Miltä tuntuisi sitten kun olette vanhoja...

...joutua lääkärien painostuksen kohteeksi?

https://yle.fi/uutiset/3-11301949

https://blogit.kansalainen.fi/laakarit-soittelevat-vanhuksille-hoitotahtoon-kirjattava-elvytyskielto/

V..u, muutama elvytys sinne tänne, ei mitään väliä, niin nämä kusipäät nyt kiusaa vanhuksia urakalla :( Ensin pelotellaan koronalla ja ikäänkuin syyllistetään että se on teidän vanhusten vika kun joudutaan laittamaan uusimaa ja jokapaikka kiiinni ja sitten vielä soitellaan tuommoisia s..na. Myöntäisi vaan poliitikot ja muut p..katahot virheensä ja tunnustaisi että se on ihan heidän oma vika kun päästivät koronan maahan ja soittelisivat anteeksipyyntöpuheluja noiden pelottelu- ja painostuspuhelujen sijaan :(

127

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varo, täällä ei saa olla muuta mieltä kuin että korona on pikkuflunssa, muuten olet hysteerikko ja tampio.

• Anonyymi

Ainakin tuon Vaadin rajoitusten purkamista -ketjun mukaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ainakin tuon Vaadin rajoitusten purkamista -ketjun mukaan.

No minä olen tällä omalla hysteerikko-linjalla pärjännyt ihan hyvin, jos meidän poliitikot olisi samanlaisia hysteerikkoja rajoituksia ei juurikaan edes tarvittaisi kun homma olisi saatu pysäytettyä rajoille murto-osalla kustannuksista kuin mitä nyt tulee. Tuo vanhusten kiusaaminen ja pelottelu ärsyttää kun ihan päättäjien ja virkamiestahojen töppäilyjen takia ollaan tässä missä ollaan nyt.

• ihan sanomattakin selvää, että ei mitään järkeä elää erittäin vanhaksi

• Anonyymi

No mitä järkeä syntyäkään?

• Anonyymi

Joo sinähän se sanoitkin että "mitäs parista mummosta". Oletko vain omaan napaan tuijottaja?

• Anonyymi kirjoitti:

Joo sinähän se sanoitkin että "mitäs parista mummosta". Oletko vain omaan napaan tuijottaja?

omaan napaan tuijottamista on jäädä yhteiskunnalle rasitteeksi vanhana

• timitys kirjoitti:

omaan napaan tuijottamista on jäädä yhteiskunnalle rasitteeksi vanhana

Eli sinä sitten kun täytät 65 tai mitä silloin nyt onkaan eläkeikärajana lupaat tehdä itsarin? sehän noin yhteikunnan kannalta olisi edullista jos niin haluaa ajatella.

• Harmaaritari kirjoitti:

Eli sinä sitten kun täytät 65 tai mitä silloin nyt onkaan eläkeikärajana lupaat tehdä itsarin? sehän noin yhteikunnan kannalta olisi edullista jos niin haluaa ajatella.

Kyllä sitten on jotain kehiteltävä!

• timitys kirjoitti:

Noh minä elän aina ja pidän huolen että istut hoidossa ja tahtoa et saa jakaa ja pysyt elossa aina

• valtakunta kirjoitti:

Noh minä elän aina ja pidän huolen että istut hoidossa ja tahtoa et saa jakaa ja pysyt elossa aina

Höpöhöpö.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

Aivan karmeaa tuo hyötyajattelu, koska kuinka moni meistä on niin hyödyllinen sitten lopulta jos noin lähdetään meittimään?

• timitys kirjoitti:

Höpöhöpö.

Kyllä kyllä sinä se halut jälkipolvesi kärsii mitä itsekkäämpää ole kuin elää hautaa varten.

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan karmeaa tuo hyötyajattelu, koska kuinka moni meistä on niin hyödyllinen sitten lopulta jos noin lähdetään meittimään?

sehän on vanha suomalainen tapa, että entisaikoina vanhukset itse älysivät talsia metsään ja luonto hoiti kun ei enää halunneet olla omaisille vaivoiksi.

• valtakunta kirjoitti:

Kyllä kyllä sinä se halut jälkipolvesi kärsii mitä itsekkäämpää ole kuin elää hautaa varten.

jälkipolvien hankkiminen se itsekästä on

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

sehän on vanha suomalainen tapa, että entisaikoina vanhukset itse älysivät talsia metsään ja luonto hoiti kun ei enää halunneet olla omaisille vaivoiksi.

Et arvosta elämän lahjaa jonka olet vanhemmiltasi saanut?
        Jokaisessa kulttuurissa vanhuksia arvostetaan, he ovat yleisesti viisaampia mitä nuoret jotka pystyvät ajattelemaan elämää vain omaa tilannettaan peilaten.

AsianVierestä

• timitys kirjoitti:

Aina tuollaisia masentuneita ihmisiä ei auteta ja vielä karmeempaa on että joku ajattelee omaa etuaan, kyllä se kitketään pois .
        Jos suututan mutta totuus on se, jokainen on elämän arvoinen.

• timitys kirjoitti:

Joten jos sinulla on itsekkäät vanhemmat niin olet perinyt niiden geeninkin sellainen lakastuu kuin luonto on hoitanut.

• Anonyymi kirjoitti:

Et arvosta elämän lahjaa jonka olet vanhemmiltasi saanut?
        Jokaisessa kulttuurissa vanhuksia arvostetaan, he ovat yleisesti viisaampia mitä nuoret jotka pystyvät ajattelemaan elämää vain omaa tilannettaan peilaten.

AsianVierestä

sehän on juuri elämän arvostamista kun sitä ei muilta tuhlaa kun itse ei enää elämään kykene!

• valtakunta kirjoitti:

Aina tuollaisia masentuneita ihmisiä ei auteta ja vielä karmeempaa on että joku ajattelee omaa etuaan, kyllä se kitketään pois .
        Jos suututan mutta totuus on se, jokainen on elämän arvoinen.

nimenomaan pitää elää eikä maata laitoksessa. laitoksessa kuoleman odottaminen ei ole mitään "elämää"

• timitys kirjoitti:

nimenomaan pitää elää eikä maata laitoksessa. laitoksessa kuoleman odottaminen ei ole mitään "elämää"

Mitä ihmettä, se on asenne kysymys.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

sehän on juuri elämän arvostamista kun sitä ei muilta tuhlaa kun itse ei enää elämään kykene!

Jopas teillä on elämänkatsomus. Tuolla tavalla ajateltuna yhteiskunta olisi aika sekaisin jos ei olisi KELA rahoja, asumistukia, eläkkeitä, opintorahoja, julkisen sektorin työntekijöitä, sairaalat ovat ihan turha juttu, lääkkeet pois markkinoilta. Eikös niin?!

AsianVierestä

• timitys kirjoitti:

Voidaan tilata hautuuauto talon viereen odottamaan tai perhe tila viereen joten jos pettynyt elämään sitä kuolemaa odottaa jo hyvin nuorena . Minulla on lapset syy elää ja tulen elämään. Kyllä minun elämän halu ei lakastu.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

Kyllähän vanhuksia elää hyvin vanhoiksi kotonaankin ja itse hoitavat kauppa-asiat sun muut. Ja entäs jos on laitoksessa ja on silti elämänhalu. Sinäkön sen päätät millaista elämää pitää elää.

• timitys kirjoitti:

Aika monella koviksella saattaa mieli muuttua sitten kun itse oikeasti on tilanteessa jossa vaihtoehto on kuolla tai laitos, harvalla loppujen lopuksi on pokkaa itse tehdä sitä ratkaisua. Itsekin toki kannatan eutanasiaa, että saisi valvotuissa oloissa kunniallisesti lähteä.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

Voi pyhä jysäys, sulla ei taida oikin olla oikeanlaista käsitystä vanhuksista. Joku saattaa olla kremppa ja kyllästynyt elämäänsä jo alle eläkeikäisenä, toisaalta on yli 9-kymppisiäkin elämänhaluisia vanhuksia, jotka tarvitsee suunnilleen, oman huoneen, ehkä soittimen mistäkuunnella musiikkia, äänikirjoja, TV, shakkilaudan ja pelikaverin, ruuasta huolehtivat ihmiset, lääkkeiden jaot ajallaan, ulkoiluun saattajan mukaan ja nauttii elämästään täysillä.
        Pappalla on myös Meukow pullo, sellainen ehkä ½-litran tai pienempi, ottaa napsun silloin tällöin jos viluttaa tai jokin veetuttaa.... kuten shakkipelin häviäminen.
        Niin ett ei sitä elämisen iloa aina ikä rasita... ja ukko on kyllä ilonsa ansainut kovalla työllä.
        Rahoittaa ihan itse oman hoitonsa elämänsä hoivaosastolla.

Toisaalta on myös vanhuksia joiden hoidon rahoittaa osaksi koulutetet lapset! Koulutus 60-luvulla alkoi maksamaan jo yhteiskoulussa lukukausi maksuista... sekä kaikista koulutarvikkeista; kynistä, kumeista, viivaimista, vihoista ja kirjoista, ym. tarpeellisesta, kenties vielä joistain yksityistunneista; matematiikasta, kielistä, soittotunneista jne.

Kuule ei meidän ikäluokka edes tiedä miten paljon vanhempi sukupolvi on maksanut ja uhrannut voimiaan tämän yhteiskunnan rakentamiseen sellaiseksi, kuin se oli vielä muutama vuosikymmen sitten, kun koulutus muuttui ilmaiseksi ja mahdolliseksi kaikille jotka sitä halusi ja kyvyt riitti täyttämään kriteerit.

Saattaa olla ett olet huomannut mun kirjoitus vaikeudet.... siksi mä esim. olen saanut erityisen vapauden ylioppilaskirjoituksista, suoritin sen eritavalla kuin toiset, samat kysymykset; ja tiedot mulla piti olla kuin muillakin ylioppilas kokelailla. Mä pärjään siinä missä muutkin ikäryhmääni kuuluvat, ja keskinkertaisella arvosanoilla meni minun "kirjoitukset" läpi. Ammatiini olen kouluttautunut eri alojen oppilaitoksissa.
        Jos olisin syntynyt silloin kun mun vanhempani ovat syntyneet; ei mulla olis ollut mitään mahdollisuuksia saada loppuun asi suoritettua luultavasti edes ns. kansakoulua.

