertaisesti riitä.

        Jos salkkari ei tätä ymmärrä voi itse kokeilla asiaa. Ikkuna auki huoneesta yöaikaan sellaiseen suuntaan että näet huoneen ollessa pimeänä tähdet taivaalla kun seisot metrin päässä ikkunasta huoneen sisäpuolella. Sitten huoneeseen valot päälle ja tähtitaivas näyttääkin täysin mustalta.

        Kuun pimeä puoli on ihan yhtä paljon avaruutta kuin Maankin pimeä puoli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuun päiväpuolella sama ongelma. Kun on valaistua Kuun pintaa näkökentässä niin silmä eikä kamera kumpikaan pysty samaan aikaan erottamaan muita tähtiä kun ne ovat valaistuun pintaan nähden liian himmeitä. Dynamiikka-alue ei yksinkertaisesti riitä.

        Jos salkkari ei tätä ymmärrä voi itse kokeilla asiaa. Ikkuna auki huoneesta yöaikaan sellaiseen suuntaan että näet huoneen ollessa pimeänä tähdet taivaalla kun seisot metrin päässä ikkunasta huoneen sisäpuolella. Sitten huoneeseen valot päälle ja tähtitaivas näyttääkin täysin mustalta.

        Kyllä salaliittoteoreetikot ovat edelleen yhtä ymmällään tästä jatkossakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä salaliittoteoreetikot ovat edelleen yhtä ymmällään tästä jatkossakin.

        Ei tuossa mitään salaliittoa tarvita. Jos ei tähtiä näy niin sitten niitä ei näy. Harvinaisen yksinkertaista.
        Huomaa. Minä en tiedä näkyykö Kuussa tähtiä. Luotan toisenkäden tietoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuossa mitään salaliittoa tarvita. Jos ei tähtiä näy niin sitten niitä ei näy. Harvinaisen yksinkertaista.
        Huomaa. Minä en tiedä näkyykö Kuussa tähtiä. Luotan toisenkäden tietoon.

        Ei siihen tarvita toisenkäden tietoa, vaan ymmärrystä. Vastaavan ilmiön voi kokea menemättä Kuuhunkin, mutta jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei siihen tarvita toisenkäden tietoa, vaan ymmärrystä. Vastaavan ilmiön voi kokea menemättä Kuuhunkin, mutta jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.

        Sinulla taitaa olla kokemusta ja ymmärrystä siitä, näkyykö tyhjössä tähtiä kun ei kerran ole ilmakehä vaikuttamassa asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla taitaa olla kokemusta ja ymmärrystä siitä, näkyykö tyhjössä tähtiä kun ei kerran ole ilmakehä vaikuttamassa asiaan.

        Kuten taas edelläkin todettiin, pimeällä yötaivaallakaan maanpäällä et näe tähtiä jos samaan aikaan silmiisi vaikuttaa kirkas valolähde


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten taas edelläkin todettiin, pimeällä yötaivaallakaan maanpäällä et näe tähtiä jos samaan aikaan silmiisi vaikuttaa kirkas valolähde

        Näköjään kuulopuheisiin sinunkin tietämyksesi ja ymmärryksesi perustuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään kuulopuheisiin sinunkin tietämyksesi ja ymmärryksesi perustuu.

        Katselepa tähtitaivasta yöllä ensin Helsingin keskustassa mainos- ja katuvalojen loisteessa, ja sitten mene kauas maaseudulle korpeen paikkaan jossa ei ole lähimaillakaan lamppuja, ja katso taas tähtitaivasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
        Kuussa auringonpaisteessa kuunpinta on häikäisevän kirkas ja taivas musta. Astronauteilla oli tummennetuissa visiireissään kultakerroskin suojaamassa näköä kirkkaalta auringovalollta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katselepa tähtitaivasta yöllä ensin Helsingin keskustassa mainos- ja katuvalojen loisteessa, ja sitten mene kauas maaseudulle korpeen paikkaan jossa ei ole lähimaillakaan lamppuja, ja katso taas tähtitaivasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
        Kuussa auringonpaisteessa kuunpinta on häikäisevän kirkas ja taivas musta. Astronauteilla oli tummennetuissa visiireissään kultakerroskin suojaamassa näköä kirkkaalta auringovalollta.

        Miten tuo liittyy siihen näkyykö kuussa tähtiä vai ei?
        Jos ei ole tähtiä näkynyt niin ei ole näkynyt. Yksinkertaista.
        Se, voisiko kuussa joissain olosuhteissa nähdä tähtiä, on aivan eri asia. Sitä ei voi varmistaa muuten kuin menemällä kuuhun katselemaan ja havaintoja tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tuo liittyy siihen näkyykö kuussa tähtiä vai ei?
        Jos ei ole tähtiä näkynyt niin ei ole näkynyt. Yksinkertaista.
        Se, voisiko kuussa joissain olosuhteissa nähdä tähtiä, on aivan eri asia. Sitä ei voi varmistaa muuten kuin menemällä kuuhun katselemaan ja havaintoja tekemään.

        Noinhan se teillä siellä Savossa on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se teillä siellä Savossa on.

        Minäpä asunkin Helsingissä. Ilmeisesti täällä on asiat toisin kuin teillä siellä Taka-Hikiällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäpä asunkin Helsingissä. Ilmeisesti täällä on asiat toisin kuin teillä siellä Taka-Hikiällä.

        Mäpä budjaan Stadissa. Taidat ite olla joku stogen tuoma janari böndeltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mäpä budjaan Stadissa. Taidat ite olla joku stogen tuoma janari böndeltä.

