Pizza?

AnnA

Onko vaaraksi laihtumisen kannalta syödä pizzeriassa muutaman kerran viikossa esim. normaalikokoinen (ei voi sanoa kovin rasvaiseksi) kinkku-tonnikala-sipuli-pizza, jos ei niinä päivinä syö oikein muuta?

Eihän täytteiden puolesta ainakaan sen pitäisi sisältää kovin suuria kalorimääriä..

27

28546

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siinä ole

      kuin n. 400 kaloria..

      • Tonnikalafilee

        Pizzeria/pizzataksipizzassa on ihan hillittömästi kaloreita, siihen menee about koko päivän energian tarve. Järkevää on syödä vain puolikas, niin voi syödä pikkuisen muutakin, esim. aamiaisen.


    • pizza

      Kevyemmän tosiaan saa, kun katsoo mitä täytteitä valitsee. Juusto pizzassa on todella rasvaista, niinpä pyydän aina, että laittavat hyvin vähän juustoa. Itse syön kerran viikossa pizzaa, eikä se ole haitannut painonpudotusta.

      • ?????

        Sinne pizzalle pitää mennä?????????


      • !!!!
        ????? kirjoitti:

        Sinne pizzalle pitää mennä?????????

        Koska pizza on niin hyvää ja minkä takia sitä tarvii ahtaa itseensä turhaa rasvaa,kun voi kevyemminkin herkutella. Siksi.


      • ........

        Juuston rasva on maitorasvaa, jolla on laihduttava vaikutus, vastoin kuin muilla rasvoilla ja rasvattomilla ruuilla. Jos haluaa laihtua, kannattaa juoda täysmaitoa ja syödä pizzaa jossa on paljon rasvaista juustoa. Rasvaton maito ja rasvattomat ruuat ovat niitä lihottavia ruokia.

        http://www.tiede.fi/uutiset/uutinen.php?id=3964


    • Varma Tieto

      Juustot ovat pizzoissa erittäin rasvaisia. Pizzapohja vehnä/voi -taikinaa, joka sekään ei kaikkein kevyimmästä päästä ole.

      Valitsemasi täytteet ovat varmasti parhaasta päästä, mutta pohja ja juusto voivat olla ongelmallisia. En ihmettelisi, vaikka niistä löytyisi yksin 500-800 kcal ja täytteistä 400-500 kcal. Näin voipi yksi pizza olla hyvän matkaa yli 1000 kcal. Amerikkalaistyyliset pannupizzat ovat asia erikseen, pizza hutin kotisivuilta löytyy 4500 kcal pizzoja (siis ei perhekoko vaan normaali...)

      Tällä palstalla joku ehdotti mielestäni kokeilemisen arvoista "pizzaa" tai "lämmintä voileipää", jossa pohjana ruisleipä ja päällä tomaattimurskaa. Jos voin, öljyn ja rasvaiset juustot jättää pois, lämmittää uunissa ja maustaa oreganolla, basilikalla ja mustapippurilla uskoisin makunautinnon olevan samalla tasolla, ja kaloreita ainakin puolet vähemmän.

      -VT

      • eroja

        Ostan paljon pizzoja mukaan ja joskus pizzalaatikko jää ihan rasvaiseksi ja joskus taas ei jää yhtään rasvaa laatikon pohjalla, vaikka täytteet on samat ja sama määrä juustoa.
        Jossain vaan tehdään rasvaisemmat pizzapohjat.


      • kokki

        Siis mistä helvetistä olet kuullut että voitaikinaa käytettäs pitsaan?
        Paskapuhetta.