Tarkoitus on sanoa sinulle ett harkitseppas uudelleen, kenellä on oikeus elää?
        Ett sä voi tosissasi olla ett iäkkäät ihmiset ovat työnsä tehneet ja saavat poistua näyttämöltä! Jos niin ajattelet, niin h*lv*tin itsekäs mull kku olet!
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Voi pyhä jysäys, sulla ei taida oikin olla oikeanlaista käsitystä vanhuksista. Joku saattaa olla kremppa ja kyllästynyt elämäänsä jo alle eläkeikäisenä, toisaalta on yli 9-kymppisiäkin elämänhaluisia vanhuksia, jotka tarvitsee suunnilleen, oman huoneen, ehkä soittimen mistäkuunnella musiikkia, äänikirjoja, TV, shakkilaudan ja pelikaverin, ruuasta huolehtivat ihmiset, lääkkeiden jaot ajallaan, ulkoiluun saattajan mukaan ja nauttii elämästään täysillä.
        Pappalla on myös Meukow pullo, sellainen ehkä ½-litran tai pienempi, ottaa napsun silloin tällöin jos viluttaa tai jokin veetuttaa.... kuten shakkipelin häviäminen.
        Niin ett ei sitä elämisen iloa aina ikä rasita... ja ukko on kyllä ilonsa ansainut kovalla työllä.

Toisaalta on myös vanhuksia joiden hoidon rahoittaa osaksi koulutetet lapset! Koulutus 60-luvulla alkoi maksamaan jo yhteiskoulussa lukukausi maksuista... sekä kaikista koulutarvikkeista; kynistä, kumeista, viivaimista, vihoista ja kirjoista, ym. tarpeellisesta, kenties vielä joistain yksityistunneista; matematiikasta, kielistä, soittotunneista jne.

Kuule ei meidän ikäluokka edes tiedä miten paljon vanhempi sukupolvi on maksanut ja uhrannut voimiaan tämän yhteiskunnan rakentamiseen sellaiseksi, kuin se oli vielä muutama vuosikymmen sitten, kun koulutus muuttui ilmaiseksi ja mahdolliseksi kaikille jotka sitä halusi ja kyvyt riitti täyttämään kriteerit.

Saattaa olla ett olet huomannut mun kirjoitus vaikeudet.... siksi mä esim. olen saanut erityisen vapauden ylioppilaskirjoituksista, suoritin sen eritavalla kuin toiset, samat kysymykset; ja tiedot mulla piti olla kuin muillakin ylioppilas kokelailla. Mä pärjään siinä missä muutkin ikäryhmääni kuuluvat, ja keskinkertaisella arvosanoilla meni minun "kirjoitukset" läpi. Ammatiini olen kouluttautunut eri alojen oppilaitoksissa.
        Jos olisin syntynyt silloin kun mun vanhempani ovat syntyneet; ei mulla olis ollut mitään mahdollisuuksia saada loppuun asi suoritettua luultavasti edes ns. kansakoulua.

Ett sä voi tosissasi olla ett iäkkäät ihmiset ovat työnsä tehneet ja saavat poistua näyttämöltä! Jos niin ajattelet, niin h*lv*tin itsekäs mull kku olet!
        trollikka

Tuolla alempana just mainitsin että tykkään kun valtakunta välittää, ihan samoin ajattelen sinusta :) ja vaikka keskenään ette tulisikaan toimeen niin ainakin erikseen minä voin tykätä teistä molemmista, molemmissa teissä on hyvää ja näissä vanhusasioissa varsinkin ihan samaa :)

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Tuolla alempana just mainitsin että tykkään kun valtakunta välittää, ihan samoin ajattelen sinusta :) ja vaikka keskenään ette tulisikaan toimeen niin ainakin erikseen minä voin tykätä teistä molemmista, molemmissa teissä on hyvää ja näissä vanhusasioissa varsinkin ihan samaa :)

Jaaha, kiitos. Eiköhän asia ole loppuun käsitelty, ilman juoppoa portsaria ja kettujakin.'
        Yks nillittäjä ei mulle tee kesää ei talvea, mä pärjään kyllä! Pelkällä sisullakin pitkälle.
        Katsantokantamme nillittäjän kanssa, ihan eri sfääreissä, kuteen toiminta tapammekin.
        Hyvää yötä
        anomuumi

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

vahvoilla ja kykevillä jatkuu elämä

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

Tiedoksi sulle ett koronaan sairastuneet, yleensä kuolevat tukehtumalla, vähän samaan tapaan kuin ALS-potilaskin, tuskallisen hitaasti joskus. Mitä mielessä silloin liikkuu ennen kuin silmätkäätyy nurin päässä ja henki lähtee.
        Usein niistä silmistä lukee kauhun... olen ollut kahdesti siinä tilanteessa, lähdön hetkellä pitäen potilasta kädestä, jos siitä nyt ei mitään konkreetista apua ole ollut, mutt eipä ole tarvinnut kuollessaan olla yksin.
        Eipä ole niitä mukavampia kokemuksiani hoitotyössäni, olla läsnä ja silti hyödytön!

Onneksi se on lääkäri useinmiten joka asiasta omaisille ilmoittaa, paitsi nuoret kandit, jotka saattavat sen ilmoitus vastuun siirtää sairaanhoitajallekin. Sama tyyppi sattaa hoitovastuuseen kirjoittaa dnr!

Yks onni mulla tässäkin keskustelussa on... sun kalan luonteellasi ei taatusti ole terveydenhuoltoon ollut mitään asemaa, ei edes järjestysmieheksi tai teknisiin töihin talon huoltopuolelle. Niissäkin hommissa on nykyään psykologinen testi. Onneksi.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Tiedoksi sulle ett koronaan sairastuneet, yleensä kuolevat tukehtumalla, vähän samaan tapaan kuin ALS-potilaskin, tuskallisen hitaasti joskus. Mitä mielessä silloin liikkuu ennen kuin silmätkäätyy nurin päässä ja henki lähtee.
        Usein niistä silmistä lukee kauhun... olen ollut kahdesti siinä tilanteessa, lähdön hetkellä pitäen potilasta kädestä, jos siitä nyt ei mitään konkreetista apua ole ollut, mutt eipä ole tarvinnut kuollessaan olla yksin.
        Eipä ole niitä mukavampia kokemuksiani hoitotyössäni, olla läsnä ja silti hyödytön!

Onneksi se on lääkäri useinmiten joka asiasta omaisille ilmoittaa, paitsi nuoret kandit, jotka saattavat sen ilmoitus vastuun siirtää sairaanhoitajallekin. Sama tyyppi sattaa hoitovastuuseen kirjoittaa dnr!

Yks onni mulla tässäkin keskustelussa on... sun kalan luonteellasi ei taatusti ole terveydenhuoltoon ollut mitään asemaa, ei edes järjestysmieheksi tai teknisiin töihin talon huoltopuolelle. Niissäkin hommissa on nykyään psykologinen testi. Onneksi.
        trollikka

sunkin kannattaa joskus käydä siellä pitkäaikaisoastoilla niin näet sen todellisuuden ;)

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

sunkin kannattaa joskus käydä siellä pitkäaikaisoastoilla niin näet sen todellisuuden ;)

Kuules nyt poju, mä tiedän jotain kyseisestä asiasta ja suurten yksikköjen anteeksi antamattoman leväperäisestä hoidosta, siellä &täällä, olen lukenut lehdistä ja kuullut muutamilta hoitajilta, uskomattomia juttuja.

Asia on niin ett meitä ns. lintukotejakin on vielä olemassa.
        Siis mulla on yksityinen alle 20 paikkainen hoivakoti, tai oikeammin hoivaosasto ja muutamia asukkaita meillekin on muuttanut, surkista taloista, joissa esim. yökköä sai soittaa kakessa rauhassa, useimmiten ei kukaan tullut, ennen aamua ja aamupuuroa.
        Tai ihminen saattoi olla pesemättä jo toista viikkoakin, oli kyllä hautoutumia kainaloissa ja rintojen alla, iäkkäämpi ihminen kun oli jo kysymyksessä.

Meillä jokaisella asukkaalla on oma huoneensa... yhtä pariskuntaa lukuun ottamatta, kun mieskin tarvitsi lopulta hoivaa, 16m² sanoivat mahtuvansa... eikä vapaata huonetta ollut. Maksua soviteltiin koskee ainoastaan palveluita ruokaa ja lääkkitä joista maksaa, asumisesta vaimon kanssa samassa huoneessa ei veloiteta

Niin ett revippä poika siitä! Oikeesti muutoin olen sua vuoden tai kaks vanhempikin.
        Mulla on tietoa ja kokemusta sekä koulutusta kyseiseltä alalta hiukan enemmän mutä sä olet käsittänyt... nyt luistelet heikoilla jäillä, niin sanotusti.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Kuules nyt poju, mä tiedän jotain kyseisestä asiasta ja suurten yksikköjen anteeksi antamattoman leväperäisestä hoidosta, siellä &täällä, olen lukenut lehdistä ja kuullut muutamilta hoitajilta, uskomattomia juttuja.

Asia on niin ett meitä ns. lintukotejakin on vielä olemassa.
        Siis mulla on yksityinen alle 20 paikkainen hoivakoti, tai oikeammin hoivaosasto ja muutamia asukkaita meillekin on muuttanut, surkista taloista, joissa esim. yökköä sai soittaa kakessa rauhassa, useimmiten ei kukaan tullut, ennen aamua ja aamupuuroa.
        Tai ihminen saattoi olla pesemättä jo toista viikkoakin, oli kyllä hautoutumia kainaloissa ja rintojen alla, iäkkäämpi ihminen kun oli jo kysymyksessä.

Meillä jokaisella asukkaalla on oma huoneensa... yhtä pariskuntaa lukuun ottamatta, kun mieskin tarvitsi lopulta hoivaa, 16m² sanoivat mahtuvansa... eikä vapaata huonetta ollut. Maksua soviteltiin koskee ainoastaan palveluita ruokaa ja lääkkitä joista maksaa, asumisesta vaimon kanssa samassa huoneessa ei veloiteta

Niin ett revippä poika siitä! Oikeesti muutoin olen sua vuoden tai kaks vanhempikin.
        Mulla on tietoa ja kokemusta sekä koulutusta kyseiseltä alalta hiukan enemmän mutä sä olet käsittänyt... nyt luistelet heikoilla jäillä, niin sanotusti.
        trollikka

et tunnu tietävän kun haluat, että ihmiset kärsivät

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

et tunnu tietävän kun haluat, että ihmiset kärsivät

Ai, minäkö sitä kärsimytä aiheutankin? Onko sulla itselläsi kaikki inkkarit nyt kanootissasi?
        Jos se tuottaa kärsimystä ett varoittelen vaarasta... mitä sä kuittelet turhien ??????sairastumisten tuottavan?

Tai oikeesti mä taidan ymmärtää tuon kyynisyyden läpi; ns. eläke piikki tulee sun mielestäsi laskemaan. Saattaahan siinä asiassa olla perääkin, mutt muut tapiot ovat vielä suuremmat, ajan myötä.
        Hyvää yötä, tämä kinastelun aihe päättykööt tähän, pidä toki mielipiteesi hyvänäsi.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Ai, minäkö sitä kärsimytä aiheutankin? Onko sulla itselläsi kaikki inkkarit nyt kanootissasi?
        Jos se tuottaa kärsimystä ett varoittelen vaarasta... mitä sä kuittelet turhien ??????sairastumisten tuottavan?

Tai oikeesti mä taidan ymmärtää tuon kyynisyyden läpi; ns. eläke piikki tulee sun mielestäsi laskemaan. Saattaahan siinä asiassa olla perääkin, mutt muut tapiot ovat vielä suuremmat, ajan myötä.
        Hyvää yötä, tämä kinastelun aihe päättykööt tähän, pidä toki mielipiteesi hyvänäsi.
        trollikka

sä teet rahaa sillä, että ihmisiä pidetään väkisin hengissä mahdollisimman pitkään, joten...

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

sä teet rahaa sillä, että ihmisiä pidetään väkisin hengissä mahdollisimman pitkään, joten...

No tuli jo ymmärretyksi.... sulla on oma agendasi!
        Sitä perintöä odotellessa... pitäisi sitä aikataulua hiukan jouduttaa!

Meillä ei ole yhtään ainutta korona virusta sairastavaa vanhusta, ainakaan tällä hetkellä.
        Heidän suojelemiseksi ollaan myös suljettu ovemme ulkopuolisilta.
        Hoitajilla kirurgin maskit, jotteivat he ainakaan toisi tautia taloon... käsidesiä käsien pesualtaan laidalla, kädet pestään heti sisälle tultua. Silikoni käsineitä menee valtavasti,joka kerta kun eri asukkaan huoneeseen menee, vaihdetaan uudet käsineet käteen. Joka huoneessa on paketti suojakäsineitä ja käsidesiä ja kertakäyttöisiä paperisia käsipyyhkeitä.

Jos sä koet, ett tuo huolehtiminen on väkisin hengissä pitämistä... niin siinä tapauksessa olet oikeassa.

"sä teet rahaa sillä"... kuule mä menetään rahaa tällä hetkellä enemmän; mitä ansaitsen!
        Missään kohtaa en ollut varautunut sulkemaan ruokalaa talon ulkopuolisilta ruokailijoilta. En tuohon määrään hygienia tarvikkita, mitä nyt kuluu, enkä maksamaan pohjapalkkaa kotona oleville työntekijöille, tekemättömästä työstä; kun sitä työtä nyt heille ei ole.
        Vakuutusmaksut ja työterveyden hoitoon menevät maksut juoksee, kuten ennenkin.

Tätä kaikkea sanotaan vastuun kannoksi... toisinaan tulee takkiin niin ett roikaa! Mutt yhä edelleen mä yritän ... paljon mahdollista ett kaikki päättyy konkurssiin ja menetän kaikki.
        Mutt olen mä ainakin yrittänyt, ei tarvitse jahkailla mitä jos...olisin.
        Ei minulta henki lähde jos konkurssi tulee, mutt jos koronan saan; se saattaa viedä hengen; mulla kun on tuo elimellinen perussairauskin olemassa.

Olen nykyään tervesairas, lääkityksellä eläen. Mulla todettiin pahalaatuinen kavusto kilpirauhasissa ja ne poistettiin kokonaan, joten omaa rauhastoimintaa mulla ei ole ja olen lääkityksellä hengissä ja työkykyinen. Ilman lääkitystäni menehdyn, ja korona luultavasti tappaisi minut.
        Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus saattaa olla jotenkin yhteydessä mun kilpirauhasten kasvustoonkin tai sit ei ole. Asia ei mua pahemmin hetkauta, kun sitä ei voi edes todistaa... mikä liittyy - mihinkin. Niin tai näin, pitää hakea apteekista Thyroxinia.
        trollikka

Aika monella koviksella saattaa mieli muuttua sitten kun itse oikeasti on tilanteessa jossa vaihtoehto on kuolla tai laitos, harvalla loppujen lopuksi on pokkaa itse tehdä sitä ratkaisua. Itsekin toki kannatan eutanasiaa, että saisi valvotuissa oloissa kunniallisesti lähteä.

Minä en kannata eutasiata.
        Elvytyskielto minusta se on jo jonkin sortin eutasia ja minusta kohtuutonta näissä oloissa.

• timitys kirjoitti:

Kaikista löytyy vahvuutta ja olet kykenevä kun osaat omaksua harjoitusta vaatii ja motivaation nostatusta ja välivaiheiden kautta mikä vaikeampi tapaus🥰

• valtakunta kirjoitti:

Elvytyskielto minusta se on jo jonkin sortin eutasia ja minusta kohtuutonta näissä oloissa.

Minä kannatan sikäli että itse täysissä sielun voimissa ollessaan sen kivuttoman lähdön voisi valita ja siinä sitten avustettaisiin. Katsos kun jos vaikka on jollakin jatkuvasti niin tuskainen olo ettei oikein pysty olemaan eikä paranemisen mahdollisuutta näköpiirissä, niin minusta pitäisi sitten olla mahdollisuus valita että vpääsee kivuttomasti pois. Tuommoista sitten pitäisi sitten toki valvoa kunnolla että on oikeasti potilaan oma tahto.

• Anonyymi kirjoitti:

No tuli jo ymmärretyksi.... sulla on oma agendasi!
        Sitä perintöä odotellessa... pitäisi sitä aikataulua hiukan jouduttaa!

Meillä ei ole yhtään ainutta korona virusta sairastavaa vanhusta, ainakaan tällä hetkellä.
        Heidän suojelemiseksi ollaan myös suljettu ovemme ulkopuolisilta.
        Hoitajilla kirurgin maskit, jotteivat he ainakaan toisi tautia taloon... käsidesiä käsien pesualtaan laidalla, kädet pestään heti sisälle tultua. Silikoni käsineitä menee valtavasti,joka kerta kun eri asukkaan huoneeseen menee, vaihdetaan uudet käsineet käteen. Joka huoneessa on paketti suojakäsineitä ja käsidesiä ja kertakäyttöisiä paperisia käsipyyhkeitä.

Jos sä koet, ett tuo huolehtiminen on väkisin hengissä pitämistä... niin siinä tapauksessa olet oikeassa.

"sä teet rahaa sillä"... kuule mä menetään rahaa tällä hetkellä enemmän; mitä ansaitsen!
        Missään kohtaa en ollut varautunut sulkemaan ruokalaa talon ulkopuolisilta ruokailijoilta. En tuohon määrään hygienia tarvikkita, mitä nyt kuluu, enkä maksamaan pohjapalkkaa kotona oleville työntekijöille, tekemättömästä työstä; kun sitä työtä nyt heille ei ole.
        Vakuutusmaksut ja työterveyden hoitoon menevät maksut juoksee, kuten ennenkin.

Tätä kaikkea sanotaan vastuun kannoksi... toisinaan tulee takkiin niin ett roikaa! Mutt yhä edelleen mä yritän ... paljon mahdollista ett kaikki päättyy konkurssiin ja menetän kaikki.
        Mutt olen mä ainakin yrittänyt, ei tarvitse jahkailla mitä jos...olisin.
        Ei minulta henki lähde jos konkurssi tulee, mutt jos koronan saan; se saattaa viedä hengen; mulla kun on tuo elimellinen perussairauskin olemassa.

Olen nykyään tervesairas, lääkityksellä eläen. Mulla todettiin pahalaatuinen kavusto kilpirauhasissa ja ne poistettiin kokonaan, joten omaa rauhastoimintaa mulla ei ole ja olen lääkityksellä hengissä ja työkykyinen. Ilman lääkitystäni menehdyn, ja korona luultavasti tappaisi minut.
        Tšernobylin ydinvoimalaonnettomuus saattaa olla jotenkin yhteydessä mun kilpirauhasten kasvustoonkin tai sit ei ole. Asia ei mua pahemmin hetkauta, kun sitä ei voi edes todistaa... mikä liittyy - mihinkin. Niin tai näin, pitää hakea apteekista Thyroxinia.
        trollikka

Kultaisesi sinun yrityksesi tulee olemaan turvattu ja siihen pyritään turvaamaan yritykset. Minä en pysty tekemään mitään tällä hetkellä yritän kirjoittaa kulmurille kun kansalais aloite tarvii 5 ihmistä ja 50000 nimeä.