        Näköjään stadilaisuus ei takaa sitä että päässä olisi järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näköjään stadilaisuus ei takaa sitä että päässä olisi järkeä.

        Eikä hesalaisuus. Voisikohan se johtua siitä, että ihmiset ovat yksilöitä? 🤔


    • Anonyymi

      Ei näy tähtiä. Armstrong sanoi Mooren haastattelussa että ei näy,avaruus on täysin pimeä. Piste!

      • kyllä minäkin uskon apolloukkoa. Ei Kuussa voi mitään tähtiä näkyä.


      • Anonyymi

        "Tähdet" ovat yläilmakehässä leijailevia fosforisia kappaleita jotka loistavat kuin tulikärpäset yössä ja me näemme ne valopisteinä maailmamme yläpuolella.


      • Anonyymi
        cent kirjoitti:

        kyllä minäkin uskon apolloukkoa. Ei Kuussa voi mitään tähtiä näkyä.

        Armstrong sanoi Moorelle myös että "cislunar" Maan ja Kuun välisessä avaruudessa ei näy tähtiä.Missään ei näy tähtiä kaikki on "deep black" sanoi apolloukko.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Armstrong sanoi Moorelle myös että "cislunar" Maan ja Kuun välisessä avaruudessa ei näy tähtiä.Missään ei näy tähtiä kaikki on "deep black" sanoi apolloukko.

        näkihän ne kuitenkin jotain valojuovia, mitä lenteli matkan varrella läpi avaruusaluksen.


      • Anonyymi
        cent kirjoitti:

        näkihän ne kuitenkin jotain valojuovia, mitä lenteli matkan varrella läpi avaruusaluksen.

        Apollo-astronautit paikansivat avaruudessa sijaintiaan myös optisesti tähtien avulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apollo-astronautit paikansivat avaruudessa sijaintiaan myös optisesti tähtien avulla.

        Käyttikö ne Kuussa jotakin muutakin tähteä kuin aurinkoa apuna kun ne kuupirssillä ajeli?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asia selvä. Ainoastaan yhtä ainoaa tähteä käytettiin suunnistukseen. Siis sitä, jonka Kuusta näkee.

        Niin, kuuauton navigointijärjestelmä Kuun pinnalla käytti Auringon sijaintia paikanmäärittelyyn.
        Apollo-avaruusaluksessa astronautit käyttivät lennon aikana muitakin tähtiä navigointinsa apuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuuauton navigointijärjestelmä Kuun pinnalla käytti Auringon sijaintia paikanmäärittelyyn.
        Apollo-avaruusaluksessa astronautit käyttivät lennon aikana muitakin tähtiä navigointinsa apuna.

        Herää kysymys: Miksi ne eivät katsoneet kompassista suuntaa ja sitten ottaneet kiintopisteeksi jotain selvästi erottuvaa kohdetta niinkuin kirkon tornia tai korkean puun latvaa niinkuin kunnon partiolaisilla on tapana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää kysymys: Miksi ne eivät katsoneet kompassista suuntaa ja sitten ottaneet kiintopisteeksi jotain selvästi erottuvaa kohdetta niinkuin kirkon tornia tai korkean puun latvaa niinkuin kunnon partiolaisilla on tapana?

        No tietysti siksi että Nevadan autiomaassa ei kasva puita eikä kirkontorneja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herää kysymys: Miksi ne eivät katsoneet kompassista suuntaa ja sitten ottaneet kiintopisteeksi jotain selvästi erottuvaa kohdetta niinkuin kirkon tornia tai korkean puun latvaa niinkuin kunnon partiolaisilla on tapana?

        Ai kompassilla, meinaatko että Kuussa on magneettikenttä? :-D Mieti sinä vaan lättymaita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kompassilla, meinaatko että Kuussa on magneettikenttä? :-D Mieti sinä vaan lättymaita

        Miksi ei Nevadassa kompassi toimisi? Onko siinä liian lähellä AREA51?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kuuauton navigointijärjestelmä Kuun pinnalla käytti Auringon sijaintia paikanmäärittelyyn.
        Apollo-avaruusaluksessa astronautit käyttivät lennon aikana muitakin tähtiä navigointinsa apuna.

        https://history.nasa.gov/alsj/alsj-AOTNavStarsDetents.html

        Apollo 12 lennolla navigoinnissa käytettyjen tähtien luettelo on sivulla liitteenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://history.nasa.gov/alsj/alsj-AOTNavStarsDetents.html

        Apollo 12 lennolla navigoinnissa käytettyjen tähtien luettelo on sivulla liitteenä.

        Näkyikö nuo tähdet kun astronautit piipahtivat kuun pimeällä puolella kuupirssillään hämärissä hommissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näkyikö nuo tähdet kun astronautit piipahtivat kuun pimeällä puolella kuupirssillään hämärissä hommissaan?

        Eivät ajaneet kuuautolla Kuun pimeälle puolelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ajaneet kuuautolla Kuun pimeälle puolelle

        Minä veikkaan että koko juttu oli järjrstetty niin että astronautit kävivät hakemassa kuunatseilta ihan oikeaa ja autuaallisen onnelliseksi tekevää häppää nimeltä Moonshine.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät ajaneet kuuautolla Kuun pimeälle puolelle

        Onhan Eliot Ness voinut jo vaihtaa pimeälle puolelle eikä enää sakoteta rajan ylittämisestä.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe