Minkä kirjan luit viimeksi ?

Anonyymi

Minä luin EEva Joenpellon romaanin nimeltä Rikas ja kunniallinen. Se kertoo yrittäjäperheen elämästä kiinnostavasti. Olen katsonut sen tv-sarjana, se lisää aina mielenkiintoa. Joenpeltoa olen paljon aikanaan lukenut aina kun tuli uusi kirja, nyt ollut taukoa . Tämä löytyi hyllyn perukoilta, jäänyt sinne pölyttymään ja löytyi siivouksessa.

42

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eeva Joenpellolta olen aikanaan lukenut vain Sataa suolaista vettä, pidin kyllä ilmaisutyylistään.
      Viimeksi lukeman oli tiedekirja Matti Jalasvuoren
      Virus,... Kosmoksen kapellimestari, virologin kielen ollessa ajoittain maailmakaikkeudesta inspiroituneen runollista.

      Runous kiehtoo nyt, aforismitkin, ehkä vastapainoksi laajalle 'sulattamiselle'

    • Anonyymi

      Eeva Joenpelto kuoli 2004. Ei siis tule enää uutta,
      mutta hyvin hän kirjoitti kirjoja. Hän ja hänen kirjansa on harmi kyllä unohdettu.
      Vain me iäkkäämmät muistamme ne, kun olemme niistä saaneet nauttia.
      Soisi nuorempien polvienkin löytävän ne.

    • Anonyymi

      Kuutelen äänikirjana Jääräpäätä Kari Ketosen lukemana. Kertoo Lapin elämästä, naisten kokemasta väkivallasta, kunnallispolitiikasta, yrittämisestä ja poroista. Seuraan yhden pariskunnan elämää, olen ehkä puolessa välissä.
      Ajattelin - menee vähän aiheesta - että ei ole helppoa tuo lukeminen, on ruotsia, ruotsinsuomalaiseta murretta, lapin muurretta ja vaikka mitä. Ja vielä äänensävytkin pitää hoksata tekstin mukaan. Ketonen selviää loistavasti, takkuamatta, muutenkin tyypistä tykkään. En pystyisi vaikka olin aikanaan pitäjän paras runonlausuja sekä lukenut lapsille ja lapsenlapsille 30 vuotta. Pitääkö kirjan lukemista harjoitella vaan meneekö ihan kylmiltään.

      • Anonyymi

        Niin, siitä puuttuu kyllä äänikirjeen lukijalta Lapin sodan aikainen Saksalainen aksentti toisinaan.


    • Anonyymi

      Varmaan jonkun käsikirjan :)

      • Anonyymi

        Mikähän siinä on, kun äänikirjan lukijan "sielunmaisema" jos puuttuu, tai painottuu minulle turhissa kohdin? En pääse juoneen mukaan, sen häiritessä !
        Neutraali selostajan ääni, kuten avara luonto dok. ei häiritse, mutta mielenkiintoisen kirjan eläytymättömyyttä lukijalla, - en tahdo oppia sulattamaan!
        Ehkä olen vain liian intensiivinen odotuksessani, tai kaipaan omin silmin - tuttuutta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä on, kun äänikirjan lukijan "sielunmaisema" jos puuttuu, tai painottuu minulle turhissa kohdin? En pääse juoneen mukaan, sen häiritessä !
        Neutraali selostajan ääni, kuten avara luonto dok. ei häiritse, mutta mielenkiintoisen kirjan eläytymättömyyttä lukijalla, - en tahdo oppia sulattamaan!
        Ehkä olen vain liian intensiivinen odotuksessani, tai kaipaan omin silmin - tuttuutta!

        En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa, mutta voisin kuvitella,
        että jos lukija eläytyy kohtiin, jotka eivät minun mielenmaisemaani kosketa,
        se häiritsisi vielä enemmän kuin koko ajan neutraali ääni.
        Kirjakin on "hiljainen", se antaa lukijalle vapauden eläytyä missä kohtaa vain.

        Toisaalta jos lukija lukee monotonisesti kirjan läpi kuin puhelinluetteloa,
        ehkä tulee tunne, että lukija ei ole yhtään kiinnostunut lukemastaan.
        Jollain tavalla kai olisi kiva, jos lukijan äänestä kuultaisi, että hänkin on
        ajatuksella mukana lukemassaan kirjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa, mutta voisin kuvitella,
        että jos lukija eläytyy kohtiin, jotka eivät minun mielenmaisemaani kosketa,
        se häiritsisi vielä enemmän kuin koko ajan neutraali ääni.
        Kirjakin on "hiljainen", se antaa lukijalle vapauden eläytyä missä kohtaa vain.

        Toisaalta jos lukija lukee monotonisesti kirjan läpi kuin puhelinluetteloa,
        ehkä tulee tunne, että lukija ei ole yhtään kiinnostunut lukemastaan.
        Jollain tavalla kai olisi kiva, jos lukijan äänestä kuultaisi, että hänkin on
        ajatuksella mukana lukemassaan kirjassa.

        "En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa,"???

        Kuitenkin osasit laittaa mielestäsi hyvän arvostelun niistä.

        En minäkään ole kirjoja kuunellut äänikirjoina, mutta hyviä kuunelmia olen kuunellut ja voisin itse kuvitella, että se lukija on valittu tarkoin, siis ei mikään monotestisesti lukeva. Voin olla väärässäkin ja toivoisin, että en olisi!D

        Eniten minua "jurpii" PUHE-radiosta, jos on haastattelijana Olga K. Googlasin hänet ja aivan upea nainen, mutta voi.voi, voi hänen tyylinsä, mutta kammoksun myös näitä Jari Sarasvuon "monologeja", joille hän itsekkin nauraa. Onneksi olen sietänyt Ruben Stillerin ohjelman.

        No, jääköön tähän tämä arvostelu, koska kirjani luen mielelläni itse, syystä, että nukahdan aika helposti ja on kiva jatkaa siitä mihin jäin, tai parhaassa tapauksessa selata sivuja taaksepäin.

        Eniten minua harmittaa, kun kirjan henkilöt vain jäävät jatkossa minun mielikuvituksen varaan ja nyt oli kirja Belva Plain "Paratiisi liekeissä".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa,"???

        Kuitenkin osasit laittaa mielestäsi hyvän arvostelun niistä.

        En minäkään ole kirjoja kuunellut äänikirjoina, mutta hyviä kuunelmia olen kuunellut ja voisin itse kuvitella, että se lukija on valittu tarkoin, siis ei mikään monotestisesti lukeva. Voin olla väärässäkin ja toivoisin, että en olisi!D

        Eniten minua "jurpii" PUHE-radiosta, jos on haastattelijana Olga K. Googlasin hänet ja aivan upea nainen, mutta voi.voi, voi hänen tyylinsä, mutta kammoksun myös näitä Jari Sarasvuon "monologeja", joille hän itsekkin nauraa. Onneksi olen sietänyt Ruben Stillerin ohjelman.

        No, jääköön tähän tämä arvostelu, koska kirjani luen mielelläni itse, syystä, että nukahdan aika helposti ja on kiva jatkaa siitä mihin jäin, tai parhaassa tapauksessa selata sivuja taaksepäin.

        Eniten minua harmittaa, kun kirjan henkilöt vain jäävät jatkossa minun mielikuvituksen varaan ja nyt oli kirja Belva Plain "Paratiisi liekeissä".

        Fiktion ollessa kysymyksessä, jää *luomasi' mielikuvat henkilöistä vääjäämättä omaisuudeksesi!

        Eiköhän juuri yksilöllisyys ole yleensä kokijalla,..koethan sinä ainutlaatuisella tavallasi tapahtumat!
        Mihinkäs ne mielikuvat häviäisi, jos sitä harmittelet,..nehän muovaavat sinua.
        Olethan niin kuin jokainen paljolti mitä syöt, luet ja koet

        Tuo kirja vaikuttaa romanttisesti inspiroituneen amerikan
        syvän etelän vapautumisesta,...ennen sisällisotaa kartanomiljöíneen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa,"???

        Kuitenkin osasit laittaa mielestäsi hyvän arvostelun niistä.

        En minäkään ole kirjoja kuunellut äänikirjoina, mutta hyviä kuunelmia olen kuunellut ja voisin itse kuvitella, että se lukija on valittu tarkoin, siis ei mikään monotestisesti lukeva. Voin olla väärässäkin ja toivoisin, että en olisi!D

        Eniten minua "jurpii" PUHE-radiosta, jos on haastattelijana Olga K. Googlasin hänet ja aivan upea nainen, mutta voi.voi, voi hänen tyylinsä, mutta kammoksun myös näitä Jari Sarasvuon "monologeja", joille hän itsekkin nauraa. Onneksi olen sietänyt Ruben Stillerin ohjelman.

        No, jääköön tähän tämä arvostelu, koska kirjani luen mielelläni itse, syystä, että nukahdan aika helposti ja on kiva jatkaa siitä mihin jäin, tai parhaassa tapauksessa selata sivuja taaksepäin.

        Eniten minua harmittaa, kun kirjan henkilöt vain jäävät jatkossa minun mielikuvituksen varaan ja nyt oli kirja Belva Plain "Paratiisi liekeissä".

        En olelkuunnellut äänikirjoja tosiaankaan, en a r v o s t e l l u t
        vain pohdiskelin
        äänikirjan kuuntelemista sinun mielipiteittesi pohjalta.
        Mitä pahaa siinä oli ?

        Olen kuulovammainen ja olen miettinyt, sopisiko äänikirja minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole koskaan kuunnellut äänikirjaa, mutta voisin kuvitella,
        että jos lukija eläytyy kohtiin, jotka eivät minun mielenmaisemaani kosketa,
        se häiritsisi vielä enemmän kuin koko ajan neutraali ääni.
        Kirjakin on "hiljainen", se antaa lukijalle vapauden eläytyä missä kohtaa vain.

        Toisaalta jos lukija lukee monotonisesti kirjan läpi kuin puhelinluetteloa,
        ehkä tulee tunne, että lukija ei ole yhtään kiinnostunut lukemastaan.
        Jollain tavalla kai olisi kiva, jos lukijan äänestä kuultaisi, että hänkin on
        ajatuksella mukana lukemassaan kirjassa.

        Olen lukenut aikanaan sokeain äänikirjoja. Lukiessa eläytyy niin että aika kuluu kuin siivillä lukuajan loppuun. Ääneen lukeminen on kehittävää. Saa itsekin kirjasta enemmän


    • Anonyymi

      Mitä muita kirjoja on mieleenne jäänyt ?
      Waltarin kirjat ovat minusta mahtavia ja olen lukenut jopa useimmat
      Päätalon kirjatkin, vaikka ei voi samana päivänä niistä puhua.

      Orvokki Aution kirjat olivat myös mielestäni hyviä
      ja jonkun Kaari Utrionkin luin,
      mutta en Laila Hietamiehen (myöhemmin Hirvisaaren) kirjoihin saanut makua
      vaikka ne olivat huippusuosittuja. Hän teki paljon rahaa niillä.

      Muistini on heikentynyt. Luin paljon, mutta en tahdo millään muistaa mitä.
      Eeva Kilpi on kaikkien lukijoitten rakastama kai ?
      Uusimman hänen kirjansa olen varannut kirjastosta.
      Se käsittää ennenjulkaisemattomia päiväkirjamerkintöjä.

    • Anonyymi

      André Maurois, Climats (Ilmastoja), ranskaksi. Kertoo yhden miehen kahdesta epäonnistuneesta avioliitosta, Ensimmäisessä oli itse ensimmäisessä suhteen kärsivänä osapuolena, toisessa kärsimyksen aiheuttajana. Helpohkoa kieltä.

      • Anonyymi

        Hienoa ! Tuo kirja taitaa olla suomeksikin ?
        Kuulostaa kuin olisin lukenut joskus sen. Muistijälki on aivokopassa.
        Monista hyvistä kirjoista on muistijälki, yleisvaikutelma, mielessä,
        vaikkei muista enää kirjan yksityiskohtia.


    • Anonyymi

      Valtakirjan .

      • Matti Jalasvuoren Virus Kosmoksen kapellimestari tuli luettua, ja nyt on alussa:
        Mestari Kongin Keskustelut
        Kungfutsealaisuuden ytimestä, suomentanut Jyrki Kallio.

        Vielä en ole päässyt alkua pidemälle, nämä juhlahetket lasten käväistessä, on vieneet oman aikansa. Sen verran luin alun ***käsittelevän ohjeita naisille***! 500 vuotta ennen eaa.☺️🍃 Väkisin tulee ajatelleeksi, olivatko naiset sittenkään kovin erilaisia silloin , vai koettiinko heidän häiritsevän näitä miesten päiväkausien kestoisia filosofisia keskusteluja ? Palaan aiheeseen ehkä myöhemmin,..


      • Anonyymi
        sini-sirkku kirjoitti:

        Matti Jalasvuoren Virus Kosmoksen kapellimestari tuli luettua, ja nyt on alussa:
        Mestari Kongin Keskustelut
        Kungfutsealaisuuden ytimestä, suomentanut Jyrki Kallio.

        Vielä en ole päässyt alkua pidemälle, nämä juhlahetket lasten käväistessä, on vieneet oman aikansa. Sen verran luin alun ***käsittelevän ohjeita naisille***! 500 vuotta ennen eaa.☺️🍃 Väkisin tulee ajatelleeksi, olivatko naiset sittenkään kovin erilaisia silloin , vai koettiinko heidän häiritsevän näitä miesten päiväkausien kestoisia filosofisia keskusteluja ? Palaan aiheeseen ehkä myöhemmin,..

        Merja Merras, ortodoksinen elämäntapa. Perustietoa toisesta valtionkirkostamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Merja Merras, ortodoksinen elämäntapa. Perustietoa toisesta valtionkirkostamme.

        Kiinnostuin ortodoksisuudesta Valamon&Lintulan luostareiden vierailujen jälkeen, joten tuo perusteos oli paikallaan.

        Ortodokseilla on myös blogeja ym. Avaa näkemyksiä jokaiselle teologiasta kiinnostuneelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiinnostuin ortodoksisuudesta Valamon&Lintulan luostareiden vierailujen jälkeen, joten tuo perusteos oli paikallaan.

        Ortodokseilla on myös blogeja ym. Avaa näkemyksiä jokaiselle teologiasta kiinnostuneelle.

        Minäkin olen kiinnostunut näiden luostareitten ryöstämistä ikoneista valamosta.


    • Anonyymi

      Onnellinen elämä / The Happy Life -kirjoittanut David Malouf
      Se on pieni kirjanen, löytyi hyllystämme

      Kirja pohtii mikä saa ihmisen tyytyväiseksi ja miten tyytyväisyys/onnellisuus ja sen
      tavoittelu on muuttunut ajan saatossa. Filosofit ovat määritelleet onnea milloin
      lihalliseksi milloin henkiseksi ja Raamattukin kertoo onnen saavuttamisesta.

      Nykypäivänä onnellisuuden tavoittelu on monelle elintasoa, eikä sillä ole mitään tekemistä antiikin moraalin ja eettisyyden kanssa, jotka silloin edustivat onnellisuuden arvoja.

      Malouf mainitsee Solzhenitzyn teoksessa *Ivan Denisovitsin päivä* gulagissa
      olevan Shukhovin todenneen työpäivän päätteeksi:* En joutunut selliin tänään,
      eivätkä lähettäneet minua johdon puhutteluun, sain hieman suuuremman
      puuroannoksen sattumalta, ja onnistuin kuljettamaan palan sahanterää vartijoiden ohi, jolla saatoin vaihtaa kaverilta yhden tupakan, eikä aamuinen sairauskaan
      yltynyt pahemmaksi - kaiken kaikkiaan melkein onnellinen päivä*.

      Alexander Solzhenitshyn kirjat vaikuttivat hyvin syvästi silloin aikanaan ja
      muistan kiihkeät keskustelut niistä. Kirjallisuuden aatelia.

      Mutta siitä onnellisuudesta - puheenvuoro Elina Karjalaiselle:

      Niin kuin poimit mansikoita,
      poimi onnen pipanoita!
      Niitä kun nuoleskelet kielellä,
      pysyt onnellisella mielellä.

      Elina Karjalainen oli aito, ihailtava ihminen.

      Huom! David Malouf kuuluu varmasti palstan lukijoihin!!!

      • Anonyymi

        Edellisen kirjoittaja : isoäiti_


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellisen kirjoittaja : isoäiti_

        Syöpäosasto ja Vankileirien saaristo olivat myös Solzenitsin kohuttuja kirjoja.
        Keltaisessa kirjastossa on paljon hyviä kirjoja.


    • Anonyymi

      Onko kukaan lukenut kokonaan Homeroksen Odysseian ?

      Yritin nuoruudessani, ehkä liian nuorena, en päässyt edes puoliväliin.
      Harmittaa nyt, kun ei tullut yritettyä uudestaan vähän myöhemmässä iässä,
      kun ymmärrystä olisi ehkä tullut lisää kaikkeen.
      Nuorena ei jaksanut keskittyä.

      • Anonyymi

        Otteita vain uskoisin lukeneeni Odysseiasta, jotenkin en tuntenut vetoa siihen,...miehen houkutuksista vuosien matkoillaan,.. Nuorena osui luettavakseni jostakin Danten Divina Commedia, jonka maailmankuva vei viihteenä mennessään.
        Raamattu kiinnosti samoin, mutta Kalevalaan tutustuin paljon myöhemmin.

        Äsken luinkin ajatuksella uudelleen Kalevalan 50:n runon, miten mestarillisesti siinä sulautuukin yhteen muinaisusko Väinämöisineen, uuden aatteen kukoistukseen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Otteita vain uskoisin lukeneeni Odysseiasta, jotenkin en tuntenut vetoa siihen,...miehen houkutuksista vuosien matkoillaan,.. Nuorena osui luettavakseni jostakin Danten Divina Commedia, jonka maailmankuva vei viihteenä mennessään.
        Raamattu kiinnosti samoin, mutta Kalevalaan tutustuin paljon myöhemmin.

        Äsken luinkin ajatuksella uudelleen Kalevalan 50:n runon, miten mestarillisesti siinä sulautuukin yhteen muinaisusko Väinämöisineen, uuden aatteen kukoistukseen !

        Kalevala on ihan sepite.


    • Anonyymi

      Oletteko lukenut Tuntemattoman ?
      Tai Viidan Betonimyllärin ?

      • Anonyymi

        Molemmat on luettu nuorempana
        ja nyt kun "kotikirjastot" aukesivat ja tilaamani kirjat tuotiin kotiin,
        sain parikymmentä kirjaa, joista ensimmäisenä aloittamani kirja on "kevyttä":

        Tuula Nieminen: Juorutoimittajan päiväkirja

        Muistatteko Tuula Niemisen Iltalehden ja myöhemmin Anna-lehden
        seurapiiripalstan toimittajana ?

        Kirja on kevyttä ja omalla tavallaan viihdyttävää lukemista (jatkuvien korona-uutisten vastapainoksi)
        julkisuudesta tutuista henkilöistä.
        Kerronta on siistiä, ei siis Seiskan tasoisia sensaatiojuoruja,
        mutta ei "korkeakirjallisuuttakaan" tietenkään.
        Haluatteko esimerkkejä ?


    • Anonyymi

      No kerro joku !

    • Anonyymi

      Ainakin kaikki julkimot, joille "ei ole tehty kauneusleikkauksia" valehtelevat ?

    • Anonyymi

      Runokirjat ovat maistuneet helteellä, vanhat tututkin.

    • Anonyymi

      Tunteeko kukaan Eeva-Liisa Mannerin runoja ?
      Hän oli niin etevä ja tunnustusta saanut,
      mutta en päässyt hänen runoihinsa sisälle,
      mitä harmittelen.
      Olisi pitänyt yrittää ehkä toistakin hänen kirjaansa.
      Ehkä luin niitä "liian varhaisessa kehitysvaiheessa"...

      • Anonyymi

        Filosofi Frank Martelan Valonöörit on meneillään, joskaan en ole ihastunut hänen tyyliinsä kertoa. On tunne kuin hän *nojaisi* moneen
        aikansa filosofien ajatuksiin, toistaa niitä ja esittää oman versionsa niistä.

        Hieman liian nopeasti etenevä, puhetyylikin on lähes ylinopeaa,..pidänkin taukoa lukuinnostukselle, joka ei tahdo filosofi Martelasta herätä !

        sini.s


    • Isabel Allenden laajasta tuotannosta "Ines of my Soul" ja nyt olen puolivälissä "My invented Country".Molemmat lukemisen arvoisia, mutta eivät yhtä kiehtovia kuin "A Long Petal of the Sea" hänen uusimpansa,

    • Minä luin viimeksi Kirjakerhosta erehdyksessä tulleen kirjan Donna Leonin dekkarin Anteeksiannon houkutus. Se nyt ei ollut meikäläiselle mistään kotoisin, koska ideana oli Italian valtion korvauksilla temppuilu terveydenhuollon maksuissa. Eipä minuun suurta vaikutusta tehnyt. Suomessa lääkekorvaukset hoidetaan toisin.
      Olen ollut kymmeniä vuosia Kirjakerhon asiakas, ja niitä kirjoja on sitten niin kotona kuin mökillä ja lahjaksi annettuina. Mistähän johtuu, että ne eivät kelpaa antikvariaatteihin? Ihan samat teokset kuin kirjakaupoissakin.
      Olen viime vuosina peruuttanut kuukauden kirjan lähes aina, mutta pysynyt kuitenkin jäsenenä, sillä joskus kerhossa on minun mieleiseni kirja tarjolla.

