Koetko myötähäpeää?

Itse en muista milloin olisin sellaista kokenut..
En tosin muista myöskään milloin olisin itseäni häpeillyt, muuta kuin joskus aikoja sitten..

Myötähäpeä="ulkoisesta ärsykkeeestä vastaanottajaan siirtyvä häpeäntunne, jota lisää tunne siitä, ettei ärsyke itse älyä hävetä itseään"

153

158

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö yhtään hävettänyt lähteä Uudeltamaalta lomailemaan, vaikka suositeltiin, että niin ei tehtäisi?

• Ei. Nyt mä kökin täällä Kokkolassa..

Saaks täältä jostain bissee, hä?

• Anonyymi

• Jatkuvasti, puolestasi.

• Miltäs tuntuu?

• Wwuwuw kirjoitti:

Miltäs tuntuu?

Sangen häpeälliseltä.

• Anonyymi
        Partakaweri kirjoitti:

Sangen häpeälliseltä.

🤣..

• Partakaweri kirjoitti:

Sangen häpeälliseltä.

Se kai siihen myötähäpeään sisältyy.. mut mä tarkoin sun häpeääs just mua kohtaan..

• Wwuwuw kirjoitti:

Se kai siihen myötähäpeään sisältyy.. mut mä tarkoin sun häpeääs just mua kohtaan..

Kunhan länkytän.

• Partakaweri kirjoitti:

Kunhan länkytän.

Niin sä aina sanot..

• Enpä oikeastaan. Pikemminkin voi tympäistä tai harmittaa toisen puolesta.

• Niin.

Voi sitä kyllä kuvitella jonkun irl - tilanteen.

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin.

Voi sitä kyllä kuvitella jonkun irl - tilanteen.

Paskat housussa kassajonossa saattaa olla sellainen tilanne. Sanos mitä ainetta kiiltävä housukangas sisältää? Mistä toi kiilto?

https://youtu.be/BXHdUKfSQqc

• Jan1 kirjoitti:

Paskat housussa kassajonossa saattaa olla sellainen tilanne. Sanos mitä ainetta kiiltävä housukangas sisältää? Mistä toi kiilto?

https://youtu.be/BXHdUKfSQqc

Joku tuntematon?

Ei.

Mutta jos joku omaan seuraan kuuluva tyyppi käyttäytyy jotenkin ubernolosti, niin sitten..

Tä? Mätiiä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Joku tuntematon?

Ei.

Mutta jos joku omaan seuraan kuuluva tyyppi käyttäytyy jotenkin ubernolosti, niin sitten..

Tä? Mätiiä.

Tuntematon, niin tympäsee paskanhajussa jonottaa. Joku tuttu, niin nolottaa ja tympäsee. 🤔🤨

Muksu, niin harmittaa.

Olin varma, että just sä tiiät jos joku. Damn.

• Joskus varmaan hävetti. Mutta ei enää.... niin myötä- kuin vastamäessä. :oD

Tjaa, mitähän mä myötähäpesin? Porukoita varmaan... Joskus varmaan lasten äitiä...

Mutta nykyään ehkä jotain sääliä tunnen enempi. Tai sekin varmaan lienee sellainen surullisuus... Joku spurgu tai joku töihinsä sotkeutuva saa olon välillä surulliseksi. Joku anteeksiettäolenolemassa-tyyppi saa myötäsurullisen olon. Äitinsä huutoa vastaanottava lapsi, isää ikävöivä lapsi..... toisaalta ihan aikuisen silmistäkin näkee sen lapsen...

• Niin, kun se äiti ei enää sun porukoihin kuulu..

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin, kun se äiti ei enää sun porukoihin kuulu..

No se voi olla niinkin, mutta mä ehkä en ajattelekaan samoin. :o)

• Isääni olen hävennyt usein. Tuli nyt mieleen, kun mainitsit vanhemmat. Se on ollut ja on vieläkin tahditon tapaus. Sanoo mitä sylki suuhun tuo, jos hiiltyy johonkin.

• Jan1 kirjoitti:

Isääni olen hävennyt usein. Tuli nyt mieleen, kun mainitsit vanhemmat. Se on ollut ja on vieläkin tahditon tapaus. Sanoo mitä sylki suuhun tuo, jos hiiltyy johonkin.

No just tuossa sanoin, että myötätunteminen on aika yleistä. Ehkä joku myötähäpeä on vaan sellainen tosiaan hävettävä tunnetila, minkä ihminen koittaa työntää pois mielestään. Jos jotain itsessään häpeää, sen koittaa piilottaa, samoin varmaan myötähäpeänkin.... Ei liene uutta...

• Disse kirjoitti:

No just tuossa sanoin, että myötätunteminen on aika yleistä. Ehkä joku myötähäpeä on vaan sellainen tosiaan hävettävä tunnetila, minkä ihminen koittaa työntää pois mielestään. Jos jotain itsessään häpeää, sen koittaa piilottaa, samoin varmaan myötähäpeänkin.... Ei liene uutta...

Niin, mä häpesin isäni huonoa käytöstä. Minusta hän yliampuu usein tilanteissa missä ei olisi mitään syytä hölmöillä ja hyökkiä.

• Jan1 kirjoitti:

Niin, mä häpesin isäni huonoa käytöstä. Minusta hän yliampuu usein tilanteissa missä ei olisi mitään syytä hölmöillä ja hyökkiä.

Tiedän... Oma isäkin osaa meuhkata varsinkin päissään kaikesta, eikä edes tiedä mistä aina meuhkaa....🤔

• Disse kirjoitti:

Tiedän... Oma isäkin osaa meuhkata varsinkin päissään kaikesta, eikä edes tiedä mistä aina meuhkaa....🤔

Tuo mölyää selvinpäin. Joku ajaa liian lähellä, vie parkkipaikan tms. niin tää menee aukomaan päätään. Nimittelee jne.

Onneksi harvoin liikutaan yhdessä.

• Jan1 kirjoitti:

Tuo mölyää selvinpäin. Joku ajaa liian lähellä, vie parkkipaikan tms. niin tää menee aukomaan päätään. Nimittelee jne.

Mitä äitis?

• Wwuwuw kirjoitti:

Mitä äitis?

Häpeää silmät päästään miestään.

• Wwuwuw kirjoitti:

Mitä äitis?

Äiti osaa käyttäytyä ja hoitaa fiksusti ristiriidat. Isä on jäänyt hiekkalaatikko tasolle.

• Jan1 kirjoitti:

Häpeää silmät päästään miestään.

Muista kerran jonkun rattiraivon, joka lähti jostain närkästyneenä meidän perään ja tuuttaili. Käännyin taaksepäin ja näin kun siinä pelkääjän paikalla istui joku nainen käsi naamalla häveten.. facepalm, kuten sanotaan..

• Jan1 kirjoitti:

No monet muistisairaat esimerkiksi saattaa äityä tosi ilkeiks...

Joku syyhän noihinkin aina on... Joku oikeutuksen tunnelukko tms. ? 🤔

• Wwuwuw kirjoitti:

Muista kerran jonkun rattiraivon, joka lähti jostain närkästyneenä meidän perään ja tuuttaili. Käännyin taaksepäin ja näin kun siinä pelkääjän paikalla istui joku nainen käsi naamalla häveten.. facepalm, kuten sanotaan..

No just tuo! Eräänkin kerran olen isäukolle antanut palautetta meltoamisestaan. Etkö nyt saatana osaa pitää suutas kiinni ja hillitä itseäs. Öyhöttää mulle sitten mitä öyhöttää.

Eräskin tuollainen tilanne ollut. Kerran pysäytti keskelle pääkatua auton ja meni meuhkaamaan takana ajavalle, että vittuako ajat perseessä kiinni. Meillä on särkyviä laattoja takakontissa ja sinä pusket perseeseen sen romus kanssa saatana. Uklo siellä mussutti takas. Ja faija uhosi, että revinkö sut sieltä autosta ikkunan kautta ulos ja saat kohta turpaas jne.

Kyllä nolotti istua autossa ja kuunnella.

• Disse kirjoitti:

Kaupassa taannoin joku äijä itsekseen toisteli..Kaikki on passskaa, ihan passskaa, ihan passkaa..
        Joo, no onhan noita. Aattelin.
        Menin sitten seuraavaks muualle asioille, niin eikös sieltä jonon päästä taas kuulunut.. Kaikki on passskaa, ihan passskaa..passskaa..
        Siis ei se mitenkään vihamielisesti hokenu..vaan ihan niin kuin joku toinen sanois hyvää päivää, kirvesvartta. 😳

• Wwuwuw kirjoitti:

Mitä äitis?

Äidin olen kerran nähnyt taluttavan ukkoa (joku räyhääjä) kerhohuoneen juhlista ulos vauhdilla. Äitikään kun ei ihan heikko ja piskuinen tyttö ole. Toinen ukon käsi selän takana ja niskasta taluttaen. Ja nakkasi ukon ulos, että heilahti. Ei mökyäminen auttanut, että osaa sekin suuttua. Muttei harrasta päänaukomista.

• Disse kirjoitti:

Juu. Jokuhan sitä hermoa kalvaa. On minustakin tullut iän myötä tokinaisempi. Kyllä mäkin suuni uskallan nykyään avata ja herkemmin sanoakin, jos joku ärsyttää tahallaan.

Seiniä pitkin en ala kävelemään, mutta isällä menee toopeiluksi mun mielestä. Ja se tietää mun mielipiteeni kyllä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Kaupassa taannoin joku äijä itsekseen toisteli..Kaikki on passskaa, ihan passskaa, ihan passkaa..
        Joo, no onhan noita. Aattelin.
        Menin sitten seuraavaks muualle asioille, niin eikös sieltä jonon päästä taas kuulunut.. Kaikki on passskaa, ihan passskaa..passskaa..
        Siis ei se mitenkään vihamielisesti hokenu..vaan ihan niin kuin joku toinen sanois hyvää päivää, kirvesvartta. 😳

Tourette? Joillain on kiroilupakko.

• Jan1 kirjoitti:

Juu. Jokuhan sitä hermoa kalvaa. On minustakin tullut iän myötä tokinaisempi. Kyllä mäkin suuni uskallan nykyään avata ja herkemmin sanoakin, jos joku ärsyttää tahallaan.

Seiniä pitkin en ala kävelemään, mutta isällä menee toopeiluksi mun mielestä. Ja se tietää mun mielipiteeni kyllä.

No sehän se onkin, että aina pitäis voida sanoa asiansa, mutta turha sitä on räyhätä....varsinkaan etukäteen.

Muistuu mieleen se naapurin räyhäily tai marmatus... :oD

Kyllä mäkin sanon asiani....mutta paremmin se menee vaan asiana läpi, mitä asiallisemmin sen esittää. Se itse tunnetila pitää ohittaa, ei reagoida siihen, vaan keskityy asiaan.

Tulee mieleen yks kerta, kun jätkät tuli yhteen pihaan Mazda 323:lla....kaks ovinen malli.... No yks Repe alkoi nousta takapenkiltä, niin etupenkillä istuja paiskas oven kiinni.....Kohta auton takapenkiltä kuului rauhallisesti... "Nykänen! Näätkö katolla neljä sormea? "Joo! "No ne on kuule minun.....viittisitkö avata oven, kun en yletä avauskahvalle.... Niin ja kehtaatko jatkossa katsoa, onko kenenkään sormet välissä? "No helk... joo.... Vois saatana sori... " " Eipä mittään, sattuuhan näitä... ".

• Jan1 kirjoitti:

Tourette? Joillain on kiroilupakko.

Ei tullu kysyttyä..

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Niinku
        https://youtu.be/McXPssyYlO0

Jaa ei, ei mitään huutelua.. vaan semmosta ihan vaan että toteanpa tässä että kaikki on ihan passsskaa ja venytänpä sitä ässää siinä niin..ja toteanpa ihan varmuuden vuoksi nyt uudelleen että mitä se kaikki on, ettei unohdu..

• Anonyymi kirjoitti:

Jaa ei, ei mitään huutelua.. vaan semmosta ihan vaan että toteanpa tässä että kaikki on ihan passsskaa ja venytänpä sitä ässää siinä niin..ja toteanpa ihan varmuuden vuoksi nyt uudelleen että mitä se kaikki on, ettei unohdu..

Muumiutui tuo.

No, kaikkihan on ihan passskaa..

• Disse kirjoitti:

No sehän se onkin, että aina pitäis voida sanoa asiansa, mutta turha sitä on räyhätä....varsinkaan etukäteen.

Muistuu mieleen se naapurin räyhäily tai marmatus... :oD

Kyllä mäkin sanon asiani....mutta paremmin se menee vaan asiana läpi, mitä asiallisemmin sen esittää. Se itse tunnetila pitää ohittaa, ei reagoida siihen, vaan keskityy asiaan.

Tulee mieleen yks kerta, kun jätkät tuli yhteen pihaan Mazda 323:lla....kaks ovinen malli.... No yks Repe alkoi nousta takapenkiltä, niin etupenkillä istuja paiskas oven kiinni.....Kohta auton takapenkiltä kuului rauhallisesti... "Nykänen! Näätkö katolla neljä sormea? "Joo! "No ne on kuule minun.....viittisitkö avata oven, kun en yletä avauskahvalle.... Niin ja kehtaatko jatkossa katsoa, onko kenenkään sormet välissä? "No helk... joo.... Vois saatana sori... " " Eipä mittään, sattuuhan näitä... ".

Niinpä. Toisilla on hermot kireellä. Mulla takkuaa nettiyhteydet. Läppärillä en päässyt mihkään. En faceen, enkä posteihin mihinkään.

Katotaan tuleeko viesti läpi.

Opettavainen tarina. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Juujuu. Halusi vaan tulla huomatuksi badass. 😃

• Jan1 kirjoitti:

Niinpä. Toisilla on hermot kireellä. Mulla takkuaa nettiyhteydet. Läppärillä en päässyt mihkään. En faceen, enkä posteihin mihinkään.

Mulla ei chrome toiminu moneen päivään.. ihan itsestään nyt korjaantui.

Muut selaimet pelitti.

• Jan1 kirjoitti:

No siitä päästään taas siihen, että mulle enemmän nykyään tulee surullinen olo noista... Siis varsinkin vanhemmat ihmiset jos pahoittaa mielensä ihan siksi, etteivät osaa hallita tunteitaan. Ei ole niinkuin työkaluja käsitellä ja sit kaikki on perseestä. :o(
        Tunteethan ei kerro oikeasti totuutta, mutta se niihin tunteisiin reagoiminen taas estää näkemättä oikeaa totuutta... Sitten se tunteiden tuoma päänsisäinen maailma voi olla jopa fyysisesti kivulias.... Varmaan jotkut paniikkikohtauksetkin voi johtua vastaavista...

Mulla Telian asiakkaana oli netit sekaisin jonkin aikaa sitten. Nyt mulle ainakin riitti. Sen verran sille puulaakille olen maksanut huonosta palvelusta, että nyt saa vaihtua... :o/

Joo, toi oli hauska tositarina...Repe oli vähän päissään, mutta niin rauhallinen, vaikka nakit oli oven välissä.... Onneks oli Mazukan ikkuna auki, niin ovi pääsi vääntymään sen verran, mutta teki varmasti kipeää.... Mutta kyllä sitten naurettiin kippurassa, kun saatiin Repen nakit pois oven välistä. Jopa Repekin... Tais saada etupenkkiläiseltä olutta ilmasiks sen illan. :oD

• Disse kirjoitti:

No siitä päästään taas siihen, että mulle enemmän nykyään tulee surullinen olo noista... Siis varsinkin vanhemmat ihmiset jos pahoittaa mielensä ihan siksi, etteivät osaa hallita tunteitaan. Ei ole niinkuin työkaluja käsitellä ja sit kaikki on perseestä. :o(
        Tunteethan ei kerro oikeasti totuutta, mutta se niihin tunteisiin reagoiminen taas estää näkemättä oikeaa totuutta... Sitten se tunteiden tuoma päänsisäinen maailma voi olla jopa fyysisesti kivulias.... Varmaan jotkut paniikkikohtauksetkin voi johtua vastaavista...

Mulla Telian asiakkaana oli netit sekaisin jonkin aikaa sitten. Nyt mulle ainakin riitti. Sen verran sille puulaakille olen maksanut huonosta palvelusta, että nyt saa vaihtua... :o/

Joo, toi oli hauska tositarina...Repe oli vähän päissään, mutta niin rauhallinen, vaikka nakit oli oven välissä.... Onneks oli Mazukan ikkuna auki, niin ovi pääsi vääntymään sen verran, mutta teki varmasti kipeää.... Mutta kyllä sitten naurettiin kippurassa, kun saatiin Repen nakit pois oven välistä. Jopa Repekin... Tais saada etupenkkiläiseltä olutta ilmasiks sen illan. :oD

Ai se oli tosijuttu.. Kuulosti ihan joltain kummelisarjan pätkältä..😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai se oli tosijuttu.. Kuulosti ihan joltain kummelisarjan pätkältä..😄

Joo, no siinä oli sellainen hauska sakki, jotka saivat porukalla päähän kertoa kaikki asiallisesti ja kirjakielellä, olipa asia mikä tahaansa....Inside-juttu.

Joskus se porukka tuli vastaan ja tarjosin olutta sille Repelle. Se siekaili kuin pikkupoika, että en mä.....en mä nyt... sitten sanoin, että ota vaan nyt, kun kuitenkin haluut... No sitten se otti ja sanoi, jos minä vähän vaan maistan. Se poksautti kortin pois sytkärillä, sit pyöräytti pulloa ja vetäs koko pullon ykkösellä... Samalla se läpytti toisella jalankärjellä ihan sairaan nopeasti maata.... Sit maistkutteli ja sanoi, että olutta se on....tai oli. :oD

• Disse kirjoitti:

Joo, no siinä oli sellainen hauska sakki, jotka saivat porukalla päähän kertoa kaikki asiallisesti ja kirjakielellä, olipa asia mikä tahaansa....Inside-juttu.

Joskus se porukka tuli vastaan ja tarjosin olutta sille Repelle. Se siekaili kuin pikkupoika, että en mä.....en mä nyt... sitten sanoin, että ota vaan nyt, kun kuitenkin haluut... No sitten se otti ja sanoi, jos minä vähän vaan maistan. Se poksautti kortin pois sytkärillä, sit pyöräytti pulloa ja vetäs koko pullon ykkösellä... Samalla se läpytti toisella jalankärjellä ihan sairaan nopeasti maata.... Sit maistkutteli ja sanoi, että olutta se on....tai oli. :oD

Ois nuoruudesta niin monta mukavaa juttua... Kyllä sitä hittovie kerettiin jokakohtaan. :oD

• Disse kirjoitti:

Ei sentäs kirkasta ollu..

Mihis muuten ne litran kaljapullot katos?

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei sentäs kirkasta ollu..

Mihis muuten ne litran kaljapullot katos?

Ei, tosin ois se saattanut sitäkin samoin nykästä....vähän oli alkoholiin taipuvaista sakkia. :oP

En tiedä? Varmaan siihen, kun hävis kaikki muutkin pullot... Tai onhan niitä vielä... Mutta Karhua tais olla litran tölkissä muistaakseni....

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/karhu-iii-olut-46-1l-tlk-6415600509619

Katsoppas vaan.... :oD

• Kyllä minä tunsin aikoinaan todellakin juuri myötähäpeä, kun silloinen kumppani saattoi aloittaa ventovieraan kanssa ensin keskustelun, esimerkiksi kysyi myyjältä neuvoja jonkun tuotteen teknisistä ominaisuuksista. Myyjä parhaansa mukaan vastasi, ja jos/kun vastaus ei miellyttänyt niin alkoi väitteleminen ja pian huusikin jo myyjälle pää punaisena loukkauksia. Kyllä silloin tunsin vahvaa myötähäpeää. Hävetti tietty muutenkin olla koko tilanteessa läsnä, mutta kyllä siinä myötähäpeäkin oli vahvasti läsnä.

• Juu. Tuo on on ihan ymmärrettävää kun se myötähäpeän kohde on joku omaan seuraan kuuluva.

Mutta en mä tajua että joku kokee myötähäpeää esim ihan vaan suomalaisuuden perusteella.. Vaikka se olis tän maan pressa.. 🤔..?

• Wwuwuw kirjoitti:

Juu. Tuo on on ihan ymmärrettävää kun se myötähäpeän kohde on joku omaan seuraan kuuluva.

Mutta en mä tajua että joku kokee myötähäpeää esim ihan vaan suomalaisuuden perusteella.. Vaikka se olis tän maan pressa.. 🤔..?

Missä näin on ollut?

• Lillis2020 kirjoitti:

Missä näin on ollut?

Niin mikä? Se pressajuttu? No mä vaan aattelin että jos joku Trumppi olis Suomen pressa. Noloa se tietysti olisi, mutta nolous on eri asia kuin myötähäpeä.

• Wwuwuw kirjoitti:

Niin mikä? Se pressajuttu? No mä vaan aattelin että jos joku Trumppi olis Suomen pressa. Noloa se tietysti olisi, mutta nolous on eri asia kuin myötähäpeä.

Aa, ok. No kuvitteellinen tilanne, mutta kai joissain tilanteissa voisi myötähäpeäkin olla, jos henkilö ei itse ymmärtäisi hävetä ja pahoitella?

• Juuri tuollaisia öyhöttäviä jännämiehiä kaikki naiset aina valitsee kumppaneikseen :(

• Harmaaritari kirjoitti:

Juuri tuollaisia öyhöttäviä jännämiehiä kaikki naiset aina valitsee kumppaneikseen :(

äääh, älä kommentoi noin hataran tiedon pohjalta. On valintoja ja "valintoja".

• Lillis2020 kirjoitti:

äääh, älä kommentoi noin hataran tiedon pohjalta. On valintoja ja "valintoja".

Yllättäen ne naisten valinnat aina vain on noita jänniksiä, sitten täällä palstalla peilaavat niistä saatuja huonoja palstan k&k miehiin kuvitellen vaikka minkälaisia juttuja.

• Onkohan tuo enää myötähäpeää, vai onko se jo häpeää omasta puolesta?

Joskus olen hävennyt kaverin käyttäytymistä ja miettinyt jälkeenpäin että mitäköhän häpesin. Omaa seuranvalintaani?

Yllättäen ne naisten valinnat aina vain on noita jänniksiä, sitten täällä palstalla peilaavat niistä saatuja huonoja palstan k&k miehiin kuvitellen vaikka minkälaisia juttuja.

Hmm... mä en harmis tiedä mikä sun juttusi oikein on, mutta sen olen huomannut, että olet tosi kriittinen naisia kohtaan ja tunnut yleistävän kovin helposti ja myös todella heppoisin perustein. Jotenkin annat itsestäsi kuvan, että halveksit /pidät naisia tyhminä. Teetkö niin? Koska minusta tuntuu tällä hetkellä että teet, ja tässä asiassa olisi kiva olla väärässä.
        Sellainen on meinaan aika pirun ikävä piirre ihmisessä, ja karkottaa kyllä naisen kuin naisen, kokemuspohjasta riippumatta.

Ei se elämä ole niin mustavalkoinen, että "naiset aina valitsee jännämiehiä". Mikä oikein saa sinut ajattelemaan, että kaikki naiset hakemalla hakisivat jännämiehiä? Jos nyt unohdetaan ne extreme tapaukset ketkä jostain syystä haluavat ehdon tahdoin rikollisten kanssa hengailla, ja myös julkkikset unohdetaan ja keskitytään ihan vaan tuiki tavallisiin, lainkuuliaisiin ihmisiin.

Onko sinulle täysin vieras ja mahdoton ajatus, että naiset saattavatkin nimenomaan hakea sitä hyvää , kilttiä ja kunnollista miestä, ja että se "jännämies" voi olla ihan tavallisen näköinen ja oloinen, työssäkäyvä mies, jolla on perusasiat kunnossa, joka kuitenkin antaa itsestään täysin valheellisen kuvan ja totuus paljastuukin vasta suhteen edetessä? Eli kyse onkin siitä, että mies hyvin taitavasti manipuloi naista ja ympäristöään. Usein tällaisten "jännämiesten" kohteeksi valikoituu nimittäin erityisen empaattiset ja kiltit naiset. Ja hei, nyt ei sitten puhuta mistään ilmiselvästä vasta-alkajan manipuloinnista, vaan puhutaan vuosikymmenten harjoittelun tuloksesta. Loppuun hiotusta strategiasta.

Sinä tunnut Harmis aina syyttävän naisia niiden huonoista valinnoista, mutta totuus on monesti tarua ihmeellisempää näissä asioissa. Ei kai niillä "jännämiehillä" oikeasti olisi niitä naisia, jos heistä jotenkin kävisi helposti ilmi että ovatkin mätämunia. Mieti hetki tätä asiaa, ja sitä, onko kohtuullista tai edes realistista odottaa, että maallikko nainen osaisi lukea ihmisen psyykettä kuin ammattilaista ja näin välttää kaikki "jännämiehet"? Jos sitten haluat keskustella kunnioittavaan sävyyn aiheesta, niin voidaan tätä jatkaa, mutta jos jatkat naisten dissaamista, niin tämä keskustelu jää tähän.

• Thymallus kirjoitti:

Onkohan tuo enää myötähäpeää, vai onko se jo häpeää omasta puolesta?

Joskus olen hävennyt kaverin käyttäytymistä ja miettinyt jälkeenpäin että mitäköhän häpesin. Omaa seuranvalintaani?

Niin, tuo varmaan riippuu ihan ihmisestä. Itseni kohdalla kyse on varmaan ollut sekä häpeästä että myötähäpeästä. Toisaalta on hävettänyt olla sen toisen seurassa ja toisaalta on hävettänyt toisen puolesta, ettei se itse ole kyennyt näkemään sitä omaa käytöstään ja häpeämään sitä.

• Lillis2020 kirjoitti:

Hmm... mä en harmis tiedä mikä sun juttusi oikein on, mutta sen olen huomannut, että olet tosi kriittinen naisia kohtaan ja tunnut yleistävän kovin helposti ja myös todella heppoisin perustein. Jotenkin annat itsestäsi kuvan, että halveksit /pidät naisia tyhminä. Teetkö niin? Koska minusta tuntuu tällä hetkellä että teet, ja tässä asiassa olisi kiva olla väärässä.
        Sellainen on meinaan aika pirun ikävä piirre ihmisessä, ja karkottaa kyllä naisen kuin naisen, kokemuspohjasta riippumatta.

Ei se elämä ole niin mustavalkoinen, että "naiset aina valitsee jännämiehiä". Mikä oikein saa sinut ajattelemaan, että kaikki naiset hakemalla hakisivat jännämiehiä? Jos nyt unohdetaan ne extreme tapaukset ketkä jostain syystä haluavat ehdon tahdoin rikollisten kanssa hengailla, ja myös julkkikset unohdetaan ja keskitytään ihan vaan tuiki tavallisiin, lainkuuliaisiin ihmisiin.

Onko sinulle täysin vieras ja mahdoton ajatus, että naiset saattavatkin nimenomaan hakea sitä hyvää , kilttiä ja kunnollista miestä, ja että se "jännämies" voi olla ihan tavallisen näköinen ja oloinen, työssäkäyvä mies, jolla on perusasiat kunnossa, joka kuitenkin antaa itsestään täysin valheellisen kuvan ja totuus paljastuukin vasta suhteen edetessä? Eli kyse onkin siitä, että mies hyvin taitavasti manipuloi naista ja ympäristöään. Usein tällaisten "jännämiesten" kohteeksi valikoituu nimittäin erityisen empaattiset ja kiltit naiset. Ja hei, nyt ei sitten puhuta mistään ilmiselvästä vasta-alkajan manipuloinnista, vaan puhutaan vuosikymmenten harjoittelun tuloksesta. Loppuun hiotusta strategiasta.

Sinä tunnut Harmis aina syyttävän naisia niiden huonoista valinnoista, mutta totuus on monesti tarua ihmeellisempää näissä asioissa. Ei kai niillä "jännämiehillä" oikeasti olisi niitä naisia, jos heistä jotenkin kävisi helposti ilmi että ovatkin mätämunia. Mieti hetki tätä asiaa, ja sitä, onko kohtuullista tai edes realistista odottaa, että maallikko nainen osaisi lukea ihmisen psyykettä kuin ammattilaista ja näin välttää kaikki "jännämiehet"? Jos sitten haluat keskustella kunnioittavaan sävyyn aiheesta, niin voidaan tätä jatkaa, mutta jos jatkat naisten dissaamista, niin tämä keskustelu jää tähän.

Ensinnäkin minä en halveksi naisia saati pidä tyhminä juuri muuten kuin että tosiaan noiden miesvalintojen osalta että miten ne aina voikin mennä niin kovasti pieleen ja tämä lähes poikkkeuksetta. Niin kuin just sinäkin, olet antanut ihan fiksun kuvan itsestäsi täällä ainakin minulle, niin vähän toki jopa kuitenkin yllätyin että sinäkin jonkun tuollaisen ihmeöyhöttäjän olet löytänyt mitä tuossa aiemmin kerroit.

Ei se ole mutta valitettavan usein, kun minäkin tosiaan tunnen melko paljon oikeasti kilttejä & kunnollisia miehiä jotka ei tunnu vaan naista löytävän, naiset aina vakuuttaa että etsivät hyviä, kunnollisia miehiä mutta sitten kun ne valitsee ne aina onnistuu valitsemaan jonkun kieroluonteisen p..an. Että miten ihmeessä se voikin olla niin kun meillä on kuitenkin maailman fiksuimmat ja koulutetuimmat naiset sentään.

Tuokin minusta vähän ontuva selitys että aina sitten tulee se taitavasti ympäristöä manipuloiva p..ka ihan yllätyksenä naisille kun narsisteja väestöstä taitaa olla vain pari prosenttia, niin miten kaikki 100% naisista onnistuu löytämään sen kahden prosentin narsistin itselleen? se vaatii jo taitoa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ensinnäkin minä en halveksi naisia saati pidä tyhminä juuri muuten kuin että tosiaan noiden miesvalintojen osalta että miten ne aina voikin mennä niin kovasti pieleen ja tämä lähes poikkkeuksetta. Niin kuin just sinäkin, olet antanut ihan fiksun kuvan itsestäsi täällä ainakin minulle, niin vähän toki jopa kuitenkin yllätyin että sinäkin jonkun tuollaisen ihmeöyhöttäjän olet löytänyt mitä tuossa aiemmin kerroit.

Ei se ole mutta valitettavan usein, kun minäkin tosiaan tunnen melko paljon oikeasti kilttejä & kunnollisia miehiä jotka ei tunnu vaan naista löytävän, naiset aina vakuuttaa että etsivät hyviä, kunnollisia miehiä mutta sitten kun ne valitsee ne aina onnistuu valitsemaan jonkun kieroluonteisen p..an. Että miten ihmeessä se voikin olla niin kun meillä on kuitenkin maailman fiksuimmat ja koulutetuimmat naiset sentään.

Tuokin minusta vähän ontuva selitys että aina sitten tulee se taitavasti ympäristöä manipuloiva p..ka ihan yllätyksenä naisille kun narsisteja väestöstä taitaa olla vain pari prosenttia, niin miten kaikki 100% naisista onnistuu löytämään sen kahden prosentin narsistin itselleen? se vaatii jo taitoa.

Sellainen mies on otettava, kiltit ja tavalliset menevät piiloon eivätkä pysty olemaan naisen kanssa tekemisissä. Jännä ja rohkea mies tulee ja on. Sanoisin, että just sun on vähän paha arvostella. Piilosta nimittäin on naisen kanssa tosi vaikea olla. Jossain vaiheessa naisetkin tajuaa että jaha tämä mies se aio yhtään mitään!

Sitten vaan pitää näyttää ontuvalta, jos sellaisena sen näet. Minulla ei ole mitään tarvetta eikä aikomustakaan avata taustoja sun tai kenenkään muunkaan vakuuttamiseksi tällä palstalla. Mutta mielenkiintoisena knoppitietona, niin tiesitkö että vuonna 2014 on tehty EU:n laajuinen tutkimus naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Kyseessä oli FRA:n eli EU:n perusoikeusviraston toteuttama tutkimus. Sen tutkimuksen mukaan nykyisen tai entisen kumppanin tekemänä väkivaltaa oli kokenut suomalaisista naisista 31 %. Se on suuri määrä se.

Tässä kooste:
        https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-factsheet_fi.pdf

FRA:n tiivistelmäraportti tutkimuksen tuloksista:
        http://fra.europa.eu/en/publication/2014/vaw-survey-results-at-a-glance

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

" Että miten ihmeessä se voikin olla niin kun meillä on kuitenkin maailman fiksuimmat ja koulutetuimmat naiset sentään."

Ei niissä korkeakouluissa opeteta kun tiettyjä aiheita ja aineita, ei mitään suhdesoppia ja "kuinka tunnistat jännämiehen"!! Älkää sekoittako koulutusta siihen että ihminen osaa ja tietää sitten kaikki!!

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kaikki kuspäisyys ei ole narsismia ja ehkä katse peiliin jos onnistut tutustumaan vain naisiin joilla on jännämieskokemuksia. Tiedän kyllä itse paljon naisia joilla ei ole.

"olet antanut ihan fiksun kuvan itsestäsi täällä ainakin minulle, niin vähän toki jopa kuitenkin yllätyin että sinäkin jonkun tuollaisen ihmeöyhöttäjän olet löytänyt "

Niin minäkin yllätyin 😉, mutta minkäs teet 🤷🏻‍♀️. Ei se koulutus mitään pelasta, jos toinen käyttää häikäilemättömästi hyväksi toisen hyväntahtoisuutta ja ehkäpä silloin vielä jonkinlaista sinisilmäisyyttäkin. Eipä tuokaan kello kaulassa kulkenut. Narsistiksi en kuitenkaan ole ikinä väittänyt. Minä en ole pätevä antamaan toisille diagnooseja ja noiden leimaavien sanojen kanssa pitää muutenkin olla varovainen.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Harmis saa naisilta pataan 😂

• Lillis2020 kirjoitti:

Sitten vaan pitää näyttää ontuvalta, jos sellaisena sen näet. Minulla ei ole mitään tarvetta eikä aikomustakaan avata taustoja sun tai kenenkään muunkaan vakuuttamiseksi tällä palstalla. Mutta mielenkiintoisena knoppitietona, niin tiesitkö että vuonna 2014 on tehty EU:n laajuinen tutkimus naisiin kohdistuvasta väkivallasta. Kyseessä oli FRA:n eli EU:n perusoikeusviraston toteuttama tutkimus. Sen tutkimuksen mukaan nykyisen tai entisen kumppanin tekemänä väkivaltaa oli kokenut suomalaisista naisista 31 %. Se on suuri määrä se.

Tässä kooste:
        https://fra.europa.eu/sites/default/files/fra-2014-vaw-survey-factsheet_fi.pdf

FRA:n tiivistelmäraportti tutkimuksen tuloksista:
        http://fra.europa.eu/en/publication/2014/vaw-survey-results-at-a-glance

" Sen tutkimuksen mukaan nykyisen tai entisen kumppanin tekemänä väkivaltaa oli kokenut suomalaisista naisista 31 %. Se on suuri määrä se."

Niin minustakin mutta mitäpä se kertoo suomalaisista naisista? juurikin sen että vaikka miehistä väkivaltaisia on varmaan jotain 1-2% niin se pieni prosentti pääsee käymään läpi hirveän ison osan naisia. Väkivaltaisella jännämiehellä on aina nainen, kun yksi älyää lähteä tulee toinen tilalle ja sehän sitten näkyy noissa tilastoissa eikä suinkaan se että iso osa suomalaisista miehistä olisi väkivaltaisia.

• Anonyymi kirjoitti:

Naisten asenteen tässä aihepiirissä kyllä tietää jo etukäteen. Ikinä ne ei ole valinneet väärin, jännämies on näyttänyt jännäpiirteensä aina vasta jälkeenpäin ja sillä asenteella sitten leimataan kaikki kiltit & kunnolliset miehet samanlaisiksi kuin ne naisten jännävalinnat.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

" Sen tutkimuksen mukaan nykyisen tai entisen kumppanin tekemänä väkivaltaa oli kokenut suomalaisista naisista 31 %. Se on suuri määrä se."

Niin minustakin mutta mitäpä se kertoo suomalaisista naisista? juurikin sen että vaikka miehistä väkivaltaisia on varmaan jotain 1-2% niin se pieni prosentti pääsee käymään läpi hirveän ison osan naisia. Väkivaltaisella jännämiehellä on aina nainen, kun yksi älyää lähteä tulee toinen tilalle ja sehän sitten näkyy noissa tilastoissa eikä suinkaan se että iso osa suomalaisista miehistä olisi väkivaltaisia.

Kai sä ymmärrät että se Reiska teidän kaveriporukasta voi olla mitä parhain ja lojaalein kaveri sille porukalle, mutta täyshirviö naiselleen? Harva ukkeli kavereilleen paljastaa miten naistaan neljän seinä sisällä kohtelee.

Valoja päälle nyt.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Naisten asenteen tässä aihepiirissä kyllä tietää jo etukäteen. Ikinä ne ei ole valinneet väärin, jännämies on näyttänyt jännäpiirteensä aina vasta jälkeenpäin ja sillä asenteella sitten leimataan kaikki kiltit & kunnolliset miehet samanlaisiksi kuin ne naisten jännävalinnat.

Omasta puolestas et ainakaan pysty valittamaan, joten melkein olis paras kun pistät lausunnot pussiin ja pussin kiinni.

"miehistä väkivaltaisia on varmaan jotain 1-2 %"

Lähde?

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Älä valita kun sulle ei käy mikään. Jotenkin pohja nyt poissa noilta jutuilta. Mitä sä täällä nau’ut kun et edes naista etsi. Mieskö se pitää olla?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siltäkö se näyttää? Ei tässä patoja kolistella. Totuuksia.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Kilteille miehille ei naiset kelpaa. Pelko, arkuus, ujous, mikä miehellä on? Mikä? Tuo sun teksti on pa.kan jauhantaa jos et sattunut huomaamaan.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ainoa mahdollinen selitys on sitten se, että suurin osa suomalaisista miehistä on väkivaltaisia kyrpiä. Monet vaan feikkaa niin hyvin, että niitä luullaan normaaleiksi, mutta kyllähän nuo kansainväliset tilastot kertoo totuuden.
        Lillis ei taida tietää vielä tätä sun taktiikkaa. Sinähän käyt kaikkien vähänkään fiksujen naisten kimppuun, syytät, ivaat ja yrität nöyryyttää. Tuttua Ikistä ja Harmista. Näin teet kaikille, koska olethan naistenvihaaja.

Mutta kuule, kerropas vihdoin meille itsestäsi, kun niin mielelläsi kalastelet muilta ja sitten hyökkäät?! Minkä ikäinen, missä asut, panojen määrä, lapsia, erot, työpaikka, taudit ja sairaudet?

• Anonyymi kirjoitti:

Ainoa mahdollinen selitys on sitten se, että suurin osa suomalaisista miehistä on väkivaltaisia kyrpiä. Monet vaan feikkaa niin hyvin, että niitä luullaan normaaleiksi, mutta kyllähän nuo kansainväliset tilastot kertoo totuuden.
        Lillis ei taida tietää vielä tätä sun taktiikkaa. Sinähän käyt kaikkien vähänkään fiksujen naisten kimppuun, syytät, ivaat ja yrität nöyryyttää. Tuttua Ikistä ja Harmista. Näin teet kaikille, koska olethan naistenvihaaja.

Mutta kuule, kerropas vihdoin meille itsestäsi, kun niin mielelläsi kalastelet muilta ja sitten hyökkäät?! Minkä ikäinen, missä asut, panojen määrä, lapsia, erot, työpaikka, taudit ja sairaudet?

Minähän pidän lilliksestä mutta pitää hänenkin kestää kuitenkin miesnäkökulmaa näissä keskusteluissa.

Miten niin kalastan? tuossa vaan tartuin jo kerrottuihin tietoihin, itsehän siinä koetat kalastella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyviä kysymyksiä, mutta älä luule, että tulisit saamaan mitään rehellistä vastausta noihin. Totuus voisi yllättää melkeinpä liikaa.

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Minähän pidän lilliksestä mutta pitää hänenkin kestää kuitenkin miesnäkökulmaa näissä keskusteluissa.

Miten niin kalastan? tuossa vaan tartuin jo kerrottuihin tietoihin, itsehän siinä koetat kalastella.

Vastaile hänen kysymyksiin.

• Anonyymi kirjoitti:

Vastaile hänen kysymyksiin.

Jäkä jäkä, teillä anonyymeillä puskahuutelijoilla ei ole mitään oikeuksia, varsinkaan silloin kun alatte asiattomiksi :)

Kestän yleisesti ottaen miesnäkökulmia erittäin hyvin ja kestän myös sinun näkökulmiasi, Harmaaritari. Pahoin pelkään kuitenkin, että sinun näkökulmasi ei edusta nyt miesenemmistön kantaa, joten otin itselleni vapauden erottaa sinun näkökulmasi yleisestä miesnäkökulmasta, mahdollisen virheellisen yleistyksen välttämiseksi.

Mutta odotan nyt tässä sitä lähdettä tuohon sun väitteeseen (1-2 %), jotta keskustelu voisi jatkua. Löytyykö mitään tilastotietoa tukemaan tuota väitettä, vai pitääkö meidän ottaa laskin käteen ja alkaa yhdessä pohtimaan, voiko tuo väite olla looginen ja paikkaansa pitävä?

• Lillis2020 kirjoitti:

Kestän yleisesti ottaen miesnäkökulmia erittäin hyvin ja kestän myös sinun näkökulmiasi, Harmaaritari. Pahoin pelkään kuitenkin, että sinun näkökulmasi ei edusta nyt miesenemmistön kantaa, joten otin itselleni vapauden erottaa sinun näkökulmasi yleisestä miesnäkökulmasta, mahdollisen virheellisen yleistyksen välttämiseksi.

Mutta odotan nyt tässä sitä lähdettä tuohon sun väitteeseen (1-2 %), jotta keskustelu voisi jatkua. Löytyykö mitään tilastotietoa tukemaan tuota väitettä, vai pitääkö meidän ottaa laskin käteen ja alkaa yhdessä pohtimaan, voiko tuo väite olla looginen ja paikkaansa pitävä?

Aika huonosti löytyy. koetin etsiä ja uhridataa kyllä löytyy mutta tuota tietoa mikä prosentti miehistä tekee väkivaltarikoksia näköjään piilotellaan, varmaan juuri siksi kun se on aika harvalukuinen jännämiesjoukko.

Jotain kuitenkin löytyi, tuo yllättäväkin tieto:

https://yle.fi/uutiset/3-5487134

Tuosta voisi jotain löytyä, en jaksanut kokonaan lukea:

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/114813/smolej.pdf?sequence=2

"Esimerkkinä suomalaisesta kasautumistutki-muksesta voi myös mainita Henrik Elonheimon (2010, 47) tutkimuksen, jonka mukaan monin-kertaiset rikoksenuusijat muodostavat neljä pro-senttia kaikista rikoksiin syyllistyneistä, mutta te-kevät 72 prosenttia kaikista rikoksista."

• Anonyymi

Pitänee myöntää, myötähäpeä on suuri, joidenkin feminististen naisten kohdalla; varsinkin kun antavat haastatteluja... vaikkapa TV:ssä tai viimeeks Itsenäisyys päivän juhlissa, vilauttelut! Jotain itsehillintää saisivat pitää, ihan paikan ja tilanteen mukaan.
      Kyllä noista julkisuudessa tapahtuneista heidän mokistaan, mä naisena tunnen myötähäpeää, kaikkien kanojen puolesta.
      Kyllähän tuosta julkisuutta havittelevasta porukasta löytyy ihan koulutettujakin, tutkijoita sekä kansanedustajanakin ollut kirjailijaa ja ns.taiteilijoita ym.

Ja miten he edistävät naisten tasa-arvoa, moukkamaisella käytöksellään?
      Ei sitt pätkääkään! Muutaman prostitoidun esille tuomat asiat, ovat paljon enemmän edistäneet kyseistä asiaa; sen empiirimäisestä näkökannasta. (lainopillisesti)
      trollikka

• Sukupuolihäpeä..🤔

Juu ei, kyllä mä näen itseni ihan yksilönä tässäkin asiassa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Sukupuolihäpeä..🤔

Toi on kyllä ihan miettimisen arvonen asia..

Ainakin naisia kovasti yritetään saada häpeämään kun joku nainen jossakin teki jotakin ja sitten yleistetään..
        Kokeeko mies häpeää koska joku/ jotkut miehet joskus jotain?

Ja joku vois tehdä aloituksen, mä jaksa.

• Wwuwuw kirjoitti:

Sukupuolihäpeä..🤔

Sullehan se vilauttelijafemakko oli suuri sankari, tehtailit monta avaustakin aiheesta.

Sullehan se vilauttelijafemakko oli suuri sankari, tehtailit monta avaustakin aiheesta.

Oliko jotain mitä sä et ymmärtänyt?

• Wwuwuw kirjoitti:

Oliko jotain mitä sä et ymmärtänyt?

Se juurikin aiheutti myöthäpeää kun meuhkasit siitä eukosta miten muka palstan miehet siitä meuhkaa vaikka ketään ei juuri sen enmpää kiinnostanut kuin että oli laitettu merkille sen moukkamainen käytös.

Se juurikin aiheutti myöthäpeää kun meuhkasit siitä eukosta miten muka palstan miehet siitä meuhkaa vaikka ketään ei juuri sen enmpää kiinnostanut kuin että oli laitettu merkille sen moukkamainen käytös.

Kyllä siitä nousi iso meuhka lehtiä myöten..

Mutta kuten jo sanoin: häpeile rauhassa.

• Tässä vastineena vois ollla myös myötäylpeys.

• Niin tai sivuun.... Myötähauskuus.... Minä myötäelän sinun hupaisuuttasi, kamu. :oD

• Disse kirjoitti:

Niin tai sivuun.... Myötähauskuus.... Minä myötäelän sinun hupaisuuttasi, kamu. :oD

Ei, ei tuo mennyt edes sivuun, vaan ihan nyt hutiin..☝️

• Lapsista olen helposti myötäylpeä, jos he ovat onnistuneet ja rinta rottingilla onnistumisistaan saakin olla.

Ylpeä vanhempi lapsistaan?

• Wwuwuw kirjoitti:

Ei, ei tuo mennyt edes sivuun, vaan ihan nyt hutiin..☝️

Eläs nyt.... eikös tämä ole juuri ihan myötätuntoa.... Mutta todellisuushan voi olla mitä vaan.... Joskus saatat ihan vakavalla naamalla heittää jotain juttua ja minusta se on hauskaa.... Samoin toi myötähäpeäkin vois olla.... Että itse häpeis toisen touhuilua, vaikka se toinen ei häpeis yhtään. Varmaan moni myötähäpes Matti Nykäsenkin sepostuksia, mutta ei se itse hävennyt, kun ehkä selvinpäin.

Ei toisen tunteita voi tuntea... Niih... ☝

• Disse kirjoitti:

Eläs nyt.... eikös tämä ole juuri ihan myötätuntoa.... Mutta todellisuushan voi olla mitä vaan.... Joskus saatat ihan vakavalla naamalla heittää jotain juttua ja minusta se on hauskaa.... Samoin toi myötähäpeäkin vois olla.... Että itse häpeis toisen touhuilua, vaikka se toinen ei häpeis yhtään. Varmaan moni myötähäpes Matti Nykäsenkin sepostuksia, mutta ei se itse hävennyt, kun ehkä selvinpäin.

Jaa..sillä tavalla.

Tuli mieleen Markus Kajo, muistatko? Tosin sen nyt oli tarkoituskin olla hauska.

• Disse kirjoitti:

Joskus on muuten ollut tilanteita, jossa omasta miekestään selittää jotain ihan, jos ei nyt vakavissaan, niin ainakin neutraalisti ja toinen purskahtaa nauramaan, ei siis ivallisesti.. ja joskus itse on ollut se purskahtaja..

Öö.. Myötäkoomisuus?

• Wwuwuw kirjoitti:

Jaa..sillä tavalla.

Tuli mieleen Markus Kajo, muistatko? Tosin sen nyt oli tarkoituskin olla hauska.

Joo, tiedän Kajon....loistava äijä!

Mulle tulee taas mieleen sinusta ja minusta ne Ice Agessa olevat esiaikaiset opossumiveljekset.... Tiijätsä ne? :oD

• Wwuwuw kirjoitti:

Joskus on muuten ollut tilanteita, jossa omasta miekestään selittää jotain ihan, jos ei nyt vakavissaan, niin ainakin neutraalisti ja toinen purskahtaa nauramaan, ei siis ivallisesti.. ja joskus itse on ollut se purskahtaja..

Öö.. Myötäkoomisuus?

Tahattomasti hauska.

• Wwuwuw kirjoitti:

Öö.. Myötäkoomisuus?

No tunnistan tuonkin.... Oltiin laskettelemassa muksujen kanssa ja tyttö ei oikein vielä osannut kuin auraamalla mennä. Silti se halus tuolihissiin ja sit joutui tulemaan mustaa rinnettä alas....Noh...

Sitten jyrkimmässä kohdassa ei jaksanut kääntää, vaan vauhti vei rinteen sivuun ja siinä oli sellainen ylöspäin kaareva reuna, joten sukset kohosi suoraan kohti taivasta ja tyttö lenti pusikkoon selälleen.... Sitten kun riensin auttamaan, oli suksea, sauvaa, jalkaa ja kättä sikinsokin.... heti kun näin, että oli kunnossa, ei meinannut tulla naurulle loppua...ja toinen oli äkäinen kuin mikä....ja se nauratti vaan lisää.... Arvaa vaan oliko vaikea neuvotella ja selitellä sille pippuriselle pikkuneitille, että alas pitäis mennä... :oD Voi juutas, mutta naurattaa vieläkin.... Se piipittävä pikkutytön äänikin siihen tilanteeseen oli kuin jostain komediasta... Mutta nyt tyttökin osaa jo sille nauraa. :oD

• Wwuwuw kirjoitti:

Tahattomasti hauska.

No se hauskuus voi tulla ihan muusta kuin varsinaisesta jutusta....ja en mä ainakaan osaa kaikkia tunteita jarrutella.... Naurukin räjähtää milloin siltä tuntuu. :oD

• Disse kirjoitti:

No tunnistan tuonkin.... Oltiin laskettelemassa muksujen kanssa ja tyttö ei oikein vielä osannut kuin auraamalla mennä. Silti se halus tuolihissiin ja sit joutui tulemaan mustaa rinnettä alas....Noh...

Sitten jyrkimmässä kohdassa ei jaksanut kääntää, vaan vauhti vei rinteen sivuun ja siinä oli sellainen ylöspäin kaareva reuna, joten sukset kohosi suoraan kohti taivasta ja tyttö lenti pusikkoon selälleen.... Sitten kun riensin auttamaan, oli suksea, sauvaa, jalkaa ja kättä sikinsokin.... heti kun näin, että oli kunnossa, ei meinannut tulla naurulle loppua...ja toinen oli äkäinen kuin mikä....ja se nauratti vaan lisää.... Arvaa vaan oliko vaikea neuvotella ja selitellä sille pippuriselle pikkuneitille, että alas pitäis mennä... :oD Voi juutas, mutta naurattaa vieläkin.... Se piipittävä pikkutytön äänikin siihen tilanteeseen oli kuin jostain komediasta... Mutta nyt tyttökin osaa jo sille nauraa. :oD

Tuo taas oli vahingoniloa..☝️😌

• Wwuwuw kirjoitti:

Tuo taas oli vahingoniloa..☝️😌

No ei minusta... en minä sille nauranut...vaan koomiselle tilanteelle. Ehkä sitä on vaikea selittää...

• Disse kirjoitti:

No ei minusta... en minä sille nauranut...vaan koomiselle tilanteelle. Ehkä sitä on vaikea selittää...

Ai niin.. mähän tein kerran siitä aloituksen..Ja tulos oli, että vahingonilo ja koomiselle tilanteelle nauraminen on eri asia, vaikka se koominen tilanne olisikin vahinko. ( kunhan ei kukaan vahingoitu) puuh..

• Wwuwuw kirjoitti:

Ai niin.. mähän tein kerran siitä aloituksen..Ja tulos oli, että vahingonilo ja koomiselle tilanteelle nauraminen on eri asia, vaikka se koominen tilanne olisikin vahinko. ( kunhan ei kukaan vahingoitu) puuh..

Muistan yhden vuosikymmeniä sitten tapahtuneen jutun, jossa oltiin mutsin kanssa Hakaniementorilla bussia odottamassa, ja lokki paskoi sen laukkuun..

Mä aloin nauramaan aivan hillittömästi. Hö.

• Wwuwuw kirjoitti:

Muistan yhden vuosikymmeniä sitten tapahtuneen jutun, jossa oltiin mutsin kanssa Hakaniementorilla bussia odottamassa, ja lokki paskoi sen laukkuun..

Mä aloin nauramaan aivan hillittömästi. Hö.

Kumma juttu, se muistikuva hihityttää vieläkin.. Ja muistan sen laukunkin, että se oli semmonen musta ja melko iso. Pläts... ei enää niin musta..

• Wwuwuw kirjoitti:

Kumma juttu, se muistikuva hihityttää vieläkin.. Ja muistan sen laukunkin, että se oli semmonen musta ja melko iso. Pläts... ei enää niin musta..

Täydellinen osuma! 😂

Joo, ei siis kaikille tilanteille vaan mitään voi. Ja koita siinä sit sille toiselle selittää.... ja mun tapauksessa kun se äkäinen pikkutyttö vaan lisäs sitä naurua... Oli oikeasti mahdotonta olla nauramatta... Mutta sitten keksin... Mä halasin neitiä ja sanoin olevani hörötyksestäni pahoillani, että se ei johtunut hänestä ja kerroin, että hänkin on jo väsynyt, että silloin ei jaksa kääntää.... Mentiin varovasti rinne alas niin, että hän roikkui mun sauvasta ja mä jarrutin. :o) Mutta olipahan sekin vaan tapaus. :o)

• Disse kirjoitti:

Täydellinen osuma! 😂

Joo, ei siis kaikille tilanteille vaan mitään voi. Ja koita siinä sit sille toiselle selittää.... ja mun tapauksessa kun se äkäinen pikkutyttö vaan lisäs sitä naurua... Oli oikeasti mahdotonta olla nauramatta... Mutta sitten keksin... Mä halasin neitiä ja sanoin olevani hörötyksestäni pahoillani, että se ei johtunut hänestä ja kerroin, että hänkin on jo väsynyt, että silloin ei jaksa kääntää.... Mentiin varovasti rinne alas niin, että hän roikkui mun sauvasta ja mä jarrutin. :o) Mutta olipahan sekin vaan tapaus. :o)

Sinä se sitten taidat olla oikea unelmaiskä..

Mulla oli kylmät vanhemmat.

• Wwuwuw kirjoitti:

Sinä se sitten taidat olla oikea unelmaiskä..

Mulla oli kylmät vanhemmat.

No tähtään siihen.... Eihän sitä voi kaikkien unelmia saavuttaa, mutta ainakin nakerot tykkää minusta. :o) Koetan olla siinä aina läsnä, mitä touhuunkaan heidän kanssa.... Joskus tuumitaan yhdessä, sit taas voidaan olla omissakin oloissa. :o)

No se on sääli.... :o( Tosin oletkos miettinyt miksi? Usein tuollainen periytyy.... siis jos ei ole mistä läheisyyttä olisi saanut, on sitä vaikea jakaa... Mulla on ollut lämpimät vanhemmat ja isovanhemmat ja on se aika huikea juttu, kun mitä olen monelta muulta kuullut.....olen onnekas...

• Disse kirjoitti:

No tähtään siihen.... Eihän sitä voi kaikkien unelmia saavuttaa, mutta ainakin nakerot tykkää minusta. :o) Koetan olla siinä aina läsnä, mitä touhuunkaan heidän kanssa.... Joskus tuumitaan yhdessä, sit taas voidaan olla omissakin oloissa. :o)

No se on sääli.... :o( Tosin oletkos miettinyt miksi? Usein tuollainen periytyy.... siis jos ei ole mistä läheisyyttä olisi saanut, on sitä vaikea jakaa... Mulla on ollut lämpimät vanhemmat ja isovanhemmat ja on se aika huikea juttu, kun mitä olen monelta muulta kuullut.....olen onnekas...

No ne riiteli jatkuvasti ja puheen sijaan huudettiin.. Siksihän mun ainoa tavote olikin saada oma asunto ja rauha. En edelleenkään kestä mitään huutoriitelyä..yöh.

• Wwuwuw kirjoitti:

No ne riiteli jatkuvasti ja puheen sijaan huudettiin.. Siksihän mun ainoa tavote olikin saada oma asunto ja rauha. En edelleenkään kestä mitään huutoriitelyä..yöh.

No siinä ei ole ollut tunnevastuu huipussaan...

Niinhän se usein menee, että se tunteeseen reagoiminen jää päälimmäiseksi kaikessa...ei kä asiat ikinä selviä... Siksi se on alituista riitelyä.. Mutta en mä tiedä selvittikö porukatkaan kaikkia asioitaan aina... Varmaan saattavat murista mielessään toisilleen yhä... Että ei sekään tietty ole hyvä. Kai se riippuu niin paljon millaisia ihmisiä sattuu samankaton alle...

Ootko antanut heille anteeksi?

• Disse kirjoitti:

No siinä ei ole ollut tunnevastuu huipussaan...

Niinhän se usein menee, että se tunteeseen reagoiminen jää päälimmäiseksi kaikessa...ei kä asiat ikinä selviä... Siksi se on alituista riitelyä.. Mutta en mä tiedä selvittikö porukatkaan kaikkia asioitaan aina... Varmaan saattavat murista mielessään toisilleen yhä... Että ei sekään tietty ole hyvä. Kai se riippuu niin paljon millaisia ihmisiä sattuu samankaton alle...

Ootko antanut heille anteeksi?

Piti ihan miettiä olenko...

No, olen..niin paljon on muuttunut.

• Wwuwuw kirjoitti:

Piti ihan miettiä olenko...

No, olen..niin paljon on muuttunut.

No se on kaiketi tärkein askel hyväksymisessä... Monet jää siihen taas ja se kierre jatkuu ehkä siksi... ???

Minusta ei juuri ole ilkeitä ihmisiä, on vaan ihmisiä, jotka eivät näe asioita kuin putkimaisesti.... Ja se on minusta juuri sitä surullista, mistä tuolla ihan alussa sanoin.... Kun ei ole työkaluja työstää omia tunteitaan. :o/

Mutta huomaahan sinusta, että olet reipas ja touhukas, sekä hauska. Niin ja lämmin ihminen. :o) Ja tykkäät Marveleista. :oD

• Anonyymi

Aina kun luen keskusteluja täällä.

• Eikö se ole aika ikävää..
        Vähän kuin olis jatkuva morkkis..en mie vaa jaksais.

• Anonyymi

Masokismin oireita?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Masokismin oireita?

Lähinnä kiero uteliaisuus ja poikkeustilanteen aiheuttama lisääntynyt vapaa-aika...Paha olohan täällä oikeesti tulee kun näitä (koko sivuston) juttuja lukee. En oikeesti tienny kuinka stanan typeriä ja sivistymättömiä suomalaiset on. Mutta jatkakaa ,iltoja ja iloista vappua!

• Toisen tai toisten puolesta tunnettu häpeä, kyllä olen tuntenut, yllättävän usein jopa.
      Kolme henkilöä on tai aiheuttaa usein myötähäpeää. Laitetaan nyt näin että joku vanhus ravintolassa ei ymmärrä menuun päälle mitään. Esimerkiksi lista viineistä, ylhäällä lukee punaviini ja sen alla punaviinit niin lähes jokainen punaviini täytyy käydä erikseen läpi kysyen onko tämä valkoviini. Hiukan sama vika ruokalistan kanssa, jos lukisi ylipäätänsä niin voisi päästä helpommalla.

Sitten on sellainen henkilö, että kun on jonkinlainen hässäkkä päällä, se on saatu selvitettyä tms. Niin jonkun pitää soittaa poskea erityisesti.

Sitten on sellainen joka ei vain tajua olla hiljaa ja kuunnella, joku sanoi jonkun jutun niin hetkeä myöhemmin tämä sanoo sen saman jutun.

• Anonyymi

Häpeileminen liittyy murkkuikään, tota noin, mikä olikaan se ikä?
      Myötähäpeäminen tekijälle itselleen, en nyt ymmärrä. Hymähtää voin ja kulmakarvaa kohotan. Miksi ottaisin toisen tekoja itselleni?
      Aika paha oli toteamus, että lastensa äitiä 🤤 ei taaskaan ymmärrä.
      Iloista Vappua, älkää ny häpeilkö.

• Murkkuna hävetti jopa vessapaperin ostaminen kaupasta.

• Anonyymi

Kyllä. Lähes aina kun katselen kotimaista komediaa tai kuuntelen uskoon hurahtaneiden juttuja.

• Anonyymi

Ai niin, ja useimmat persujen aivopierut myös.

• Sun palstajutut toisinaan aiheuttaa myötähäpeää kun öyhötät ihan vaan öyhöttääksesi :D

• Mitä sä tuut siihen pilaamaan hyvähenkistä keskustelua..

• Wwuwuw kirjoitti:

Mitä sä tuut siihen pilaamaan hyvähenkistä keskustelua..

Itsehän sä kysyit. Kamukerholaiset voi sitten keskustella privana jossain keskenenään jos pelkkää toistenne selkääntaputtelua kaipaatte.

Itsehän sä kysyit. Kamukerholaiset voi sitten keskustella privana jossain keskenenään jos pelkkää toistenne selkääntaputtelua kaipaatte.

No siinä sitten häpeilet.

• Anonyymi

Kyllä, silloin kun exäni (lyhyt laiha mies) oli löytänyt kaapistaan leveät romanihousut... Aika usein nimenomaan hänen kanssaan kärsin myötähäpeästä. Onneksi on ex ettei tarvitse välittää ton enempää.

• Mulla on yks työkaveri, mies, kymmenisen vuotta vanhempi. Ihan mukava ukkeli, mutta kova kehuskelemaan, mm. sillä että tuntee "kaikki". Ollaan työjutuissa oltu aikanaan paljon mm. muusikoiden kanssa tekemisissä. Monenlaisia tilanteita tulee mieleen, mut nämä ehkä helpommin ymmärrettävissä: tyyppi jutustelee Miljoonasateen Heikki Salon kanssa niitä näitä. Sitten hän sanoo: kuinkas kauan tämä Pelle Miljoonasade onkaan ollut olemassa... 👍😬
      Toinen tilanne. Jutustellaan a cappella-yhtyeen yhden jäsenen kanssa. Hän alkaa vuolaasti kehua, että tämä jäsen on sen bändin loistava kitaristi...😳🥴 Nämä ja samantapaiset tilanteet, joissa on vähemmän tunnettuja ihmisiä, mutta noloustaso vähintään sama, ovat olleet niitä hetkiä. Silloin tekis mieli laittaa kädet korville ja laulaa kovaan ääneen, laalalaa, mä en kuule mitään, enkä oo täällä...Enkä tunne tuota. 🤦‍♀️

• Pelle miljoonasade..😄

• Wwuwuw kirjoitti:

Pelle miljoonasade..😄

Mut voihan tietty olla että sellanen bändi vielä joskus tulee olemaan, jos Heikki ja Pelle yhdistävät voimansa ☺️

• yksinkertainen.blondi kirjoitti:

Mut voihan tietty olla että sellanen bändi vielä joskus tulee olemaan, jos Heikki ja Pelle yhdistävät voimansa ☺️

Ja täytyy lisätä, että häpeä on tosiaan ollut vain minun ongelmani, tämä työkaveri ei näissä tilanteissa ole häpeää tuntenut, vaikka olis kuittailua kuullutkin 😊

Mitä vielä... Pellehän on Miljoonasateen Hilikan ja Armaksen vanahin poika! ☝️

• Disse kirjoitti:

Mitä vielä... Pellehän on Miljoonasateen Hilikan ja Armaksen vanahin poika! ☝️

Tää mun työkaveri on muuten alkujaan savolainen 😉

Tää mun työkaveri on muuten alkujaan savolainen 😉

Noh.... Nyt tiedät miks ei viihtynyt täällä. 😃

• Disse kirjoitti:

Noh.... Nyt tiedät miks ei viihtynyt täällä. 😃

Kyllä se Savoon aina haikailee, ohan siellä oikeita immeisiä. Eikä tälläsiä joka asiasta nillittäjiä 😉

Kyllä se Savoon aina haikailee, ohan siellä oikeita immeisiä. Eikä tälläsiä joka asiasta nillittäjiä 😉

Voi luoja....pitäkää vaan siellä. :oD

No mä tiedän muutaman tyypin, mitkä on kroonisia valehtelijoita...siis ei ne niillä jutuillaan pahaa tarkoita, mutta elävät jossain toisessa maailmassa ihan. Heitäkin käy jotenkin sääliksi, kun nolaavat tosiaan itsensä toisten nähden. Eräällä tälläisellä oli järjetön tarve kertoa juoneensa viinaa viikonloppuisin ja aina kun mahdollista...hirmuisia määriä mukamas oli juonut viikonloppuna, mutta sitten joku torppasi idean, että olit kaupungilla autoilemassa....No juttu muuttui vaan, että oli yöllä innostunut tissuttelemaan....Ja silti oli yllättävän pirteä, vaikka ei ollut nukkunut ollenkaan koko viikonloppuna. :oD

• Disse kirjoitti:

No mä tiedän muutaman tyypin, mitkä on kroonisia valehtelijoita...siis ei ne niillä jutuillaan pahaa tarkoita, mutta elävät jossain toisessa maailmassa ihan. Heitäkin käy jotenkin sääliksi, kun nolaavat tosiaan itsensä toisten nähden. Eräällä tälläisellä oli järjetön tarve kertoa juoneensa viinaa viikonloppuisin ja aina kun mahdollista...hirmuisia määriä mukamas oli juonut viikonloppuna, mutta sitten joku torppasi idean, että olit kaupungilla autoilemassa....No juttu muuttui vaan, että oli yöllä innostunut tissuttelemaan....Ja silti oli yllättävän pirteä, vaikka ei ollut nukkunut ollenkaan koko viikonloppuna. :oD

Toisella oli autossaan aina joka kerta enemmän hevosvoimia. Muistan kun mulle sanoi 125 hevosvoimaa ja seuraavana päivänä mun kuullen toiselle jo 150 hv. Huomautin asiasta kysymyksellä, niin huikkas vaan, ettei muistanut, että tuo malli olikin 150 heppainen... No nopea guuglaus kertoi 115 hv, mutta hällä olikin sitten joku saksasta tilattu erikoissiru asennettu. :oD

Mä joskus mietin, että tuollaisilla ihmisillä on varmaan hitonmoiset paineet keksiä ne tarinat niin, että pysyy samassa tarinassa kokoajan... Ja yhteistä on se, että aina pitää olla piirun parempi kuin joku muu. :oD

• Disse kirjoitti:

Ihan mielellämme pidetään. Kunhan on savolaissuodin aina päällä kun hänen kanssa juttelee. Kun tietää että puolet jutuista on savolaislisää, niin hyvin ymmärtää tällänen neljäsosa savolainenkin☺️

• Disse kirjoitti:

Sehän oli viinamies, eli se kalamies, joka oikeasti on raivoraitis!

Ihan mielellämme pidetään. Kunhan on savolaissuodin aina päällä kun hänen kanssa juttelee. Kun tietää että puolet jutuista on savolaislisää, niin hyvin ymmärtää tällänen neljäsosa savolainenkin☺️

No tuosta savolaissuotimesta tiedä? Kyllä täällä noin keskimäärin kaikki totta puhuu, mutta tämä tapa jättää kaikki kuulijan vastuulle on tietenkin ainutlaatuista. :oD

• Wwuwuw kirjoitti:

Sehän oli viinamies, eli se kalamies, joka oikeasti on raivoraitis!

No tää oli ihan liveäijä. Mutta palstan viinamiehenähän ainakin yksi oli joku äijä, mikä seksipalstalla kyseli seuraa Rauman suuntaan.

Jänniä tyyppejä täälläkin löytyy. 😃

• Wwuwuw kirjoitti:

Juuh, tässä ketjussahan se jäi kiinni ns housut nilkoissa..
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16333369/muita-kokemattomia-yli-30v-miehia

Joo, voi olla sama tyyppi. :oD

Joillekin tää mesta taitaa olla sellainen oman mielen provoilumestakin, että kun toi kalamieskin laittaa noita viestejä viinamiehenä, ne vastakkaiskommentit tavallaan kannustaa sitä siihen raittiuteen.
        Mutta voi sitäkin poloista... Joku ehkä piirun verran kantavampi homma kannattais keksiä. Ei se nainen elämässä tee hänestä sen parempaa... :oD
        Pysyis vaan tipattomana ja uskois itseensä paremmin... :o)

• Disse kirjoitti:

Joo, voi olla sama tyyppi. :oD

Joillekin tää mesta taitaa olla sellainen oman mielen provoilumestakin, että kun toi kalamieskin laittaa noita viestejä viinamiehenä, ne vastakkaiskommentit tavallaan kannustaa sitä siihen raittiuteen.
        Mutta voi sitäkin poloista... Joku ehkä piirun verran kantavampi homma kannattais keksiä. Ei se nainen elämässä tee hänestä sen parempaa... :oD
        Pysyis vaan tipattomana ja uskois itseensä paremmin... :o)

No vitsihän on siinä, että kalamiehenä kirjoittaessaan on täysin raitis ja Raumaltahan se. 😄

• Wwuwuw kirjoitti:

No vitsihän on siinä, että kalamiehenä kirjoittaessaan on täysin raitis ja Raumaltahan se. 😄

Joo, se oli jollain Mikal77 tai vastaavalla nikillä aikaisemmin. Samalla tavalla unohti sitten anomuumata itsensä ja allekirjoitti olevansa viinamies. :oD

Täällä ois varmaan monta muutakin samantyyppistä provoilijaa ja mä uskonkin, että ihan nikillä kirjoittajiakin on, ketkä provoilee... Ja onhan se päivänselvää, ei sellainen kuitenkin ihan uskottavaa tekstiä kirjoittava voi olla niin kujalla...

Milloinkahan tänne ilmestyis renttumies, mikä kertois, miten naiset rakastuu vain renttuihin ja hänkin joutuu aina kotiin tullessaan ravistelemaan nilkoista naisia, että sopii sisälle? :oD

• Anonyymi

Joo silloin kun känninen kurppa tulee vonkaamaan munaa. Mietin että ei voi olla noin epätoivoinen.

• Anonyymi

Varmaan tapahtuu ihan yhtä mittaan, miespolo.

• Anonyymi

Koen. Supertyhmä hallitus!

• Kyllähän sitä. Usein se on helppo kohdistaa henkilöön. Pelailin aikanaan jalkapalloa joukkueessa jossa oli ulkomaalaisia. Aika usein tuli kentän laidalta rasistisia kommentteja jotka pistivät häpeämään henkilön puolesta. Samoin lapsiaan harrastuksissa "kannustavat" vanhemmat usein aiheuttavat tuon tunteen ihan jo sen lapsenkin puolesta.

Sitten välillä tulee tunne että tunnen sitä myötähäpeää jossakin tilanteessa mutta en osaa oikein kohdistaa sitä. Aika usein nämä liittyy yleistyksiin tai asiat menevät kohtuuttomuuksiin. Ihan viimeksi aloin tällaista tuntea jo iltapäivälehtien poliittisten toimittajien puolesta. Jos miettii miten pandemiaa täällä on hoidettu niin se negatiivinen jatkuva kritiikki hallituksen suuntaan on minusta jo kohtuuton. Toinen esimerkki voisi olla vaikka setämies termin lanseeraus tai käyttö. Se että tällainen termi luodaan pilkkaamaan tietyn ikäluokan ja sukupuolen ihmisiä aiheuttaa termin viljelijöihin suunnattua myötähäpeää. Toisaalta varmaan historiasta tai nykyhetkistä löytyy tätä tukevia esimerkkejä sen verran paljon että tunnen myös myötähäpeää että on annettu siimaa tämän pilkkanimen antamiseksi.

Kyllähän sitä välillä myös häpeää omia ennakkoluulojaan ja ajatuksiaan. Olen kuitenkin jo itselleni armollinen ja liitän tuon myötähäpeän tuohon eteen jos asiasta itseni saan kiinni. Ihan viimeksi piti itseäni muistuttaa ministeri Henrikssonin puhuessa että ehkä kaikki rkp:n kannattajat eivät voi pelata monopolia omilla rahoillaan.

• Anonyymi

Aina kun näen kuvan hallituksen viherpunikkil*rt*ista on myötähäpeä sanoinkuvaamaton.

• Anonyymi

Ja kuten tuolla toisaalla selitettiin, niin kyse on vain ja ainoastaan omasta häpeästäsi. Sanoinkuvaamattomasti häpeät itseäsi.

• Anonyymi

Koet siis läheisesti olevasi viherpunikki, mutta hallitus ei vastaa odotuksiasi? Sitähän myötähäpeä tässä tapauksessa tarkoittaisi...

• Anonyymi

En yleensä, mutta sitten avasin tämän ketjun...

• Anonyymi

Jumalaan uskovana koen usein myötähäpeää tiedevastaisista ihmisistä, joiden täytyy tunkea höpinöitä Jumalasta mukaan omiin väärinkäsityksiinsä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      136
      6228
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      57
      4396
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2888
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      59
      2871
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1885
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1544
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1456
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      37
      1447
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      31
      1261
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1161
    Aihe