Valheita on paljon kirjoitettu siita asiasta ettei Kuukuvissa muka näy tähtiä. Böh, näkyyhän katsokaa vaikka: https://www.google.com/imgres?imgurl=http://www.kvaak.fi/images/articles/18072019163825-7.jpg&imgrefurl=http://www.kvaak.fi/index.php?articleID=2632&tbnid=XK3wqvhRrnH7JM&vet=12ahUKEwjszffOpeDoAhWHuSoKHQxBBFMQMygoegUIARCWAg..i&docid=pi0S7eg4KRZ07M&w=590&h=330&q=Tintti kuunkamaralla&client=firefox-b-d&ved=2ahUKEwjszffOpeDoAhWHuSoKHQxBBFMQMygoegUIARCWAg
Tuossa kuvassa näkyy 43 tähteä. Joko loppuu irvailu.
Tähdet näkyvät sittenkin
54
54
Vastaukset
Niin.
Kiitoksia ihastuttavasta linkistä.
Kysymys siitä että näkyykö tähtiä avaruudessa vai ei jakaa myös astronauttien mielipiteitä joka on mielestäni hyvin merkillistä:
https://www.youtube.com/watch?v=Y_fLkL_kS9U
Palstan tähtitietäjät osannevat vastata tähän meitä taviksia askarruttaneeseen kysymykseen?- Anonyymi
Yleensä uskomus on että avaruudessa ei ole näkyviä tähti. Kuitenkin kuunpimeällä puolella he raportoivat nähneensä tähtiä. Samoin kun kuussa ollessaan laskeutumisaluksen varjossa kirkkaimmat tähdet oli näkyvissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä uskomus on että avaruudessa ei ole näkyviä tähti. Kuitenkin kuunpimeällä puolella he raportoivat nähneensä tähtiä. Samoin kun kuussa ollessaan laskeutumisaluksen varjossa kirkkaimmat tähdet oli näkyvissä.
Koskas astronautit ovat kuun pimeällä puolella käyneet kuvaamassa? Näkyikö kuunatseja myös?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskas astronautit ovat kuun pimeällä puolella käyneet kuvaamassa? Näkyikö kuunatseja myös?
Pystyäkseen laskeutumaan kuuhun oli Apollo lentojen ensin mentävä kuun kiertoradalle. Nyt hyvät ihmiset vähän lukemista ja yleissivistystä peliin ei voi noin nollat taulussa mennä... Tai voi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyäkseen laskeutumaan kuuhun oli Apollo lentojen ensin mentävä kuun kiertoradalle. Nyt hyvät ihmiset vähän lukemista ja yleissivistystä peliin ei voi noin nollat taulussa mennä... Tai voi
Ajeliko ne astronautit ihan kuupirssilläkin siellä kuun pimeällä puolella? Tapasivatko paljonkin kuunatseja?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pystyäkseen laskeutumaan kuuhun oli Apollo lentojen ensin mentävä kuun kiertoradalle. Nyt hyvät ihmiset vähän lukemista ja yleissivistystä peliin ei voi noin nollat taulussa mennä... Tai voi
".. kuun kiertoradalle " - Kuu kiertää maata ja kuuta kiertää satelliitti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
".. kuun kiertoradalle " - Kuu kiertää maata ja kuuta kiertää satelliitti.
.. eli kun mennään Kuun kiertoradalle, niin missä mennään?
"Peräkanaa kuin köyhän talon porsaat". - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskas astronautit ovat kuun pimeällä puolella käyneet kuvaamassa? Näkyikö kuunatseja myös?
Näkyyhän Maankin pimeällä puolella tähtiä. Sama on asianlaita myös Kuussa.
Päivällä näkyy vain yksi tähti, joka on Aurinko, yöllä näkyvät kaikki muut tähdet. Olet sitten Maassa tai Kuussa niin päivällä ovat tähdet näkymättömissä tullen näkyviin vasta yöllä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyyhän Maankin pimeällä puolella tähtiä. Sama on asianlaita myös Kuussa.