    • Aikanaaan ostin lasten kirjakerhoista melko paljonkin, sai helposti luettavaa lapsille, ja tutustumislahjat olivat aina anteliaita. Mielestäni on tärkeää, että lapset saavat omaksi rakkaimmat kirjat, meillä niitä oli esimerkiksi Scarryn piirretyt ja hauskasti opettavat, joista seuraava polvi oli yhtä kiinnostunut, aina uusia pieniä yksityiskohtia löytyi kuvituksesta. Samaten Koiramäki-kirjat ovat olleet erityisen rakastettuja. Kaislikossa suhisee tarinoista parhaita.

      Itse olen kuulunut melkein kaksikymmenetä vuotta Tammen Keltaisen kirjaston "kerhoon", jolla on muutakin toimintaa kuin kirjojen välitys ja sain sitä kautta kattavan kokoelman maailman parasta käännöskirjallisuutta, paljon nobelisteja. Joitakin olen kierrättänyt antamalla lahjaksi, paljon osan säilyttänyt ja lukenut uudelleenkin. Kuulemani mukaan monet Keltaisesta kirjastosta ovat jo keräilykappaleita. Sinänsä voisin laadun puolesta kuulua tuohon kerhoon edelleenkin, mutta ei riitä hyllyt ja olen jo kauan ajatellut myös perillisten urakkaa kirjojemme kanssa. Kun etsin hyvää käännöskirjallisuutta, saatan katsoa, mitä Keltainen kirjasto tarjoaa. Tänä kesänä olen lukenut sen vinkkien mukaan Elisabeth Stroutin Kaikki on mahdollista ja Murakamin Tanssi tanssi tanssi. Myös Stroutin Pikkukaupungin tyttö on ihastuttava kirja, suosittelen.

      • Anonyymi

        Minäkin suosittelen lämpimästi palstalaisten luettavaksi, heille helpommin ymmärrettävää lasten kirjallisuutta, sekä korkeintaan kymmenenpalan helpohkoja palapelejä, joilla on havaittu olevan ahdistusta lieventäviä vaikutuksia mm. rehvasteleville dementikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin suosittelen lämpimästi palstalaisten luettavaksi, heille helpommin ymmärrettävää lasten kirjallisuutta, sekä korkeintaan kymmenenpalan helpohkoja palapelejä, joilla on havaittu olevan ahdistusta lieventäviä vaikutuksia mm. rehvasteleville dementikoille.

        Omasta kokemuksesta ilmeisesti suosittelet ?
        Vai oletko vielä kuvakirjatasolla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta kokemuksesta ilmeisesti suosittelet ?
        Vai oletko vielä kuvakirjatasolla ?

        Kokemusta on, koska olen kuulunut palstan pahimpiin dementikoihin ainakin 15 vuotta, jopa pitempään, tai ehkä lyhyemmän aikaa, en ihan tarkkaan nyt satu muistamaan. Mutta ainakin voin retostella palapelistäni, josta vain kaksi palaa odottaa asettelua paikalleen, muut kahdeksan palasta ovat jo paikallaan 3 vuoden pähkäilyn jälkeen. Pistäkää paremmaksi arvoisat palstan kanssasisareni!


    • Anonyymi

      Kun kirjastot olivat kiinni luin uudestaan kotikirkastoni helmiä
      räiskähtelevämmästä päästä: Kari Suomalaisen "Karin ääni".
      Tänä päivänä sitä ei voisi julkaista !
      "Tulee vielä päivä, jolloin arabit saavat syödä hiekkansa"
      on kesystä päästä.
      (Kun öljy loppuu heiltä)

      • Anonyymi

        Nehän tulee tänne, on jo alkanut tulla.


    • Anonyymi

      Steinbeckin "Helmen" luin taas kerran.

      • Anonyymi

        Vanhat "helmet" ovat niin mukavia. Niistä olen viimeksi lukenut Eeva Kilpeä ja Hemingwayn
        Joen yli puiden siimekseen. Harmittaa kun muutossa oli pakko luopua suurimmasta osasta kirjojakin. Olisi mukava ottaa hyllystä joku vanha tuttu klassikko, kun sille päälle sattuu.
        Steinbeckin "Hiiriä ja ihmisiä" on elämänläheisen hauska.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5770
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3657
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      224
      1875
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1762
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1212
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1167
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      284
      939
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      937
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      74
      877
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe