Olet rakas, ota pullaa!

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/d5c2c6fa-a031-4354-958a-0f7ee28870bc

”Ota pullaa” on usein toinen tapa sanoa ”olet minulle rakas”.

"Rakkauden osoittaminen pullan leipomisella on monelle yksinkertaisesti helpompaa kuin sanoa ne sanat, joita ei ole koskaan tottunut käyttämään."

Mutta palstan tunnevammaiset naiset on kertoneet että ne ei leivo kenelläkään pullaa, "leipokoot itse pullansa!" on näiden psykopaattinaisten kommentti aina palstalla kun yritän tarjota niille helppoa keinoa osoittaa kiintymystään rakkailleen. No eihän ne psykopaattinaiset taida ketään rakastaakaan.

58

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

totta onhan se kivaa kun oma nainen olis leiponut pullaa ja keittää pulla kahvit kummallekkin a antaa suukkoja vielä niin ei siinä sanoja tarvita

• Anonyymi

Onhan se suurta rakkautta syöttää toinen jalattomaksi kasaksi. Otahan pullaa Harmis! 😈

xLiner

• Niinpä, ettei edes persetunkilla jaksa nousta.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Niinpä, ettei edes persetunkilla jaksa nousta.

Onhan sekin jo oivallettu aikoj sitten, ettei pulla ole hyvää. "Pakkopullaa" on just se väkisin tuputettu jauhomössösokerirasvapallero, josta ei olisi sopivaa kieltäytyä...

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Onhan sekin jo oivallettu aikoj sitten, ettei pulla ole hyvää. "Pakkopullaa" on just se väkisin tuputettu jauhomössösokerirasvapallero, josta ei olisi sopivaa kieltäytyä...

xLiner

Mä olen kieltäytynyt pullasta joka paikassa vuosia, samoin mun isäni. Saa loukkaantuakin, mutta kun ei se vaan maistu.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Mä olen kieltäytynyt pullasta joka paikassa vuosia, samoin mun isäni. Saa loukkaantuakin, mutta kun ei se vaan maistu.

Ei maistu mullekaan. Kuivakakku on kans ihan hirveetä. Ennemmin vaikka sämpylöitä!

Piirakat ja makeat tai suolaiset täytekakut ja pikkuleivonnaiset ovat eri juttu. Niitä en laske pulliksi. Pulla on joko pitkoa tai se pallero, hiivalla nostatettua. Eikä täytekakku saa olla märkää, eikä siinä saa olla äklömakeaa hilloa välissä.. Nää on tarkkoja juttuja 😄

xLiner

• Anonyymi kirjoitti:

Ei maistu mullekaan. Kuivakakku on kans ihan hirveetä. Ennemmin vaikka sämpylöitä!

Piirakat ja makeat tai suolaiset täytekakut ja pikkuleivonnaiset ovat eri juttu. Niitä en laske pulliksi. Pulla on joko pitkoa tai se pallero, hiivalla nostatettua. Eikä täytekakku saa olla märkää, eikä siinä saa olla äklömakeaa hilloa välissä.. Nää on tarkkoja juttuja 😄

xLiner

Joo, suolaset leipomukset maistuu patemmin. Kuivakakuista maustekakku oli joskus mulsuna kuuman kaakaon kanssa hyvää. Tuli ahmittua.

Pullaa söin mummulassa kyllä joskus ja äidinkin tekemiä maidon kanssa. Lapsena moni muukin asia oli toisin, kun tänään. :)

• Anonyymi

Psykopaattinaiset, ok!

Mä tekisin mieluummin jotain suolasta piiirakkaa vaikka. Tai miksei kesällä marjapiirakkaa mutta pullaa en ole koskaan tehnyt.

-pihis-

• Anonyymi

eikö olisi syytä tehdä mutta kyllä nuokin on kivoja juttuja mutta eikö olisi kiva tehdä pullaa ja juoda pulla kahvit ja sen jälkeen antaa miehelle jotain muuta piirakkaa siitä on kesä tehty

• Anonyymi

en tiedä ei ole mitään tekemistä ja viimeinen kahvikuppikin loppuu ja kaupassa tarvis käydä eli oostaisko viinapullon ja jois sen kun muutakaan tekemistä ei ole

• Olet rakas, syö salaattia☝️

Puputa porkkanaa ja popsi perunaa.

• Anonyymi

Sulle ei sitt maistuis kasvispitsakaan, vai? Leivontaan mä senkin herkun luen.
        Pitsataikinaan mä sekoitan joskus ohrajauhoja, toisinaan tattarjauhoa tai ruisjauhoja, antamaan makua sille vehnäjauholle. Kaikenlaisia vihanneksia pitsataikinan päälle ja siivutettuja tomaatteja jos vaan sattuu aapista löytymään. Jos tuoreet vihannekset ovat "kortilla", löytyy pakasteesta aina apua; thai-wokkivihannekset ja tuoretta kurkkua, pieniks tikuiksi mandoliinilla höylättynä. Juusto niskaan ja uuniin paistumaan.

Se kurkku muuten maistuu siinä kypsässä pitsassa maustekurkulta, kun on ottanut juustosta suolaa ja makuja itseensä! Ja ihan oikeesti kasvispitsa on ihan sairaan hyvää, parempaa kuin jokin tonnikalasta valmistettu kala/katkarapu/lohipitsa ... siis minusta ja monesta muustakin ihmisestä.No, ei ihan kinkkupitsalle vedä vertoja, mutt mä olenkin lihan purija periaatteessa.

Ja nyt vielä äitienpäivä "kakuksi" leivoin unelmakääretortun suklaamouse täytteellä!
        Tuorejuustoa, tummaa suklaata, kaakaojauhetta ja kermaasta sekä sokerista: mousse, jonka tein itse, enkä käyttänyt liivatetta! Ja vie kyllä kielen mennessään, vakuutan.
        trollikka

• Anonyymi kirjoitti:

Sulle ei sitt maistuis kasvispitsakaan, vai? Leivontaan mä senkin herkun luen.
        Pitsataikinaan mä sekoitan joskus ohrajauhoja, toisinaan tattarjauhoa tai ruisjauhoja, antamaan makua sille vehnäjauholle. Kaikenlaisia vihanneksia pitsataikinan päälle ja siivutettuja tomaatteja jos vaan sattuu aapista löytymään. Jos tuoreet vihannekset ovat "kortilla", löytyy pakasteesta aina apua; thai-wokkivihannekset ja tuoretta kurkkua, pieniks tikuiksi mandoliinilla höylättynä. Juusto niskaan ja uuniin paistumaan.

Se kurkku muuten maistuu siinä kypsässä pitsassa maustekurkulta, kun on ottanut juustosta suolaa ja makuja itseensä! Ja ihan oikeesti kasvispitsa on ihan sairaan hyvää, parempaa kuin jokin tonnikalasta valmistettu kala/katkarapu/lohipitsa ... siis minusta ja monesta muustakin ihmisestä.No, ei ihan kinkkupitsalle vedä vertoja, mutt mä olenkin lihan purija periaatteessa.

Ja nyt vielä äitienpäivä "kakuksi" leivoin unelmakääretortun suklaamouse täytteellä!
        Tuorejuustoa, tummaa suklaata, kaakaojauhetta ja kermaasta sekä sokerista: mousse, jonka tein itse, enkä käyttänyt liivatetta! Ja vie kyllä kielen mennessään, vakuutan.
        trollikka

Kasvispitsat on NAM. Mä teen usein omia miniversioita, joissa taikinassa on vaan jauhoa ja vettä..

• Anonyymi

Naiset mielellään leipoo pullaa sillä väkivaltaiselle rakkaalle jännämiehelleen.

• Nainen ei suostu leipomaan pullaa millekään jännämiehelle. Naisella on oma tahto. Nainen osaa pitää puolensa kaikenmaailman jännämiehiä vastaan.

• Anonyymi
        Jälkkäri-istuja kirjoitti:

Nainen ei suostu leipomaan pullaa millekään jännämiehelle. Naisella on oma tahto. Nainen osaa pitää puolensa kaikenmaailman jännämiehiä vastaan.

Naiset on heikkoja ja eivät uskalla vastustaa jännämiestä.

• Mä olen taitava leipomaan valmispullaa. Pakasteesta korvapuustit pellille ja uuniin. Pian uunista leijailee ihana tuoksu. Tunnen itseni kodinhengettäreksi. :)

• Anonyymi

Ensimmäinen ja ainoa joka ei tarvitse psykiatria, hienoa sinä. Ottakaa muut mallia tasapainoisesta yksilöstä.

• Anonyymi kirjoitti:

Ensimmäinen ja ainoa joka ei tarvitse psykiatria, hienoa sinä. Ottakaa muut mallia tasapainoisesta yksilöstä.

Hahaa! :D

• Tuokin on sentään jotain.

• Anonyymi
        tosi..typy kirjoitti:

Hahaa! :D

Muilla aloitus käy palkokasvien lailla hengityselimiin. Tulee elävästi mieleen entisen palstalaisen hokemus osui ja upposi. Sinä et näe ja koe itseäsi mainittavan aloituksessa, muilla se käy tunteisiin.

• Harmaaritari kirjoitti:

Tuokin on sentään jotain.

Kiitti. Leipominen ei käy itselle mitenkään luontevasti, siksi käytän "oikoteitä". Oikeasti en ole jauhopeukalo. Kaupaan pakasteet ovat juuri meitä haasteellisia leipojia varten. :D

• Anonyymi kirjoitti:

Muilla aloitus käy palkokasvien lailla hengityselimiin. Tulee elävästi mieleen entisen palstalaisen hokemus osui ja upposi. Sinä et näe ja koe itseäsi mainittavan aloituksessa, muilla se käy tunteisiin.

Vuosien varrella olen oppinut erottamaan oman tunnemaailmani ja liirumlaarum-palstailun toisistaan. Taitolaji. Vaatii vuosien kuivaharjottelua. :D

• Anonyymi

Ei taas tätä känttykeskustelua..

• Anonyymi

Pullashow per päivä.

• Ahaa, muttako en tykkää pullasta. 🤔

• Kysymys ei olekaan siitä mistä sinä pidät vaan mistä miehesi pitää, psykopaatille se on varmasti vaikea ymmärtää :(

• Anonyymi

Leipooko tuleva vaimosi pullaa sinulle?

• Anonyymi kirjoitti:

Leipooko tuleva vaimosi pullaa sinulle?

leipoo tottakai, jos ei leivo ei siitä tule vaimoa.

leipoo tottakai, jos ei leivo ei siitä tule vaimoa.

Kummalle toi kysymys oli sulle vai mulle?

Kysymys ei olekaan siitä mistä sinä pidät vaan mistä miehesi pitää, psykopaatille se on varmasti vaikea ymmärtää :(

Ei sekään syö pullaa. Pullahiiret on oma lajikkeensa. Psykopaatille tiedoksi myös.

• Jan1 kirjoitti:

Ei sekään syö pullaa. Pullahiiret on oma lajikkeensa. Psykopaatille tiedoksi myös.

Et voi tietää kun et ole koskaan kokeillut leipoa sille pullaa. Sun lapsetkaan ei varmaan syö pullaa. Kukaan sinun lähipiirissä ei syö pullaa kun niin olet päättänyt.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

en ole koskaan nähnyt ihmistä tai miestä jolle ei pulla ja kahvi maistu

Et voi tietää kun et ole koskaan kokeillut leipoa sille pullaa. Sun lapsetkaan ei varmaan syö pullaa. Kukaan sinun lähipiirissä ei syö pullaa kun niin olet päättänyt.

Pelti tolkulla piirakoita olen leiponut ja kaikki on syöty. Äläpä yritä maalailla piruja mun seiniin.

• Anonyymi kirjoitti:

en ole koskaan nähnyt ihmistä tai miestä jolle ei pulla ja kahvi maistu

Mä olen.

• Jan1 kirjoitti:

Pelti tolkulla piirakoita olen leiponut ja kaikki on syöty. Äläpä yritä maalailla piruja mun seiniin.

On sekin jotain vaikkakin aika erikoista että jos piirakoita olet leiponut mutta et ikinä pullaa. Tarkoititko muistikka ym. piirakoita? nehän tavallaan on pullaa vai karjanapiirakoita? nekin käy lämpimäisistä toki mutta jos pakastepiirakoita aika helpolla menet. Mutta siis ihan varma olen että lapset ainakin tykkäisi tuoreista pullista, niille jäisi lämmin muisto niistä :)

On sekin jotain vaikkakin aika erikoista että jos piirakoita olet leiponut mutta et ikinä pullaa. Tarkoititko muistikka ym. piirakoita? nehän tavallaan on pullaa vai karjanapiirakoita? nekin käy lämpimäisistä toki mutta jos pakastepiirakoita aika helpolla menet. Mutta siis ihan varma olen että lapset ainakin tykkäisi tuoreista pullista, niille jäisi lämmin muisto niistä :)

Tarkoitin. Koostumus on erilainen. Kuohkea. Ja täytekakkuja olen tehnyt joskus viikonlopuiksi.

Pulla nyt vaan on pas. aa. 😌

• Jan1 kirjoitti:

Tarkoitin. Koostumus on erilainen. Kuohkea. Ja täytekakkuja olen tehnyt joskus viikonlopuiksi.

Pulla nyt vaan on pas. aa. 😌

Tulihan se sielä. Eli melkolailla sama asia kuitenkin kun pullan leipominen mutta täällä olet vain toitottanut että "en leivo pullaa!" vihaisesti vaikka olisit voinut todeta että "leivon piirakoita ja täytekakkuja" jonka kyllä olisin hyväksynyt, ne vielä varmistaa sen että lapset tulee sua katsomaan sitten kun olet vannha, raihnainen ja yksinäinen.

Tulihan se sielä. Eli melkolailla sama asia kuitenkin kun pullan leipominen mutta täällä olet vain toitottanut että "en leivo pullaa!" vihaisesti vaikka olisit voinut todeta että "leivon piirakoita ja täytekakkuja" jonka kyllä olisin hyväksynyt, ne vielä varmistaa sen että lapset tulee sua katsomaan sitten kun olet vannha, raihnainen ja yksinäinen.

Olen mä sen ennenkin kertonut. Olet unohtanut. Etkö muista vatkain videota? Silloinkin leivottiin. Ja joulupipareista olen laittanut luviakin. On sullakin huono muisti tai puolueellinen. Hmph.

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Kummalle toi kysymys oli sulle vai mulle?

Sulle.

• Anonyymi kirjoitti:

Sulle.

Tämä?

'Leipooko tuleva vaimosi pullaa sinulle?'

Tuskin leipoo, kun ei ole tulevaa vaimoakaan. :)

• Anonyymi
        Jan1 kirjoitti:

Olen mä sen ennenkin kertonut. Olet unohtanut. Etkö muista vatkain videota? Silloinkin leivottiin. Ja joulupipareista olen laittanut luviakin. On sullakin huono muisti tai puolueellinen. Hmph.

Älä helvatissa moiti Harmista, sieltä tulee kohta eukko; joka luo lunta tupaan ja jäitä porstuaan, niin että ropisee.
        Parempi kestää kitinöittä Harmiksen moitteet ja sulkea suunsa, pääset vähemmällä!
        trollikka

• Ai, nyt naiset on psykopaatteja, koska eivät ole
      leipomassa pullia? 😄 mitähän vielä.... voi Harmis...

• Anonyymi

Yrittää tarjota niille helppoa keinoa osoittaa kiintymystään rakkailleen

• Harmaaritari

Niin, semmoisia ne on kun ei voi kiintymystään edes pullaa leipomalla osoittaa :(

Niin, semmoisia ne on kun ei voi kiintymystään edes pullaa leipomalla osoittaa :(

Niin, ja semmosia ne sitten on, haukkuu psykopaatiksi heti kun ei pullaa saa. Ettei vaan olisi joku pikkuinen yhteydentynkä nyt tuossa 🤔

• Anonyymi
        Lillis2020 kirjoitti:

Niin, ja semmosia ne sitten on, haukkuu psykopaatiksi heti kun ei pullaa saa. Ettei vaan olisi joku pikkuinen yhteydentynkä nyt tuossa 🤔

Tuntuuko sinustakin siltä että psykiatri olisi se sun juttu.

• Lillis2020 kirjoitti:

Ei heti tokikaan eikä varmaan koskaan päin naamaa haukuta, mutta sormuksia on turha odottaa jos ei pullavatia ole pöydässä näkynyt :D

• Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

Ei heti tokikaan eikä varmaan koskaan päin naamaa haukuta, mutta sormuksia on turha odottaa jos ei pullavatia ole pöydässä näkynyt :D

Onneksi tuon tietää ja pystyy välttämään sormukset. Olisivatpa kaikki miehet tuolla tavoin koodattuja! Ei pullaa -> ei hääahdisteluja.

• Anonyymi kirjoitti:

Tuntuuko sinustakin siltä että psykiatri olisi se sun juttu.

Ei. Minusta ei tunnu siltä, mutta mene ihmeessä sinä vaan, jos sinusta tuntuu että olis sun juttusi. Voit poiketa psykologillakin, niin saat lääkehoidon lisäksi keskusteluapuakin.

• Tällä palstalla on valitettavasti se ilmiö, että naisia moititaan ja pilkataan. Olisi aiheellista pitää pilkkaajille kuri !

• Anonyymi

Oletko äkäpussitäti

• Anonyymi

leipoisit pullaa

• Elä nyt ole tuollainen.🥺 kyllä ne leipoo jotka rakastuu kun rakkaansa eteen tahtoo tehdä muutoksia.
      Eikö sinunkin pitäisi keskittyä vain emännän etsintää🥰

• Sinä sentään olet leiponut perheelle ihan todistetusti :)
        No ei sitä näin korona-aikoina kannata mitään etsiä.

• Buon giorno.

Kauhistelin jo kun yksi laite näytti klo 5, mutta se onneksi halusi olla ruotsin ajassa.

Onneksi nuo "lapset" tykkää leipoa, itse leipominen on ihan rentouttavaa puuhaa, jälkien siivoaminen ei. Täällä leivotaan sukupuoleen katsomatta ja jos ei leivota iskä syö kaikki pullat. 😂

Suolaisista ja makeista leivonnaisista tulee kyllä hyvä tuoksu ja hyvälle mielelle. Taisi se kovin innostus tosin laantua itsellä jo 5-vuotta sitten kun kaikki oli jo leivottu.

• Anonyymi

Törkyturvat saa nuolla näppejään.🤔ei tuu pullaa tollasille.kaulimesta saa😀

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      46
      3516
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      136
      2525
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      17
      2494
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1973
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1436
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1337
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1324
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1043
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      969
    Aihe