Kun kerran on 20 vuotta vanha lapsi. Siihen meni meni haavekuvat. Onko peräti 50?
Jaah Lilliskin on vähintään 40v. Yh,
140
<50
Vastaukset
Vai sellaista. Niin se ihmisen maailma voi romahtaa.
Onko 20 v ihminen muuten lapsi?
Entäs onko ihminen yksinhuoltaja tai yhteishuoltaja jos jälkikasvu on jo täysi-ikäistä?Joo, tuli ihan surullinen mieli toisen puolesta nyt.
Hauskoja pohdintoja :). On kai se. Aikuinen mutta jonkun lapsi kuitenkin :)
Mmm, vai onko sit enää huoltaja ollenkaan. Vai vaan vanhempi :)Lillis2020 kirjoitti:
Joo, tuli ihan surullinen mieli toisen puolesta nyt.
Hauskoja pohdintoja :). On kai se. Aikuinen mutta jonkun lapsi kuitenkin :)
Mmm, vai onko sit enää huoltaja ollenkaan. Vai vaan vanhempi :)Niin kait se on. Jonkun lapsiahan tässä aina ollaan. Entäs sitten kun on jo täysorpo? Onko sittenkin vielä lapsi vai orpo?
Huoltajuus kait jossain vaiheessa päättyy, jos lapsi on itse oikeustoimikelpoinen, mutta ilmeisesti huoli ei? Näin minulle on kerrottu. Itsellä ei tuollaisia murheita (tai iloja) ole.Thymallus kirjoitti:
Niin kait se on. Jonkun lapsiahan tässä aina ollaan. Entäs sitten kun on jo täysorpo? Onko sittenkin vielä lapsi vai orpo?
Huoltajuus kait jossain vaiheessa päättyy, jos lapsi on itse oikeustoimikelpoinen, mutta ilmeisesti huoli ei? Näin minulle on kerrottu. Itsellä ei tuollaisia murheita (tai iloja) ole.Niin, no mä oon orpo, silti koen olevani edesmenneiden vanhempieni lapsi kyllä :)
Joo, huoltajuus loppuu, huolet ei, mutta nekin muuttuu, enää voi vain tarjota neuvoja ja keskusteluseuraa, mutta aikuinen ihminen elää sitä omaa elämänsä ja joutuu kestämään ne kolhut itse. Äiti ei ole siellä puskurina enää, vahvana taustatukena ja kannustajana kylläkin. Mutta vaikka huoliakin välillä on, niin minusta mukaan on tullut myös sellainen tietynlainen ylpeys. Ylpeys siitä, että lapsi pärjää hyvin elämässä ja ylpeys myös siitä omasta itsestäkin, että hei... mä pystyin siihen kaikkeen, ja suurimmaksi osaksi yksin.Lillis2020 kirjoitti:
Niin, no mä oon orpo, silti koen olevani edesmenneiden vanhempieni lapsi kyllä :)
Joo, huoltajuus loppuu, huolet ei, mutta nekin muuttuu, enää voi vain tarjota neuvoja ja keskusteluseuraa, mutta aikuinen ihminen elää sitä omaa elämänsä ja joutuu kestämään ne kolhut itse. Äiti ei ole siellä puskurina enää, vahvana taustatukena ja kannustajana kylläkin. Mutta vaikka huoliakin välillä on, niin minusta mukaan on tullut myös sellainen tietynlainen ylpeys. Ylpeys siitä, että lapsi pärjää hyvin elämässä ja ylpeys myös siitä omasta itsestäkin, että hei... mä pystyin siihen kaikkeen, ja suurimmaksi osaksi yksin.Hienoa. Varmaan sietääkin olla ylpeä. Oliko isänsä jonkin sortin huithapeli, kun jäi sinun hommaksi tuo kasvatus?
Yksi parhaita yläaste- ja lukioaikaisia kavereitani oli käytännössä pelkästään äitinsä kasvattama (poika siis). Siihen aikaa eroperheet varsinkaan tuolla syrjäisemmässä Suomessa eivät olleet niin yleisiä. Jotenkin yksinhuoltoperheitä vähän katottiin kummeksuen. Ja asiallisimpia tyyppejä oli tämä kaveri ja varsinkin hänen äitinsä. Oli minun suosikkivanhempi kavereideni vanhemmista.
Kumma ettei sitä itsestään puhu kenenkään lapsena, vaan sen ja sen poikana.Thymallus kirjoitti:
Hienoa. Varmaan sietääkin olla ylpeä. Oliko isänsä jonkin sortin huithapeli, kun jäi sinun hommaksi tuo kasvatus?
Yksi parhaita yläaste- ja lukioaikaisia kavereitani oli käytännössä pelkästään äitinsä kasvattama (poika siis). Siihen aikaa eroperheet varsinkaan tuolla syrjäisemmässä Suomessa eivät olleet niin yleisiä. Jotenkin yksinhuoltoperheitä vähän katottiin kummeksuen. Ja asiallisimpia tyyppejä oli tämä kaveri ja varsinkin hänen äitinsä. Oli minun suosikkivanhempi kavereideni vanhemmista.
Kumma ettei sitä itsestään puhu kenenkään lapsena, vaan sen ja sen poikana.Ei. Hän sairastui vakavasti ja huoltajuus oli minulla. Mutta on ihanasti osallistunut niin paljon kun on kyennyt ja hänellä on erittäin lämpimät välit lapseemme, ja meilläkin on aina ollut lämpimät välit. Erottiin ilman draamaa ja hyvissä väleissä ollaan oltu kaikki nämä vuodet.
Juu, nykyään vissin joka toinen avioliitto päättyy eroon, että taitaa olla vähän niin, että uusioperhe on uusi normaali ydinperheet harvinaisempia. Tiedä sitten sanoa, kumpi on parempi, ja tarviiko verrata sen enempää, mutta kunhan päätökset ovat ajatuksella "mikä on parasta lapselle", niin se riittää.Lillis2020 kirjoitti:
Ei. Hän sairastui vakavasti ja huoltajuus oli minulla. Mutta on ihanasti osallistunut niin paljon kun on kyennyt ja hänellä on erittäin lämpimät välit lapseemme, ja meilläkin on aina ollut lämpimät välit. Erottiin ilman draamaa ja hyvissä väleissä ollaan oltu kaikki nämä vuodet.
Juu, nykyään vissin joka toinen avioliitto päättyy eroon, että taitaa olla vähän niin, että uusioperhe on uusi normaali ydinperheet harvinaisempia. Tiedä sitten sanoa, kumpi on parempi, ja tarviiko verrata sen enempää, mutta kunhan päätökset ovat ajatuksella "mikä on parasta lapselle", niin se riittää.No hyvä. Noista lähtökohdista kasvaa helpommin tasapainoiseksi.
Vähän toiset oli kuviot sen minun kaverin isän osalta, mutta siitä vaikka toiste. Nyt lähdettävä koisimaan. Öitä.Thymallus kirjoitti:
No hyvä. Noista lähtökohdista kasvaa helpommin tasapainoiseksi.
Vähän toiset oli kuviot sen minun kaverin isän osalta, mutta siitä vaikka toiste. Nyt lähdettävä koisimaan. Öitä.öitä :)
Wwuwuw kirjoitti:
Lasketaanko omaishoitajat yksinhuoltajiksi?
En tiedä, mutta kyllä pitäis. Sen verran raskaita duuneja olen nähnyt.
41 v.
- Anonyymi
Hyvä ikä. Luulin sinua pari-kolmikymppiseksi mutta vastauksesi ovat aina olleet tosi kypsiä. Joku profiilikuva oli nuorennäköinen sinulla.
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä ikä. Luulin sinua pari-kolmikymppiseksi mutta vastauksesi ovat aina olleet tosi kypsiä. Joku profiilikuva oli nuorennäköinen sinulla.
Ahaa, no kiitti. Joo, onhan niissä kuvissa usein jotain siloposki -filttereitä :)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä luota naisten profiilikuviin. On päivänselvä asia ettei kuvat ole todellisuutta vastaavia juuri koskaan. Toisin kuin miesten kuvat.
Anonyymi kirjoitti:
Älä luota naisten profiilikuviin. On päivänselvä asia ettei kuvat ole todellisuutta vastaavia juuri koskaan. Toisin kuin miesten kuvat.
Niin mäkös oon käsiä levittelevä tyypi? 😂
Mikä lie tyyppi netistä. 😬- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kun ihmeen nuorilta ja silotetuilta kaikki aina näyttää, ei sevaan voi olla todellisuus jos ikää on jo kertynyt. Kuvissa itsensä saa vaikka mallin näköiseksi kun on oikea kuvakulma, oikea valaistus ja laittautuminen mahdollisesti filtterit.
Anonyymi kirjoitti:
Joo, kun ihmeen nuorilta ja silotetuilta kaikki aina näyttää, ei sevaan voi olla todellisuus jos ikää on jo kertynyt. Kuvissa itsensä saa vaikka mallin näköiseksi kun on oikea kuvakulma, oikea valaistus ja laittautuminen mahdollisesti filtterit.
No mitä odotat keskustelupalstalla, missä kaikki on anonyymejä. :D Itselläs edes profiilia :D
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
No mitä odotat keskustelupalstalla, missä kaikki on anonyymejä. :D Itselläs edes profiilia :D
En siis nyt tarkoittanut juuri tätä palstaa. Yleensäkin nettikuvat on aina "huijausta".
Anonyymi kirjoitti:
En siis nyt tarkoittanut juuri tätä palstaa. Yleensäkin nettikuvat on aina "huijausta".
Jaa, no se on vähän ehkä eri asia. Etenkin jos jossain deittipalvelussa /vast huijaa. En minäkään hyväksy sellaista. Mä nyt en oo missään sellaisessa, mutta jos olisin niin kyllä minä ihan ilman filttereitä olisin. Mitään järkeä huijata sellaisessa, kun paljastuuhan se sitten viimeistään treffeillä, ja sehän se vasta noloa olisikin :D
Täällä vähän eri asia kun en halua olla suoraan tunnistettavissa oman turvallisuuteni vuoksi.- Anonyymi
Disse kirjoitti:
Niin mäkös oon käsiä levittelevä tyypi? 😂
Mikä lie tyyppi netistä. 😬No sähän oot juurikin "mikä lie tyyppi netistä"! Kuva on erittäin kuvaava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valokuva on aina "huijausta". Se on vain yksi välähdys yhdestä suunnasta, kameran linssin vääristämänä, jossain ainutlaatuisessa valaistusolosuhteessa . Kuvan mukaista tilannetta et tule koskaan näkemään kenestäkään. Yleensä kuvaksi valitaan omasta mielestään onnistunein otos isommasta kuvamäärästä.
Joskus hiukan hymyilyttää se, että joillakuilla on aika tarkka näkemys siitä, mistä kuvakulmasta itse näyttää parhaimmalta. Ja mistäköhän näin arvelen? Koska kaikki kuvat tästä henkilöstä ovat aina samasta näkövinkkelistä ja hymy tismalleen samanlainen kaikissa. Lillis2020 kirjoitti:
Jaa, no se on vähän ehkä eri asia. Etenkin jos jossain deittipalvelussa /vast huijaa. En minäkään hyväksy sellaista. Mä nyt en oo missään sellaisessa, mutta jos olisin niin kyllä minä ihan ilman filttereitä olisin. Mitään järkeä huijata sellaisessa, kun paljastuuhan se sitten viimeistään treffeillä, ja sehän se vasta noloa olisikin :D
Täällä vähän eri asia kun en halua olla suoraan tunnistettavissa oman turvallisuuteni vuoksi."Täällä vähän eri asia kun en halua olla suoraan tunnistettavissa oman turvallisuuteni vuoksi."
Tiiliskivi käsilaukussa luo lisää turvaa. 😁
Nykyaikana tekniikka on niin kehittynyt että moni pystyy ohjelmilla rakentaa kokonaisen kuvan poistaen filtterit ynm. 😂 Turvallisinta on käyttää yhtä kuvaa jota ei linkitä muihin palveluihin ja pitää huolen ettei omat asetukset siellä ole liian löysät. Useimmiten löytyy sukulaisia jotka saattavat käyttää samoja palveluita ja heidän asetuksensa ovat niin löysät ja he julkaisevat informaatiota mistä käytännössä tietää koko suvusta aivan kaiken aka koko suvun tietoturvariski. 😂 Etu- ja sukunimi mm. täsmää noin 30 kaiman kanssa, mutta jos joku kävisi ne läpi ja vertaisi tuoreempaa kuvaa sieltä löytyvään noin 20-vuotta vanhaan niin varmasti voisi tunnistaa.Jascal kirjoitti:
"Täällä vähän eri asia kun en halua olla suoraan tunnistettavissa oman turvallisuuteni vuoksi."
Nykyaikana tekniikka on niin kehittynyt että moni pystyy ohjelmilla rakentaa kokonaisen kuvan poistaen filtterit ynm. 😂 Turvallisinta on käyttää yhtä kuvaa jota ei linkitä muihin palveluihin ja pitää huolen ettei omat asetukset siellä ole liian löysät. Useimmiten löytyy sukulaisia jotka saattavat käyttää samoja palveluita ja heidän asetuksensa ovat niin löysät ja he julkaisevat informaatiota mistä käytännössä tietää koko suvusta aivan kaiken aka koko suvun tietoturvariski. 😂 Etu- ja sukunimi mm. täsmää noin 30 kaiman kanssa, mutta jos joku kävisi ne läpi ja vertaisi tuoreempaa kuvaa sieltä löytyvään noin 20-vuotta vanhaan niin varmasti voisi tunnistaa.No joo, tiedänhän minä. Mutta niin vainoharhainen en nyt toistaiseksi ole kuitenkaan.
Jascal kirjoitti:
"Täällä vähän eri asia kun en halua olla suoraan tunnistettavissa oman turvallisuuteni vuoksi."
Nykyaikana tekniikka on niin kehittynyt että moni pystyy ohjelmilla rakentaa kokonaisen kuvan poistaen filtterit ynm. 😂 Turvallisinta on käyttää yhtä kuvaa jota ei linkitä muihin palveluihin ja pitää huolen ettei omat asetukset siellä ole liian löysät. Useimmiten löytyy sukulaisia jotka saattavat käyttää samoja palveluita ja heidän asetuksensa ovat niin löysät ja he julkaisevat informaatiota mistä käytännössä tietää koko suvusta aivan kaiken aka koko suvun tietoturvariski. 😂 Etu- ja sukunimi mm. täsmää noin 30 kaiman kanssa, mutta jos joku kävisi ne läpi ja vertaisi tuoreempaa kuvaa sieltä löytyvään noin 20-vuotta vanhaan niin varmasti voisi tunnistaa.Minkä takia luulet mun kirjoittaneen etten halua olla "suoraan" tunnistettavissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sähän oot juurikin "mikä lie tyyppi netistä"! Kuva on erittäin kuvaava.
Kädet levällään kun ei niissä pysy mikään
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Minkä takia luulet mun kirjoittaneen etten halua olla "suoraan" tunnistettavissa?
Tätä olen kysynyt ennenkin palstan ihmisiltä jotka perustelevat puolittaisia tai muokattuja kuviaan sillä etteivät halua tulla tunnistetuksi. Kysyn nyt siis sultakin: miksi se kuva pitää sitten ylipäätään laittaa profiiliin?
Anonyymi kirjoitti:
Tätä olen kysynyt ennenkin palstan ihmisiltä jotka perustelevat puolittaisia tai muokattuja kuviaan sillä etteivät halua tulla tunnistetuksi. Kysyn nyt siis sultakin: miksi se kuva pitää sitten ylipäätään laittaa profiiliin?
Ei kai siihen mitään erityistä syytä tarvita. Sellainen mahdollisuus rekatuilla on, niin kuka laittaa, kuka ei. Ja niitä syitä nyt varmaan on yhtä paljon kuin käyttäjiäkin. Itselläni kuvat ilmaisee usein mielialaa täällä. Joten kai se on yksi tapa viestiä. Sanaton ilmaisukeino, kenties.
Höpsistä taas. Tinderissä en ole ikinä ollut, enkä aio mennäkään, ja tämänhän sinä jo tiesit, koska olemme asiasta keskustelleet aiemminkin. Hämärämpi meistä olet kyllä välis sinä :D
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Höpsistä taas. Tinderissä en ole ikinä ollut, enkä aio mennäkään, ja tämänhän sinä jo tiesit, koska olemme asiasta keskustelleet aiemminkin. Hämärämpi meistä olet kyllä välis sinä :D
mitäs hämärää väliksessä on
Lillis2020 kirjoitti:
Minkä takia luulet mun kirjoittaneen etten halua olla "suoraan" tunnistettavissa?
En ole tuolle vielä uhrannut ajatusta, mutta heti tulee mieleen miksi ihmiset eivät halua olla suoraan tunnistettavissa. Monilla ihmisillä voi olla esim. vainooja menneisyydessä, jotkut ehkä haluavat välttää tulevia stalkkereita/vainoojia. Yksi syy myös on ammatti, kaikkea julkaisuja ei välttämättä ihmiset/työnantajat katso hyvällä. Muissa palveluissa saattaa tulla häiriköintiä joidenkin tahojen toimesta.
Vaihtoehtoja on lopulta paljon, mutta en ihan vielä ole päätellyt miksi juuri sinä haluat, ettei suoraan tunnisteta. Sehän voisi olla että 20 miestä ilmestyy pihamaalle laulamaan epävireistä serenaadia, eikä heidän poistamiseksi viranomaiset riitä. 😂- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valokuva on aina "huijausta". Se on vain yksi välähdys yhdestä suunnasta, kameran linssin vääristämänä, jossain ainutlaatuisessa valaistusolosuhteessa . Kuvan mukaista tilannetta et tule koskaan näkemään kenestäkään. Yleensä kuvaksi valitaan omasta mielestään onnistunein otos isommasta kuvamäärästä.
Joskus hiukan hymyilyttää se, että joillakuilla on aika tarkka näkemys siitä, mistä kuvakulmasta itse näyttää parhaimmalta. Ja mistäköhän näin arvelen? Koska kaikki kuvat tästä henkilöstä ovat aina samasta näkövinkkelistä ja hymy tismalleen samanlainen kaikissa.Silti on eri asia nappaista spontaanisti valokuva henkilöstä, se näyttää kuitenkin yleensä jotakuinkin itseltään. Sen sijaan jos henkilö itse ottaa kuvia ja näyttää vain osan naamastaan filtteröi sen, niin sellainen kuva ei kerro henkilön ulkonäöstä oikeasti mitään.
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
En ole tuolle vielä uhrannut ajatusta, mutta heti tulee mieleen miksi ihmiset eivät halua olla suoraan tunnistettavissa. Monilla ihmisillä voi olla esim. vainooja menneisyydessä, jotkut ehkä haluavat välttää tulevia stalkkereita/vainoojia. Yksi syy myös on ammatti, kaikkea julkaisuja ei välttämättä ihmiset/työnantajat katso hyvällä. Muissa palveluissa saattaa tulla häiriköintiä joidenkin tahojen toimesta.
Vaihtoehtoja on lopulta paljon, mutta en ihan vielä ole päätellyt miksi juuri sinä haluat, ettei suoraan tunnisteta. Sehän voisi olla että 20 miestä ilmestyy pihamaalle laulamaan epävireistä serenaadia, eikä heidän poistamiseksi viranomaiset riitä. 😂Miksi palstalla pitäisi olla tunnistettavissa, paitsi jos etsii kumppania täältä ja haluaa siksi esitellä kuvaansa?
Anonyymi kirjoitti:
Miksi palstalla pitäisi olla tunnistettavissa, paitsi jos etsii kumppania täältä ja haluaa siksi esitellä kuvaansa?
Kysymys on hiukan huono, koska ilmeisesti kukaan ei ole vaatinut tunnistettavuutta. Jokainen saa olla tunnistamaton tai tunnistettavissa omista syistä, ei se tunnistettavuus tarkoita kumppanin hakua.
- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Kysymys on hiukan huono, koska ilmeisesti kukaan ei ole vaatinut tunnistettavuutta. Jokainen saa olla tunnistamaton tai tunnistettavissa omista syistä, ei se tunnistettavuus tarkoita kumppanin hakua.
No mikä on sinun syysi siihen että haluat pitää kuvaasi esillä?
Anonyymi kirjoitti:
No mikä on sinun syysi siihen että haluat pitää kuvaasi esillä?
Haluan osoittautua pois hahmoluokittelusta, siellä on oikea yksilö, ei palstahahmo niin kuin joku/jotkut kuvailee. Toiseksi se myös huomattavasti vähentää aivopieruja, kolmanneksi olen sinut itseni kanssa enkä usko että kukaan kylillä tunnistaa, saati tulee kirvespaloitteleemaan. 😂
Jascal kirjoitti:
Vaihtoehtoja on lopulta paljon, mutta en ihan vielä ole päätellyt miksi juuri sinä haluat, ettei suoraan tunnisteta. Sehän voisi olla että 20 miestä ilmestyy pihamaalle laulamaan epävireistä serenaadia, eikä heidän poistamiseksi viranomaiset riitä. 😂Mmm... ei kai nuo vaihtoehdot ole toisiaan poissulkevia, voi kai nuo kaikki yhdessäkin muodostaa syyn... 🤔
Lillis2020 kirjoitti:
Mmm... ei kai nuo vaihtoehdot ole toisiaan poissulkevia, voi kai nuo kaikki yhdessäkin muodostaa syyn... 🤔
Eivät sulje toisiaan pois, jollakin voi olla yksi syy, toisella noi kaikki ja kolmannella vielä tusinoittain syitä lisää noiden lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huomionhaku ja viehätysvoiman testaus, voi myös kaunistella todellisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No sähän oot juurikin "mikä lie tyyppi netistä"! Kuva on erittäin kuvaava.
Ja olihan tuossa juttua että naisten kuvat ei vastaa todellisuutta joten on luonnollista ettei dissen kuva ole oma. :D/
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Ei kai siihen mitään erityistä syytä tarvita. Sellainen mahdollisuus rekatuilla on, niin kuka laittaa, kuka ei. Ja niitä syitä nyt varmaan on yhtä paljon kuin käyttäjiäkin. Itselläni kuvat ilmaisee usein mielialaa täällä. Joten kai se on yksi tapa viestiä. Sanaton ilmaisukeino, kenties.
Näkeehän sun kuvasta osviittaa oletko tumma laiha lihava laiha jne.jne.
Kuvittelen sut tummaksi sopusuhtaiseksi naiseksi, en lihavaksi enkä rumaksi. - Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Haluan osoittautua pois hahmoluokittelusta, siellä on oikea yksilö, ei palstahahmo niin kuin joku/jotkut kuvailee. Toiseksi se myös huomattavasti vähentää aivopieruja, kolmanneksi olen sinut itseni kanssa enkä usko että kukaan kylillä tunnistaa, saati tulee kirvespaloitteleemaan. 😂
Ja vaikka tunnistaisi niin mitä sitten, ihan sama.
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelen sut tummaksi sopusuhtaiseksi naiseksi, en lihavaksi enkä rumaksi.Niin näkee, ja minusta se riittää vallan mainiosti tänne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuvittelen sut tummaksi sopusuhtaiseksi naiseksi, en lihavaksi enkä rumaksi.No ei oikeastaan näe kuin kasvoja, vartalo ei näy joten vaikea sanoa tuollaisia asioita.
Jascal kirjoitti:
Nykyaikana tekniikka on niin kehittynyt että moni pystyy ohjelmilla rakentaa kokonaisen kuvan poistaen filtterit ynm. 😂 Turvallisinta on käyttää yhtä kuvaa jota ei linkitä muihin palveluihin ja pitää huolen ettei omat asetukset siellä ole liian löysät. Useimmiten löytyy sukulaisia jotka saattavat käyttää samoja palveluita ja heidän asetuksensa ovat niin löysät ja he julkaisevat informaatiota mistä käytännössä tietää koko suvusta aivan kaiken aka koko suvun tietoturvariski. 😂 Etu- ja sukunimi mm. täsmää noin 30 kaiman kanssa, mutta jos joku kävisi ne läpi ja vertaisi tuoreempaa kuvaa sieltä löytyvään noin 20-vuotta vanhaan niin varmasti voisi tunnistaa.Frouva piti aikoinaan Kalliossa asuessaan isoa jakoavainta kassissaan..
Iik.Anonyymi kirjoitti:
No että sua nyppis.. ☝️
Oujee.Jascal kirjoitti:
Vaihtoehtoja on lopulta paljon, mutta en ihan vielä ole päätellyt miksi juuri sinä haluat, ettei suoraan tunnisteta. Sehän voisi olla että 20 miestä ilmestyy pihamaalle laulamaan epävireistä serenaadia, eikä heidän poistamiseksi viranomaiset riitä. 😂Naisilla on vähän eri juttu..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei oikeastaan näe kuin kasvoja, vartalo ei näy joten vaikea sanoa tuollaisia asioita.
Näkyisi se poskista ja leuasta joista on ollut kuva näkyvissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näkyisi se poskista ja leuasta joista on ollut kuva näkyvissä.
Ei välttämättä, joillakin saattaa olla ylipainosta huolimatta hyvinkin hoikat kasvot.
Anonyymi kirjoitti:
Ei välttämättä, joillakin saattaa olla ylipainosta huolimatta hyvinkin hoikat kasvot.
Voipi se noinkin olla. Kaikilla ei kerry kasvoihin ja joillain kertyy kaikki päähän. Mitäpä tuokaan haittaa, jos ja kun kukin itse kilonsa kantaa.
Wwuwuw kirjoitti:
Frouva piti aikoinaan Kalliossa asuessaan isoa jakoavainta kassissaan..
Iik.Mitä se jakoavain hyödyttää kun joillakin laitapuolenkulkijoilla on tykki kannossa? 😂
Jascal kirjoitti:
Mitä se jakoavain hyödyttää kun joillakin laitapuolenkulkijoilla on tykki kannossa? 😂
No, herra berberipäinen puhelinmyyjä, kiva kun kysyyit..
Sillä jakoavaimella voi löysyttää laitapuolenkulkijan päätä kiristävää vannetta. Esimerkiksi.Wwuwuw kirjoitti:
No, herra berberipäinen puhelinmyyjä, kiva kun kysyyit..
Sillä jakoavaimella voi löysyttää laitapuolenkulkijan päätä kiristävää vannetta. Esimerkiksi.Se olisikin näky Felix johon valtion taksit eivät suotta puuttuisi. 🤗
Jascal kirjoitti:
Se olisikin näky Felix johon valtion taksit eivät suotta puuttuisi. 🤗
Mikä kumman felix? Ketsuppi vai?
Hehheh.... nyt ollut jollain kunnon tuskaa palstalla. 😀
Pitäiskö mennä jo nukkumaan ja purra tyynyä? 😂Lillis2020 kirjoitti:
joo :D, parempi niin. Öitä :)
Joo. Helkutin hyvä idea. Täällä taitaa meno mrnnä aika villiks. 😁
Hyviä öitä vaan rannikolle. Sisämaakin tältäosin hiljenee.... 🥱😴
- Anonyymi
"Lillis" on nainen parhaassa iässään 👍
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Muutenkin nro yksi, vaikka sata vuotiaana. 😊
Eiks toi oo vähän liioittelua, "tunnette" palstalla eli käytännössä ette ollenkaan.
Anonyymi kirjoitti:
Eiks toi oo vähän liioittelua, "tunnette" palstalla eli käytännössä ette ollenkaan.
Heh, moniko on tuntee Jumalan?
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Heh, moniko on tuntee Jumalan?
Niin siis pidät omista mielikuvistasi.
Anonyymi kirjoitti:
Sen verran on uskovaisen vikaa minussakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö se ole vain söpöä että yksi ja sama kaveri aina reagoi näihin samalla tavalla.
Anonyymi kirjoitti:
Minä ainakin pidän Janin luomista mielikuvista. Mutta nyt voisit sinå vaan antaa olla. Mene vaikka ostamaan kukkia äidille tai jotain.
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Minä ainakin pidän Janin luomista mielikuvista. Mutta nyt voisit sinå vaan antaa olla. Mene vaikka ostamaan kukkia äidille tai jotain.
Entä jos Jani tahallisesti ärsyttää muita?
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Ei sinun tarvitse ohjeistuksia antaa. Kommentoin palstalle just silloin kun haluan ja just niin paljon kuin haluan.
Anonyymi kirjoitti:
Ketäpä muita pidät tahallisen ärsytyksen kohteina ja miksi?
Anonyymi kirjoitti:
No siinä tapauksessa pitää vaan kysyä itseltään, että olenko todella niin mielenkiintoinen ja tärkeä toiselle, että toinen tekisi niin..... ehkä ei.
Vähän perspektiiviä.- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sinun tarvitse ohjeistuksia antaa. Kommentoin palstalle just silloin kun haluan ja just niin paljon kuin haluan.
Sanoin ihan järkevän jutun, että täällä voi ihastu vain mielikuviin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä, pidä tuo. 👍
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Ketäpä muita pidät tahallisen ärsytyksen kohteina ja miksi?
Unohdit vaihtaa nimimerkkiä. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ugh! Olen puhunut... :)))
Anonyymi kirjoitti:
Sanoin ihan järkevän jutun, että täällä voi ihastu vain mielikuviin.
Jos me ollaankin vanhoja naapureita. 😛
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Jos me ollaankin vanhoja naapureita. 😛
Niin no sitähän ei tiedä, niin hyvin tulette juttuun, ikään kuin vanhat tuttavukset.
Anonyymi kirjoitti:
Niin no sitähän ei tiedä, niin hyvin tulette juttuun, ikään kuin vanhat tuttavukset.
Jotkut tulee. 🤗
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
No siinä tapauksessa pitää vaan kysyä itseltään, että olenko todella niin mielenkiintoinen ja tärkeä toiselle, että toinen tekisi niin..... ehkä ei.
Vähän perspektiiviä.Yritä nyt edes, ei tämä minuun liity.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Aha, mihin?
harmisdissepaskaliksi.
Anonyymi kirjoitti:
Yritä nyt edes, ei tämä minuun liity.
No keneen sitten? 🤷♀️
Minä en tiedä että Janilla olisi tarvetta ärsyttää yhtään ketään täällä.Anonyymi kirjoitti:
harmisdissepaskaliksi.
Ei nyt satu olemaan, kun tämä ja tuo Merkku. Hei mut rekkaa sinä itse tuo ehdoittamasi!
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Shaming language!
Entinen expua?
Häh? Mitä ihmettä? Jos Jani kommentoi minua käsittelevään ketjuun, että "Muutenkin nro yksi, vaikka sata vuotiaana. " niin mistä ihmeestä minun pitäisi päätellä, että sen kirjoituksen olisikin tarkoitus ärsyttää jotakuta, mutta ei sinua täällä? Ei taida kovin monta muumia laaksossa olla sullakaan kyl...
- Anonyymi
Lillis2020 kirjoitti:
Häh? Mitä ihmettä? Jos Jani kommentoi minua käsittelevään ketjuun, että "Muutenkin nro yksi, vaikka sata vuotiaana. " niin mistä ihmeestä minun pitäisi päätellä, että sen kirjoituksen olisikin tarkoitus ärsyttää jotakuta, mutta ei sinua täällä? Ei taida kovin monta muumia laaksossa olla sullakaan kyl...
Ehkä on hiukan liikaa muumeja, tarvitsisi antaa niitä teillekin. :D
Lillis2020 kirjoitti:
Touché. 😂
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Touché. 😂
Naiset ovat kyllä saatana typeriä. Sama juttu jo kymmenennen kerran, silti ne ei mistään mitään tajua. Toikin kommentti on osoitus heikkolahjaisuudesta. Toinen työtön, kouluttamaton, koska et ainakaan näyttele tyhmää. :D
- Anonyymi
Oletko yrittänyt selittää vihannekselle asioita? En minäkään. :D
Anonyymi kirjoitti:
Oletko yrittänyt selittää vihannekselle asioita? En minäkään. :D
Zanahoria escribe en finlandés. 🙄
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Zanahoria escribe en finlandés. 🙄
Kopioimalla netistä ei tee sinusta Espanjan taitajaa. :D
Anonyymi kirjoitti:
Kopioimalla netistä ei tee sinusta Espanjan taitajaa. :D
Itseasiassa en kopioinut netistä. Muistin ulkoa kielikurssilta sanoja ja yhdistelin ne. Menikö jotain väärin? On mulla oppikirjakin tuossa lipastossa. Mutta sano kielinerona, jos jotakin korjattavaa. 😃
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Itseasiassa en kopioinut netistä. Muistin ulkoa kielikurssilta sanoja ja yhdistelin ne. Menikö jotain väärin? On mulla oppikirjakin tuossa lipastossa. Mutta sano kielinerona, jos jotakin korjattavaa. 😃
En oo tuo jolle kommentoit mutta pitäskö tossa porkkanan edessä olla joku artikkeli.
Anonyymi kirjoitti:
En oo tuo jolle kommentoit mutta pitäskö tossa porkkanan edessä olla joku artikkeli.
No pitäisikö?
Anonyymi kirjoitti:
La?
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
é :D
- Anonyymi
Eikö ole ihanaa? Luotsi poistaa teitä vedetään kuin pässejä narussa mutta ei koko aloitusta. :)))
- Anonyymi
Loco mujer. :D
Anonyymi kirjoitti:
é :D
Elä rupee, eikäpä. 😃
No olen ollut 3 vai 4 tunnilla, että sen pohjalta kun lähdetään ja lukenut oppikirjaa satunnaisesti. Niin ihan hyvä, että muistan edes jotain! 😂Anonyymi kirjoitti:
Eikö ole ihanaa? Luotsi poistaa teitä vedetään kuin pässejä narussa mutta ei koko aloitusta. :)))
Lailai.
https://youtu.be/kkx-7fsiWgg- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
No pitäisikö?
Eikun kysyin sinulta, siis kun en ole varma. :D Ymmrärän espanjaa ja jonkin verran puhunkin tosin on melko ruosteesssa.
- Anonyymi
Jan1 kirjoitti:
Elä rupee, eikäpä. 😃
No olen ollut 3 vai 4 tunnilla, että sen pohjalta kun lähdetään ja lukenut oppikirjaa satunnaisesti. Niin ihan hyvä, että muistan edes jotain! 😂é, kerro millä yhdistelmällä sait tuon kopioimatta. :P
Anonyymi kirjoitti:
Eikun kysyin sinulta, siis kun en ole varma. :D Ymmrärän espanjaa ja jonkin verran puhunkin tosin on melko ruosteesssa.
Älä kysy. El baño osaan. 😛
https://youtu.be/gu9_m0vm7fMAnonyymi kirjoitti:
é, kerro millä yhdistelmällä sait tuon kopioimatta. :P
Selkäytimellä, arvasin. 😃
https://youtu.be/m3We7p78XTo
Harkat jatkub.Jan1 kirjoitti:
Mun onni, että olet täällä. Hullusta en tiiä. 😉
🤗 heh, kyl aina vähän hullu pitää ihmisen olla, ellei muuta niin yllytyshullu 😄😉
Lillis2020 kirjoitti:
🤗 heh, kyl aina vähän hullu pitää ihmisen olla, ellei muuta niin yllytyshullu 😄😉
Sä olet sopivasti lunatic. 😛🤗
Teipin kanssa ei meinaan kaikki mua päästäis lähellekkään. 😉😘- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
é, kerro millä yhdistelmällä sait tuon kopioimatta. :P
Noihan on ihan helppoja laittaa noi aksentit.
Jan1 kirjoitti:
Sä olet sopivasti lunatic. 😛🤗
Teipin kanssa ei meinaan kaikki mua päästäis lähellekkään. 😉😘Hihhiii.... 😄😅🤗
https://youtu.be/8qhrJGb9saQYo tambien loco. 😂 Buenas noches, como estais? Lo siento experimentado por la stasi. Alguno de ustedes habla finlandes? No me encuentro bien cuando leo estos, consigo jaqueca. Puedo ver rojo.
Lillis2020 kirjoitti:
Hihhiii.... 😄😅🤗
https://youtu.be/8qhrJGb9saQYes mam. 😋😛🤗
Melkeen osuva.😅
https://youtu.be/esv_GOcfDtU
Imperfektit on tylsiä.Jan1 kirjoitti:
Yes mam. 😋😛🤗
Melkeen osuva.😅
https://youtu.be/esv_GOcfDtU
Imperfektit on tylsiä.Juu, no joo, aika kuvaava biisi 😉
Jascal kirjoitti:
Yo tambien loco. 😂 Buenas noches, como estais? Lo siento experimentado por la stasi. Alguno de ustedes habla finlandes? No me encuentro bien cuando leo estos, consigo jaqueca. Puedo ver rojo.
Englanniksi tuo käännettynä tässä. 🙃
https://youtu.be/r3IltwqAMjw- Anonyymi
Jascal kirjoitti:
Hajimemashite, genki desu ka? Namamugi, namagome, namatamago. 😋
Pässiä ei saa kirjoittaa mutta jotain mongoloidia saa. :D
Jan1 kirjoitti:
Englanniksi tuo käännettynä tässä. 🙃
https://youtu.be/r3IltwqAMjwJuotat minut humalaan että sekoan kyttyrästäsi? 😂
https://m.youtube.com/watch?v=OPf0YbXqDm0Jascal kirjoitti:
Juotat minut humalaan että sekoan kyttyrästäsi? 😂
https://m.youtube.com/watch?v=OPf0YbXqDm0No hot damn! Siinähän oli 165 cm Mars. 😂
Jan1 kirjoitti:
No hot damn! Siinähän oli 165 cm Mars. 😂
Yllättävän iskevä kappale kyllä, varsinkin jos seuraava on itselleni tuutulaulu. 😂 https://youtu.be/38j-i8jH7xk (En suosittele avaamaan linkkiä, herkät korvat eivät välttämättä kestä tätä kauneutta 🙄😁)
Jascal kirjoitti:
Yllättävän iskevä kappale kyllä, varsinkin jos seuraava on itselleni tuutulaulu. 😂 https://youtu.be/38j-i8jH7xk (En suosittele avaamaan linkkiä, herkät korvat eivät välttämättä kestä tätä kauneutta 🙄😁)
Avasin ja tuli mieleen.
https://youtu.be/M6McxQxouKQ
🙄🤯Jan1 kirjoitti:
Avasin ja tuli mieleen.
https://youtu.be/M6McxQxouKQ
🙄🤯Almacraz my ears. 😂 Kyllä tuo aina sen pätkismunkki mainoksen voittaa.
https://m.youtube.com/watch?v=MQiHzXZsxQo
Tuletko treenaamaan? 😏🤗Jascal kirjoitti:
Almacraz my ears. 😂 Kyllä tuo aina sen pätkismunkki mainoksen voittaa.
https://m.youtube.com/watch?v=MQiHzXZsxQo
Tuletko treenaamaan? 😏🤗Yff, pätkismunkki. 🤮
Kiitos tarjouksesta, mutta toisen kerran. Pahaa pelkään, että nukahdan kesken cis/desin ja dis/esin. 😅😴Jan1 kirjoitti:
Yff, pätkismunkki. 🤮
Kiitos tarjouksesta, mutta toisen kerran. Pahaa pelkään, että nukahdan kesken cis/desin ja dis/esin. 😅😴Mieti miksi se pätkismunkki mainos tulee aina tubessa niin ettei sitä voi ohittaa. Voisin ostaa niitä vain siksi ettei ikinä tarvitse vahingossakaan kuulla sitä mainosta.
Jan1 kirjoitti:
Yff, pätkismunkki. 🤮
Kiitos tarjouksesta, mutta toisen kerran. Pahaa pelkään, että nukahdan kesken cis/desin ja dis/esin. 😅😴Tällaisten vanhusten nukkumaanmenoaika meni jo, se on jännä että vapaalla uni tulee paremmin ja ihanaa kun voi nukkua pitkään, eli ainakin kuuteen asti. 😂
Bonne soiree, je vais lit.
- Anonyymi
Lillis taitaa olla erään palstanaisen sivuhahmo muiden joukossa. Vai oletteko todellakin niin tyhmiä ettette muka huomanneet, naamakin ihan sama kuin silloin ennen.
- Anonyymi
Kuka tällä kertaa?
60 v ätmirunkun haaveet meni pirstaleiksi...
Yyyyhyy..😢- Anonyymi
Siinä kans yksi hyvä osoitus myös työttömästä, kouluttamattomasta typerästä naisesta. :D
- Anonyymi
Jaahas, olipas tämä kielellisesti omituisen opettava ketju.
Nyt saa tassua jo vaikka Brasiliassa vaikka siellä vaikuttaa língua portuguesa.
Halot käteen kaikille ja pelaamaan perisuomalaista illanviettopeliä.
AsianVierestä- Anonyymi
Tuo Lillis olisi kyllä parhaassa elämänkokemus iässä.
Jo kokenut ja vielä virkeä, ei edes rollaattoria vielä tarvitse.
AsianVierestä Anonyymi kirjoitti:
Tuo Lillis olisi kyllä parhaassa elämänkokemus iässä.
Jo kokenut ja vielä virkeä, ei edes rollaattoria vielä tarvitse.
AsianVierestäMeinasin laittaa että itse olen vähemmän virkeä ja tarviin rollaattoria, hups. 😘
Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu615163Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti183252- 1422705
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett162328- 1291835
- 151673
Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1601461Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731397Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1071318- 951297