Uudenmaata ei saa avata vielä liian aikaista. Ihmisten liikkumista pitää rajata pakolliseksi koska noi nuoret ovat tehneet tästä sellaisen kokoontumisia 100 joukon ja poliisin työllistämistä ja toi sulkeminen on tehty pakolliseksi valmiulaissa. Ja käsky tuli että pitää käyttää suojaimia/maskeja määrättyjä varusteita. minusta tuntuu että siitäkin kun tehtii suositeltu niitä ei käytetty.
        Kunhan pysyt turvassa ja pidät vanhukset turvassa.

Minä kannatan sikäli että itse täysissä sielun voimissa ollessaan sen kivuttoman lähdön voisi valita ja siinä sitten avustettaisiin. Katsos kun jos vaikka on jollakin jatkuvasti niin tuskainen olo ettei oikein pysty olemaan eikä paranemisen mahdollisuutta näköpiirissä, niin minusta pitäisi sitten olla mahdollisuus valita että vpääsee kivuttomasti pois. Tuommoista sitten pitäisi sitten toki valvoa kunnolla että on oikeasti potilaan oma tahto.

Minua huolettaa suuri väärinkäyttö.

Ei ne vieläkään osannut.

Belgiassa joku nuori nainenkin pääsi masennuksen takia eutasian.

Jos ihminen haluaa eutasian sinne toiseen maahan voi matkustaa täysin sielunvoimissa oleva ihminen mutta kuolemisen eteensä saa tehdä sitten täysinsielussa olevia päätöksiä. Eutasia on mahdollinen myös suomalaiselle tänne sitä ei pidä tuoda.

• valtakunta kirjoitti:

Jos ihminen haluaa eutasian sinne toiseen maahan voi matkustaa täysin sielunvoimissa oleva ihminen mutta kuolemisen eteensä saa tehdä sitten täysinsielussa olevia päätöksiä. Eutasia on mahdollinen myös suomalaiselle tänne sitä ei pidä tuoda.

Eutanasia kuin minun mies kävi tavuttaa minulle😰

• valtakunta kirjoitti:

Minusta ewi pitäisi vaatia mitään ryöhistämisiä mihinkään vaan asioiden pitäisi sujua tääällä tutuissa ja turvallisissá ympyröissä. Ei joku sänkyyn sidottu monivaivainen kykene minnekään lähtemään :( ja minusta kuitenkin juuri sellaisella tulisi olla oikeus itse päättää tuskien loppumisesta.

Minusta ewi pitäisi vaatia mitään ryöhistämisiä mihinkään vaan asioiden pitäisi sujua tääällä tutuissa ja turvallisissá ympyröissä. Ei joku sänkyyn sidottu monivaivainen kykene minnekään lähtemään :( ja minusta kuitenkin juuri sellaisella tulisi olla oikeus itse päättää tuskien loppumisesta.

Yleensä monivammainen kuolee jo vauvana kohdussa noh sukulainen synnytti sen kun tehtiin keskeytys monivammaisuuden takia ja kuoli 23 vai 27 vko
        Se on jo vauva.

Joten Suomessa monivammasia kohtaan on myös ehkäsy seuranta jo raskausaikana.

Minusta ihmiset ei ole valmiit siihen moni haki koronankin kun halusi sen

https://yle.fi/uutiset/3-7872853

Se on tuskaa mutta kumminkin armokas kuolema.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Se on tuskaa mutta kumminkin armokas kuolema.

Voi olla ett sinulta loppuu taas ymmärrys kesken, kun ilmaisen oman mielipiteeni.
        On kuuleolemassa sellaisia sairauksia jotka tosiaan ovat tuskallisia, ruumiillisesti sekä henkisesti jos ihminen on tajuissaan ja ymmärryskykyinen.
        Mä olen ammattini vuoksi nähnyt hiukan enemmän mitä normi kansalainen. Istunut myös hitaasti ja tuskallisesti kuolevan luona, pystymättä tekemään mitään konkreettisesti, paitsi olemaan läsnä.

Munuaisen vajaatoiminnasta johtuva myrkytys ja oli kyllä dialyysihoidossa ollut mutt...
        ALS-potilas joka käytännöllisesti katsoen tukehtui, hengityslaitteista huolimatta, ravinnon oli saanut jo pidemmän aikaa peg-letkun kautta vatsaansa..
        Maksasyöpää sairastava kovia tuskia kokeva, kipupumpulla varustettu, eikä edes ns. kovat huumausaineiksi luokitellut kipulääkkeet auttaneet..
        Kaikki nuo tapaukset olen nähnyt ja kokenut sairaalan seinien sisällä...
        Kyllä eutanasia olisi suotava ja inhimillinen asia, varsinkin jos ihminen on tehnyt hoitotestastamentin/hoitotahtonsa; silloin kun on ollut itse kykenevä ajattelemaan ja punnitsemaan eri vaihtoehtoja...

Jos itse olisit nähnyt ja kokenut kaiken sen mitä mä, Uskon vakaasti ett kallistuisit mun ajattelu mallini puoleen. Kuule jos sinä olisit menehtymässä johonkin parantumattomaan tautiin; niin haluaisitko tosiaan ett keinotekoisesti koneet pitäisivät sinut hengissä, kärsimässä niin ruumiillisia kipuja sekä pelkoa vielä tulevista pahenevista vaivoista?
        Silloin kun koneet pitävät ihmistä keinotekoisesti hengissä... kärsimässä, uskon ett jokainen ihminen toivoo pikaista tuskan loppumista.
        Eihän hän luovu muusta kuin lisäkärsimyyksistään, ns. elämä on silloin jo eletty.

Mulla itselläni on hoitotestamentti; jos minut joskus kärrätään suunnilleen jauhelihana ensiapuun ja tiedetään etten koskaan tule pärjäämään yksikseni elämässä niin dnr (
        eli antakaa hitossa mun lähteä tästä maailmasta) ei elvytetä.
        Jos on käsipokki, ilmarinta ja vaikka kosmeettisia haittoja tullut-> leikkaussaliin ja kursitaan kokoon... pelkällä sisullanikin klonkkaan pika vauhtia ovesta ulos. Kiitoksia!
        Ymmärrätkö sä nyt mitä mä ajan takaa

Taatusti minusta raajarikkoisena sairaana, ja avun tarpeessa olevana; Ei tulisi mitään aurinkoista ilopilleriä, vaan hyvin katkera elämälle, se on jotenkin pettänyt minut silloin, jos en pääse enää tekemään omin avuin kaikkea sitä mitä ennenkin. Tai ainakin hyvin vähän typistyneenä siitä entisestä minusta, ruumiillisesta sekä henkisestä olotilastani.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Voi olla ett sinulta loppuu taas ymmärrys kesken, kun ilmaisen oman mielipiteeni.
        On kuuleolemassa sellaisia sairauksia jotka tosiaan ovat tuskallisia, ruumiillisesti sekä henkisesti jos ihminen on tajuissaan ja ymmärryskykyinen.
        Mä olen ammattini vuoksi nähnyt hiukan enemmän mitä normi kansalainen. Istunut myös hitaasti ja tuskallisesti kuolevan luona, pystymättä tekemään mitään konkreettisesti, paitsi olemaan läsnä.

Munuaisen vajaatoiminnasta johtuva myrkytys ja oli kyllä dialyysihoidossa ollut mutt...
        ALS-potilas joka käytännöllisesti katsoen tukehtui, hengityslaitteista huolimatta, ravinnon oli saanut jo pidemmän aikaa peg-letkun kautta vatsaansa..
        Maksasyöpää sairastava kovia tuskia kokeva, kipupumpulla varustettu, eikä edes ns. kovat huumausaineiksi luokitellut kipulääkkeet auttaneet..
        Kyllä eutanasia olisi suotava ja inhimillinen asia, varsinkin jos ihminen on tehnyt hoitotestastamentin/hoitotahtonsa; silloin kun on ollut itse kykenevä ajattelemaan ja punnitsemaan eri vaihtoehtoja...

Jos itse olisit nähnyt ja kokenut kaiken sen mitä mä, Uskon vakaasti ett kallistuisit mun ajattelu mallini puoleen. Kuule jos sinä olisit menehtymässä johonkin parantumattomaan tautiin; niin haluaisitko tosiaan ett keinotekoisesti koneet pitäisivät sinut hengissä, kärsimässä niin ruumiillisia kipuja sekä pelkoa vielä tulevista pahenevista vaivoista?
        Silloin kun koneet pitävät ihmistä keinotekoisesti hengissä... kärsimässä, uskon ett jokainen ihminen toivoo pikaista tuskan loppumista.
        Eihän hän luovu muusta kuin lisäkärsimyyksistään, ns. elämä on silloin jo eletty.

Mulla itselläni on hoitotestamentti; jos minut joskus kärrätään suunnilleen jauhelihana ensiapuun ja tiedetään etten koskaan tule pärjäämään yksikseni elämässä niin dnr (
        Jos on käsipokki, ilmarinta ja vaikka kosmeettisia haittoja tullut-> leikkaussaliin ja kursitaan kokoon... pelkällä sisullanikin klonkkaan pika vauhtia ovesta ulos. Kiitoksia!

Taatusti minusta raajarikkoisena sairaana, ja avun tarpeessa olevana; Ei tulisi mitään aurinkoista ilopilleriä, vaan hyvin katkera elämälle, se on jotenkin pettänyt minut silloin, jos en pääse enää tekemään omin avuin kaikkea sitä mitä ennenkin. Tai ainakin hyvin vähän typistyneenä siitä entisestä minusta, ruumiillisesta sekä henkisestä olotilastani.
        trollikka

Taas hyökit, minun kimppuun niin en jaksa edes enää lukea sinua pelkkien hyökkäyksen kohdalla minä näen muutakin kun ihmisen tahdon elää. Ne kuulee tahtoo elää vaikka vain enää yksi sormi liikkuu.

Minulta ei ymmärrys lopu.

• Anonyymi kirjoitti:

trollikka

Voit jo kirjoittaa se jo kantaa, ettei tarvi elvyyttää.

• valtakunta kirjoitti:

ei snun tarvitsekkaan kannattaa kuin omaasi, ei sinulle kuulu mitä muut haluavat

• timitys kirjoitti:

ei snun tarvitsekkaan kannattaa kuin omaasi, ei sinulle kuulu mitä muut haluavat

Niihän se on.😁 voit sinäkin laittaa se elvytyskielto jos koet turhaksi elämäs varmuuden vuoksi. Pelätä murskattuna tulla pöydälle kun lukee lääketiedettä lukee sen osan että ihminen ei tunne kipua siinä kohtaan auto-onnettomuudesta kun se on ihmisen omatuottama

Minä nää myös se että sen eteen saa tehdä töitä jos haluaa kuolla eikä olla helppo päätös.
        Mutta yleensäkin tuo trollikka voi unohtaa lääkkeensä niin se on kuoleman oma.
        Ehkä sinusta voi olla puustia hänen elämän puolisoksi, haetaan ja. varmaan jo toivoi🥰

• valtakunta kirjoitti:

Niihän se on.😁 voit sinäkin laittaa se elvytyskielto jos koet turhaksi elämäs varmuuden vuoksi. Pelätä murskattuna tulla pöydälle kun lukee lääketiedettä lukee sen osan että ihminen ei tunne kipua siinä kohtaan auto-onnettomuudesta kun se on ihmisen omatuottama

Minä nää myös se että sen eteen saa tehdä töitä jos haluaa kuolla eikä olla helppo päätös.
        Mutta yleensäkin tuo trollikka voi unohtaa lääkkeensä niin se on kuoleman oma.
        Ehkä sinusta voi olla puustia hänen elämän puolisoksi, haetaan ja. varmaan jo toivoi🥰

elvytyskielto on ERI asia kuin eutanasia

• timitys kirjoitti:

elvytyskielto on ERI asia kuin eutanasia

Niihän se on.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Voit jo kirjoittaa se jo kantaa, ettei tarvi elvyyttää.

Voi helvetti! Mä tosiaan yritin ihan hyvässä hengessä selvittää sulle; ainoastaan minun näkökantaani eutanasiaan.
        Miks hitossa sun kanssa edes yritän kommunikoida, sama vanha nillittäjä olet, muita mielipiteitä kuin sun; ei saisi palstalta löytyä. Ja nyt tukka putkella taas poistattamaan, poistata mun puolesta vaikka koko ketju!

"Taas hyökit, minun kimppuun niin en jaksa edes enää lukea sinua pelkkien hyökkäyksen kohdalla minä näen muutakin kun ihmisen tahdon elää. Ne kuulee tahtoo elää vaikka vain enää yksi sormi liikkuu."

Paas kuule se äijäs selvittämään sulle, tarpeeks yksinkertaisesti, ett mä juttelin asiasta miten mä sen näen/koen! Ihan omakohtaisesti.

Jopa kiistakumppanini näistä samoista asioista; timitys, hänkin näyttää ymmärtävän ett omasta kokemuksistani mä puhun.
        Käyppä viel itkemässä Harmiksellekin, miten paljon mä taas olen kiusannut sua poloista.
        Mutt mä lupaan sulle, oli kyllä viho viimeinen kerta kun sulle mitään muuta enää kirjoitan:
        Hyvästi!

• Anonyymi kirjoitti:

Voi helvetti! Mä tosiaan yritin ihan hyvässä hengessä selvittää sulle; ainoastaan minun näkökantaani eutanasiaan.
        Miks hitossa sun kanssa edes yritän kommunikoida, sama vanha nillittäjä olet, muita mielipiteitä kuin sun; ei saisi palstalta löytyä. Ja nyt tukka putkella taas poistattamaan, poistata mun puolesta vaikka koko ketju!

"Taas hyökit, minun kimppuun niin en jaksa edes enää lukea sinua pelkkien hyökkäyksen kohdalla minä näen muutakin kun ihmisen tahdon elää. Ne kuulee tahtoo elää vaikka vain enää yksi sormi liikkuu."

Paas kuule se äijäs selvittämään sulle, tarpeeks yksinkertaisesti, ett mä juttelin asiasta miten mä sen näen/koen! Ihan omakohtaisesti.

Jopa kiistakumppanini näistä samoista asioista; timitys, hänkin näyttää ymmärtävän ett omasta kokemuksistani mä puhun.
        Käyppä viel itkemässä Harmiksellekin, miten paljon mä taas olen kiusannut sua poloista.
        Mutt mä lupaan sulle, oli kyllä viho viimeinen kerta kun sulle mitään muuta enää kirjoitan:
        Hyvästi!

Kyllä harmaaritari näkee nämä.🥰
        Ei minun tarvitse sanoa hänelle kun hyökkäsit heti.
        Minun ymmärrys riittää mutta hyökkäyksissä ei.

• Anonyymi kirjoitti:

Hyvästi!

muutenkin ”voi olla ett sinulta loppuu ymmärrys taas kesken kun ilmaisen mielipiteeni.”
        Se loppu siihen.

• Anonyymi
        timitys kirjoitti:

Muista sitten käyttää joka kerta kortsua!

Monivaivainen kirjoititkin 🙄
        Eikä se haittaa ymmärrän hyvin mutta en usko kehitykseen tulisi oikein hoidettua kun sitä hoidetaan väärin sama kun tilaat sen itse sinne kun lääkäriltä luvan saat.

Minusta täällä on moraalitonta menoa ei tiedetä aina henkinen kipu vai se fyysinen kipu tärkein.
        https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000006131853.html

Kuolema on yleensä jo lääkkeillä kivuton annetaan niin paljon lääkkeitä ettei tunne kipua.

Tehohoidossa olevat ei tunne ainakaan mitään korona tapauksessa.
        https://yle.fi/uutiset/3-11300346

Ja se on totuus että lääkettä ne antaa Kipuihin ja sitä ei pidä vieroksua lähtötilanteessa.
        Enemmikseen minua häiritsi se että hoitaja ei pyytänyt lisää lääkettä sairaalassa kun toisella kipuja kun olin tytön kanssa sairaalassa sekä naapurissa oli vaikeuksia nuorella tytöllä ja minäkin jo ärähdin antaa sille lääkettä kun pyytää kipeä se on.
        Toinen vaan ”ei se niin kipeä ole.”
        Paksusuoli oli poksahtanut naapurin nuorelta tytöltä ja ilmeni myöhemmin.

Virheitä tekee hoitajat paljon kun ei ole kokemusta eikä lääkäreillä.
        Sama oli poikani kivusta kun nähtiin kun tukkoon meni virtsa johtimet ja pissasi veri klönttejä morfiinia ne antoi toinen ei muista mitään kivuissa oli mutta minä näin kaiken toinen karrella kivusta nestettä menee kehoon ja kipuja paljon alkuksi kävi sama ja meni silloinkin johtimet tukkoon ja lääkäri hälyytettiin, ettei poksahda lapsi venyytty rakko kun sai pojan pissaan.

Kaikki johtui siitä ettei hoitaja ollut aiemmin kokenut tämmöisiä, ettei tiedetty. Ihmettelin miksi hoitaja ei ymmärrä että veri voi hyytyä?

Ihan oikeasti tämä on minusta järkyttävää.

Ja se on totuus että lääkettä ne antaa Kipuihin ja sitä ei pidä vieroksua lähtötilanteessa.
        Enemmikseen minua häiritsi se että hoitaja ei pyytänyt lisää lääkettä sairaalassa kun toisella kipuja kun olin tytön kanssa sairaalassa sekä naapurissa oli vaikeuksia nuorella tytöllä ja minäkin jo ärähdin antaa sille lääkettä kun pyytää kipeä se on.
        Toinen vaan ”ei se niin kipeä ole.”
        Paksusuoli oli poksahtanut naapurin nuorelta tytöltä ja ilmeni myöhemmin.

Virheitä tekee hoitajat paljon kun ei ole kokemusta eikä lääkäreillä.
        Sama oli poikani kivusta kun nähtiin kun tukkoon meni virtsa johtimet ja pissasi veri klönttejä morfiinia ne antoi toinen ei muista mitään kivuissa oli mutta minä näin kaiken toinen karrella kivusta nestettä menee kehoon ja kipuja paljon alkuksi kävi sama ja meni silloinkin johtimet tukkoon ja lääkäri hälyytettiin, ettei poksahda lapsi venyytty rakko kun sai pojan pissaan.

Kaikki johtui siitä ettei hoitaja ollut aiemmin kokenut tämmöisiä, ettei tiedetty. Ihmettelin miksi hoitaja ei ymmärrä että veri voi hyytyä?

Ihan oikeasti tämä on minusta järkyttävää.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Tämä on sinun aloittamasi ketju, ja kuten tässäkin mainitset emme tule toimeen keskenämme oikein nillittäjän kanssa.

No, mulla ja timityksellä oli hiukan eri näkökannat ja vaihdettiin vähän selventäviä mielipiteitä... puolin jos toisinkin. Kaikki hyvin tähän asti.
        Valtis tuli siihen keskusteluun mukaan kommentoimaan ja minä typeryyttäni vastasin hänelle; vaikka mulla olikin aavistus ettei se ole kovin viisas teko. Ottaa hyt minkäänlaista kantaa mihinkään nillittäjän kommenttiin. Tuli tehtyä kuitenkin se virhe.

Tuolla se nyt ulisee mun hyökkäilevän hänen kimppuunsa.... menin selittämään hänelle elämän totuuksia, omasta näkökannastani. Siis siltä pohjalta mitä olen nähnyt ja kokenut.
        Se nyt muuttui taas nillittäjän mielessä henkijökohtaiseksi hyökkäykseksi; häntä kohtaan.
        Siinä kohtaa mulla paloi troput! Kerroin sen myös hänelle.

Ja nyt sulle: nillittäjä kiusaa minua... yhyy nyyh, silitäs vähän mun päätäni ja toru nyt hiukan ainakin sitä pahista! Kattos kun mä ehdin tällä kertaa kantelureissulle ensin!
        Kohteliaasti kyllä tarjosin hänelle ensin tätä vaihtoehtoa, vaan ei hyödyntänyt sitä.
        Joo ja tuosta mun pitää saada hiukan pisteitä laariini. (en etuillut)
        Vuorokausi on jo vaihtunut... katson mä puolestani voivani tulla hakemaan tasapuolisuuden nimissä; moitteita ja risuja valtikselle!

Kaiken kukkuraksi se kauppaa mua kuin hiehoa markkinolla, mä kyllä taidan olla sellainen kanttura ettei vieraan kantsi lähietäisyydelle tulla. Kuten olen sanonut mulla on sarventyngät otsalohkossa kiharoiden alla piilossa.
        anomuumina ....tällä kertaa!

• Anonyymi

korona on hyvä syy tappaa vanhuksia niin sitä ei pysty kukaan kumoamaan ja puhelin että vanhus sanoi ettei saa elvyttää ja korona viirus on hyvä syy antaa firmoille rahhaa ja firmat maksaa päättäjän tilille rahaa eli kummatkin hyötyy

• Mulle on kahdesti lääkäri ilmoittanut, että jos sairaalassa ollut henkilö saa kohtauksen, niin häntä ei aleta elvyttämään. Eikä siinä mitään sopimuksia olut kummankaan osalta. Toinen oli mun mutsi.

• Minä en halua lukea enää
      Minä tulen elään aina

• Minä tulen kitumaa jos kerkeän ja eih se on väliaikaista joku vielä pelastaa minut🤔

• valtakunta kirjoitti:

Minä tulen kitumaa jos kerkeän ja eih se on väliaikaista joku vielä pelastaa minut🤔

Mutta pelastamisen pystyy tekemään aina itse🥰

• Anonyymi

Tämä asian vierestä puhuu aina täyttä asiaa.olen huomannut.tuo timitys kehtaa täällä laukoa ja ihan omalla naamallaan🙈

• Anonyymi kirjoitti:

Tämä asian vierestä puhuu aina täyttä asiaa.olen huomannut.tuo timitys kehtaa täällä laukoa ja ihan omalla naamallaan🙈

Nyt just mua kiinnostaa keskustelujen aiheet, ei niinkään keskustelijat. :)

• Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

Nyt just mua kiinnostaa keskustelujen aiheet, ei niinkään keskustelijat. :)

Mua kiinnostaa keskusteliat.aiheet vähemmän.kertoo paljon ihmisistä.asiaa puhuu.ei vierestä🥰👍

• Niin no, varmaan se on ihan hyvä että voi tahtonsa ilmaista etukäteen mutta sitä en ymmärrä että juuri nyt alettu vanhuksia painostamaan elvytyskieltoihin ja muihin. Ihan tarpeeksi huolettavaa aikaa heille muutenkin niin sitten vielä kieli pitkällä soitellaan ja udellaan "eihän tarvitse elvyttää eihän?" niin ei mitenkään mukavaa tai inhimillistä ole. Ihan tarpeeksi hämmennyksissään nyt ovat muutenkin niin ei pitäisi kiusata tuommoisilla.

• Anonyymi kirjoitti:

Mua kiinnostaa keskusteliat.aiheet vähemmän.kertoo paljon ihmisistä.asiaa puhuu.ei vierestä🥰👍

Pääasia on, että juttu kulkee ja puhetta piisaa. :D

Niin no, varmaan se on ihan hyvä että voi tahtonsa ilmaista etukäteen mutta sitä en ymmärrä että juuri nyt alettu vanhuksia painostamaan elvytyskieltoihin ja muihin. Ihan tarpeeksi huolettavaa aikaa heille muutenkin niin sitten vielä kieli pitkällä soitellaan ja udellaan "eihän tarvitse elvyttää eihän?" niin ei mitenkään mukavaa tai inhimillistä ole. Ihan tarpeeksi hämmennyksissään nyt ovat muutenkin niin ei pitäisi kiusata tuommoisilla.

Tuollaisen pitäisi olla laitonta. Monella vanhuksella on kognetiivisia ongelmia, ne eivät varmasti edes ymmärrä mihin suostuvat.
        Hoitotahtoon/ elvytyskieltoon tarvitaan aina kirjallinen todistus, allekirjoitus ja todistajat. Muuten se ei ole juridisesti voimassa oleva dokumentti.

Minun on hyvin vaikea ymmärtää noiden soittelijoiden toimintaa. Tässähän tulee laki vastaan.

• tosi..typy kirjoitti:

Tuollaisen pitäisi olla laitonta. Monella vanhuksella on kognetiivisia ongelmia, ne eivät varmasti edes ymmärrä mihin suostuvat.
        Hoitotahtoon/ elvytyskieltoon tarvitaan aina kirjallinen todistus, allekirjoitus ja todistajat. Muuten se ei ole juridisesti voimassa oleva dokumentti.

Minun on hyvin vaikea ymmärtää noiden soittelijoiden toimintaa. Tässähän tulee laki vastaan.

Valviirakin sano olevan laitonta kun se pitää olla vastaanotto käynti

• valtakunta kirjoitti:

Valviirakin sano olevan laitonta kun se pitää olla vastaanotto käynti

Juuri niin. Hyvä, että siellä(kin) herättiin. :)

• tosi..typy kirjoitti:

Juuri niin. Hyvä, että siellä(kin) herättiin. :)

Ei se hyvä ole jos ne ei puutu siihen.

• valtakunta kirjoitti:

Ei se hyvä ole jos ne ei puutu siihen.

Se on hyvä, että Valviira on tietoinen asiasta ja voi puuttua siihen. Laittomuuksiin puuttuminen kuuluu niiden virkavelvollisuusuuten. Ne eivät voi "lakaista" asiaa maton alle.

• Anonyymi

Luin tuosta jostain, ehkä oli tuo sama. Siinä vanhus ja jälkikasvu olivat samaa mieltä ettei elvytetä, mutta kritisoivat tapaa hoitotestamentin varmistelussa.

Mun tuntemani vanhat ihmiset ovat olleet valmiita lähtöön jo pidemmän aikaa. Heille ja monelle nuoremmallekin kuolema on luonnollinen ja jopa toivottu tapahtuma. Ei se hääviä ole maata hoitolaitoksessa kivuissaan toisten riesana, muistissa vielä miten teki kaiken itse, väsymättä ja ilman kipuja, ystävät ja kumppani vierellä. Ja lopulta kaikki yhdessä elämää eläneet läheiset ovat jo lähteneet, tai makaavat omissa laitospaikoissaan.

Luultavasti tuossakin linkissä toivottiin hoitotestamentin tekemiseen ns. kolmikantaa. Lääkäriä, vanhusta (potilasta) ja omaista.

xLiner

• Olisit antanut virikettä🥰ei sitä kuolemaa sit odottele.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olisit antanut virikettä🥰ei sitä kuolemaa sit odottele.

🙄🙈

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

🙄🙈

xLiner

Älä mieskin muistutti minua että en muista kipua kun katkasee sormen🥶 synnytyksessä.kylmää huumoria

• Tässä näkyy hyökkäys lisää👍

• Anonyymi

Tiedätkö, mikä on hoitosuunnitelma? Tiedätkö mikä on hoitotahto? Tiedätkö, mitä dnr-päätös tarkoittaa?

• Anonyymi

Kerro

• Anonyymi

Hoitosuunnitelma laaditaan potilaan kanssa yhteistyössä. Usein jonkin kroonisen sairaden yhteydessä kuten; Diabetes, reuma, munuaisten vajaa toiminta, sydän ja verisuoni taudit, alkavan muistisarauden havannoitua... jne.
        Hoito suunnitelmassa on usei aluksi kotti hoito ja sen suunnittelu mitä potilas tekee itse ja missä asioissa tarvitsee apua, valvonya ja raportoinnit.

Kun potilas ei enää selviä kotonaan on varauduttu ohjaamaan jatkossa laitoshoitoon; riipuen sairauden laadusta, vanhainkotiin, hoivakotiin t. hoivaosastolle-
        Ihmisen ollessa vielä sellaisessa kunnossa ett pystyy itse päättämään hoitotahtonsa, olisi syytä tehdä Hoitotahto eli testamentti omaisuuden jaosta, elinten luovutuksesta tai...

ruumiinsa patoloogisen työn eristämiseen/tutkimuksiin luovuttamisesta.
        Jolloin sukulaiset yleensä saavat polttohaudatun vainajan tuhkat uurnassa.... vaikka muistolehtoon siroteltavaksi tai ostettuun uurna hautapaikkaan haudattavaksi.
        Kenet hän valtuuttaa luotetuksi"henkilöksi" eli edunvalvojakseen, voi valita myös testamentin ja perunkirjoitusten tekijän, toiveensa hautaus tavasta. jne. siinä niitä muutamia esimerkkejä kyseessä olevasta asiasta.
        Harvalla yli 8-kymmppisellä on noita hoitotahdon asioita paperilla ja todistajien allekirjoittamina.

"mitä dnr-päätös tarkoittaa?" -Ei elvytetä! ja kyseen alainen asia, jos siitä ei ole dokumenttia.
        Lääkärin valan vastainen. Omassa hoitotestamentissani kyllä on elvytys kielto, jos en ilman koneita selviydy esim, onnettomuus tapauksessa ett minut viedään lähes jauhelihana ensiapuun, eikä toiveita normaaliin itsenäiseen elämään enää ole... dnr - älä pelasta!
        trollikka

• Minulla on taas työtä edessä joudun tutkimaan toisen asian pystynkö tekemään että pysyy raja kiinni uudemmalle.

• Olin jo itselleni vannonut etten katso uutisia mutta en voinut olla
        Siis Uudellemaalle

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olin jo itselleni vannonut etten katso uutisia mutta en voinut olla
        Siis Uudellemaalle

Kuolema lienee yhtä luonnollinen ku syntymä.ei sen kamalampaa.ikuista kiertokulkua.ollaan jo kuoltu ja synnytty tuhansia kertoja.vaikka millä tavalla.koettu kaikki.mitä uutta tässä enää saati pelättävää.pääasia jos vähänkään viisastuttu..

• Anonyymi kirjoitti:

Kuolema lienee yhtä luonnollinen ku syntymä.ei sen kamalampaa.ikuista kiertokulkua.ollaan jo kuoltu ja synnytty tuhansia kertoja.vaikka millä tavalla.koettu kaikki.mitä uutta tässä enää saati pelättävää.pääasia jos vähänkään viisastuttu..

Kuka sano että pelkään kuolemaa, minä en halu kuolla se on eri asia.🤔

• Anonyymi kirjoitti:

Jos joku tappaa tappakoon minulle riitti pelot mutta minä en luovuta.
        Kuolema saa elämän suudelma ja lakaisee itsensä pois .
        Pysykää ihmiset sisällä ja vältelkää muita.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Jos joku tappaa tappakoon minulle riitti pelot mutta minä en luovuta.
        Kuolema saa elämän suudelma ja lakaisee itsensä pois .
        Pysykää ihmiset sisällä ja vältelkää muita.

Sua kukaan tapa.kuolema on uusi syntymä.kiertokulkua!läheisten rakkaiden kanssa eri rooleissa.ja loppujenlopuksi kaikki sisaria ja veljiä.mitä pelättävää..pääasia että opimme.ymmärtämään rakastamaan arvostamaan.oltii sitte nuoria tai vanhoja rumia tai kauniita.köyhiä tai rikkaita.niitä me kaikki ollaan elämissä oltu ja tullaan olemaan.ei hukata tätä elämää vaan käytetään se oppiaksemme.

• Anonyymi kirjoitti:

Sua kukaan tapa.kuolema on uusi syntymä.kiertokulkua!läheisten rakkaiden kanssa eri rooleissa.ja loppujenlopuksi kaikki sisaria ja veljiä.mitä pelättävää..pääasia että opimme.ymmärtämään rakastamaan arvostamaan.oltii sitte nuoria tai vanhoja rumia tai kauniita.köyhiä tai rikkaita.niitä me kaikki ollaan elämissä oltu ja tullaan olemaan.ei hukata tätä elämää vaan käytetään se oppiaksemme.

köh.
        no kerkeen kuolee sitten haluan tuhansien vuosien jälkeen kun oon kyllästynyt teihin, ettei ole tarvetta elää, eikä kukaa enää kaipaa eikä tarvi himoa,ja ei nauti minusta ja minun seurasta ja olen hyödytön.

• Anonyymi kirjoitti:

Sekä olen nahistunut. Onhan se muumiokin ollut terve.
        Elämässä ei ole mitään iloa, jos ei ole minkäänlaista nautintoa

• valtakunta kirjoitti:

Mutten vielä ole nahistun sitä odotellessa.🥰

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Ikänä sinusta ei merkityksettömää tuu.olet tärkeä osa maailmankaikkeutta jo nyt .kaikki hyvin.nauti älä turhaan pelkää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ikänä sinusta ei merkityksettömää tuu.olet tärkeä osa maailmankaikkeutta jo nyt .kaikki hyvin.nauti älä turhaan pelkää.

Kyllä pitää pelätä muiden vuoksi en kestä muiden surua ja muiden kuolemia minun pitää ihmiset elossa.
        Sukulaiseni sanoo kannan muiden murheet, mitä merkitystä sillä on jos kaikki ei saa nauttia elämästä.

• valtakunta
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikilla pitää olla oikeus elää.

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en jaksa itkeä enää muiden puolesta se on loppu teen sen minkä pystyn, eilenkin muurasin itkulla silmäni yritin lopettaa uutisten kanttelun, en vain pystynyt.
        Haluan ihmisten tajuavan pysykää kotona. Jokaisessa hauta arkussa on ihminen jonka muistot ja ympärillä itkuisella ihmiset surevat ovat tuhon omia syyttävät itseään ja yrittävät selviytyä olemme masentuneita kukaan ei jaksa kenestäkään ei ole töihin olemme laamaantuneet suurin osa ihmisistä ei kykene töihin
        Ihmisiä joilla elämä kurjuuttanut ja lopulta naulattu ei ollenkaa iloa ei nautintoo ei edes ihmisen elämisen muotoa se rakas jota ei keretty näkemään ei hyvästelemään ei muistuttaa olevansa tärkein.

Minä koen minä tunnen sen minä näen minä koen sen ja minä voin pahoin

• valtakunta kirjoitti:

Minä en jaksa itkeä enää muiden puolesta se on loppu teen sen minkä pystyn, eilenkin muurasin itkulla silmäni yritin lopettaa uutisten kanttelun, en vain pystynyt.
        Haluan ihmisten tajuavan pysykää kotona. Jokaisessa hauta arkussa on ihminen jonka muistot ja ympärillä itkuisella ihmiset surevat ovat tuhon omia syyttävät itseään ja yrittävät selviytyä olemme masentuneita kukaan ei jaksa kenestäkään ei ole töihin olemme laamaantuneet suurin osa ihmisistä ei kykene töihin
        Ihmisiä joilla elämä kurjuuttanut ja lopulta naulattu ei ollenkaa iloa ei nautintoo ei edes ihmisen elämisen muotoa se rakas jota ei keretty näkemään ei hyvästelemään ei muistuttaa olevansa tärkein.

Minä koen minä tunnen sen minä näen minä koen sen ja minä voin pahoin

Tuosta minä juuri hirväesti sinussa pidän, sinä välität, ja vaikka se tuskaista onkin niin se just tekee ihmisestä hienon :)

Tuosta minä juuri hirväesti sinussa pidän, sinä välität, ja vaikka se tuskaista onkin niin se just tekee ihmisestä hienon :)

Niin minäkin sinusta🥰

• Olet hyvin epälooginen.

• Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

Olet hyvin epälooginen.

Ahdistukseen saa apua, kun sitä vain pyytää.

• Anonyymi kirjoitti:

Ahdistukseen saa apua, kun sitä vain pyytää.

Tavallisia tunteita🤔
        kai tiesit vihasuuteenkin saa terapiaa kuin myös pelkoihin sekä myös mustasukkaisuuteen mutta sit kun menee tavallisesta poikkeevaa eikä ymmärrä itse miten tunteita käsitellään suosin harjoittelemaan.
        Tunteet kuluu elämään muista se.

• Anonyymi

Huonolta

.

Mikä niissä liäkäreissä on niin vastenmiälistä

Miulle

Mäiräävät liäkkeitä ja painavat alas

• Anonyymi

Kiinassa ei rasismia ole ollut koskaan ennen tätä globaalia vitsausta.

• Anonyymi

Sinulla on hyvä sydän.siksi koet niin raskaasti läheistenki tuskaa.sama täällä.voikun vois asioihin vaikuttaa ja tehdä tästä maailmasta kaikille paremman.pidä itsesi tuollaisena.se on raskasta täällä mutta siitä sinut tullaan muistamaan.kuitenki meillä jokaisella oma polku eikä voida asioihin vaikuttaa.sekin on vaan hyväksyttävä.kaikki kuitenkin menee niinkuin tarkoitus on ja asioilla on aina tapana järjestyä.usko ja luota siihen.ajatuksella on uskomaton voima.kaikki on ennalta kirjoitettu.menee just niinkö pitää.oppikouluna jokaiselle osalliselle.sinun ja läheistesi parhaaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on hyvä sydän.siksi koet niin raskaasti läheistenki tuskaa.sama täällä.voikun vois asioihin vaikuttaa ja tehdä tästä maailmasta kaikille paremman.pidä itsesi tuollaisena.se on raskasta täällä mutta siitä sinut tullaan muistamaan.kuitenki meillä jokaisella oma polku eikä voida asioihin vaikuttaa.sekin on vaan hyväksyttävä.kaikki kuitenkin menee niinkuin tarkoitus on ja asioilla on aina tapana järjestyä.usko ja luota siihen.ajatuksella on uskomaton voima.kaikki on ennalta kirjoitettu.menee just niinkö pitää.oppikouluna jokaiselle osalliselle.sinun ja läheistesi parhaaksi.

Näitä asioita on niin vaikea ymmärtää ja välillä minäki kapinoin.vaikka tiedänki että tällä koronallaki on tarkoitus.meille ihmiskunnalle.koko maailmalle.onneksi täältä löytyy kaltaisiasi hyväsydämmisiä herkkiä ihmisiä.siinä on toivo paremmasta.

• Anonyymi

Koronan seuraava muunnos voi sitten tappaa jo ne terveet nuoretkin.
      Sitkeä virus.
      ETELÄ-KOREASSA kymmenet ihmiset ovat saaneet positiivisia tuloksia koronavirus­testeissä, vaikka heidän oli aiemmin todettu parantuneen viruksen aiheuttamasta taudista. Tällaisia tapauksia on tiedossa ainakin 91, kertoo uutistoimisto Reuters.

• Anonyymi

Ihan rauhassa sinäkin.

• Anonyymi

Oman edun tavoittelu on mennyt ihmisen elämän arvostamisen ja lähimmäisenrakkauden edelle.

Ei tarvitse enää pelätä tulla liian kauan hoidetuksi. Vaikuttaa sille, että hauraassa tilassa heikoilla olevia ihmisiä painostetaan luopumaan oikeudestaan hoitoon ja syyllistetään heitä hoidontarpeesta ja resurssien vähyydestä.

Esimerkkejä: Lapsenlapset vaativat isovanhemman hoidon lopettamista, koska saavat hänen kodin omakseen aikaisemmin. Lääkäri jättää elvyttämättä iäkkään naapurin, kun on aina halunnut ostaa hänen asunnon ja tontin omakseen. Näitä tarinoilla kuulee kehuskeltavan kuppiloissa sankaritekoina.

Nykyiset vanhukset rakensivat hyvinvointiyhteiskunnan, joka huolehtisi heistä sitten kun he eivät enää jaksa. Eivät tienneet millaisille omahyväisille porukalle heidän rakentamansa maa joutui. Onneksi on vielä toisinajattelijoitakin.

