sain päähäni tänään ostaa mausteita eli ostin valkosipulijauhetta grillimaustetta pitsamaustetta ja näin oreganoa ja ostin sitä kokeeksi mutta mihin oregano sopii
mihin käytät oreganoa
21
<50
Vastaukset
Pizzaan, nakki- ja jauhelihakastikkeeseen. Äkkiseltään ei tule muuta mihin sitä käyttäisi. Lasagnen voi mainita, mutta siihenkin se tulee siihen jauhelihakastikkeeseen.
- Anonyymi
täytyy joskus paistaa kananmunia tai tehdä munakkaan ja laittaa siihen oreganoa viimeeksi kokeilin paistoin kananmunaa ja siihen vähän valkosipulijauhetta ja grillimaustetta
Anonyymi kirjoitti:
täytyy joskus paistaa kananmunia tai tehdä munakkaan ja laittaa siihen oreganoa viimeeksi kokeilin paistoin kananmunaa ja siihen vähän valkosipulijauhetta ja grillimaustetta
Paista pekonia ja kuullota sipulia siihen munakkaan päälle, ehkä hiukan juustoraastettakin. Pizzamausteessa muistaakseni on käytetty myös oreganoa ja valkosipulia.
- Anonyymi
Pizza, makaronilaatikko, mikä tahansa keitto... en oikeen keksi mijin ei sopisi. Laatikkoruuissa erityisen hyvä.
- Anonyymi
täytyypi kokeilla
- Anonyymi
Samoin. Käytän myös kastikkeissa liivatelehden tapaan. Mielestäni oregano on monipuolinen kokkimauste.
Tomaattipöperöihin..
- Anonyymi
täytyy kokeilla joskus johonkin tomaattipöperöön tai ketsuppi ruokaan
- Anonyymi
Oregano on pahaa 💩. En huoli sitä edes pizzaan.
- Anonyymi
Pelkästään pizzaan ja sitäkin teen harvoin.
Minä käytän oreganoa ihan joka ruokaan melkein (no paitsi kalaan ehkä). Mutta käytänkin pääosin erilaisia yrttejä maustamisessa, kun kaikissa valmiissamausteseoksissa tahtoo olla paljon sipulia, ja se on itselleni huonoa. Tulen siitä tosi kipeäksi. Oregano on loppujen lopuksi aika mieto yrtti. Kokeile vaikka jauhelihakastikkeeseen, nakkikastikkeeseen, hernekeittoonkin voit sitä hieman laittaa, lasagneen, liha- ja pastaruokiin noin yleisestikin.
- Anonyymi
en ole tiennytkään että sipulille voi olla allerginen tai tulee kipeäksi vaan aina luullut että sipuli sopii kaikille no mitä oireita sinulle tulee sipulin syönnistä
Anonyymi kirjoitti:
en ole tiennytkään että sipulille voi olla allerginen tai tulee kipeäksi vaan aina luullut että sipuli sopii kaikille no mitä oireita sinulle tulee sipulin syönnistä
Minulle tulee kovia vatsakramppeja ja erittäin pahaa närästystä.
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Minulle tulee kovia vatsakramppeja ja erittäin pahaa närästystä.
oletko varma että juuri sipulista johtuu mutta jos noin on niin ei kannata sipulia sitten käyttää vaikka sipuli sopii kaikkiin ja entäs sitten jos tuleva miehesi tykkää sipulista eli esim teettekö kaksi eri kastiketta toisessa sipulia ja toisessa ei vai teettekö yhden ja mies on ilman sipulia
Valmismausteseokset on ihan helvetistä. Siis johdattavat harhateille. Pienet maustetörpöt kuivattuja yrttejä ei vie paljon tilaa ja jos usein käyttää jotain tiettyä sekoitusta, niin senhän voi noista sitten sotkea valmiiksi vaikka pikku pussiin. Tuoreet yrtit olisi tietysti vielä parempi, mutta niissä onkin sitten jo ihan eri lailla vaivaa.
Valmismausteseoksissa on usein pippuria, sipulia ja/tai valkosipulia tai paprikaa jauheena ja pippuri kannattaa mielestäni annostella erikseen kuten suolakin ja nuo muut onkin sellaisia, että ne kannattaa laittaa raaka-aineena eikä mausteena. Tai sitten olla laittamatta.
Itse en juuri käytä kun ei sitä ikinä ole mutta kyllä kai se kävisi vaikka mihin:
https://www.k-ruoka.fi/artikkelit/raaka-aineet/oregano- Anonyymi
Mutispizzeriat käyttää sitä autojen raikastimena.
Aina nissan micra haisee oreganolle. - Anonyymi
Oregano käy kaikkeen, missä on tomaattia.
Oreganoa, pizzaan, lämpöisiin voileipiin ja joskus kastikkeisiin. Olen kokeillut lihakeittoonkin.
Mä olen aika kaikkiruokainen, en ollenkaan ronkeli. Mutta kotiväki hermostuu, jos oreganoa ilmestyy johonkin mihin ei heidän makunystyrät lämpene.- Anonyymi
Orego sopii kaalilaatikkoon ja ihan yleisestikin kasvispohjaisiin ruokiin, no kesäkeittoon missä on maitoa tai kermaa liemessä mukana, en käytä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2026993
- 594622
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s384228- 713239
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161945Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗271696- 171670
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹401573- 341449
- 1431237