miksi tähdistä höpötellään "tiede" osiossa?

Anonyymi

Mielestäni nämä jutut kuuluisi salaliittoteoria palstalle, yhä harvempi kansalainen enää uskoo avaruuden olemassaoloon ja kaikki väitetyt kuvat avaruudesta on pelkkiä maalauksia tai cgi kuvavääärennöksiä.

23

170

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ainakin niitä kuvia on väritetty oikein huolella, että näyttäisivät hienommilta.

    • Anonyymi

      Nasa petkuttaa. Nasa huijaa. Aina on kuvat se väärentänyt.

    • Pitäisit edes hieman pidemmän ajan viestiesi välillä, nyt jokainen ymmärtää että vastailet omaan aloitukseesi.

    • Anonyymi

      Salkkareille on salaliittopalsta, ja se on juuri heille tarkoitettu yleispalsta joka käsittää kaikki aiheet.

      • Voinemme pohtia sitä että onko tähtiede todellista vaiko vain satuja.
        Toki se tarjoaa joillekin todellisen laiskanviran yhteiskunnan elättinä höpöjä puhumassa.

        Totta on ainakin se että meille näytetään "avaruuden" ihmeellisyyksistä vain maalauksia ja tietokoneanimaatioita ja väitetään niitä tosiksi. Miksi näin?

        Hubblekaan ei pysty kääntämään kameraansa kuvaamaan Maapalloa josta ei ole yhtä ainutta valokuvaa. Tuollainen 360:n asteen kamera olisi ollut kai liian kallis asennettavaksi?


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Voinemme pohtia sitä että onko tähtiede todellista vaiko vain satuja.
        Toki se tarjoaa joillekin todellisen laiskanviran yhteiskunnan elättinä höpöjä puhumassa.

        Totta on ainakin se että meille näytetään "avaruuden" ihmeellisyyksistä vain maalauksia ja tietokoneanimaatioita ja väitetään niitä tosiksi. Miksi näin?

        Hubblekaan ei pysty kääntämään kameraansa kuvaamaan Maapalloa josta ei ole yhtä ainutta valokuvaa. Tuollainen 360:n asteen kamera olisi ollut kai liian kallis asennettavaksi?

        Olisi täysin turhaa laittaa vain salkkareita varten avaruuden kaukaisia kohteita kuvaavaan Hubbleen kohti Maata kuvaava kamera koska ne kuvat olisivat väärennettyjä ilman muuta.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Voinemme pohtia sitä että onko tähtiede todellista vaiko vain satuja.
        Toki se tarjoaa joillekin todellisen laiskanviran yhteiskunnan elättinä höpöjä puhumassa.

        Totta on ainakin se että meille näytetään "avaruuden" ihmeellisyyksistä vain maalauksia ja tietokoneanimaatioita ja väitetään niitä tosiksi. Miksi näin?

        Hubblekaan ei pysty kääntämään kameraansa kuvaamaan Maapalloa josta ei ole yhtä ainutta valokuvaa. Tuollainen 360:n asteen kamera olisi ollut kai liian kallis asennettavaksi?

        Tietääkseeni mediassa yleisölle esitettäviä kaukaisista galakseista otettuja kuvia väritetään koska muuten ne olisivat maallikolle vain yhtä valomössöä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkseeni mediassa yleisölle esitettäviä kaukaisista galakseista otettuja kuvia väritetään koska muuten ne olisivat maallikolle vain yhtä valomössöä.

        Esim. Hubble kerää valoa (tai siis sähkömagneettista säteilyä) myös taajuuksilla, joita ihmisen silmä ei näe (ihmisen silmä on melko surkea kapine). Värit, joita ihmissilmä ei näe on tietenkin väritetty meille näkyviksi.


      • Anonyymi
        Rmtob kirjoitti:

        Esim. Hubble kerää valoa (tai siis sähkömagneettista säteilyä) myös taajuuksilla, joita ihmisen silmä ei näe (ihmisen silmä on melko surkea kapine). Värit, joita ihmissilmä ei näe on tietenkin väritetty meille näkyviksi.

        Väärävärikuvat ovat ainoa järkevä tapa esittää esmerkiksi tämän kapistuksen ottamia kuvia, kun sen aallonpituusalue 3.6µm - 100µm on kokonaisuudessaan kaukana ihmissilmän havaitsemista aallonpituuksista:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Spitzer_Space_Telescope

        Ihmissilmä näkee vain 0.2µm - 0.7µm väliset aallonpituudet joten silmällä katsomista varten aallonpituudet on tietenkin pakko esittää muuna kuin alkuperäisenä. Ihan samalla lailla radioteleskoopeilla ja tutkilla mikroaaltojen taajuuksilla otetut kuvat muutetaan väärävärikuviksi. Kun siis ihminen ei suoraan näe mikroaaltoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärävärikuvat ovat ainoa järkevä tapa esittää esmerkiksi tämän kapistuksen ottamia kuvia, kun sen aallonpituusalue 3.6µm - 100µm on kokonaisuudessaan kaukana ihmissilmän havaitsemista aallonpituuksista:

        https://en.wikipedia.org/wiki/Spitzer_Space_Telescope

        Ihmissilmä näkee vain 0.2µm - 0.7µm väliset aallonpituudet joten silmällä katsomista varten aallonpituudet on tietenkin pakko esittää muuna kuin alkuperäisenä. Ihan samalla lailla radioteleskoopeilla ja tutkilla mikroaaltojen taajuuksilla otetut kuvat muutetaan väärävärikuviksi. Kun siis ihminen ei suoraan näe mikroaaltoja.

        Kuten sanottu, salkkarille täysin turha väittää mitään sellaista olevan olemassakaan joka ei ole hänen silmänsä edessä hänen nähtävänään hänen päänupillaan.


      • Anonyymi
        nazi kirjoitti:

        Voinemme pohtia sitä että onko tähtiede todellista vaiko vain satuja.
        Toki se tarjoaa joillekin todellisen laiskanviran yhteiskunnan elättinä höpöjä puhumassa.

        Totta on ainakin se että meille näytetään "avaruuden" ihmeellisyyksistä vain maalauksia ja tietokoneanimaatioita ja väitetään niitä tosiksi. Miksi näin?

        Hubblekaan ei pysty kääntämään kameraansa kuvaamaan Maapalloa josta ei ole yhtä ainutta valokuvaa. Tuollainen 360:n asteen kamera olisi ollut kai liian kallis asennettavaksi?

        Maapallosta on useita kuvia. Edellisen tietsikkani taustanäytön kuvana oli Maan nousu Kuun horisontista.
        Miksi avaruuskaukoputki pitäisi kääntää muutaman älykääpiön mieliksi. Kiistäisitte kuitenkin kuvien aitouden.

        Kas tässä muutama kuva, vaikkakaan ei Hubblen ottamina.

        https://www.google.com/search?q=maapallo avaruudesta&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwj2-7btoffoAhVIcZoKHScdDqIQsAR6BAgJEAE


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maapallosta on useita kuvia. Edellisen tietsikkani taustanäytön kuvana oli Maan nousu Kuun horisontista.
        Miksi avaruuskaukoputki pitäisi kääntää muutaman älykääpiön mieliksi. Kiistäisitte kuitenkin kuvien aitouden.

        Kas tässä muutama kuva, vaikkakaan ei Hubblen ottamina.

        https://www.google.com/search?q=maapallo avaruudesta&tbm=isch&source=univ&client=firefox-b-d&sa=X&ved=2ahUKEwj2-7btoffoAhVIcZoKHScdDqIQsAR6BAgJEAE

        Älä viitti taas puhua soopaa. Maan nousua esiintynyt iänkaiken aina Phjanmaan rannikolla ja sitä on tiedemiehet ihmetelleet jo vuosia eikä ratkaisua ole löytynyt.
        Siinä mitään hupleja tarvita. Suttunen linkkisikin on väärän kopsattu eikä johda mihinkään.


    • Anonyymi

      Litteän maan kannattajaa harmittaa, kun hänen juttujaan ei ole uskottu yli 2000 vuoteen. Todisteita maapallosta löytyy jo reilusti yli epäilyksen aina laskelmista ihan livekuvaan asti, mutta mikään ei kelpaa näille, koska se Raamattu pitää saada jotenkin todelliseksi.

      • Anonyymi

        Näytäppä yksikin todiste!


      • Anonyymi

        Väitetty livekuva avaruusasemalta on pelkkä sukellustallennus johon on taustalle layeroitu cgi kuva pallomaasta. Katselin tunnin kuvaa, astronautin sama hanska liikkui aina samalla tavalla kameran edestä ja lopullinen todiste sukelluksissa tehdystä tallenteesta oli kuplat jotka vuoti "avaruuspuvusta" eli sukellusasun naamarista nousi kuplia ylöspäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitetty livekuva avaruusasemalta on pelkkä sukellustallennus johon on taustalle layeroitu cgi kuva pallomaasta. Katselin tunnin kuvaa, astronautin sama hanska liikkui aina samalla tavalla kameran edestä ja lopullinen todiste sukelluksissa tehdystä tallenteesta oli kuplat jotka vuoti "avaruuspuvusta" eli sukellusasun naamarista nousi kuplia ylöspäin.

        Panin saman merkille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Panin saman merkille.

        Tällä kertaa maltoit odottaa peräti 10 minuuttia ennen kuin vastasit itsellesi. Itsehillintäsi on samaa tasoa kuin juttusikin. :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näytäppä yksikin todiste!

        Lueppa raamattu niin näet todistuksia ihan tarpeeksi.


    • Turun yliopiston fysiikan ja tähtitieteen laitoksessa on pohdittu mm. seuraavaa:
      - tutkijat löysivät uuden tavan osoittaa (,) että ajassa ei voi mennä taaksepäin,
      - tutkijat löysivät löysivät uutta tietoa tähtienvälisestä magneettikentästä Auringon lähiympäristöstä,
      Nämä olivat toki vain muualta tulleita höhliä spekulaatioita.

      Nyt tulee laitoksen oman aivoriihen tuotantoa; 29.01.2020:
      - Huoli vihapuheen leviämisestä johti suurhankkeeseen - nuorten työpajoissa pohditaan yhteiskunnallista vaikuttamista.

      Huoh; tämä kuulostaa vitsiltä mutta se on täyttä totta !!:
      https://www.utu.fi/fi/yliopisto/luonnontieteiden-ja-tekniikan-tiedekunta/fysiikka-ja-tahtitiede

    • Anonyymi

      Se vie vain aikaa osalla ihmisistä ymmärtää tuo asia. Jotkut asia voivat olla monimutkaisia ymmärtää.

    • Miksi tämä salaliitto kuuluu tähtitiede palstalle

    • Anonyymi

      Tää on uskottavaa?: "Yhä harvempi kansalainen enää uskoo"...?
      Tuota tyyliä jotkut jaksaa viljellä. Mutta mitä viljelee, sitä myös kerää. Kuka peltonsa sadon jättäisi keräämättä?

    • Anonyymi

      Aloittaja on täysi idiootti. Katso yötaivaalle kiikareilla mitä siellä näkyy.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1606
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      931
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      618
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      159
      497
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      188
      428
    Aihe