Suostuisitko vapaaehtoiseksi?

Anonyymi

6

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saattaisin harkinnanvaraisesti suostuakkin.

• Anonyymi

Minä en ymmärrä harkinnanvaraisuuttasi, ihan hullu ajatuskin.... jollet sitt mahdollisesti ole muutenkin kypsynyt elämään. Korona kun tappaa vauvasta vaariin, eikä mitään takuita ett hengissä siitä selviää, jotkut selvii toiset ei edes hengityskoneen avulla, sairaalassa.

Vanhainkodeissa ja hoivaosastoilla on ollut mittavaa tuo kuolleisuus, ne asiat menee kuulemma tutkintaan. Olen sitä mieltä ettei nyt pitäisi vanhuksia siirtää muihin vielä terveisiin hoitolaitoksiin, jottei vielä niissäkin yksiköissä tauti pääsisi leviämään. Turvattaisiin edes ne saarrekkeet jotka vielä ovat tautivapaita, hoidettavat sekä hoitajat.
        Tällä hetkellä emme uusia asukkaita ota vastaan. Se on yhteiskunnan vastuulla nyt hoitaa avun tarvitsijat, eikä yksityistä tahoa pidä edellyttää näihin talkoisiin.

Otetaan esim. kaksi omakoti taloa; Toisesta talosta joku kuolee koronaan. Ei kai se naapuri ole velvollinen ottamaan sen toisen talon asukkia luokseen, jos hän ei yksinään pärjää?
        Vieras saattaa hyvinkin olla tartunnan kantaja, koska on ollut sille taudille alttiina ja samalla hän altistaisi terveenä säilyneet.
        Ehkä olen ylisuojelevainen, mutt näillä mennään; ei uusia asukkaita, toistaiseksi!

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ymmärrä harkinnanvaraisuuttasi, ihan hullu ajatuskin.... jollet sitt mahdollisesti ole muutenkin kypsynyt elämään. Korona kun tappaa vauvasta vaariin, eikä mitään takuita ett hengissä siitä selviää, jotkut selvii toiset ei edes hengityskoneen avulla, sairaalassa.

Vanhainkodeissa ja hoivaosastoilla on ollut mittavaa tuo kuolleisuus, ne asiat menee kuulemma tutkintaan. Olen sitä mieltä ettei nyt pitäisi vanhuksia siirtää muihin vielä terveisiin hoitolaitoksiin, jottei vielä niissäkin yksiköissä tauti pääsisi leviämään. Turvattaisiin edes ne saarrekkeet jotka vielä ovat tautivapaita, hoidettavat sekä hoitajat.
        Tällä hetkellä emme uusia asukkaita ota vastaan. Se on yhteiskunnan vastuulla nyt hoitaa avun tarvitsijat, eikä yksityistä tahoa pidä edellyttää näihin talkoisiin.

Otetaan esim. kaksi omakoti taloa; Toisesta talosta joku kuolee koronaan. Ei kai se naapuri ole velvollinen ottamaan sen toisen talon asukkia luokseen, jos hän ei yksinään pärjää?
        Vieras saattaa hyvinkin olla tartunnan kantaja, koska on ollut sille taudille alttiina ja samalla hän altistaisi terveenä säilyneet.
        Ehkä olen ylisuojelevainen, mutt näillä mennään; ei uusia asukkaita, toistaiseksi!

Ylikypsä jo, mädäntyneen puolella. =) Olen tainnut elää jo hyvän elämän kolmesti lyhyen ajan sisään.

Mikäli siitä ensin saisi arvion selviämisestä, eli jos selviäminen olisi suurin todennäköisyys ja sen jälkeen 2 viikon karanteeni laitan itselleni töitä 24/7 sen 2 viikkoa. Mikäli siitä ei selviä niin omaisuus käteiseksi ja se mystisesti katoaa (lapsille, tai oikeastaan veljelle mikä katsoo että lapset sen lopulta saa, ettei vahingossakaan exä saa villejä ideoita). Sitten alkosta juoksuviskit erikseen tilattuna 5 pulloa ovh 12520,86€.

Leikitään vaikka että elinajan ennuste on 20-vuotta, se 20-vuotta suurella todennäköisyydellä menee käytännössä 16/7 töissä. Kyllähän se vappu itselläni virallisesti alkaa tänään ja päättyy 4.5, mutta mutta, eiköhän silläkin ajalla jotain töitä tehdä. Ilmeisesti sinunkin ala on sellainen, ettei sieltä työt tekemällä lopu?

Ilman muuta terveet vanhukset pitäisi siirtää uuteen sijaintiin tai vielä parempi että yhdestä yksiköstä kaikki terveet vanhukset omaan yksikköön ennen kuin oikeasti on turvallista todeta että ne terveet ja toisen yksikön terveet yksilöt voidaan majoittaa samaan. Ilman muuta jos joku sairastuu, niin kaikki pitäisi heti eritellä hoitajia myöten. Ei altistuneet viedään toisesta ovesta ei altistuneiden kanssa kun mahdollinen altistunut menee sen hänen kanssaan eniten toimineen hoitajan kanssa.

Meilläkin korona otetaan hyvin vakavasti ja siihen on laadittuna kirjalliset poikkeusohjeet. Menevät yli thl:n suosituksien.

• Anonyymi

En, koska ei taida olla valitusmahdollisuutta jos...

• Anonyymi
    • En suostuisi vapaaehtoisesti tuollaiseen kokeiluun. En halua "laboratoriorotaksi" tutkijoille, jotka eivät anna 100% varmuutta parantumisesta.
      Aina voi mennä jotain pieleen ja sehän menee! Haudasta on hieman hankalaa laittaa reklamaatiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      337
      32680
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      63
      2573
    3. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      79
      2050
    4. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      207
      1777
    5. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      168
      1688
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      55
      1514
    7. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      99
      1271
    8. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1078
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      103
      1031
    10. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      31
      997
    Aihe