Okonomiyaki

Pao Chai

Tunteeko kukaan kyseistä japanilaista ruokalajia? Jos, niin voiko olla ystävällinen ja antaa ohjeen tai mahdollisesti internet-sivun jolta se löytyy.

4

2521

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Velli

      Kyseessä on japanilainen pannukakku, johon voi laittaa vähän mitä vaan. Okonomi tarkoittaakin "kuten haluat", jolla viitataan juuri eri raaka-aine mahdollisuuksiin.

      Tuolta yksi valmistustapa: http://www.bellaonline.com/articles/art27690.asp

    • MPN

      Hyvän Okonomiyakin saa aikaiseksi ihan perusvehnäjauhoistakin mutta tämä vaatii hieman harjoittelua. Ensimmäiset askeleet kannattaa ottaa hieman hallitummassa ympäristössä.

      Tokyokan Helsingissä myy valmista jauhoseosta jossa on myös Yama Imoa (jamssia) ja Hotatea (kampasimpukaa)joukossa. Sillä onnistuu aika hyvin. Vinkiksi vaan että itse laitan hieman vähemmän vettä mitä ohje suosittaa. Kananmuna on erittäin jees, ja pitää kakkua paremmin kasassa ja parantaa makua.

      Tämän lisäksi lisään aina kourallisen murskattua katsuobushia joka kakkuun jo ennen paistoa.

      Itse en syö juurikaan lihaa joten käytän täytteinä yleensä katkarapuja (Ebi) ja kalmaria (Ika).

      Tokyokanista saa myös kaikki lisukkeet Aonoria lukuunottamatta. Burudoggu tonkatsu kastike on tosin lähes identtistä HP kastikkeen kanssa ja suomalainen majoneesi passaa ihan siinä missä japanilainenkin (tosin japanilainen on ehkä piirun parempaa, mutta myös kalliimpaa).

      Kääntämiseen käytän itse perinteistä suomalaista letunheitto tekniikkaa, mutta jos se ei suju letulla niin ei tule sujumaan okonomiyakillakaan.....eli käytä mahdollisimman leveää lastaa.

      Jos on jotain muuta niin kysy.....yritän käydä täällä vastaamassa.

      Gambatte!

      M

    • Mimmu

      Eikös niitä ole moniaki okonomiyaki- reseptejä?
      Taisiis, ainakin niitä lisäilyjä, yms..
      Minäkin olen monesta paikkaa etsinyt (netistä) noita Oko- reseptejä. Eipä näytä löytyvän. :(

    • Vipeksi995

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe