Kumppanin ystävät ja seurustelu

Anonyymi

Hei kaikki sinkut. Osalla ehkä parisuhteesta on jonkinlaista kokemusta ja useampi sitä elämänsä aikana ehtii myös saada, vähintään seuraamalla toisten koheltamista. Siksi kysynkin tämmöistä seuraavaa teiltä Sinkut.

Mitä olette mieltä siitä, että kumppaninne käy esim. bissellä sellaisen ihmisen kanssa, joka on ilmaissut olevansa lääpällänsä kumppaniinne? Heterosuhteessa tämä tarkoittaisi siis ajan viettämistä rennosti vastakkaista sukupuolta olevan 'kaverin' tai 'ystävän' kanssa? Ihan normaalia kanssakäymistä oletetusti siis, mutta mistä sitä voi aina tietää?

Onko kyseessä asia, jota ei vaan parisuhteessa ollessa tehdä? Mitä mieltä olette, jos itse toimitte edellä kuvatusti, kumppaninne tilanteesta tai sen tunteista?

Uskaltaako kukaan tunnustaa olleensa vastaavanlaisessa tilanteessa jonakin osapuolena tai törmännyt kaveripiirissään vastaavanlaiseen käyttäytymiseen?

71

57

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä en ainakaan haluaisi, että kumppani kävisi kahvittelemassa ja mitään muutakaan vastakkaista sukupuolta olevien kanssa, joilla on kiinnostusta. Ymmärrän, että työn tai opiskelun ja harrastusten puitteissa tavataan vastakkaista sukupuolta olevia ja lounas- ja kahvitauoilla ollaan yhdessä. En kyllä vapaa-aikana tuollaista ymmärrä ollenkaan ja hyvin omituiselta se tuntuisi, varsinkin, jos toisella on sinun puolisoon tunteita.

Kyllä minulla itselläni on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita, jotka ovat suhteessa mutta minkäänlaisia tunteita ei ole. Kysymys on puhtaasta ystävyydestä. Pitää olla kunnioitus toisen suhdetta kohtaan. Helekatti ollen! ;)

• Anonyymi

• Anonyymi

Niin niin, kyllä minulla ITSELLÄNI on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita,
        mutta en kyllä vapaa-aikana tuollaista ymmärrä ollenkaan ja hyvin omituiselta se tuntuisi, varsinkin, jos toisella on sinun puolisoon tunteita, itse olen puhdas ja tunteeton kaikkia muita kuin puolisoani kohtaan, kysymys minulla ITSELLÄNI on puhtaasta ystävyydestä, mutta kaikki jotka ovat lääpällään kumppaniini, ovat kiellettyjen listalla kumppanini elämässä - itselläni on vain puhtaita ystävyyssuhteita vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa vapaa-aikoinani.
        Eikö puhdas ystävyys ole tunne?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin niin, kyllä minulla ITSELLÄNI on vastakkaista sukupuolta olevia kavereita,
        mutta en kyllä vapaa-aikana tuollaista ymmärrä ollenkaan ja hyvin omituiselta se tuntuisi, varsinkin, jos toisella on sinun puolisoon tunteita, itse olen puhdas ja tunteeton kaikkia muita kuin puolisoani kohtaan, kysymys minulla ITSELLÄNI on puhtaasta ystävyydestä, mutta kaikki jotka ovat lääpällään kumppaniini, ovat kiellettyjen listalla kumppanini elämässä - itselläni on vain puhtaita ystävyyssuhteita vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa vapaa-aikoinani.
        Eikö puhdas ystävyys ole tunne?

Toki ystävyys on puhdas tunne ja ystävyys on voinut syntyä kauan ennen kuin toinen ystävistä on edes mennyt parisuhteeseen. En itse soittele parisuhteessa oleville ystäville tai sovi tapaamisia. Jos jossain satun tapaamaankin, toki pysähdyn juttelemaan. Tapaan parisuhteellisia molempien puolisoiden läsnäollessa, jos tapaan. Jokaisen parisuhdetta on lähtökohtaisesti kunnioitettava.

On tietysti sitten niitäkin, joilla on näitä vapaita suhteita ja ovat kenen kanssa huvittaa. Se aiheuttaa kuitenkin parisuhteessa pahaa mieltä ja ei rakenna mitenkään ihmistä itseään, rikkoo vain. Parisuhteessa lapsetkin kärsii, jos äiti ja/tai isä pitää avioliiton ulkopuolisia suhteita. Sellaiset suhteet ei ole kenellekään hyväksi.

• Anonyymi

voe hele...! ketään ei voi yksin omistaa!

voit kieltää yhtä sun toista vedoten seurusteluunne,
      mutta varo ettei lopu oma seurustelusi,
      jos rajoitat kovin ahtaaksi kumppanisi elinpiirin

mitä se haittaa jos kumppanisi ystävä on lääpällään häneen,
      jos ei kumppanisi ole lääpällään tähän ystäväänsä
      vaan seurustelee SINUN kanssasi ja rakastaa sinua

• Anonyymi

Ketään ei voi omistaa mutta parisuhteella tulee olla terveet rajat. En usko, että vapaa-ajalla kahvittelu ja treffailu vastakkaista sukupuolta (tai samaa sukupuolta) olevan, kiinnostuneen kanssa parisuhteellista rakentaa millään tavalla. Aiheuttaa turhaa mustasukkaisuutta myös puolisossa.

• Anonyymi

Ei tässä omistamisesta ollut kysymys. Jaan ajatuksesi molempien parisuhteen osapuolten tietynlaisesta vapauden tilasta, mutta en aivan ymmärrä, miksi toinen haluaisi pitää yhtä kuvaamassani tilanteessa? Esimerkissäni suhde on kunnossa, eikä sillä tapa ole rajat löystyneet että pettämisestä olisi kyse. Kun lähdetään suhteen ulkopuolella bisselle susta romanttisesti tykkäävän vastakkaisen sukupuolen edustajan kanssa... siinä on jotain erikoista?

• Anonyymi

Mikäli olet noin mustasukkainen kumppanisi normaalista elämästä ja kanssakäymisestä ihmisten kanssa, niin lopeta seurustelu heti hänen kanssaan, ettei pääse tapahtumaan isompia onnettomuuksia kuin pelkkä mustasukkailusi.
      Mustasukkaisuus tuossa määrin ei ole enää normaalia ja etenkään se ei ole rakkautta, vaan itsekästä omistushalua ja puolisonsa kontrollointihalua.

• Anonyymi

Ei kyse ole omistamisesta tai mustasukkaisuudesta, ne on sun tulkinta. Ehkäpä sulla on asiasta jotain omakohtaista kokemusta? Olisin enemmän kuin halukas kuulemaan siitä?

• Mulle on käynyt noin ja ihan vielä monesti rupattelivat henkeviä keskenään. Mun kumppani oli saanut minut tuntemaan olevani se ainoa.
      Ja aina haluan vain suhteita, missä on häkki, mut ovi auki. 😊

Mutta kukin tyylillään. 🙂

• Anonyymi

Ei se parisuhde häkki ole, jos siinä on terveet rajat. Oikeasti aikuinen ihminen myös ymmärtää, että terveet rajat suojelee parisuhdetta.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei se parisuhde häkki ole, jos siinä on terveet rajat. Oikeasti aikuinen ihminen myös ymmärtää, että terveet rajat suojelee parisuhdetta.

No se oli kuvaavaa, että ne rajat on, mutta silti voi elää vapaasti. Minusta se kuvaa hyvin mun ajatusmaailmaa.

Jos tiedän toisen astuneen rajan yli, jotain vaan murtuu, eikä sitä voi palauttaa. Sen verran itseäni tiedän.

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No se oli kuvaavaa, että ne rajat on, mutta silti voi elää vapaasti. Minusta se kuvaa hyvin mun ajatusmaailmaa.

Jos tiedän toisen astuneen rajan yli, jotain vaan murtuu, eikä sitä voi palauttaa. Sen verran itseäni tiedän.

Selevä pyy! ;)

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Tuo on ihan totta. Kun raja on kerran ylitetty, sitä ei oikein voi enää korjata - tai sen korjaamiseen vaaditaan paljon. Kyllä nämä ylimääräiset tapaamiset vastakkaisen sukuopuolen kanssa kuuluu sinkuille, ei parisuhteellisille. Jokaisella luulisi olevan omaa sukupuolta edustavia ystäviä tai pokkaa tavata vastakkaista sukupuolta edustavia ystäviä heidän puolisoiden kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Selevä pyy! ;)

Eipä se muuten oksalla kestäis! 😃👌

• Anonyymi kirjoitti:

Tuo on ihan totta. Kun raja on kerran ylitetty, sitä ei oikein voi enää korjata - tai sen korjaamiseen vaaditaan paljon. Kyllä nämä ylimääräiset tapaamiset vastakkaisen sukuopuolen kanssa kuuluu sinkuille, ei parisuhteellisille. Jokaisella luulisi olevan omaa sukupuolta edustavia ystäviä tai pokkaa tavata vastakkaista sukupuolta edustavia ystäviä heidän puolisoiden kanssa.

No oikeasti on kyllä rikkaus tuntea vastakkaisen sukupuolen edustajia ja saada heistä ystäviä. On ihan korvaamatonta.

Tiedän, ettei sellaiseen kaikki pysty, että on vain ystävä vastakkaiselle sukupuolelle, mutta se on sitten niin. Jokainen tavallaan...

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

No oikeasti on kyllä rikkaus tuntea vastakkaisen sukupuolen edustajia ja saada heistä ystäviä. On ihan korvaamatonta.

Tiedän, ettei sellaiseen kaikki pysty, että on vain ystävä vastakkaiselle sukupuolelle, mutta se on sitten niin. Jokainen tavallaan...

Kyllä opiskelu-, työ- ja harrastuspiireissä on mahdollista mutta sellainen ylimääräinen treffailu ja kahvittelu vapaa-ajalla on nou nou. Itse en lähtisi sellaiseen enkä laittaisi kumppaniakaan siihen tilanteeseen, jos parisuhteessa olisin.

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä opiskelu-, työ- ja harrastuspiireissä on mahdollista mutta sellainen ylimääräinen treffailu ja kahvittelu vapaa-ajalla on nou nou. Itse en lähtisi sellaiseen enkä laittaisi kumppaniakaan siihen tilanteeseen, jos parisuhteessa olisin.

Joo. Mua ei haittais... kyllä jos jotain mun selän takana tapahtuu, tapahtuu se halusimpa tai en.

Mutta jokainen tavallaan. 😊

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Kuvaako se myös, että itsellä on sun tapauksessa samanlainen vapaus tehdä samoin, jos sellainen aika tulisi suhteessa ollessa?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuvaako se myös, että itsellä on sun tapauksessa samanlainen vapaus tehdä samoin, jos sellainen aika tulisi suhteessa ollessa?

Siis tietysti puolin jos toisin.

Mutta mitä aikaa sä tarkoitat? 🤔

• Anonyymi
        Disse kirjoitti:

Siis tietysti puolin jos toisin.

Mutta mitä aikaa sä tarkoitat? 🤔

No sitä, jolloin sulla olisi kiinnostus jotakuta kohtaan tai joku ystäväpiiristäsi osoittaisi olevansa susta kiinnostunut, vaikkakin kunnioittaisi sun seurustelua.

Tässä aloituksessa on nimenomaan kyse siitä, onko jotain sellaista harmaata aluetta, joka mahdollistaa kuvaamani käytöksen, vaikka suhde oliskin ok pohjalla? Vai onko niin, ettei sitä vain tehdä, koska se ei ole aivan hyvän maun mukaan.

Tarkoittaako, että mikäli niin tapahtuu, suhteessa kaikki ei olekaan ok?

• Anonyymi kirjoitti:

No sitä, jolloin sulla olisi kiinnostus jotakuta kohtaan tai joku ystäväpiiristäsi osoittaisi olevansa susta kiinnostunut, vaikkakin kunnioittaisi sun seurustelua.

Tässä aloituksessa on nimenomaan kyse siitä, onko jotain sellaista harmaata aluetta, joka mahdollistaa kuvaamani käytöksen, vaikka suhde oliskin ok pohjalla? Vai onko niin, ettei sitä vain tehdä, koska se ei ole aivan hyvän maun mukaan.

Tarkoittaako, että mikäli niin tapahtuu, suhteessa kaikki ei olekaan ok?

Niin, siis en mä oikeastaan usko ihastuvani keheenkään merkittävästi ainakaan, jos suhteessa on kaikki ok. Ja jos ei ole ok, se pitää tietty ensiksi saada kuntoon.
        Ja luultavasti mua vaivais se suhde jo jotenkin, että en mä silloin keheenkään ihastua voisikaan...🤔

Sama jos kumppani sanoo ihastuvansa johonkin niin, ettei tiedä mitä tekisi, pitäisi ensin käydä läpi meidän suhde.

• Joo, on käynyt noin ja niinkin että mun kumppani on ollut se lääpällään oleva osapuoli. Rampannut kahvilla ja syömässä sen lääpätyksensä kanssa.

Itse en lähtisi mielellään lääpätyksen kanssa mihinkään, kun siinä piilee se retkahtamisen vaara.

Minkäs tekee, jos ihastuu. Ihastuu sitten, mutra pettäminen on ikävempi juttu.

• Anonyymi

Toi kuulostaa jo siltä, että pettäminen ei ole ollut kovin kaukana.

• Anonyymi kirjoitti:

Toi kuulostaa jo siltä, että pettäminen ei ole ollut kovin kaukana.

Niin no en tiedä, vaikka olisi pettänytkin. Kovin oli ainakin innoissaan aina tyypistä. Kyllä mies miehestä.

• Vetäisin rajan siihen, että jos itsellä olisi tuntemuksia sitä ystävää kohtaan, en lähtisi hänen kanssaan kaksistaan "bisselle" Toisen ihmisen tunteista ei voi ikinä tietää, eikä ottaa vastuuta. Silloinhan ei mitään tapahdu, jos tunteet eivät ole molemminpuoliset.Vastakkaista sukupuolta olevan kanssa viihteellä olemista on vaikea välttää ihan jo siksikin, kun itsellä on ollut miesvaltainen ala ja opiskeluaikana myös 90% opiskelukavereista oli miehiä. Onhan sitä kuullut aina jostain, että tuo on lääpällään sinuun tai henkilön omia tunnustuksia jossain vaiheessa iltaa, mutta eipä niitä kannata niin vakavasti ottaa, ihastumisia tulee ja menee. Seuraavana päivänä voi olla taas tyypillä uusi ihastus ja uudet kujeet. Ei se omaa elämääni hetkauta. Ja seuraavaana päivänä voi sanoa, että älä pelkää, en muista mitään, mitä höpisit.

• No joo ja en kyllä kaksistaan lähtisi sellaisenkaan kanssa, josta tietäisin, että on minuun ihastunut, tarkemmin ajatellen.Vaivaannuttavaa.

• Anonyymi
        yksinkertainen.blondi kirjoitti:

No joo ja en kyllä kaksistaan lähtisi sellaisenkaan kanssa, josta tietäisin, että on minuun ihastunut, tarkemmin ajatellen.Vaivaannuttavaa.

Tää on rehellinen näkökulma, mitäpä tosiaan ajattelisi, jos itse olisi se joka suunnalta haluttu? Lähtisikö koettamaan, mitä kumppani tilanteesta tuumaisi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tää on rehellinen näkökulma, mitäpä tosiaan ajattelisi, jos itse olisi se joka suunnalta haluttu? Lähtisikö koettamaan, mitä kumppani tilanteesta tuumaisi?

Äh, mitään joka suunnalta haluttu ole..
        En nyt miettinyt, mitä kumppani ajattelisi, koska hän ei ole mustasukkaista tyyppiä eikä hän nyt ainakaan voisi tietää kuka minuun olisi ihastunut. Harvemmin sitä itsekään tietää, ellei joku itse suoraan sano. Itse sitä täytyy vastuu ottaa, jos tietää jonkun tunteista. Ettei herätä vääriä signaaleja. Joku luulee että työtapaaminen onkin treffikutsu tms.
        Y.b off

• Anonyymi

Vedän turpaan jos joku ukko yrittää vonkata mun tyttöystävää. Sen verran mustasukkainen mies saa olla ettei kukaan tule iskemään varattua naistaan.

• Anonyymi

Keneenkään ei saa koskea. Onko tyttöystäväsikään turvassa, jos käytät nyrkkejä? Oletko väkivaltainen?

• Anonyymi

Mies ei lyö ketään. Miehen sukupuoleen syntyneet "miehet", joilla ei ole kykyä hallita ja hillitä itseään, käyttävät nyrkkejään.

• Anonyymi

Harkitsisin asiaa (sekä itseni että toisen näkökulmasta) ainoastaan KAIKKIEN seuraavien viiden ehdon täyttyessä:

1) Kumppani esittäisi oma-aloitteisesti erittäin, erittäin painavan syyn sille, miksi kyseistä henkilöä tarvitsee tavata. Pelkkä sosiaalinen kanssakäyminen ei ole erittäin painava syy, mutta esimerkiksi kyseisen henkilön pyytäminen johonkin projektiin tai hänen (alas istumista vaativa, siis ei puhelimessa hoidettavissa oleva) konsultoimisensa jonkin asian tiimoilta voisi sellainen olla.

2) Kumppani ei kärsivällisestä ja minulle huolellisesti kertomastaan etsimisestä huolimatta olisi löytänyt ketään muuta, jolla olisi sama asiantuntemus kuin hänen tuttavallaan. Hän pahoittelisi asiaa minulle.

3) Kumppani pitäisi itsestäänselvyytenä, että minä lähtisin mukaan tapaamiseen. Hän ilmoittaisi tuttavalleen jo tapaamista sovittaessa, että menemme siihen kaksin.

4) Jos en itse pääsisi paikalle esimerkiksi jonkin minulle tärkeämmän tapaamisen taikka oman sairastumiseni vuoksi, kumppani oma-aloitteisesti siirtäisi tuttavansa kanssa sovitun tapaamisen ajankohtaa.

5) Kumppani tiedustelisi minulta oma-aloitteisesti, mitä ajattelen kohtaamisesta, sekä tekisi hyvin selväksi, että minun mielipiteeni ja parisuhteemme hyvinvointi on hänelle tärkeämpää kuin mikään tieto tai palvelu(s), jota hän olisi pyytämässä tuttavaltaan. Tähän sisältyisi se, että kumppani peruisi koko tapaamisen heti, jos minä sitä pyytäisin.

Aloituksessa kuvattu tilanne on absurdi enkä voisi kuvitella sellaista omaan parisuhteeseeni, mutta noiden viiden ehdon täyttyessä asia olisi harkittavissa.

• Anonyymi

Voi ristus!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi ristus!

Se on Kristus. ;)

Terveisin,
        Edellinen kommentoija

• Anonyymi

Toivottavasti heitit edellisen läpällä, liian tuhti analyysi mun mielestä. Asioita on hyvä miettiä monelta kannalta, mutta käytännössä ne on tunteet, joiden valta vaikuttaa lopulta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toivottavasti heitit edellisen läpällä, liian tuhti analyysi mun mielestä. Asioita on hyvä miettiä monelta kannalta, mutta käytännössä ne on tunteet, joiden valta vaikuttaa lopulta.

Kaikki ihmiset eivät pidä tuhdeista analyyseistä. Toiset pitävät nimenomaan sellaisista.

Jos luit analyysini kohdan 5) huolella, huomasit, että nimenomaan tunteet ovat noissakin ehdoissa kaikkein korkeimmalla sijalla.

Tunteet ja analyysi eivät sulje toisiaan pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki ihmiset eivät pidä tuhdeista analyyseistä. Toiset pitävät nimenomaan sellaisista.

Jos luit analyysini kohdan 5) huolella, huomasit, että nimenomaan tunteet ovat noissakin ehdoissa kaikkein korkeimmalla sijalla.

Tunteet ja analyysi eivät sulje toisiaan pois.

Luin kyllä, mutta missä kohtaa puhut tunteista? Puhut ajattelemisesta, mielipiteestä, palveluksesta.

• Anonyymi

Heh, näitä surullisen kuuluisia "omistavia" kumppaneita. Veikkaan, että sulla on lähestymiskielto ja linnassakin mahdollisesti jo istunut...

• Anonyymi

Heh, näitä surullisen kuuluisia "omistavia" kumppaneita. Veikkaan, että sulla on lähestymiskielto ja linnassakin mahdollisesti jo istunut...

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se on Kristus. ;)

Terveisin,
        Edellinen kommentoija

Ei ole, googlasin. Tuossa tietylle muurealueelle kuuluvassa sanonnassa se kirjoitetaan pienellä.
        https://www.suomisanakirja.fi/ristus

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luin kyllä, mutta missä kohtaa puhut tunteista? Puhut ajattelemisesta, mielipiteestä, palveluksesta.

En maininnut sanaa "tunne", mutta asia oli pääteltävissä kohdan 5) sanasta mielipide. Älä takerru sanoihin.

Muodostan mielipiteeni ajattelun, tunteiden ja intuition kautta. Englannin kielessäkin on monta eri sanaa asialle: feeling, emotion ja mood. En jaksanut alkaa selittää, mitä noista kolmesta tarkoitin, koska asialla ei aloituksen kysymyksen näkökulmasta ole merkitystä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En maininnut sanaa "tunne", mutta asia oli pääteltävissä kohdan 5) sanasta mielipide. Älä takerru sanoihin.

Muodostan mielipiteeni ajattelun, tunteiden ja intuition kautta. Englannin kielessäkin on monta eri sanaa asialle: feeling, emotion ja mood. En jaksanut alkaa selittää, mitä noista kolmesta tarkoitin, koska asialla ei aloituksen kysymyksen näkökulmasta ole merkitystä.

Anteeksi heikko ymmärrykseni, mutta mielipide suhteessa ollessa, kuvaamaan tunnettani kumppaniani kohtaan, ei oikein toimi. Jos hän kysyy mielipidettä vaatetuksestaan tai vaikka hiusten pituudesta, se on ok. Mut mielipide omista tunteistani?

• Anonyymi

Olen ollut yhdessä kaltaisesi kumppanin kanssa. Äärimmäisen raskas kokemus. Pahinta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Ei ikinä enää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi heikko ymmärrykseni, mutta mielipide suhteessa ollessa, kuvaamaan tunnettani kumppaniani kohtaan, ei oikein toimi. Jos hän kysyy mielipidettä vaatetuksestaan tai vaikka hiusten pituudesta, se on ok. Mut mielipide omista tunteistani?

Mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle. Molempiin suuntiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen ollut yhdessä kaltaisesi kumppanin kanssa. Äärimmäisen raskas kokemus. Pahinta mitä minulle on koskaan tapahtunut. Ei ikinä enää.

Sama. Tajusin just, että täällä tosiaan kirjoittelee ihan kuka vain. Myös totaalisia hulluja ja huonoitsetuntoisia narsisteja. Taidan pitää pienen tauon tästä paikasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tämä tyyli sopii lähinnä suhteisiin, joissa kumppanin hyvinvointi on maailman tärkein asia. Ymmärrän, ettei se sovi kaikille.

Yleisemmin ottaen on kai selvää, ettei kannata olla yhteydessä sellaisten ihmisen kanssa, joiden kanssa ei ole hyvä olla.

Persoonastani sen verran, että en kaipaa kaikkien hyväksyntää. En ehkä ymmärrä, mitä saat itsellesi siitä, että kerrot minunlaisten ihmisten olevan raskaita. Jos saat siitä jotain mielihyvää niin olepa hyvä. Minulle on tärkeää vain, että rakkaimpani pitävät minusta.

• Anonyymi

Siis tunget kumppanisi työtapaamiseen väkisin mukaan? Mitä helvettiä? :D
        Ja nämä:
        " Kumppani esittäisi oma-aloitteisesti erittäin, erittäin painavan syyn sille, miksi kyseistä henkilöä tarvitsee tavata. " Eli sinä arvioisit jotain hänen työtapaamistaan, miksi joku pitäisi tavata? :D

"Kumppani ei kärsivällisestä ja minulle huolellisesti kertomastaan etsimisestä huolimatta olisi löytänyt ketään muuta, jolla olisi sama asiantuntemus kuin hänen tuttavallaan. Hän pahoittelisi asiaa minulle." Pahoittelisi, että pitää tavata joku asiantuntija?:D

3. olikin se kaikkein hauskin, onko tällaisia ihmisiä ihan oikeasti olemassa???

"Kumppani tiedustelisi minulta oma-aloitteisesti, mitä ajattelen kohtaamisesta, sekä tekisi hyvin selväksi, että minun mielipiteeni ja parisuhteemme hyvinvointi on hänelle tärkeämpää kuin mikään tieto tai palvelu(s), jota hän olisi pyytämässä tuttavaltaan. Tähän sisältyisi se, että kumppani peruisi koko tapaamisen heti, jos minä sitä pyytäisin."

MIKSI sinä ajattelisit jonkun työprojektiin liittyvän tapaamisen suhteen mitään negatiivista? Ja MISTÄ SYYSTÄ oikeasti voisit kieltää TYÖtapaamisen? Oletko sadistinen valllanhaluinen hirviö??? Luuletko, että kaikki miesten ja naisten välinen kanssakäyminen on täynnä seksuaalisia signaaleja? Ei ole. Ja jos jossain tapaamisessa niitä olisikin, niin se ei johda mihinkään, jos molemmat osapuolet sitä eivät vartavasten halua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama. Tajusin just, että täällä tosiaan kirjoittelee ihan kuka vain. Myös totaalisia hulluja ja huonoitsetuntoisia narsisteja. Taidan pitää pienen tauon tästä paikasta.

En ymmärrä väitettäsi. Minä kannatan kaikkea, mistä on sovittu parisuhteessa. Jos pari on vaikkapa sopinut, että haluavat harrastaa parinvaihtoa, niin mikäs siinä. Minä en myöskään koskaan vaatisi kumppaniltani mitään, mihin en itse suostuisi. Sama toisin päin.

Minä pidän erittäin epätoivottavana tilanteena suhdetta, jossa ei neuvotella suhteen laadusta ja tehdään (usein virheellisiä) oletuksia mistä tahansa.

Sen lisäksi minua pidetään kotosalla äärimmäisen loogisena ihmisenä. Mutta sinua en pidä loogisena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tunget kumppanisi työtapaamiseen väkisin mukaan? Mitä helvettiä? :D
        Ja nämä:
        " Kumppani esittäisi oma-aloitteisesti erittäin, erittäin painavan syyn sille, miksi kyseistä henkilöä tarvitsee tavata. " Eli sinä arvioisit jotain hänen työtapaamistaan, miksi joku pitäisi tavata? :D

"Kumppani ei kärsivällisestä ja minulle huolellisesti kertomastaan etsimisestä huolimatta olisi löytänyt ketään muuta, jolla olisi sama asiantuntemus kuin hänen tuttavallaan. Hän pahoittelisi asiaa minulle." Pahoittelisi, että pitää tavata joku asiantuntija?:D

3. olikin se kaikkein hauskin, onko tällaisia ihmisiä ihan oikeasti olemassa???

"Kumppani tiedustelisi minulta oma-aloitteisesti, mitä ajattelen kohtaamisesta, sekä tekisi hyvin selväksi, että minun mielipiteeni ja parisuhteemme hyvinvointi on hänelle tärkeämpää kuin mikään tieto tai palvelu(s), jota hän olisi pyytämässä tuttavaltaan. Tähän sisältyisi se, että kumppani peruisi koko tapaamisen heti, jos minä sitä pyytäisin."

MIKSI sinä ajattelisit jonkun työprojektiin liittyvän tapaamisen suhteen mitään negatiivista? Ja MISTÄ SYYSTÄ oikeasti voisit kieltää TYÖtapaamisen? Oletko sadistinen valllanhaluinen hirviö??? Luuletko, että kaikki miesten ja naisten välinen kanssakäyminen on täynnä seksuaalisia signaaleja? Ei ole. Ja jos jossain tapaamisessa niitä olisikin, niin se ei johda mihinkään, jos molemmat osapuolet sitä eivät vartavasten halua.

Ei. Tekstissä ei puhuttu työtapaamisesta. Lue ensin aloitus ja tarkastele tekstiäni sitä vasten. Sen lisäksi voisit opetella käyttäytymään. Myös verkossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, tämä tyyli sopii lähinnä suhteisiin, joissa kumppanin hyvinvointi on maailman tärkein asia. Ymmärrän, ettei se sovi kaikille.

Yleisemmin ottaen on kai selvää, ettei kannata olla yhteydessä sellaisten ihmisen kanssa, joiden kanssa ei ole hyvä olla.

Persoonastani sen verran, että en kaipaa kaikkien hyväksyntää. En ehkä ymmärrä, mitä saat itsellesi siitä, että kerrot minunlaisten ihmisten olevan raskaita. Jos saat siitä jotain mielihyvää niin olepa hyvä. Minulle on tärkeää vain, että rakkaimpani pitävät minusta.

Niinpä niin. Kumppanin hyvinvointi= että kumppani ei tule pahoinpidellyksi (henkisesti tai fyysisesti) sinun toimestasi. Ymmärrän.
        Kommenttini oli spontaani reaktio ja toi sillä tavoin itselleni hyvän olon, että tiedostin, että en enää koskaan tekisi samaa virhettä. Toisaalta kirjoituksesi tuo huolen, ettei kukaan itselleni tärkeä menisi samaan ansaan. Mutta enpä usko, olen heitä riittävästi valistanut, mitä on rakkaus ja mitä se ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinpä niin. Kumppanin hyvinvointi= että kumppani ei tule pahoinpidellyksi (henkisesti tai fyysisesti) sinun toimestasi. Ymmärrän.
        Kommenttini oli spontaani reaktio ja toi sillä tavoin itselleni hyvän olon, että tiedostin, että en enää koskaan tekisi samaa virhettä. Toisaalta kirjoituksesi tuo huolen, ettei kukaan itselleni tärkeä menisi samaan ansaan. Mutta enpä usko, olen heitä riittävästi valistanut, mitä on rakkaus ja mitä se ei ole.

Hyvinvointiin kuuluu paljon muutakin kuin sen varmistaminen, ettei kukaan tule pahoinpidellyksi henkisesti tai fyysisesti, joko kumppanin tai kenenkään muunkaan toimesta. Suoraan sanoen en aivan ymmärrä, miksi otat pahoinpitelyn mukaan keskusteluun. Minä en ole pahoinpidellyt ketään eikä minua ole pahoinpidelty. Toivottavasti sinuakaan ei ole, mutta jos on, toivotan menestystä toipumiseen.

Voisit taustoitella ajatuksiasi vähän paremmin sen sijaan, että vain ilmoitat muille "ymmärtäneesi" asian, vaikka olet todennäköisesti ymmärtänyt väärin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tekstistäsi voisi päätellä, että olet ymmärtänyt minut väärin ainakin seuraavilla tavoilla:
        - Luulet minun kannattavan kaikkia sääntöjä kaikkiin suhteisiin.
        - Luulet minun vaativat parisuhteessa asioita, joita en itse suo toiselle.
        - Luulet, etten osaa neuvotella asioista tai ottaa toisen mielipiteitä huomioon.

Minä toivon vilpittömästi, että sinä tapaat sellaisia ihmisiä, joiden seurassa viihdyt. Minä olen sellaisia tavannut ja olen hyvin onnellinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei. Tekstissä ei puhuttu työtapaamisesta. Lue ensin aloitus ja tarkastele tekstiäni sitä vasten. Sen lisäksi voisit opetella käyttäytymään. Myös verkossa.

Kirjoitit projektista tai asiantuntijuudesta. Silloin kyse olisi juuri työtapaamisesta tai vastaavasta. Niihinkin tunkisit mukaan. Sinä esität hyväkäytöksistä, mutta kirjotuksestasi huokuu, että et käyttäydy todellakaan hyvin mahdollisten kumppaniesi kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvinvointiin kuuluu paljon muutakin kuin sen varmistaminen, ettei kukaan tule pahoinpidellyksi henkisesti tai fyysisesti, joko kumppanin tai kenenkään muunkaan toimesta. Suoraan sanoen en aivan ymmärrä, miksi otat pahoinpitelyn mukaan keskusteluun. Minä en ole pahoinpidellyt ketään eikä minua ole pahoinpidelty. Toivottavasti sinuakaan ei ole, mutta jos on, toivotan menestystä toipumiseen.

Voisit taustoitella ajatuksiasi vähän paremmin sen sijaan, että vain ilmoitat muille "ymmärtäneesi" asian, vaikka olet todennäköisesti ymmärtänyt väärin.

Minua ei ole pahoinpidelty, mutta tunnen kaltaisiasi ihmisiä. Makeileva ja selittelevä, viisasteleva ja omahyväinen kirjoitustyylisi saa minut voimaan pahoin, joten lopetan kirjoitteluni tähän, kiitos.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kirjoitit projektista tai asiantuntijuudesta. Silloin kyse olisi juuri työtapaamisesta tai vastaavasta. Niihinkin tunkisit mukaan. Sinä esität hyväkäytöksistä, mutta kirjotuksestasi huokuu, että et käyttäydy todellakaan hyvin mahdollisten kumppaniesi kanssa.

Ei olisi kyse työtapaamisesta. Aloitusviestissä puhuttiin "bissellä käymisestä", jolloin koko keskustelun konteksti on vapaa-ajan tapaamiset. Pyysin sinua jo aikaisemmin lukemaan myös aloituksen ja suhteuttamaan tekstini siihen. Aloitusviestissä annetaan tilanteelle myös sellainen ehto, että kumppanin tapaama henkilö on "lääpällään" häneen.

Minun tekstini oli vastaus aloitusviestiin. Jos tarkastelet viestiäni irrallaan aloituksesta, joudut kysymään minulta vielä kymmeniä asioita, joten helpommalla pääset, jos otat huomioon aloitusviestin. En ymmärrä, miksi et mitenkään voi ottaa asiaa huomioon siitäkään huolimatta, että olen huomauttanut asiasta. Etkö sinä tee ikinä vapaa-ajalla mitään, mihin tarvitaan jonkun toisen henkiön apua?

Minun käytöstäni on moitittu hyvin harvoin, varsinkaan parisuhteissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei olisi kyse työtapaamisesta. Aloitusviestissä puhuttiin "bissellä käymisestä", jolloin koko keskustelun konteksti on vapaa-ajan tapaamiset. Pyysin sinua jo aikaisemmin lukemaan myös aloituksen ja suhteuttamaan tekstini siihen. Aloitusviestissä annetaan tilanteelle myös sellainen ehto, että kumppanin tapaama henkilö on "lääpällään" häneen.

Minun tekstini oli vastaus aloitusviestiin. Jos tarkastelet viestiäni irrallaan aloituksesta, joudut kysymään minulta vielä kymmeniä asioita, joten helpommalla pääset, jos otat huomioon aloitusviestin. En ymmärrä, miksi et mitenkään voi ottaa asiaa huomioon siitäkään huolimatta, että olen huomauttanut asiasta. Etkö sinä tee ikinä vapaa-ajalla mitään, mihin tarvitaan jonkun toisen henkiön apua?

Minun käytöstäni on moitittu hyvin harvoin, varsinkaan parisuhteissa.

Joo, no papit osaa pitää kulissit pystyssä viimeiseen asti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minua ei ole pahoinpidelty, mutta tunnen kaltaisiasi ihmisiä. Makeileva ja selittelevä, viisasteleva ja omahyväinen kirjoitustyylisi saa minut voimaan pahoin, joten lopetan kirjoitteluni tähän, kiitos.

Mikäpäs siinä. Vähän olen tässä itsekin joutunut ihmettelemään, miksi joudun puolustautumaan näin voimakkaasti ja aika lailla tuulesta temmattuja väitteitä vastaan. Kiitos näkemyksistäsi ja pahoittelut, että noin voimakkaasti sinua järkytin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, no papit osaa pitää kulissit pystyssä viimeiseen asti.

Eiköhän ne oman käyttäytymisen hedelmät näy omien ihmissuhteiden laadussa. Minulla ei ole valittamista. Miten sinulla?

• Ei kiitos onnistu.

• pitää ns varalla sitä

• Anonyymi

Onko siis sun mielestä joku pelimies/fuckboy -taktiikka? En ole tullut ajatelleeksi.

• Anonyymi

Totta. Se on väärin sitä kumppaniin ihastunutta ihmistäkin kohtaan se kuvio. Antaa vääränlaista toivoa sille, joka on kiinnostunut mutta joka ei koskaan sitä varattua voi oikeasti saada. Se varattu siis on vastuullisella paikalla ja hänen tulisi kieltäytyä tuollaisista tapaamisista kaikkien vuoksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta. Se on väärin sitä kumppaniin ihastunutta ihmistäkin kohtaan se kuvio. Antaa vääränlaista toivoa sille, joka on kiinnostunut mutta joka ei koskaan sitä varattua voi oikeasti saada. Se varattu siis on vastuullisella paikalla ja hänen tulisi kieltäytyä tuollaisista tapaamisista kaikkien vuoksi.

Samaa mieltä.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko siis sun mielestä joku pelimies/fuckboy -taktiikka? En ole tullut ajatelleeksi.

ei vaan pitää sitä ulottuvilla jos oma suhde joskus loppuu niin on seuraava jo valmiiksi katsottu

• Anonyymi
    • Anonyymi

No en oo kyllä törmänny tuommoseen käyttäytymiseen

Empä tiedä onko miulla parisuhteesta kokemusta kun kummatkin oltiin viäriä

Eikä kyllä juopottelu toisen kanssa ole hyvästä kun siinähän kostautuu molemmat

Kaveripiiristä on muiten muuten hyvin vähän kokemusta

Sekosin miäheen kerran josta opin vain sen etten ole hänelle ollenkiän oikea !

• Anonyymi

Jostain se kokemus on tullut, ja yhtä arvokasta.

• Anonyymi

Riippuisi monestakin asiasta, kauan olette tunteneet/olleet parisuhteessa, luotatteko toisiinne täysin
      Onko miehesi kertonut sulle, että tämän ystävä on häneen ihastunut, jonka kanssa on menossa vai mistä tiedät asian?
      Kavereita saa olla, molemmilla ja sukupuolella ei ole mun mielestä väliä, jos ollaan vaan niitä kavereita

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      151
      10934
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5220
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2433
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      30
      2133
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1701
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1544
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      30
      1241
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1166
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      92
      935
    10. TÄSTÄ TAITAA TULLA SUOMEN HISTORIAN SUURIN USKONNONVAPAUDEN OIKEUDENKÄYNTI.

Sinun täytyy hyväksyä se että jos sinä vetoat uskonnonvapauteen, silloin sinun tulee antaa myös muille vastaava vapaus o
      Hindulaisuus
      317
      892
    Aihe