Suostuisitko vapaaehtoiseksi?

Anonyymi

6

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saattaisin harkinnanvaraisesti suostuakkin.

• Anonyymi

Minä en ymmärrä harkinnanvaraisuuttasi, ihan hullu ajatuskin.... jollet sitt mahdollisesti ole muutenkin kypsynyt elämään. Korona kun tappaa vauvasta vaariin, eikä mitään takuita ett hengissä siitä selviää, jotkut selvii toiset ei edes hengityskoneen avulla, sairaalassa.

Vanhainkodeissa ja hoivaosastoilla on ollut mittavaa tuo kuolleisuus, ne asiat menee kuulemma tutkintaan. Olen sitä mieltä ettei nyt pitäisi vanhuksia siirtää muihin vielä terveisiin hoitolaitoksiin, jottei vielä niissäkin yksiköissä tauti pääsisi leviämään. Turvattaisiin edes ne saarrekkeet jotka vielä ovat tautivapaita, hoidettavat sekä hoitajat.
        Tällä hetkellä emme uusia asukkaita ota vastaan. Se on yhteiskunnan vastuulla nyt hoitaa avun tarvitsijat, eikä yksityistä tahoa pidä edellyttää näihin talkoisiin.

Otetaan esim. kaksi omakoti taloa; Toisesta talosta joku kuolee koronaan. Ei kai se naapuri ole velvollinen ottamaan sen toisen talon asukkia luokseen, jos hän ei yksinään pärjää?
        Vieras saattaa hyvinkin olla tartunnan kantaja, koska on ollut sille taudille alttiina ja samalla hän altistaisi terveenä säilyneet.
        Ehkä olen ylisuojelevainen, mutt näillä mennään; ei uusia asukkaita, toistaiseksi!

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ymmärrä harkinnanvaraisuuttasi, ihan hullu ajatuskin.... jollet sitt mahdollisesti ole muutenkin kypsynyt elämään. Korona kun tappaa vauvasta vaariin, eikä mitään takuita ett hengissä siitä selviää, jotkut selvii toiset ei edes hengityskoneen avulla, sairaalassa.

Vanhainkodeissa ja hoivaosastoilla on ollut mittavaa tuo kuolleisuus, ne asiat menee kuulemma tutkintaan. Olen sitä mieltä ettei nyt pitäisi vanhuksia siirtää muihin vielä terveisiin hoitolaitoksiin, jottei vielä niissäkin yksiköissä tauti pääsisi leviämään. Turvattaisiin edes ne saarrekkeet jotka vielä ovat tautivapaita, hoidettavat sekä hoitajat.
        Tällä hetkellä emme uusia asukkaita ota vastaan. Se on yhteiskunnan vastuulla nyt hoitaa avun tarvitsijat, eikä yksityistä tahoa pidä edellyttää näihin talkoisiin.

Otetaan esim. kaksi omakoti taloa; Toisesta talosta joku kuolee koronaan. Ei kai se naapuri ole velvollinen ottamaan sen toisen talon asukkia luokseen, jos hän ei yksinään pärjää?
        Vieras saattaa hyvinkin olla tartunnan kantaja, koska on ollut sille taudille alttiina ja samalla hän altistaisi terveenä säilyneet.
        Ehkä olen ylisuojelevainen, mutt näillä mennään; ei uusia asukkaita, toistaiseksi!

Ylikypsä jo, mädäntyneen puolella. =) Olen tainnut elää jo hyvän elämän kolmesti lyhyen ajan sisään.

Mikäli siitä ensin saisi arvion selviämisestä, eli jos selviäminen olisi suurin todennäköisyys ja sen jälkeen 2 viikon karanteeni laitan itselleni töitä 24/7 sen 2 viikkoa. Mikäli siitä ei selviä niin omaisuus käteiseksi ja se mystisesti katoaa (lapsille, tai oikeastaan veljelle mikä katsoo että lapset sen lopulta saa, ettei vahingossakaan exä saa villejä ideoita). Sitten alkosta juoksuviskit erikseen tilattuna 5 pulloa ovh 12520,86€.

Leikitään vaikka että elinajan ennuste on 20-vuotta, se 20-vuotta suurella todennäköisyydellä menee käytännössä 16/7 töissä. Kyllähän se vappu itselläni virallisesti alkaa tänään ja päättyy 4.5, mutta mutta, eiköhän silläkin ajalla jotain töitä tehdä. Ilmeisesti sinunkin ala on sellainen, ettei sieltä työt tekemällä lopu?

Ilman muuta terveet vanhukset pitäisi siirtää uuteen sijaintiin tai vielä parempi että yhdestä yksiköstä kaikki terveet vanhukset omaan yksikköön ennen kuin oikeasti on turvallista todeta että ne terveet ja toisen yksikön terveet yksilöt voidaan majoittaa samaan. Ilman muuta jos joku sairastuu, niin kaikki pitäisi heti eritellä hoitajia myöten. Ei altistuneet viedään toisesta ovesta ei altistuneiden kanssa kun mahdollinen altistunut menee sen hänen kanssaan eniten toimineen hoitajan kanssa.

Meilläkin korona otetaan hyvin vakavasti ja siihen on laadittuna kirjalliset poikkeusohjeet. Menevät yli thl:n suosituksien.

• Anonyymi

En, koska ei taida olla valitusmahdollisuutta jos...

• Anonyymi
    • En suostuisi vapaaehtoisesti tuollaiseen kokeiluun. En halua "laboratoriorotaksi" tutkijoille, jotka eivät anna 100% varmuutta parantumisesta.
      Aina voi mennä jotain pieleen ja sehän menee! Haudasta on hieman hankalaa laittaa reklamaatiota.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      69
      3034
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      43
      2963
    3. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      50
      2302
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      340
      1966
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      140
      1739
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1565
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1368
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1227
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      42
      1146
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1106
    Aihe