Päivällä näkyy vain yksi tähti, joka on Aurinko, yöllä näkyvät kaikki muut tähdet. Olet sitten Maassa tai Kuussa niin päivällä ovat tähdet näkymättömissä tullen näkyviin vasta yöllä.Kävikö ne astrnautit oikeasti Kuun pimeällä puolella vai katseliko ne sitä jostan kiertoradalta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kävikö ne astrnautit oikeasti Kuun pimeällä puolella vai katseliko ne sitä jostan kiertoradalta?
Kun käydään Kuun pimeällä puolen ei ole merkitystä tähtien katselun kannalta käydäänkö siinä yhteydessä Kuun pinnalla koska Kuussa ei ole (käytännön kannalta merkittävää) kaasukehää.
- Anonyymi
Kuinka moni, niistä kymmenistä Apollo-projektissa olleista amerikkalaisyrityksistä hehkuttaa mukanaoloaan - satoja tuhansia oli töissä?
Ja miksi Apollo-ohjelman ohjauskeskuksen annettiin rapistua ja nyt sekin sitten ajettiin maantasalle - vrt. Egyptin kansallisaarteisiin, pyramideihin ..Miksi siis astronautit riitelevät siitä näkyikö tähtiä vai ei?
Olen taasen raivannut tähtihöhlille tuolle alle runsaasti tilaa vastauksille:- Anonyymi
nazi kirjoitti:
Miksi siis astronautit riitelevät siitä näkyikö tähtiä vai ei?
Olen taasen raivannut tähtihöhlille tuolle alle runsaasti tilaa vastauksille:Et siis ymmärtänyt itse postaamaasi videoa. Olet nolo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ymmärtänyt itse postaamaasi videoa. Olet nolo.
Hän onkin kuunatsi.
- Anonyymi
Vanhoja mainoksia:
https://parade.com/278547/iraphael/see-vintage-ads-influenced-by-the-apollo-11-moon-landing/
Ruotsalainen yritys Hasselblad mainostaa yhä kuulentoaiheella:
"Celebrate Hasselblad’s legacy as the first camera on the Moon":
https://www.hasselblad.com/
Apollo-ohjelman komentokeskus ei ole pyramidi, se on vain talo - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanhoja mainoksia:
https://parade.com/278547/iraphael/see-vintage-ads-influenced-by-the-apollo-11-moon-landing/
Ruotsalainen yritys Hasselblad mainostaa yhä kuulentoaiheella:
"Celebrate Hasselblad’s legacy as the first camera on the Moon":
https://www.hasselblad.com/
Apollo-ohjelman komentokeskus ei ole pyramidi, se on vain taloSe oli AINUTLAATUINEN - ihan siinä kuin Egyptin pyramidit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli AINUTLAATUINEN - ihan siinä kuin Egyptin pyramidit.
Ei se ollut yhtä ainutlaatuinen
- Anonyymi
Pyramidit on vähän kestävämpiä. Sitäpaitsi niitä ei aina ole yritetty erityisesti suojellakaan vaan niistä on ryövätty hirveästi kiviä rakennusmateriaaliksi mm. Kairoon.
- Anonyymi
Jos avaruudessa ei voi nähdä tähtiä, niin miksi sitten tunkea sinne Hublen kaltaisia kiikareita?
Nehän on laitettu sinne, koska avaruudessa näkyy tähdet parhaiten.
Toinen asia sitten on näkyykö ne avaruusaluksen ikkunoista, kun sisällä on valot.- Anonyymi
Kuun päiväpuolella sama ongelma. Kun on valaistua Kuun pintaa näkökentässä niin silmä eikä kamera kumpikaan pysty samaan aikaan erottamaan muita tähtiä kun ne ovat valaistuun pintaan nähden liian himmeitä. Dynamiikka-alue ei yksinkertaisesti riitä.
Jos salkkari ei tätä ymmärrä voi itse kokeilla asiaa. Ikkuna auki huoneesta yöaikaan sellaiseen suuntaan että näet huoneen ollessa pimeänä tähdet taivaalla kun seisot metrin päässä ikkunasta huoneen sisäpuolella. Sitten huoneeseen valot päälle ja tähtitaivas näyttääkin täysin mustalta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuun päiväpuolella sama ongelma. Kun on valaistua Kuun pintaa näkökentässä niin silmä eikä kamera kumpikaan pysty samaan aikaan erottamaan muita tähtiä kun ne ovat valaistuun pintaan nähden liian himmeitä. Dynamiikka-alue ei yksinkertaisesti riitä.
Jos salkkari ei tätä ymmärrä voi itse kokeilla asiaa. Ikkuna auki huoneesta yöaikaan sellaiseen suuntaan että näet huoneen ollessa pimeänä tähdet taivaalla kun seisot metrin päässä ikkunasta huoneen sisäpuolella. Sitten huoneeseen valot päälle ja tähtitaivas näyttääkin täysin mustalta.Kuun pimeä puoli on ihan yhtä paljon avaruutta kuin Maankin pimeä puoli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuun päiväpuolella sama ongelma. Kun on valaistua Kuun pintaa näkökentässä niin silmä eikä kamera kumpikaan pysty samaan aikaan erottamaan muita tähtiä kun ne ovat valaistuun pintaan nähden liian himmeitä. Dynamiikka-alue ei yksinkertaisesti riitä.
Jos salkkari ei tätä ymmärrä voi itse kokeilla asiaa. Ikkuna auki huoneesta yöaikaan sellaiseen suuntaan että näet huoneen ollessa pimeänä tähdet taivaalla kun seisot metrin päässä ikkunasta huoneen sisäpuolella. Sitten huoneeseen valot päälle ja tähtitaivas näyttääkin täysin mustalta.Kyllä salaliittoteoreetikot ovat edelleen yhtä ymmällään tästä jatkossakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä salaliittoteoreetikot ovat edelleen yhtä ymmällään tästä jatkossakin.
Ei tuossa mitään salaliittoa tarvita. Jos ei tähtiä näy niin sitten niitä ei näy. Harvinaisen yksinkertaista.
Huomaa. Minä en tiedä näkyykö Kuussa tähtiä. Luotan toisenkäden tietoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tuossa mitään salaliittoa tarvita. Jos ei tähtiä näy niin sitten niitä ei näy. Harvinaisen yksinkertaista.
Huomaa. Minä en tiedä näkyykö Kuussa tähtiä. Luotan toisenkäden tietoon.Ei siihen tarvita toisenkäden tietoa, vaan ymmärrystä. Vastaavan ilmiön voi kokea menemättä Kuuhunkin, mutta jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siihen tarvita toisenkäden tietoa, vaan ymmärrystä. Vastaavan ilmiön voi kokea menemättä Kuuhunkin, mutta jos ei ymmärrä niin ei ymmärrä.
Sinulla taitaa olla kokemusta ja ymmärrystä siitä, näkyykö tyhjössä tähtiä kun ei kerran ole ilmakehä vaikuttamassa asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla taitaa olla kokemusta ja ymmärrystä siitä, näkyykö tyhjössä tähtiä kun ei kerran ole ilmakehä vaikuttamassa asiaan.
Kuten taas edelläkin todettiin, pimeällä yötaivaallakaan maanpäällä et näe tähtiä jos samaan aikaan silmiisi vaikuttaa kirkas valolähde
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuten taas edelläkin todettiin, pimeällä yötaivaallakaan maanpäällä et näe tähtiä jos samaan aikaan silmiisi vaikuttaa kirkas valolähde
Näköjään kuulopuheisiin sinunkin tietämyksesi ja ymmärryksesi perustuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään kuulopuheisiin sinunkin tietämyksesi ja ymmärryksesi perustuu.
Katselepa tähtitaivasta yöllä ensin Helsingin keskustassa mainos- ja katuvalojen loisteessa, ja sitten mene kauas maaseudulle korpeen paikkaan jossa ei ole lähimaillakaan lamppuja, ja katso taas tähtitaivasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
Kuussa auringonpaisteessa kuunpinta on häikäisevän kirkas ja taivas musta. Astronauteilla oli tummennetuissa visiireissään kultakerroskin suojaamassa näköä kirkkaalta auringovalollta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katselepa tähtitaivasta yöllä ensin Helsingin keskustassa mainos- ja katuvalojen loisteessa, ja sitten mene kauas maaseudulle korpeen paikkaan jossa ei ole lähimaillakaan lamppuja, ja katso taas tähtitaivasta. Ero on kuin yöllä ja päivällä.
Kuussa auringonpaisteessa kuunpinta on häikäisevän kirkas ja taivas musta. Astronauteilla oli tummennetuissa visiireissään kultakerroskin suojaamassa näköä kirkkaalta auringovalollta.Miten tuo liittyy siihen näkyykö kuussa tähtiä vai ei?
Jos ei ole tähtiä näkynyt niin ei ole näkynyt. Yksinkertaista.
Se, voisiko kuussa joissain olosuhteissa nähdä tähtiä, on aivan eri asia. Sitä ei voi varmistaa muuten kuin menemällä kuuhun katselemaan ja havaintoja tekemään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten tuo liittyy siihen näkyykö kuussa tähtiä vai ei?
Jos ei ole tähtiä näkynyt niin ei ole näkynyt. Yksinkertaista.
Se, voisiko kuussa joissain olosuhteissa nähdä tähtiä, on aivan eri asia. Sitä ei voi varmistaa muuten kuin menemällä kuuhun katselemaan ja havaintoja tekemään.Noinhan se teillä siellä Savossa on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinhan se teillä siellä Savossa on.
Minäpä asunkin Helsingissä. Ilmeisesti täällä on asiat toisin kuin teillä siellä Taka-Hikiällä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minäpä asunkin Helsingissä. Ilmeisesti täällä on asiat toisin kuin teillä siellä Taka-Hikiällä.
Mäpä budjaan Stadissa. Taidat ite olla joku stogen tuoma janari böndeltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mäpä budjaan Stadissa. Taidat ite olla joku stogen tuoma janari böndeltä.
Näköjään stadilaisuus ei takaa sitä että päässä olisi järkeä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näköjään stadilaisuus ei takaa sitä että päässä olisi järkeä.
Eikä hesalaisuus. Voisikohan se johtua siitä, että ihmiset ovat yksilöitä? 🤔
- Anonyymi
Ei näy tähtiä. Armstrong sanoi Mooren haastattelussa että ei näy,avaruus on täysin pimeä. Piste!
- Anonyymi
"Tähdet" ovat yläilmakehässä leijailevia fosforisia kappaleita jotka loistavat kuin tulikärpäset yössä ja me näemme ne valopisteinä maailmamme yläpuolella.
- Anonyymi
cent kirjoitti:
kyllä minäkin uskon apolloukkoa. Ei Kuussa voi mitään tähtiä näkyä.
Armstrong sanoi Moorelle myös että "cislunar" Maan ja Kuun välisessä avaruudessa ei näy tähtiä.Missään ei näy tähtiä kaikki on "deep black" sanoi apolloukko.
Anonyymi kirjoitti:
Armstrong sanoi Moorelle myös että "cislunar" Maan ja Kuun välisessä avaruudessa ei näy tähtiä.Missään ei näy tähtiä kaikki on "deep black" sanoi apolloukko.
näkihän ne kuitenkin jotain valojuovia, mitä lenteli matkan varrella läpi avaruusaluksen.
- Anonyymi
cent kirjoitti:
näkihän ne kuitenkin jotain valojuovia, mitä lenteli matkan varrella läpi avaruusaluksen.
Apollo-astronautit paikansivat avaruudessa sijaintiaan myös optisesti tähtien avulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apollo-astronautit paikansivat avaruudessa sijaintiaan myös optisesti tähtien avulla.
Käyttikö ne Kuussa jotakin muutakin tähteä kuin aurinkoa apuna kun ne kuupirssillä ajeli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttikö ne Kuussa jotakin muutakin tähteä kuin aurinkoa apuna kun ne kuupirssillä ajeli?
Katso tuolta, vain auringon sijaintia käytettiin, ja hyrräkompassia ym:
https://www.hq.nasa.gov/alsj/19740003321_1974003321.pdf - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso tuolta, vain auringon sijaintia käytettiin, ja hyrräkompassia ym:
https://www.hq.nasa.gov/alsj/19740003321_1974003321.pdfLUNAR ROVING VEHICLE
NAVIGATION SYSTEM
PERFORMANCE REVIEW - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katso tuolta, vain auringon sijaintia käytettiin, ja hyrräkompassia ym:
https://www.hq.nasa.gov/alsj/19740003321_1974003321.pdfAsia selvä. Ainoastaan yhtä ainoaa tähteä käytettiin suunnistukseen. Siis sitä, jonka Kuusta näkee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia selvä. Ainoastaan yhtä ainoaa tähteä käytettiin suunnistukseen. Siis sitä, jonka Kuusta näkee.
Niin, kuuauton navigointijärjestelmä Kuun pinnalla käytti Auringon sijaintia paikanmäärittelyyn.
Apollo-avaruusaluksessa astronautit käyttivät lennon aikana muitakin tähtiä navigointinsa apuna. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kuuauton navigointijärjestelmä Kuun pinnalla käytti Auringon sijaintia paikanmäärittelyyn.
Apollo-avaruusaluksessa astronautit käyttivät lennon aikana muitakin tähtiä navigointinsa apuna.Herää kysymys: Miksi ne eivät katsoneet kompassista suuntaa ja sitten ottaneet kiintopisteeksi jotain selvästi erottuvaa kohdetta niinkuin kirkon tornia tai korkean puun latvaa niinkuin kunnon partiolaisilla on tapana?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herää kysymys: Miksi ne eivät katsoneet kompassista suuntaa ja sitten ottaneet kiintopisteeksi jotain selvästi erottuvaa kohdetta niinkuin kirkon tornia tai korkean puun latvaa niinkuin kunnon partiolaisilla on tapana?
No tietysti siksi että Nevadan autiomaassa ei kasva puita eikä kirkontorneja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herää kysymys: Miksi ne eivät katsoneet kompassista suuntaa ja sitten ottaneet kiintopisteeksi jotain selvästi erottuvaa kohdetta niinkuin kirkon tornia tai korkean puun latvaa niinkuin kunnon partiolaisilla on tapana?
Ai kompassilla, meinaatko että Kuussa on magneettikenttä? :-D Mieti sinä vaan lättymaita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai kompassilla, meinaatko että Kuussa on magneettikenttä? :-D Mieti sinä vaan lättymaita
Miksi ei Nevadassa kompassi toimisi? Onko siinä liian lähellä AREA51?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, kuuauton navigointijärjestelmä Kuun pinnalla käytti Auringon sijaintia paikanmäärittelyyn.
Apollo-avaruusaluksessa astronautit käyttivät lennon aikana muitakin tähtiä navigointinsa apuna.https://history.nasa.gov/alsj/alsj-AOTNavStarsDetents.html
Apollo 12 lennolla navigoinnissa käytettyjen tähtien luettelo on sivulla liitteenä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://history.nasa.gov/alsj/alsj-AOTNavStarsDetents.html
Apollo 12 lennolla navigoinnissa käytettyjen tähtien luettelo on sivulla liitteenä.Näkyikö nuo tähdet kun astronautit piipahtivat kuun pimeällä puolella kuupirssillään hämärissä hommissaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyikö nuo tähdet kun astronautit piipahtivat kuun pimeällä puolella kuupirssillään hämärissä hommissaan?
Eivät ajaneet kuuautolla Kuun pimeälle puolelle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ajaneet kuuautolla Kuun pimeälle puolelle
Minä veikkaan että koko juttu oli järjrstetty niin että astronautit kävivät hakemassa kuunatseilta ihan oikeaa ja autuaallisen onnelliseksi tekevää häppää nimeltä Moonshine.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät ajaneet kuuautolla Kuun pimeälle puolelle
Onhan Eliot Ness voinut jo vaihtaa pimeälle puolelle eikä enää sakoteta rajan ylittämisestä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1952043
- 1331138
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21805- 58796
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34721ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522