      • on terveellinen

        Jos menee hyvään pizzeriaan italiassa, siellä seuraavan päivän taikina tehdään edellisenä iltana ja jätetään nousemaan yön yli. Hiiva käyttää ravinnokseen vehnäjauhossa olevat sokerit ja tärkkelystäkin osan, samalla syntyvät käymistuotteet parantavat pohjan makua. Voitaikinaa ei missään tapauksessa käytetä ja taikinaan ei lisätä edes sokeria. Vehnäjauhotkit ovat erilaisia kuin 1800-luvulla yleistynyt, nykyinen normaali leipävehnä (jossa moninkertainen sato ja murto-osa ravinteita). Esim. seos speltti- ja durumvehnää on aika hyvä ja ravinnearvoiltaan ruisjauhojakin parempi (runsaasti proteiinia, vitamiineja, hivenaineita, kuituja ym).
        Epäterveellistä pizzaa syntyy vain taitamattomien pizzakokkien käsissä. Pitäisi vain malttaa noudattaa samoja menetelmiä joita italiassa on 1400-luvulta asti noudatettu, niin taatusti saa terveysruokaa.

        Kun pohja on hyvä, täytteeksi riittää tuoretta tomaattia, tuoretta basilikaa ja maltillisesti tuoretta mozzarellaa (ei ole tarkoitus tehdä järkyttävää juustokuorrutepizzaa).


    • Nippi

      Esimerkiksi Kotipizzan Opera-pizzassa (tonnikala-kinkku) on 978,80 kcal.
      Rasvaa siinä on 45,9 g, siis paljon.
      (Kotipizzan ravintoainetaulukko: http://www.kotipizza.fi/325859.aspx)

      Kyllähän tuon lisäksi jotain muutakin voi syödä ja silti laihtua,
      mutta ei ole kovin terveellistä. Jos kuitenkin muina päivinä syöt
      terveellisesti (erityisesti kasviksia, joita pizzoissa on niukasti)
      ja kohtuudella, niin ei noista pizzoista mitään "vaaraa"
      pitäisi olla laihtumisen kannalta. Eri asia sitten on, kuinka
      hyvin tuollainen ruokavalio toimii pitkällä tähtäimellä
      elimistön kannalta (esim. kolesteroli).

      • Pistasio

        Itse laitan pizzani pitkälti kotona. Teen pizzapohjan netistä löytämälläni ohjeella, johon laitan kahdelle hengelle purkin rahkaa, 0,75 dl ruisjauhoja, leivinjauhetta, kaksi munanvalkuaista ja suolaa. Pohja esipaistetaan, täytetään ja paistetaan kypsäksi. Ei se samalta maistu, tietenkään, mutta ehdottomasti kelpo korvike arkikäyttöön, eikä tarvitse vaivata tai kaulita, koska taikina levitetään pellille lastalla. Tulee kunnolla proteiineja, vähemmän nopeita hiilareita ja hyvä mieli. :)


      • pitzatyttö
        Pistasio kirjoitti:

        Itse laitan pizzani pitkälti kotona. Teen pizzapohjan netistä löytämälläni ohjeella, johon laitan kahdelle hengelle purkin rahkaa, 0,75 dl ruisjauhoja, leivinjauhetta, kaksi munanvalkuaista ja suolaa. Pohja esipaistetaan, täytetään ja paistetaan kypsäksi. Ei se samalta maistu, tietenkään, mutta ehdottomasti kelpo korvike arkikäyttöön, eikä tarvitse vaivata tai kaulita, koska taikina levitetään pellille lastalla. Tulee kunnolla proteiineja, vähemmän nopeita hiilareita ja hyvä mieli. :)

        Itse teen pitzapohjan näin:
        2dl lämmintä vettä
        puolikas (25g) hiiva
        0,5 dl öljyä
        0,5tl suolaa
        jauhojen määrää en tiedä tarkalleen kun katson aina milloin taikina näyttää hyvältä (yleensä runsas puolet pistän vehnäjauh. ja loput "tummia" jauh.)
        Tulee muuten uunipellillinen.

        Täytteet voi valita sitten itse. Itse pidän tonnikala, kinkku pitzasta...ja KEVYTjuustoa päälle, muttei sitäkään yhtä paljon kuin pitzerian pitzoissa.
        En tarkkaa kalorimäärää tiedä, mutta tuskin on suuri,koska pohja on kevyt ja täytteistä tietenkin riippuen esim. onko öljyssä vai vedessä olevaa tonnikalaa, onko juusto norm vai kevyt jne.


      • hassupupu

        sellainen kohtuu ois syödä pizzaa kerran kahteen kuukauteen tai kerta kuukauteen jos syö muuten terveellisesti, näin ainakin itse teen, esim jos kavereitten kanssa katsotaan leffaa yms. Samoin niinkuin mäkkärin eväitä ehkä 2-3 kertaa vuodessa, en kyllä kannata kyseisistä puljua mutta on niin paljon kevyempiä herkkuja ettei mieli tee enää mitään rasvamakkaraa:D Ja huom! nämä ovat omia tottumuksiani ja oon näihin tyytyväinen! ps. elämäntapamuttos kunniaan!!! Iloista (ja kiloista huolimatta) kevättä kaikille!


    • Slim Shady

      Otat purkin mukaan pizzeriaan ja pyydät laittamaan kuppiin pelkät "kevyet täytteet" eli lusikallinen tonnaria ja pari ananasta kyytipojaksi. Voit ottaa annoksen huoletta jopa "perhekokona" ja voit jatkaa vaaratonta diettiäsi

    • minä vain

      siinä suunnillee on jotain 1000 kcal. ei vaan oo mitään parasta mahollista ravintoo jos monena päivänä syöt mutta sen varmaa tiesitkin :)

    • kotipizza

      Täältä osoitteesta löydät kaikkien pizzojen energiamäärät:
      www.kotipizza.fi

      • Russell

        Mä oon tehnyt kotona omatekemään hieman normaalia kevyempään pitsapohjaan pitsoja (tai onko se nyt sitten jo piirakka) niin, että hiudon täytteiksi mitä milloinkin (esim kanaa, ananasta, jalopenoa) ja ihan skidisti juustoraastetta (kevytmallikin käy), siis todellakin vain hyppysellinen. Sitten koko pitsa kaksinkerroin tyyliin calzone, ja uuniin. Taittamalla pitsa ei kuivu, vaikka päällä ei oliskaan kiloa rasvaista juustoa. Maistuu ihan kohtuulliselta, mehevyyttä saa lisää esim. yrtti-tomaattimurskalla (saa valmiina kaupasta), ja kalorimäärän voi hyvin pitkälle ite säädellä (tosin pohjassa on hyvä käyttää vehnäjauhoja, muuten vaarana on se että pahanmakuista terveyspitsaa ei tuu tehtyä -> Pizzataxi kutsuu).


    • namunaama

      Olen itse kehitellyt pointseissa laskettavan pizzan . N. puoli dl lämmintä vettä , pikku nokare ( N. 1-2 tl ) hiivaa , ripaus suolaa , 1 tl öljyä ( ei välttämätön ) , aineet alustetaan taikinaksi..kohotetaan . Täyte : puoli dl ananasta , 3 siivua meetwurstia , 100 g kinkkusuikaleita ( kevyimmät saa kun itse suikaloi palvi-tai keittokinkusta ) , 60 g aurajuustoa . Tässä on pointseja 19,5 Ilman öljyä 18,5....oman mielen mukaan voi lisätä tomaatteja , tomaattimurskaa , valkosipulia , paprikaa , herkkusieniä , mausteita...

      • VarmaTieto

        "... puoli dl lämmintä vettä , pikku nokare ( N. 1-2 tl ) hiivaa , ripaus suolaa , 1 tl öljyä ( ei välttämätön ) , aineet alustetaan taikinaksi..kohotetaan ..."

        Siis vesi, hiiva ja suola kohotetaan taikinaksi? En osaa leipoa ja tämä todistaa sen. En olisi uskonut, että tuo onnistuu. Sillee sitte.

        Paljonko pisteitä olisi, jos laskisit joitain jauhoja mukaan?

        -VT


      • olet
        VarmaTieto kirjoitti:

        "... puoli dl lämmintä vettä , pikku nokare ( N. 1-2 tl ) hiivaa , ripaus suolaa , 1 tl öljyä ( ei välttämätön ) , aineet alustetaan taikinaksi..kohotetaan ..."

        Siis vesi, hiiva ja suola kohotetaan taikinaksi? En osaa leipoa ja tämä todistaa sen. En olisi uskonut, että tuo onnistuu. Sillee sitte.

        Paljonko pisteitä olisi, jos laskisit joitain jauhoja mukaan?

        -VT

        niin lihava, että sinulla on aivot sulaneet!


      • namunaama
        VarmaTieto kirjoitti:

        "... puoli dl lämmintä vettä , pikku nokare ( N. 1-2 tl ) hiivaa , ripaus suolaa , 1 tl öljyä ( ei välttämätön ) , aineet alustetaan taikinaksi..kohotetaan ..."

        Siis vesi, hiiva ja suola kohotetaan taikinaksi? En osaa leipoa ja tämä todistaa sen. En olisi uskonut, että tuo onnistuu. Sillee sitte.

        Paljonko pisteitä olisi, jos laskisit joitain jauhoja mukaan?

        -VT

        Siis 2 dl jauhoja . Siihen käy hyvin hiivaleipäjauhokin jos ei pelkkää vehnää halua käyttää : /


    • Sakhrau

      Ei tuossa pitsassa ole kuin 1200kcal, elikäs kyllä laihtuu:) Tsemppiä.

      • namunaama

        Kaloreita en ole laskeskellut...mut jos pizzassa on enimmillään 19,5 pointsia ja päivässä saa/pitää syödä 26 p. niin jää siinä vähän ilta-ja aamupalallekin syötävää . Eikä kai kukaan nyt joka päivä pizzaa haluakkaan ?


      • Nessu
        namunaama kirjoitti:

        Kaloreita en ole laskeskellut...mut jos pizzassa on enimmillään 19,5 pointsia ja päivässä saa/pitää syödä 26 p. niin jää siinä vähän ilta-ja aamupalallekin syötävää . Eikä kai kukaan nyt joka päivä pizzaa haluakkaan ?

        Jaa, minä kyllä saan syödä päivässä vaan 18 pistettä. Eli jos syön pizzan niin en sitte voi muuta enää sinä päivänä syödä. Siksipä en syökään sitä. Paitsi toisinaan omatekoista.


      • namunaama
        Nessu kirjoitti:

        Jaa, minä kyllä saan syödä päivässä vaan 18 pistettä. Eli jos syön pizzan niin en sitte voi muuta enää sinä päivänä syödä. Siksipä en syökään sitä. Paitsi toisinaan omatekoista.

        Tämä on just sitä omatekoista ! Pizzerian pizzasta menee puolikkaasta 22 p . Ja voihan pointseja säästää esim. viikolla muutaman ( muistaakseni enintään 4 ) päivässä , ja herkutella viikonloppuna runsaammin .


      • Cazuka
        namunaama kirjoitti:

        Tämä on just sitä omatekoista ! Pizzerian pizzasta menee puolikkaasta 22 p . Ja voihan pointseja säästää esim. viikolla muutaman ( muistaakseni enintään 4 ) päivässä , ja herkutella viikonloppuna runsaammin .

        Mikäli tuohon kotipizzan omaan sivustoon on tosiaan luottaminen, kuitupohjainen kevennetty Vegetariana-pizza on ihan mukiin menevä vaihtoehto. Itse en saanut millään mielenrauhaa ennen kuin sain varmuuden syödyn pizzan kaloreista- ja khyllä, olen syömishäiriöinen. Alle 700 kalorin se sitten jäi, Luojan kiitos. Päivän saldo näyttää siis yhä vain alle 1000 kaloria, mikä ei kylläkään ollut tarkoitukseni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 183
      1975
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      141
      1447
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe