mihin käytät oreganoa

Anonyymi

sain päähäni tänään ostaa mausteita eli ostin valkosipulijauhetta grillimaustetta pitsamaustetta ja näin oreganoa ja ostin sitä kokeeksi mutta mihin oregano sopii

21

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pizzaan, nakki- ja jauhelihakastikkeeseen. Äkkiseltään ei tule muuta mihin sitä käyttäisi. Lasagnen voi mainita, mutta siihenkin se tulee siihen jauhelihakastikkeeseen.

• Anonyymi

täytyy joskus paistaa kananmunia tai tehdä munakkaan ja laittaa siihen oreganoa viimeeksi kokeilin paistoin kananmunaa ja siihen vähän valkosipulijauhetta ja grillimaustetta

• Anonyymi kirjoitti:

täytyy joskus paistaa kananmunia tai tehdä munakkaan ja laittaa siihen oreganoa viimeeksi kokeilin paistoin kananmunaa ja siihen vähän valkosipulijauhetta ja grillimaustetta

Paista pekonia ja kuullota sipulia siihen munakkaan päälle, ehkä hiukan juustoraastettakin. Pizzamausteessa muistaakseni on käytetty myös oreganoa ja valkosipulia.

• Anonyymi

Pizza, makaronilaatikko, mikä tahansa keitto... en oikeen keksi mijin ei sopisi. Laatikkoruuissa erityisen hyvä.

• Anonyymi

täytyypi kokeilla

• Anonyymi

Samoin. Käytän myös kastikkeissa liivatelehden tapaan. Mielestäni oregano on monipuolinen kokkimauste.

• Tomaattipöperöihin..

• Anonyymi

täytyy kokeilla joskus johonkin tomaattipöperöön tai ketsuppi ruokaan

• Anonyymi

Oregano on pahaa 💩. En huoli sitä edes pizzaan.

• Anonyymi

Pelkästään pizzaan ja sitäkin teen harvoin.

• Minä käytän oreganoa ihan joka ruokaan melkein (no paitsi kalaan ehkä). Mutta käytänkin pääosin erilaisia yrttejä maustamisessa, kun kaikissa valmiissamausteseoksissa tahtoo olla paljon sipulia, ja se on itselleni huonoa. Tulen siitä tosi kipeäksi. Oregano on loppujen lopuksi aika mieto yrtti. Kokeile vaikka jauhelihakastikkeeseen, nakkikastikkeeseen, hernekeittoonkin voit sitä hieman laittaa, lasagneen, liha- ja pastaruokiin noin yleisestikin.

• Anonyymi

en ole tiennytkään että sipulille voi olla allerginen tai tulee kipeäksi vaan aina luullut että sipuli sopii kaikille no mitä oireita sinulle tulee sipulin syönnistä

• Anonyymi kirjoitti:

en ole tiennytkään että sipulille voi olla allerginen tai tulee kipeäksi vaan aina luullut että sipuli sopii kaikille no mitä oireita sinulle tulee sipulin syönnistä

Minulle tulee kovia vatsakramppeja ja erittäin pahaa närästystä.

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Minulle tulee kovia vatsakramppeja ja erittäin pahaa närästystä.

oletko varma että juuri sipulista johtuu mutta jos noin on niin ei kannata sipulia sitten käyttää vaikka sipuli sopii kaikkiin ja entäs sitten jos tuleva miehesi tykkää sipulista eli esim teettekö kaksi eri kastiketta toisessa sipulia ja toisessa ei vai teettekö yhden ja mies on ilman sipulia

• Valmismausteseokset on ihan helvetistä. Siis johdattavat harhateille. Pienet maustetörpöt kuivattuja yrttejä ei vie paljon tilaa ja jos usein käyttää jotain tiettyä sekoitusta, niin senhän voi noista sitten sotkea valmiiksi vaikka pikku pussiin. Tuoreet yrtit olisi tietysti vielä parempi, mutta niissä onkin sitten jo ihan eri lailla vaivaa.

Valmismausteseoksissa on usein pippuria, sipulia ja/tai valkosipulia tai paprikaa jauheena ja pippuri kannattaa mielestäni annostella erikseen kuten suolakin ja nuo muut onkin sellaisia, että ne kannattaa laittaa raaka-aineena eikä mausteena. Tai sitten olla laittamatta.

• Anonyymi

Mutispizzeriat käyttää sitä autojen raikastimena.
      Aina nissan micra haisee oreganolle.

• Anonyymi

Oregano käy kaikkeen, missä on tomaattia.

• Joo tonnikalakastikkeeseen.

• Oreganoa, pizzaan, lämpöisiin voileipiin ja joskus kastikkeisiin. Olen kokeillut lihakeittoonkin.

Mä olen aika kaikkiruokainen, en ollenkaan ronkeli. Mutta kotiväki hermostuu, jos oreganoa ilmestyy johonkin mihin ei heidän makunystyrät lämpene.

• Anonyymi

Orego sopii kaalilaatikkoon ja ihan yleisestikin kasvispohjaisiin ruokiin, no kesäkeittoon missä on maitoa tai kermaa liemessä mukana, en käytä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      202
      6993
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      59
      4622
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      38
      4228
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      71
      3239
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1945
    6. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1696
    7. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      17
      1670
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      40
      1573
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      34
      1449
    10. Haluaisitko enemmän ?

Haluaisitko enemmän kuin ystävyyden ? M-N
      Ikävä
      143
      1237
    Aihe