• Anonyymi

Huonosti käy yksinäisille. Sanotaan, että kukaan ei heitä kaipaa ja kysele. Sairas ei kykene itse vaatimaan hoitoa. Hoito saattaa loppua siihen. Papereihin kirjoitetaan riippumatta tosiasiallisesta tilanteesta, että ei voitu auttaa. Kukaan ei kysele jälkikäteen. Ei Valvirakaan.

Hankalat omaiset voivat saada potilaiden parantumisia aikaan.

• Alkaisin painostamaan lääkäriä.

Siis ei kai tuo Ylen juttu voi olla totta?
      Sano ettei ole. Jos on, eihän me enää ihmisiä olla :(

• Kyllä se ikävä kyllä vaan taitaa olla :( Eikä tuollaisia kyselyjä varmaan yksittäiset lääkärit ominpäineen keksi alkaa tekemään :( veikkaan että jöljet johtaa tuossakin munailussa THL:ään :(

Kyllä se ikävä kyllä vaan taitaa olla :( Eikä tuollaisia kyselyjä varmaan yksittäiset lääkärit ominpäineen keksi alkaa tekemään :( veikkaan että jöljet johtaa tuossakin munailussa THL:ään :(

Minusta tämä oli kamala uutinen. Se, joka tuohon puheluun vastaa, menee shokkiin ja sukulaiset myös :(

• misspönttöuuni kirjoitti:

Minusta tämä oli kamala uutinen. Se, joka tuohon puheluun vastaa, menee shokkiin ja sukulaiset myös :(

Niinpä, tuosta ole mitään hyötyä mutta inhimillisen kärsimyksen määrä suunnaton mitä tuolla aiheutetaan :( Tuossa oli hyvä kirjoitus, tuo pitäisi kaikilla lääkäreillä ja muilla luetuttaa:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1815ef21-3dc7-4c9f-b867-905889e77e2e

Niinpä, tuosta ole mitään hyötyä mutta inhimillisen kärsimyksen määrä suunnaton mitä tuolla aiheutetaan :( Tuossa oli hyvä kirjoitus, tuo pitäisi kaikilla lääkäreillä ja muilla luetuttaa:

https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/1815ef21-3dc7-4c9f-b867-905889e77e2e

Vanhusten kohta, asioista kertominen ja koko tiedottaminen olisi pitänyt hoitaa toisin. Väärinymmärryksiä väärinymmärrysten perään ja joka suuntaan. Puhujien pitäisi mennä niille tasoille ja niiden tilanteiden tasoille, missä ikäihmisetkin ovat. Luoja tietää miten paljon pelkoa on siinä sukupolvessa, joka ei sähköisiä kanavia käytä :(

• misspönttöuuni kirjoitti:

Vanhusten kohta, asioista kertominen ja koko tiedottaminen olisi pitänyt hoitaa toisin. Väärinymmärryksiä väärinymmärrysten perään ja joka suuntaan. Puhujien pitäisi mennä niille tasoille ja niiden tilanteiden tasoille, missä ikäihmisetkin ovat. Luoja tietää miten paljon pelkoa on siinä sukupolvessa, joka ei sähköisiä kanavia käytä :(

Niinpä ja sitten kun vielä kehtaavat valehdella noiden vanhusten syyksi. Attendon akkakin ihan pokkana syyllisti vanhuksen, vaikka ihan varmasti ei hoivakotiin tulossa oleva mummeli/pappa ole käynyt virusta hakemassa mistään eikä noin pitkään voi olla kantajana kenenkään huomaamatta:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006468368.html

"Meille tuli Kiuruvedelle maaliskuun alussa niin sanottu kävelevä asiakas, joka liikkui vapaasti yksikössä. Asiakas oli aluksi oireeton. Kun hänelle tuli oireita, hänet testattiin. Maaliskuun lopulla saimme tietää, että tällä asiakkaalla on koronavirus, Holmqvist kertoi."

Tuolla aikakaaviota, kuolema tulee jo keskimäärin 14vrk:ssa:

https://dynamic.hs.fi/a/2020/koronakehossa/

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Niinpä ja sitten kun vielä kehtaavat valehdella noiden vanhusten syyksi. Attendon akkakin ihan pokkana syyllisti vanhuksen, vaikka ihan varmasti ei hoivakotiin tulossa oleva mummeli/pappa ole käynyt virusta hakemassa mistään eikä noin pitkään voi olla kantajana kenenkään huomaamatta:

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006468368.html

"Meille tuli Kiuruvedelle maaliskuun alussa niin sanottu kävelevä asiakas, joka liikkui vapaasti yksikössä. Asiakas oli aluksi oireeton. Kun hänelle tuli oireita, hänet testattiin. Maaliskuun lopulla saimme tietää, että tällä asiakkaalla on koronavirus, Holmqvist kertoi."

Tuolla aikakaaviota, kuolema tulee jo keskimäärin 14vrk:ssa:

https://dynamic.hs.fi/a/2020/koronakehossa/

Minä täällä vielä...

Joo luin sen ja tein siitä aloituksenkin silloin kun närkästyin. Ei ikinä se asiakas oo sitä virusta sinne vieny! Nosti se kommentti niskavillat pystyyn, ruojat syyttävät siinäkin. Eiköhän ne ihan muut matkaile! Aika härskiä hoitokodilta. Sitä mieltä oli näillä seuduilla muutkin, että vanhuksia vaan syytetään kun helppo siirtää heidän niskoille :( on kyllä aikoihin eletty

-Pönttis

Hyvää yötä en meso enempää ettei yöunet mene :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä täällä vielä...

Joo luin sen ja tein siitä aloituksenkin silloin kun närkästyin. Ei ikinä se asiakas oo sitä virusta sinne vieny! Nosti se kommentti niskavillat pystyyn, ruojat syyttävät siinäkin. Eiköhän ne ihan muut matkaile! Aika härskiä hoitokodilta. Sitä mieltä oli näillä seuduilla muutkin, että vanhuksia vaan syytetään kun helppo siirtää heidän niskoille :( on kyllä aikoihin eletty

-Pönttis

Hyvää yötä en meso enempää ettei yöunet mene :)

Niinpä, ärsyttää kun noin suoraan sitten syyllistetään, mikähän mesominen siellä hoitokodissakin sitten tuota vanhusta kohtaan jos on vielä hengissä :(

juu, hyvää yötä täältäkin, on se nukkumaan mentävä :)

• Anonyymi

Kannattaisi nyt jokaisen omaisen ilmoittaa tuolla tavalla omaiselle sanoneen lääkärin nimi sekä lääkärin työpaikkaan että Valviralle. Kannattaisi myös ilmoittaa asiasta myös muille viranomaisille, joiden alaisuuteen sosiaali- ja terveysasiat kuuluu. Kansanedustajissain on niitä, jotka voi nostaa tuosta metelin.

• Anonyymi

Olen ilmoittänut lääkäristä joka käyttäytyi törkeästi siirrettiin kuulemma helpompiin tehtäviin . sain muutettua yhden törkeän lain vaikka uhattiin poliisilla mutta kun laitoin dokumentit laki korjattiin kuukaudessa. Eli ei ne politikotkaan kaikkea ymmärrä. Ei edes laatimiensa lakien vaikutusta.

• Minä en osta edes liittymää puhelimesta, saati sitten oman kuolemani. Jos vain nuppi vielä toimii niin saa lääkäri etsiä minulle ajan ja keskustellaan paikan päällä ja samalla voi tehdä vaikka terveystarkastuksen niin tulee aika käytettyä hyödyksi.

Kyllähän minä jälkipolvelle olen sen jo kertonut että riippuen tavasta millä lähtee niin kaikki mikä minusta kelpaa varaosiksi niin ei muuta kuin kierrätykseen. Loput jos mahdollista niin lääketieteen opiskelijoiden harjoitusmateriaaliksi.

Hautaakaan ei tule eli jos haluaa muistella niin kaivakoon vanhoja valokuvia. Enää oikeastaan puutuu muistotilaisuuden tarjoilun suunnittelu, muu alkaa olla valmista.

• Anonyymi

Olen sen kokenut tiesin tarkkaan mikä oli vikan lääkäri vain vähätteli kun menin keskussairaalaan lääkäri sanoo mikset tullut aikaisemmin. Meni vähän nolon näköiseksi kun sanoin minä kävin ja sanottiin sitä on liikeellä. Niinkuin eturauhasyöpää olikin. Sitten alkoi hjyvä ja nopea hoito ja olen vielä 10 vuoden päästä hengissä. Toisin kui kaverini jolle sanottiin ei se vanhalla miehellä etene kesäkuussa löytyi joulukuussa henki pois

• Anonyymi

No ei ainakaan mua kukaan pysty painostamaan millään tavalla nyt eikä tulevaisuudessakaan. Yrittää saa =)

• Anonyymi

Yleistä ettei vanhuksia elvytetä varsinkaan hoitopaikoissa. Se on käytäntö.
      Piste

• Anonyymi

Kyllä.
        Jos olet elvytyskiellon mennyt tekemään, tulkitaan se niin että potilas jätetään täysin huolenpitoa vaille. Edes kipulääkkeitä ei anneta. Siellä sitten kovissa tuskissasi kidut kuoliaaksi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen

Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja
      Maailman menoa
      155
      2523
    2. Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?

En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b
      Maailman menoa
      146
      2362
    3. Kirje, PellePelottomalle.

Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot
      Ikävä
      101
      1049
    4. Meni kyllä aika solmuun

Meidän tutustuminen 😐
      Ikävä
      64
      881
    5. Sinua oli kiihottavaa

Sinua nainen oli kiihottavaa katsella.
      Ikävä
      63
      789
    6. Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa

Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka
      Maailman menoa
      274
      707
    7. Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?

Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a
      Kuhmo
      18
      697
    8. Voi teitä naisia

Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies
      Sinkut
      85
      690
    9. Martinan hevoset.

Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait
      Kotimaiset julkkisjuorut
      202
      668
    10. Hyvä meininki

TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap
      Haapavesi
      22
      648
    Aihe